Yep.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
De regering zal wel gek zijn ook, Tweede Kamer staat als hongerige wolven te wachten. Nachtje slapen scheelt vast.
Misschien is het allemaal wel een stuk minder chaos dan de mensen die niet bij de besprekingen zitten ervan maken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:43 schreef Perrin het volgende:
Best pijnlijk eigenlijk, deze chaos in de kamer.
Wat is dat nu weer voor inhoudsloze respons, lul niet zo slap.quote:
Deed me denken aan Phoenix Wright, dat Nintendo DS rechtbank spelletje. Kenners zullen snappen wat ik bedoel.quote:
Ik ga vast een uurtje liggen, daarna ga ik met chips en cola bij de tv zitten.quote:
En pas om 22:00 debatquote:
Wat is moeilijk aan het woord coalitie?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor inhoudsloze respons, lul niet zo slap.
Ook het geduld van de PvdA-fractie raakt een keer op.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is moeilijk aan het woord coalitie?
clientquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:40 schreef Klopkoek het volgende:
'Indicatie', alsof ze over een patient praten.
Kamer moet met zichzelf maar gaan debatteren, zonder ministers. Maar Balkenende erbij halen zonder verklaring is nutteloosquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:45 schreef rubbereend het volgende:
Het kabinet heeft deze onduidelijkheid zelf geschapen en nu moet de 2e kamer maar wachten? Had Balkenende gisteren maar een fatsoenlijke reactie moeten geven
Ik wilde net zeggen: die doet het goed de laatste tijd. Helder, duidelijk en lijkt de positie van Samsom te verdringen in hiërarchie.quote:
Met wie gaan ze dan debateren? CDA kamerleden?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kamer moet met zichzelf maar gaan debatteren, zonder ministers. Maar Balkenende erbij halen zonder verklaring is nutteloos
Kan hij komen uitleggen wat er aan de hand is, mag hij open kaart komen spelen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kamer moet met zichzelf maar gaan debatteren, zonder ministers. Maar Balkenende erbij halen zonder verklaring is nutteloos
JOh, in maart vorig jaar waren er crisis besprekingen. Die duurde 3 weken. Ook dat vond de kamer te lang. Nu gaat opportunist Rutte mekkeren over 24 uur. Voor een parlement duurt het altijd te lang. Het gaat ze om de 15 minutes of fame.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ook het geduld van de PvdA-fractie raakt een keer op.
Zijn verklaring van gisteren telt niet meer?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Yeah, right. Dat gaat echt niet meer door vanavond.quote:
De MP en beide vice-premiers moeten verplicht aanwezig zijn bij een spoeddebat dat hen aangaat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef ErikT het volgende:
[..]
Met wie gaan ze dan debateren? CDA kamerleden?
Bijvoorbeeldquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef ErikT het volgende:
[..]
Met wie gaan ze dan debateren? CDA kamerleden?
Klopt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
De MP en beide vice-premiers moeten verplicht aanwezig zijn bij een spoeddebat dat hen aangaat.
Volgens Kant welquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Yeah, right. Dat gaat echt niet meer door vanavond.
Nutteloos wil ik niet zeggen, want hij kan dan perfect uitleggen waarom het allemaal zo lang duurt. En niet mekkeren dat er in het verleden wel eens langer gewacht moest worden op een verklaring, want dat slaat als een tang op een varken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geloof je het echt? Dat frustreert een oplossing alleen maar meer. Balkenende zal niet verder gaan dan nietszeggende teksten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Kan hij komen uitleggen wat er aan de hand is, mag hij open kaart komen spelen.
Wat als ze er morgen nog niet uit zijn? Krijgen ze dan de tijd tot overmorgen?
Kant heeft zelf al bijna genoeg zetels voor een spoeddebatquote:
Het laat zich misleiden. Het wordt misleid en laat zich misleiden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het gaat imo verder dan de vraag aan wie je de macht toe vertrouwd. 'De bevolking' mag imo ook wat kritischer kijken naar hoe zij tot een mening komen. Hoe ze zich laten leiden door emotionele drogredenen ('zonder de VS geen democratie', 'moslimlanden zijn terreurlanden', 'we zitten niet veilig hier'). Zoals ik al zei kent het land vele leunstoelministers. Het betekent niet dat het een pro-VS oriëntatie uit sluit (in beginsel heb ik die ook) maar ik heb het dan over de kinderlijke wijze waarop een hele bevolking een beetje misleid kan worden.
Dat was crisis omdat de omstandigheden zodanig waren dat het regeerakkoord moest worden opengebroken. Hier heeft een lid van het kabinet ernstig gefaald en moet daarvoor verantwoording afleggen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
JOh, in maart vorig jaar waren er crisis besprekingen. Die duurde 3 weken. Ook dat vond de kamer te lang. Nu gaat opportunist Rutte mekkeren over 24 uur. Voor een parlement duurt het altijd te lang. Het gaat ze om de 15 minutes of fame.
Dus dan kan het niet, wat je zegt.quote:
Echt wel, dan maar zonder brief, zoals Kant al zei.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Yeah, right. Dat gaat echt niet meer door vanavond.
Maar juist vanwege de voorgeschiedenis met balkenende kabinetten, en omdat ze hiermee zieltjes kunnen winnen die normaal gesproken niet eens stemmen tijdens gemeenteraads verkiezingen zit er nog meer druk op,laatstaan dat als ze over dit 'onhandige' mediaoptreden 3 weken moeten onderhandelen dat het een lekker beeld schept voor die bezuinigings rapporten die er aan komen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
JOh, in maart vorig jaar waren er crisis besprekingen. Die duurde 3 weken. Ook dat vond de kamer te lang. Nu gaat opportunist Rutte mekkeren over 24 uur. Voor een parlement duurt het altijd te lang. Het gaat ze om de 15 minutes of fame.
Dat slaat helemaal niet als een tang op een varken. Kabinet regeert, parlement controleert. Als het parlement elke 12 uur een update wil dan wordt er geen beleid meer gemaakt in dit land. Wachten hoort erbij. Geeft hen btw de kans om dat rapport beter door te nemen want reken maar dat de ministers een voorsprong hebben op dat gebied.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nutteloos wil ik niet zeggen, want hij kan dan perfect uitleggen waarom het allemaal zo lang duurt. En niet mekkeren dat er in het verleden wel eens langer gewacht moest worden op een verklaring, want dat slaat als een tang op een varken.
Geen problemen hier...Zo mogen alleen wel eens een ander muziekje doenquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:50 schreef vosss het volgende:
www.tweedekamer.nl ligt iig zo goed als plat lijkt het
Tijd om er een te maken. Een spoeddebat heeft hele andere regels dan een normaal debat. Daarom worden de laatste jaren steeds meer spoeddebatten gehouden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een van de eerste keren dat Wikipedia geen pagina heeft over iets dat ik zoek: geen pagina over spoeddebat
Niet alleen Balkenende kabinetten. Ook onder Kok en Lubbers was dit normaal. Maarja, door alle 'nieuwe media' (twitterquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar juist vanwege de voorgeschiedenis met balkenende kabinetten, en omdat ze hiermee zieltjes kunnen winnen die normaal gesproken niet eens stemmen tijdens gemeenteraads verkiezingen zit er nog meer druk op,laatstaan dat als ze over dit 'onhandige' mediaoptreden 3 weken moeten onderhandelen dat het een lekker beeld schept voor die bezuinigings rapporten die er aan komen.
Juist. Ik was dus op zoek naar de regels van een spoeddebat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Tijd om er een te maken. Een spoeddebat heeft hele andere regels dan een normaal debat. Daarom worden de laatste jaren steeds meer spoeddebatten gehouden.
Ja, laten we gewoon wachten tot Balkenenende zich verveelt en wellicht een keer zin heeft om in gesprek te gaan met de volksvertegenwoordiging.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou eerder van Pechtold en Halsema.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef Sloggi het volgende:
Nacht van Schmelzer, Nacht van Wiegel, Nacht van Hamer.
Ik vind bijna 7 jaar wachten anders wel lang genoegquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat slaat helemaal niet als een tang op een varken. Kabinet regeert, parlement controleert. Als het parlement elke 12 uur een update wil dan wordt er geen beleid meer gemaakt in dit land. Wachten hoort erbij. Geeft hen btw de kans om dat rapport beter door te nemen want reken maar dat de ministers een voorsprong hebben op dat gebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |