D66 zat dacht ik toentertijd niet in het kabinet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:19 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Behalve CU, SP en GroenLinks blijft er dan weinig te kiezen over.
Naast VVD en CDA praat je ook over D'66, ToN en PVV, want die lieden zaten toendertijd in de regeringsfracties.
En de SGP steunde het besluit destijds ook.
Nou, hij draait iig nietquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat Balkenende doet is:Hij wou nooit een onderzoek naar de oorlog in Irak en had een uitgesproken mening over hoe het volgens hem allemaal zat. Na jarenlange druk heeft-ie toch een onderzoek uit laten voeren in de vorm van een commissie. Na de presentatie van het onderzoek van de commissie zegt-ie dat het allemaal nog precies zo is als hij voor het onderzoek ook al zei dat het allemaal was.
Sorry hoor, maar D66 zat toen echt niet in het kabinet en de coalitieonderhandelingen voor Balkenende-II waren toen de oorlog begon nog niet eens van start gegaan. Bovendien was D66 tegen de inval.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:19 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Behalve CU, SP en GroenLinks blijft er dan weinig te kiezen over.
Naast VVD en CDA praat je ook over D'66, ToN en PVV, want die lieden zaten toendertijd in de regeringsfracties.
En de SGP steunde het besluit destijds ook.
Jawel, om de hete brij heen.quote:
Ja, dat is op zijn zachtsgezegd opmerkelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:14 schreef sander89 het volgende:
Best apart, zelf uiteindelijk een comissie aanstellen om dit te onderzoeken en dan alle conclusies tegen spreken.
Ik ben benieuwd hoe dit alles afloopt.quote:Zal wel hoop vuurwerk opleveren tijdens het debat, maar uiteindelijk zal er niks veranderen.
Nee hoor, oppositie gaat nu even zeuren, coalitie blijft bij z'n punt en volgende week praat niemand er meer over.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Wordt een politieke rotzooi. Dat is zo ongeveer wel wat inmiddels duidelijk wordt...!
Juist wel, de liberalen kunnen de boel weer overnemen zoals het hoort.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Nu verkiezingen is zeker niet gunstig.
Geert Wilders is geen liberaalquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Juist wel, de liberalen kunnen de boel weer overnemen zoals het hoort.
Wie, GroenLinks en D66?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:30 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Juist wel, de liberalen kunnen de boel weer overnemen zoals het hoort.
Kneusje Wilders wordt toch buitengesloten en komt nooit maar dan ook nooit in de regering.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Geert Wilders is geen liberaal
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:23 schreef Libereco het volgende:
D66 zat dacht ik toentertijd niet in het kabinet.
Wanneer is 'toen' hier precies dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sorry hoor, maar D66 zat toen echt niet in het kabinet en de coalitieonderhandelingen voor Balkenende-II waren toen de oorlog begon nog niet eens van start gegaan. Bovendien was D66 tegen de inval.
Wel lastig als 4 partijen ca. 25 zetels hebben om dan een partij met 28 zetels buiten te sluiten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:36 schreef Ritmo het volgende:
Kneusje Wilders wordt toch buitengesloten en komt nooit maar dan ook nooit in de regering.
Ik vind het niet zo liberaal van de VVD om illegaal een land binnen te vallen en zo de internationale rechtsorde en onze eigen Grondwet te schenden. Zo had Thorbecke het denk ik niet gewild. Ook voor het overige is de VVD meer conservatief dan liberaal tegenwoordig.quote:
Als niemand er met hem uitkomt houdt het op natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel lastig als 4 partijen ca. 25 zetels hebben om dan een partij met 28 zetels buiten te sluiten.
Even lastig als om één van die vier andere partijen buiten te sluiten lijkt me zo. Die 3 zetels maken het verschil niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wel lastig als 4 partijen ca. 25 zetels hebben om dan een partij met 28 zetels buiten te sluiten.
Als de VVD conservatief is, wat is het huidige kabinet dan wel niet?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo liberaal van de VVD om illegaal een land binnen te vallen en zo de internationale rechtsorde en onze eigen Grondwet te schenden. Zo had Thorbecke het denk ik niet gewild. Ook voor het overige is de VVD meer conservatief dan liberaal tegenwoordig.
Het ging ook niet om die 3 zetels (28 kan ook 25, 23 of 27, etc. zijn), maar om dat het heel moeilijk kan worden een coalitie te vormen. Je hebt straks misschien sowieso 4 partijen nodig om überhaupt een meerderheid te vormen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:41 schreef Pool het volgende:
Even lastig als om één van die vier andere partijen buiten te sluiten lijkt me zo. Die 3 zetels maken het verschil niet.
Ten tijde van Kabinet Balkenende-I.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Wanneer is 'toen' hier precies dan?
Met 'toen' bedoel ik de aanloop tot de inval in Irak, waar ook dit rapport over gaat. Dus vanaf ergens eind 2002 t/m 20 maart 2003.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Wanneer is 'toen' hier precies dan?
Hoe vaak moet nog worden gezegd dat D66 NIET in het kabinet zat voordat jij het snapt?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:40 schreef voice-over het volgende:
Pechtold en Rutte zijn dik schuldig, beiden zaten destijds in het kabinet.
Rutte was idd staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid op dat moment. Uit het rapport blijkt dat hij met de meerderheid van het kabinet nooit echt geraadpleegd is.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:50 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Hoe vaak moet nog worden gezegd dat D66 NIET in het kabinet zat voordat jij het snapt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |