abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220490553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat heb ik dus wel eens gedaan, ik haal in mijn post dit ook aan. Dat er natuurlijk een groot verschil tussen zit.

Maar zeggen dat Europese culturen hetzelfde zijn of slechts een variatie van elkaar zijn is echt veel te kort door de bocht.
Hetzelfde, nee. Op hetzelfde spectrum, absoluut wel. Ik wil alleen zeggen dat je geen enorme geestverruimende ontdekkingen hoeft te verwachten op de Balkan als dat je dat bijvoorbeeld in Afrika of ZO-Azië zou krijgen.
pi_220758276
Alleen in Europa (heb geen paspoort :') )

Nederland
Albanië
België
Duitsland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Italië
Oostenrijk
Portugal
Spanje
pi_220770268
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2026 09:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ga maar eens naar de Arabische wereld of sub-sahara, dan begrijp je wel wat ie bedoelt met andere cultuur. Dan zijn de verschillende culturen in Europa eigenlijk maar variaties op hetzelfde.
In Europa weinig verschillende cultuur inderdaad. Zeker West-Europa heeft niets unieks meer.

Qua Cultuur staat Peru wel op 1 bij mij. Cusco genot. _O_ Hoe vullen jullie dat kaartje in qua map? Lijkt mij ook wel leuk :P
  dinsdag 12 mei 2026 @ 09:58:02 #254
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_220770501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
In Europa weinig verschillende cultuur inderdaad. Zeker West-Europa heeft niets unieks meer.

Qua Cultuur staat Peru wel op 1 bij mij. Cusco genot. _O_ Hoe vullen jullie dat kaartje in qua map? Lijkt mij ook wel leuk :P
Staat in de OP.

https://www.traveltip.org/countries_visited.php

Er zijn ook andere websites.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_220782976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2026 09:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]

Het is geen Zuid-Amerika of Azie, vooral ook omdat we Europa gewend zijn voelt het minder ´´extreem´´.

Maar zeggen dat er in Europa weinig culturen zijn is echt absolute onzin.
Als je echt zou willen zou je het in een paar zones kunnen plakken (de zuid-Europese cultuur, oost-Europese en noorderlijk-Europa bv), maar elk land is wel echt wat anders dan de ander.

En ja NL heeft een vrij duidelijke eigen cultuur. Maar Belgie en Duitsland zijn duidelijk weer anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')