abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77002439
Ik ben met een bedrijf bezig die 3 vacatures heeft die nog vacant zijn.
Al 2 keer gebeld en 2 mailtjes gestuurd om wat meer informatie (geen sollicitatie) en ik krijg gewoon geen antwoord.
Terwijl ik nog helemaal geen uitgebreide gegevens heb verstrekt.

Zelfs de directeur vorige week aan de lijn gehad, en die zou het doorgeven aan de andere directeur wat zijn broer is.
Het bedrijf heet ongeveer 40 mensen in dienst.

Maar wat wil je dan als bedrijf
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77012105
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:20 schreef Kim87 het volgende:
Ik kom me ook maar weer eens melden.

Gisteren opnieuw een sollicitatiegesprek gehad, dit maal met maar liefst 3 personen. Na het gesprek zegt uieindelijk 1 van hen 'kim, we hebben een goed gesprek gehad, wat mij betreft kun je hier aan de slag, de anderen knikte 'ja'

Dus ik heb werk!

Tis 36 uur en voor minimaal 6 maand.
Vandaag dus de eerste dag. alles loopt goed alle zit ik met 1 ding ik krijg maar 1196,- bruto. Ik heb dus MBO niv. 4.

Direct vanochtend diegene aangesproken en begon over mijn loon, dat ik het wel heel erg laag vind voor iemand van 22 met mbo niv. 4. Volgens hem zat er geen rek in, en is het 'take it or leave it'.

Ik heb vandaag de meeste dingen gedaan die ik dus zou moeten gaan doen, en het werk is boring.. Maar daar gaat het niet om, ik verdien het salaris van een 22 jarige schoonmaker. Het werk dat ik doe moet je toch wel enige kennis hebben, een vmbo'er zou dit niet even aanpakken.

Wat moet ik hier nu mee doen? Ik vind het werkelijk belachelijk dat ik nog geen 1200 euro bruto verdien. Mijn vriendin die 20 was toen ze begon met werken kreeg al 1550,- euro bruto.
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 15:48:40 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_77012699
Wist je dit niet van te voren?

En verder wat ze zeggen, take it or leave it... Als ik jou was zou ik dit dus aanpakken, maar ondertussen wel gewoon verder zoeken naar iets geschikts.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77012848
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Wist je dit niet van te voren?

En verder wat ze zeggen, take it or leave it... Als ik jou was zou ik dit dus aanpakken, maar ondertussen wel gewoon verder zoeken naar iets geschikts.
Nja, dat is toch geen normaal salaris voor een 22 jarige mbo'er?

Ik zoek inderdaad verder. En ik wist dit niet van tevoren.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:54:11 #80
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77012913
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:30 schreef Kim87 het volgende:
ik krijg maar 1196,- bruto.
Nogal dom. Voordat je een handtekening zet altijd over je salaris onderhandelen. In dit geval kan ik maar 1 ding zeggen, eigen schuld, dikke bult.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77013041
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:54 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Nogal dom. Voordat je een handtekening zet altijd over je salaris onderhandelen. In dit geval kan ik maar 1 ding zeggen, eigen schuld, dikke bult.
Ik heb nog nergens een handtekening gezet.
pi_77013322
quote:

[..]

Vandaag dus de eerste dag. alles loopt goed alle zit ik met 1 ding ik krijg maar 1196,- bruto. Ik heb dus MBO niv. 4.

Direct vanochtend diegene aangesproken en begon over mijn loon, dat ik het wel heel erg laag vind voor iemand van 22 met mbo niv. 4. Volgens hem zat er geen rek in, en is het 'take it or leave it'.

Ik heb vandaag de meeste dingen gedaan die ik dus zou moeten gaan doen, en het werk is boring.. Maar daar gaat het niet om, ik verdien het salaris van een 22 jarige schoonmaker. Het werk dat ik doe moet je toch wel enige kennis hebben, een vmbo'er zou dit niet even aanpakken.

Wat moet ik hier nu mee doen? Ik vind het werkelijk belachelijk dat ik nog geen 1200 euro bruto verdien. Mijn vriendin die 20 was toen ze begon met werken kreeg al 1550,- euro bruto.
1196,45 is toevallig het minimumloon voor een 22 jarige voor 40 uur, 36 uur is het minimumloon 1141.25

kortom je verdient het onderste van wat je minimaal moet krijgen.
pi_77014459
ik heb op http://www.jobcircle.nl/ even een salaris check gedaan (wat ik zo ongeveer zou moeten verdienen, gezien mijn opleiding, leeftijd en werkervaring.)

Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:

Per uur: ¤ 12,2
Per week: ¤ 439,35
Per 4 weken: ¤ 1757
Per maand: ¤ 1902
Per Jaar: ¤ 22846

Salaris profiel

Beroep: Ambtenaar ruimtelijke ordening (juridische toetsing bouwplannen)
Opleiding: HAVO/VWO/MBO
Werkervaring: 0 jaar
Voltijdse werkweek (30 uur of meer): Ja
Leidinggevend: Nee
Promotie gemaakt: Nee
Van baan veranderd: Nee
Meeste collega's man: Nee
Bedrijfsomvang: Meer dan 500 werknemers

44 mensen met het beroep Ambtenaar ruimtelijke ordening (juridische toetsing bouwplannen) droegen bij aan de berekening van jouw salaris. Zij verdienen:

Minimaal: ¤ 14,23 per uur
Maximaal: ¤ 33,03 per uur

De berekening is gedaan op basis van 36 uur per week.
Exclusief:
- Vakantietoeslag, bonussen, toeslagen en fooi
- Eventuele hypotheek aftrek

Beetje veel verschil he? HBO wordt nu toch wel heel erg aantrekkelijk om te gaan doen...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:44:09 #84
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77015162
Tja.. je hebt geen ervaring hiermee, maar onthoud voortaan dat je altijd naar het salaris moet vragen vantevoren en indien nodig wat probeert te onderhandelen. Tenzij je héél veel van je werk houdt lijkt me dit nogal een primaire zaak.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77015821
Mijn WW-uitkering zou nog hoger zijn dan dat loon van Kim87. Ik zou er niet eens van rond kunnen komen aangezien mijn vaste lasten p.m. al over de duizend euro zijn.
pi_77015941
Pfff, er is hier echt geen werk gewoon. Als ik bij sommige uitzendbureau's alleen op regio kijk en niet op functie krijg ik geen eens vacatures.

Vanmiddag wel een open sollicitatie verstuurd maar daar verwacht ik ook niet al te veel van.
pi_77016125
Waar is 'hier'?
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 17:08:17 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_77016252
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:52 schreef Kim87 het volgende:

[..]

Nja, dat is toch geen normaal salaris voor een 22 jarige mbo'er?

Ik zoek inderdaad verder. En ik wist dit niet van tevoren.
Het is het minimumloon, dus wat dat betreft is het legitiem.

Wat ik een beetje vreemd vind is dat je je eerste werkdag er al op hebt zitten, maar nog niks getekend hebt en op het moment van starten niet wist wat je ging verdienen.

In feite heb je nu geen poot om op te staan. Bovendien wordt er altijd over het salaris onderhandeld wanneer je je gesprekken hebt. Dat moet je toch weten als mbo'er?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77016430
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:05 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waar is 'hier'?
Noord-Nederland.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:17:14 #90
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77016608
Gesprek gehad bij de TNT: ze hebben me in principe nodig, maar eerst moeten gekeken worden welke bezorgwijken openvallen. Kan dus nog enkele weken duren.

Salarisonderhandelingen zijn inderdaad belangrijk bij sollicitatiegesprekken. Ik zou inzetten op circa 1700-1800 euro bruto als ik een gesprek zou hebben bij 'n gemeente. Nog geen vetpot uiteraard, maar 't is dan in ieder geval mogelijk wat ruimer te leven.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77016745
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is het minimumloon, dus wat dat betreft is het legitiem.

Wat ik een beetje vreemd vind is dat je je eerste werkdag er al op hebt zitten, maar nog niks getekend hebt en op het moment van starten niet wist wat je ging verdienen.

In feite heb je nu geen poot om op te staan. Bovendien wordt er altijd over het salaris onderhandeld wanneer je je gesprekken hebt. Dat moet je toch weten als mbo'er?
Thja het is wel legaal, maatschappelijk verantwoord is het niet.
pi_77017005
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:21 schreef Kim87 het volgende:

[..]

Thja het is wel legaal, maatschappelijk verantwoord is het niet.
dat jij je salaris niet wist bij aanvang en geen contract gezien/getekend hebt is maatschappelijk dom. ;{
pi_77017732
Is werk.nl eigenlijk een gewone vacaturesite of specifiek van het uwv?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77017919
Is van het oude Arbeidsbureau (tegenwoordig UWV Werkbedrijf)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_77020596
quote:

[..]

Gierig hoor van je baas
Echt asociaal

Dit is het wettelijk minimumloon. Een staaltje van uitbuiting... maar wel legaal. Je zou bijna aanvullende bijstand gaan aanvragen.
pi_77020951
De salarissen zijn sowieso wel lager dan vroeger. Een jaar of 5 geleden startte een universitair geschoolde hier bij de overheid met een beetje geluk nog met 2850 euro bruto (trede 3, loonpeil 2010), en in 2010 is dat 2397 euro (trede 0). De welvaart van jongeren is in Nederland dus gedaald.
pi_77026566
@Kim,

Laat ik voorop stellen dat ik krap 1200 euro niet al te veel vindt voor een 22 jarige met MBO 4. Maar de vergelijking die je trekt lijkt me nogal overschat. Zeker in deze arbeidsmarkt (en anders nog niet) wordt nergens lachend 1900 euro per maand betaald voor een 22 jarige zonder werkervaring (ook al heeft ze dan mbo 4 op zak). Bovendien maak je een vergelijk met bouwplantoetser. Gezien jouw verhaal ("boring functie", functie voor 6 maanden) klinkt het alsof je administratieve ondersteuning verleent aan de bouwplantoetsers. Dat is iets anders dan bouwplantoetser zijn! Daarvoor heb je doorgaans minimaal mbo bouwkunde + aanvullende opleidingen nodig.Normaliter gaat he trouwenst bij functies voor kortere duur om ofwel tijdelijke ondersteuning van de afdeling door danwel "simpele klussen" weg te werken, danwel grote achterstanden in te halen. Maar voor dat laatste zoeken ze dan wel iemand met flinke ervaring die meteen (meer dan) volwaardig kan toetsen.
Al met al -sorry als ik het verkeerd inschat- ondersteun je volgens mij de afdeling en dan kun je geen vergelijk trekken met "echte" bouwplantoetsers.
pi_77029546
Inmiddels voor mezelf bepaald wat ik graag wil, en ik ga me morgen inschrijven voor een HBO opleiding (denk MER).

Tis inderdaad behoorlijk aso van die werkgever, hij mag ze'n 1200 bruto houden, laat een ander het maar opknappen voor het salaris van een papierprikker.
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 09:33:20 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_77042140
Dat is denk ik wel een goed plan. Dan ben je in ieder geval weer 4 jaar aan de bak als het goed is. Hopelijk is daarna de arbeidsmarkt aangetrokken en kom je wel makkelijk aan de slag.

Neemt niet weg dat ik het met de post boven je eens ben, en je waarschijnlijk niet makkelijk ergens anders een hoger salaris zult vinden voor een MBO 4 zonder werkervaring.
pi_77054542
Zoals ik van de week schreef ben ik bij het UWV geweest en heb ik met een recruiter gesproken. Gisteren mijn CV gemaild en ik werd zojuist al gebeld door een W&S bedrijf voor een Junior Salesfunctie bij een evenementen congresbureau. Ik ben even aan het neuzen of het wat voor mij is, maar wel positief dat ik nu al meteen reactie krijg!

Edit: na het bekijken van de vacature heb ik hem toch maar vriendelijk bedankt. Het is telefonische acquisitie op kantoor. Not my cup of tea.

[ Bericht 9% gewijzigd door CySt op 20-01-2010 16:55:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')