abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 08:23:51 #151
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77404475
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
Natuurlijk moet men het minimumloon afschaffen. Dat is juist de reden waarom arbeid zo duur is en bedrijven voor kleine klusjes geen mensen aannemen.
... en de politiek die dan weer bedenkt dat arbeid subsidie moet krijgen.

Loon is een afspraak tussen werknemer en werkgever en niemand anders. Niemand anders heeft er wat mee te maken, dus ik zie geen enkele reden waarom ze er iets over te zeggen zouden hebben.
Carpe Libertatem
pi_77404912
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

... en de politiek die dan weer bedenkt dat arbeid subsidie moet krijgen.

Loon is een afspraak tussen werknemer en werkgever en niemand anders. Niemand anders heeft er wat mee te maken, dus ik zie geen enkele reden waarom ze er iets over te zeggen zouden hebben.
Mwa, op zich heb je gelijk. Alleen, het alternatief voor werken is een uitkering. En die wordt verstrekt door de overheid. Dus als jij mij een salaris biedt wat lager ligt dan de uitkering van de overheid (en de overheid wil mij uit de uitkering hebben gaan we even van uit), heeft de overheid er wel een zeker belang is dat er een bepaalde ondergrens aan salaris is.

Ik denk ook dat, zolang er een minimum uitkering is, het weinig nut heeft het minimum loon af te schaffen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 09:21:19 #153
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77405455
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 08:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, op zich heb je gelijk. Alleen, het alternatief voor werken is een uitkering. En die wordt verstrekt door de overheid. Dus als jij mij een salaris biedt wat lager ligt dan de uitkering van de overheid (en de overheid wil mij uit de uitkering hebben gaan we even van uit), heeft de overheid er wel een zeker belang is dat er een bepaalde ondergrens aan salaris is.

Ik denk ook dat, zolang er een minimum uitkering is, het weinig nut heeft het minimum loon af te schaffen.
Uiteraard moet een werkloosheidsuitkering iets worden wat mensen zelf regelen via een verzekering.

Overigens zie ik niet als enige alternatief voor werken in loondienst een uitkering. Je kan je eigen bedrijf starten, zelfvoorzienend zijn met een eigen stukje land, wat beesten en wat groenten. Het vervelende is dat de overheid allerlei eisen stelt en de grootste vervelende is dat je geld moet ophoesten. Je moet meedoen in en aan het systeem, als is het maar voor een gedeelte, tenzij je graag in de gevangenis zit.
Carpe Libertatem
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:28:32 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77407223
Mensen als Boze Appel zijn een kankergezwel in de maatschappij

Onfatsoenlijk
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:32:33 #155
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77407362
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 00:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor. Ik heb het allemaal niet gevolg maar volgens mij heeft hij wel zoiets gezegd.
Hij bleef juist bij het standpunt dat de beloningen veel te hoog zijn en juist GEEN effectief beloningsinstrument vormen, prutkapitalistje. Zo wereldschokkend is dat niet want veel onderzoek zegt hetzelfde.
Wat Kok zei is dat hij echter als commissaris van de ING geen keus had. Dat ze anders helaas weg zouden lopen.

Ja, ik heb er goed naar geluisterd. Die man wordt veel te hard beoordeeld. Je kunt best vinden dat de ethiek ver te zoeken is, men van bonussen geen fluit harder gaat werken, het niet te verkopen is aan de maatschappij, je deze perverse ongelijkheden verafschuwt en de stijgingen pervers zijn. Tegelijkertijd werd Kok geconfronteerd met de realiteit. Nuance.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 10:36:06 #156
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77407456
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:28 schreef Klopkoek het volgende:

Onfatsoenlijk
Klopkoek, leg mij eens uit wat er kankergezwellig is aan vrijwllige afspraken? Topsalarissen en bonussen zijn vrijwillige afspraken ... niemand dwingt ze. Waarom moeten mensen volgens jou tegen vrijwillige afspraken zijn?
Carpe Libertatem
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:38:58 #157
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77407537
Het is schijnvrijheid, voor de 1000ste keer
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77407636
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:32 schreef Klopkoek het volgende:

Hij bleef juist bij het standpunt dat de beloningen veel te hoog zijn en juist GEEN effectief beloningsinstrument vormen, prutkapitalistje. Zo wereldschokkend is dat niet want veel onderzoek zegt hetzelfde.
Wat Kok zei is dat hij echter als commissaris van de ING geen keus had. Dat ze anders helaas weg zouden lopen.
Nou, hij heeft kennelijk ook gezegd dat het in het belang van ING was om mee te gaan in de trend. M.i. was het dus meer "persoonlijk vind ik het maatschappelijk niet goed, maar als commissaris dien ik het belang van het bedrijf en dat belang vereist nu eenmaal die hoge beloning".

Ben wel met je eens dat de kritiek op hem onterecht is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:46:03 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77407746
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, hij heeft kennelijk ook gezegd dat het in het belang van ING was om mee te gaan in de trend. M.i. was het dus meer "persoonlijk vind ik het maatschappelijk niet goed, maar als commissaris dien ik het belang van het bedrijf en dat belang vereist nu eenmaal die hoge beloning".

Ben wel met je eens dat de kritiek op hem onterecht is.
Helaas staan de teksten van de verhoren niet op internet dus ik kan het niet aantonen. Ik hoorde weldegelijk wat anders. Niet in de laatste plaats omdat de commissie er drie keer op terug kwam.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:47:15 #160
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77407786
En nog wat: als ik in Kok's schoenen zou staan zou ik hetzelfde doen. Je gaat geen bedrijf naar de filestijnen helpen. Ja, het is onbehoorlijk, ja, het is chantage maar je kunt niet anders.

Helaas is het bedrijf ook mét hoge beloningen naar de filestijnen gegaan maar dat is dan het punt waar ik Kok minder sterk vond. Daar waste hij zijn handen in onschuld.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77407815
Wim Kok, ik ken haast geen grotere opportunist.

Brrrr.
pi_77407866
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ben blij dat onze oud-vakbondsbestuurder met een bijbaan bij ING nu ook inziet dat bonussen een effectieve manier van belonen vormen. Wat een inzicht.
Windvaanpoliticus zonder principes. Bah.

Hij zou een vent geweest zijn als hij was opgestapt.
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 10:51:55 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77407938
Volgens mij zijn jullie gewoon bang om zelf een keuze te maken.
Carpe Libertatem
pi_77407966
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Klopkoek, leg mij eens uit wat er kankergezwellig is aan vrijwllige afspraken? Topsalarissen en bonussen zijn vrijwillige afspraken ... niemand dwingt ze. Waarom moeten mensen volgens jou tegen vrijwillige afspraken zijn?
Jij wil alle "vrijheden" los zien van de context.. Daarmee blaas je een samenleving op
pi_77407988
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij zijn jullie gewoon bang om zelf een keuze te maken.
Ik ben helder: nivellering.
pi_77408007
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:46 schreef Klopkoek het volgende:

Helaas staan de teksten van de verhoren niet op internet dus ik kan het niet aantonen. Ik hoorde weldegelijk wat anders. Niet in de laatste plaats omdat de commissie er drie keer op terug kwam.
Ik moet het met de verslagen doen, maar die wijzen dus een iets andere richting in.

Als Kok echt van mening was dat het niet in het belang was van het bedrijf had hij er iets aan moeten doen, stennis maken. Dat was dan zijn taak. Het laten gebeuren, omdat het nou zo is... dat is klachtwaardig!
pi_77408052
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik ben helder: nivellering.
Iedereen even arm.

Dat vind ik pas asociaal.
pi_77408132
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iedereen even arm.

Dat vind ik pas asociaal.
Iedereen even rijk.

Dat vind ik pas sociaal.
pi_77408203
Doctors van Leeuwen antwoord op de vraag van Graus: Wie is verantwoordelijk voor de crisis?"

DvL: "Het management!"

En de veroorzakers worden er nog goed voor beloond ook!
pi_77408308
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 19:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

[..]
Ik weet dat je tenminste het minimumloon verdient, en dat is heel hoog. Of wil je beweren dat de gemiddelde Chinese arbeider net zo veel verdient als jij?
[..]

Waarom?
In China zijn de kostenplaatjes heel anders. Daar moet je de salarissen onderling vergelijken en de verschillen bezien.

Landen onderling vergelijken is bullshit. Het wordt als drogreden aanvaard om de topsalarissen hier nog harder te laten stijgen.
pi_77408533
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Iedereen even rijk.

Dat vind ik pas sociaal.
Het is hetzelfde, met dit verschil dat ik jou erop wijs dat nivellering (idzv meer dan thans in NL) leidt tot minder welvaart.

Iemand die honger heeft, heeft niet ineens genoeg te eten als iedereen om hem heen honger heeft. Die heeft meer aan droog brood in een omgeving waar iedereen een mals stukje vlees krijgt.
pi_77408577
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:02 schreef EchtGaaf het volgende:

In China zijn de kostenplaatjes heel anders.
Maar je bent hoop ik op de hoogte dat de gemiddelde Chinees een veel lagere levensstandaard heeft dan jij?
pi_77408643
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar je bent hoop ik op de hoogte dat de gemiddelde Chinees een veel lagere levensstandaard heeft dan jij?
Ja. Maar ontwikkelen in een rap tempo. Komt wel goed.
pi_77408754
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 10:28 schreef Klopkoek het volgende:

Onfatsoenlijk
Nu ben ik het ook wel eens met Appel niet eens, maar dit soort termen vind ik niet door de beugel kunnen .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:28:11 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77409231
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hopelijk zie jij dat vergelijken met China niet fair is?
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')