abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76773427
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:55 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat soort dingen neem ik toch met een korreltje zout.
Toch wordt het nu overal gemeld
pi_76773681
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:00 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Dat soort dingen hoor je wel vaker in de eerste uren en dagen na een ramp, de chaos is dan ook compleet. Meestal valt het mee, laten we het hopen.
pi_76774445
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:52 schreef Arcee het volgende:

[..]
Persoonlijk verwacht ik dit ook, hoe lullig het ook klinkt. Vooral omdat Haiti zo'n arm land is.

Die beelden waren heel zielig om te zien
pi_76774517
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:55 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Dat soort dingen neem ik toch met een korreltje zout.
Ik ook enigszins, omdat Haïti zo corrupt is als 't maar zijn kan. Dan zullen de smeerlappen ook nu wel eigen voordeel proberen te slaan uit deze situatie. Zelfs nu.

Maar ik verwachten wel vele duizenden doden. Dat zal helaas een feit zijn .,
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:28:19 #205
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_76774563
Nederlanders op een project ter plaatse doen ook verslag: www.hartvoorhaiti.nl (in google chrome toont ie het niet goed)
pi_76774868
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:28 schreef mwaterl het volgende:
Nederlanders op een project ter plaatse doen ook verslag: www.hartvoorhaiti.nl (in google chrome toont ie het niet goed)
De elektriciteit is uitgevallen, maar ze kunnen wel internetten. Blijft typisch.
pi_76775054
34 vermiste NL'ers, aldus RTL Nieuws.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:41:11 #208
258937 mwaterl
En zo niet, dan toch!
pi_76775068
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:36 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De elektriciteit is uitgevallen, maar ze kunnen wel internetten. Blijft typisch.
Ik denk dat ze de elektriciteit van de regering bedoelen zegmaar. Ze hebben daar ook een generator staan die blijkbaar nog werkt.
pi_76775201
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:41 schreef mwaterl het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de elektriciteit van de regering bedoelen zegmaar. Ze hebben daar ook een generator staan die blijkbaar nog werkt.
Hmja, maar dan nog moet er iets van een werkend telefoonnetwerk zijn.
pi_76775672
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
34 vermiste NL'ers, aldus RTL Nieuws.
Boeiend, als er echt honderd duizend slachtoffers zijn kunnen die 34 mij verrotten.
Wel mooi dat Frankrijk hulp stuurt in de vorm van vele handen ipv een lullige geldsom van het laffe Nederland.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:58:17 #211
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76775908
quote:
Hundreds of thousands of people feared killed in Haiti's earthquake, prime minister tells CNN.
Laten we maar hopen dat ie verkeerd geciteerd is, en "Hundreds or thousands" bedoelde. .
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:00:02 #212
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76776001
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:53 schreef maess het volgende:

[..]

Boeiend, als er echt honderd duizend slachtoffers zijn kunnen die 34 mij verrotten.
Wel mooi dat Frankrijk hulp stuurt in de vorm van vele handen ipv een lullige geldsom van het laffe Nederland.
quote:
Minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) heeft besloten om vandaag nog een Nederlands reddingsteam, een zogeheten Urban Search And Rescue Team, naar het rampgebied in Haïti te sturen.

Het team bestaat uit zestig mensen en snuffelhonden die helpen bij het opsporen van de duizenden mensen die nog onder het puin bedolven liggen.

Het team maakt deel uit van een internationaal gecoördineerde hulpactie onder leiding van de VN. Het team vertrekt vanavond vanaf vliegveld Eindhoven met een transportvliegtuig dat beschikbaar is gesteld door het Ministerie van Defensie.
Bron: nu.nl
pi_76776129
Door die corruptie zal het denk ik heel lang gaan duren voordat alles daar in orde komt
pi_76776576
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:02 schreef Ricard0j het volgende:
Door die corruptie zal het denk ik heel lang gaan duren voordat alles daar in orde komt
Volgens mij is het daar nooit in orde geweest dus dan kan je lang wachten. Het is te hopen dat de hulp bij de mensen terecht komt die het nodig hebben en niet verdwijnt in de zakken van corrupte machthebbers.
pi_76776839
Zoveel doden
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:20:35 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76776912
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:00 schreef SoldMayor het volgende:
Het komt natuurlijk wel vaker voor bij dit soort rampen dat de dodenaantallen in de eerste dagen in de nasleep van de ramp behoorlijk worden overschat....

We moeten dus maar even afwachten tot de eerste echte tellingen binnenkomen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76777052
ik vind op de een of andere manier wel dat er weinig media aandacht is, ook dit topic loopt niet zo best. Zijn we dan klaar met dit soort dingen? Boeit het minder? Is het op de een of andere manier niet heftig genoeg?
kwestie Irak heeft voorrang, terwijl het de media er alleen aan gelegen is dat het kabinet valt.
pi_76777160
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:23 schreef TheFrankey het volgende:
ik vind op de een of andere manier wel dat er weinig media aandacht is, ook dit topic loopt niet zo best. Zijn we dan klaar met dit soort dingen? Boeit het minder? Is het op de een of andere manier niet heftig genoeg?
kwestie Irak heeft voorrang, terwijl het de media er alleen aan gelegen is dat het kabinet valt.
Goed punt, ik vind dat ook best wel merkwaardig.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:26:42 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76777202
quote:
Nederland stuurt een speciaal hulpteam die met honden etc, in het puin kunnen gaan zoeken met mensen. Dat deden ze ook toen die 6.5 aardbeving in Turkije was een aantal jaren geleden, en tevens toen de Tsunami kwam in 2004.

Verder zou het me niets verbazen dat er in Curacao een marinefregat aanwezig is die kan helpen met het verstrekken van hulpgoederen, in samenwerking met Amerikaanse, Franse, en andere marineschepen.

Dat soort zaken moeten eerst geregeld worden. Kan er een schip gestuurd worden? Hebben we genoeg voorraden op Curacao? Kunnen we bijv. eerst in de VS hulpgoederen halen voor aflevering? etc....

Tevens hebben we op Curacao transportvliegtuigen die evt. gebruikt kunnen worden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76777282
quote:

[..]

Want een vliegtuig met reddingsteam vanuit Nederland telt niet?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76777660
quote:
Als het aan mij ligt hadden we al bij topic deel 5 moeten zijn maja...
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:45 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76777842
quote:
FOK! is alleen nog maar geïnteresseerd in topics waarbij Marokkanen iets fout doen. Dan zaten we nu al op deel 14 denk ik....
-
  Trouwste user 2022 woensdag 13 januari 2010 @ 20:45:03 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_76778042
In Haïti lijkt zich een ramp van
ongekende omvang te hebben voltrokken.
De premier van het land zei op CNN dat
er misschien wel honderdduizend doden
zijn.Eerder had president Préval al van
een catastrofe gesproken.

Het land werd gisteren getroffen door
een aardschok met een kracht van 7 op
de schaal van Richter.Veel slachtoffers
liggen nog onder het puin bedolven.Het
enige ziekenhuis in Port-au-Prince dat
nog functioneert,kan de stroom gewonden
niet aan.

Er is geen stroom en telefoonverkeer is
niet mogelijk.Ook het hoofdkantoor van
de VN-vredesmissie is verwoest.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_76778167
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Het komt natuurlijk wel vaker voor bij dit soort rampen dat de dodenaantallen in de eerste dagen in de nasleep van de ramp behoorlijk worden overschat....

We moeten dus maar even afwachten tot de eerste echte tellingen binnenkomen.
Ze worden vaak doelbewust overschat om zo veel mogelijk hulpgeld binnen te harken. Om die vervolgens door te sluizen naar de priverekeningen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:49:52 #225
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76778275
quote:
Ik denk dat het vooral komt omdat er weinig over te discussiëren valt. Meeste mensen zullen het wel met mekaar eens zijn dat het verschrikkelijk is wat er is gebeurd. Er ontstaan zeg maar geen 2 ¨kampen¨ die perse gelijk willen hebben.

On topic: De beelden op het nieuws waren best wel schokkend imo je zou maar midden in die anarchie zitten.... Ben ook bang dat de hulpverlening voor veel mensen te laat komt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_76778351
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef -Techno- het volgende:
On topic: De beelden op het nieuws waren best wel schokkend imo je zou maar midden in die anarchie zitten.... Ben ook bang dat de hulpverlening voor veel mensen te laat komt.
Die anarchie is dagelijkse kost daar. Vandaar ook dat er amper aandacht is voor die bananenrepubliek.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:52:12 #227
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_76778395
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die anarchie is dagelijkse kost daar. Vandaar ook dat er amper aandacht is voor die bananenrepubliek.
Neemt niet weg dat er nu een flink schepje bovenop is gedaan.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:16:47 #228
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_76779539
Zo te zien wordt daar niet aardbevingsbestendig gebouwd, wat een puinhoop
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:28:50 #229
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_76780203
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:16 schreef ACT-F het volgende:
Zo te zien wordt daar niet aardbevingsbestendig gebouwd, wat een puinhoop
"The last time an earthquake of this magnitude hit the south of Hispaniola, the island that Haiti shares with the Dominican Republic, was in 1751."
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:34:38 #230
24533 ACT-F
pi_76780551
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"The last time an earthquake of this magnitude hit the south of Hispaniola, the island that Haiti shares with the Dominican Republic, was in 1751."
Dat neemt niet weg dat het een aardbevingsgebied is. Maar ja, alsof bouwvoorschriften worden nageleefd in z'n corrupt land.
pi_76780579
@breakingnews
quote:
Chief of U.N. Mission in Haiti Hedi Annabi died in quake
pi_76780711
ik hoor net dat 2 collega's daar zaten om hun adoptiekindje op te halen. Ze hebben 2uur voor de beving nog een mail gestuurd dat ze even gingen liggen in het hotel, die op 17km van het episch centrum lag.

Sindsdien niets meer gehoord..... Damn.
pi_76780857
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:37 schreef TheFrankey het volgende:
ik hoor net dat 2 collega's daar zaten om hun adoptiekindje op te halen. Ze hebben 2uur voor de beving nog een mail gestuurd dat ze even gingen liggen in het hotel, die op 17km van het episch centrum lag.

pi_76780869
Verschikkelijk !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:44:10 #235
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76781131
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:51 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ja maar aardbevingen van van 7.0 of grote cyclonen (orkanen) komen in Japan ook voor. Japan kent zelfs veel aardbevingen of cyclonen. Maar toch richt het daar veel minder schade aan en heeft het in Japan niet het effect dat een hele bevolking elke keer terugwerpt naar het stenen tijdperk of arm houdt.
Aardbevingen komen veel vaker voor in Japan, dus men stelt zich erop in. Bovendien lag bij deze beving het epicentrum niet erg diep, de intensiteit zal dan groter zijn(?)
pi_76781272
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:44 schreef freako het volgende:

[..]

Aardbevingen komen veel vaker voor in Japan, dus men stelt zich erop in. Bovendien lag bij deze beving het epicentrum niet erg diep, de intensiteit zal dan groter zijn(?)
Het probleem bij deze aardbeving is gewoon dat het die in een ontzettend dicht bevolkt gebied is geknald...

alles deze ergens midden op de oceaan was gebeurd was er weinig op een kleine tsunami na,, niks aan de hand geweest
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:56:22 #237
24533 ACT-F
pi_76781932
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:45 schreef SoldMayor het volgende:
Het probleem bij deze aardbeving is gewoon dat het die in een ontzettend dicht bevolkt gebied is geknald...

alles deze ergens midden op de oceaan was gebeurd was er weinig op een kleine tsunami na,, niks aan de hand geweest
Istanbul was 11 jaar geleden getroffen door een aardbeving van 7.5. De meeste slachtoffers vielen in flatgebouwen die niet volgens de bouwvoorschriften gebouwd waren en als een kaartenhuis in elkaar stortten, terwijl het overgrote deel onaangeroerd leek te zijn.
pi_76782100
quote:

Bij ons op werk ook een collega die erheen ging voor een adoptiekindje en waarschijnlijk in datzelfde hotel zat...
Tralalalaaa
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:04:42 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76782591
@BreakingNews
quote:
World Bank To Provide $100 Million In emergency aid To Haiti - AFP
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:17:04 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76783192
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:45 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

En ook nog eens een ontzettend arm en onderontwikkeld gebied.
Voorzieningen zijn er niet/nauwelijks, dus hulp moet echt van buitenaf komen.
KuikenGuppy
pi_76784672
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:12 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Het is niet te hopen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_puin_Hati___.html

Ziet er niet al te best uit als ik het artikel zo lees

In het verwoeste hotel logeerden vier Nederlandse families, die via adoptieorganisatie Wereldkinderen in Haïti waren om daar een kind te adopteren.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:45:57 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76784877
quote:
Damn, ja. .
KuikenGuppy
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:47:40 #247
24533 ACT-F
pi_76784982
quote:

Waar komen je collega's vandaan als ik vragen mag?
pi_76785192
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Waar komen je collega's vandaan als ik vragen mag?
Zie PM
pi_76785517
quote:
Islamic Relief USA, America's largest Muslim relief organization, says it will fly a $1 million shipment of aid to people impacted by Tuesday's earthquake in Haiti. The organization will partner with The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints to send aid.

Islamic Relief has provided international relief several times before: In October 2009 for two Pacific Rim earthquakes by coordinating a massive aid shipment to Samoa and deploying emergency teams in Indonesia; the 2004 tsunami in Southeast Asia and the Pakistan earthquake in 2005.

The organization says more than $100 million in relief aid was collected to assist the victims in those disaster areas.

Islamic Relief says it also responded to Hurricane Katrina, delivering aid to more than 60,000 people in Louisiana, Mississippi and Texas.

The non-profit organization is based in Alexandria, Va., but has locations in more than 35 countries worldwide.
http://www.news8.net/news/stories/0110/695706.html

Gelovigen.
pi_76786095
Er wordt nu gezegd dat 48 Nederlanders vermist zijn..
pi_76786544
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:33 schreef maartena het volgende:
A 7.0-magnitude earthquake struck 10 miles from Port-Au-Prince, Haiti, the USGS reports.

http://www.cnn.com/2010/W(...)arthquake/index.html

A major earthquake struck just off the Haitian capital Port-au-Prince on Tuesday, sparking a tsunami watch for parts of the Caribbean, according to the U.S. Geological Survey.

There was no immediate report of damage or injuries from the quake. However, The Associated Press reported that a hospital had collapsed.

The quake had a reported magnitude of 7.0 and was centered about 10 miles (16km) off the coast and about 6 miles (10 km) underground, according to the USGS.

A tsunami watch was posted for Haiti and parts of Cuba, the Dominican Republic and the Bahamas, but historical data suggests a destructive, widespread tsunami was not a threat, the USGS reported.

Schitterend. De Natuur die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven.

Het blijft toch mooi om te zien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:15:01 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76786740
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Schitterend. De Natuur die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven.

Hoe kan je zoiets zeggen?
Zieke geest .
KuikenGuppy
pi_76786832
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe kan je zoiets zeggen?
Zieke geest .
Waarom? Ik meen het serieus. De Natuur is oersterk, ik vind dat prachtig om te zien.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76786940
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom? Ik meen het serieus. De Natuur is oersterk, ik vind dat prachtig om te zien.
je zegt het alleen wat ongelukkig
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:20:03 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76787039
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je realiseert je dat er minstens 100.000 mensen zijn omgekomen?
KuikenGuppy
pi_76787068
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:18 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

je zegt het alleen wat ongelukkig
Zou kunnen. Ik vind het altijd heel vaag dat allerlei mensen ooh en aaah roepen en medeleven veinzen met mensen in een ver land, die ze niet kennen en die ze ook niet hadden gekend als ze nog leefden.

Immoreel vind ik dat.

pi_76787109
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je realiseert je dat er minstens 100.000 mensen zijn omgekomen?
Ja, en? Ken jij die mensen? Zijn die mensen door andere mensen omgebracht?

Nee.

De Natuur heeft haar werk gedaan. En haar kracht getoond., Wij zijn de zwakkere partij en dat besef vind ik iets machtig moois.

woensdag 13 januari 2010 @ 23:23:05 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76787209
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en? Ken jij die mensen? Zijn die mensen door andere mensen omgebracht?

Nee.

De Natuur heeft haar werk gedaan. En haar kracht getoond., Wij zijn de zwakkere partij en dat besef vind ik iets machtig moois.
Gefeliciteerd. Open een adoratietopic.
Ik vind het getuigen van een achterlijke, zwakzinnige geest dat jij zoiets prachtig vind .
KuikenGuppy
pi_76787295
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom? Mag je maar 1 mening in een topic kwijt? Sinds wanneer?
quote:
Ik vind het getuigen van een achterlijke, zwakzinnige geest dat jij zoiets prachtig vind .
Werkelijk sublieme argumenten draag je aan zeg. Dit is NWS, geen KLB.

pi_76787502
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

nou ja, hij heeft toch gewoon gelijk?
natuurlijk is het verschrikkelijk voor die mensen, maar het is toch prachtig om de natuur op volle kracht te kunnen zien?
ik vind dat ook altijd "mooie" beelden, zelfde als dat ik beelden van een orkaan ook prachtig vind om te zien.
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:29:31 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76787604
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:24 schreef El_Matador het volgende:
En ook geen [LOF] dus nu weer terug naar de feiten van deze verschrikkelijke natuurramp.
KuikenGuppy
pi_76787779
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:27 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

nou ja, hij heeft toch gewoon gelijk?
natuurlijk is het verschrikkelijk voor die mensen, maar het is toch prachtig om de natuur op volle kracht te kunnen zien?
ik vind dat ook altijd "mooie" beelden, zelfde als dat ik beelden van een orkaan ook prachtig vind om te zien.
Precies.

Maar als je "leed" zou willen ranken, dan vind ik leed toegebracht door andere mensen vele vele malen erger. Dat is namelijk direct een daad van mensen die de keuze kunnen maken om leed toe te brengen of niet.

De Natuur heeft die keuze niet. De Natuur kent geen goed en kwaad, maar doet gewoon. En ja, soms zijn mensen daarvan het slachtoffer. Mensen die je niet kent en waar je niks van had geweten als er geen aardbeving was geweest.

Waarom zou ik medeleven veinzen met mensen die ik niet ken die volledig buiten ieders schuld om doodgaan?

pi_76787977
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies.

Maar als je "leed" zou willen ranken, dan vind ik leed toegebracht door andere mensen vele vele malen erger. Dat is namelijk direct een daad van mensen die de keuze kunnen maken om leed toe te brengen of niet.

De Natuur heeft die keuze niet. De Natuur kent geen goed en kwaad, maar doet gewoon. En ja, soms zijn mensen daarvan het slachtoffer. Mensen die je niet kent en waar je niks van had geweten als er geen aardbeving was geweest.

Waarom zou ik medeleven veinzen met mensen die ik niet ken die volledig buiten ieders schuld om doodgaan?
Dus als iemand van jou familie aan een natuurlijke dood sterft dan vind jij dat niet erg..
maar wanneer die om komt bij een schietpartij vind je het wel erg?

pi_76788458
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:36 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Dus als iemand van jou familie aan een natuurlijke dood sterft dan vind jij dat niet erg..
maar wanneer die om komt bij een schietpartij vind je het wel erg?

Jij betrekt er familie bij. Dat zijn die mensen op Haiti duidelijk niet. Anderen die je niet kent die doodgaan. Dat gebeurt. En door natuurlijke oorzaken. En 100.000 mensen die doodgaan is erger dan 1 persoon?

En inderdaad, een schietpartij is in mijn ogen erger dan een natuurlijke dood.

pi_76788844
kan dit weer ot en domme opmerkingen mogen wel elders

Er worden 2 nl stellen vermist
pi_76788989
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:51 schreef TheFrankey het volgende:
kan dit weer ot en domme opmerkingen mogen wel elders

Er worden 2 nl stellen vermist
Meer ontopic is bijna niet mogelijk. En het zijn geen domme opmerkingen, en al waren ze het, is er geen enkele reden waarom andere opmerkingen wel zouden mogen en mijn opmerkingen niet.

Wat erg voor die stellen. Zijn Nederlandse doden erger dan Haitiaanse?

pi_76789220
Ik snap E_M wel, de kracht van de natuur is imponerend en de mens is heel nietig als die kracht op ze los gelaten wordt...
pi_76789591
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:58 schreef Radegast het volgende:
Ik snap E_M wel, de kracht van de natuur is imponerend en de mens is heel nietig als die kracht op ze los gelaten wordt...
dat ben ik wel met hem eens. Maar zijn post word begeleid met woorden als schitterend en prachtig om te zien. Ik vind dat niet gepast en derhalve een beetje dom.

Ik ken overigens mensen die daar nu vermist zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2010 00:08:46 ]
pi_76789610
Nou wordt er weer gezegd dat er tussen de 30.000 en 50.000 doden zijn..
  donderdag 14 januari 2010 @ 00:07:23 #270
280318 Desertstorm
Nunc aut Nunquam
pi_76789659
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Meer ontopic is bijna niet mogelijk. En het zijn geen domme opmerkingen, en al waren ze het, is er geen enkele reden waarom andere opmerkingen wel zouden mogen en mijn opmerkingen niet.

Wat erg voor die stellen. Zijn Nederlandse doden erger dan Haitiaanse?
Klootzak dat je bent. De aandacht op jezelf richten terwijl er duizenden mensen aan het verstikken zijn onder het puin op dit moment. En dan nog gaan praten over hoe prachtig de natuur is. als jij daar was op dit moment en de stank van de lijken om je heen had, en overal kinderen zag die hun moeders kwijt zijn geraakt onder de gevallen huizen, dan praat je niet meer over hoe mooi de natuur wel niet is. Snap je niet dat het hier op dit moment niet om gaat? Het enigste wat telt is nu om zoveel mogelijk mensenlevens te redden na deze afschuwelijke ramp.
pi_76789746
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:07 schreef Desertstorm het volgende:

[..]

Klootzak dat je bent. De aandacht op jezelf richten terwijl er duizenden mensen aan het verstikken zijn onder het puin op dit moment. En dan nog gaan praten over hoe prachtig de natuur is. als jij daar was op dit moment en de stank van de lijken om je heen had, en overal kinderen zag die hun moeders kwijt zijn geraakt onder de gevallen huizen, dan praat je niet meer over hoe mooi de natuur wel niet is. Snap je niet dat het hier op dit moment niet om gaat? Het enigste wat telt is nu om zoveel mogelijk mensenlevens te redden na deze afschuwelijke ramp.
zo zo, politiek correct hoor

hij zegt alleen dat het prachtig is om te zien hoe krachtig de natuur is, en hoe weinig de mens eigenlijk maar voorsteld, en daar heeft hij helemaal gelijk in
pi_76789816
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:09 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

zo zo, politiek correct hoor

hij zegt alleen dat het prachtig is om te zien hoe krachtig de natuur is, en hoe weinig de mens eigenlijk maar voorsteld, en daar heeft hij helemaal gelijk in
hij brengt het alleen slecht. Weinig empatisch vermogen
pi_76789891
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:10 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

yup, dat zei ik een paar posts hierboven ook al
pi_76789908
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef TheFrankey het volgende:

Dat vind ik oprecht vervelend voor je.

Ik bekijk het schouwspel van een afstand.

Anders gezegd: maal jij erom dat er sterren met planeten vol leven door verre supernova's worden opgeslokt, of vind jij stiekem die plaatjes van de Hubble ook wel schitterend?

pi_76789959
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:10 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n onzin. Ik heb juist een groot empatisch vermogen, maar wel voor de mensen die ik ken, mensen die ik liefheb.

Medeleven veinzen met mensen die je niet kent en nooit gekend zou hebben, en nu alleen van hun bestaan afweet omdat ze omkomen door natuurgeweld vind ik immoreel.

Trouwste user 2022 donderdag 14 januari 2010 @ 00:19:45 #276
7889 tong80
Spleenheup
pi_76790236
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef El_Matador het volgende:

Medeleven veinzen met mensen die je niet kent en nooit gekend zou hebben, en nu alleen van hun bestaan afweet omdat ze omkomen door natuurgeweld vind ik immoreel.
Leuk zo'n smilie.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_76790363
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leuk zo'n smilie.
Stop de persen! Bel de kranten!

Tong's eerste post zonder smiley.

pi_76790758
tong80 heeft zoveel posts zonder smilie
pi_76791041
quote:

[..]

Inderdaad. Dat geldt ook voor die kankerpatientjes die ik niet ken en die langzaam overlijden aan een slopende ziekte als kanker. Beetje bij beetje wordt hun weerstand verder afgebroken, ondanks alle medicatie, langzaam doodgaand. Prachtig die natuurlijke werking die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven. Blijft toch iets speciaals
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76791091
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat geldt ook voor die kankerpatientjes die ik niet ken en die langzaam overlijden aan een slopende ziekte als kanker. Beetje bij beetje wordt hun weerstand verder afgebroken, ondanks alle medicatie, langzaam doodgaand. Prachtig die natuurlijke werking die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven. Blijft toch iets speciaals
Sec bekeken is dat ook zo. Kanker is een vervelende ziekte, maar het is wel zo dat de mens zwak is en de Natuur sterk.

pi_76791170
Zou kunnen. Ik vind het altijd heel vaag dat allerlei mensen ooh en aaah roepen en medeleven veinzen met kankerpatienten die men niet kent en die ze ook niet hadden gekend als ze nog leefden.

Immoreel vind ik dat. En om het nogmaals te benadrukken: het blijft heerlijk om te zien de nietige mens tegenover de natuur
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:01:20 #282
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_76791916
Hier heb ik voor gewerkt in Haiti, heb Network Operations opgezet. Veel collega's.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:07:30 #283
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76792123
quote:

Ik ben het op zich best met je eens qua natuurgeweld..... maar je brengt het op deze manier wel heel erg ongelukkig.
-
  donderdag 14 januari 2010 @ 07:05:04 #284
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76795415
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sec bekeken is dat ook zo. Kanker is een vervelende ziekte, maar het is wel zo dat de mens zwak is en de Natuur sterk.
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 08:00:25 #285
137949 Disana
pi_76795678
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef Aloulou het volgende:
Zou kunnen. Ik vind het altijd heel vaag dat allerlei mensen ooh en aaah roepen en medeleven veinzen met kankerpatienten die men niet kent en die ze ook niet hadden gekend als ze nog leefden.

Immoreel vind ik dat. En om het nogmaals te benadrukken: het blijft heerlijk om te zien de nietige mens tegenover de natuur
Immoreel? Is het dan moreel om je schouders op te halen over andermans leed? Leg dat eens uit.
pi_76795698
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Immoreel? Is het dan moreel om je schouders op te halen over andermans leed? Leg dat eens uit.
Nee waarom nou weer zo zwart wit denken....
Het is gewoon immoreel om aandacht tevragen over de rug van iemand anders zijn leed. ahhh kijk eens hoe erg ik het vind dat die langzaam doodgaat. Terwijl het je eigenlijk helemaal niks itresseert.
pi_76795770
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:07 schreef maartena het volgende:

Ik ben het op zich best met je eens qua natuurgeweld..... maar je brengt het op deze manier wel heel erg ongelukkig.
Dat is niet ongelukkig gebracht, dat doet-ie met opzet. Hij vindt het gewoon leuk om te shockeren met overdreven ongevoelige posts, in de hoop om daarmee woedende reacties uit te lokken van mensen die daardoor over de zeik gaan.

Natuurlijk vindt iedereen het erger wanneer bekenden iets naars overkomt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen, dat je niet gevoelig kunt zijn voor de misere van onbekenden. En dat snapt hij ook best wel.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:12 schreef El_Matador het volgende:

Dat vind ik oprecht vervelend voor je.
Hoezo vind je dat oprecht vervelend voor hem (TheFrankey)? Je kent TheFrankey toch evenmin als de slachtoffers op Haïti? Waarom zou je dan wel medeleven hebben met hem, maar niet met die slachtoffers? Als je goed wilt shockeren moet je wel consequent blijven.
quote:
Anders gezegd: maal jij erom dat er sterren met planeten vol leven door verre supernova's worden opgeslokt, of vind jij stiekem die plaatjes van de Hubble ook wel schitterend?
Zal best erg zijn, maar niemand kan zich daar een voorstelling van maken (als er al leven is). Hoe vreselijk het leed van de getroffenen op Haïti moet zijn, is niet moeilijk te bevatten, zeker niet na het zien van de ingrijpende televisiebeelden. Als je het gevoelsmatige verschil tussen beide niet kunt begrijpen heb je het inlevingsvermogen van een autist. (maar je loopt gewoon te trollen)
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef El_Matador het volgende:

Dat vind ik zo'n onzin. Ik heb juist een groot empatisch vermogen, maar wel voor de mensen die ik ken, mensen die ik liefheb.
Als je alleen maar empathie kunt opbrengen voor personen die je kent, bewijst dat juist dat je weinig empatisch vermogen hebt.
quote:
Medeleven moet je ook niet veinzen, medeleven dat heb je, of dat heb je niet. Als je werkelijk denkt dat iedereen hier medeleven _veinst_ zegt dat eigenlijk al genoeg over jouw gebrek aan empatisch vermogen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:14:03 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76795776
reacties in de trant van boeijuh etc zijn gewoon ontzettende troll reacties en om te provoceren, anders blijf je wel gewoon weg uit zulk soort topics... dus gewoon trollen om het trollen... chapeau!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:22:24 #289
67174 Dos37
Come on Twente
pi_76795859
Zijn er ook al Nederlandse slachtoffers gemeld?

Sorry als het al gevraagd is geen zin om een heel topic terug te lezen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_76795876
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:22 schreef Dos37 het volgende:
Zijn er ook al Nederlandse slachtoffers gemeld?

Sorry als het al gevraagd is geen zin om een heel topic terug te lezen
Er zijn nog veel vermiste NL'ers:

http://www.nu.nl/buitenla(...)dbeving-haiti--.html
quote:
Nederlanders
Ten minste 38 Nederlanders waren ten tijde van de natuurramp in het land. Zeker vier van hen hebben zich gemeld, van wie er enkelen verwondingen hebben opgelopen.
De Nederlandse honorair consul ter plaatse probeert uit alle macht meer te weten te komen over het lot van Nederlanders daar, zo liet het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag weten. Onder hen is in ieder geval een groep scholieren. Vwo'er Thijs Olthof van scholengemeenschap Winkler Prins uit Veendam en zijn vader Huub hebben de aardbeving veilig doorstaan.
Twee Nederlandse families met drie kinderen zouden onder het puin liggen van hotel Villa Therese in Pétionville in Haïti. Twee andere families, die in het land waren om een kind te adopteren, zouden het wel hebben overleefd, aldus vader Huub. Dat heeft de andere zoon Jeroen, die in Nederland is, laten weten.
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:24:37 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_76795877
quote:
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.

Het is juist religie dat het land in zo'n abominabele staat houdt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 14 januari 2010 @ 08:30:33 #292
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_76795932
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:24 schreef El_Matador het volgende:
Het prachtig vinden van een ramp waarbij duizenden mensen zijn omgekomen getuigt van soort sociopathische storing. Blijkbaar ben je niet in staat mee te leven met de pijn van anderen en solidariteit met de nabestaanden onbtreekt blijkbaar ook als je zoiets kunt zeggen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_76795965
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het prachtig vinden van een ramp waarbij duizenden mensen zijn omgekomen getuigt van soort sociopathische storing. Blijkbaar ben je niet in staat mee te leven met de pijn van anderen en solidariteit met de nabestaanden onbtreekt blijkbaar ook als je zoiets kunt zeggen.
tja als je de hele dag elke dag maar zielig moet vinden voor verdwaalde hondjes, zielige kindjes in afrika, zielige moedertjes die hun kinderen niet naar zwemles kunnen brengen en nu weer een paar doden in zuid amerika. Dan krijgen we er wel eens genoeg van he, wordt eigenlijk wel komisch ook.
Moet je vooral met 2 miljoen mensen iin kartonnen hutjes gaan wonen midden op een breukzon en midde in een orkaan gebied hoe dom kan je zijn.
pi_76796251
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:34 schreef Obomo het volgende:

[..]

tja als je de hele dag elke dag maar zielig moet vinden voor verdwaalde hondjes, zielige kindjes in afrika, zielige moedertjes die hun kinderen niet naar zwemles kunnen brengen en nu weer een paar doden in zuid amerika. Dan krijgen we er wel eens genoeg van he, wordt eigenlijk wel komisch ook.
Moet je vooral met 2 miljoen mensen iin kartonnen hutjes gaan wonen midden op een breukzon en midde in een orkaan gebied hoe dom kan je zijn.
Maar het wel nodig vinden een topic wat je totaal niet boeit op te zoeken en in te reageren....
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:03:19 #295
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_76796355
Misscfhien is het ook wel uit zelfbescherming dat mensen zo reageren, de laatste jaren zijn er veel nare deingen gebeurd, als je stil moet staan bij al dat leed is dat voor sommige misschien te veel.

Ik vind het erg om dit te szien en sta wel stil bij het verdriet wat deze mensen hebben, en dat is oprecht ja.
De broer van iemand die ik ken is nu daar vermist, dat isb heftig en ik voel mee met haar machteloosheid.

Als me dat hypocriet maakt of wat dan ook, boeiend, maar op dit moment kan ik de pracht van de natuur even niet inzien.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_76796460
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 08:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar het wel nodig vinden een topic wat je totaal niet boeit op te zoeken en in te reageren....
Ja het boeit mij wel intressant en entertainment, maar als iemand my een sociopaat noemt omdat ik dit soort rammpen leuk vindt, gaat mij een beetje ver.
Als het een film is zitten ze het hardst te lachen maar als het echt gebeurt moeten we ineens allemaal gaan zitten huilen
pi_76796552

http://google-latlong.blo(...)r-now-available.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Roel_Jewel op 14-01-2010 09:28:19 ]
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:18:12 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76796646
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef TheFrankey het volgende:
En, is er al nieuws?
KuikenGuppy
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:19:49 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76796678
quote:
Merendeel Nederlanders in Haïti is terecht

DEN HAAG - Van de 38 Nederlanders van wie vrijwel zeker is dat zij zich in Haïti bevinden hebben zich er twintig gemeld bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie donderdag gemeld.

Over het lot van de achttien andere Nederlanders is nog niets bekend. Het is nog onduidelijk of er gewonden zijn bij de twintig personen van wie zeker is dat zij de aardbeving overleefd hebben.

Het ministerie meldde woensdag dat voor zover bekend er twintig Nederlanders in Haiti wonen en er achttien Nederlanders in het land op reis zijn.

Het land werd dinsdag getroffen door een zware aardbeving.
© ANP
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-haiti-terecht.html
KuikenGuppy
pi_76796694
Een collega van mij behoort bij de vermisten. Ging daar 2 kindjes ophalen. Vooralsnog geen nieuws.
Tralalalaaa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')