abonnement Unibet Coolblue
pi_76848224
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:09 schreef El_Matador het volgende:
En de nieuwe ranglijst:

01. Hik 51
02. paricos 47
03. boeiuh2 44
04 DutchTrain 41
- Veersesmurf 41
06 Tooheys 40 (laatste post vorig topic!)
- WRDA6 40
08. k_man 38
- ETA 38
- Boxie_G 38

11. DRA 37
12. strix 36
13. Knakker 34
- Lemans24 34
15. UIO_AMS 33
16. cressisub 32
- misteriks 32
18. PierreTT 31
- El_Matador 31
20. Masanga 30

- Thetallguy 30
22. Drive-R 29
- Hi_flyer 29
24. JoeThePlumber 27
- Blik 27
26. Plato1980 26
27. Kuno_van_Dijk 25
- Grunner 25
29. Oxylus11 24
- Bob-B 24

- Pek 24
- Mieks 24
- WimTol 24
- Melro 24
35. djayzz 23
- Doekes 23
37 announcement 22
- HomoSaabiens 22
- Eggos 22
40. Pumpkinsoup 21

- Xlarge 21
42. DiegoArmandoMaradona 20
- Fannetje 20
44. 4-elements 18
- Dezz 18
46. PurePoisenPerfume 16
- Keios 16
- Terreros85 16
49. mrkanarie 14
- ScudRaket 14

- PurePoisonPerfume 14
- bascross 14
53. Pannenkoeken 11
- Igen 11
- PimD 11
56. Klaasdj 10
- Doks 10
- tevebe 10
59. Ramon01 9
- bietelboer 9

- Demarest 9
62. 8108139dpths 8
- Dawnbreaker 8
- F_PT 8
- Lauwheid 8
Tooheys speelt vals. Die rekent alle landen van het VK als aparte landen mee.
pi_76850089
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef Zenschaatser het volgende:

[..]

De top van landenverzamelaars.nl
Gave site, zo, die mensen die op de top 10 staan.... jeetje... die hebben pas veel landen bezocht...
  zondag 17 januari 2010 @ 10:46:34 #78
154052 RobertVH
I am your father
pi_76916080


11 landen.
- Nederland
- België
- United kingdom
- Spanje
- Frankrijk
- Italië
- Vaticaan
- Duitsland
- Luxemburg
- Tsjechië
- USA (3 staten, California, New York, DC)

Ik ben niet verder ten oosten dan Praag geweest, daar moet verandering in komen..

wishlist (short list )
- Cuba
- Dubai
- Rusland
pi_76955359


20 landen
België
Chili
Denemarken
Duitsland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
Italië
Luxemburg
Malta
Nederland
Oostenrijk
Portugal
Schotland
Slowakije
Slovenië
Spanje
Zweden
Zwitserland
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  maandag 18 januari 2010 @ 10:16:43 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_76956001
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:04 schreef fishbeer het volgende:

[..]

Gave site, zo, die mensen die op de top 10 staan.... jeetje... die hebben pas veel landen bezocht...
Vind het wel een beetje vreemd dat er volgens die site 279 landen zijn in de wereld. Volgens mij zijn er niet zoveel. Ook ieder klein mini-eilandje in Oceanië en de Caribbean worden vermeld als apart land
pi_76957106


20 landen.Ik zat drie jaar geleden nog op 5 landen. De reismicrobe heeft mij te pakken gehad. Dit jaar komen er een achttal bij.
pi_76965635
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Vind het wel een beetje vreemd dat er volgens die site 279 landen zijn in de wereld. Volgens mij zijn er niet zoveel. Ook ieder klein mini-eilandje in Oceanië en de Caribbean worden vermeld als apart land
Ze rekenen ook gebieden mee met een niet volledige autonomie zoals Wales, Schotland en franse niet onafhankelijke kolonien in de Stille Oceaan. daarentegen worden Kosovo, Taiwan en Abchazie niet als onafhankelijk land geteld. Beetje gare site is het wel.
pi_77052020


27 landen. landen waar alleen was voor een overstap (en dus niet meer dan de luchthaven heb gezien) tel ik niet mee. Anders 30.
Dit jaar komt er niks bij. Spanje, Noorwegen en de VS zijn al rood op mijn kaartje...
pi_77052133
Op het werk hanteren we de regel dat je de douane doorgeweest moet zijn om het land te mogen tellen.

Nooit in het VK geweest? Dat zie je niet veel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77052305
nee, nooit in VK geweest (behalve op LHR om over te stappen, moest toen wel door de douane (Europagranstechnisch). Ben Slowakije vergeten dus zit dan op 28!
pi_77091790


En ja daar hoort Andorra ook bij.

Volgende op de lijst: New-York
Tevens wil ik weer naar Bosnië! Verliefd op dat land.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77092978
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef Burakius het volgende:
[ afbeelding ]

En ja daar hoort Andorra ook bij.

Volgende op de lijst: New-York
Tevens wil ik weer naar Bosnië! Verliefd op dat land.
Syrie en Saudi-Arabie, een mooie combi. Werk of prive?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:51:39 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_77093106
Hadj?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77093530
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Syrie en Saudi-Arabie, een mooie combi. Werk of prive?
Syrië was dichtbij Turkije, dus waarom niet.

Saudi-Arabië--> Umra/ümre. Ik ben Moslim. Geen Hadj, maar buiten de Hadj-periode geweest . (toen ik 20 was).

Waarom vraagt niemand Andorra ?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77093749
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:04 schreef Burakius het volgende:

[..]

Syrië was dichtbij Turkije, dus waarom niet.

Saudi-Arabië--> Umra/ümre. Ik ben Moslim. Geen Hadj, maar buiten de Hadj-periode geweest . (toen ik 20 was).

Waarom vraagt niemand Andorra ?
Andorra snap ik wel; goed uitgaan, goedkope drank en sigaretten enzo. Ben er ook geweest.

Geen Spanje snap ik dan weer niet

Syrie wil ik volgend jaar heen op vakantie en Saudi Arabie ga ik dit jaar heen voor werk, dus vandaar mijn vraag
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77093803
Ah oke . Nee Spanje trekt me niet. Als ik zou gaan, zou ik naar Cordoba gaan denk ik. Andorra idd goedkoop! Syrië vond ik persoonlijk niet zo denderdend. Ik zou eerder naar Jordanië gaan als ik jou was, naar Petra etc. Dat wil ik ook nog wel eens zien.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77093928



13 stuks, allemaal hier in de buurt zegmaar.
Ik hoef zo nodig niet heel de wereld te zien. Eigenlijk vind ik het wel gescheten zo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77094022
Hoezo Polen trouwens vosss?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77095436
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:
Ah oke . Nee Spanje trekt me niet. Als ik zou gaan, zou ik naar Cordoba gaan denk ik. Andorra idd goedkoop! Syrië vond ik persoonlijk niet zo denderdend. Ik zou eerder naar Jordanië gaan als ik jou was, naar Petra etc. Dat wil ik ook nog wel eens zien.
Ik wil vanuit Gaziantep (Zuid-Turkije) naar Sharm el Sheikh (Oost-Egypte) en dan Syrie, Libanon, Jordanie (en hopelijk als ik erinkom met mijn schurkenstatenpaspoort) Israel aandoen. Een mooie reis lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77095642
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik wil vanuit Gaziantep (Zuid-Turkije) naar Sharm el Sheikh (Oost-Egypte) en dan Syrie, Libanon, Jordanie (en hopelijk als ik erinkom met mijn schurkenstatenpaspoort) Israel aandoen. Een mooie reis lijkt me.
Oke, ik ben ook in Sharm el Sheikh (tevens ook Alexandrië, Benha, Cairo en Ismaila) geweest en ik vond er niets aan, maar misschien vind jij het wel leuk! . Ik zou zelf ook wel naar Israel willen gaan, maar dan kom ik misschien niet meer in de andere Arabische landen en dat is wel problematisch.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:59:27 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_77095768
Sharm el Sheikh is best aardig, als je nooit en te nimmer je resort verlaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77095794
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:59 schreef speknek het volgende:
Sharm el Sheikh is best aardig, als je nooit en te nimmer je resort verlaat.
Gewoon een stuk woestijn met zeer luxe hotels. Aangezien strand-vakanties mij 0% interesseren was het een regelrechte saaie poeptijd dat ik daar was. Ik ga liever naar de locals en de standaard historische plekken.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77095809
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

