Dat IKEA daar nog nooit over nagedacht heeftquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:06 schreef Syrena het volgende:
Kunnen in de Ikea lampen ook gewone gloeilampen of moeten er altijd de Ikea-peertjes in?
Geef 't door aan het hoofdkantoor zou ik zeggenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:44 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat IKEA daar nog nooit over nagedacht heeftGloei-/spaarlampen die alleen in fittingen passen van lampen verkocht bij IKEA...
Maar nee... Zolang je lampen koopt (waar dan ook) met E14 en E27 fittingen kun je daar in principe altijd overal gloei-/spaarlampen indoen met deze zelfde fittingmaat
In Ikea lampen passen gewoon andere gloeilampen of spaarlampen. Je moet alleen op de fitting maat letten maar dat moet bij iedere lamp waar je die ook koopt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:49 schreef Syrena het volgende:
[..]
Geef 't door aan het hoofdkantoor zou ik zeggenTja, ik kwam erop omdat ik de Kvart bureaulamp heb gekocht voor 5.99 en de lamp die erin moet is 4.99
en toen pas ging ik eens nadenken. Al mijn lampen zijn van Ikea, en er zitten dus ook de geadviseerde lampen in. Die gaan zo lang mee dat ik er verder nooit over had nagedacht. Ik heb ook nog zat voorraad
Gloeilampen zijn helemaal uit het assortiment gehaald...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:34 schreef Nagelschaartje het volgende:
Aparte Ikea-peertjes, geweldig![]()
Over het algemeen zijn ze volgens mij wel het goedkoopst bij de Ikea.
Nou meen ik me te herinneren dat ze bij Ikea Delft geen gloeilampen meer hebben, alleen spaarlampen... Of heb ik dat zelf verzonnen? Andere Ikea's weet ik niet.
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:58 schreef Bartjebart het volgende:
Heb je de stekker uit het stopcontact gehaald?
waarom vind je het dan eng? Er kan toch niets gebeuren?quote:Op zondag 7 februari 2010 13:31 schreef Syrena het volgende:
[..]
Straks naar huis en dan lekker mijn nieuwe vloerlamp en nieuwe bureaulamp neerzetten
Nu niet meer, maar nu staat er een loze lamp in de kamer waar ik geen peertje meer in durf te doenquote:Op zondag 7 februari 2010 14:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
waarom vind je het dan eng? Er kan toch niets gebeuren?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00120007quote:Op maandag 8 februari 2010 11:47 schreef willempjewever het volgende:
Ik kwam op fok deze foto tegen en die stickers komen van de Ikea. Maar ik kan ze op de site niet vinden? Waar staan ze op de website?
[ afbeelding ]
Ja, er was wat aan verknipt, volgens mij inderdaad van Ewelina. Zit in het topic van show je keuken. Ik vind ze leuk en dacht: hier krijg ik vast snel een reactie waar ik ze kan vinden. Thanks!quote:Op maandag 8 februari 2010 11:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens mij is het die, ik herinner me dat Ewelina (het is haar keuken, toch?) de stickers zelf wat heeft lopen verknippen en zo.
Ja, we willen dus het pakket beneden wegleggen, en dan stuk voor stuk naar boven tillen. Dan moet het lukken hopelijk.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:42 schreef Memento-Mori het volgende:
die moet je zelf monteren, armleuningen zijn sowieso los, en rugleuning volgens mij ook, het is een vrij plat pakket iig
ik denk dat het pakket in zn geheel zelfs moet lukken, het pakket is niet veel groter dan alleen het zitgedeelte zeg maarquote:Op maandag 8 februari 2010 12:54 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Ja, we willen dus het pakket beneden wegleggen, en dan stuk voor stuk naar boven tillen. Dan moet het lukken hopelijk.
Misschien vanavond nog even langsgaan om na te vragen..
volgende de ikeasite is het pakket maar 20 cm smaller dan de werkelijke grootte, zie:quote:Op maandag 8 februari 2010 13:05 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik denk dat het pakket in zn geheel zelfs moet lukken, het pakket is niet veel groter dan alleen het zitgedeelte zeg maar
Alle artikelen zijn wereldwijd uitwisselbaar. Kan alleen zijn dat ze ergens andere afmetingen hanteren. Maar een SULTAN FJELDALL is hetzelfde matras in China als in Nederland.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:47 schreef static het volgende:
Misschien een rare vraag hoor, maar heeft de Ikea in elk land dezelfde collectie? Ben nu in Hong Kong en zoek een bed voor Amsterdam, dat wil ik natuurlijk eerste proberen en dan bestellen in NL (vanwege langere levertijd?).
Dat wil ik ook wel weten!quote:Op maandag 8 februari 2010 18:11 schreef Kluwer het volgende:
Na een tijd zoeken ben ik er nog steeds niet uit wat nou normale beddencombinaties bij Ikea zijn. Ik wil een nieuw bed van 140 cm, bij voorkeur een boxspring omdat ik van iedereen hoor dat dat zo lekker ligt, en ivm. mijn student zijn en al flinke studieschuld ook niet al te duur. Maar wat nou precies een boxspring is bij Ikea snap ik niet.
Welke combinatie van onderdelen heb je hiervoor nodig? Is een matrasbodem en een dekmatras een combinatie? Of moet je een matrasbodem en binnenveringsmatras (en evt. dekmatras) hebben? Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Anders even naar een andere Ikea rijden op een zaterdag? In Amersfoort is hij wel op voorraad bijvoorbeeld, maar wellicht is er een andere Ikea dichter in de buurt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:56 schreef Tarin het volgende:
Zou hij uberhaupt nog wel leverbaar gaan worden?
We wonen precies tussen Delft (niet op voorraad) en Barendrecht (niet in assortiment) in. Vriendin van me woont in Groningen, daar is hij ook niet in het assortiment.. Maar ik kijk even verder.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:14 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Anders even naar een andere Ikea rijden op een zaterdag? In Amersfoort is hij wel op voorraad bijvoorbeeld, maar wellicht is er een andere Ikea dichter in de buurt.
[...]
ligt eraan! ikea verkoopt namelijk matrasbodems en binneveringsbeddenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:05 schreef willempjewever het volgende:
Voor een boxspring heb je (meen ik) het volgende in iedergeval nodig:
- matrasbodem
- pootjes
- matras
- dekmatras
+ bevestigingsmateriaal zoals een matraswig of verbindingsbeslag
Desgewenst kan je een hoofdeinde kopen
Op de site is het niet te doen ervaar ik
Smaken verschillen nogal en ze hebben veel, heel veel. Zeker tot max. 100 euro. Zonder maten is het trouwens erg lastig iets voor te stellenquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:24 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik woon niet echt om de hoek van een Ikea maar ben op zoek naar een mooie grote plaat/schilderij met een budget van 75-100 euro. Iemand tips?
Afgelopen weekend was hij nog wel in Haarlem.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:19 schreef Tarin het volgende:
[..]
We wonen precies tussen Delft (niet op voorraad) en Barendrecht (niet in assortiment) in. Vriendin van me woont in Groningen, daar is hij ook niet in het assortiment.. Maar ik kijk even verder.
Echt eens gaan kijken, in die range hebben ze erg veel. Ook voor die prijs!quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:45 schreef mark_dabomb het volgende:
Maten, max een meter breed OF hoog
dat lijjkt mij ook het handigst, ze hebben er minimaal 100 verschillende schat ik zo in.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:05 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Echt eens gaan kijken, in die range hebben ze erg veel. Ook voor die prijs!
Haarlem heeft idd alles op voorraad.. Misschien dat ik een maat van me zo gek krijg binnenkort eens langs te rijden..quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Afgelopen weekend was hij nog wel in Haarlem.
Edit: Nog steeds zo'n 24!
Wat betreft voorraden reserveren;quote:Op zondag 14 februari 2010 21:14 schreef Cerbie het volgende:
*is een hele boodschappenlijst aan het opstellen*
Heb een nieuw appartementje om in te richten (student, ~45m²), morgen naar de IKEA in Duiven om wat kleine dingen te kopen en de rest te bekijken zodat het later opgehaald kan worden.
Twee vraagjes voor de IKEA medewerkers hier
- Is het mogelijk een aantal spullen te reserveren? Of te betalen en later op te halen? Het zou nogal vervelend zijn als we daar met aanhanger en busje staan en het artikel blijkt niet voorradig
- Het kan aan mij liggen, maar bij deze GORM kast ga ik ervan uit dat ik voor 39¤ alles op het plaatje krijg. Volgens de artikellijst is het echter alleen het rechtergedeelteAls je hem zelf uittekent kom je op ¤52,50 uit
Dan ben ik toch gekquote:Op zondag 14 februari 2010 21:27 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wat betreft voorraden reserveren;
Je kunt op internet nakijken of artikelen op voorraad zijn. Wij kunnen niet reserveren omdat veel artikelen in het zelfbedieningsmagazijn of in de winkel liggen. Over het algemeen is er ook geen ruimte om betaalde goederen op te slaan. Dus dat is helaas geen optie.
GORM;
Je krijgt voor dat bedrag, volgens het artikeloverzicht op die pagina van je:
1x 00058524 - zijsteun 174 - 3,50
1x 30058508 - stellingkast 174x78x35 - 16,95
4x 50058512 - plank 50x31 - 12.- (3.-/stuk
1x 70093307 - hangmand - 2.-
3x 90093306 - afdekdop 4.50 (1.50/stuk)
Totaal 38.95... klopt dus wel?
in amsterdam kon dat in beperkte mate. Ik woon in Friesland en daar kwamen ze niet vaak en had ik weinig keuze en ik moest 5 weken wachten. Maar in dicht bevolktere gebieden heb je meer keuze. Het is alleen niet goedkoop (lees duur). Je kan een gratis karretje lenen, is dat geen optie? Dan kan je op zaterdag er zelf heen en het meenemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:47 schreef MrData het volgende:
Kan je bij het laten bezorgen nou ook aangeven hoe laat je het wil hebben? Ik moet gewoon werken dus het zou alleen zaterdags of 's avonds kunnen, maar ik kan dat niet helemaal uit de site opmaken.
We hebben 2 auto's ter beschikken maar geen van beide heeft een trekhaakquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:50 schreef willempjewever het volgende:
[..]
in amsterdam kon dat in beperkte mate. Ik woon in Friesland en daar kwamen ze niet vaak en had ik weinig keuze en ik moest 5 weken wachten. Maar in dicht bevolktere gebieden heb je meer keuze. Het is alleen niet goedkoop (lees duur). Je kan een gratis karretje lenen, is dat geen optie? Dan kan je op zaterdag er zelf heen en het meenemen.
Ik heb een boekencollectie die Billy laat kreunen (max. belasting 15kg volgens de site, 30+ lukt ook nog welquote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:13 schreef Tarin het volgende:
Onze LACK tv-hoektafel staat inmiddels, een maat is voor me langs Haarlem gereden.
Over GORM: Het is mooi goedkoop enzo, maar ik heb er 2 jaar geleden heea van geprobeerd te bouwen, maar ik vond het kwalitatief/praktisch tegenvallen. Ik heb m'n planken liever zonder sleuven en splinters, en je kan het wel verven, maar dan ben je weer vreselijk lang bezig.
Weet natuurlijk niet waar je het voor wil gebruiken, maar er zijn nettere oplossingen die niet eens zo duur hoeven te zijn.
Vorige zomer hebben we 3kg in allerlei smaken gekocht in Zwedenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:27 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Is die aan te raden? Die met toffee lekker?
In Duiven stond ie nog opgesteld en lagen er nog een stuk of 10~15. Dan hoop ik dat dat goedgaat, want ik wilde er de 27e eentje halenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:37 schreef bierjoost het volgende:
Goede Ikea fail gisteren in Utrecht. Dit weekend op internet gekeken voor de Kullen gadarobekast. Voorraad zou 13 zijn en vanaf dinsdag weer 30. Kom ik daar, blijkt die hele kast uit het assortiment te zijn en vanaf volgende week een soortgelijke kast aan te bieden. Alleen de kleur is dan anders wist een Ikea medewerker mij te vertellen.
Maakt me op zich niet zoveel uit, maar wilde vooral kijken hoe groot hij in 't echt was, maar zelfs het showmodel stond er niet meer. Ook niet in de koopjeshoek helaas.
Nu staat de voorraad wel goed aangegeven btw.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/availability/20093060/utrecht
Een schoenenrekje zijn we gister vergeten, maar die van LOGGA ziet er leuk uit. Ik zal marktplaats eens in de gaten houden, voorlopig komt er deze te hangen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:05 schreef Guppyfriend het volgende:
Zoek eens op LOGGA op marktplaats, succes verzekerd.
Zo kom ik ook aan mn LOGGA schoenenrekje. Die zou uit het assortiment gaan vorig jaar, dus heb ik er één via een Fok!ker gescoord. Nu zijn ze weer terug, maar goed.
volgens mij heb ik er 1 gevonden op marktplaats, zie je andere topic voor de linkquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zoek ook nog steeds tevergeefs naar een extra plank voor mn BILLY, zie siggy... Maar dat wil niet zo vlotten
Busje huren kost bijna evenveel als laten bezorgen, dat zou ik niet doen. Kan je niet van iemand een auto lenen met trekhaak? En dan bij de benzinepomp zo'n karretje (neem er trouwens 1 met dekzeil, die dozen van ikea heb ik een keer in de regen vervoerd en tja... laat maar).quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:58 schreef MrData het volgende:
We hebben 2 auto's ter beschikken maar geen van beide heeft een trekhaak
Ik gok op een behoorlijke krimp...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 21:19 schreef ter3 het volgende:
Heb een twee jaar oude Kramfors 2 zits en voetenbank, allebei lichtgrijs. Nu wil ik eigenlijk de hoes een keer wassen en op de site staat alleen chemisch reinigen. Dat is een beetje gedoe en bovendien duurder. Heeft er iemand ervaring met de hoes gewoon in de wasmachine, koud, wassen?
PLUNDRA artikelen zijn artikelen die uit het assortiment gaan/zijn op 1 april...quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:54 schreef bierjoost het volgende:
Weet er iemand wat er in de Plundra komt? Ben nog op zoek naar een soortgelijke Kullen kledingkast (die uit het ass. is) en het kleine Expedit kastje (hoewel 19,- natuurlijk ook geen drol is)
Samtid ja!quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:07 schreef Memento-Mori het volgende:
dat is de SAMTIDen ja daar zijn losse kappen van bij de klantenservice of het slim is die daar op een zaterdag te gaan halen durf ik alleen niet te zeggen
Mijn ervaring met kleden is dat ze vaak niet op de site staan, maar vaak nog wel in de winkel te krijgen zijn. Was ook een tijd met dat blokjeskleed zo.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:16 schreef aloe_vera het volgende:
Was net van plan er een te kopen, staat ie niet meer op de site
psychedelisch tapijtje zeg!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:16 schreef aloe_vera het volgende:
is dit Jorun kleed niet meer in NL te koop???
[ afbeelding ]
Was net van plan er een te kopen, staat ie niet meer op de site
Die zitten niet in het assortiment helaas...quote:Op zondag 21 februari 2010 20:34 schreef StanLen het volgende:
Weet iemand of de ik extra planken kan kopen bij het Mandal hoofdeinde? Zou dit graag als hangende boekenkast willen gebruiken, maar dat zou alleen gaan als ik extra planken erbij kan kopen. Op de site kan ik het niet vinden, misschien weet hier iemand het?
Of een andere oplossing?
Die dingen zitten al een hele tijd in het assortiment joh! Worden overal ook verkocht zover ik weet...quote:Op zondag 21 februari 2010 21:57 schreef Aventura het volgende:
twee van deze gehaald:
[ afbeelding ]
Blij mee, want alle andere dozen/bakken voor in de Expedit zijn lelijk. Nog in geen enkel ander filiaal gezien (we waren in Delft). Sws. zagen we in Delft dingen die ze nergens anders hebben.
Euh al een hele tijd niet meer...quote:Op zondag 21 februari 2010 22:22 schreef Cahir het volgende:
Geldt die eet je korting bij elkaar actie nog?
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Ja, de ondervloer NIVA met goudkleurig folie op 15m2 rol van 44,95 heeft het vereiste TNO keurmerk.
Iemand die mij kan helpen? Alvast bedanktquote:Op zondag 21 februari 2010 20:34 schreef StanLen het volgende:
Weet iemand of de ik extra planken kan kopen bij het Mandal hoofdeinde? Zou dit graag als hangende boekenkast willen gebruiken, maar dat zou alleen gaan als ik extra planken erbij kan kopen. Op de site kan ik het niet vinden, misschien weet hier iemand het?
Of een andere oplossing?
Ja, ik heb mijn douchestang (ook een hoekmodel) gekocht bij Ikea voor 9,99.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:23 schreef P.F het volgende:
Ik heb een douchegordijn gekocht en ik heb nu nog een douchegordijn stang nodig, maarrrr ik wil hem graag om een bochtje, kan dat ook?
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=douchegordijnstang
Bijna alle stangen zijn lelijk. Hij is gewoon saai wit. Niet echt lelijk ofzo, niet mooi. Denk dat je douchegordijn hem wel opfleurt. Buiten dat, het is je badkamer. Het is niet alsof je er de hele dag tegenaan kijktquote:Op maandag 22 februari 2010 19:43 schreef P.F het volgende:
Oja!
Hmmm... Niet echt een hele mooie stang, of zijn alle stangen lelijk?!
Natuurlijk zijn niet alle stangen lelijk. Maar het is wat je ervoor wilt betalen. Bij 99% van de hoekstangen heb je geen bevesting aan het plafond in de hoek en gaat de rails hoe dan ook zakken of scheefhangen na verloop van tijd. Als dat geen probleem is kan je voor goedkoop gaan zoals de rails van Ikea of van een bouwmarkt (daar zien ze er trouwens beter uit dan die van Ikea).quote:Op maandag 22 februari 2010 19:43 schreef P.F het volgende:
Oja!
Hmmm... Niet echt een hele mooie stang, of zijn alle stangen lelijk?!
Ik woon er denk ik maar een jaar en daarnaast heb ik geen 150 euro overquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:23 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn niet alle stangen lelijk. Maar het is wat je ervoor wilt betalen. Bij 99% van de hoekstangen heb je geen bevesting aan het plafond in de hoek en gaat de rails hoe dan ook zakken of scheefhangen na verloop van tijd. Als dat geen probleem is kan je voor goedkoop gaan zoals de rails van Ikea of van een bouwmarkt (daar zien ze er trouwens beter uit dan die van Ikea).
Ik heb rails op maat laten maken bij een bedrijf die het ook voor ziekenhuizen de rails maakt. Kost wel veel (150 euro voor 1 rails), maar beter krijg je niet en het gaat levenslang mee en ziet er zeer mooi uit.
De douchegordijnen vind ik trouwens wel leuk bij Ikea. Ga er binnenkort weer 2 halen.
Ik verhuis mijn gordijnrails zeker mee als ik weer weg ga, maar als je ergens een jaar zit zou ik het inderdaad niet doenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:12 schreef P.F het volgende:
Ik woon er denk ik maar een jaar en daarnaast heb ik geen 150 euro over
Ik heb dit douchegordijn van de H&M
[ afbeelding ]
Joehoequote:Op maandag 22 februari 2010 16:34 schreef StanLen het volgende:
[..]
Iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |