quote:Op donderdag 22 april 2010 18:11 schreef Weaut het volgende:
Ik ben van plan om volgend jaar personeelsmanagement aan de Hanze hogeschool te gaan doen. Mensen hier die ook deze opleiding doen? Zo ja, zijn jullie tevreden hierover.
Daarnaast vraag ik mij af of scholieren lid kunnen worden van een studentenvereniging. Wellicht weet iemand dat hier?
Overal liggen wel folders en er hangen wat posters overal. Het zegt mij als eerstejaars niet zoveel. Folders wel wat doorgelezen, maar ik wist niet dat er meerdere studentenbonden waren ofzo.quote:Op maandag 10 mei 2010 20:38 schreef Stephan4kant het volgende:
Iemand al iets gemerkt van de verkiezingen?
Zijn maar twee.. De derde kandidaat (de eenmansfractie) heeft zich teruggetrokken maar dit helaas niet kenbaar gemaakt aan de verkiezingscommissie, dus hij staat er nog op.quote:Op maandag 10 mei 2010 21:17 schreef Slickk het volgende:
[..]
Overal liggen wel folders en er hangen wat posters overal. Het zegt mij als eerstejaars niet zoveel. Folders wel wat doorgelezen, maar ik wist niet dat er meerdere studentenbonden waren ofzo.
Nou, heb maar gestemd. Maar alleen als je wat aan die parkeerrotzooi gaat doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:47 schreef Stephan4kant het volgende:
[..]
Zijn maar twee.. De derde kandidaat (de eenmansfractie) heeft zich teruggetrokken maar dit helaas niet kenbaar gemaakt aan de verkiezingscommissie, dus hij staat er nog op.
Bindend stemadvies: HSV
Ik zie SOG, HSV, GSB, Calimero... En volgens mij is er nog wel 1. Dus vandaar dat ik zoiets heb van, wat maakt mij het uit?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:47 schreef Stephan4kant het volgende:
[..]
Zijn maar twee.. De derde kandidaat (de eenmansfractie) heeft zich teruggetrokken maar dit helaas niet kenbaar gemaakt aan de verkiezingscommissie, dus hij staat er nog op.
Bindend stemadvies: HSV
In progress zie ik HSV GSB en een eenmanspartijquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:20 schreef Slickk het volgende:
[..]
Ik zie SOG, HSV, GSB, Calimero... En volgens mij is er nog wel 1. Dus vandaar dat ik zoiets heb van, wat maakt mij het uit?
Ik parkeerde gewoon op het betaalde terrein en dan ging ik na 6-en weg, dan kun je vrij uitrijden. Maar het transferium is ook niet zo ver weg hoor, desnoods pak je de bus voor 1 of 2 haltesquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou, heb maar gestemd. Maar alleen als je wat aan die parkeerrotzooi gaat doen.
[ afbeelding ]
Studenten van ver moeten maar met het OV gaan, zeg maar. Of 5 euro per dag betalen á 100 euro per maand. Verder moeten de leegstaande parkeerplaatsen op de bepaalde terreinen (en dat zijn er veel!) maar leeg blijven staan?
Haha de bus nemen van het Transferium lijkt inderdaad de beste methode. We hebben ons best gedaan afgelopen jaar, maar het bleek niet mogelijk om de parkeerplaatsen goedkoper te krijgen over betere openstelling voor studenten te krijgen. Na zessen weg, of gewoon een stukje lopen dus. Of je kunt natuurlijk je vouwfiets in de kofferbak leggenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:07 schreef maok het volgende:
[..]
Ik parkeerde gewoon op het betaalde terrein en dan ging ik na 6-en weg, dan kun je vrij uitrijden. Maar het transferium is ook niet zo ver weg hoor, desnoods pak je de bus voor 1 of 2 haltes
Fucking irritant. Elke keer als je bij Progress inlogt ook.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:21 schreef Renesite het volgende:
Okee, ben nu wel zat van die verkiezingen. Je kan niet eens rustig meer richting de bussen lopen
Ja, die flessen vind ik dan niet steeds... Helaas komt mijn fiets aan de andere kant van de school aan - 's ochtends.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Fucking irritant. Elke keer als je bij Progress inlogt ook.Wel al 10 flessen water rijker.
Ik per 1 september weerquote:Op donderdag 20 mei 2010 09:33 schreef Etcetera het volgende:
Wanneer moeten we eigenlijk nog collegegeld betalen
Examencommissie moet je naar toe gaan, in overleg met SLBer/decaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Shit. Ik heb in het eerste jaar mijn propedeuse niet gehaald omdat ik veel gemist had vanwege mijn gezondheid maar na overleg met de examencommissie mocht ik toch door. Ik ben er toen even een jaar tussenuit geweest en dit jaar zou ik alleen die vakken doen die ik toen niet gehaald heb maar nu speelt mijn gezondheid weer op. Ik zie me zo geen tentamens maken. Ik kan nog niet eens de hond uitlaten, laat staan naar de stad gaan en daar op rottige stoelen een tentamen doen.
Ik heb inmiddels al gebeld met mijn studiebegeleider en de studentendecaan maar beide zijn niet aanwezig en bellen nog terug. Ik ben even de kluts kwijt. Als ik het dit jaar weer niet haal vrees ik dat ik van school moet. Ik begin een beetje wanhopig te worden inmiddels. Gezien mijn leeftijd is dit mijn laatste kans en ik wil deze opleiding echt heel graag afmaken. Ik weet even niet meer waar ik moet beginnen om dit nog goed te krijgen.
Op zich is dat wel logisch/gebeurt vaker. Alleen anderzijds is het natuurlijk overbodig. Maar wederom aan de andere kant: ze heeft geen mogelijkheid tot hospiteren zonder dak boven haar hoofd...quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:27 schreef Fogel het volgende:
Ik heb eerder de dochter van mijn collega en 3 andere studiegenoten genoemd die als uitwisselingsstudenten naar Groningen komen. Mijn collega vertelde me vandaag dat ze via de hogeschool hulp krijgen, maar dat ze ruim 600¤ voor moesten betalen (waarvan ca 300 als onderpant en het andere als behandelingskosten). Is dat normaal? Ruim 300¤ voor het helpen zoeken naar een kamer en dan ook nog als regel hebben dat je maar 1 keer een kamer mag weigeren en dat als je 2 keer weigert dat je dan het geld kwijt bent... klinkt eigenlijk vrij lomp, maar ik ben dus totaal niet bekend met hoe moeilijk/makkelijk het is om aan kamers te komen daar.
Ja, OK, maar zelfs voor Noorse begrippen is 300¤ voor zoekhulp, en dan ook nog voor max 2 keer, vrij aan de prijs. En daarnaast willen ze geeneens rekening houden met de wens dat alle 4 het liefst bij elkaar (en indien mogelijk in hetzelfde huis/flat) komen te wonen...quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op zich is dat wel logisch/gebeurt vaker. Alleen anderzijds is het natuurlijk overbodig. Maar wederom aan de andere kant: ze heeft geen mogelijkheid tot hospiteren zonder dak boven haar hoofd...
Tja, ik kan wel een aantal kamers aanreiken, maar punt is: men zoekt liever iemand die ze oog in oog kunnen zien...quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, OK, maar zelfs voor Noorse begrippen is 300¤ voor zoekhulp, en dan ook nog voor max 2 keer, vrij aan de prijs.
Gaf je net de fundalinkquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:43 schreef Fogel het volgende:
Tof, ik geef het door, bedankt!
Weet je toevallig ook sites met particuliere huur voor hele huizen ipv per kamer?
Maar je zou eens moeten zoeken naar 'particuliere huur groningen' oid. Anders contact opnemen met makelaardij - zal eens een aantal zoeken.quote:
Ik weet zelf geen typische studentenmakelaar. zou je eventueel eens ene topic over moeten openen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:04 schreef Fogel het volgende:
Ik heb de fundalink al aan mijn collega gestuurd, daar staan al een paar makelaarslinks in en heb al als tip gegeven dat ze misschien maar even rond moeten mailen/bellen daar.
Normale makelaars zouden toch ook wel moeten kunnen helpen. Maargoed, ze staan al ingeschreven bij dat kamerding van de hogeschool en ik heb ze richting funda en de makelaars daar gestuurd, dus vanaf daar kunnen ze verderquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik weet zelf geen typische studentenmakelaar. zou je eventueel eens ene topic over moeten openen.
Particulier is vervelend voor 3+ mensen. Als je in een 'normaal' huis namelijk meer dan 2 studenten huisvest moet je als verhuurder dat huis inrichten als studentenhuis. En dan komen er dus allerlei regels voor brandveiligheid etc. bij kijken. En daar hebben ze vaak geen zin om tijd en geld in te stoppen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar je zou eens moeten zoeken naar 'particuliere huur groningen' oid. Anders contact opnemen met makelaardij - zal eens een aantal zoeken.
Hmm, geen idee? Moet 5 augustus sowieso denk ik die kant nog op.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:00 schreef Etcetera het volgende:
Gaat de groene toren (naam even kwijt) nog helemaal dicht in de zomerperiode?
Edit: oh laat maar volgens mij kun je geen ruimtes reserveren vanaf 12 juli als ik die laatste hanzemail goed begrijp
Nog een jaartjequote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:35 schreef maok het volgende:
Nog meer mensen die hun diploma volgende week krijgen? Ik ben eindelijk klaar
Even op BB kijken, elke school heeft zijn eigen examencomissie.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:38 schreef Saisai het volgende:
he weet iemand misschien hoe je een bezwaarschrift aanmaakt voor de examencommissie? Ik heb zonet echt een niet normaal moeilijk tentamen gemaakt.![]()
en ik had nog wel zo goed geleerd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en nee, Google verteld niet veel nuttigs mocht je een tweakeropmerking willen plaatsen.
quote:Hoe dien je een verzoek in bij de examencommissie?
Als je een verzoek hebt aan de examencommissie kun je dat verzoek als volgt indienen:
· door een mail te sturen naar de examencommissie SABC: ****@pl.hanze.nl
· door een brief, geadresseerd aan de examencommissie van SABC, te bezorgen bij het front office van de academie;
· door een brief per post te sturen naar:
Examencommissie Academie voor Architectuur, Bouwkunde en Civiel Techniek
Postbus *****
9701 DA Groningen
Ik heb maar twee eisen en dat is dat er geen gebrek aan hygiëne is en dat er niet binnen wordt gerookt. En met volgend jaar bedoel ik september 2011quote:Op zondag 4 juli 2010 20:52 schreef Slickk het volgende:
Wat bedoel je met volgend jaar? Volgend schooljaar dus in september al? Als dat zo is, zou ik zo snel mogelijk beginnen met zoeken.
Het is vaak meer een kwestie van je eigen eisen dan dat er een kamer beschikbaar is. Ik bedoel, 20 vierkante meter met eigen keukentje erin voor 250 gaat niet lukken natuurlijk.
Nee, gewoon je geld betalen. Wat ik trouwens nog steeds moet doen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:20 schreef VGA4xZoom het volgende:
Pleh! ik snap het niet meer.
Moet ik mijzelf als hanze student herinschrijven op studielink voor komend schooljaar?
Ik heb hier namelijk niks over gehoord, geen mail over ontvangen oid en op studielink kan ik er ook nergens iets over vinden.![]()
Ik heb overigens wel een machteging gehad en teruggestuurd voor het collegegeld 2010-2011.
Ook even mijn ouders pokenquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:21 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee, gewoon je geld betalen. Wat ik trouwens nog steeds moet doen.
Ik vond op blackboard ergens dat 6 september het schooljaar begint maar zoals ik het begreep beginnen de colleges pas vanaf 13 september.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:27 schreef DeLuna het volgende:
Goede vraag! Wanneer begint het schooljaar? Of krijg ik daar nog bericht over?
Okee gaafquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:24 schreef Fogel het volgende:
@renesite (en anderen die geholpen hebben): de dochter van mijn collega heeft een kamer gevonden, in een door jou "goedgekeurde" wijkZe vertrekt samen met 3 Noren in eind augustus/being september een keer richting Groningen. Bedankt voor de hulp!
Met zijn drieën in een kamer!? Hoop het toch nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Okee gaafHoe precies? Met z'n 3en in een of los een kamer?
Dohquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Met zijn drieën in een kamer!? Hoop het toch niet
Ze zijn met zijn 4enquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Okee gaafHoe precies? Met z'n 3en in een of los een kamer?
Da's wel vrij laat danquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vond op blackboard ergens dat 6 september het schooljaar begint maar zoals ik het begreep beginnen de colleges pas vanaf 13 september.
Ik heb ook nog niks gehoord over mijn inschrijving voor het volgende jaar. De communicatie is weer geweldig.![]()
Misschien wel de hoendiep flat. Daar heb je gewoon per verdieping 2-3 badkamers en wc's.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ze zijn met zijn 4en
Ik weet de details niet (heb mijn collega niet zo lang gesproken), maar het klonk als een studentenflat (collega had het over gedeelde faciliteiten en dat het aantal waarmee gedeeld moet worden nogal hoog was naar zijn mening).
Ik moet nog een pasfoto uploadenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:25 schreef Renesite het volgende:
Ha, heb mijn nieuwe schoolpas!
-
Hoendiepflat of selwerdflat I suppose.
Het is dezelfde foto van de vorige 2 jarenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:52 schreef mustisuc het volgende:
[..]
Ik moet nog een pasfoto uploaden
Gisteren maar even boeken besteld voor mijn P jaar.![]()
De communicatie is daar altijd geweldigquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik vond op blackboard ergens dat 6 september het schooljaar begint maar zoals ik het begreep beginnen de colleges pas vanaf 13 september.
Ik heb ook nog niks gehoord over mijn inschrijving voor het volgende jaar. De communicatie is weer geweldig.![]()
Mijn eerste jaar op Hanze moet nog beginnen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het is dezelfde foto van de vorige 2 jaren
Ik moet hem nog maken. Ik heb er geen een die aan de eisen voldoet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:52 schreef mustisuc het volgende:
[..]
Ik moet nog een pasfoto uploaden
Gisteren maar even boeken besteld voor mijn P jaar.![]()
Dat heb je goed begrepen. 13 september beginnen de colleges inderdaad weer (en ja, dat is vrij laat!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 01:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ah, zo dus. Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:00 schreef CubicX het volgende:
[..]
Dat heb je goed begrepen. 13 september beginnen de colleges inderdaad weer (en ja, dat is vrij laat!)
. Vanaf 6 september is de introductieweek voor de nieuwe eerstejaars, dat duurt drie dagen. De overige twee dagen hebben ze de tijd om weer bij te komen
.
Er stond toch niets van een einddatum in de mail.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik moet hem nog maken. Ik heb er geen een die aan de eisen voldoet.
Voor je tentmaens is het wel essentieel. Al kan je ook tentamens maken met je paspoort/IDkaartquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:35 schreef mustisuc het volgende:
[..]
Er stond toch niets van een einddatum in de mail.
Oh, dan moet ik toch wel even gauw foto's laten maken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor je tentmaens is het wel essentieel. Al kan je ook tentamens maken met je paspoort/IDkaart
Ik heb met de camera van me laptop gewoon 1 gemaakt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Oh, dan moet ik toch wel even gauw foto's laten maken.
Krijg je elk jaar een nieuwe? Moet je daar nog wéér een foto voor opsturen? Zit nu in het tweede jaar maar heb nog steeds geen nieuwe ontvangen.quote:
Krijg je automatisch. Ik iig wel. Ieder jaar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:22 schreef Kerol het volgende:
[..]
Krijg je elk jaar een nieuwe? Moet je daar nog wéér een foto voor opsturen? Zit nu in het tweede jaar maar heb nog steeds geen nieuwe ontvangen.
Heb trouwens ook nog geen boekenlijst mogen ontvangen.
Dat dacht ik ook maar ik heb nog steeds niks gehoord en begin me toch een beetje zorgen te maken over mijn inschrijving. Vind wel dat ze erg laat zijn. Zal morgen maar eens bellen hoe het zit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:37 schreef LieLie het volgende:
De studentenpas krijg je toch automatisch als je de machtiging voor het collegegeld hebt opgestuurd?
Als ze die hebben verwerkt wordt je opnieuw ingeschreven en krijg je de pas.
En ze gebruiken gewoon de foto van het vorige jaar (die ook op progress staat)
Ik kreeg vandaag pas bericht van studielink dat ik weer officieel ben ingeschreven. Dus ik denk dat ik mijn schoolpas ergens volgende week krijg.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar ik heb nog steeds niks gehoord en begin me toch een beetje zorgen te maken over mijn inschrijving. Vind wel dat ze erg laat zijn. Zal morgen maar eens bellen hoe het zit.
Ik heb die machtiging even laten liggen tot ik de uitslag van de examencommissie had dus ik was inderdaad ietsje later.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:43 schreef Renesite het volgende:
Ik was dan ook wel extreem vroeg met mijn machtiging. Kreeg hem binnen en stuurde hem meteen op (simpel, ieder jaar hetzelfde) . Maar de laatste keuze opendag is immers ook 31 augustus. Wees niet bang!
Ja, ik gisteren dus. Ik wacht wel even af nog.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag pas bericht van studielink dat ik weer officieel ben ingeschreven. Dus ik denk dat ik mijn schoolpas ergens volgende week krijg.
Nee doe Mobile Services (2e jaar van Communicatiesystemen). Boekenlijst staat idd op BBquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Krijg je automatisch. Ik iig wel. Ieder jaar.
Welke boekenlijst dan? Deed je niet iets met recht? Zo ja: hij staat gewoon op blackbord.
Je collega z'n dochter komt uit het buitenland? Als dat het geval is, dan is dat inderdaad zo. Kreeg aan het eind van het jaar een mailtje dat je je kon aanmelden om buitenlandse studenten, tegen vergoeding, gelijk thuis te laten voelen in Nederland en met de trein naar Groningen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:43 schreef Fogel het volgende:
Vandaag mijn collega weer eens gesproken: hij was erg tevreden met hoe dingen geregeld zijn!
Zijn dochter heeft al een compleet informatiepakket gehad over vervoermogelijkheden van haar kamerlocatie naar de hogeschool, wordt op Schiphol opgehaald door iemand die de eerste weken als een soort mentor zal dienen en nog wat meer positieve dingen die ik alweer vergeten ben...
Ah! Toevallig haal ik haar niet op. Ik haal een studente op uit een niet scandinavisch land. Of moet ze zich daar nog voor aanmelden?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:43 schreef Fogel het volgende:
Vandaag mijn collega weer eens gesproken: hij was erg tevreden met hoe dingen geregeld zijn!
Zijn dochter heeft al een compleet informatiepakket gehad over vervoermogelijkheden van haar kamerlocatie naar de hogeschool, wordt op Schiphol opgehaald door iemand die de eerste weken als een soort mentor zal dienen en nog wat meer positieve dingen die ik alweer vergeten ben...
Ik woon in het buitenlandquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 01:28 schreef Slickk het volgende:
[..]
Je collega z'n dochter komt uit het buitenland? Als dat het geval is, dan is dat inderdaad zo. Kreeg aan het eind van het jaar een mailtje dat je je kon aanmelden om buitenlandse studenten, tegen vergoeding, gelijk thuis te laten voelen in Nederland en met de trein naar Groningen.Vond het een leuk initiatief, maar niet echt iets voor mij.
Ha ik ook. Misschien komen we wel bij elkaar in de klas!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:05 schreef Kerol het volgende:
[..]
Nee doe Mobile Services (2e jaar van Communicatiesystemen). Boekenlijst staat idd op BBAlleen de studentenpas heb ik nog niet mogen ontvangen helaas.
Ik heb er 58 en van Flash nog steeds geen cijfer terug en daarom ook niet officieel mijn P voor de zomer. Heel irritant.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:03 schreef Slickk het volgende:
Blegh, ingedeeld bij een 1X klas omdat ik 49 studiepunten heb, terwijl als je 50 hebt je ingedeeld wordt bij een 1Y klas... Maar even praten met SLB dan. Of wacht, eerst nog vakantie tot 13 september
Als ik 55+ zou hebben, zou ik ook bij 2e jaar Mobile Services komen.
Op BB staat bij mij een bericht over Mijn Hanze.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:46 schreef CubicX het volgende:
Iemand een idee wat dat 'Mijn Hanze' is op de helo.hanze.nl website? Ik zie het eigenlijk pas vanaf vanochtend staan, inloggen daarop lukt niet.
Ik zit iig bij geen 1 meid in de klasquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:34 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ha ik ook. Misschien komen we wel bij elkaar in de klas!
Hoe weet je dat nu al?quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:58 schreef Kerol het volgende:
[..]
Ik zit iig bij geen 1 meid in de klasDus als jij dat ook niet zit dan is er een kans
Hoogst waarschijnlijk ja. Ik zie net dat ik in CSV2A zit.quote:Op maandag 30 augustus 2010 10:58 schreef Kerol het volgende:
[..]
Ik zit iig bij geen 1 meid in de klasDus als jij dat ook niet zit dan is er een kans
Blackboard inloggen, dan in dat vak van "My Orginazations" (staat bij mij rechts) op "Instituut voor Communicatie & Media" klikken en dan staat er onder de kop 'handig' klassenlijsten.quote:Op maandag 30 augustus 2010 11:11 schreef Kerol het volgende:
Waar heb jij dat gevonden dan?Een klasgenoot van mij die ik al kende smste me dat, maar ik kan het zelf ook niet terugvinden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |