abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76784552
Oh jee Wilders aan het woord
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:42:33 #252
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76784674
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:35 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het ligt dan misschien aan mij, maar dit kabinet was toch niet verantwoordelijk voor het besluit van een vorig kabinet?
Zeker niet, maar in het vorig kabinet was Balkie een sleutelfiguur en hij zal ongetwijfeld alles wat er toen krom was nu proberen recht te lullen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:44:39 #253
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76784792
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker niet, maar in het vorig kabinet was Balkie een sleutelfiguur en hij zal ongetwijfeld alles wat er toen krom was nu proberen recht te lullen.
Volgens mij was De Hoop Scheffer eerder een sleutelfiguur. Maar, ik was er niet bij. Wellicht dat ik dit weekend eens ga zitten voor het rapport.

Om het huidige kabinet te laten vallen voor daden van een vorig kabinet vind ik een beetje wrang. Irrationeel, bijna. Ik heb gezien dat er morgen een uitzending komt over dat Srebrenica-gedoe. Volgens mij vonden een hoop mensen het toen ook raar dat het kabinet aftrad.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:45:36 #254
248844 Bowlingbal
pi_76784848
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:40 schreef Seam het volgende:
Oh jee Wilders aan het woord
Nederland valt weer zeker de afgrond in?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76784896
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:35 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het ligt dan misschien aan mij, maar dit kabinet was toch niet verantwoordelijk voor het besluit van een vorig kabinet?
Staatrechtelijk gezien wel, volgens mij. Het is in het verleden wel voorgekomen dat een minister moest aftreden voor iets wat een vorige minister gedaan had, hoewel hij daar zelf part noch deel aan had gehad.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:47:36 #256
248844 Bowlingbal
pi_76784975
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Staatrechtelijk gezien wel, volgens mij. Het is in het verleden wel voorgekomen dat een minister moest aftreden voor iets wat een vorige minister gedaan had, hoewel hij daar zelf part noch deel aan had gehad.
Ah, ok. Dat vind ik wel erg vaag dan. Ironisch ook, om in juist dit geval wel strak de wet te volgen.
- Donald Love
pi_76785072
Wilders is zo'n komiek

"Bos is nu de enige echte premier van dit kabinet en dát is een verschrikkelijke realiteit"

woensdag 13 januari 2010 @ 22:49:33 #258
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76785113
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:44 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Volgens mij was De Hoop Scheffer eerder een sleutelfiguur. Maar, ik was er niet bij. Wellicht dat ik dit weekend eens ga zitten voor het rapport.

Om het huidige kabinet te laten vallen voor daden van een vorig kabinet vind ik een beetje wrang. Irrationeel, bijna. Ik heb gezien dat er morgen een uitzending komt over dat Srebrenica-gedoe. Volgens mij vonden een hoop mensen het toen ook raar dat het kabinet aftrad.
Ik was er ook niet bij, maar volgens mij was de Hoop Scheffer juist de lachende derde.
En het kan inderdaad wrang zijn, maar de PvdA en het CDA waren ook de hoofdbestanddelen van het vorige kabinet, en het lijkt me niet vreemd dat dit soort dingen over een langere periode van tijd doorwerken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_76785500
Whaha, daar was ze dan, Marianne Bio.
Ik weet het ook niet
pi_76790446
Ik kan er niets aan doen, maar begin het hele debat een beetje dramaqueen toestanden te vinden

Kleuters
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76790488
Ja, het is gewoon te laat

Mariëtte Hamer gaat zo huilen of weglopen
pi_76790886
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:24 schreef Rookert het volgende:
Ja, het is gewoon te laat

Mariëtte Hamer gaat zo huilen of weglopen
Denk het niet. Lijkt me een koude. Net als Femke Halsema (die gebruikt alleen emotie wanneer het gebruikt kan worden). Het zou zo geweldig zijn wanneer er gewoon even nagedacht mag worden over vragen voor zij ze beantwoorden.

Ik ben er niet kapot van wanneer het kabinet nu uit elkaar zou vallen. Zijn we weer te lang bezig met drama i.p.v regeren. Is de laatste jaren niet anders.

En ik vind het prima dat het besproken is, maar ze zijn er uit nu. Mooi toch? Wat verwacht iedereen nu? Het is niet één partij met één mening. Dit liever dan één VVD die elkaar voor de schermen afmaakten om het woord te mogen voeren.

Gisteren was gisteren en nu is nu. Er is water bij de wijn gedaan (dat begrijp ik uit het verhaal) mooi toch?

Hoe meer de coalitie loopt te zuigen, hoe meer ik me aan ze ga storen. laten ze alleen maar zien dat ze zelf niet met andersdenkende partijen kunnen regeren.

Jaja, ik weet wel dat het allemaal toneelspel is
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 14 januari 2010 @ 00:54:26 #263
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76791628
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 22:49 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik was er ook niet bij, maar volgens mij was de Hoop Scheffer juist de lachende derde.
Dat zeker, die had normaal nooit zo een baan gekregen als leider van de NAVO
pi_76791662
Balkenende gaat zo een graf graven
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:01:02 #265
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76792329
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:01 schreef Deprater het volgende:
Nu zal dit ook de zinloze Afghanistan oorlog sneller beëindigen hopelijk
Heeft er vrij weinig mee te maken nu
  donderdag 14 januari 2010 @ 02:33:27 #267
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_76794263
Wilders denkt dat ie Nostradamus is en voorspelt dat we dit jaar nog verkiezingen zullen krijgen. Alleen jammer voor hem dat ie nooit premier zal worden van dit land. Niemand wil met zo iemand regeren.

Wanneer gaat CDA eens aangeven dat ze niet met de PVV in een coalitie willen zitten?
Als ze dat doen dan hebben ze mijn stem, gewoon om te voorkomen dat PVV de grootste partij (lees: ondemocratische eenmanspartij) wordt van Nederland.

donderdag 14 januari 2010 @ 02:43:22 #268
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_76794469
Wilders is zojuist gepwnd door Verbeet Niet letterlijk maar iets in de trant van "Wilders, wil je niet zo praten en je klep houden, ik stoor me aan je gvd"

donderdag 14 januari 2010 @ 06:33:20 #269
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76795334
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 02:33 schreef Rabin888 het volgende:
Wilders denkt dat ie Nostradamus is en voorspelt dat we dit jaar nog verkiezingen zullen krijgen. Alleen jammer voor hem dat ie nooit premier zal worden van dit land. Niemand wil met zo iemand regeren.

Wanneer gaat CDA eens aangeven dat ze niet met de PVV in een coalitie willen zitten?
Als ze dat doen dan hebben ze mijn stem, gewoon om te voorkomen dat PVV de grootste partij (lees: ondemocratische eenmanspartij) wordt van Nederland.

Waarom stemmen op een partij die andermans leven zo achteloos terzijde schuift als het CDA? Het is echt dé partij voor de megalomane machtswellusteling wmb.

Dus puur uit benieuwdheid: wat trekt je aan het CDA?

En meer algemeen: Kan iemand me uitleggen welke ruimte het CDA denkt te hebben om te verklaren dat ze van mening zijn dat de resoluties die er lagen voldoende grond waren voor een inval?

Ik verbaas me hier nogal over, aangezien ik werkelijk 0 aanknopingspunten zie voor die lezing. Volgens mij wist men vanaf het allereerste moment dat de inval en de politieke steun die wij verleenden in strijd zijn met het internationaal recht.
Intelligent, but fucked up.
pi_76795903
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:23 schreef paddy het volgende:
Ik kan er niets aan doen, maar begin het hele debat een beetje dramaqueen toestanden te vinden

Kleuters
Vind ik ook: de conclusies van het rapport vielen nogal tegen en waren saai, alhoewel het nos-journaal er nog iets dramatisch van probeerde te maken. Het verviel in de kamer daarom nogal snel op het niveau van haarkloverij. Ze hadden gewoon werkelijks niks substantieels in de tweede kamer, dus het verwoordde al snel tot een kinderpartij-achtig geruzie over protocolaire regeltjes en manier van uitspraken.

En het nos journaal , termen door hun gebruikt:
"knieval afgewend"
"cabinet bijna gevallen, ging net goed"
"wapenstilstand"
"wachten op de volgende crisis"
"langs de rand van de afgrond"

Goh goh zeg, wat een goede journalistiek zeg. Hoog weekend en prive gehalte
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  Moderator donderdag 14 januari 2010 @ 09:16:41 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76796615
was er uberhaupt een vredesovereenkomst met Irak of was het staakt het vuren uit 1991 nog steeds van kracht?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_76802413
Welk mandaat hadden de geallieerden bij Normandië 1944

De VN bestond weliswaar nog niet. Maar was er toen ook al zoiets als een toestemming van de volkenbond?
Niemand die zich daar nu nog in verdiept.

Bij de aanval op Balkenende speelt de juridische juistheid van het ontbreken van het mandaat destijds nauwelijks een rol.
Dat partijen als de VVD en de PVV nu de aanval openen op Balkenende is erg huichelachtig.
Destijds waren deze conservatieven ook voor ingrijpen in Irak, c.q. achter Amerika aanlopen.
Frankrijk en Duitsland (die achteraf gelijk hadden) werden toen beschouwd als lafaards.
Door Amerika en dus ook door conservatief Nederland.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_76802527
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

De VN bestond weliswaar nog niet. Maar was er toen ook al zoiets als een toestemming van de volkenbond?

Bij de aanval op Balkenende speelt de juridische juistheid van het ontbreken van het mandaat destijds nauwelijks een rol.
Dat partijen als de VVD en de PVV nu de aanval openen op Balkenende is erg huichelachtig.
Destijds waren deze conservatieven ook voor ingrijpen in Irak, c.q. achter Amerika aanlopen.
Frankrijk en Duitsland (die achteraf gelijk hadden) werden toen beschouwd als lafaards.
Ik zou een aanval op een half-bezet Europa door een zo pertinent onjuiste agressieve vijand als nazi-Duitsland niet gaat vergelijken met Irak van 7 jaar geleden
pi_76802539
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Dit is natuurlijk een vergelijking van lik mn kont. Nazi-Duitsland hield het overgrote deel van Europa in een ijzeren greep, vervolgde joden en had tevens de oorlog verklaard aan de vrije wereld. Dat lijkt mij voldoende basis voor een invasie van geallieerde zijde. Overigens was de oorlog voor D-day al ruim vier jaar aan de gang. Dus eerlijk gezegd begrijp ik weinig van je stelling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 12:58:34 #275
137949 Disana
pi_76803359
http://www.stand.nl/#

Stelling: Het kabinet is nog steeds geloofwaardig.

Tussenstand:
Eens 27%
Oneens 73%
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')