... en de politiek die dan weer bedenkt dat arbeid subsidie moet krijgen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk moet men het minimumloon afschaffen. Dat is juist de reden waarom arbeid zo duur is en bedrijven voor kleine klusjes geen mensen aannemen.
Mwa, op zich heb je gelijk. Alleen, het alternatief voor werken is een uitkering. En die wordt verstrekt door de overheid. Dus als jij mij een salaris biedt wat lager ligt dan de uitkering van de overheid (en de overheid wil mij uit de uitkering hebben gaan we even van uit), heeft de overheid er wel een zeker belang is dat er een bepaalde ondergrens aan salaris is.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
... en de politiek die dan weer bedenkt dat arbeid subsidie moet krijgen.![]()
Loon is een afspraak tussen werknemer en werkgever en niemand anders. Niemand anders heeft er wat mee te maken, dus ik zie geen enkele reden waarom ze er iets over te zeggen zouden hebben.
Uiteraard moet een werkloosheidsuitkering iets worden wat mensen zelf regelen via een verzekering.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, op zich heb je gelijk. Alleen, het alternatief voor werken is een uitkering. En die wordt verstrekt door de overheid. Dus als jij mij een salaris biedt wat lager ligt dan de uitkering van de overheid (en de overheid wil mij uit de uitkering hebben gaan we even van uit), heeft de overheid er wel een zeker belang is dat er een bepaalde ondergrens aan salaris is.
Ik denk ook dat, zolang er een minimum uitkering is, het weinig nut heeft het minimum loon af te schaffen.
Hij bleef juist bij het standpunt dat de beloningen veel te hoog zijn en juist GEEN effectief beloningsinstrument vormen, prutkapitalistje. Zo wereldschokkend is dat niet want veel onderzoek zegt hetzelfde.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor. Ik heb het allemaal niet gevolg maar volgens mij heeft hij wel zoiets gezegd.
Klopkoek, leg mij eens uit wat er kankergezwellig is aan vrijwllige afspraken? Topsalarissen en bonussen zijn vrijwillige afspraken ... niemand dwingt ze. Waarom moeten mensen volgens jou tegen vrijwillige afspraken zijn?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen als Boze Appel zijn een kankergezwel in de maatschappij![]()
Onfatsoenlijk
Nou, hij heeft kennelijk ook gezegd dat het in het belang van ING was om mee te gaan in de trend. M.i. was het dus meer "persoonlijk vind ik het maatschappelijk niet goed, maar als commissaris dien ik het belang van het bedrijf en dat belang vereist nu eenmaal die hoge beloning".quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:32 schreef Klopkoek het volgende:
Hij bleef juist bij het standpunt dat de beloningen veel te hoog zijn en juist GEEN effectief beloningsinstrument vormen, prutkapitalistje. Zo wereldschokkend is dat niet want veel onderzoek zegt hetzelfde.
Wat Kok zei is dat hij echter als commissaris van de ING geen keus had. Dat ze anders helaas weg zouden lopen.
Helaas staan de teksten van de verhoren niet op internet dus ik kan het niet aantonen. Ik hoorde weldegelijk wat anders. Niet in de laatste plaats omdat de commissie er drie keer op terug kwam.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, hij heeft kennelijk ook gezegd dat het in het belang van ING was om mee te gaan in de trend. M.i. was het dus meer "persoonlijk vind ik het maatschappelijk niet goed, maar als commissaris dien ik het belang van het bedrijf en dat belang vereist nu eenmaal die hoge beloning".
Ben wel met je eens dat de kritiek op hem onterecht is.
Windvaanpoliticus zonder principes. Bah.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ben blij dat onze oud-vakbondsbestuurder met een bijbaan bij ING nu ook inziet dat bonussen een effectieve manier van belonen vormen. Wat een inzicht.
Jij wil alle "vrijheden" los zien van de context.. Daarmee blaas je een samenleving opquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Klopkoek, leg mij eens uit wat er kankergezwellig is aan vrijwllige afspraken? Topsalarissen en bonussen zijn vrijwillige afspraken ... niemand dwingt ze. Waarom moeten mensen volgens jou tegen vrijwillige afspraken zijn?
Ik ben helder: nivellering.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij zijn jullie gewoon bang om zelf een keuze te maken.
Ik moet het met de verslagen doen, maar die wijzen dus een iets andere richting in.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:46 schreef Klopkoek het volgende:
Helaas staan de teksten van de verhoren niet op internet dus ik kan het niet aantonen. Ik hoorde weldegelijk wat anders. Niet in de laatste plaats omdat de commissie er drie keer op terug kwam.
Iedereen even arm.quote:
Iedereen even rijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedereen even arm.
Dat vind ik pas asociaal.
In China zijn de kostenplaatjes heel anders. Daar moet je de salarissen onderling vergelijken en de verschillen bezien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[..]
Ik weet dat je tenminste het minimumloon verdient, en dat is heel hoog. Of wil je beweren dat de gemiddelde Chinese arbeider net zo veel verdient als jij?
[..]
Waarom?
Het is hetzelfde, met dit verschil dat ik jou erop wijs dat nivellering (idzv meer dan thans in NL) leidt tot minder welvaart.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Iedereen even rijk.
Dat vind ik pas sociaal.
Maar je bent hoop ik op de hoogte dat de gemiddelde Chinees een veel lagere levensstandaard heeft dan jij?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:
In China zijn de kostenplaatjes heel anders.
Ja. Maar ontwikkelen in een rap tempo. Komt wel goed.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar je bent hoop ik op de hoogte dat de gemiddelde Chinees een veel lagere levensstandaard heeft dan jij?
Nu ben ik het ook wel eens met Appel niet eens, maar dit soort termen vind ik niet door de beugel kunnenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:28 schreef Klopkoek het volgende:
Mensen als Boze Appel zijn een kankergezwel in de maatschappij![]()
Onfatsoenlijk
Hopelijk zie jij dat vergelijken met China niet fair is?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar je bent hoop ik op de hoogte dat de gemiddelde Chinees een veel lagere levensstandaard heeft dan jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |