abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 21:36:29 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_77268177
arme damian. pijnstillers, da's het enige wat ik nu kan bedenken. maar die geef je vast al. veel beterschap gewenst!
in de haak.
  maandag 25 januari 2010 @ 21:42:26 #152
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77268490
Beterschap met damian. Er zijn ook pijnstillende oordruppels op basis van lidocain (dat wat ook in dentinox zit). Misschien is dat nog een mogelijkheid. En anders rechtop tegen je aan laten slapen. Dan in de druk op de oren het minst. Nee, jij slaapt dan niet lekker, maar je kleintje wel....

En Anna wat ben jij een slimme meid....

fases ja heerlijk........... als ze voorbij zijn!
pi_77270025
ach Appelsap, wat zielig voor Damian! En oorontsteking is zo naar ook!
Beterschap zeg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_77271054
Dankje chacama! Damian ligt nu eindelijk rustig te slapen maar mocht hij wakker worden met pijn dan ga ik dat zeker proberen.
We hebben druppels van de huisarts voor oorontsteking en dat zou ook verzachtend werken.. is alleen niks van te merken.
Ik weet niet of je dan ook die druppels die jij noemt dan ook mag gebruiken.. Is het gewoon bij de apotheek te koop, dan kan ik het daar vragen?
  maandag 25 januari 2010 @ 22:38:03 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77271497
Gheghe, BE. Herkenbaar hoor. Ik was de was aan het opvouwen en schoot ineens helemaal vol toen ik Thies zijn ondergoed vouwde. ik weet nog zó goed dat ik het op de groei (want zoooo schattig) heb gekocht en nu dráágt hij het gewoon al.

Ah, Damian. Zo zielig. Ik geef Thies al drie dagen bij het naar bed gaan een sinasprilletje (vindt 'ie nog lekkerder dan het drankje ). De nachten ervoor waren heel onrustig ivm zijn oorpijn. Het zet (hopelijk!!!) niet echt door tot oorontsteking. Veel neussprayen!
Beterschap hoor!

En wat leuk dat Meike zo heeft genoten van die Griezels.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 25 januari 2010 @ 23:19:28 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77273612
Stiemie! Stiekem in gedachten!

Beterschap voor Damian!
Lijkt me echt zo vreselijk naar...
pi_77274047
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:19 schreef Brighteyes het volgende:
Stiemie! Stiekem in gedachten!
Erg he? mompelt iets met appel en niet ver van de boom enzo...

Appelsap wat erg zeg als je uk zo ziek is. Inderdaad die verdovende oordruppels heb ik ook wel van gehoord, bedje iets omhoog en veel neussprayen. Als ik erg verkouden ben, slaap ik ook vaak halfzittend omdat je dan meer lucht krijgt. Veel sterkte voor Damian Hopelijk is hij snel weer echt helemaal beter!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:47:46 #158
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77279925
wat zijn er toch een boel kindjes ziek...
Caithlynn gisteravond lichte verhoging.... begint erg te hoesten......
en vannacht een onrustige nacht...
net getempd en ja hoor...koortst...
hopen dat het meevalt...
Ze is net klaar met de antibioticakuur....nu heeft ze daardoor een schimmelinfectie opgelopen
en haar krentebaard is nog steeds niet verdwenen

damium, beterschap
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 12:57:50 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77286979
Heeft er iemand een linkje voor een goede site over taalontwikkeling bij kinderen. Ik verbaas me soms echt over de dingen die ik Sasha hoor zeggen en ik wil eig. wel eens kijken of dat van die overdreven ouderlijke 'kijk mijn kind eens superintelligent zijn'-trots is, of dat hij idd echt een tikkie voor loopt.
Ik acht mezelf namelijk heel erg goed in staat to dat 'kijk mijn kind eens superintellkigent zijn'-gedoe.
pi_77288589
BE, ik ken deze site: http://kindentaal.logopedie.nl/site/testen
Het is in ieder geval een simpele test. Maar geloof niet dat hij aangeeft of een kind wel/niet voorloopt, meer of het binnen de grenzen zit. Verder nog wel wat andere beschrijvingen over de ontwikkeling. Misschien kun je daar eens rondneuzen.
En wat een lekker peutertje heb je! Eigenwijs zingen!

Caithlynn en Damian, Beterschap!
.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:40:44 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77288713
Thanks Davinia Deepfreeze, geen bijzonderheden. Dat scheelt al weer.

Het ging me er om dat Sasha bijv. vanmorgen in de auto zei 'Mama jouw stoel' en of 'Sasha in bad, papa schoot, mama jij niet in bad'.
Vlgs mij is het best snel dat jij en jou gebruik zeg maar. Iig vind ik het heel knap.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 26-01-2010 14:09:06 ]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:51:09 #162
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77289120
Ik vind het ook knap BE!
pi_77289599
Dat is bijna meer dan Chris zegt. Nou loopt Chris op het onderste lijntje, dus dat scheelt weer.. Maar ik vind het knap.
Was Linde ook al niet zo'n vlotte babbelkous stiemie?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:10:43 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77289907
Oeps, verkeerde naam. Slordig.
Ja, niet dat ik hem nou per se van alles wil toedichten hoor, maar ik verbaas me er soms ook gewoon over.
Hij gaat zo hard wat dat betreft de laatste dagen.
Ook wel heel lief, hij gebruikt nu soms onze voornamen omdat hij dat blijkbaar dus opgepikt heeft van hoe wij elkaar noemen. Ik was echt stomverbaasd toen hij me ineens bij mijn gewone naam riep. En toe was het. 'BE? Mama zitten!'. Heel grappig dat hij het zo door elkaar haalt ook.
En gewoon heel lief om mijn naam uit zijn mondje te horen.
pi_77290097
<insert trotse mamamodus>

Linde is een enorme kwebbelkous inderdaad en die maakt ook van die lange zinnen. Jij en jou en mij en ik enzo gebruikt ze ook al en werkwoordvervoegingen gaan vaak ook al goed. Soms natuurlijk ook wel verkeerd (Wat heeft jij nou in je handen? of Die heb ik gekrijgt van jou he mama?)

Helaas kan ze er ook hele irritante zinnen mee maken: Dan mag ik bij papa zitten en jij niet mama. Jij moet bij Esmee blijven

</ end trotse mamamodus>
pi_77290190
Oh en voornamen zijn hier ook al een tijdje favoriet. Alle opa's en oma's heten nu ook ineens "oma voornaam" en "opa voornaam" Ze had mijn moeder namelijk eens mijn vader bij zijn voornaam horen roepen toen ze die aan de telefoon wilde
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:23:47 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77290424
Oh ja, ik doe nog even mee, Sasha gebruikt dus idd ook al voltooid deelwoorden.
Mama auto g'parkeert he? Of toen de kerstboom in de tuin omgevallen was en ik hem weer overeind zette 'mama denneboom oppetilt, jij niet papa'.
Dat laatste was mijn stille triomf omdat Sasha al dagen voor het raam stond 'Denneboom vallen, papa ottillen'. En ik dus na een paar dagen zei 'mama doet het wel'.

Zo, nu stop ik hoor.
Bij Opa's en Oma's deden wij vanaf het begin met voornamen want met de achternamen vonden wij allemaal een beetje formeel, net of ik het over mijn eigen opa en oma had.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:32:29 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_77290789
Leuk is dat he BE? Ruben ook "mama mij getujt" (geen idee hoe ik het moet schrijven, maar tuujen is optillen )
En ook van die hele riedeltjes "papa is werk, mama is thuis, opa is werk, oma is werk, Ynske is thuis (ja, die hoort hier in dat rijtje en nee, hij zegt niet Ynske, hij zegt wat anders )
Of iedereen bij naam noemen en aanwijzen "papa, mama, Totem en Tom (ja, we hadden Ruben beter Tom kunnen noemen )
EN het "toppen" als hij in bed onder de dekens kruipt en dan het liefst met papa en mama samen "toppen" natuurlijk En als je dan vraagt of hij onder het bed is verstopt dan hoor je zo'n "nee" onder de dekens vandaan komen en in de douche is ook een "nee" en dan na verloop van tijd komt er een heel blij hoofd naar boven "kiekoek"

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_77291053
Chris begint ook een beetje met werkwoordvervoegingen/meervouden, maar nog niet erg veel. Krijgt je als zinnen van 2a3 woorden nog prima functioneren
Hij plakt wel die 2-3 woordzinnen achter elkaar..

Hij heeft een aardig geheugen. Toen ik vanochtend vertelde dat mama een prikje kreeg (bloed prikken), en hij mee ging, zei hij : "Chris ijsje eten". Hij kreeg ijsjes na de mexicaanse griep prikken, maar ik hoefde nu geen ijsje (vond hij), hij zelf wel..

En hij is vandaag weer grote neef geworden
  dinsdag 26 januari 2010 @ 14:58:01 #170
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_77291734
Gefeliciteerd Deepfreeze!

En beterschap voor de zieken, zo naar als ze ziek zijn

Wat een kletskousjes allemaal, heerlijk zeg!

Devin kan er ook wat van en ik vind het zo tof dat we hele gesprekken kunnen voeren samen
En de rollenspellen... dan krijg ik iets in mijn handen geduwd (een vrachtwagen, ballon, tractor, knuffel, schoen of wat dan ook), neemt hij er ook een en dan is het "hallo!" en gaan die 2 voorwerpen hele gesprekken voeren en avonturen beleven die hij verzint. Echt leuk

Nog maar 3x naar de psz en vanaf volgende week woensdag wennen bij het kdv
Een nieuwe periode breekt aan...
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:06:10 #171
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77292070
Vanochtend met de meiden naar het cb geweest.
Pien 14,2 kilo en 95,7 cm.
Floor 13,7 kilo en 94,5 cm.

Alles helemaal dikke prima. Pien moest even wat met die arts doen (blokken, woordjes zeggen enzo) en ik houd floor bezig. Floor is erg druk met letters dus die begint met het volgende..

Mama ??? Das een mmmmmmmmm, he ?
en dat ?? Das een ppppppp, toch ?
etc etc etc, die arts kwam niet meer bij van het lachen. Die vond het leuk!

Kortom welverdiende stempel erop en lekker wezen lunchen in een eetcafeetje om de hoek

Oh ja en toen de arts aan mij vroeg of het slapen oke ging antwoordde Pien
" floor praat veel, hoor, dan kan ik nie slapen niet"
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:06:53 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77292103
KP!

Gefeliciteerd Deepfreeze!

Waarom gaan jullie over dan Kersjes, ga je andere uren werken ofzo?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:08:26 #173
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77292181
Praten is hier ook niet echt het probleem (Mama, het is helemaal wit buiten, het heeft gesneeuwd, sprookjesachtig he" ) Zindelijk worden des te meer . Hele systemen met stickers, beloningen en leesvoer op de wc ten spijt, hij heeft een maand op de pot gepoept, gaf het ook zelf aan als ie moest en nu dus helemaal niet meer en elke ochtend kan ik weer lekker zo'n volgep**pte luier verschonen . Om over plassen nog maar te zwijgen. Ik heb eigenlijk de neiging om gewoon boos te worden, vooral als ie zo semi-lollig " Weet ik niet " roept als ik vraag waarom ie niet naar de wc gaat. Maar ja, dan bezorg ik hem wrs een levenslang trauma en blijft hij steken in de anale fase? .

Appelsap. ik heb bij de apotheek destijds ook druppeltjes gehaald die heel goed werkten tegen oorontsteking en tegelijkertijd verdoven..kweet alleen niet meer hoe het heet .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:09:04 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77292207
Gewoon bij de apotheek of drogist Appelsap. Tegelijkertijd ze geven zal niet gaan. Maar de anti-biotica druppels is 3x per dag geloof ik. Dan zou je die na het eten kunnen geven en de pijnstillende voor het slapen gaan. Hoe is het nu?
En ik zag nog een zieke... beterschap.

En de wet van Fok deed het weer Maud sliep vannacht dus mooi door.

Dat kletsen en vervoegen mooi is dat. Ik verbaas me ook elke keer weer. Maud heeft wat moeite met de g en sch en de f. Dus daar oefent ze nu mee. Ze begon vannochtend: mama ik naar sjool.... neeee schgschg oooool. En leur ook... nee vvvvffffffvvvleur. Leuk om zichzelf te horen verbeteren.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 15:13:02 #175
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77292368
Waarschijnlijk weet Dean dat hij je er heerlijk mee kan sarren, Vivi.
Wel irritant dat hij dan zemi-lollig reageert. Ik herken de reactie. Pien doet dat ook wel eens.
Het voordeel van een 2-ling is dat je de ander helemaal de hemel in kan prijzen en die ander redelijk makkelijk kan negeren.

Is het een idee om op vaste tijden te gaan plassen met hem ? Gewoon verplicht.
Beginnend met 1x per dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')