Oke, ik ben ook in Sharm el Sheikh (tevens ook Alexandrië, Benha, Cairo en Ismaila) geweest en ik vond er niets aan, maar misschien vind jij het wel leuk! . Ik zou zelf ook wel naar Israel willen gaan, maar dan kom ik misschien niet meer in de andere Arabische landen en dat is wel problematisch.
Ja dat laatste is ook mijn probleem. Zowel prive als voor werk wil ik daar nog heen. En ik heb al een heel bont paspoort van "schurkenstaten" (inclusief de VS ) dus aan de ene kant wil ik dat graag volmaken maar dan moet het wel kunnen. De grensovergang tussen Jordanie en Eilat schijnt geen probleem te zijn en met een Israelisch stempel kan je wel Egypte in, maar verder...

Duiken schijnt erg gaaf te zijn in Sharm el Sheikh en ook het landschap van de Sinai schijnt veel te bieden. Dode Zee wil ik ook absoluut zien en Beiroet is wreed stappen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77095854
Als je in Sharm el Sheikh bent, zou ik je wel de trip naar de "bedouine"-woestijn adviseren. Dan gaan ze leuke shows doen etc. en de sterrenhemel is fantastisch.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77096372
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:01 schreef Burakius het volgende:
Als je in Sharm el Sheikh bent, zou ik je wel de trip naar de "bedouine"-woestijn adviseren. Dan gaan ze leuke shows doen etc. en de sterrenhemel is fantastisch.
Ah goeie tip!

Ik wil al mijn vakantiedagen dit jaar opsparen en in januari volgend jaar gaan. Dan is het ook wat koeler daar. Heb ook gehoord dat Numeiba (waar de boot uit Jordanie aankomt als we Israel skippen) een relaxed backpackers(blow)oord is. Lijkt me ook wel lekker om 2 daagjes rond te hangen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77101324
Besef me net, dat ik met mijn Turkse Paspoort gewoon Israël in ga en met de Neerlandse de andere, of andersom. Met Turks paspoort hoef ik veel landen geen visa te betalen. Dik chil.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:41:18 #102
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77102938
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja dat laatste is ook mijn probleem. Zowel prive als voor werk wil ik daar nog heen. En ik heb al een heel bont paspoort van "schurkenstaten" (inclusief de VS ) dus aan de ene kant wil ik dat graag volmaken maar dan moet het wel kunnen. De grensovergang tussen Jordanie en Eilat schijnt geen probleem te zijn en met een Israelisch stempel kan je wel Egypte in, maar verder...
Het is allemaal niet zo'n heel groot probleem hoor. Met een stempel van Syrië (etc.) kom je gewoon Israel in. De andere kant kan lastig zijn, maar je kunt ook gewoon een inlegvel laten stempelen als je (direct) daarna naar Syrië zou willen. Als je persé een paspoort met stempel wilt kun je ook een tweede pas aanvragen. Heb veel collega's die dat hebben in verband met paspoorten die lang onderweg zijn voor visa.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_77103169
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:41 schreef Hik het volgende:

[..]

Het is allemaal niet zo'n heel groot probleem hoor. Met een stempel van Syrië (etc.) kom je gewoon Israel in. De andere kant kan lastig zijn, maar je kunt ook gewoon een inlegvel laten stempelen als je (direct) daarna naar Syrië zou willen. Als je persé een paspoort met stempel wilt kun je ook een tweede pas aanvragen. Heb veel collega's die dat hebben in verband met paspoorten die lang onderweg zijn voor visa.
Ja, dat moet ik ook eigenlijk doen, zo'n 2e paspoort. Maar ik wil juist een mooie collectie in dit paspoort. Ik denk dat ik Israel niet inkom met mijn Iraanse (business)visum, net als dat voor de VS geldt. En als ik in de toekomst nog naar de Arabische landen moet voor mn werk (S-A, Emiraten, Soedan), dan zullen ze ook niet blij zijn met een Israelische stempel.

Dan dus beter op een los vol idd. Al is dan het effect weer weg. We zien wel, het is nog geen januari 2010.

Voorlopig reizen: Soedan, Noorwegen, Portugal, Colombia, Saudi-Arabie in de komende 6 weken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77241790


29 landen tot nu toe. Aankomende zomer komen er 4 bij
  maandag 25 januari 2010 @ 11:08:07 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_77241852
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan dus beter op een los vol idd. Al is dan het effect weer weg. We zien wel, het is nog geen januari 2010.

Pas 25 dagen hoor
  maandag 25 januari 2010 @ 11:52:40 #106
155616 Proximo
For god, king & country
pi_77243163
http://www.travbuddy.com/widget_map_display.php?id=4538059

Aangezien ik op deze map bepaalde eilandjes er wel bij kon plakken

24 Landen inmiddels

[ Bericht 1% gewijzigd door Proximo op 25-01-2010 22:31:49 ]
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_77269905
Update:

32 landen = 14%
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:35:15 #108
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77283976
Wat heb je in Soedan gedaan?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_77296440
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 11:35 schreef Hik het volgende:
Wat heb je in Soedan gedaan?
Daar zit ik nu nog. Ben hier voor werk. Spannend.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:39:44 #110
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_77296532
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daar zit ik nu nog. Ben hier voor werk. Spannend.
Ah, "het zwarte goud" zie ik. En je bent niet eens een Chinees...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_77297243
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:39 schreef Hik het volgende:

[..]

Ah, "het zwarte goud" zie ik. En je bent niet eens een Chinees...
Jij weet er meer van.. haha.

Nee, wel met Chinezen samenwerken hier. Hoop projecten en software sales binnengesleept. Erg succesvol.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77299862
Je kan
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik ook eigenlijk doen, zo'n 2e paspoort. Maar ik wil juist een mooie collectie in dit paspoort. Ik denk dat ik Israel niet inkom met mijn Iraanse (business)visum, net als dat voor de VS geldt. En als ik in de toekomst nog naar de Arabische landen moet voor mn werk (S-A, Emiraten, Soedan), dan zullen ze ook niet blij zijn met een Israelische stempel.

Dan dus beter op een los vol idd. Al is dan het effect weer weg. We zien wel, het is nog geen januari 2010.

Voorlopig reizen: Soedan, Noorwegen, Portugal, Colombia, Saudi-Arabie in de komende 6 weken.
Ze vragen of je de stempel in je paspoort wilt of op een papiertje.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:14:41 #113
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_77421200
Nederland
België
Duitsland
Noorwegen
Denemarken
Finland
Zwitserland
Oostenrijk
Luxemburg
Italië
Engeland
Ierland
Spanje
Costa rica
Kroatië
Griekenland
Turkije
Frankrijk
Polen

En ik wil zooo graag naar New York
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:57:51 #114
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77422795
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 18:00 schreef Roi het volgende:
Je kan
[..]

Ze vragen of je de stempel in je paspoort wilt of op een papiertje.
Dat hebben ze mij nergens gevraagd in Israel en gewoon in m'n paspoort gestempeld. Resultaat: 6 Israelische stempels en heb dus een 2e paspoort nodig om in bepaalde schurkenstaten te mogen komen. In Cuba kreeg ik het wel weer op een papiertje.

Vlak voor dat ik naar Dubai ging heb ik om een 2e paspoort gevraagd, maar sinds zomer 2008 maakt de VAE er geen probleem meer van.
reset
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:28:01 #115
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_77425422
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:11 schreef Burakius het volgende:
Ah oke . Nee Spanje trekt me niet. Als ik zou gaan, zou ik naar Cordoba gaan denk ik. Andorra idd goedkoop! Syrië vond ik persoonlijk niet zo denderdend. Ik zou eerder naar Jordanië gaan als ik jou was, naar Petra etc. Dat wil ik ook nog wel eens zien.
Waar ben je in Syrië allemaal geweest dan? In mijn beleving heeft dat land toch veel meer te bieden dan Jordanë, waar voornamelijk eigenlijk Petra helemaal geweldig is.

In Syrië zijn Krak des Chevaliers, Bosra, Palmyra en Damascus (vooral oude binnenstad) helemaal geweldig mijns inziens Maar wellicht ben ik een beetje gekleurd omdat ik er een tijd gewoond heb
  zaterdag 30 januari 2010 @ 01:37:44 #116
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_77439634
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:28 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Waar ben je in Syrië allemaal geweest dan? In mijn beleving heeft dat land toch veel meer te bieden dan Jordanë, waar voornamelijk eigenlijk Petra helemaal geweldig is.

In Syrië zijn Krak des Chevaliers, Bosra, Palmyra en Damascus (vooral oude binnenstad) helemaal geweldig mijns inziens Maar wellicht ben ik een beetje gekleurd omdat ik er een tijd gewoond heb
Klasse,
Ik heb er in mijn jeugd 4 jaar gewoond. Afgelopen jaar weer terug gegaan toen ik op doorreis was. Leuk om weer ons oude huis en mijn oude school te zien. Damascus/Syrie zelf is geen drol veranderd..
  zaterdag 30 januari 2010 @ 01:39:53 #117
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_77439680
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat moet ik ook eigenlijk doen, zo'n 2e paspoort. Maar ik wil juist een mooie collectie in dit paspoort. Ik denk dat ik Israel niet inkom met mijn Iraanse (business)visum, net als dat voor de VS geldt. En als ik in de toekomst nog naar de Arabische landen moet voor mn werk (S-A, Emiraten, Soedan), dan zullen ze ook niet blij zijn met een Israelische stempel.

Dan dus beter op een los vol idd. Al is dan het effect weer weg. We zien wel, het is nog geen januari 2010.

Voorlopig reizen: Soedan, Noorwegen, Portugal, Colombia, Saudi-Arabie in de komende 6 weken.
Ik ben van de zomer door het Midden-Oosten getrokken toen ik in Israel studeerde.
Had een tweede paspoort om problemen aan Syrische grens te voorkomen.

Terug Israel in ging prima met een paspoort vol met visums van Syrie, Libanon en Iran. Niet eens een vraag gesteld!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:16:16 #118
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_77446577


36 landen, 16% van de wereld. Wil graag nog meer zien....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_77492343
België
Frankrijk
Luxemburg
Duitsland
Zwitserland
Denemarken
Spanje
Griekenland
Turkije


hmmmm das niet veel
  zondag 31 januari 2010 @ 21:59:10 #120
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_77492651


19 landen. Als ik tenminste niks vergeten ben.
pi_77523724

visited 23 countries (10%)

Nog genoeg te reizen dus
pi_77544532
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:45 schreef Grunner het volgende:
Vervolg op:

Maak je kaartje op => http://www.world66.com/myworld66/visitedCountries
Volgens mij ben ik echt blind, maar waar staan de Canarische eilanden, ik zie ze er écht niet bij staan?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 11:47:21 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77544918
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik echt blind, maar waar staan de Canarische eilanden, ik zie ze er écht niet bij staan?
Die zijn van Spanje.
reset
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:40:05 #124
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77546781
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 11:47 schreef Individual het volgende:

[..]

Die zijn van Spanje.
Ach, Groenland en de Nederlandse Antillen staan er ook bij...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:54:04 #125
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77547324
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ach, Groenland en de Nederlandse Antillen staan er ook bij...
Tja das natuurlijk altijd lastig als je wereldkaarten gaat maken. Groenland en de Nederlandse Antillen hebben wellicht een hoger niveau van autonomiteit?
reset
pi_77547541
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:40 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ach, Groenland en de Nederlandse Antillen staan er ook bij...

Ja daarom, beetje apart, ik zou zeggen doe dan ook alle mogelijke landen erbij
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_77547542
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Tja das natuurlijk altijd lastig als je wereldkaarten gaat maken. Groenland en de Nederlandse Antillen hebben wellicht een hoger niveau van autonomiteit?
Precies. Las Canarias zijn gewoon een provincie van Spanje, en hebben geen echte autonome status. Dat ligt bij de Antillen en Groenland wel ff anders, zoals ook bij Gibraltar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77547584
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja daarom, beetje apart, ik zou zeggen doe dan ook alle mogelijke landen erbij
De Canarische eilanden zijn geen "mogelijk land" en zijn dat ook nooit geweest. Die erbij doen is echt grote onzin. Dan kan je Corsica er ook wel bijdoen. Of Sicilie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:07:55 #129
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77547807
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja daarom, beetje apart, ik zou zeggen doe dan ook alle mogelijke landen erbij
Inclusief Catalunya? Inclusief Bretagne? Baskenland? Vlaanderen? Limburg? Friesland? Kashmir? Tibet?

Waar leg je de grens?
reset
pi_77547893
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Inclusief Catalunya? Inclusief Bretagne? Baskenland? Vlaanderen? Limburg? Friesland? Kashmir? Tibet?

Waar leg je de grens?

Ik kan me niet herinneren dat de Canarische eilanden IN Spanje zijn, jij noemt gewoon provincies en streken op.

Maar het is al duidelijk hoor, doe maar rustig aan allemaal

Ik zie wel meer mini eilandjes erbij staan om aan te vinken, daarom vond het ik het apart.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:19:36 #131
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77548228
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies. Las Canarias zijn gewoon een provincie van Spanje, en hebben geen echte autonome status. Dat ligt bij de Antillen en Groenland wel ff anders, zoals ook bij Gibraltar.
Spanje heeft autonome gemeenschappen, waarvan Las Canarias er één is. Autonomer dan de Nederlandse Antillen momenteel.
quote:
"Ter voorkoming van toenemend separatisme en instabiliteit voorzag de grondwet van 1978 in een verregaande decentralisatie. Elke autonome gemeenschap heeft zijn eigen regering en parlement met grote wetgevende en uitvoerende macht."
(wikipedia)

[ Bericht 11% gewijzigd door Lemans24 op 02-02-2010 17:50:19 ]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:20:52 #132
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77548270
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:07 schreef Individual het volgende:

[..]

Inclusief Catalunya? Inclusief Bretagne? Baskenland? Vlaanderen? Limburg? Friesland? Kashmir? Tibet?

Waar leg je de grens?
bij Schotten en Engelsen ligt die grens ergens anders dan bij ons
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:49:31 #133
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_77549323
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat de Canarische eilanden IN Spanje zijn, jij noemt gewoon provincies en streken op.

Maar het is al duidelijk hoor, doe maar rustig aan allemaal

Ik zie wel meer mini eilandjes erbij staan om aan te vinken, daarom vond het ik het apart.
Het blijf een interessante discussie. Het is geen aanval op jou. Verschillende sites verschillende definities. TravelCentury heeft die eilandjes wel apart bv. Het is een persoonlijke voorkeur.
reset
pi_77560836
Iran (Tehran-geboren)
Nederland (:p)
Amerika (Californië)
Belgie
Engeland (London 3 x)
Duitsland
Frankrijk
Spanje: Marbella
Costa Brava
Turkije

Favoriet? Amerika en Engeland

pi_77561690
pi_77564330
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat de Canarische eilanden IN Spanje zijn
Texel is ook niet IN Nederland
pi_77621380
En we hebben de voorbije week Polen aan het rijtje toegevoegd. Heerlijk vertoeven in het ijskoude Warschau bij/met een vriendin.

  donderdag 4 februari 2010 @ 10:25:51 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_77621632
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:16 schreef koentje123 het volgende:
En we hebben de voorbije week Polen aan het rijtje toegevoegd. Heerlijk vertoeven in het ijskoude Warschau bij/met een vriendin.

[ afbeelding ]
Is Warschau interessant voor een korte stedentrip?
pi_77621903
En de nieuwe ranglijst - mezelf even een plek omhoog geholpen!

01. (51)
Hik

02. (47)
paricos

03. (44)
boeiuh2

04. (41)
DutchTrain
Veersesmurf

06. (40)
WRDA6

07. (38)
k_man
ETA
Boxie_G

10. (37)
DRA
Tooheys (aangepast)

12. (36)
strix
Public_NME

14. (34)
Knakker
Lemans24

16. (33)
UIO_AMS

17. (32)
cressisub
misteriks
El_Matador

20. (31)
PierreTT

21. (30)
Masanga
Thetallguy
Drive-r (Denemarken vorige week)

24. (29)
Hi_flyer

25. (27)
JoeThePlumber
Blik

27. (26)
Plato1980

28. (25)
Kuno_van_Dijk
Grunner

30. (24)
Oxylus11
Bob-B
Pek 24
Mieks
WimTol
Melro

36. (23)
djayzz
Doekes
Ruud

39. (22)
announcement
HomoSaabiens
Eggos

42. (21)
Pumpkinsoup
Xlarge

44. (20)
DiegoArmandoMaradona
Fannetje

46. (19)
Zwansen

47. (18)
4-elements
Dezz

49. (16)
PurePoisenPerfume
Keios
Terreros85

52. (14)
mrkanarie
ScudRaket
PurePoisonPerfume
bascross

56. (11)
Pannenkoeken
Igen
PimD

59. (10)
Klaasdj
Doks
tevebe

62. (9)
Ramon01
bietelboer
Demarest

65. (8)
8108139dpths
Dawnbreaker
F_PT
Lauwheid

[ Bericht 1% gewijzigd door Drive-r op 04-02-2010 10:43:23 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77621969
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Is Warschau interessant voor een korte stedentrip?
Ik vond een weekend wel leuk eigenlijk, maar nu vind ik Oost-Europa al snel interessant. In ieder geval een prachtig gerestaureerd oud stads centrum met leuke straatjes, restaurantjes, etc... Vervolgens een paar goeie restaurants, erg leuke plekken om uit te gaan en wat interessante musea. Al met al heb ik me goed vermaakt destijds.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77622051
Leeg.

[ Bericht 44% gewijzigd door El_Matador op 04-02-2010 10:46:24 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77622145
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:40 schreef El_Matador het volgende:
En de nieuwe ranglijst!

Sinds Soedan zit ik op 32. Volgende week op 33.
Zou je het erg vinden om jouw lijst eruit te halen? Ik heb mijn post net bijgewerkte, was er wat vergeten. Ik heb jou ook opgeschoven!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77623656
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik vond een weekend wel leuk eigenlijk, maar nu vind ik Oost-Europa al snel interessant. In ieder geval een prachtig gerestaureerd oud stads centrum met leuke straatjes, restaurantjes, etc... Vervolgens een paar goeie restaurants, erg leuke plekken om uit te gaan en wat interessante musea. Al met al heb ik me goed vermaakt destijds.
Ik heb niet veel toe te voegen. Ik vond Warschau ook erg interessant, en begin momenteel ook verliefd te worden op Oost Europa.
Als je een hostel zoekt om te verblijven, kan ik je oki doki erg hard aanraden. Super sfeer, super mensen, goede locatie - tien minuten wandelen van het centraal station, en goedkoop bier (7 PLN voor 1 liter tijdens happy hour, anders voor 0,5 liter).
De vriendin beweert wel dat de havenstad gdansk 'mooier' is dan warsaw, al kan haar beeld wat gekleurd zijn omdat ze daar geboren en getogen is. Nevertheless, ga ik in juli eens naar gdansk.
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:44:24 #144
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_77623870
Eens zien hoe ver ik kom.

1. Nederland
2. Belgie
3. Luxemburg
4. Engeland
5. Denemarken
6. Duitsland
7. Polen
8. Tsjechie
9. Oostenrijk
10. Frankrijk
11. Spanje
12. Italie
13. Vaticaan
14. Hongarije
15. Griekenland
16. Egypte

Friesland, Catalonie en Baskenland tellen niet mee zeker?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_77624146
En de nieuwe ranglijst - mezelf even een plek omhoog geholpen!

01. (51)
Hik

02. (47)
paricos

03. (44)
boeiuh2

04. (41)
DutchTrain
Veersesmurf

06. (40)
WRDA6

07. (38)
k_man
ETA
Boxie_G

10. (37)
DRA
Tooheys (aangepast)

12. (36)
strix
Public_NME

14. (34)
Knakker
Lemans24

16. (33)
UIO_AMS

17. (32)
cressisub
misteriks
El_Matador

20. (31)
PierreTT

21. (30)
Masanga
Thetallguy
Drive-r (Denemarken vorige week)

24. (29)
Hi_flyer

25. (27)
JoeThePlumber
Blik
Keko

28. (26)
Plato1980

29. (25)
Kuno_van_Dijk
Grunner

31. (24)
Oxylus11
Bob-B
Pek 24
Mieks
WimTol
Melro

37. (23)
djayzz
Doekes
Ruud

41. (22)
announcement
HomoSaabiens
Eggos

43. (21)
Pumpkinsoup
Xlarge

45. (20)
DiegoArmandoMaradona
Fannetje

47. (19)
Zwansen

48. (18)
4-elements
Dezz

50. (16)
PurePoisenPerfume
Keios
Terreros85
Drijfhout

54. (14)
mrkanarie
ScudRaket
PurePoisonPerfume
bascross

58. (11)
Pannenkoeken
Igen
PimD

61. (10)
Klaasdj
Doks
tevebe

64. (9)
Ramon01
bietelboer
Demarest

67. (8)
8108139dpths
Dawnbreaker
F_PT
Lauwheid
pi_77625386
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 11:37 schreef koentje123 het volgende:

[..]

Ik heb niet veel toe te voegen. Ik vond Warschau ook erg interessant, en begin momenteel ook verliefd te worden op Oost Europa.
Als je een hostel zoekt om te verblijven, kan ik je oki doki erg hard aanraden. Super sfeer, super mensen, goede locatie - tien minuten wandelen van het centraal station, en goedkoop bier (7 PLN voor 1 liter tijdens happy hour, anders voor 0,5 liter).
De vriendin beweert wel dat de havenstad gdansk 'mooier' is dan warsaw, al kan haar beeld wat gekleurd zijn omdat ze daar geboren en getogen is. Nevertheless, ga ik in juli eens naar gdansk.
Ik ga binnenkort eerst naar Krakow en vervolgens in de winter volgend jaar misschien skiën in Zakopane. Vriendin is weliswaar niet geboren in Polen, maar familie komt daar oorspronkelijk vandaan en ze spreekt het nog vloeiend.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77630429
1. Belgie
2. Luxemburg
3. Frankrijk
4. Spanje
5. Portugal
6. Monaco
7. Italie
8. Zwitserland
9. Oostenrijk
10. Hongarije
11. Denemarken
12. Duitsland
13. Engeland
14. Kroatie
15. Zuid-Korea
16. China
17. Japan
18. Cambodia
19. Thailand
20. Vietnam
21. Verenigde Arabische Emiraten

Wat verder niet echt meetelt (denk ik?) ivm met alleen maar doorheen gereden, slechts paar uurtjes verbleven of 1 stap over de grens gezet:

22. Noord-Korea
23. Slowakije
24. Slovenie
25. Tsjechie
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:02:40 #148
104963 ETA
European Travel Author
pi_77630716
zolang ik in de top 10 blijf staan, blijf ik thuis
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_77630801
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:54 schreef gifkwal het volgende:
1. Belgie
2. Luxemburg
3. Frankrijk
4. Spanje
5. Portugal
6. Monaco
7. Italie
8. Zwitserland
9. Oostenrijk
10. Hongarije
11. Denemarken
12. Duitsland
13. Engeland
14. Kroatie
15. Zuid-Korea
16. China
17. Japan
18. Cambodia
19. Thailand
20. Vietnam
21. Verenigde Arabische Emiraten

Wat verder niet echt meetelt (denk ik?) ivm met alleen maar doorheen gereden, slechts paar uurtjes verbleven of 1 stap over de grens gezet:

22. Noord-Korea
23. Slowakije
24. Slovenie
25. Tsjechie
Zodra je de douane/grens gepasseerd bent, telt het mee. Overstappen op een vliegveld telt dus niet.

Noord-Korea? Gaaf, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? En heb je dan ook een Noord-Koreaanse stempel? Wilikook!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:09:14 #150
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_77630949
Ik heb Oekraine ook niet meegeteld, maar ik heb wel Oekraine ingekeken vanaf een bergtop.
Maar natuurlijk, een enkele stap in een land maakt het een onomkeerbaar feit dat je weleens in het land geweest bent.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')