Tof!quote:Op woensdag 7 mei 2025 14:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Mali was erg mooi en echt een belevenis, al ruim twintig jaar geleden toen het nog stabieler was en je ook nog zonder problemen naar Timboektoe kon. Was wel met een groepsreis dus alles georganiseerd. De trekking door de Dogon vallei was ook zeer tof.
Lange moeilijke trektochten maken, want noord Pakistan is een wonderland als het aankomt op echt heeeeeele hoge bergen in combinatie met enorme grote gletsjers.quote:Pakistan heb ik vanuit Iran van west naar oost doorkruist, door Baluchistan, Quetta en Lahore, waar ik de grens naar India ben overgestapt.
Wat heb jij in Pakistan gedaan / wat ga je daar doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha klinkt geweldig, maar niet als iets wat ik graag zelf zou willen doen. Ik vind de Ardennen hoog genoegquote:Op woensdag 7 mei 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tof!
[..]
Lange moeilijke trektochten maken, want noord Pakistan is een wonderland als het aankomt op echt heeeeeele hoge bergen in combinatie met enorme grote gletsjers.
Oh bijzonder. Las heel veel andere berichten online. Dat je niet al te afhankelijk wilt zijn van ov daar, behalve tussen de steden danquote:Op woensdag 7 mei 2025 13:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In Zweden en Noorwegen gaat dat prima zonder auto. Met de trein en bus kom je daar zonder problemen op de belangrijke hubs van de nationale parken en lange afstand wandelroutes.
Ga je dat alleen doen of met een groepsreis of zo?quote:Op woensdag 7 mei 2025 14:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tof!
[..]
Lange moeilijke trektochten maken, want noord Pakistan is een wonderland als het aankomt op echt heeeeeele hoge bergen in combinatie met enorme grote gletsjers.
Letland en Hongarije inmiddels toegevoegd aan dit rijtje.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 22:35 schreef derLudolf het volgende:
Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië, Vaticaanstad, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk, Duitsland, Denemarken, Litouwen, Polen, Tsjechië, Slovenië, Servië, FYROM, Bulgarije, Griekenland.
Ik denk dat ik hier Vaticaanstad (quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:25 schreef Dagoduck het volgende:
Weer twee landen toe kunnen voegen. Kroatië (gehele kustregio bereisd) en Liechtenstein (korte stop in Vaduz). Zwitserland waar ik al eens onderweg bij een restaurant stopte heb ik nu met de regio Samnaun en enkele binnenwegen wat beter kunnen verkennen.
26 landen in 5 werelddelen.
[ afbeelding ]
Groepje, want scheelt een heeeeleboel geregel in zo'n land, zo leert de ervaring.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ga je dat alleen doen of met een groepsreis of zo?
Vaticaanstad heb ik zelf niet meegeteld, ik ben er wel geweest maar heb er nooit overnacht.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier Vaticaanstad () ben vergeten want ik kom als ik nu nog eens tel op 27 landen uit.
In Vaticaanstad kun je toch ook niet overnachten?quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:52 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vaticaanstad heb ik zelf niet meegeteld, ik ben er wel geweest maar heb er nooit overnacht.
Als gewone toerist niet idd, tenzij je heel speciale contacten hebt. Maar dat is voor mij wel het criterium. Ik tel plekken waar ik alleen een aantal uur voor een stopover ben geweest om dezelfde reden niet mee.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:50 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In Vaticaanstad kun je toch ook niet overnachten?
In een paar uur heb je in verhouding wel een groter deel van Vaticaanstad gezien dan je ooit van een ander land gaat zien tho.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:07 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als gewone toerist niet idd, tenzij je heel speciale contacten hebt. Maar dat is voor mij wel het criterium. Ik tel plekken waar ik alleen een aantal uur voor een stopover ben geweest om dezelfde reden niet mee.
Oh ik echt totaal niet. Raar criterium tbh.quote:
Met de ferry?quote:
Gaat eerst via Ijsland toch? Lijkt me wel tof avontuur maar wel aardig lange zitquote:
Nee. Die gaat Hirtshals - Torshavn - Seydisfjordur. En dan terug. Je kunt ermee naar IJsland, dan heb je 36 uur in Seydisfjordur waar legendarisch weinig te doen is. Of je kunt doen wat ik doe, in Torshavn afstappen. 4 dagen en 3 nachten. En dan weer terug naar Hirtshals.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gaat eerst via Ijsland toch? Lijkt me wel tof avontuur maar wel aardig lange zit
Dat overnachting criterium heb ik zelf niet, maar ik tel uit principe Vaticaanstad ook niet mee omdat ik het geen land vind. (ja wat ik vind is verder niet relevant)quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Oh ik echt totaal niet. Raar criterium tbh.
In tegenstelling tot een land meetellen als je alleen op het vliegveld bent geweest.
Maar zou je een klein eiland in Oceanië dan ook niet als land meerekenen? Of dan juist weer wel omdat het niet landlocked is?quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:58 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dat overnachting criterium heb ik zelf niet, maar ik tel uit principe Vaticaanstad ook niet mee omdat ik het geen land vind. (ja wat ik vind is verder niet relevant)
Gaaf.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Die gaat Hirtshals - Torshavn - Seydisfjordur. En dan terug. Je kunt ermee naar IJsland, dan heb je 36 uur in Seydisfjordur waar legendarisch weinig te doen is. Of je kunt doen wat ik doe, in Torshavn afstappen. 4 dagen en 3 nachten. En dan weer terug naar Hirtshals.
Ja die twee keer 40 uur op de boot is ook meer genot dan vervoer in principe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |