Stiekem?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef IHVK het volgende:
Hehe Zg had toch gelijk wat internet betreft, er zat hier gewoon een torrentprogramma stiekem met 500 kb/s te uploaden, daarom viel het steeds uit.
Schijt, het is nu één geworden met de cultuur van Turkije. De Grieken hebben ook onze Zeybek afgepakt en omgedoopt in Zeybekiskos ofzoiets.quote:
Hahaha ja zeibekikos.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Schijt, het is nu een geworden met de cultuur van Turkije. Zij hebben ook onze Zeybek afgepakt en omgedoopt in Zeybekiskos ofzoiets.
Wij hebben in het zuiden des lands (Abadan) ook donkere ''Perzen'' rondlopen. Ook een land als Israel kent bijvoorbeeld een grote Ethiopische bevolkingsgroep die zichzelf als Joden beschouwen en ook door de regering als Joden worden beschouwd, maar in Israel wel erg gediscrimineerd worden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:29 schreef IHVK het volgende:
Men zegt toch juist dat Izmir heel racistisch is.
Israëliërs.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wij hebben in het zuiden des lands (Abadan) ook donkere ''Perzen'' rondlopen. Ook een land als Israel kent bijvoorbeeld een grote Ethiopische bevolkingsgroep die zichzelf als Joden beschouwen en ook door de regering als Joden worden beschouwd, maar in Israel wel erg gediscrimineerd worden.
[ afbeelding ]
Dat kan best. Grieken hebben sowieso aardig veel cultuurelementen van de Perzen afgekeken of 'gestolen'. Zo zouden de Iraniers ongeveer duizenden/honderden jaren geleden hebben gedanst:quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hahaha ja zeibekikos.![]()
![]()
Wikipedia zegt dat Horon van oorsprong Perzisch is.
Klopt niet. In Adana wordt juist Ciftetelli gedanst en geen halay.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:38 schreef IHVK het volgende:
Een danskaart.![]()
http://upload.wikimedia.o(...)_Volkst%C3%A4nze.png
De volgende keer dat een Griek roept dat Horon een Griekse dans is roep ik dat het Perzisch is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat kan best. Grieken hebben sowieso aardig veel cultuurelementen van de Perzen afgekeken of 'gestolen'.
Igdir: zowel Halay als Lezginka. Klopt wel.quote:
Ik denk dat het een beetje grof geschetst is eigenlijk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt niet. In Adana wordt juist Ciftetelli gedanst en geen halay.
Hmm. Vind het plaatje toch onzin. In provincies als Amasya enzo kennen ze niet eens halay.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat het een beetje grof geschetst is eigenlijk.
Maar ik zit in Halay gebied en dat klopt.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De volgende keer dat een Griek roept dat Horon een Griekse dans is roep ik dat het Perzisch is.
Çiftetelli ftw...quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt niet. In Adana wordt juist Ciftetelli gedanst en geen halay.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat kan best. Grieken hebben sowieso aardig veel cultuurelementen van de Perzen afgekeken of 'gestolen'. Zo zouden de Iraniers ongeveer duizenden/honderden jaren geleden hebben gedanst:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Çiftetelli ftw...![]()
Ga jij ook helemaal los op dügüns?
Neuhj. Ik dans echt never nooit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ik ga niet naar je bruiloft, want je zou me op kunnen vegen, sorryquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:45 schreef Bortecinem het volgende:
Deze dans wordt ALTIJD bij ons op bruiloften gedanst.
Kazen zijn dan ook niet welkom.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ga niet naar je bruiloft, want je zou me op kunnen vegen, sorry
Zijn dit zigeuners?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:47 schreef IHVK het volgende:
Halay is veel gezelliger.
Alleen bij ons gaan de jongens en meisjes wel samen.
Jumpen op z'n Turks.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:45 schreef Bortecinem het volgende:
Deze dans wordt ALTIJD bij ons op bruiloften gedanst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |