Het is allemaal niet zo'n heel groot probleem hoor. Met een stempel van Syrië (etc.) kom je gewoon Israel in. De andere kant kan lastig zijn, maar je kunt ook gewoon een inlegvel laten stempelen als je (direct) daarna naar Syrië zou willen. Als je persé een paspoort met stempel wilt kun je ook een tweede pas aanvragen. Heb veel collega's die dat hebben in verband met paspoorten die lang onderweg zijn voor visa.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja dat laatste is ook mijn probleem. Zowel prive als voor werk wil ik daar nog heen. En ik heb al een heel bont paspoort van "schurkenstaten" (inclusief de VS) dus aan de ene kant wil ik dat graag volmaken maar dan moet het wel kunnen. De grensovergang tussen Jordanie en Eilat schijnt geen probleem te zijn en met een Israelisch stempel kan je wel Egypte in, maar verder...
Ja, dat moet ik ook eigenlijk doen, zo'n 2e paspoort. Maar ik wil juist een mooie collectie in dit paspoort. Ik denk dat ik Israel niet inkom met mijn Iraanse (business)visum, net als dat voor de VS geldt. En als ik in de toekomst nog naar de Arabische landen moet voor mn werk (S-A, Emiraten, Soedan), dan zullen ze ook niet blij zijn met een Israelische stempel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:41 schreef Hik het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo'n heel groot probleem hoor. Met een stempel van Syrië (etc.) kom je gewoon Israel in. De andere kant kan lastig zijn, maar je kunt ook gewoon een inlegvel laten stempelen als je (direct) daarna naar Syrië zou willen. Als je persé een paspoort met stempel wilt kun je ook een tweede pas aanvragen. Heb veel collega's die dat hebben in verband met paspoorten die lang onderweg zijn voor visa.
Pas 25 dagen hoorquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan dus beter op een los vol idd. Al is dan het effect weer weg. We zien wel, het is nog geen januari 2010.![]()
Daar zit ik nu nog. Ben hier voor werk. Spannend.quote:
Ah, "het zwarte goud" zie ik. En je bent niet eens een Chinees...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar zit ik nu nog. Ben hier voor werk. Spannend.
Jij weet er meer van.. haha.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:39 schreef Hik het volgende:
[..]
Ah, "het zwarte goud" zie ik. En je bent niet eens een Chinees...
Ze vragen of je de stempel in je paspoort wilt of op een papiertje.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik ook eigenlijk doen, zo'n 2e paspoort. Maar ik wil juist een mooie collectie in dit paspoort. Ik denk dat ik Israel niet inkom met mijn Iraanse (business)visum, net als dat voor de VS geldt. En als ik in de toekomst nog naar de Arabische landen moet voor mn werk (S-A, Emiraten, Soedan), dan zullen ze ook niet blij zijn met een Israelische stempel.
Dan dus beter op een los vol idd. Al is dan het effect weer weg. We zien wel, het is nog geen januari 2010.![]()
Voorlopig reizen: Soedan, Noorwegen, Portugal, Colombia, Saudi-Arabie in de komende 6 weken.
Dat hebben ze mij nergens gevraagd in Israel en gewoon in m'n paspoort gestempeld. Resultaat: 6 Israelische stempels en heb dus een 2e paspoort nodig om in bepaalde schurkenstaten te mogen komen. In Cuba kreeg ik het wel weer op een papiertje.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:00 schreef Roi het volgende:
Je kan
[..]
Ze vragen of je de stempel in je paspoort wilt of op een papiertje.
Waar ben je in Syrië allemaal geweest dan? In mijn beleving heeft dat land toch veel meer te bieden dan Jordanë, waar voornamelijk eigenlijk Petra helemaal geweldig is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:
Ah oke. Nee Spanje trekt me niet. Als ik zou gaan, zou ik naar Cordoba gaan denk ik. Andorra idd goedkoop! Syrië vond ik persoonlijk niet zo denderdend. Ik zou eerder naar Jordanië gaan als ik jou was, naar Petra etc. Dat wil ik ook nog wel eens zien.
Klasse,quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:28 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Waar ben je in Syrië allemaal geweest dan? In mijn beleving heeft dat land toch veel meer te bieden dan Jordanë, waar voornamelijk eigenlijk Petra helemaal geweldig is.
In Syrië zijn Krak des Chevaliers, Bosra, Palmyra en Damascus (vooral oude binnenstad) helemaal geweldig mijns inziensMaar wellicht ben ik een beetje gekleurd omdat ik er een tijd gewoond heb
Ik ben van de zomer door het Midden-Oosten getrokken toen ik in Israel studeerde.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat moet ik ook eigenlijk doen, zo'n 2e paspoort. Maar ik wil juist een mooie collectie in dit paspoort. Ik denk dat ik Israel niet inkom met mijn Iraanse (business)visum, net als dat voor de VS geldt. En als ik in de toekomst nog naar de Arabische landen moet voor mn werk (S-A, Emiraten, Soedan), dan zullen ze ook niet blij zijn met een Israelische stempel.
Voorlopig reizen: Soedan, Noorwegen, Portugal, Colombia, Saudi-Arabie in de komende 6 weken.
Volgens mij ben ik echt blind, maar waar staan de Canarische eilanden, ik zie ze er écht niet bij staan?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:45 schreef Grunner het volgende:
Vervolg op:
Maak je kaartje op => http://www.world66.com/myworld66/visitedCountries
Die zijn van Spanje.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 11:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik echt blind, maar waar staan de Canarische eilanden, ik zie ze er écht niet bij staan?
Tja das natuurlijk altijd lastig als je wereldkaarten gaat maken. Groenland en de Nederlandse Antillen hebben wellicht een hoger niveau van autonomiteit?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:40 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach, Groenland en de Nederlandse Antillen staan er ook bij...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |