Vandaag dus de eerste dag. alles loopt goed alle zit ik met 1 ding ik krijg maar 1196,- bruto.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Kim87 het volgende:
Ik kom me ook maar weer eens melden.![]()
Gisteren opnieuw een sollicitatiegesprek gehad, dit maal met maar liefst 3 personen.Na het gesprek zegt uieindelijk 1 van hen 'kim, we hebben een goed gesprek gehad, wat mij betreft kun je hier aan de slag, de anderen knikte 'ja'
Dus ik heb werk!![]()
Tis 36 uur en voor minimaal 6 maand.
Nja, dat is toch geen normaal salaris voor een 22 jarige mbo'er?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Wist je dit niet van te voren?
En verder wat ze zeggen, take it or leave it... Als ik jou was zou ik dit dus aanpakken, maar ondertussen wel gewoon verder zoeken naar iets geschikts.
Nogal dom. Voordat je een handtekening zet altijd over je salaris onderhandelen. In dit geval kan ik maar 1 ding zeggen, eigen schuld, dikke bult.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:30 schreef Kim87 het volgende:
ik krijg maar 1196,- bruto.
Ik heb nog nergens een handtekening gezet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:54 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nogal dom. Voordat je een handtekening zet altijd over je salaris onderhandelen. In dit geval kan ik maar 1 ding zeggen, eigen schuld, dikke bult.
1196,45 is toevallig het minimumloon voor een 22 jarige voor 40 uur, 36 uur is het minimumloon 1141.25quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:30 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Vandaag dus de eerste dag. alles loopt goed alle zit ik met 1 ding ik krijg maar 1196,- bruto.Ik heb dus MBO niv. 4.
Direct vanochtend diegene aangesproken en begon over mijn loon, dat ik het wel heel erg laag vind voor iemand van 22 met mbo niv. 4. Volgens hem zat er geen rek in, en is het 'take it or leave it'.
Ik heb vandaag de meeste dingen gedaan die ik dus zou moeten gaan doen, en het werk is boring..Maar daar gaat het niet om, ik verdien het salaris van een 22 jarige schoonmaker. Het werk dat ik doe moet je toch wel enige kennis hebben, een vmbo'er zou dit niet even aanpakken.
Wat moet ik hier nu mee doen? Ik vind het werkelijk belachelijk dat ik nog geen 1200 euro bruto verdien. Mijn vriendin die 20 was toen ze begon met werken kreeg al 1550,- euro bruto.
Het is het minimumloon, dus wat dat betreft is het legitiem.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:52 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Nja, dat is toch geen normaal salaris voor een 22 jarige mbo'er?![]()
Ik zoek inderdaad verder. En ik wist dit niet van tevoren.
Noord-Nederland.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waar is 'hier'?
Thja het is wel legaal, maatschappelijk verantwoord is het niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Het is het minimumloon, dus wat dat betreft is het legitiem.
Wat ik een beetje vreemd vind is dat je je eerste werkdag er al op hebt zitten, maar nog niks getekend hebt en op het moment van starten niet wist wat je ging verdienen.
In feite heb je nu geen poot om op te staan. Bovendien wordt er altijd over het salaris onderhandeld wanneer je je gesprekken hebt. Dat moet je toch weten als mbo'er?
dat jij je salaris niet wist bij aanvang en geen contract gezien/getekend hebt is maatschappelijk dom. ;{quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:21 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Thja het is wel legaal, maatschappelijk verantwoord is het niet.
Gierig hoor van je baasquote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:30 schreef Kim87 het volgende:
[..]
Vandaag dus de eerste dag. alles loopt goed alle zit ik met 1 ding ik krijg maar 1196,- bruto.Ik heb dus MBO niv. 4.
Direct vanochtend diegene aangesproken en begon over mijn loon, dat ik het wel heel erg laag vind voor iemand van 22 met mbo niv. 4. Volgens hem zat er geen rek in, en is het 'take it or leave it'.
Ik heb vandaag de meeste dingen gedaan die ik dus zou moeten gaan doen, en het werk is boring..Maar daar gaat het niet om, ik verdien het salaris van een 22 jarige schoonmaker. Het werk dat ik doe moet je toch wel enige kennis hebben, een vmbo'er zou dit niet even aanpakken.
Wat moet ik hier nu mee doen? Ik vind het werkelijk belachelijk dat ik nog geen 1200 euro bruto verdien. Mijn vriendin die 20 was toen ze begon met werken kreeg al 1550,- euro bruto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |