abonnement Unibet Coolblue
pi_76763216
Deel 43

De peuters:

17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***

Met als laatste:
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:40 schreef Stiemie het volgende:
Nijna bij de opvang laten ze kindjes die niet moe genoeg zijn rusten. Dan gaan ze of in bed of op de bank rustig een uurtje boekje lezen of gewoon lekker liggen naar een sprookje ofzo luisteren. Misschien is dat een idee om te proberen of dat wat is voor Mirte in haar bed? Heb je toch even rust (ik weet dat een peuter en een babie samen echt dodelijk vermoeiend kunnen zijn en mis het slaapje van Linde ook hoor. Maar ik stak er net zoveel energie in om me druk te maken dat ze niet sliep als nu dat ze dan soms wakker blijft )
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:03 schreef Nijna het volgende:
ze ligt nu in bed naar de hoorspel cd van woezel en pip te luisteren enb ze weet zelf hoe ze em nog een keer aan kan zetten . Ik sliep zelf vroeger altijd heerlijk met een sprookjesbandje op .
Baby is weer wakker, ze wisselen elkaar lekker af vandaag. Ik ga eens een fles brouwen en straks even gluren of peuter stiekum toch in slaap is gevallen...
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
tip voor slecht etende peuters;
zelf hun broodje/crackertje laten smeren.

Meike at steeds maar een half broodje, score was net:
1 broodje en 3 crackers
zelf smeren is geweldig!
en erg gezellig!
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:57 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Mikael luistert nog elke dag trouw naar de cd met sinterklaas liedjes.

Vanvond ook maar eens een luister cd proberen.


[ Bericht 12% gewijzigd door BE op 26-01-2010 15:06:27 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76764521
Mikael is vandaag gelukkig weer beter te pas dan gisteren. dat ie ziek was kwam hem wel goed uit want ze hebben op de psz als thema nu dokter. Dus hij vanmorgen: Nu ben ik ziek, gaan we naar de dokter?

Helaas voor hem gingen we niet
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76764530
Sorry Menicole, ik had over het hoofd gezien dat je er al eentje had geopend.

En nu naar mijn peuter die in bed ligt te schreeuwen dat ze eruit wil.
Grappig, ze slaapt nu in een groot bed, maar heeft nog niet uitgevonden dat ze daar zelf uit kan
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76764563
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Sorry Menicole, ik had over het hoofd gezien dat je er al eentje had geopend.

En nu naar mijn peuter die in bed ligt te schreeuwen dat ze eruit wil.
Grappig, ze slaapt nu in een groot bed, maar heeft nog niet uitgevonden dat ze daar zelf uit kan
Mikael nog steeds niet. Die roept ook nog steeds
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_76767122
Chris ook niet, die blijft ook liggen als je niet op de kamer bent

Karin, dat smeren zit er hier ook helemaal in. En tosti's bakken. Hij eet nu dus ook wat meer brood dan normaal.
pi_76775617
Jeezz, wat gaan jullie hard zeg.

Even kijken wat ik nog weet

Thies, speelt nog Sinterklaas.... hou vol dan weet je in elk geval welk kostuum goed is voor de carnaval.....
(wij komen wrs. ook naar het zuiden, hebben helaas geen vakantie)

En boel echte peuterpubers met middagslaapperikelen. Sterkte mama's.

En zelf smerende peuters die spontaan beter gaan eten.

En ik weet dat er ergens ook nog zieken zijn.... dus beterschap.

en hier is alles goed. De dame slaapt nog steeds niet 's middags en gaat dus als een roosje slapen 's avonds. Binnen 10 minuten is het stil en vandaag zijn we naar de schaatsbaan geweest. Ze hebben bij de soos de parkeerplaats ondergespoten. Heerlijk dichtbij en veilig.

Afgelopen maandag naar de KNO-arts geweest. Nog steeds vocht achter de oren, maar omdat spraak en reactie nog steeds voldoende zijn, voorlopig nog geen buisjes. Hopelijk gaat het vanzelf over.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:26:55 #7
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_76777218
Het gaat hard hier, even een TVP met het feit dat Mahre nu klaar is met de medicijnen. Oorpijn lijkt helemaal verdwenen. Volgende week op een rustig moment langs de huisarts, laten controleren of het buisje er nog in zit.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_76778321
Fijn dat de nieuwe antibiotica dus goed geholpen heeft bij Mahre!

En wat leuk zeg schaatsen! Kunnen de meiden het allebei Chaca? Of is dat nog wat te moeilijk? Ik durf het met Linde nog niet aan, maar dat komt ook omdat ik bang ben dat ze mijn motoriek heeft

Qua manieren om brood erin te krijgen heb ik ook nog een goede tip: pannenkoekenboterhammen (a.k.a. wentelteefjes ) Linde at ineens 2 boterhammen met korst op zonder een kik te geven. En het beslagje roeren vond ze ook helemaal geweldig!
pi_76778733
Maud schaatst op krabbertjes en dat gaat behoorlijk goed. Fleur staat op krabbertje nog steeds het stevigst, maar vind enkele schaatsen ook leuk.

Goed nieuws van Mahre. Hopelijk blijft het nu weg!
pi_76784648
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:52 schreef chacama het volgende:

(wij komen wrs. ook naar het zuiden,
Daar ga ik van uit!

Heerlijk hoor, een kind dat tot 8.30uur slaapt 's ochtends, maar pfffff, het wordt steeds later voor hij 's avonds in slaap valt (hij is nu een kwartier stil ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76785368
Fijn dat Mahre van de oorpijn af lijkt te zijn

Broodje eten is hier geen enkel probleem, meneer is een waar broodmonster! In tegenstelling tot de warme hap, dat is echt huilen met de pet op. Maar ik maak me er maar niet te druk om. Dylan at ook erg slecht warm op deze leeftijd en vindt het nu juist ontzettend stoer om zijn bord leeg te eten en te beweren dat hij álles lust

Wat ik zo leuk vind nu is dat heerlijke fantasiespel van mijn peuter Hij heeft een kinderzonnebril en als hij die opzet is hij een boze tijger die al brullend door de kamer loopt te stampen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_76785796
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:53 schreef beefcake het volgende:

Wat ik zo leuk vind nu is dat heerlijke fantasiespel van mijn peuter Hij heeft een kinderzonnebril en als hij die opzet is hij een boze tijger die al brullend door de kamer loopt te stampen
Ja, leuk he!

Al word ik na een paar dagen wel echt een beetje gaar van Sinterklaas spelen. Ik heb al tig cadeautjes uit moeten pakken, we hebben minstens net zo veel rondjes op de bureaustoel Amerigo om de tafel gereden en het wordt nauwelijks geaccepteerd als ik eens met mijn normale stem ipv de lage Sinterklaasstem praat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76788462
Moonah Wel eerst hard op de deur bonken he voordat je binnen komt! Ik moest zo hard lachen om de rondjes op Amerigo!

Hier ook fantasie wat de klok slaat. Ik heb hier van Yppy een jurkje met lieveheersbeestjes erop overgekocht en nu is alles de hele dag in lieveheersbeestjesthema. En ik was natuurlijk zo stom om het onzichtbare lieveheersbeestje niet meteen ook mee naar bed te sturen dus die moesten we binnen nog even van de subwoofer afhalen "Is nie leuk hoor mama voor lievebeestje. Wassie anders helemaal alleen in het donker"
pi_76802835
Wat een heerlijke fantaserende kids!!
Die Amerigo en een lieveheersbeestje en een tijger met zonnebril

Tazz, fijn dat het weer beter met Mahre gaat!

Chaca, wat leuk dat schaatsen!
Ze wilden hier ook een ijsbaan maken bij het buurthuis, maar de sneeuw heeft dat gedwarsboomt..

Hier vanochtend weer naar de kruipgroep geweest. We gingen deze week met de moeders in een ander lokaal een thema behandelen (positief opvoeden), maar na 10 minuten kwamen ze Chris al brengen, die huilde alleen maar en ze kregen hem niet getroost. Nou ja, dan maar bij mams op schoot uithuilen. Hij heeft het niet zo op die drukte daar geloof ik.. En hij ligt nu ook al stil op bed, normaal is het al snel half 2 voordat hij stil is..
pi_76803879
Moonah, misschien moet je Sinterklaas maar naar Spanje sturen dan..... Amerigo op stal zetten en Thies duidelijk maken dat Sinterklaas weer terug naar Spanje moet om te werken voor volgend jaar. Kan me de frustratie wel voorstellen. Ik ben het al na twee dagen zat als ik een hond ipv dochter in huis heb.

En qua slapen.... slaapt Thies 's middags nog? Anders zou je kunnen proberen om zijn slaapje in te korten. bijvoorbeeld naar 1,5 uur en kijken of dat iets uithaalt.

Maud heeft vanochtend het record aankleden verbroken. Normaal is het uitstellen wat de klok slaat, maar ze werd vanochtend wakker en de eerste woorden die uit d'r kwamen: mama, jij mij aankleden. Ik P(ieter) toe. D'r vriendje was weer bij de oppas voor het eerst sinds de vakantie. Ha, kon die maar elke dag daar zijn
pi_76804396
Hihi Moonah!!
Zo was ik vanmorgen een poes en toen ik wat zei mocht dat niet en moest ik mauwen......
Hier zeggen we altijd dat ze naar Esther gaat en dan kan het ook altijd een stuk sneller en aankleden of een broodje eten. Wel leuk dat Maud zo blij was haar vriendje weer te zien!

Heb zo'n lekker ochtendje gehad met Mahre! We zijn met de bus naar de stad gegaan, zonder buggy. Normaal neem ik die altijd mee, gewoon uit gemak eigenlijk. Maar nu niet en ze luisterde zo goed. We moesten een kadootje kopen voor een jarig buurjongentje en dat heeft ze helemaal zelf uitgezocht. Zo leuk. En toen weer terug met de bus en eerder uitstappen om nog even leklker door het park naar huis te wandelen.
pi_76818938
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:13 schreef chacama het volgende:
Moonah, misschien moet je Sinterklaas maar naar Spanje sturen dan..... Amerigo op stal zetten en Thies duidelijk maken dat Sinterklaas weer terug naar Spanje moet om te werken voor volgend jaar. Kan me de frustratie wel voorstellen. Ik ben het al na twee dagen zat als ik een hond ipv dochter in huis heb.
Oh joh, hij weet heel goed dat Sinterklaas naar Spanje is. "Uitrusten!". Nee, hij heeft er gewoon erg veel lol in. En ik ook wel hoor. Van frustratie geen sprake.
quote:
En qua slapen.... slaapt Thies 's middags nog? Anders zou je kunnen proberen om zijn slaapje in te korten. bijvoorbeeld naar 1,5 uur en kijken of dat iets uithaalt.
Haha! Kind slaapt 's middags al bijna een half jaar niet meer. Nee, ik denk dat we een kind hebben dat niet zo erg veel slaap nodig heeft.

Lekker he Lenaatje, van die genietdagen. En idd, die buggy heb je steeds minder nodig (kan me eigenlijk niet eens herinneren wanneer ik hem voor het laatst heb gebruikt..).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76819682
Heerlijk dagje was het! NIets te mopperen, goed luisteren enzo! En ik heb veel "kopjes thee" gedronken en "pannekoeken"gegeten!!
Nou ik gebruik de buggy nog best regelmatig, maar eigenlijjk is dat gemakzucht omdat ze er nog wel eens vandoor wil gaan. Maar het ging hartstikke goed!
pi_76822020
Wat een heerlijk dagje Lena. Geweldig!

Ohhh, dan valt het allemaal mee Sintepiet Moonah. Post verkeerd gelezen (of op mezelf geprojecteerd )
Wel balen van het slapen, maar als je weet dat het zo is, dan scheelt het al een hoop. Vind ie boekjes lezen wel leuk? Weet dat Fleur dat vroeger (voordat ze naar de vermoeidende basisschool ging) nog boekjes ging lezen voordat ze in slaap viel.

Buggy, staat hier ook in de kast. Eigenlijk loopt ze alles of ik til d'r. Verder fiets en auto. En het spelen met P. was zo overweldigend dat ze vanmiddag in bed is gelegd door de oppas. Ze hadden elkaar helemaal gek gemaakt vanochtend. Dus vanmiddag een uurtje geslapen en wonder boven wonder is ze vanavond ook zonder morren in slaap gevallen. Dus ze had het echt nodig vanmiddag.
pi_76841404


ik heb zojuist voor mijn kind een wen-afspraak gemaakt op school
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_76841448
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:16 schreef pinquit het volgende:


ik heb zojuist voor mijn kind een wen-afspraak gemaakt op school
spannend!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:25:26 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_76843942
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, leuk he!

Al word ik na een paar dagen wel echt een beetje gaar van Sinterklaas spelen. Ik heb al tig cadeautjes uit moeten pakken, we hebben minstens net zo veel rondjes op de bureaustoel Amerigo om de tafel gereden en het wordt nauwelijks geaccepteerd als ik eens met mijn normale stem ipv de lage Sinterklaasstem praat.
Hier wordt sinterklaas niet nagespeeld, maar was Piet vannacht gekomen met de cadeautjes. (Dat vond ik wel weer heel stoer trouwens, dat hij snapt dat Piet van de cadeautjes is )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76846688
Wat leuk zeg al die kindjes met zoveel fantasie! Damian is vrij fantasieloos.. Hij is erg van de realistische dingen. Ben benieuwd of dat nog gaat veranderen.

En ook schaatsende kindjes las ik? Wat knap! Bij ons kan je niet echt schaatsen, wel jammer hoor!

Met Damian gaat het niet zo goed. Hij is al vanaf maandag flink ziek. Hoge koorts, lusteloos en de hele nacht huilen in zijn slaap. Gisteren begon hij ook nog te klagen over buikpijn en hij ademde erg gek, snel en oppervlakkig.. Vanmorgen dus naar de huisarts geweest en hij heeft een beginnende longontsteking. Vorig jaar ook rond dezelfde tijd. Kuur meegekregen dus hopelijk is hij snel weer opgeknapt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:01:42 #24
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76847637
Dat is schrikken appelsap. Beterschap met Damian. Hoop dat de AB aanslaat.

Pinq, spannend! Weer een nieuwe fase in!
pi_76851473
He getsie Damian, hopelijk knap je snel op met de AB. Een longontsteking is niet niks..

Pinq, wat gaat dat snel zeg.. Maar in mijn hoofd zijn alle kindje een stuk jonger dan in werkelijkheid.

Ik heb de buggy nog lekker mee. Vanochtend met de bus naar de stad geweest (waar zetten jullie het kind dan neer, naast je, of op schoot, in houtgreep?) Als er geen kind in de buggy zit, laad ik het gewoon vol met tassen. Ook wel handig.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:09:16 #26
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76870526
DF, naast me op een stoel als het effe kan en anders op schoot. Vond hij het leuk?

Appelsap, beterschap voor je zoon

B heeft vandaag heel mooi getekend
(op de tafel en stoelen - white wash)
En daarna heeft ie verstoppertje gespeeld
(met een pak chocoladekoekjes)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76885311
Chris vond het leuk . Vorige keren ging ik nog met de kinderwagen, en dan ging ik staan, en de wagen achteruit in het middenstuk. Dan zat hij achteruit, en in de gordels. Nu voor het eerst op schoot. Ik moest hem ook met 2 handen vasthouden. Als ik 1 hand losliet trok hij die gelijk weer terug. Maar dit ga ik wel vaker doen..

Hoe gaat het nu Appelsap? De AB zou al langzaam moeten gaan werken toch?

Klinkt gezellig met B!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:37:39 #28
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76886458
Rocka, neem niet aan dat het de bedoeling was dat B. jullie white-wash ging versieren? Hoe heb je dat opgelost?
pi_76904065
B was ondeugend zo te zien.
Ik hoop dat je het nog van de tafels en stoelen hebt afgekregen Rockabella!

Met Damian gaat het toch wel een klein stukje beter.
De koorts is zo goed als weg en hij eet gelukkig ook weer wat. Verder is hij nog wel erg huilerig, hangerig en lukt het hem maar moeiljk om in slaap te komen. Hij heeft vandaag ook nog op de bank doorgebracht en is er amper vanaf gekomen. Ik denk dat hij toch nog wel veel pijn heeft. Hopelijk gaat het morgen een stuk beter!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:58:58 #30
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76906168
Hoe reageert Damian op een zetpil, appelsap? Klaart ie dan wat op? Of geef je hem dat niet?

Tafel en stoelen zijn niet echt schoon te krijgen. Het zal nog wel wat uitbleken en ik denk niet dat ie dat weer doet. Alhoewel hij vandaag op de deur stond te tekenen, met een potloodje gelukkig. Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd het beste voorbeeld geef met mijn kunstwerken
Om de koekjes moest ik gewoon heel erg lachen. Ik wilde net chipjes aanbieden omdat het vrijdagavond was. Dus hij kroop uit zijn schuilplaats en zei: 'Ja MMM sjipjes! Maar eerst moet ik de handjes wassen!' Komt ie aan met zijn handen en gezicht vol chocolade. Zie dan maar eens je gezicht in een plooi te houden. Het lukte me nauwelijks
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:41:42 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_76907730
Vandaag Rubens verjaardag gevierd.

Is het heel erg als ik niet blij ben met een van de cadeautjes die hij gekregen heeft? Ik snap niet dat je een jochie wat twee wordt iets geeft wat geschikt is voor een kindje van 12 maanden.

En ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, moet ik inderdaad de gevers vertellen dat ik het jammer vind? Ze hadden de verpakking al open gemaakt voordat we de kans hadden om te kijken wat het was (ja, het is een ding met veel geluid en ze weten dat we daar niet van houden, wellicht was het daarom), maar ik vind het eigenlijk gewoon zonde, want Ruben heeft er nauwelijks (nouja, eigenlijk gewoon helemaal geen) oog voor (nichtje van 9 maanden jonger dus wel, dus uiteindelijk zal Jochem het wel leuk vinden, maar het gaat er toch om dat Ruben het leuk vindt?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76907961
haha Rocka, en kreeg hij toen ook nog chippies?

Lastig hoor Troel, ik zou er gewoon niks mee doen denk ik.
Als het iets moois is zet je het op MP en koop je voor het geld iets waar Ruben wel iets aan heeft.
En nog gefeliciteerd met je kleine grote man!

Meike hoest zich een ongeluk. Geen vastzittende hoest, maar ze kan er gewoon niet van in slaap komen. Iemand nog een goeie tip bij hoesten? Ze is ook snippieverkouden.
We hebben een ui bij haar bed gezet, luuf gesmeerd, neusspray gegeven, lekker warm bad om de boel los te maken en het hoofdeinde van het bed omhoog gezet.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 17 januari 2010 @ 00:00:29 #33
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76908451
gefeliciteerd Troel
Van cadeautjes maak ik nooit een probleem. Het is een cadeau. Ik vind het al leuk als iemand komt. Laat staan dat ze de moeite hebben genomen een cadeautje te kopen. Ruben komt toch niks tekort verder? En anders koop je toch zelf iets wat hij wel leuk vindt? ( Ik ben vast te makkelijk)

Karin, volgens mij heb je alles al gedaan om het haar te verlichten. Hoestsiroopje misschien nog?

En nee geen chipjes meer. Ik ben ook niet boos geworden maar heb wel heel duidelijk gemaakt dat hij niet zo maar kan pakken wat hij wil. Dus, tanden poetsen, pyjama aan en naar bed en dat deed hij gelukkig zonder drama. Hij wist dondersgoed dat dat niet mocht (maar vertelde het verhaaltje vanochtend doodleuk aan opa en oompje omdat ze geen chocoladekoekje bij de koffie kregen )
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 17 januari 2010 @ 00:15:59 #34
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_76909081
Damian beterschap ermee! Zo vervelend wanneer ze niet lekker zijn.

Vanmorgen met Anna naar een proefles van The Little Gym geweest. Het was verschrikkelijk.... Nou heb ik het sowieso al niet zo op een over geconceptualiseerd geheel (de les stond tweetalig op een iPod die werd afgedraaid) maar toen ze de 'skill of the week' gingen voordoen en de stormbaan geen vaardigheid was , 'maar gewoon leuk', wist ik het al: dit tweetalige feestje laat ik aan mijn neus voorbij gaan. Ik ga wel lekker zwemmen of fietsen met mijn moppie.

Uitspraak van de week : 'mama....mama poepie daan? Ja? Goedzo mama!!!!!!'
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_76909523
He Meike ook beterschap dan. Ik hoorde van mijn zus dat er tegenwoordig ook een 'echt' hoestdrankje voor kinderen is wat werkt. Kan nu alleen niet op de naam komen, dus ik zal nog eens gaan denken!

Troel, ik zou het ook zo laten en dan eventueel volgend jaar gewoon een cadeautip doorgeven?

Rocka, ik heb Damian een aantal keer een zetpil gegeven en dat werkt wel.. maar Damian wordt altijd ontzettend druk van zetpillen. Dan rent hij dus echt rondjes door het huis met als resultaat dat zodra de zetpil uitgewerkt is hij zich alleen maar ellendiger voelt en nog meer pijn heeft. Dus zetpillen geef ik nu liever niet.
Nu ik eraan denk, kan ik wel proberen om de volgende keer zetpillen voor baby's te geven. Die zijn wat lichter dus misschien wordt hij daar niet zo druk van.
pi_76910255
Karin, volgens mij was het hoestdrankje van fluimucil, speciaal voor kinderen. Ik had er nog nooit van gehoord maar volgens mijn zus werkt het super!
  zondag 17 januari 2010 @ 01:08:14 #37
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76911206
appelsap, je kunt ook een zetpil door de helft snijden in de lengte met een verwarmd mes
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 17 januari 2010 @ 09:07:10 #38
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76915291
Klinkt als een reactie op de paracetamol. Heb er vaker van gehoord. Probeer eens kinderibruprofen of sinaspril.
  zondag 17 januari 2010 @ 22:34:19 #39
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_76943981
hallo allemaal,

hier ben ik weer na een heeeeele tijd...
een aantal kennen me miscchien nog wel, maar de meeste denk ik niet.
Ben 26 en heb een dochter van 2,8 jaar ( klinkt dat raar 2.8 jaar) hahaha
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_76944157
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:34 schreef missCMS het volgende:
hallo allemaal,

hier ben ik weer na een heeeeele tijd...
een aantal kennen me miscchien nog wel, maar de meeste denk ik niet.
Ben 26 en heb een dochter van 2,8 jaar ( klinkt dat raar 2.8 jaar) hahaha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76953934
Ruben alweer 2 jaar! Gefeliciteerd!
En dat cadeautje zou ik ook zo laten, of evt verkopen/ruilen. En volgend jaar een hele duidelijke suggestie doen..

Karin, wij hebben bij Chris de laatste keer zetpillen gebruikt tegen de hoest. Dat mag alleen niet als ze last van (vastzittend) slijm hebben. Dat was Balsoclase-E, is er ook wel in een vloeibare variant dacht ik.
Chris hoestte ook van de verkoudheid. Blijkbaar een kriebel hoog in de keel want drinken hielp ook niks. Maar die zetpillen dus wel.

Memmel, jammer dat die gym niet leuk was. Maar zwemmen is ook gewoon leuk!

Gisteren nog wezen zwemmen met Chris. En hij is echt duidelijk een stuk vrijer dan een half jaar geleden. Loopt tussen andere kindjes door, raakt niet in paniek van 1 druppel water op zijn hoofd. Maar spettert gewoon lekker mee. Helemaal watervrij is hij niet, maar dat hoeft dan ook weer niet. Dit is al heel wat..
pi_76958634
Ruben 2, hoera .

Damian, beterschap!

Fantasiepeuters leuk!

Hier is de sneeuw eindelijk aan het wegdooien, onze sneeuwpop is omgevallen en ik hoop dat we van de week gewoon weer even lekker naar buiten kunnen...
Mirte blijft maar steeds zo moe heb ik het idee. Eerst had ik het idee dat het dan misschien van die parasiet is geweest, maar die is ze hopeijk inmiddels kwijt (vandaag nog een keer monstertjes ingeleverd voor nieuwe kweek om te kijken of het weg is). Maar eigenlijk is ze gewoon al een tijd steeds moe en hangerig enzo. Dus ik denk dat als er uit de kweek niks meer komt dat ik toch maar eens even met de huisarts ga overleggen... kind heeft wallen onder haar ogen en is gewoon moe.
Ze leeft wel een beetje op als we bv bij het buurmeisje gaan spelen ofzo, maar ze lijkt soms al gewoon moe uit bed te komen... En of ze nou wakker ligt 's nachts of dat het wat anders is... geen idee...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 18 januari 2010 @ 13:42:42 #43
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76963171
Nijna, kan ze pfeifer hebben?
pi_76968044
Chaca, alles kan natuurlijk... geen idee waar ze dat vandaan zou moeten hebben...
Maar dat soort dingen zijn natuurlijk niet zo heel moeilijk om uit te sluiten lijkt me... ik wacht even de uitslag van de kweek nog af en dan overleg ik met de huisarts of we niet toch eens moeten kijken of het iets van pfeiffer of bloedarmoede ofzo is...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 18 januari 2010 @ 18:32:40 #45
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_76976432
nijnahoop dat je binnenkort meer duidelijkheid hebt zeg.... vervelend hoor
als een kind iets heeft is het altijd zo sneu...
beterschap voor je meissie...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:32:40 #46
144006 chacama
Ondernemend!
pi_76982754
Moeilijk Nijna. Zeker omdat je weet hoe vrolijk ze normaal is. Heel veel beterschap. Hoop dat je meisje snel opknapt.
pi_76988119
Heel veel beterschap voor Mirte
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 18 januari 2010 @ 22:19:14 #48
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76988773
Wat rot Niijna.
Slaapt ze wel goed? En overdag?

Stiemie, bedankt voor de tip van de vloeibare sinaspril!
Vannacht mijn ventje beloofd dat het het allerlaatste pilletje was dat ik met grof geweld tussen zijn billen propte. Vandaag flesje vloeibaar aangeschaft. Gelukkig zit er een kinderslot op de fles, hij vond het erg lekker.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76988909
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:19 schreef Moonah het volgende:
Stiemie, bedankt voor de tip van de vloeibare sinaspril!
Vannacht mijn ventje beloofd dat het het allerlaatste pilletje was dat ik met grof geweld tussen zijn billen propte. Vandaag flesje vloeibaar aangeschaft. Gelukkig zit er een kinderslot op de fles, hij vond het erg lekker.
Oh wat fijn zeg! Niks zo naar om zo'n pilletje naar binnen te moeten frutten bij een toch al niet zo lekker kindje En hij vond het nog lekker ook! Pff bij Linde geven we het met een spuitje, en dan gaat het redelijk.
pi_76992053
Oeh die zetpillen geven is ook zo verschrikkelijk, ik werd er zelf ook naar van Wij zijn bij allebei ook snel overgestapt op Sinaspril (tabletjes). De junior kauwtabletjes van Kruidvat eigen merk heb ik ook eens gehaald maar die zijn best bitter dus werden meteen weer uitgespuugd.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:59:08 #51
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_76999128
die zetpillen zijn verschrikkelijk..... Caithlynn vind ze ook niks....heb ook sinaspril gegeven.
Wij moesten vorige week urine opvangen voor haar, dat is pas een ramp!
Ze moest een plaszakje voor. NOu krijg die maar eens vastgeplakt
Ze werd woest!!!!!!!!!
paps en mams beide haar vastgehouden en hup, vast geplakt...
Nu verteld ze aan iedereen dat ze een plaszakje heeft ( ook al is die allang weer weg)
Caithlynn zit momenteel weer zwaar aan de antibiotica..... heeft krentebaard en waarschijnlijk een infectie bij de urineweg( ze wordt 's avonds gillends wakker en trekt haar schaamlippen dan gewoon omhoog omdat het dan zozeer doet..... Ze kunnen alleen steeds niks vinden,
Nu maar hopen dat die antibiotica alles weg haalt....
En ze vind de antibiotica gewoon lekker, !!!!
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_76999467
Moonah, overdag slaapt ze heel wisselend. Op het moment meer niet dan wel, gisteren heb ik haar op de bank gelegd en is ze daar in slaap gevallen voor anderhalf uur...
Hoe ze 's nachts slaapt weet ik niet. Als ik wakker ben (ben ook niet zo'n fantastische slaper dus ze zou het niet van een vreemde hebben) dan hoor ik haar wel eens even piepen. Maar ze huilt verder niet ofzo, dus ik heb geen idee over de nachten.

Wij hebben vloeibare paracetamol van een ander merk met frambozensmaak, maar Mirte vindt het smerig. Maar zetpillen lukken nog aardig hier, zal eens van die sinaspril tabletjes halen, haar vitamientjes eet ze ook pilletjes van, dus misschien dat dat ook wel wil...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_76999483
Miss, gelukkig vindt ze de antibiotica lekker, dat scheelt weer. Maar wat naar dat ze niet in orde is
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77003368
Miss cms vreselijk he die plaszakjes. Bij een jongetje misschien nog wel aardig te doen, maar bij een meisje Linde heeft er ook heel lang een soort "trauma" van gehad. We lossen het nu als volgt op: potje enorm goed schoonmaken en naspoelen. Kind erop voor de tv en dan overgieten in een bakje om in te leveren. Die plaszakjes zitten altijd net verkeerd of ze trekt 'm er zo vol vanaf etc...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:42:03 #55
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77010462
ja maar helaas heeft caithlynn nog de luier om... dus wordt dat ook alweer lastig.... hoop dat de zomer ons voorspoed brengt in het zindelijk maken.....( vond het zon stom woord, lijkt wel of het om een hond gaat )
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77010820
Linde heeft ook nog gewoon een luier om hoor, maar een leuke dvd doet wonderen als het gaat om lang op het potje zitten. Een van ons gaat dan naast haar zitten en dan maar laaaaaaang wachten
pi_77010939
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:59 schreef missCMS het volgende:
die zetpillen zijn verschrikkelijk..... Caithlynn vind ze ook niks....heb ook sinaspril gegeven.
Wij moesten vorige week urine opvangen voor haar, dat is pas een ramp!
Ze moest een plaszakje voor. NOu krijg die maar eens vastgeplakt
Ze werd woest!!!!!!!!!
paps en mams beide haar vastgehouden en hup, vast geplakt...
Nu verteld ze aan iedereen dat ze een plaszakje heeft ( ook al is die allang weer weg)
Caithlynn zit momenteel weer zwaar aan de antibiotica..... heeft krentebaard en waarschijnlijk een infectie bij de urineweg( ze wordt 's avonds gillends wakker en trekt haar schaamlippen dan gewoon omhoog omdat het dan zozeer doet..... Ze kunnen alleen steeds niks vinden,
Nu maar hopen dat die antibiotica alles weg haalt....
En ze vind de antibiotica gewoon lekker, !!!!
Arch krentenbaard.. Hier hielp de amoxiciline niet... Het kwam terug. Bacroban deed hier de truuk, das zalf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:06:14 #58
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77011257
ik heb het als een kind een jaar lang gehad
we hebben eerst antibioticazalf gehad maar daar bleef ik maar mee smeren... ben nu op de heflt van de kuur
maar zie nog steeds geen resultaat.. Ik zal de naam onthouden van de zalf!!! thxs

en stiemie ook thxs.... goed idee... hoop alleen maar dat ik het de eerste tijd niet meer hoeft te doen..
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77011404
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:06 schreef missCMS het volgende:
ik heb het als een kind een jaar lang gehad
we hebben eerst antibioticazalf gehad maar daar bleef ik maar mee smeren... ben nu op de heflt van de kuur
maar zie nog steeds geen resultaat.. Ik zal de naam onthouden van de zalf!!! thxs

en stiemie ook thxs.... goed idee... hoop alleen maar dat ik het de eerste tijd niet meer hoeft te doen..
Ja voor de amoxiciline heb ik ook al 2 andere antibiotische zalven gehad hoor. Het is een drama!
Bacroban is ook antibiotisch.


Later las ik ook nog iets over gentiaan violet, dat zou ook bepaalde steppokokken/strapokokken kunnen doden, maar dat heb ik dus nooit geprobeerd, maar ik denk misschien heb je er wat aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:19:04 #60
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77011705
caithlynn heeft al zoveeeeeeel antibiotica + zalven gehad.. ze heeft een hele zware huidinfectie gehad als babyzijnde en na die tijd nog een aantal keren...nu heeft ze nog veel exceem.... gaat nu gelukkig wat beter, maar ja......
dus ik heb het liefst geen antibiotica meer, maar ja het moet wel weg gaan he, dus we zullen wel moeten...
rot spul......
maar ik ga ff kijken welke van de genoemde zij nog niet heeft gehad, dan proberen we dat maar eens ( als de huisarts het goed vindt )
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77014537
Linde heeft trouwens sinds zondag iets nieuws: ze eet nog maar amper

Zaterdagavond vroeg ze nog om een 2e portie chili en vanaf zondag morgen was het echt gewoon niks meer wat erin gaat. Ik hoor alleen maar: "nee mijn buik is vol..." zelfs dingen waar ze anders een moord voor doet (burrito's, stoofperen, doosje met krentjes, plakje worst en een boterham met kaas) gaan er nu gewoon niet in. De score voor vandaag staat op 2 hapjes brood (nog geen kwart boterham) en zo'n 7 krentjes...

Nou kan ze op zich wel wat hebben, dus ik maak me niet echt zorgen. We houden gewoon dezelfde regels als wanneer ze wel eet (aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is) en ze krijgt ook gewoon een toetje (dat ze ook laat staan). Verder maakt ze geen zieke indruk, alleen wat verkouden...

Is dit weer zo'n befaamde peuterfase?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:34:49 #62
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77014694
stiemie, wanneer heeft ze voor het laatst gepoept? ze had toch last met ontlasting? wellicht dat ze de link heeft gelegd met eten...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77014778
Nee dat gaat nu wel gewoon door... Dacht eerst ook dat ze gewoon "vol" zat
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:55:04 #64
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77018190
caithlynn heeft ook een tjid heel slecht gegeten..we maakten er op een gegeven moment een spelletje van....
oh jee je eet mijn vonger toch niet op...ik zei bij elke hap die ze nam... auw, auw mijn vinger en hup hele bord leeg hahahahah
nu doet ze dit uit zichzelf hahah
ze gaat waarschijnlijk vanzelf wel weer goed eten, ze krijgen toch wel weer eens trek in wat
Ik hoop voor je dat ze snel weer wat binnen krijgt
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:13:03 #65
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77018907
Hier ook zo'n fase gehad, maar zou het toch in de gaten te houden. Misschien heeft ze wel een beetje last van buikgriep, maar niet genoeg om er echt ziek van de zijn. Gewoon doen wat je nu ook doet en hopelijk komt het dan gewoon weer goed. Moeilijk is het wel. Weet nog dat ik me aardig zorgen maakte, maar nu is ze toch echt weer goed aan het eten.
pi_77023502
Nou met dat "oei je eet me vinger op" gedoe hoef je bij Linde dus echt niet aan te komen. Die trapt daar niet in. Gaat ze je echt zo aankijken van 'doe eens effe normaal zeg'. Om vervolgens te zeggen "dat vinnik een beetje raar mama" Ze eet zelf of ze eet niet zeg maar...

Vanavond express van die supergrote vissticks gemaakt want daar is ze anders dol op, maar als er een halve in is gegaan, is het veel.

Ze klaagt ook veel over pijn de laatste tijd, maar het zit elke keer als je er naar vraagt ergens anders: buik, oren, keel, knie, voet, elleboog, nek, hoofd, neus, billen etc Dus in hoeverre we dat serieus moeten nemen weten we niet.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:11:17 #67
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77031091
mijn oppas was er toen der tijd mee begonnen en het hielp dus zijn wij het ook maar eens gan doen...
gelukkig maar paar x toen at ze weer....
maar het is ook iets heel stoms ja......wat vervelend dat ze klaagt over pijn....
hopen dat er niets aan het handje is.....
hopelijk komen jullie er snel achter
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77031462
Wij hebben het ook geprobeert hoor om zo toch wat binnen te krijgen, maar helaas

Nadat ze om 19 uur huilend vroeg of ze naar bed mocht hebben we haar na een paracetamol en neusspray naar bed gebracht. Helaas werd ze na een half uurtje weer wakker. Huilend omdat ze weer zo'n buikpijn had. Maar als je dan verder vraagt, is het ineens oorpijn, kniepijn of keelpijn. Uiteindelijk viel ze bijna binnen op de bank in slaap en dus hebben we haar weer naar bed gebracht. Ben benieuwd hoe het de rest van de nacht zal gaan. Ze zei in ieder geval wel dat ze morgen wel naar de opvang wilde dus maar even kijken hoe het morgen gaat.
pi_77031837
Groeipijn misschien Stiemie?
Of ze kan niet benoemen waar ze pijn heeft?
Sneu hoor.

Meike is juist weer aan het opknappen.
Luuf hielpt wel goed, in combi met een ui en neusspray.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:26:43 #70
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77031970
een knuffel voor Linde
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77032614
Nou het probleem is vooral dat ze pijn vaak gebruikt om aandacht te krijgen of om aandacht af te leiden.Ze heeft bv heel vaak ineens buikpijn als ze iets moet opruimen of als ze iets anders moet doen waar ze echt geen zin in heeft. Of als ik bv Esmee de fles geef en Linde wil ook aandacht hebben, dan heeft ze ineens pijn waarom ze moet huilen aan haar... vul maar in.

Nadeel is nu dus dat we geen idee hebben wanneer ze nou ECHT pijn heeft en wanneer het een oscar-waardige-simulatie is Beiden gaan namelijk gepaard met veel drama en gehuil.
pi_77032729
oi dat is niet handig
Bij Meike zijn nephuiltjes heel duidelijk te onderscheiden van het echte werk....
Lastig voor jullie zeg!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 20 januari 2010 @ 07:59:32 #73
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77040888
oh stiemie, dat is inderdaan vervelend zeg,
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77041774
Stiemie, dat klinkt lastig.
Maar misschien is ze toch niet helemaal fit. Aangezien ze ook niet echt wil eten. Toevallig geen kiesjes op komst?

In ieder geval beterschap voor alle kwakkelende ukkies!

Ik dacht dat het verdwijnen van het middagslaapje hier nog ver weg was(hij sliep overdag nog 2-2,5 uur), maar maandag op het KDV heeft hij helemaal niet geslapen. En gisteren uiteindelijk om half 5 thuis op de bank nog een klein slaapje gedaan. Na 45 minuten maar wakker gemaakt voor het eten.
Maandagavond ging hij ook vrij vlot slapen. Gisteravond heeft hij wel een 30-45 minuten tegen gesputterd(net zoals de dagen in het weekend. Hij bleef maar roepen "mama zitten" en brullen. En als je dan de kamer inloopt is er niks aan de hand. Zelfs een glimlachje.
Ook leuk: als je onder aan de trap wat vraagt wordt het gelijk stil en kan hij heel rustig antwoorden.
Dus we laten hem nu maar liggen pruttelen.
Maar, oh man, wat jeukt dat brullen aan je moederhart
pi_77042563
Stiemie, lastig lijkt me. Vooral omdat ze blijkbaar dus ook goed kan acteren .

DF, oh dat brullen... ze weten het hoor die kinders... dat mama dat lastig vindt...
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:15:05 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_77043012
Had Ruben een paar dagen dat hij heel slecht at: gisteren viel hij gewoon aan op de sperzieboontjes Ok, we wisten dat hij ze lekker, maar zo lekker dat hij zelfs het vlees links liet liggen
En vanochtend gelukkig ook weer gewoon gegeten, 3 boterhammen. Zo ken ik hem weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77043747
Boontjes vind Meike ook zo lekker, die staat al te bedelen als ze ziet dat we boontjes gaan eten die avond. Met als gevolg dat madam vaak al vantevoren met een bakje koude boontjes aan tafel zit te genieten.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77043827
3 boterhammen! Dat is een goede eter..
Dat lukt Chris in een dag amper
pi_77043997
Jen eet 1 boterham zonder de korstjes in de ochtend..

En gisteravond at ze weer eens helemaal niets.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:50:06 #80
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77046146
Het avondeten gaat hier ook niet oke. De dames eten eigenlijk niets. Gisteravond een omeletje gemaakt voor ze, maar de reactie was "was da nou ? da lust floor niet", aldus Pien. En omgekeerd ook, dus tja...dan maar niet. Het smaakte mij heerlijk !

Overdag eten ze wel goed, dus het zal allemaal wel.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:52:17 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_77046235
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:50 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Het avondeten gaat hier ook niet oke. De dames eten eigenlijk niets. Gisteravond een omeletje gemaakt voor ze, maar de reactie was "was da nou ? da lust floor niet", aldus Pien. En omgekeerd ook, dus tja...dan maar niet. Het smaakte mij heerlijk !

Overdag eten ze wel goed, dus het zal allemaal wel.
sorry....
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:57:33 #82
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77046463
dat eten is ook altijd wat..
Caithlynn eet op zich wel erg goed....
ze heeft een periode gehad dat ze dus geen gewoon eten meer wilde hebben.. heeft ze een tijdje potjes gehad.... eten als de beste!!!! daarna weer langzaam over gestapt naar de normale kost... koste even wat moeite.. maar ze eet weer goed..
en boterhammen gaan er ook altijd goed in! 's ochtends 2, 'smiddags 1 met 2 crackers...
alleen fruit is een probleem hier....
paar happies en weg ermee, alelen het vloeibare fruit in die pakjes van de aldi vind ze heerlijk....

toco erg vervelend zeg dat er slecht gegeten worden.. hopen dat er snel weer en goede hap naar binnen komt
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:57:40 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_77046467
Tijn zegt ook op alles 'Dat is vies!" Alleen patat of pizza worden met gejuich ontvangen
Gelukkig is ie wel gek op appels en bananen
Komt vanzelf wel weer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:58:55 #84
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77046513
quote:
toco erg vervelend zeg dat er slecht gegeten word
ik bedoel natuurlijk Ticootje
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77046598
Chris wil juist alles wel proberen de laatste tijd. Sommige dingen vind hij echt niet lekker (witlof), andere dingen wel (zoals rauwe sperzieboon).. Eten gaat ook goed. Mooie porties en met plezier. Maar dat wel na een periode slecht eten. Dat wisselt leuk..
Hij lust ook geen ei, niet gebakken, niet gekookt. Maar gisteren wilde hij wel mijn roerei proberen. De rest van het ei heb ik ook in mogen leveren
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:16:05 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_77047231
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:57 schreef E.T. het volgende:
Tijn zegt ook op alles 'Dat is vies!" Alleen patat of pizza worden met gejuich ontvangen
Gelukkig is ie wel gek op appels en bananen
Komt vanzelf wel weer
Sies

Fruit is hier ook niet aan te slepen, appels, bananen, kiwi's, peren, maar ook druiven en mandarijntjes doen het erg goed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77047300
Hahaha die flensjes van jou KP

Nou het rare is dus dat ze tot en met zaterdag eigenlijk zo goed als alles at Ze houdt alleen niet van ei, maar verder gaat alles wel naar binnen. Oke soms iets enthousiaster dan anders, maar dat lijkt me normaal. Vanmorgen ging er zowaar weer een boterham zonder korstjes in (korstjes eraf gehaald omdat we misschien toch ook aan doorkomende kiezen denken en dit brood had erg harde korstjes) en een half plakje ontbijtkoek. Toch weer iets dus. Vannacht heeft ze ook goed geslapen en ze wilde graag naar de opvang dus we zien wel hoe het daar gaat. Ze zijn er in ieder geval op de hoogte van hoe het gaat en als het niet goed gaat bellen ze en kom ik haar halen

Potjes wil ik eigenlijk liever niet proberen. Als het wel aandachtstrekkerij is, besteden we er liefst zo min mogelijk aandacht aan. We laten haar ook zelf bepalen of ze eet, ze blijft aan tafel tot we klaar zijn en dan ruimen we op. Niet klaar met eten? Jammer-de-pammer
pi_77047415
Oh ik ben ook erg makkelijk. Niet eten is prima, dan niet. Morgen weer een kans. Ze valt heus niet gelijk dood neer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:22:14 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_77047494
Nouja, ik heb me best zorgen gemaakt over Rubens niet eten, zoveel reserves heeft hij niet. Maar zolang ik dan in ieder geval weet dat hij op de opvang wel brood gegeten heeft en zijn fruit opheeft, dan heeft hij in ieder geval iets binnen op een dag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77047661
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:22 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik heb me best zorgen gemaakt over Rubens niet eten, zoveel reserves heeft hij niet. Maar zolang ik dan in ieder geval weet dat hij op de opvang wel brood gegeten heeft en zijn fruit opheeft, dan heeft hij in ieder geval iets binnen op een dag.
Jen eet eigenlijk altijd goed op het kdv. En eet daar ook dingen die wij echt niet naar binnen krijgen zoals pannenkoeken.

En als ze een hele dag niet eet, dan zal ze zich wel niet lekker voelen. Dat is altijd goed te testen met een koekje of een cracker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:27:55 #91
35189 Troel
scherp en bot
pi_77047730
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:26 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen eet eigenlijk altijd goed op het kdv. En eet daar ook dingen die wij echt niet naar binnen krijgen zoals pannenkoeken.

En als ze een hele dag niet eet, dan zal ze zich wel niet lekker voelen. Dat is altijd goed te testen met een koekje of een cracker.
Ja en als ze het dan wel aanpakt? Dan eet ze de volgende dag ook niet omdat ze weet dat ze een koekje krijgt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:40:25 #92
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77048268
caithlynn blijft ook aan tafel totdat wij klaar zijn..... en nu is het ook zo hoor.. van geen eten... helaas.... ook niks daarna meer...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77049093
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja en als ze het dan wel aanpakt? Dan eet ze de volgende dag ook niet omdat ze weet dat ze een koekje krijgt
haha nee, dat probeer ik tussendoor. Niet meteen na het eten.
Koek na het eten... Nee dat denk ik even niet. [/kutmoeder]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:37:22 #94
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77053098
Aangezien het toch over eten gaat... Maud heeft vannacht haar en mijn bed er mee onder gespuugd. Verklaard in elk geval waarom ze de afgelopen twee dagen zo onrustig was. Nu ligt ze lekker te tutten op de bank...
pi_77054318
Dat is heel wat anders dan eten Chaca!
Beterschap voor je meisje!
pi_77054474
Ei vindt Mirte ook niet lekker, gaat ze echt van kokhalzen. Proeven wil ze wel, maar ze vindt het niet lekker.
Ze moet ook gewoon aan tafel blijven zitten hier, ook als ze niet eet. Maakt ze ook eigenlijk niet echt een probleem van meestal.

Chaca, beterschap!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77055722
he jakkes Maud zo aan het spugen...!
Zijn veel kindjes ziek, vanmorgen in Meikes klas 10 zieken!
Toen zijn ze maar met de 6 die ze nog hadden naar de hertjes gegaan.

Meike had haar K3 cd mee, en gaf een ware show weg volgens juf.
Kinderen en juffen in de kring, allemaal klappen, Meike in het midden dansen op K3...
Mijn kleine entertainer haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:52:03 #98
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77056429
dat zal er leuk uit hebben gezien Karin.

Aan tafel blijven moet Maud ook. Maar meestal lukt het niet. Met een boekje erbij of iets anders waar ze mee mag spelen, gaat het al beter.
pi_77056471
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:52 schreef chacama het volgende:
dat zal er leuk uit hebben gezien Karin.

Aan tafel blijven moet Maud ook. Maar meestal lukt het niet. Met een boekje erbij of iets anders waar ze mee mag spelen, gaat het al beter.
Das wel een goede. Jen maakt er drama van als ze moet blijven zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:04:20 #100
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77056885
beterschap voor maud!!

en jemig Karin...10 zieken...virus
kom maar ff niet op visite hoor
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77057871
Beterschap voor kleine Maud!

En Karin wat heb je een showgirl!

Nou helaas was het hele gedoe met Linde ook een voorbode van wenig goeds De opvang belde of ik haar wilde komen halen en ze ligt nu naast me op de bank. Diarree, buikpijn etc. Voor morgenochtend maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, want naast niet eten, wil ze ook steeds minder drinken en klaagt ze over pijn in haar oor...
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:58:05 #102
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77063735
Ach, Linde...beterschap !
pi_77075304
Dankjewel KP

Nou na 2,5 uur afleiding bieden terwijl ze op het potje zat, is het gelukt om wat urine op te vangen voor het doktersbezoek van morgenochtend. We hebben zelfs met mijn schoonouders zitten skypen ondertussen. Laptop naast Linde op de grond en zwaaien maar vanaf het potje.

Ze heeft 's avonds trouwens weer maar 2 hapjes gegeten en drinken wil ze ook bijna niet meer. Pff hopelijk heeft de dokter morgen een oplossing. Ze heeft tot nu toe al 3 of 4 keer een infectie gehad waarvan ze niet zeker wisten of het nou een urineweginfectie was of een luchtweginfectie. Ze kreeg dan steeds antibiotica dat tegen allebei hielp. Mocht het nu weer zoiets zijn, dan gaan ze haar maar eens goed nakijken, want het lijkt me niet normaal voor zo'n klein grietje
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:23:49 #104
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77077510
redelijk wat zieke peutertjes weer, op KDV ook al wat zieken en hier is er ook weer 1 aan het hoesten... (tja we zijn alweer een week AB-vrij)...
Maar even aankijken, geen zin in om weer een kuurtje te krijgen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:44:45 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77090471
Beterschap met alle zieken
pi_77093565
Zieken beterschap
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77100348
Beterschap voor alle zieken!

Hoe gaat het nu met Linde? Weet je al wat meer van de huisarts stiemie?
pi_77104044
Nou zoals het bij een goede peuter hoort te gaan, besloot Linde vanmorgen een boterham te eten en bij de dokter honderduit te kletsen Ze was met mijn vriend en hij voelde zich behoorlijk voor paal zitten daar...

Dokter heeft haar nagekeken en kon niks vinden. Urine was wel erg troebel en we moeten volgende week nog een keer urine inleveren. Overigens was die boterham meteen ook het laatst wat er vandaag in is gegaan...

En het valt ook op dat ze nu ineens bij alles waar ze geen zin in heeft ook "auw" heeft. Volgens mij gaat ze voor een oscar voor beste vrouwelijke bijrol
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:25:08 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77115641
Oh, kleine grote Linde.....

En nu maar er achterkomen, wanneer ze wel en niet aan het oefenen is voor die Oscar
pi_77116825
Zul je altijd zien he Stiemie Hopelijk knapt ze snel op
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:47:12 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77117067
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:05 schreef Stiemie het volgende:

En het valt ook op dat ze nu ineens bij alles waar ze geen zin in heeft ook "auw" heeft. Volgens mij gaat ze voor een oscar voor beste vrouwelijke bijrol
Gheghe.
Beterschap.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77117415
Ja het is gewoon niet te onderscheiden... Echte pijn gaat gepaard met dezelfde huilbui en tranen als de "pijn" die ze heeft als ze haar speelgoed moet opruimen of als ze even haar sloffen moet pakken om aan te doen

Vanmiddag wilde ze weer niks eten en zei ze heel zielig "sorry mama dat ik niet honger inne boterhammie heb". tsja dan denk ik dus dat ze er echt niks aan kan doen... Maar 's avonds eet ze haar bord pasta met spinazie zo leeg en vraagt gewoon nog 2 keer om een portie. Om na een uur nog een koekje te vragen...

Nu twijfel ik dus heel erg of ze morgen nou wel of niet naar de opvang moet. Ze wil zelf wel en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk ook wel even aan toe ben Morgenavond ben ik ook al alleen thuis dus even een kleine adempauze is best welkom zeg maar
pi_77117668
Nou dan heeft Linde een mooie concurente aan Mahre die kan ook heel goed zielig doen. En soms weet ik ook niet of het echt is of niet!
Beterschap in elk geval voor Linde!
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:57:04 #114
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77117680
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Nu twijfel ik dus heel erg of ze morgen nou wel of niet naar de opvang moet. Ze wil zelf wel en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk ook wel even aan toe ben Morgenavond ben ik ook al alleen thuis dus even een kleine adempauze is best welkom zeg maar
Ik zou haar laten gaan, met mededeling van jouw twijfels aan de leidsters en achterlating van je tel.nr.
Lastig, als ze haar tranen/'pijn' zo gebruikt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77117933
Ja het is echt heel vervelend dat ze op die manier aandacht wil. Vooral voor haarzelf want nu geloven we haar gewoon soms niet terwijl het misschien wel zo is Maar ja hoe kan ik haar dat nou weer afleren? Kan moeilijk gewoon niet reageren als ze zegt dat ze pijn heeft...

Ik begrijp trouwens wel waarom ze het doet hoor. Als we druk met Esmee zijn, moet ze zichzelf gewoon even vermaken. Ga je dan heel hard huilen met veel drama, dan is er altijd wel iemand die komt kijken en vragen wat er aan de hand is. Maar ja niet gaan kijken kan ook niet. Voor het zelfde geld heeft ze zich bv een gat in haar hoofd gestoten ofzo aan te tafel

We wonen gelukkig op 10 minuten loopafstand van de opvang dus ik kan haar zo ophalen. Woensdag belden ze ook en heb ik haar al eerder opgehaald.
pi_77133962
Stiemie, hoor je ook helemaal niks aan haar stem? Of kan je het niet uit haar lichaamshouding opmaken?
Wat lijkt me dat moeilijk zeg...
Als ik even druk ben dan zeg ik tegen Damian: Als er iets is, dan mag je mij roepen. Zodra hij roept om een onzinnige reden dan vertel ik hem dat dat niet de bedoeling is en dat als ik klaar ben ik bij hem kom kijken. Als hij me met een goede reden roept dan zeg ik altijd dat ik het erg goed vind dat hij me geroepen heeft. Misschien kan je aan Linde uitleggen dat jullie het niet leuk vinden als ze telkens huilt en dat ze jullie ook best mag roepen als er iets is. Zoals ik hier lees begrijpt Linde al erg veel, dus misschien dat het toch effect heeft.
pi_77137480
Stiemie, dat klinkt lastig..
Hier merken we het vaak aan de reactie als we iets anders vragen, als hij echt verdrietig is blijft hij huilen, maar als het nep is dan wordt hij heel snel rustig.

Beterschap voor de ziek guppies!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:21:14 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77137574
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef appelsap het volgende:
Stiemie, hoor je ook helemaal niks aan haar stem? Of kan je het niet uit haar lichaamshouding opmaken?
Wat lijkt me dat moeilijk zeg...
Als ik even druk ben dan zeg ik tegen Damian: Als er iets is, dan mag je mij roepen. Zodra hij roept om een onzinnige reden dan vertel ik hem dat dat niet de bedoeling is en dat als ik klaar ben ik bij hem kom kijken. Als hij me met een goede reden roept dan zeg ik altijd dat ik het erg goed vind dat hij me geroepen heeft. Misschien kan je aan Linde uitleggen dat jullie het niet leuk vinden als ze telkens huilt en dat ze jullie ook best mag roepen als er iets is. Zoals ik hier lees begrijpt Linde al erg veel, dus misschien dat het toch effect heeft.
en het mooie is dat niet elk kind hetzelfde is. Vat dit svp niet op als kritiek. Bij Fleur werkt(e) dit echt helemaal super. En die doet het nu nog steeds. Daar zie je geen onnodige tranen. Daar weet je gewoon bij dat het echt is als ze huilt of pijn heeft.

Maar bij Maud helaas. Dat is echt een drama-queen. Het enige wat wij nu inmiddels achterhaald hebben is dat ze hard huilt als er niets is, en zachtjes piept als er iets mis is, maar jeutje wat kan die goed een sirene nadoen. Alarmfase 3 is er niets bij.
pi_77138687
Dat weet ik hoor Chacama, daarom heb ik er het woordje misschien bijgezet.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:17:20 #120
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77151598
heerlijke stemmen hebben die meiden he....
Caithlynn kan soms ook zon heerlijk geluid op zetten.....vooral als zij haar zin ff niet krijgt... hier zij je het verschil ook tussen echt huilen en nep huilen
ze kijtk dan af en toe ff op, van zie je wel dat ik huil
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77152541
Appelsap helaas het uitleggen heeft geen effect, dat hebben we al vaak geprobeerd. Linde is zeg maar meer zoals Maud Als je er een drama van kunt maken, waarom zou je dat dan niet doen? Helaas met het verschil dat alle manieren van hard huilen allemaal hard huilen zijn...

Vandaag is het trouwens wel goed gegaan bij de opvang! Mischien toch een combi van dramaqueen en virusje geweest ofzo. In ieder geval wilde ze vanavond niks eten, maar dat kan ook komen door het flinke koekje dat ze om half 5 nog had gekregen bij de opvang ivm een afscheid en verjaardag. Heb er maar niet te veel aandacht aan geschonken en we zien wel hoe het verder gaat
pi_77153445
Hier werkt dat ook het beste wanneer ze niet wil eten, geen aandacht aan besteden.
Maar Meike eet over het algemeen wel redelijk goed.
Als ze niet wil eten heeft ze 2 keuzes:
op de gang zitten, of bij ons aan tafel blijven zitten wachten tot wij klaar zijn.
Ze kiest natuurlijk altijd voor aan tafel, en 9 van de 10 keer gaat ze toch eten.
Eerst heel sneaky, omdat ze niet wil dat wij het zien.

Meike wordt zo langzamerhand nu ook zindelijk met slapen.
Ze heeft steeds nog maar een kleine beetje plas in de luier, voorheen was die bomvol.
Smiddags kan ze nu zonder luier slapen. En trots dat ze is! En terecht natuurlijk.

Morgen feest, want we gaan naar de Plopshow! We zitten op rij 2 dus mooi dichtbij!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:14:20 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77153907
Heel veel plezier dan Meike. Zo gezellig lijkt me dat! En uiteraard voor het bijna helemaal zindelijk zijn met slapen.

Stiemie, misschien is het een mogelijkheid om haar toch een beetje met de waarheid te confronteren. Als ze zo huilt er wel naar toe gaan, maar eerst vragen heb je pijn? waar? en dan pas troosten als het dus inderdaad pijn is. Als ze dan niet aangeeft dat ze pijn heeft, weglopen en aangeven dat ze naar je toe mag komen als ze weer gewoon doet. En als ze toch ook als drama-queen aangeeft dat ze pijn heeft, eerst met kusje-over probreren.

Snap dat het moeilijk is omdat je niet goed kunt achterhalen wat echt is en wat niet, maar dat kun je dan ook zeggen als je pijn aan het troosten bent. Heb je pijn? Ja,... waar? oh... ja want mama en papa weten het niet meer. Jij huilt ook als je geen pijn hebt, dus hoe moeten wij dan weten dat je huilt omdat je pijn hebt. Kom dan kan ik je nu troosten...... of zo iets.

Dit heb ik bij Maud in het begin gedaan, daarna kwam ik dus achter het verschil in huiltje..... of ze is daarna gaan onderscheiden in huiltjes
pi_77154130
Veel plezier morgen Meike bij Plop! Zo ver zijn wij nog lang niet Karin met zindelijkheid. Volgens mij heeft Linde echt nog geen idee wanneer ze plast. Ze heeft een papier op haar deur hangen met 7 vakjes en elke keer poepen of plassen op het potje levert een sticker op. Zeven stickers is een cadeautje. Maar ze blijft nu al zeker 2 maanden op 2 stickers hangen. En daarvan is 1 sticker van laatst toen ze verplicht op het potje moest omdat we urine op moesten vangen

Chaca we horen haar ook altijd eerst uit vragen het ook altijd aan haar hoor. Wat is er aan de hand, waar heb je pijn? Ze kan alleen echt volhouden dat ze pijn heeft als ze bv op moet ruimen en de pijn is dan haleluja! verdwenen als alles opgeruimd is Ik zeg ook wel eens van "Ja als jij steeds au zegt weet mama niet wanneer ze je echt moet troosten omdat je pijn hebt" maar ik heb niet het idee dat het haar echt veel kan schelen op dat moment.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:20:15 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77156876
blijft dus moeilijk Stiemie. Ik hoop voor jullie toch dat het snel makkelijker wordt, want dit is natuurlijk negatieve aandacht waar jij als ouder geen grip op hebt omdat je niet weet wat echt is en wat niet. Lijkt me erg vervelend. Succes ermee!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:55:04 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_77158484
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:20 schreef Stiemie het volgende:
Veel plezier morgen Meike bij Plop! Zo ver zijn wij nog lang niet Karin met zindelijkheid. Volgens mij heeft Linde echt nog geen idee wanneer ze plast. Ze heeft een papier op haar deur hangen met 7 vakjes en elke keer poepen of plassen op het potje levert een sticker op. Zeven stickers is een cadeautje. Maar ze blijft nu al zeker 2 maanden op 2 stickers hangen. En daarvan is 1 sticker van laatst toen ze verplicht op het potje moest omdat we urine op moesten vangen

Chaca we horen haar ook altijd eerst uit vragen het ook altijd aan haar hoor. Wat is er aan de hand, waar heb je pijn? Ze kan alleen echt volhouden dat ze pijn heeft als ze bv op moet ruimen en de pijn is dan haleluja! verdwenen als alles opgeruimd is Ik zeg ook wel eens van "Ja als jij steeds au zegt weet mama niet wanneer ze je echt moet troosten omdat je pijn hebt" maar ik heb niet het idee dat het haar echt veel kan schelen op dat moment.

Ruben heeft een periode gehad dat hij au zei als hij wat lekkers wilde hebben. Dat is na verloop van tijd over gegaan, gelukkig wel, want ook ik zat met het probleem dat we het dus op een gegeven moment niet meer konden onderscheiden. Ik hoop dat het voor Linde ook snel duidelijk is

Ruben gaat erg goed qua zindelijkheid, maar ik durf het nog niet aan om hem zonder luier te laten lopen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 januari 2010 @ 08:15:15 #127
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77169975
hey Karin.... veel plezier met Meike bij Plop..
je zult wel een paar bewoners van mij zien... die gaan ook heen, have fun!!!!

en dat zindelijk worden... Caithlynn was heel vroeg om op de wc te plassen, maar na een paar keer zag ze er de lol niet meer van in... nu nog steeds een luier om.. Dus we wachten maar weer op het mooie weer en dan kijken hoe ze het gaat doen.. ZE voelt het wel aankomen, dus het begin is erweer....
maar ja, als zij er nog niet aan toe is, laat ik het lekker zo... het komt gelukkig vanzelf...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 10:09:34 #128
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77170718
Wow die Meike, wat fijn Karin!

En hé, Ruben al hier? Ik heb zijn verjaardag gemist!
Welkom Troel, met je oudste.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77171213
Dat dramaqueen gebeuren is hier natuurlijk ook bekend. Stiekem vind ik het wel fijn dat een vriendinnetje van het kdv hetzelfde doet, dan weet ik dat het heel normaal is. Grappig is wel dat ze het meestal ombeurten doen en dan gaat de ander dom staan kijken van: "wat doet die nou vreemd was is er nou?" en 5 minuten later omgekeerd.

Nu zit ze weer in een ontzettend schattige fase.

Afgelopen donderdagochtend moest ik een keertje extra werken. Ze is toen bij een vriendinnetje geweest. Voor de allereerste keer helemaal alleen, zonder familie. Het ging helemaal goed. Nou komen we daar ook wel vaak en kent ze die moeder ook goed, maar toch, het is wel weer een stap. Binnenkort eens afspreken met een ander vriendinnetje, daar zou ze nog een keertje pannenkoeken gaan eten zonder mij. Die woont verder weg, weer een stapje naar zelfstandigheid.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77189211
Wat worden ze dan ineens groot he YPPY....! Maar het maakt het allemaal wel makkelijker.

Wij waren vandaag met Meike naar de Plopshow, wat een belevenis voor een klein meisje!
Het was weer geweldig. Meike genoot!
We zaten op rij 2, en aan de zijkant, dus Meike kon weer helemaal uit haar dak met dansen, en deed dat dan ook. En toen nodigde Klus haar uit om op het podium te komen dansen met de andere kabouters!
En daar ging mijn kleine meisje! Plop pakte haar bij de hand, en zo sjokte ze aan de hand van Plop het podium over. Geweldig!
Later met Klus op de foto, en een dikke knuffel van Kwebbel gekregen. Kleine meisje zat er helemaal vol van. Zal mij benieuwen hoe die slaapt vannacht.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77190185
Yppy wat goed zeg van Anna! En jullie dus ook een dramaqueen... Zou het gewoon iets meisjesachtigs zijn?

Karin wat een leuke foto! Al zou ik me best voor kunnen stellen dat Klus invloed heeft op je slaap-prestaties En ze ging gewoon dus zo mee het podium op! Dapper zeg!

Vanmiddag bij de schoenenwinkel maar eens Linde haar voeten op laten meten want ze viel ineens zo veel. Ineens dus veel te kleine schoenen. Dus meteen maar weer nieuwe gekocht (maat 23, kan helaas geen plaatje vinden )
Wel opvallend trouwens. Ze was in de winkel heftig aan het hobbelen op een hobbelpaard en toen kukelde ze zo met dat ding voorover! Schrok me rot, maar ze reageerde amper. Niks geen gekerm of gehuil. En thuis wilde ze de klei niet opruimen en toen was het meteen weer "au, au ik heb pijn!" Ik probeer het gekerm momenteel maar zoveel mogelijk te negeren want het werkt na een tijdje ook enorm op je zenuwen
pi_77190518
Karin, die plop vind ik eng, maar de foto is heel leuk. Het klinkt wel prachtig.

Wat eng, die Linde! Een vriendinnetje ging hier bijna om met de schommel eland, die staat nu uit voorzorg op zolder.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 januari 2010 @ 09:23:51 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77201863
Meike, wat ben jij een stoere meid.

Stiemie, lijkt Linde dan toch meer op Maud dan we dachten. Niet piepen als er wat is en mega-piepen als het niet gaat zoals ze wilt? blijf voor je duimen dat het snel over is. (hier is het ook nog niet over... en ik ben aan het plannen om het nachtritueel weer te gaan doorbreken. Gisteren lag ze om half 2 tussen ons in. Dat gaat dus de verkeerde kant op...)
  zondag 24 januari 2010 @ 09:51:51 #134
35189 Troel
scherp en bot
pi_77202057
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:49 schreef YPPY het volgende:
Dat dramaqueen gebeuren is hier natuurlijk ook bekend. Stiekem vind ik het wel fijn dat een vriendinnetje van het kdv hetzelfde doet, dan weet ik dat het heel normaal is. Grappig is wel dat ze het meestal ombeurten doen en dan gaat de ander dom staan kijken van: "wat doet die nou vreemd was is er nou?" en 5 minuten later omgekeerd.

Nu zit ze weer in een ontzettend schattige fase.

Afgelopen donderdagochtend moest ik een keertje extra werken. Ze is toen bij een vriendinnetje geweest. Voor de allereerste keer helemaal alleen, zonder familie. Het ging helemaal goed. Nou komen we daar ook wel vaak en kent ze die moeder ook goed, maar toch, het is wel weer een stap. Binnenkort eens afspreken met een ander vriendinnetje, daar zou ze nog een keertje pannenkoeken gaan eten zonder mij. Die woont verder weg, weer een stapje naar zelfstandigheid.
Ruben is regelmatig bij de buren, maar dat voelt bijna familie Echt verder weg spelen hebben we nog niet gedaan, maar ik denk dat ook dat wel goed zal gaan. Volgens mij gaat dat al heel snel goed, maar willen wij moeders daar gewoon nog niet aan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 januari 2010 @ 15:49:38 #135
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77212336
Karin wat een leuke foto!!!!!!
Meike heeft het natuurlijk prachtig gevonden......
mijn bewoners waren er ook dol enthausiast over...

zo mijn werkweekend zit erweer op, kan weer genieten van mijn meissie thuis....
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77238717
Superleuke foto van Meike en wat knap dat ze durft mee te gaan het podium op! Stoere meid hoor.
En ik zie dat haar krullen verdwenen zijn!
pi_77239152
Meike wat stoer!!
En waar zijn die lieve krullen gebleven?
  maandag 25 januari 2010 @ 09:15:48 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77239392
Sasha heeft eig. altijd nog rompers aan maar van de week had ik een boxershortje gekocht. Ik stond net met de tranen in mijn ogen om die spillepootjes onder die pijpjes uit. Mooie onnerbroek! zoals hij zelf zei!

Wat een weekdier ben ik toch!
***
pi_77239553
Heerlijk BE
  maandag 25 januari 2010 @ 11:26:15 #140
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_77242363
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha heeft eig. altijd nog rompers aan maar van de week had ik een boxershortje gekocht. Ik stond net met de tranen in mijn ogen om die spillepootjes onder die pijpjes uit. Mooie onnerbroek! zoals hij zelf zei!

Wat een weekdier ben ik toch!
Leuk heh :-)
Chris heeft nog steeds een blauwe (strakke) nijntje-zwembroek van maat 82 ofzo.
Van het weekend een boxer-zwembroek gekocht. Staat zo groot zeg :-) Zeker vergeleken met die oude.

Jammergenoeg geen matching zwembroek voor pappa gevonden ;-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_77245588
Oh stoere Sasha met zijn boxer, ja einde romper is definitief einde babytijd.....

We hebben Meikes haar pas nog gekortwiekt in de hoop dat de krulletjes weer terug zouden komen, maar helaas. Ze zijn weg....
Bij mijzelf zijn ze ook een poos weggeweest, dus ik heb nog hoop dat ze ooit weer terug komen.

Vandaag ging ze met Kwebbelmuts op naar school, vertelde aan de juf over de Plopshow, maar ze wilde het in de kring niet aan de kindjes vertellen want...."het is een geheim"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 25 januari 2010 @ 17:41:35 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77256612
Zeg, het feit dat Oei ik groei op een gegeven moment stopt met het aangeven van die sprongetjes en fases betekent toch niet dat het een non-stop fase is vanaf dan he?
Heel gezellig hoor, maar de hele dag door non-stop zingen, roepen, rennen, dansen, poezen laten schrikken, papa en mama pesten, niet luisteren en ehm... nog meer ondeugend zijn is best vermoeiend.
En ik mezelf maar proberen voor te houden dat het een fase is, dat hij nog maar klein is, dat ik me niet op moet laten jutten etc. etc.

Maar zoooooooooo lief af en toe dat het dan weer alles goed maakt.

Ik voelde me afgelopen zaterdag in de supermarkt niet opgelaten omdat hij aan het huilen en krijsen was, maar wel omdat hij vanaf de ingang tot aan de kassa alleen maar BooooooooooooooookkeBouwerMakenEnOf!!!!!!!! heeft lopen zingen. En dan echt op volle sterkte zeg maar.
***
pi_77257548
Haha be! Das toch lief!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:23:20 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77258132
Is het ook, maar ehm... de hele supermarkt door, non-stop? En als ik zei ´kan je ook zachtjes zingen' ging hij alleen maar harder zingen.
Een aantal mensen moesten er wel heel erg om lachen, maar je zag ook een paar van die zaterdagochtendkoppen...
***
pi_77258454
Peuterpubertijd BE... . Ik had er wel om kunnen lachen hoor!
Wij gaan tegenwoordig thuis gewoon ook op de grond liggen brullen als Mirte weer eens een dramaqueen bui heeft. En dan moet ze meestal hard lachen (gekke mama) en dan is het vaak wel over...
En ik hoor steeds vaker mezelf... en zinnen waarvan ik denk: waar haalt ze dat nou weer vandaan...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 25 januari 2010 @ 18:37:30 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77258607
Oh ja, dat was ook niet wat ik bedoelde met het eerste deel. Dat zingen is nog niet zo erg, maar dan bij Oscar in zijn oor tetterend, of de mijne, of die van de poes, gevolgd door een achtervolging etc. etc.
Enige poging tot straffen wordt met spot begroet 'nou en op de gang, ga ik toch gewoon kiekeboe met het gordijn doen'.
***
pi_77259485
Hoe gaat het nu met Lars en Xeentje? Hopelijk zwakt de RS flink af voor woensdag Karin. Ik duim mee! hmm ik haalde wat topics door elkaar

Meike met haar geheim Wel leuk gevonden toch Karin.

Ah dat klinkt als en gewoon lief gevalletje peuter-pubertijd hoor BE Hier heeft ze een keer de hele supermarkttocht volgehouden om heel hard Wellus! terug te zeggen. Ook als ik niks terug zei... Of zal ze gemerkt hebben dat ik in gedachten stiekem wel Nietus zei?

O ja en bij straf moet ze hier op het matje voor de glazen balkondeur zitten en dus niet voor straf ondertussen met de raamstickertjes spelen die daar ook hangen

En zaterdagmorgenkoppen heb je helaas altijd. Laatst een studente-achtig type luid bellend achter me in de rij bij een winkel. Nee het duurt allemaal lang en ik sta ook nog eens achter een kinderwagen! Heb maar vriendelijk gezegd dat het voor haar en voor ons heel erg jammer was dat ze niet alleen op de wereld was om vervolgens tergend langzaam 2x de verkeerde pincode in te toetsen en mijn boodschappen in standje hoogbejaard in te pakken

[ Bericht 2% gewijzigd door Stiemie op 25-01-2010 19:10:41 ]
pi_77266459
Die fases blijven BE. Ik vind het grappig dat we dat nu nog steeds kunnen zien, dat ze na een wat lastigere periode weer een sprongetje heeft gemaakt.

Ze wil niet goed gaan slapen, dus nu was ik er net. Ze riep omdat d'r dekbed los was gegaan. Toen bleek dat er een natte plek in d'r bed zat, van het flesje dat was omgevallen. Ze had d'r zakdoekje al opgehangen op de rand van het bed "om te droogworden" Zo schattig en slim ook, dat ze zelf bedenkt dat een zakdoekje kan drogen door het op te hangen. Om het proces te versnellen, hangt het nu samen met het laken op de verwarming, vond ze niet erg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77267641
Met een boxershort aan lijken kleine jongetjes ineens zo groot! En heel hard zingen in de winkel is herkenbaar. Ik vind het meestal wel gezellig!

Wat slim van Anna!

Damian is weer ziek. Zijn we net van de longontsteking af.. Nu heeft hij een keelontsteking en oorontsteking. Hij is al de hele dag heel zielig en hard aan het huilen van de pijn. Ik voel me zo machteloos want niks lijkt te helpen. Heb vanmiddag even meegehuild zo zielig was het.
Iemand nog tips? Hij ligt al wat hoger in bed. (op een kussen)
pi_77268134
Wat zielig voor Damian.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 25 januari 2010 @ 21:36:29 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77268177
arme damian. pijnstillers, da's het enige wat ik nu kan bedenken. maar die geef je vast al. veel beterschap gewenst!
in de haak.
  maandag 25 januari 2010 @ 21:42:26 #152
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77268490
Beterschap met damian. Er zijn ook pijnstillende oordruppels op basis van lidocain (dat wat ook in dentinox zit). Misschien is dat nog een mogelijkheid. En anders rechtop tegen je aan laten slapen. Dan in de druk op de oren het minst. Nee, jij slaapt dan niet lekker, maar je kleintje wel....

En Anna wat ben jij een slimme meid....

fases ja heerlijk........... als ze voorbij zijn!
pi_77270025
ach Appelsap, wat zielig voor Damian! En oorontsteking is zo naar ook!
Beterschap zeg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77271054
Dankje chacama! Damian ligt nu eindelijk rustig te slapen maar mocht hij wakker worden met pijn dan ga ik dat zeker proberen.
We hebben druppels van de huisarts voor oorontsteking en dat zou ook verzachtend werken.. is alleen niks van te merken.
Ik weet niet of je dan ook die druppels die jij noemt dan ook mag gebruiken.. Is het gewoon bij de apotheek te koop, dan kan ik het daar vragen?
  maandag 25 januari 2010 @ 22:38:03 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77271497
Gheghe, BE. Herkenbaar hoor. Ik was de was aan het opvouwen en schoot ineens helemaal vol toen ik Thies zijn ondergoed vouwde. ik weet nog zó goed dat ik het op de groei (want zoooo schattig) heb gekocht en nu dráágt hij het gewoon al.

Ah, Damian. Zo zielig. Ik geef Thies al drie dagen bij het naar bed gaan een sinasprilletje (vindt 'ie nog lekkerder dan het drankje ). De nachten ervoor waren heel onrustig ivm zijn oorpijn. Het zet (hopelijk!!!) niet echt door tot oorontsteking. Veel neussprayen!
Beterschap hoor!

En wat leuk dat Meike zo heeft genoten van die Griezels.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 25 januari 2010 @ 23:19:28 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77273612
Stiemie! Stiekem in gedachten!

Beterschap voor Damian!
Lijkt me echt zo vreselijk naar...
***
pi_77274047
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:19 schreef Brighteyes het volgende:
Stiemie! Stiekem in gedachten!
Erg he? mompelt iets met appel en niet ver van de boom enzo...

Appelsap wat erg zeg als je uk zo ziek is. Inderdaad die verdovende oordruppels heb ik ook wel van gehoord, bedje iets omhoog en veel neussprayen. Als ik erg verkouden ben, slaap ik ook vaak halfzittend omdat je dan meer lucht krijgt. Veel sterkte voor Damian Hopelijk is hij snel weer echt helemaal beter!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:47:46 #158
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77279925
wat zijn er toch een boel kindjes ziek...
Caithlynn gisteravond lichte verhoging.... begint erg te hoesten......
en vannacht een onrustige nacht...
net getempd en ja hoor...koortst...
hopen dat het meevalt...
Ze is net klaar met de antibioticakuur....nu heeft ze daardoor een schimmelinfectie opgelopen
en haar krentebaard is nog steeds niet verdwenen

damium, beterschap
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:57:50 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77286979
Heeft er iemand een linkje voor een goede site over taalontwikkeling bij kinderen. Ik verbaas me soms echt over de dingen die ik Sasha hoor zeggen en ik wil eig. wel eens kijken of dat van die overdreven ouderlijke 'kijk mijn kind eens superintelligent zijn'-trots is, of dat hij idd echt een tikkie voor loopt.
Ik acht mezelf namelijk heel erg goed in staat to dat 'kijk mijn kind eens superintellkigent zijn'-gedoe.
***
pi_77288589
BE, ik ken deze site: http://kindentaal.logopedie.nl/site/testen
Het is in ieder geval een simpele test. Maar geloof niet dat hij aangeeft of een kind wel/niet voorloopt, meer of het binnen de grenzen zit. Verder nog wel wat andere beschrijvingen over de ontwikkeling. Misschien kun je daar eens rondneuzen.
En wat een lekker peutertje heb je! Eigenwijs zingen!


Caithlynn en Damian, Beterschap!
.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:40:44 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77288713
Thanks Davinia Deepfreeze, geen bijzonderheden. Dat scheelt al weer.

Het ging me er om dat Sasha bijv. vanmorgen in de auto zei 'Mama jouw stoel' en of 'Sasha in bad, papa schoot, mama jij niet in bad'.
Vlgs mij is het best snel dat jij en jou gebruik zeg maar. Iig vind ik het heel knap.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 26-01-2010 14:09:06 ]
***
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:09 #162
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77289120
Ik vind het ook knap BE!
pi_77289599
Dat is bijna meer dan Chris zegt. Nou loopt Chris op het onderste lijntje, dus dat scheelt weer.. Maar ik vind het knap.
Was Linde ook al niet zo'n vlotte babbelkous stiemie?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:10:43 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77289907
Oeps, verkeerde naam. Slordig.
Ja, niet dat ik hem nou per se van alles wil toedichten hoor, maar ik verbaas me er soms ook gewoon over.
Hij gaat zo hard wat dat betreft de laatste dagen.
Ook wel heel lief, hij gebruikt nu soms onze voornamen omdat hij dat blijkbaar dus opgepikt heeft van hoe wij elkaar noemen. Ik was echt stomverbaasd toen hij me ineens bij mijn gewone naam riep. En toe was het. 'BE? Mama zitten!'. Heel grappig dat hij het zo door elkaar haalt ook.
En gewoon heel lief om mijn naam uit zijn mondje te horen.
***
pi_77290097
<insert trotse mamamodus>

Linde is een enorme kwebbelkous inderdaad en die maakt ook van die lange zinnen. Jij en jou en mij en ik enzo gebruikt ze ook al en werkwoordvervoegingen gaan vaak ook al goed. Soms natuurlijk ook wel verkeerd (Wat heeft jij nou in je handen? of Die heb ik gekrijgt van jou he mama?)

Helaas kan ze er ook hele irritante zinnen mee maken: Dan mag ik bij papa zitten en jij niet mama. Jij moet bij Esmee blijven

</ end trotse mamamodus>
pi_77290190
Oh en voornamen zijn hier ook al een tijdje favoriet. Alle opa's en oma's heten nu ook ineens "oma voornaam" en "opa voornaam" Ze had mijn moeder namelijk eens mijn vader bij zijn voornaam horen roepen toen ze die aan de telefoon wilde
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:23:47 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77290424
Oh ja, ik doe nog even mee, Sasha gebruikt dus idd ook al voltooid deelwoorden.
Mama auto g'parkeert he? Of toen de kerstboom in de tuin omgevallen was en ik hem weer overeind zette 'mama denneboom oppetilt, jij niet papa'.
Dat laatste was mijn stille triomf omdat Sasha al dagen voor het raam stond 'Denneboom vallen, papa ottillen'. En ik dus na een paar dagen zei 'mama doet het wel'.

Zo, nu stop ik hoor.
Bij Opa's en Oma's deden wij vanaf het begin met voornamen want met de achternamen vonden wij allemaal een beetje formeel, net of ik het over mijn eigen opa en oma had.
***
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:32:29 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_77290789
Leuk is dat he BE? Ruben ook "mama mij getujt" (geen idee hoe ik het moet schrijven, maar tuujen is optillen )
En ook van die hele riedeltjes "papa is werk, mama is thuis, opa is werk, oma is werk, Ynske is thuis (ja, die hoort hier in dat rijtje en nee, hij zegt niet Ynske, hij zegt wat anders )
Of iedereen bij naam noemen en aanwijzen "papa, mama, Totem en Tom (ja, we hadden Ruben beter Tom kunnen noemen )
EN het "toppen" als hij in bed onder de dekens kruipt en dan het liefst met papa en mama samen "toppen" natuurlijk En als je dan vraagt of hij onder het bed is verstopt dan hoor je zo'n "nee" onder de dekens vandaan komen en in de douche is ook een "nee" en dan na verloop van tijd komt er een heel blij hoofd naar boven "kiekoek"

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77291053
Chris begint ook een beetje met werkwoordvervoegingen/meervouden, maar nog niet erg veel. Krijgt je als zinnen van 2a3 woorden nog prima functioneren
Hij plakt wel die 2-3 woordzinnen achter elkaar..

Hij heeft een aardig geheugen. Toen ik vanochtend vertelde dat mama een prikje kreeg (bloed prikken), en hij mee ging, zei hij : "Chris ijsje eten". Hij kreeg ijsjes na de mexicaanse griep prikken, maar ik hoefde nu geen ijsje (vond hij), hij zelf wel..

En hij is vandaag weer grote neef geworden
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:58:01 #170
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_77291734
Gefeliciteerd Deepfreeze!

En beterschap voor de zieken, zo naar als ze ziek zijn

Wat een kletskousjes allemaal, heerlijk zeg!

Devin kan er ook wat van en ik vind het zo tof dat we hele gesprekken kunnen voeren samen
En de rollenspellen... dan krijg ik iets in mijn handen geduwd (een vrachtwagen, ballon, tractor, knuffel, schoen of wat dan ook), neemt hij er ook een en dan is het "hallo!" en gaan die 2 voorwerpen hele gesprekken voeren en avonturen beleven die hij verzint. Echt leuk

Nog maar 3x naar de psz en vanaf volgende week woensdag wennen bij het kdv
Een nieuwe periode breekt aan...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:06:10 #171
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77292070
Vanochtend met de meiden naar het cb geweest.
Pien 14,2 kilo en 95,7 cm.
Floor 13,7 kilo en 94,5 cm.

Alles helemaal dikke prima. Pien moest even wat met die arts doen (blokken, woordjes zeggen enzo) en ik houd floor bezig. Floor is erg druk met letters dus die begint met het volgende..

Mama ??? Das een mmmmmmmmm, he ?
en dat ?? Das een ppppppp, toch ?
etc etc etc, die arts kwam niet meer bij van het lachen. Die vond het leuk!

Kortom welverdiende stempel erop en lekker wezen lunchen in een eetcafeetje om de hoek

Oh ja en toen de arts aan mij vroeg of het slapen oke ging antwoordde Pien
" floor praat veel, hoor, dan kan ik nie slapen niet"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:06:53 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77292103
KP!

Gefeliciteerd Deepfreeze!

Waarom gaan jullie over dan Kersjes, ga je andere uren werken ofzo?
***
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:08:26 #173
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77292181
Praten is hier ook niet echt het probleem (Mama, het is helemaal wit buiten, het heeft gesneeuwd, sprookjesachtig he" ) Zindelijk worden des te meer . Hele systemen met stickers, beloningen en leesvoer op de wc ten spijt, hij heeft een maand op de pot gepoept, gaf het ook zelf aan als ie moest en nu dus helemaal niet meer en elke ochtend kan ik weer lekker zo'n volgep**pte luier verschonen . Om over plassen nog maar te zwijgen. Ik heb eigenlijk de neiging om gewoon boos te worden, vooral als ie zo semi-lollig " Weet ik niet " roept als ik vraag waarom ie niet naar de wc gaat. Maar ja, dan bezorg ik hem wrs een levenslang trauma en blijft hij steken in de anale fase? .

Appelsap. ik heb bij de apotheek destijds ook druppeltjes gehaald die heel goed werkten tegen oorontsteking en tegelijkertijd verdoven..kweet alleen niet meer hoe het heet .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:09:04 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77292207
Gewoon bij de apotheek of drogist Appelsap. Tegelijkertijd ze geven zal niet gaan. Maar de anti-biotica druppels is 3x per dag geloof ik. Dan zou je die na het eten kunnen geven en de pijnstillende voor het slapen gaan. Hoe is het nu?
En ik zag nog een zieke... beterschap.

En de wet van Fok deed het weer Maud sliep vannacht dus mooi door.

Dat kletsen en vervoegen mooi is dat. Ik verbaas me ook elke keer weer. Maud heeft wat moeite met de g en sch en de f. Dus daar oefent ze nu mee. Ze begon vannochtend: mama ik naar sjool.... neeee schgschg oooool. En leur ook... nee vvvvffffffvvvleur. Leuk om zichzelf te horen verbeteren.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:13:02 #175
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77292368
Waarschijnlijk weet Dean dat hij je er heerlijk mee kan sarren, Vivi.
Wel irritant dat hij dan zemi-lollig reageert. Ik herken de reactie. Pien doet dat ook wel eens.
Het voordeel van een 2-ling is dat je de ander helemaal de hemel in kan prijzen en die ander redelijk makkelijk kan negeren.

Is het een idee om op vaste tijden te gaan plassen met hem ? Gewoon verplicht.
Beginnend met 1x per dag.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:16:27 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77292516
Ja, laatst heb ik hem ook " verplicht" op de wc gezet maar dat ontaardde in een drama natuurlijk . En dan na 2 minuten lekker in je luier poepen he . Ik kan natuurlijk wel zijn vader extreem prijzen na het doen van een nr. 2?!

BE; Sasha klinkt als een gezond kind, Moehahahaah .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77292549
Jaaaa chaca die verbeteringen

"Kijk mama Plip de beer op tv!"
"Nee die heet Flip. Zeg maar FFFFFFFFlip"
"Uhhh FFFFFFFF...Plip! "


Die verhalen over het zindelijk-worden-gebeuren negeer ik gewoon nog even dan is het net alsof het hier allemaal fan-tas-tisch gaat...
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:19:40 #178
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77292647
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:16 schreef Vivi het volgende:
. Ik kan natuurlijk wel zijn vader extreem prijzen na het doen van een nr. 2?!
\

DOEN ! hahahahaha
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:21:37 #179
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77292738
. En dan heel nadrukkelijk zo van: " Ja Dean, mama rook meteen dat papa een poepie op de wc had gedaan .." .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:22:26 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77292770
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:21 schreef Vivi het volgende:
. En dan heel nadrukkelijk zo van: " Ja Dean, mama rook meteen dat papa een poepie op de wc had gedaan .." .
*proest*
***
pi_77292838
Hmm hier heeft papa een bukgriepje dus we zullen maar even wachten met roemen anders blijven we bezig
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:24:00 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77292845
Vivi. Maud heeft ook een terugval gehad. En de ene keer is het echt omdat ze het vergeet, maar er zijn ook dagen dat ze een luierbroekje aan heeft en dan ook letterlijk zegt: ik ga lekker in mijn luier plassen. Terwijl ze dus echt wel weet dat ze moet plassen en ook dus naar de wc kan gaan. Voorlopig negeer ik het en prijs ik d'r de hemel in als ze wel naar de wc gaat.

Linde plip de beer.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:31:11 #183
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_77293137
Pien
Fijn dat de meiden zijn goedgekeurd!

En dat zindelijk worden.... Vivi, het komt wanneer het komt, wanneer ze er zelf aan toe zijn. Maar ik ben het met je eens, ik zou het ook helemaaaaal niet erg vinden als dat moment snel gaat komen.
Gisteren voor het eerst in 2 maanden ofzo 2x op het potje geplast
En 1x op de grond Hij had rode billen en manlief liet hem lekker de hele ochtend zonder luier rondhuppelen. Hij was er zelf helemaal overstuur van geraakt.

BE, mijn moeder past op woensdag altijd op maar kan dat vanwege haar slechte gezondheid niet meer aan. Schoonmoeder past op vrijdag op maar die werkt op woensdag en dus "moet" Devin vanaf volgende week 2 hele dagen naar het kdv i.p.v. 3 ochtenden naar de psz. Toby zal als het goed is vanaf mei gaan volgen.
Ik vind het jammer omdat hij het zo naar zijn zin heeft op de psz, daar vriendjes heeft en 2 juffen die hem goed kennen (en aankunnen ).
Als het goed is krijgen we nog wel een observatierapport mee, ze hadden gevraagd of ik dat zou willen en dat lijkt me wel prettig eigenlijk
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:42:19 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77293592
Oh ja, noodzaak dus Kersjes, maar kan me voorstellen dat je het jammer vindt.
***
pi_77298658
Ik heb de druppels niet gehaald. Damian raakt al helemaal in paniek van de antibioticadruppels want dan hoort hij niks meer. Verder gaat het nog niet beter qua pijn. De pijn aan zijn oren is iets minder maar nu heeft hij hoofdpijn, en rond zijn kaak/wang. Hopelijk morgen een betere dag.

Qua zindelijkheid kunnen wij in het rijtje aansluiten. Met een dikke grijns vermelden dat je gaat poepen of plassen, maar niet op het potje/wc willen. Als ik dan zelf naar de wc ga is het: Ooh mama wat een knapperd ben jij! Nu mag je een sticker plakken..

Kersjes succes met de overgang van psz naar kdv!

Praten is hier ook geen probleem. Damian loopt eigenlijk altijd gelijk met Meike en Dean. (Voor zover ik dat uit de berichten hier kan opmaken.)
pi_77305062
Even een testje hoor...

Zien/horen jullie dit wel?

- Niet aan de deur komen, straks zitten je vingers ertussen!
- Blijf nou eens van de knopjes van de tv af !
- Laat de poes eens met rust! Niet aan zijn staart optillen!
- Niet je zusje slaan! Nee ze kan jou nog niet echt slaan dus dat is onzin
- Hou je beker nou eens met 2 handen vast anders moet mama straks weer...mama ruimt het wel op...
- Hoe vaak moet ik het nu nog zeggen... niet aan de knopjes van de wasmachine zitten!

Heb hier namelijk het idee dat ik vandaag beter tegen de koelkast kan praten ofzo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:02:56 #187
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77305319
Ik zie en hoor helemaal niets.
Teveel nee, dat hoor ik niet.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:05:01 #188
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77305422
stiemie, dat is hier net zo. Ik krijg als antwoord de hele dag 'ja maar, ik moet...'
En op het KDV-gesprekje bleek, wat ik al dacht, dat ie precies zoals ik vroeger was doet. Heel eigenzinnig en vaak in zijn eigen wereldje. Heel lief ook en wat ie dan niet van mij heeft: Hij lult je echt de oren van de kop.
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:06:36 #189
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77305511
oh ja..."ik moet"...
pi_77305714
Ah dat is het ... maar hoe zeg ik dit dan zonder al teveel nee?

En inderdaad Rocka... "Linde ruim je eerst even de puzzel op voordat je gaat kleuren?" "Ja mama maar eerst nog even...."

Vandaag ook leuke dingen gedaan hoor. Samen pannenkoeken gebakken en het leek me leuk om eens samen te knutselen. Dus ik een keukenrol met groen papier beplakt. Blaadjes aan gemaakt en toen samen van roze papier propjes maken en die bovenop de groene stengel plakken -> Volia een mooie hyacint Had ik gedroomd dus he? Na 2 propjes was het: "bah vieze handen van de lijm. Vinnik niet leuk mama" Nou ja heb ik toch helemaal zelf een prachtige hyacint geknutseld. Zet ik 'm gewoon lekker op mijn eigen nachtkastje neer
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:14:11 #191
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77305877
En niet alleen Ik moet. Nee.... JIJ MOET.....(vul maar in):
mijn jas pakken...........nee, ik wil het zelluf doen
mijn beker pakken..............neee, ik hoef niet drinken
mij bed brengen..........neeeeee, niet tillen.
bij mij liggen....... neeeeee, niet weg gaan.

We gaan, kom je jas aan:
Neeee, even wachten IK MOET nog tv afkijken.

Niet op de bank springen
NIet je zus pesten
Niet stampen op de trap

Ohhhhh ja! Stiemie we doen lekker met je mee
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:16:29 #192
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77305989
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:14 schreef chacama het volgende:
En niet alleen Ik moet. Nee.... JIJ MOET.....(vul maar in):
mijn jas pakken...........nee, ik wil het zelluf doen
mijn beker pakken..............neee, ik hoef niet drinken
mij bed brengen..........neeeeee, niet tillen.
bij mij liggen....... neeeeee, niet weg gaan.

We gaan, kom je jas aan:
Neeee, even wachten IK MOET nog tv afkijken.

Niet op de bank springen
NIet je zus pesten
Niet stampen op de trap

Ohhhhh ja! Stiemie we doen lekker met je mee
hahahaha
zo herkenbaar
pi_77306092
Gedeelde smart is halve smart zullen we dan maar denken
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:21:13 #194
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77306228
En uiteraard nog even de disclaimer in het kader van pedagogisch beleid. Uiteraard verbeteren we d'r:
Nee, Maud mama moet niets, dus even vragen.....?

Mama, JIJ mij bedbrengen ALSJEBLIEF!

Ja, de vraagstelling is er dan, maar die gebiedende wijs, die slijt nog niet erg.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:22:45 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77306297
Stiemie! Zo herkenbaar! Behalve dan dat dat 'ja maar ik moet' hier nog niet tot de verbale uitdrukkingsvermogens ligt!
Ik moet wel lachen om je hyacinth hoor!
***
pi_77306339
Wij zeggen ook regelmatig dat we "moeten" niet verstaan hoor (zo'n 3123413 x op een dag denk ik ) en ook "huh?" moeten we zeeeer regelmatig verbeteren naar "wat zeg je papa/mama?"
pi_77306370
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet wel lachen om je hyacinth hoor!
Ik ben er zelf ook heeel trots op
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:25:46 #198
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77306450
oh dat eeuwige asjeblieeeeeeeeeef ben ik ook zo zat. Hij denkt dat ie alles voor elkaar krijgt door alsjeblieft te zeggen.
'Mag ik deze melk over L. heen gooien? Mag dat mama? Ja? Mag dat?'
'Nee!'
'Alsjeblieeeeeeeeeeeeeeef? Alsjeblief mama, alsjeblieffff' En dan gaat het lipje al weer hangen...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77306580
Hahahaha die vind ik wel goed van 'm gevonden hoor Rocka Ook gewoon vragen of hij melk over zijn broer mag gooien
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:30:58 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77306716
Ja, het magisch woord. Dat eigenlijk helemaal niet altijd zo magisch is.....

- ja, maar ik zei toch alsjeblieft
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:36:22 #201
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77307050
oh zo herkenbaar allemaal hahahaha..
ik heb het idee dat ik wanneer Caithlynn naar de PSZ gaat een uur eerder uit bed kan,
kom op, ff wassen bla bla bla.. nee Eerst ff rustig wakker worden....
wat wil je op je brood.... uh...pindakaas, oh nee doe maar pasta, toch maar kaas, uh...uh....

jullie ook ervaring met de luier inhoud over de muren smeren, of creme over je hele lichaam smeren
???

heb van de week nog zo gelachen
Caithlynn was met de oppas in de winkel, vroegen andere mensen of ze even voor mochten, zegt Caithlynn,
dacht dat wij aan de beurt waren hahahahahaha, ben je bijna 3 en dan zulke woorden.....
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77307096
Dat is toch lief. Mag ik alsebief een koekje? Mag ik alsebief televisie kijken? Mag ik alseblief bij A. (vriendinnetje) spelen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77307420
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:36 schreef missCMS het volgende:
jullie ook ervaring met de luier inhoud over de muren smeren, of creme over je hele lichaam smeren
???
Gelukkig niet. Heb de tube billencreme steeds nog net op tijd terug kunnen pakken
  dinsdag 26 januari 2010 @ 20:50:34 #204
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77307851
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 15:06 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
Oh ja en toen de arts aan mij vroeg of het slapen oke ging antwoordde Pien
" floor praat veel, hoor, dan kan ik nie slapen niet"
Lekker bijdehand hoor. Haha!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:34:07 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77310247
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:36 schreef missCMS het volgende:
oh zo herkenbaar allemaal hahahaha..
ik heb het idee dat ik wanneer Caithlynn naar de PSZ gaat een uur eerder uit bed kan,
kom op, ff wassen bla bla bla.. nee Eerst ff rustig wakker worden....
wat wil je op je brood.... uh...pindakaas, oh nee doe maar pasta, toch maar kaas, uh...uh....

jullie ook ervaring met de luier inhoud over de muren smeren, of creme over je hele lichaam smeren ???

heb van de week nog zo gelachen
Caithlynn was met de oppas in de winkel, vroegen andere mensen of ze even voor mochten, zegt Caithlynn,
dacht dat wij aan de beurt waren hahahahahaha, ben je bijna 3 en dan zulke woorden.....
Wel andersom
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:41:17 #206
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77310596
"Goed" te lezen dat ook anderen "probleempjes" hebben met hun peuters. Dat niet alleen Mahre af en toe vervelend is...

Met Mahre weer eens naar de doktor geweest (controle of de buisjes er nog in zaten na de ontsteking) en gelijk maar even gevraagd iets voor het hoesten. Ze lijkt wel een oude, shag-rokende kerel.
Nu heeft ze een inhaler gekregen die ze voor het slapen gaan moet krijgen. Hopen dat dit nu gaat helpen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_77312477
Mahre gewoon weer bij de dokter geweest Hopelijk helpt de inhaler en hebben jullie nu allemaal even lekker de tijd om gezond en wel bij te komen

O ja had ik trouwens al verteld dat mijn kind ook al Engels spreekt? Happy birday tooooeeee joe, Happy birday tooooeeee joe
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:18:51 #208
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77312730
Hoop dat de inhaler gaat helpen (salbutamol??) en fijn dat de buisjes goed zaten.

linde... wan, toe trie... Dat doen we hier.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:23:46 #209
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77312943
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:18 schreef chacama het volgende:
Hoop dat de inhaler gaat helpen (salbutamol??) en fijn dat de buisjes goed zaten.
Ff bijsluiter pakken. Ventolin heet dit. Met een speciale babyinhaler...
Ziet er indrukwekkend uit en Mahre is er niet blij mee, maar goed, het "moet"...


[ Bericht 6% gewijzigd door Tazz op 26-01-2010 22:25:05 (plaatje opgezocht..) ]
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:26:41 #210
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_77313069
Stiemie, de mijne kan ook engels, hier wordt nog dagelijks Jingle Bells gezongen

Bij Devin moet tegenwoordig alles "straks". "Nu eerst even Snorkels ( ) kijken, straks eten". "Eerst nog een beetje spelen, straks slapen." "Nog klein beetje slapen, straks pas naar school." etcetc, hij houdt er een geheel eigen dagindeling op na als het aan hem ligt!

Hij was vanmiddag plotseling ziek geworden, zomaar ineens wilde hij tijdens het spelen op zijn bed liggen met zijn speen en heeft daar toen overgegeven. Toen op ons bed nog een paar keer terwijl hij rillend van de koorts en de kou onder de dikke dekens lag, arm schatje
Hij wilde geen pilletje maar gelukkig wel een "snoepje" (Sinaspril kauwtabletje, lang leve mijn kleine snoepkont ). En nog geen half uur later kreeg hij weer babbels, sprong hij dansend door de kamer, was zijn koorts gezakt en heeft hij gegeten
Nou ja, niet vragen hoe het mogelijk is, gewoon dankbaar zijn dat het over lijkt
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:27:46 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_77313126
Yikes Tazz, maar wat moet dat moet...
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:11:14 #212
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77321879
Tazz, wat sneu, kan mij goed voorstellen dat ze het niet leuk vind... lijkt ook behoorlijk eng, zon groot geval...
Hopen dat het wel gaat helpen
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:42:13 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77322331
Vaag zeg, dat ziek zijn van Devin! Maar goed, wel fijn, zo kort maar.

Oh ja, die inhalator-toeter, lijkt me idd best schrikken voor een kindje.
Oscar heeft hem gehad en Sasha wilde dus zelf graag ook even. Dus ik blies hem dan even door en dan zonder pufje mocht Sasha ook. Leek mij geen kwaad kunnen om hem er dan maar spelenderwijs mee kennis te laten maken, stel je voor dat hij hem ooit nog nodig zou hebben ook.
***
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:49:49 #214
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_77322443
Te snel gejuichd, vannacht had hij weer koorts en net ook weer 38.9. Zelf heb ik amper slaap gehad met aan de ene kant een huilende Devin en een drinkende Toby aan de andere kant bij ons in bed en voel ik me zo beroerd, we blijven maar een dagje thuis vandaag...

BE, zijn er tekenen dat Oscar hem ook nodig gaat hebben dan? Ik loop hopeloos achter in het baby-topic
.... met gevoel voor drama....
pi_77322480
Tazz, alweer naar de dokter. Hopelijk helpt de ventolin goed. Het lijkt een heel gevaarte zo'n baby-inhalotor..

Raar Kersjes, dat devin zo even koorts heeft. Chris heeft dat soms als hij kiesjes krijgt, dat de temp wat stuitert.

En voor de rest is het eigenlijk niet zo herkenbaar. Geen ontzettend dwars babbelende peuterpuber, drammen houdt hij niet erg lang vol, zo te horen een heel mak peutertje (en klopt af, voor het geval de puberteit toch langs besluit te komen)..
pi_77366010
Vivi, gefeliciteerd met Dean zijn verjaardag!
Alweer 3 hele jaartjes!!


Ik ga zo eens kijken of ik mijn jochie kan overtuigen om een Stiemie-hyacint te gaan maken
Vandaag hopelijk op kraambezoek bij het nieuwe neefje..
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:37:07 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77366425
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 08:49 schreef Kersjes het volgende:
Te snel gejuichd, vannacht had hij weer koorts en net ook weer 38.9. Zelf heb ik amper slaap gehad met aan de ene kant een huilende Devin en een drinkende Toby aan de andere kant bij ons in bed en voel ik me zo beroerd, we blijven maar een dagje thuis vandaag...

BE, zijn er tekenen dat Oscar hem ook nodig gaat hebben dan? Ik loop hopeloos achter in het baby-topic
Nee, Oscar had hem (even 2 weekjes rond kerst) en Sasha vond hem machtig interessant. Ipv te zeggen 'jij mag niet' hebben we hem dus ook eventjes laten lurken (met dus doorgeblazen schone lucht zonder puffer) zodat hij het niet raar of eng zou vinden mocht hij er ooit eens een nodig hebben zeg maar.

Viev, ook hier een dikke kus!
***
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:46:02 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_77366639
Ruben heeft ook een puffer gehad hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77366680
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:23 schreef Tazz het volgende:

[..]

Ff bijsluiter pakken. Ventolin heet dit. Met een speciale babyinhaler...
Ziet er indrukwekkend uit en Mahre is er niet blij mee, maar goed, het "moet"...
[ afbeelding ]
Moet ze dat voor ze gaat slapen? Want kinderen kunnen daar heel hyperactief van worden
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_77369208
Wel slim, BE, je kan maar beter luchtig doen over dat soort zaken. Ik vind het zo erg als volwassenen kinderen allerlei angsten gaan lopen aanpraten (al dan niet verbaal). Tuurlijk, ze moeten leren dat sommige dingen en situaties gevaarlijk (kunnen) zijn, maar ik ken ook kinderen die durven nog geen schaar aan te raken want die ouders riepen altijd dat dat heeeeeeel gevaarlijk was! En dan met een vingertje erbij
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 28 januari 2010 @ 13:33:56 #221
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77374289
OK ventolin. Hetzelfde dus als Maud heeft. Alleen heeft Maud een kleiner voorzetstuk met lieve beertjes erop. Ze gebruikt hem nog maar zelden, want vaak pakt ze de puffer zonder voorzetstuk. Succes in elk geval. Hier heeft het ook even geduurd voordat ze de voorzet accpeteerde.

Beterschap Devin.

Vief, gefeliciteerd!
pi_77375868
Devin ook al ziek, beterschap!

Tazz, ik hoop dat de ventolin gaat werken. Jullie zullen het ook wel zat zijn om telkens bij de dokter te zitten.

Vivi, gefeliciteerd met Dean!
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:06:11 #223
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77392746
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Moet ze dat voor ze gaat slapen? Want kinderen kunnen daar heel hyperactief van worden
jep, net voor het slapen. Zojuist ging het heel goed het inademen!
Hyperactief valt wel mee, hoewel ik nu wel een hoop kabaal boven nog hoor. Sinds 2 dagen hoeven we er niet meer naast te blijven zitten als ze gaat slapen!!! Anders zijn we een half uur bezig ofzo voordat ze slaapt en nu leest ze zelf een boekje boven...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:07:54 #224
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77392840
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 13:33 schreef chacama het volgende:
OK ventolin. Hetzelfde dus als Maud heeft. Alleen heeft Maud een kleiner voorzetstuk met lieve beertjes erop. Ze gebruikt hem nog maar zelden, want vaak pakt ze de puffer zonder voorzetstuk. Succes in elk geval. Hier heeft het ook even geduurd voordat ze de voorzet accpeteerde.
Het voorzetstuk noemen ze een baby-haler en is voor kindjes van 2 tot 5 (helemaal uitgezocht door arts en apotheek). typisch dat Maud dit dan niet kreeg...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:10:35 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77392958
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:07 schreef Tazz het volgende:

[..]

Het voorzetstuk noemen ze een baby-haler en is voor kindjes van 2 tot 5 (helemaal uitgezocht door arts en apotheek). typisch dat Maud dit dan niet kreeg...
Oscar heeft exact dezelfde. Hij is 5mnd oud.
Vriendinnetje van mij heeft idd ook een andere kleinere met plaatjes erop.
Maar dat is ook een kindje met structurele long-probleempjes, Maud ook dacht ik. Mss dat daar nog het verschil in zit.
***
pi_77393023
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Moet ze dat voor ze gaat slapen? Want kinderen kunnen daar heel hyperactief van worden
Amber heeft dat al vanaf dat ze 8 maanden is en Tess heeft het nu ook maar mijn kinders zijn er niet hyper van geworden hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:13:20 #227
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77393074
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:11 schreef appelsap het volgende:
Tazz, ik hoop dat de ventolin gaat werken. Jullie zullen het ook wel zat zijn om telkens bij de dokter te zitten.
We vinden het natuurlijk helemaal vervelend voor Mahre dat ze zo aan het kwakkelen is met haar gezondheid, de huisarts zit schuin tegenover ons, dus dat is niet zo'n moeite...
(Maar als ie een stempelkaart had, had ik hem nu na 4 weken wel volgehad.. )
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:14:15 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77393114
Eva van Lois werd er wel vaak hyper van als ik het goed heb en bij Oscar merkte ik af en toe ook dat hij echt ging stuiteren.
***
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:15:51 #229
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77393189
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oscar heeft exact dezelfde. Hij is 5mnd oud.
Vriendinnetje van mij heeft idd ook een andere kleinere met plaatjes erop.
Maar dat is ook een kindje met structurele long-probleempjes, Maud ook dacht ik. Mss dat daar nog het verschil in zit.
Of zou het kunnen dat sommige artsen misschien niet weten dat er ook andere voorzet-stukken zijn?
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_77393558
Hier ook geen hyper kind. Moet zeggen dat ze juist beter slaapt met ventolin, waarschijnlijk omdat ze meer lucht krijgt. Maar ieder kind reageerd natuurlijk anders. Wel een verademing hoor dat doorslapen.
Eigenlijk hoor je best veel kindjes met puffertjes. Als dit na 3 weken niet helpt het hoesten te verminderen dan gaat ze verder onderzocht worden, de arts liet het woord astma vallen. Daar schrok ik best even van.

Gaat het al beter met Devin Kersjes? Heb niet zo heel goed bijgelezen maar begrijp dat ie wisselend koortsig is?
  donderdag 28 januari 2010 @ 21:24:18 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77393599
Zou ook nog kunnen.
***
pi_77394158
Vivi gefeliciteerd met je knappe vent(je)
  vrijdag 29 januari 2010 @ 09:53:46 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77406214
Maud had toen ze kleiner was een andere. Breed in de midden. Nu dus een kleinere:

Maud heeft de achterste. Zo te zien heeft Mahre de voorste.

Fijn dat het slapen nu in elk geval beter gaat.

Hier gaat het ook weer beter. Ze lijkt d'r fase een beetje voorbij te zijn. Slaapt lekker in d'r eigen bed. Zo goed zelfs dat ze me vannochtend weer naar mijn eigen bed stuurde terwijl ze me nog geen vijf minuten ervoor geroepen had. En ze hangt meer aan papa nu. Papa moet me brengen naar school. Papa moet me aankleden enz. Alleen als ze moe is dan kruipt ze bij me op schoot om even te kroelen.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:16:49 #234
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77406829
Thnx meisjes voor de felicitaties

Kind blij met zijn nieuwe Carsfiets:




En van zijn opa kreeg ie een Spidermanpak, dat nu ook aan moet naar muziekles:'). Wel heel schattig, hij bleef naar de spiegel lopen om zijn "spieren" te bewonderen. " Kijk es hoe ik sterk ben mama!"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:22:16 #235
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77406995
in de haak.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:24:01 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77407056
wat is ie groot
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:25:58 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77407119
Hoi Dean! Lekker fietsen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:27:48 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77407187
Wat een gave fiets Dean!

Hoe is het met Thies? En met jou?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:39:28 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77407552
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:27 schreef chacama het volgende:


Hoe is het met Thies? En met jou?
Niets speciaals, lekker ons gangetje.
Tnx for asking.

Ik ga dit weekend even uitzoeken wat en hoe met carnaval.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77408616
Och zie hem eens wies wezen met zijn fiets.
Meike zag de foto en vond het wel heel raar dat Dean in huis aan het fietsen is.

Gefeliciteerd Vivi, met je grote kleine man!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:30:35 #241
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77409334
Vief, wat heb je toch een leuk jong Van harte gefeliciteerd!
Ik herken hem wel maar hij is wel helemaal een grote knul zo. Beetje in de lengte gegaan de laatste tijd?
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 14:24:02 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77416491
Ik weet niet Rocka, het valt mij zelf niet zo op, en meten doe ik hem ook niet .

Nogmaals dank dames! En ja Moon, carnavalleuh!!!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:43:02 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_77427598
Viev, gefeliciteerd!

Ik houd niet van carnaval, maar op de opvang vieren ze het dus wel, de hele week. Dus: 4 dagen verkleed komen of als enige niet verkleed komen. Met wat oude lappen hebben we vandaag een heus Bumba kostuum in elkaar geknutseld (Nouja, ik heb het hartje uitgeknipt, mijn moeder heeft de rest gedaan). Hij heeft het nog niet aan willen doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:50:20 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_77427838
4 dagen verkleden! Vreselijk... (Ik hou ook niet van carnaval.)

Gefeliciteerd Dean! Grote vent.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:52:47 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77427922
Jeetje Viev, wat een heerlijk jochie! En groot idd!
Nog even en hij kijkt op je neer.
***
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:36:06 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77431203
Vanaaf riep ie me nog terug toen ie net in bed lag..ik moest een beetje zuchten want ik zat net eindelijk .

Dus ik vroeg wat er was, en als zo'n mannetje dan zegt :
" Mama, ik hou zo veel van jou, jij bent mijn beste fwiend" en nog een knuffel wil is dat toch wel heel erg om te smelten.

BE: het viel me laatst wel op dat ie ineens zulke grote voeten had gekregen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77431304
Dat doet Anna ook, wil ze een kusje en/of een kroel. Eigenlijk stout, maar ook zo schattig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 29 januari 2010 @ 21:52:06 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77431790
hier ook. En ook zoals bij vief. Zit je eindelijk, roept ze. Dus inderdaad met zo'n gevoel van wat nu weer en dan horen: mama... nog kus kroel....
  vrijdag 29 januari 2010 @ 22:41:20 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77433853
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:43 schreef Troel het volgende:
Viev, gefeliciteerd!

Ik houd niet van carnaval, maar op de opvang vieren ze het dus wel, de hele week. Dus: 4 dagen verkleed komen of als enige niet verkleed komen. Met wat oude lappen hebben we vandaag een heus Bumba kostuum in elkaar geknutseld (Nouja, ik heb het hartje uitgeknipt, mijn moeder heeft de rest gedaan). Hij heeft het nog niet aan willen doen
Troel, ik heb ook nog wel wat leuke verkleed dingetjes liggen, die hier niet meer passen..!
in de haak.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:41:08 #250
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77436225
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 21:52 schreef chacama het volgende:
hier ook. En ook zoals bij vief. Zit je eindelijk, roept ze. Dus inderdaad met zo'n gevoel van wat nu weer en dan horen: mama... nog kus kroel....
B pakt het anders aan vanuit bed. Die pakt me op mijn allergevoeligste punt en krijgt er sniffend uit 'Mama, ik ben gedrietig' (ik leer hem niet dat het verdrietig is, dit klinkt te schattig )
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 23:46:52 #251
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77436400
Gedrietig
Dean wat ben je al een vent aan het worden zeg!
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:19:42 #252
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77442594
Gefeliciteerd Vief! Ik zie in de foto ineens heel veel S. terwijl ik Dean altijd zo op jou vind lijken .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:30:44 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_77442720
Trui, wat heb je aan carnavalspakken? Of geld het aanbod alleen voor troel?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:14:22 #254
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77444959
Mijn kind zingt de laatste tijd steeds vaker liedjes van teken/kinderfilmpjes mee. En dan precies de goede toon, maar niet alle woorden helemaal goed. (kan ook niet, want ze maakt nog geen hele lange zinnen) En gek genoeg klinkt dat dus net echt alsof ze het helemaal meezingt. Ik moest er zo om lachen de eerste keer dat ze het deed .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_77445121
Mauritz 10 april 2006

Ik haalde hem afgelopen maandag op van het KDV zegt hij : Papa, ik heb vandaag de hele dag Engels gesproken met Valentijn. Ik zeg Oh ja, wat leuk. Waar hebben jullie het over gehad. Zegt de kleine man : Yes, no, let's go en whatever!

Ik zeg whatever??? Hij ja, dat zeg ik als ik het stom vind. haha
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:24:13 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77446789
amaranta (en troel ), we hebben bijvoorbeeld nog een pinguinpak, een hondenpak, een muizenpak (alledrie HEMA, zelfde principe). verder nog een leuk peuter-prinsessenjurkje van artoek. en een prachtig tijgerpak, maar da's wel wat dik. 'willem' kreeg dat toen hij 4 was maar 't was 'm eigenlijk toen al te klein. we hebben trouwens ook nog wel wat piratenkleren die inmiddels echt te klein zijn.

het tijgerpak bestaat uit een pak en een los hoofd-gedeelte:



[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 30-01-2010 13:53:24 ]
in de haak.
pi_77450945
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:41 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

B pakt het anders aan vanuit bed. Die pakt me op mijn allergevoeligste punt en krijgt er sniffend uit 'Mama, ik ben gedrietig' (ik leer hem niet dat het verdrietig is, dit klinkt te schattig )
Linde is ook altijd een "klein beetje gedrietig" en ik vind het ook veel te lief klinken om haar te leren dat het verdrietig is
pi_77451579
hier is het "dietig", maar ze is op het moment vooral jengelig. Niet willen slapen en geen raad weten met zichzelf zo moe is ze dan...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 31 januari 2010 @ 15:42:26 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_77479412
Trui, ik heb je een PM gestuurd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 31 januari 2010 @ 16:41:28 #260
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77481011
Rust in huize pannekoek, meiden zijn logeren en komen woensdag thuis!
pi_77481110
Lekker KP!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77481673
KP, heerlijk zeg..
Maar ik zou het geloof ik niet zolang volhouden

Vorig jaar kregen we met carnaval een clowntje mee naar huis. Geen idee wat er dit jaar in de planning staat op het KDV. Niks gehoord over verkleden..
  zondag 31 januari 2010 @ 17:11:10 #263
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77481877
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:04 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, heerlijk zeg..
Maar ik zou het geloof ik niet zolang volhouden

Vorig jaar kregen we met carnaval een clowntje mee naar huis. Geen idee wat er dit jaar in de planning staat op het KDV. Niks gehoord over verkleden..
Ik vind dat zo af en toe echt heerlijk.
Morgen uitslapen, sporten, boodschappen doen enzo. Gewoon lekker in mijn uppie.
pi_77504158
Een dagje voor jezelf is ook wel lekker. Maar nog een paar daagjes extra, dan zou ik mijn kereltje wel missen..
Binnenkort gaan papa met Chris naar zijn ouders voor een nacht, misschien 2. Dat wordt dan een studie-weekend. Nog niet echt tijd voor mezelf. Wel lekker uitslapen en mijn eigen tijd indelen.

Chris begint steeds meer te babbelen. We horen steeds vaker zinnen van 3-4 woorden, en gesprekjes beginnen ook beter te gaan. Leuk dat er ook een nieuw soort eigenwijsheid bij komt als hij beter kan praten.
pi_77518938
Gezellig Linde wordt na haar laat uitgevallen middagslaapje wakker en ik krijg er nu al een half uur niet meer uit dan: JIJ MAG NIET!!! Ze ligt dan ook nog in bed want volgens mij is het ook niet helemaal haar planning dat ik haar uit bed ga halen... En wat mij betreft prima. Als ze in zo'n bui is, ligt ze daar prima

Pff ze is zo stout steeds. Gisteren had ze er een gesprekje over met mijn moeder. Die vroeg of ze het leuk vond dat mama steeds zo boos moest worden. Zegt ze doodleuk: "soms wel" Ach ja...
  maandag 1 februari 2010 @ 17:30:34 #266
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77519341
pfff, sterkte Stiemie.
  maandag 1 februari 2010 @ 19:02:32 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77522670
Ohoh, wat een tante zeg
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77527085
Oh heerlijk KP een paar dagen voor jezelf. Al vind ik het altijd beter klinken als dat het daadwerkelijk is. Na een dag mis ik Mahre al zo ontzettend.

Vanavond was ze ook lekker bezig. Ze wilde niet naar boven en deed of ze me niet hoorde. en als ik het nog een keer zei ging ze huilen. na 3x begon ze nee en om papa te krijssen..... Op de trap dus de buren zullen ook wel gedacht hebben. Aan het einde van het liedje zaten we dus allebei te brullen... Vreselijke fase dit je hoeft maar iets te zeggen en ze gaat huilen.
pi_77527193
Erg he? Vind het soms ook wel moeilijk worden nu om op de momenten dat het wel leuk is, ook zelf enthousiast te blijven. Om dan niet te denken van 'zoek het nu ook maar even uit' Nou ja het is weer even rustig nu. Ze is nu nog even voor het naar bed gaan met mijn vriend aan tafel aan het kleien.

Toppunt van aandachttrekkerij van vandaag: 'Mama ik heb zo'n pijn aan mijn auw en daarvan word ik zo gedrietig' Probeer dan maar eens serieus te blijven kijken als je weet dat er helemaal niks is...

Oh Lenaatje het is dat we geen trap hebben anders zou ik zo denken dat je het over Linde had. Sterkte ermee
pi_77527514
Ohh je slaat de spijker op zijn kop met de leuke momenten.... Het is echt af en toe niet leuk hier hoor. Nou moet ik zeggen dat ik zelf ook niet super in mijn vel zit en dat probeer ik me dan ook steeds te bedenken dat dat meespeelt met hoever ze kan gaan. maara zoals vanavond was ect niet leuk. echt krijsen om niets en dan leuk gaan zitten doen en op het moment dat je zegt en nu gaan we naar boven voor standbeeld met geluid gaan spelen. Nou ja morgen nieuwe dag nieuwe kansen dan maar!
pi_77527586
Is er trouwens nog een sprongetje rond 2,5 jaar? Het lijkt namelijk wel of Linde ineens dingen kan die ze vorige week nog moeilijk vond en ze snapt ook ineens andere dingen.

Ze was logeren bij mijn ouders en ze belde ons en toen kregen we een heel verhaal: "ik was met opa en oma naar krote bibelteek geweest. Opa boekie voorgeleest. En met tram geweest" O ja en elke keer als je niet binnen 2 seconden weer wat zei vroeg ze "mama ben je nog? Ik hoor je niet. Ben je thuis bij Esmee?" Zo leuk door de telefoon.
pi_77527714
Dat is wel heel schattig stiemie.
Wij waren zaterdag in de stad en zo mocht een knuffel voor de baby kopen. Ziet ze een heel leuk schaap liggen dus ze zegt, die voor baby en koe voor mahre. maar wij trapte er dus niet in.
Ga ik haar vanavond bij mijn ouders ophalen had ze haar klaagzang tegen mijn moeder gehouden dat ze de koe niet mocht en alleen schaap voor baby mocht en dat niet meer hoefde. Dat is wel leuk die kleine gesprekjes vind ik.
pi_77529043
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:19 schreef Stiemie het volgende:
JIJ MAG NIET!!!
Herkenbaar. ''JIJ MAG NIETS!!!" "DOE DA NIET!!!" "DA NIET!!!" "IK WIL NIETS!!!" Zucht...
  maandag 1 februari 2010 @ 21:06:51 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_77529074
LAAT ME MET RUST!
pi_77529141
JIJ BENT EEN SEUREVENT!!!
pi_77529246
Ah ik geloof dat het dus best herkenbaar gedrag is?

"Nee mama jij moet wieberen!"
  maandag 1 februari 2010 @ 21:15:05 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_77529418
MAMA JIJ MOET NAAR DE GANG!

Ja hoor Stiemie, erg herkenbaar.
pi_77529895
JIJ BENT STOUT!
JIJ BENT NIET LIEF!

ok ok...
pi_77530057
"Niet praten, ik wil rustig eten!"

"Zo ik ga op mijn kamer, lekker rustig zonder jullie.|
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77530900
Neeeee niet buiten....
Heb je haar eindelijk even mee naar buiten

Neeee wil niet binnen...
*zucht*

Neeee wil niet bad, neee meee meejuh (mee naar beneden) enzovoort...

Leuk die peuterpubertijd.
Aan de andere kant, dat gekwebbel kan ook wel heel gezellig zijn. Ze denkt dat als ze iemand aan de telefoon heeft dat diegene alles kan zien, dus ze houdt de telefoon overal voor "kijk oma" .
En een boekje "lezen" en dan voor 80% fantasietaal gebruiken, maar die andere 20% klopt dan wel met wat er op de bladzijde staat .
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 februari 2010 @ 22:45:57 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77533963
Zo herkenbaar ook. Niet dat jij mag niet, maar dat complete niet luisteren. Jemig wat vermoeiend is dat zeg. Wat voor 'straf' ik ook verzin, het doet hem totaal niets. Op de gang, speelgoed weg, tik op zijn handje (ja, ik doe dat ja, zeker als hij mij in mijn gezicht slaat), in zijn bedje... Het maakt hem echt niks uit.
Er is dus maar 1 ding waar hij wel van onder de indruk is, maar dat is gewoon zielig en dat is in zijn blote billetjes de gang op. Gebeurde gisteren nadat hij bleef schoppen bij het verschonen, heel naar en hard in mijn buik, dus ik was het zat en hup op de gang met alleen dus een bungelend rompertje. Totale paniek! 'gone luier! Sasha 'gone luier! Arm ding! Ik hem snel een schone luier omgedaan en hij helemaal nasnikken 'Sasha kroe-lehen' Arm ding... dat is nou ook de bedoeling weer niet zeg maar.

Maar men... het bloed onder de nagels vandaan soms hoor.
Maar dan evenzo snel weer zo lief zachtjes aan het zingen terwijl hij aan het spelen is... veeg mij maar weer op dan.
***
  maandag 1 februari 2010 @ 22:57:25 #282
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77534567
Hier is het ook de ondeugendheid zelve hoor...
Ik MOET van alles en MAG niks als het hem niet uitkomt.
'Mama, leg L. maar in de box want ik wil appelsap' is nog heel erg heilig
Ik hoor vaker 'Ga jij maar eventjes weg' en laatst was het dit verhaal: 'Mama? jij hebt toch een nieuwe keuken? Ga jij maar naar de keuken dan kan ik eventjes iets doen wat niet mag. Ga nou!'
Hij is wel eerlijk... 'Ik heb L. met de hamer op de buik geslagen' (was heel zachtjes maar toch, gaat om het principe )
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77536327
BE het is inderdaad zoals je schrijft. Hier hebben we nu een 'strafmatje' dat in de keuken voor de balkondeur ligt. Zo zit ze prima in het zicht, kan ze de tv niet zien (straf bleek ineens helemaal niet erg totdat we erachter kwamen dat ze via een glazen deur van de kast zo de weerspiegeling van de tv zag ) en er is niks klierbaars in de buurt. 1x waarschuwing en dan op het matje.

Maar het grootste probleem is dat ze nogal een doorzettertje is. Aan tafel blijven zitten tot je je drinken op hebt staat gelijk aan dan blijven we dus zo'n 45 tot 60 minuten zitten. Tenzij we aan een nieuwe eis van haar voldoen, namelijk dat ze een rietje krijgt. Maar ja dan heeft ze voor mijn gevoel dus toch weer de regie overgenomen en bepaald hoe iets gedaan wordt...
pi_77536694
ach, misschien moet je daar ook niet te panisch over doen. dat mogen ze toch soms ook wel eens ervaren? altijd alleen maar braaf & gedwee mogen zijn is ook wel wat erg veel gevraagd misschien. natuurlijk binnen de (veilige) grenzen die jij stelt, maar het is zo heerlijk voor ze om soms ook eens even de baas te mogen zijn ergens over, dat mag je ze soms best even gunnen volgens mij. 'pick your battles', kent u die uitdrukkingg?
pi_77539602
Ja dat is ook wel weer zo inderdaad Bix!. Soms moet ik ook wel opletten dat ik er niet zelf teveel in doorsla en mee ga wellus-nietussen Ik merk dat ze het geweldig vindt als ze zelf dingen mag bepalen (wat zullen we eens gaan doen? Wil je kleuren of kleien? Wil je deze broek aan of die blauwe? etc)
pi_77539965
Ik zou op een gegeven moment ook dat rietje geven hoor stiemie. maar dan meer omdat ik gewoon wil dat ze drinkt. Nu je het hebt over dat lange blijven zitten omdat ze iets perse niet willen. Wat vinden jullie; Mahre had vorige week op het dagverblijf al 2 boterhammen gegeten en vroeg om een 3e die ze vervolgens dus niet meer wilde. Ik snap dat vervelend is en ze doet het thuis ook. Maar ze hebben haar bijna een uur laten zitten omdat ze wilden dat ze het opat.... Als het nou is als ze niets heeft gegeten maar ze had er al 2 op. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Wat vinden jullie eigenlijk?
pi_77540352
Hier krijgt ze dat rietje gewoon. Ik had tenslotte gezegd dat ze moest drinken, niet op welke manier. En daarnaast vind ik het zonde van mijn tijd. Ik kan dan wel wat nuttigers en leukers doen dan een half uur of langer wachten op een peuter.

Dat vind ik ook wel heftig Lenaatje. Zo lang laten zitten. Anna blijft meestal ook langer zitten, maar dat is omdat ze vanalles doet behalve eten. De rest heeft dan al 2 boterhammen op en zij is nog bezig aan de eerste. Onder de bank, achterste voren, verhalen vertellen aan d'r vriendinnetje, alles wel even regelen... De andere kinderen mogen dan wel van tafel en zij blijft zitten. Maar dat wil ze dan zelf ook wel, anders heeft ze honger.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77540533
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:45 schreef Brighteyes het volgende:
Zo herkenbaar ook. Niet dat jij mag niet, maar dat complete niet luisteren. Jemig wat vermoeiend is dat zeg. Wat voor 'straf' ik ook verzin, het doet hem totaal niets. Op de gang, speelgoed weg, tik op zijn handje (ja, ik doe dat ja, zeker als hij mij in mijn gezicht slaat), in zijn bedje... Het maakt hem echt niks uit.
Er is dus maar 1 ding waar hij wel van onder de indruk is, maar dat is gewoon zielig en dat is in zijn blote billetjes de gang op. Gebeurde gisteren nadat hij bleef schoppen bij het verschonen, heel naar en hard in mijn buik, dus ik was het zat en hup op de gang met alleen dus een bungelend rompertje. Totale paniek! 'gone luier! Sasha 'gone luier! Arm ding! Ik hem snel een schone luier omgedaan en hij helemaal nasnikken 'Sasha kroe-lehen' Arm ding... dat is nou ook de bedoeling weer niet zeg maar.

Maar men... het bloed onder de nagels vandaan soms hoor.
Maar dan evenzo snel weer zo lief zachtjes aan het zingen terwijl hij aan het spelen is... veeg mij maar weer op dan.
Oh ik heb Jen ook uit pure eerste reactie een tik terug gegeven toen ze me voor de zoveelste keer keihard in mn gezicht sloeg (niet in haar gezicht natuurlijk). Dat heeft geholpen ze slaat nu niet meer maar geeft meteen een kopstoot, gericht...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 08:54:03 #289
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77540546
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 07:43 schreef Lenaatje het volgende:
Ik zou op een gegeven moment ook dat rietje geven hoor stiemie. maar dan meer omdat ik gewoon wil dat ze drinkt. Nu je het hebt over dat lange blijven zitten omdat ze iets perse niet willen. Wat vinden jullie; Mahre had vorige week op het dagverblijf al 2 boterhammen gegeten en vroeg om een 3e die ze vervolgens dus niet meer wilde. Ik snap dat vervelend is en ze doet het thuis ook. Maar ze hebben haar bijna een uur laten zitten omdat ze wilden dat ze het opat.... Als het nou is als ze niets heeft gegeten maar ze had er al 2 op. Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Wat vinden jullie eigenlijk?
Oei, dat vind ik ook niet oke. Ik houd helemaal niet van dit soort "machtspelletjes". Ik begrijp natuurlijk wel het idee erachter, maar dat zou mij veel te ver gaan. Ik zou daar zeker wat van zeggen en gewoon vragen of ze haar 2 boterhammen willen geven. Dat is ook gewoon voldoende.
Als ze dan boos wordt (omdat ze de 3e niet krijgt), dan kan de juf het positief houden door te zeggen dat ze er "zo knap 2 gegeten heeft".
pi_77540557
Wat klinkt dat gezellig bij jullie thuis
Ik wacht nog steeds op de echte peuterpuberteit..

Gelukkig hebben we bij Chris wel aardige handvatten. Als hij erg boos, driftig is gaat hij rustig op de gang zitten, en heb je na 2 minuten weer een vrolijk jongetje.
En is hij in een probeerfase. Zo sloeg hij van de week met zijn loop-rups (rammelbeest aan stok) tegen de bank te slaan. 1 keer gewaarschuwd. De 2e keer ging dat ding de la in. Daarna nog eens geprobeerd met een auto. Die ging dus op de kast, en was het weer gezellig.
Maar dat zijn allemaal korte momentjes en ook nooit echt vaak op een dag..

Maar ook wat Bix zegt. We kiezen wel uit waar we over willen vechten. Een paar dingen kunnen gewoon echt niet (dingen die pijn doen, iets kapot maken, gevaarlijk zijn), dan zijn we ook consequent en dat weet hij. En bij de rest kijken we per keer of het wel of niet kan(nou ja, niet zo panisch hoor). Zo mag hij best wel eens met de bal door de woonkamer gooien. Maar niet als er spul op de tafel staat.
Bij zo'n rietje zou ik geloof ik er gewoon een gezellig moment van maken. "Ja leuk, een rietje, neemt mama ook wat drinken met een rietje". Zeker als het de hele dag door strijd is, probeer ik momenten gezellig te maken, en die vol te houden..
Maar dat zeg ik met ons redelijk makkelijk jochie
pi_77540622
Dat van die boterham vind ik ook wel heftig. Ik zou dan eerder zeggen, je moet nog 2 hapjes eten. Wel een redelijk voorwaarde stellen. Maar thuis zou ik me er niet druk om maken, en die boterham zelf wel opeten.
Hier geven ze vaak een cracker na 2 boterhammen, dat is een kleinere hap dan een 3e boterham.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:02:09 #292
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77540667
Ik heb met de meiden ook kleine dingen gedurende de dag. Ze zitten dan of elkaar in de weg, willen wat hebben wat de ander heeft of het zijn dingen zoals spelen met de lamp, deur of kasten...daar moet gewoon iets over gezegd worden, omdat het gevaarlijk is of oneerlijk tegenover het andere kind (als er iets afgepakt wordt e.d)

Maar ik negeer ook veel dingen en reageer dus niet. Als ze dan oogcontact zoekt ( "Kijk mij eens stout doen"), dan begin ik over wat anders. Of als ze met stukjes boterham gooit (bijv), dan pak ik het op, zeg niets, gooi het weg, kind uit de kinderstoel en we zijn klaar met eten.
9 vd 10 x wil ze weer komen zitten en eet ze alles op.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:15:12 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77540880
*Aha-erlebnis heeft*

'NEE MAMA, JIJ MAG NIET ZINGEN! IK!!! JIJ NIET'

Zo gezellig. *Zucht* .

En die tik op de vingers heb ik ook ingevoerd hoor, het is het enige wat werkt als ie zijn tentakels weer eens in mijn ogen of neusgaten boort en/of zwiept. Dat staat ie een beetje schaapachtig te lachen maar de boodschap dat dat niet zo prettig voelt komt eindelijk over (ik doe het natuurlijk ook alleen op zijn handjes en niet in zijn gezicht he). Ik moet wel lachen om al jullie beschrijvingen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77541004
Ja nu ik het zo lees, volgende keer gewoon een rietje dus Komt gewoon door de hele dag dat gemiep en gedram dat je op een gegeven moment even geen zin meer hebt om leuk en enthousiast te reageren denk ik. Dat je dan denkt van bekijk jij het nu ook maar met je rietje Nou ja een nieuwe frisse dag (kan helaas niet zeggen dat de zon lekker schijnt ) en we zien wel weer hoe het gaat...

Overigens heb ik bij Linde ook het idee dat het een soort van (negatieve manier van) aandachtstrekken is omdat het vooral het geval is als Esmee aandacht nodig heeft.

Vivi die komt hier ook regelmatig voor. Zingen we op weg naar de opvang gezellig een liedje. En ineens vanuit het niets krijg je dan de "NEE JIJ MAG NIET MEEDOEN"-driftbui. Heel gezellig zo op straat...
pi_77541018
Dat met eten ook inderdaad. Als Chris met zijn avondeten speelt zetten we het bord aan de kant. Vaak wil hij het dan wel terug en eet een paar happen netjes. Na 2a3 keer zo spelen blijft het bord ook aan de kant. We worden verder niet boos..

Weet iemand hier wanneer kinderen groeipijn kunnen krijgen?
Chris huilde vannacht een paar keer, maar was snel weer in slaap. Zonet gaf hij aan dat zijn benen pijn deden. Hij loopt nu met 2 pleisters op zijn benen(durfde hij steeds niet, dus oefenen kon geen kwaad), maar vraag me af met dat huilen vannacht of het al groeipijn zou kunnen zijn..
Hij loopt/rent/springt verder normaal, dus niks geks verder..
pi_77541568
Ik moet zeggen dat ik mahre ook wel eens een tik op de vingers of billen geef hoor, maar dan heeft ze inderdaad mij al een paar geslagen of geknepen ofzo.

Ik ga toch maar even nog die boterham aankaarten inderdaad. Het is al een week geleden en het blijft hangen eigenlijk. Thuis maken we er geen strijd van als ze al gegeten heeft en vaak krijgt ze gewoon die 3e niet. Er zijn momenteel heel veel invalkrachten dus er is ook niet echt structuur geloof ik daar en dit gebeurde met een invaller, maar toch.

DF ik weet eigenlijk niet wanneer groeipijnen kunnen komen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:48:40 #297
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77541571
Ik meld: Julia is een échte peuter geworden...

Was ze eigenlijk tot voor kort altijd schattig, lief, gewillig om dingen te doen, lief in bed, lief tegen haar zusjes, etc. etc...
Sinds ze drie is geworden in december gaat het steeds moeilijker...humeurtje met uit bed komen (eerst altijd een zonnig humeur), koppig (was ze altijd al een beetje, maar wel makkelijk te overtuigen van iets uiteindelijk), wil ze persé haar zin hebben, duurt het veel langer voor ze weer 'lief' is na straf (even in de bijkeuken zitten voor straf), wil ze dingen die ze normaal leuk vond écht niet meer doen, eet ze haar korstjes ineens niet meer op, speelt met haar eten, is brutaal en uitdagend als je zegt dat het niet mag, en zo kan ik nog wel een half uur doorgaan...

HELP!!

Heeft er iemand tips om dit negatieve gedrag om te draaien? Ik heb het idee dat zij de 'ergste' peuterpuber is van de drie op het moment, terwijl ze tot nu toe het makkelijkste kindje was. Dus dat is even een ommezwaai...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:50:42 #298
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77541607
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat met eten ook inderdaad. Als Chris met zijn avondeten speelt zetten we het bord aan de kant. Vaak wil hij het dan wel terug en eet een paar happen netjes. Na 2a3 keer zo spelen blijft het bord ook aan de kant. We worden verder niet boos..
Hier ook... dan eten ze maar niet. Maar... dan ook geen toetje (hier dan). Dat trekt ze soms wel over de streep. En soms willen ze gewoon even geholpen worden, en omdat ik dan zo'n zwakkeling ben doe ik dat dan wel meestal... (hapjes geven, doen alsof het een treintje is etc.) maar het lastige is dat ik dat dan bij 3 meiden moet doen want anders is het niet 'eerlijk' ...
pi_77541632
Dat is dan even wennen Suzanna!
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:54:03 #300
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77541678
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:45 schreef Brighteyes het volgende:
Maar men... het bloed onder de nagels vandaan soms hoor.
Maar dan evenzo snel weer zo lief zachtjes aan het zingen terwijl hij aan het spelen is... veeg mij maar weer op dan.
Ach.. dat is dan weer zo schattig idd.. Heel herkenbaar overigens die andere dingen die je schrijft. Het is blijkbaar heel normaal peutergedrag.
He, goed idee om even hier in het peutertopic te kijken. Ben ik niet de enige met een lastige peuter doet me echt effe goed.

(en die kleine genietmomentjes, heerlijk, als die er niet waren....)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:54:16 #301
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77541684
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:51 schreef Lenaatje het volgende:
Dat is dan even wennen Suzanna!
Idd...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')