Zeker niet, maar in het vorig kabinet was Balkie een sleutelfiguur en hij zal ongetwijfeld alles wat er toen krom was nu proberen recht te lullen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het ligt dan misschien aan mij, maar dit kabinet was toch niet verantwoordelijk voor het besluit van een vorig kabinet?
Volgens mij was De Hoop Scheffer eerder een sleutelfiguur. Maar, ik was er niet bij. Wellicht dat ik dit weekend eens ga zitten voor het rapport.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker niet, maar in het vorig kabinet was Balkie een sleutelfiguur en hij zal ongetwijfeld alles wat er toen krom was nu proberen recht te lullen.
Nederland valt weer zeker de afgrond in?quote:
Staatrechtelijk gezien wel, volgens mij. Het is in het verleden wel voorgekomen dat een minister moest aftreden voor iets wat een vorige minister gedaan had, hoewel hij daar zelf part noch deel aan had gehad.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het ligt dan misschien aan mij, maar dit kabinet was toch niet verantwoordelijk voor het besluit van een vorig kabinet?
Ah, ok. Dat vind ik wel erg vaag dan. Ironisch ook, om in juist dit geval wel strak de wet te volgen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Staatrechtelijk gezien wel, volgens mij. Het is in het verleden wel voorgekomen dat een minister moest aftreden voor iets wat een vorige minister gedaan had, hoewel hij daar zelf part noch deel aan had gehad.
Ik was er ook niet bij, maar volgens mij was de Hoop Scheffer juist de lachende derde.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:44 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Volgens mij was De Hoop Scheffer eerder een sleutelfiguur. Maar, ik was er niet bij. Wellicht dat ik dit weekend eens ga zitten voor het rapport.
Om het huidige kabinet te laten vallen voor daden van een vorig kabinet vind ik een beetje wrang. Irrationeel, bijna. Ik heb gezien dat er morgen een uitzending komt over dat Srebrenica-gedoe. Volgens mij vonden een hoop mensen het toen ook raar dat het kabinet aftrad.
Denk het niet. Lijkt me een koude. Net als Femke Halsema (die gebruikt alleen emotie wanneer het gebruikt kan worden). Het zou zo geweldig zijn wanneer er gewoon even nagedacht mag worden over vragen voor zij ze beantwoorden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:24 schreef Rookert het volgende:
Ja, het is gewoon te laat![]()
Mariëtte Hamer gaat zo huilen of weglopen
Dat zeker, die had normaal nooit zo een baan gekregen als leider van de NAVOquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:49 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik was er ook niet bij, maar volgens mij was de Hoop Scheffer juist de lachende derde.
Heeft er vrij weinig mee te maken nuquote:Op donderdag 14 januari 2010 01:01 schreef Deprater het volgende:
Nu zal dit ook de zinloze Afghanistan oorlog sneller beëindigen hopelijk
Waarom stemmen op een partij die andermans leven zo achteloos terzijde schuift als het CDA? Het is echt dé partij voor de megalomane machtswellusteling wmb.quote:Op donderdag 14 januari 2010 02:33 schreef Rabin888 het volgende:
Wilders denkt dat ie Nostradamus is en voorspelt dat we dit jaar nog verkiezingen zullen krijgen. Alleen jammer voor hem dat ie nooit premier zal worden van dit land. Niemand wil met zo iemand regeren.
Wanneer gaat CDA eens aangeven dat ze niet met de PVV in een coalitie willen zitten?
Als ze dat doen dan hebben ze mijn stem, gewoon om te voorkomen dat PVV de grootste partij (lees: ondemocratische eenmanspartij) wordt van Nederland.
Vind ik ook: de conclusies van het rapport vielen nogal tegen en waren saai, alhoewel het nos-journaal er nog iets dramatisch van probeerde te maken. Het verviel in de kamer daarom nogal snel op het niveau van haarkloverij. Ze hadden gewoon werkelijks niks substantieels in de tweede kamer, dus het verwoordde al snel tot een kinderpartij-achtig geruzie over protocolaire regeltjes en manier van uitspraken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:23 schreef paddy het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar begin het hele debat een beetje dramaqueen toestanden te vinden
Kleuters
Ik zou een aanval op een half-bezet Europa door een zo pertinent onjuiste agressieve vijand als nazi-Duitsland niet gaat vergelijken met Irak van 7 jaar geledenquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Welk mandaat hadden de geallieerden bij Normandië 1944
De VN bestond weliswaar nog niet. Maar was er toen ook al zoiets als een toestemming van de volkenbond?
Niemand die zich daar nu nog in verdiept.
Bij de aanval op Balkenende speelt de juridische juistheid van het ontbreken van het mandaat destijds nauwelijks een rol.
Dat partijen als de VVD en de PVV nu de aanval openen op Balkenende is erg huichelachtig.
Destijds waren deze conservatieven ook voor ingrijpen in Irak, c.q. achter Amerika aanlopen.
Frankrijk en Duitsland (die achteraf gelijk hadden) werden toen beschouwd als lafaards.
Door Amerika en dus ook door conservatief Nederland.
Dit is natuurlijk een vergelijking van lik mn kont. Nazi-Duitsland hield het overgrote deel van Europa in een ijzeren greep, vervolgde joden en had tevens de oorlog verklaard aan de vrije wereld. Dat lijkt mij voldoende basis voor een invasie van geallieerde zijde. Overigens was de oorlog voor D-day al ruim vier jaar aan de gang. Dus eerlijk gezegd begrijp ik weinig van je stelling.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Welk mandaat hadden de geallieerden bij Normandië 1944
De VN bestond weliswaar nog niet. Maar was er toen ook al zoiets als een toestemming van de volkenbond?
Niemand die zich daar nu nog in verdiept.
Bij de aanval op Balkenende speelt de juridische juistheid van het ontbreken van het mandaat destijds nauwelijks een rol.
Dat partijen als de VVD en de PVV nu de aanval openen op Balkenende is erg huichelachtig.
Destijds waren deze conservatieven ook voor ingrijpen in Irak, c.q. achter Amerika aanlopen.
Frankrijk en Duitsland (die achteraf gelijk hadden) werden toen beschouwd als lafaards.
Door Amerika en dus ook door conservatief Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |