abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77057871
Beterschap voor kleine Maud!

En Karin wat heb je een showgirl!

Nou helaas was het hele gedoe met Linde ook een voorbode van wenig goeds De opvang belde of ik haar wilde komen halen en ze ligt nu naast me op de bank. Diarree, buikpijn etc. Voor morgenochtend maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, want naast niet eten, wil ze ook steeds minder drinken en klaagt ze over pijn in haar oor...
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:58:05 #102
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77063735
Ach, Linde...beterschap !
pi_77075304
Dankjewel KP

Nou na 2,5 uur afleiding bieden terwijl ze op het potje zat, is het gelukt om wat urine op te vangen voor het doktersbezoek van morgenochtend. We hebben zelfs met mijn schoonouders zitten skypen ondertussen. Laptop naast Linde op de grond en zwaaien maar vanaf het potje.

Ze heeft 's avonds trouwens weer maar 2 hapjes gegeten en drinken wil ze ook bijna niet meer. Pff hopelijk heeft de dokter morgen een oplossing. Ze heeft tot nu toe al 3 of 4 keer een infectie gehad waarvan ze niet zeker wisten of het nou een urineweginfectie was of een luchtweginfectie. Ze kreeg dan steeds antibiotica dat tegen allebei hielp. Mocht het nu weer zoiets zijn, dan gaan ze haar maar eens goed nakijken, want het lijkt me niet normaal voor zo'n klein grietje
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:23:49 #104
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77077510
redelijk wat zieke peutertjes weer, op KDV ook al wat zieken en hier is er ook weer 1 aan het hoesten... (tja we zijn alweer een week AB-vrij)...
Maar even aankijken, geen zin in om weer een kuurtje te krijgen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:44:45 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77090471
Beterschap met alle zieken
pi_77093565
Zieken beterschap
Fake it till you make it...
pi_77100348
Beterschap voor alle zieken!

Hoe gaat het nu met Linde? Weet je al wat meer van de huisarts stiemie?
pi_77104044
Nou zoals het bij een goede peuter hoort te gaan, besloot Linde vanmorgen een boterham te eten en bij de dokter honderduit te kletsen Ze was met mijn vriend en hij voelde zich behoorlijk voor paal zitten daar...

Dokter heeft haar nagekeken en kon niks vinden. Urine was wel erg troebel en we moeten volgende week nog een keer urine inleveren. Overigens was die boterham meteen ook het laatst wat er vandaag in is gegaan...

En het valt ook op dat ze nu ineens bij alles waar ze geen zin in heeft ook "auw" heeft. Volgens mij gaat ze voor een oscar voor beste vrouwelijke bijrol
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:25:08 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77115641
Oh, kleine grote Linde.....

En nu maar er achterkomen, wanneer ze wel en niet aan het oefenen is voor die Oscar
pi_77116825
Zul je altijd zien he Stiemie Hopelijk knapt ze snel op
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:47:12 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77117067
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:05 schreef Stiemie het volgende:

En het valt ook op dat ze nu ineens bij alles waar ze geen zin in heeft ook "auw" heeft. Volgens mij gaat ze voor een oscar voor beste vrouwelijke bijrol
Gheghe.
Beterschap.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77117415
Ja het is gewoon niet te onderscheiden... Echte pijn gaat gepaard met dezelfde huilbui en tranen als de "pijn" die ze heeft als ze haar speelgoed moet opruimen of als ze even haar sloffen moet pakken om aan te doen

Vanmiddag wilde ze weer niks eten en zei ze heel zielig "sorry mama dat ik niet honger inne boterhammie heb". tsja dan denk ik dus dat ze er echt niks aan kan doen... Maar 's avonds eet ze haar bord pasta met spinazie zo leeg en vraagt gewoon nog 2 keer om een portie. Om na een uur nog een koekje te vragen...

Nu twijfel ik dus heel erg of ze morgen nou wel of niet naar de opvang moet. Ze wil zelf wel en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk ook wel even aan toe ben Morgenavond ben ik ook al alleen thuis dus even een kleine adempauze is best welkom zeg maar
pi_77117668
Nou dan heeft Linde een mooie concurente aan Mahre die kan ook heel goed zielig doen. En soms weet ik ook niet of het echt is of niet!
Beterschap in elk geval voor Linde!
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:57:04 #114
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77117680
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Nu twijfel ik dus heel erg of ze morgen nou wel of niet naar de opvang moet. Ze wil zelf wel en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk ook wel even aan toe ben Morgenavond ben ik ook al alleen thuis dus even een kleine adempauze is best welkom zeg maar
Ik zou haar laten gaan, met mededeling van jouw twijfels aan de leidsters en achterlating van je tel.nr.
Lastig, als ze haar tranen/'pijn' zo gebruikt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77117933
Ja het is echt heel vervelend dat ze op die manier aandacht wil. Vooral voor haarzelf want nu geloven we haar gewoon soms niet terwijl het misschien wel zo is Maar ja hoe kan ik haar dat nou weer afleren? Kan moeilijk gewoon niet reageren als ze zegt dat ze pijn heeft...

Ik begrijp trouwens wel waarom ze het doet hoor. Als we druk met Esmee zijn, moet ze zichzelf gewoon even vermaken. Ga je dan heel hard huilen met veel drama, dan is er altijd wel iemand die komt kijken en vragen wat er aan de hand is. Maar ja niet gaan kijken kan ook niet. Voor het zelfde geld heeft ze zich bv een gat in haar hoofd gestoten ofzo aan te tafel

We wonen gelukkig op 10 minuten loopafstand van de opvang dus ik kan haar zo ophalen. Woensdag belden ze ook en heb ik haar al eerder opgehaald.
pi_77133962
Stiemie, hoor je ook helemaal niks aan haar stem? Of kan je het niet uit haar lichaamshouding opmaken?
Wat lijkt me dat moeilijk zeg...
Als ik even druk ben dan zeg ik tegen Damian: Als er iets is, dan mag je mij roepen. Zodra hij roept om een onzinnige reden dan vertel ik hem dat dat niet de bedoeling is en dat als ik klaar ben ik bij hem kom kijken. Als hij me met een goede reden roept dan zeg ik altijd dat ik het erg goed vind dat hij me geroepen heeft. Misschien kan je aan Linde uitleggen dat jullie het niet leuk vinden als ze telkens huilt en dat ze jullie ook best mag roepen als er iets is. Zoals ik hier lees begrijpt Linde al erg veel, dus misschien dat het toch effect heeft.
pi_77137480
Stiemie, dat klinkt lastig..
Hier merken we het vaak aan de reactie als we iets anders vragen, als hij echt verdrietig is blijft hij huilen, maar als het nep is dan wordt hij heel snel rustig.

Beterschap voor de ziek guppies!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:21:14 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77137574
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef appelsap het volgende:
Stiemie, hoor je ook helemaal niks aan haar stem? Of kan je het niet uit haar lichaamshouding opmaken?
Wat lijkt me dat moeilijk zeg...
Als ik even druk ben dan zeg ik tegen Damian: Als er iets is, dan mag je mij roepen. Zodra hij roept om een onzinnige reden dan vertel ik hem dat dat niet de bedoeling is en dat als ik klaar ben ik bij hem kom kijken. Als hij me met een goede reden roept dan zeg ik altijd dat ik het erg goed vind dat hij me geroepen heeft. Misschien kan je aan Linde uitleggen dat jullie het niet leuk vinden als ze telkens huilt en dat ze jullie ook best mag roepen als er iets is. Zoals ik hier lees begrijpt Linde al erg veel, dus misschien dat het toch effect heeft.
en het mooie is dat niet elk kind hetzelfde is. Vat dit svp niet op als kritiek. Bij Fleur werkt(e) dit echt helemaal super. En die doet het nu nog steeds. Daar zie je geen onnodige tranen. Daar weet je gewoon bij dat het echt is als ze huilt of pijn heeft.

Maar bij Maud helaas. Dat is echt een drama-queen. Het enige wat wij nu inmiddels achterhaald hebben is dat ze hard huilt als er niets is, en zachtjes piept als er iets mis is, maar jeutje wat kan die goed een sirene nadoen. Alarmfase 3 is er niets bij.
pi_77138687
Dat weet ik hoor Chacama, daarom heb ik er het woordje misschien bijgezet.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:17:20 #120
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77151598
heerlijke stemmen hebben die meiden he....
Caithlynn kan soms ook zon heerlijk geluid op zetten.....vooral als zij haar zin ff niet krijgt... hier zij je het verschil ook tussen echt huilen en nep huilen
ze kijtk dan af en toe ff op, van zie je wel dat ik huil
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_77152541
Appelsap helaas het uitleggen heeft geen effect, dat hebben we al vaak geprobeerd. Linde is zeg maar meer zoals Maud Als je er een drama van kunt maken, waarom zou je dat dan niet doen? Helaas met het verschil dat alle manieren van hard huilen allemaal hard huilen zijn...

Vandaag is het trouwens wel goed gegaan bij de opvang! Mischien toch een combi van dramaqueen en virusje geweest ofzo. In ieder geval wilde ze vanavond niks eten, maar dat kan ook komen door het flinke koekje dat ze om half 5 nog had gekregen bij de opvang ivm een afscheid en verjaardag. Heb er maar niet te veel aandacht aan geschonken en we zien wel hoe het verder gaat
pi_77153445
Hier werkt dat ook het beste wanneer ze niet wil eten, geen aandacht aan besteden.
Maar Meike eet over het algemeen wel redelijk goed.
Als ze niet wil eten heeft ze 2 keuzes:
op de gang zitten, of bij ons aan tafel blijven zitten wachten tot wij klaar zijn.
Ze kiest natuurlijk altijd voor aan tafel, en 9 van de 10 keer gaat ze toch eten.
Eerst heel sneaky, omdat ze niet wil dat wij het zien.

Meike wordt zo langzamerhand nu ook zindelijk met slapen.
Ze heeft steeds nog maar een kleine beetje plas in de luier, voorheen was die bomvol.
Smiddags kan ze nu zonder luier slapen. En trots dat ze is! En terecht natuurlijk.

Morgen feest, want we gaan naar de Plopshow! We zitten op rij 2 dus mooi dichtbij!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:14:20 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77153907
Heel veel plezier dan Meike. Zo gezellig lijkt me dat! En uiteraard voor het bijna helemaal zindelijk zijn met slapen.

Stiemie, misschien is het een mogelijkheid om haar toch een beetje met de waarheid te confronteren. Als ze zo huilt er wel naar toe gaan, maar eerst vragen heb je pijn? waar? en dan pas troosten als het dus inderdaad pijn is. Als ze dan niet aangeeft dat ze pijn heeft, weglopen en aangeven dat ze naar je toe mag komen als ze weer gewoon doet. En als ze toch ook als drama-queen aangeeft dat ze pijn heeft, eerst met kusje-over probreren.

Snap dat het moeilijk is omdat je niet goed kunt achterhalen wat echt is en wat niet, maar dat kun je dan ook zeggen als je pijn aan het troosten bent. Heb je pijn? Ja,... waar? oh... ja want mama en papa weten het niet meer. Jij huilt ook als je geen pijn hebt, dus hoe moeten wij dan weten dat je huilt omdat je pijn hebt. Kom dan kan ik je nu troosten...... of zo iets.

Dit heb ik bij Maud in het begin gedaan, daarna kwam ik dus achter het verschil in huiltje..... of ze is daarna gaan onderscheiden in huiltjes
pi_77154130
Veel plezier morgen Meike bij Plop! Zo ver zijn wij nog lang niet Karin met zindelijkheid. Volgens mij heeft Linde echt nog geen idee wanneer ze plast. Ze heeft een papier op haar deur hangen met 7 vakjes en elke keer poepen of plassen op het potje levert een sticker op. Zeven stickers is een cadeautje. Maar ze blijft nu al zeker 2 maanden op 2 stickers hangen. En daarvan is 1 sticker van laatst toen ze verplicht op het potje moest omdat we urine op moesten vangen

Chaca we horen haar ook altijd eerst uit vragen het ook altijd aan haar hoor. Wat is er aan de hand, waar heb je pijn? Ze kan alleen echt volhouden dat ze pijn heeft als ze bv op moet ruimen en de pijn is dan haleluja! verdwenen als alles opgeruimd is Ik zeg ook wel eens van "Ja als jij steeds au zegt weet mama niet wanneer ze je echt moet troosten omdat je pijn hebt" maar ik heb niet het idee dat het haar echt veel kan schelen op dat moment.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 21:20:15 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77156876
blijft dus moeilijk Stiemie. Ik hoop voor jullie toch dat het snel makkelijker wordt, want dit is natuurlijk negatieve aandacht waar jij als ouder geen grip op hebt omdat je niet weet wat echt is en wat niet. Lijkt me erg vervelend. Succes ermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')