Dit gaat echt te verquote:
Nee, ik hoop juist niet dat hij omgelegd wordt. Dat werkt averechts, kan de pvv nog meer de Calimero gaan uithangen en krijgen zij nog meer zetels.quote:
Heh!quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:01 schreef El_Matador het volgende:
-edit: doodsverwensing-
Je moet wel een soort islamofobe versie van Ebenezer Scrooge zijn wil je kunnen genieten van je centen in een PVV-samenleving.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:32 schreef Ironhide het volgende:
Met een absolute meerderheid van de PVV - in beide Kamers - zullen hardliners en rechtse haviken vrij spel krijgen. Zware tijden zullen aanbreken voor zij die menen te kunnen profiteren van andermans geld. Als de PVV hun visie weet waar te maken, dan zal het individu meer in staat worden gesteld om te genieten van de zuurverdiende centen.
vind je? Welvaart zal omhoog gaan eigenlijk. Want wees nou eerlijk, zie jij het goed gaan in streng islamitische landen, welke geen gigantische olievoorraden hebben? De islamitische doctrine past gewoon niet onze identiteit als westers land. Door die doctrine grijpt men veel sneller naar geweld, en de enige wetten die echt voor hun gelden zijn de islamitische wetten, niet de wetten in onze wetboek. Het klinkt allemaal erg generaliserend, maar ik bedoel het in de zin van de eigenschappen die die cultuur bevat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je moet wel een soort islamofobe versie van Ebenezer Scrooge zijn wil je kunnen genieten van je centen in een PVV-samenleving.
De problemen die vaak worden genoemd hebben naar mijn mening weinig met de islam of met islamitische wetten te maken. Criminaliteit onder (o.a. Marokkaanse) straatschoffies ontstaat niet doordat ze zich houden aan de islamitische wetten. Ik ben niet zo op de hoogte van de sharia, maar ik neem aan dat het ook volgens de islamitische wetten niet is toegestaan om een buurt te terroriseren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:23 schreef Bensel het volgende:
De islamitische doctrine past gewoon niet onze identiteit als westers land. Door die doctrine grijpt men veel sneller naar geweld, en de enige wetten die echt voor hun gelden zijn de islamitische wetten, niet de wetten in onze wetboek.
(...)
Wilders gaat in mijn ogen te ver. Maar ik hoop dat hij voldoende tegengas krijgt, en toch wat afgezwakte maatregelen erdoor krijgt. Want wees nou eerlijk: is het huidge beleid van pappen en nathouden nu echt zo goed?
weet ik nog zo niet. "het zijn ongelovige honden dus het mag" is iets wat al snel opspeelt. Er komt dus geen veroordeling voor hun gedrag van de islamitische kant. Deels door de cultuur, waarin de samenleving een veel grotere rol speelt in de opvoeding. Maar ook deels doordat ze totaal geen verbindtenis hebben met het Nederlands rechtsysteem (enkel op het moment als het hun uitkomt.)quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:07 schreef 18konijn het volgende:
De oorzaak van de straatcriminaliteit van Marokkaanse jongeren ligt grotendeels in sociaal-economische factoren, zeker niet in religieuze. Zakkenrollers en overvallers worden echt niet geinspireerd door de Islam bij hun bezigheden.
Voor die bewering zul je met een bron moeten komen. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit als excuus gehoord heb voor bijvoorbeeld straatgeweld. Bij gecoördineerd terrorisme spelen religieuze motieven dikwijls een rol, oké, maar bij de alledaagse straatproblemen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
weet ik nog zo niet. "het zijn ongelovige honden dus het mag" is iets wat al snel opspeelt.
Waarom zou de geestelijkheid ook een reactie geven op dit soort niet-religieuze zaken? Als Nederlanders zich in het buitenland misdragen komt er toch zeker ook geen veroordeling door de Paus?quote:Er komt dus geen veroordeling voor hun gedrag van de islamitische kant.
Wellicht niet. Maar mij boeit het leven van Wilders minder dan jarenlange kutzooi in de regering.quote:
Waarom? Ik ben pragmatisch.quote:
Begrijp me goed, ik zal het Vrije Woord van Gekke Geert verdedigen, zoals ik dat ook doe bij achterlijke geitenneukers in een pisjurk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 04:27 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Nee, ik hoop juist niet dat hij omgelegd wordt. Dat werkt averechts, kan de pvv nog meer de Calimero gaan uithangen en krijgen zij nog meer zetels.
Bovendien ben ik voorstander van het vrije woord, ook voor mijn tegenstanders. Helaas blijken PVV-ers geen voorstander te zijn van datzelfde vrije woord en van vrijheid van partijvorming. Zij hebben ongeveer net veel op met vrijheid van meningsuiting en de rechtstaat als de Ayatollah uit Iran die zij claimen te bestrijden.
Je wordt datgene dat je bestrijdt.
Iemand de dood toewensen vanwege zijn politieke opvattingen is nogal een zonderlinge manier van 'het Vrije Woord verdedigen', als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Begrijp me goed, ik zal het Vrije Woord van Gekke Geert verdedigen, zoals ik dat ook doe bij achterlijke geitenneukers in een pisjurk.
Maar dat neemt niet weg, dat ik hoop dat de PVV in elkaar dondert en er een waardig alternatief kan ontstaan. Dat kan -helaas- alleen als Wilders weg is. De partij is niks zonder hem. En dan hoop ik maar op de meest drastische manier.
Hard misschien, maar ja.
Jij leest niet, dat wist ik al.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:40 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Iemand de dood toewensen vanwege zijn politieke opvattingen is nogal een zonderlinge manier van 'het Vrije Woord verdedigen', als je het mij vraagt.
Dit vind ik weer de redenatie van de geijkte patronen. Als dit afwijkend gedrag dan, volgens jou, te maken heeft met een sociale positie verklaar dan voor mij eens waarom Turken dan zoveel minder crimineel zijn dan Marokkanen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:07 schreef 18konijn het volgende:
De oorzaak van de straatcriminaliteit van Marokkaanse jongeren ligt grotendeels in sociaal-economische factoren, zeker niet in religieuze. Zakkenrollers en overvallers worden echt niet geinspireerd door de Islam bij hun bezigheden.
Je zegt te hopen dat de PVV in elkaar dondert op de meest drastische manier, namelijk door Wilders' dood. Hopen dat iemand doodgaat vind ik hetzelfde als iemand de dood toewensen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij leest niet, dat wist ik al.
Ik heb het niet toegewenst. Ik heb het meest pragmatische scenario geschetst. Iets heel anders.
En ja, een doodsverwensing valt zeker onder Het Vrije Woord. Of ie nu door een stinkimam, Wilders of ondergetekende wordt gedaan.
Dat mag jij vinden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Je zegt te hopen dat de PVV in elkaar dondert op de meest drastische manier, namelijk door Wilders' dood. Hopen dat iemand doodgaat vind ik hetzelfde als iemand de dood toewensen.
Nee, ik wil dat Wilders gestopt wordt teneinde een verstandig alternatief (denk aan werkelijk progressieve -dus niet dat linkse nepprogressieve gelul- denkers als Hirsi Ali, Theo van Gogh, Hans Teeuwen, Afshin Ellian, Hans Jansen, Pim Fortuyn) mogelijk te maken.quote:En je bewering dat je een voorstander van het vrije woord zou zijn is lachwekkend. Iemand dood willen hebben om zijn politieke gedachtegoed is zo'n beetje de definitie van onvrijheid van meningsuiting.
En wat is dat 'vrije woord' van je dan nog waard? Wilders mag van jou zeggen wat hij wil, maar als hij door dat te doen zoveel stemmen weet te winnen dat hij aan de macht komt, moet hij dood.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat Wilders gestopt wordt teneinde een verstandig alternatief (denk aan werkelijk progressieve -dus niet dat linkse nepprogressieve gelul- denkers als Hirsi Ali, Theo van Gogh, Hans Teeuwen, Afshin Ellian, Hans Jansen, Pim Fortuyn) mogelijk te maken.
Niet om zijn gedachtegoed, maar pragmatisch.
Dat laatste is zeker waar. Fortuyn was een integere man, een intellectueel. Een gentleman. Fortuyn was in alle opzichten een vrijheidsstrijder, een idealist. Hij die werkelijk stond voor de ware Nederlandse normen en waarden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wellicht niet. Maar mij boeit het leven van Wilders minder dan jarenlange kutzooi in de regering.
Hard, wellicht. Maar zo zie ik het wel.
Wilders is een gevaar voor de vrijheid en een smet op het blazoen van De Nieuwe Politiek. Fortuyn draait zich om in zijn graf over de debiliteiten die door Gekke Geert worden opgehoest.
Ik hoop echt dat het de PVV lukt om veel zetels te halen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:29 schreef Joy_Division het volgende:
Op een enkele partij na, kan en wil niemand met de PVV samenwerken dus ze zullen enorm veel zetels moeten behalen om in de regering te komen.
Helemaal niet. Wilders is veel te bang om met dit soort mongolen in de regering te gaan zitten. Daarom heeft hij al gezegd een minderheidsregering te steunen. Typisch PVV natuurlijk; nooit verantwoordelijkheid durven te nemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat het de PVV lukt om veel zetels te halen.
Als je de 5 filmpjes bekijkt op pagina 1 van dit topic en beseft dat dit Wilders z'n beste mensen zijn, dan kan je inschatten hoe de rest is.
Het kabinet Wilders zal er komen en het zal van korte duur zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |