Leuk zo'n smilie.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef El_Matador het volgende:
Medeleven veinzen met mensen die je niet kent en nooit gekend zou hebben, en nu alleen van hun bestaan afweet omdat ze omkomen door natuurgeweld vind ik immoreel.
Stop de persen! Bel de kranten!quote:
Inderdaad. Dat geldt ook voor die kankerpatientjes die ik niet ken en die langzaam overlijden aan een slopende ziekte als kanker. Beetje bij beetje wordt hun weerstand verder afgebroken, ondanks alle medicatie, langzaam doodgaand. Prachtig die natuurlijke werking die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven. Blijft toch iets speciaalsquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schitterend. De Natuur die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven.
Het blijft toch mooi om te zien.
Sec bekeken is dat ook zo. Kanker is een vervelende ziekte, maar het is wel zo dat de mens zwak is en de Natuur sterk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat geldt ook voor die kankerpatientjes die ik niet ken en die langzaam overlijden aan een slopende ziekte als kanker. Beetje bij beetje wordt hun weerstand verder afgebroken, ondanks alle medicatie, langzaam doodgaand. Prachtig die natuurlijke werking die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven. Blijft toch iets speciaals
Ik ben het op zich best met je eens qua natuurgeweld..... maar je brengt het op deze manier wel heel erg ongelukkig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:11 schreef El_Matador het volgende:
Schitterend. De Natuur die haar kracht laat zien en de nietige mens die wanhopig probeert uit alle macht te overleven.
Het blijft toch mooi om te zien.
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sec bekeken is dat ook zo. Kanker is een vervelende ziekte, maar het is wel zo dat de mens zwak is en de Natuur sterk.
Immoreel? Is het dan moreel om je schouders op te halen over andermans leed? Leg dat eens uit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef Aloulou het volgende:
Zou kunnen. Ik vind het altijd heel vaag dat allerlei mensen ooh en aaah roepen en medeleven veinzen met kankerpatienten die men niet kent en die ze ook niet hadden gekend als ze nog leefden.
Immoreel vind ik dat. En om het nogmaals te benadrukken: het blijft heerlijk om te zien de nietige mens tegenover de natuur
Nee waarom nou weer zo zwart wit denken....quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Immoreel? Is het dan moreel om je schouders op te halen over andermans leed? Leg dat eens uit.
Dat is niet ongelukkig gebracht, dat doet-ie met opzet. Hij vindt het gewoon leuk om te shockeren met overdreven ongevoelige posts, in de hoop om daarmee woedende reacties uit te lokken van mensen die daardoor over de zeik gaan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 01:07 schreef maartena het volgende:
Ik ben het op zich best met je eens qua natuurgeweld..... maar je brengt het op deze manier wel heel erg ongelukkig.
Hoezo vind je dat oprecht vervelend voor hem (TheFrankey)? Je kent TheFrankey toch evenmin als de slachtoffers op Haïti? Waarom zou je dan wel medeleven hebben met hem, maar niet met die slachtoffers? Als je goed wilt shockeren moet je wel consequent blijven.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:12 schreef El_Matador het volgende:
Dat vind ik oprecht vervelend voor je.![]()
Zal best erg zijn, maar niemand kan zich daar een voorstelling van maken (als er al leven is). Hoe vreselijk het leed van de getroffenen op Haïti moet zijn, is niet moeilijk te bevatten, zeker niet na het zien van de ingrijpende televisiebeelden. Als je het gevoelsmatige verschil tussen beide niet kunt begrijpen heb je het inlevingsvermogen van een autist. (maar je loopt gewoon te trollen)quote:Anders gezegd: maal jij erom dat er sterren met planeten vol leven door verre supernova's worden opgeslokt, of vind jij stiekem die plaatjes van de Hubble ook wel schitterend?
Als je alleen maar empathie kunt opbrengen voor personen die je kent, bewijst dat juist dat je weinig empatisch vermogen hebt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:13 schreef El_Matador het volgende:
Dat vind ik zo'n onzin. Ik heb juist een groot empatisch vermogen, maar wel voor de mensen die ik ken, mensen die ik liefheb.
Medeleven moet je ook niet veinzen, medeleven dat heb je, of dat heb je niet. Als je werkelijk denkt dat iedereen hier medeleven _veinst_ zegt dat eigenlijk al genoeg over jouw gebrek aan empatisch vermogen.quote:Medeleven veinzen met mensen die je niet kent en nooit gekend zou hebben, en nu alleen van hun bestaan afweet omdat ze omkomen door natuurgeweld vind ik immoreel.
Er zijn nog veel vermiste NL'ers:quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:22 schreef Dos37 het volgende:
Zijn er ook al Nederlandse slachtoffers gemeld?
Sorry als het al gevraagd is geen zin om een heel topic terug te lezen
quote:Nederlanders
Ten minste 38 Nederlanders waren ten tijde van de natuurramp in het land. Zeker vier van hen hebben zich gemeld, van wie er enkelen verwondingen hebben opgelopen.
De Nederlandse honorair consul ter plaatse probeert uit alle macht meer te weten te komen over het lot van Nederlanders daar, zo liet het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag weten. Onder hen is in ieder geval een groep scholieren. Vwo'er Thijs Olthof van scholengemeenschap Winkler Prins uit Veendam en zijn vader Huub hebben de aardbeving veilig doorstaan.
Twee Nederlandse families met drie kinderen zouden onder het puin liggen van hotel Villa Therese in Pétionville in Haïti. Twee andere families, die in het land waren om een kind te adopteren, zouden het wel hebben overleefd, aldus vader Huub. Dat heeft de andere zoon Jeroen, die in Nederland is, laten weten.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:55 schreef FIFA2010 het volgende:
http://www.news8.net/news/stories/0110/695706.html
Gelovigen.
Het prachtig vinden van een ramp waarbij duizenden mensen zijn omgekomen getuigt van soort sociopathische storing. Blijkbaar ben je niet in staat mee te leven met de pijn van anderen en solidariteit met de nabestaanden onbtreekt blijkbaar ook als je zoiets kunt zeggen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:24 schreef El_Matador het volgende:
Werkelijk sublieme argumenten draag je aan zeg. Dit is NWS, geen KLB.
tja als je de hele dag elke dag maar zielig moet vinden voor verdwaalde hondjes, zielige kindjes in afrika, zielige moedertjes die hun kinderen niet naar zwemles kunnen brengen en nu weer een paar doden in zuid amerika. Dan krijgen we er wel eens genoeg van he, wordt eigenlijk wel komisch ook.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het prachtig vinden van een ramp waarbij duizenden mensen zijn omgekomen getuigt van soort sociopathische storing. Blijkbaar ben je niet in staat mee te leven met de pijn van anderen en solidariteit met de nabestaanden onbtreekt blijkbaar ook als je zoiets kunt zeggen.
Maar het wel nodig vinden een topic wat je totaal niet boeit op te zoeken en in te reageren....quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:34 schreef Obomo het volgende:
[..]
tja als je de hele dag elke dag maar zielig moet vinden voor verdwaalde hondjes, zielige kindjes in afrika, zielige moedertjes die hun kinderen niet naar zwemles kunnen brengen en nu weer een paar doden in zuid amerika. Dan krijgen we er wel eens genoeg van he, wordt eigenlijk wel komisch ook.
Moet je vooral met 2 miljoen mensen iin kartonnen hutjes gaan wonen midden op een breukzon en midde in een orkaan gebied hoe dom kan je zijn.
Ja het boeit mij wel intressant en entertainment, maar als iemand my een sociopaat noemt omdat ik dit soort rammpen leuk vindt, gaat mij een beetje ver.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar het wel nodig vinden een topic wat je totaal niet boeit op te zoeken en in te reageren....
En, is er al nieuws?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef TheFrankey het volgende:
Ik ken overigens mensen die daar nu vermist zijn.
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-haiti-terecht.htmlquote:Merendeel Nederlanders in Haïti is terecht
DEN HAAG - Van de 38 Nederlanders van wie vrijwel zeker is dat zij zich in Haïti bevinden hebben zich er twintig gemeld bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie donderdag gemeld.
Over het lot van de achttien andere Nederlanders is nog niets bekend. Het is nog onduidelijk of er gewonden zijn bij de twintig personen van wie zeker is dat zij de aardbeving overleefd hebben.
Het ministerie meldde woensdag dat voor zover bekend er twintig Nederlanders in Haiti wonen en er achttien Nederlanders in het land op reis zijn.
Het land werd dinsdag getroffen door een zware aardbeving.
© ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |