abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77201176
Up in the Air
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

Hele goeie film. Heel goed acteerwerk van Clooney

En voor de rest ben ik te stoned om er nog iets zinnigs over te zeggen

Mijn cijfer: 8
IMDB: 8,1
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77202879
A paraplegic marine dispatched to the moon Pandora on a unique mission becomes torn between following his orders and protecting the world he feels is his home.

Wauw wat vet . Natuurlijk heeft het verhaal niet veel om handen, maar daarom ga je ook niet naar zo'n film.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,8
  zondag 24 januari 2010 @ 11:08:06 #253
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_77203113
Gisteren Angels and Demons gezien. Mijn vriendin heeft het boek gelezen en was nieuwsgierig naar de verfilming. Ik heb daarentegen niets met de boeken en ging blanco de film in.

Ondanks dat de film de gehele tijd (toch een dikke 140 minuten) spannend blijft zaten er wat mij betreft net teveel storende elementen in om er helemaal in te geraken. Een aversie tegen georganiseerd geloof en bijbehorende rituelen helpt daarbij ook niet.
Voorbeeldje:
[spoiler]Die anti-matter container heeft een batterij-indicator. Die staat vol met iets van 15 streepjes. Dan hebben ze minimaal 4 uur. Dat is een kwartier per streepje. Dan toch gaan er in de laatste scene 4 streepjes verloren.. in 5 minuten![spoiler]

Ook was op een aantal punten de CGI heel erg matig (een van de eerste indoor scenes in het vaticaan viel ontzettend duidelijk op dat ze ergens anders liepen) en had ik graag wat meer achtergrond meegekregen van de bad guy (die je gedurende de film ziet).

Maar zoals gezegd; de film was wel redelijk spannend.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 24 januari 2010 @ 14:31:12 #254
13148 Shogo
Psycho...
pi_77209730
Laatste tijd gezien

Dexter S4 9/10
Californication S3 8/10
Carriers 5/10
Pandorum 7/10

Nu de echt leuke films van de laatste tijd:
Zombieland (2009)
De Verenigde Staten zijn vergaan iedereen is veranderd in zombies maar er is een overlevende genaamd Columbus (Jesse Eisenberg) hij overleefd doormiddel van zijn regels op weg naar columbus ontmoet hij Tallahassee (Woody Harrelson) een stoere all aloner met een zwak voor Twinkie's. Deze kan gemakkelijk naast Shaun of the Dead, geweldige humor erin verwerkt (BM als hoogtepunt). De karakters worden toch uitgediept en zelfs het romantische gedeelte bleef leuk. Ik hoop dat een deel 2 net zo goed kan worden.

(500) Days of Summer
Niet je typische rom-com. We ontmoeten Tom Hansen aan het begin van de film die borden kapot slaat en leren dat hij liefdesverdriet heeft en zo beginnen de 500 dagen (niet chronologisch) met Summer het meisje die hij als de liefde van zijn leven ziet. De acteurs hebben hierbij een geweldige chemie en weten de karakters diepgang te geven en een zekere herkenbaarheid. Daarbij vond ik het ook cinematografisch mooi uitgevoerd de gebouwen van L.A. vallen nu des te meer op. En daarbij toegevoegd de indie muziek maken het sfeertje en daarmee de film compleet.
pi_77212540
Red Cliff (John Woo, 2008) & Red Cliff II (John Woo, 2009)
Dit tweeluik van John Woo over een Chinese oorlog in het begin van de derde eeuw zit er prachtig uit, maar de (veel) te lange speelduur breekt de films op. Beide films bevatten enkele mooi in beeld gebrachte veldslagen, maar de scenes daartussen voegen maar weinig toe en zijn erg langdradig. Woo had er een stuk beter aan gedaan om hier een film van te maken in plaats van twee films met een totale speelduur van vijf uur. 6.5
  zondag 24 januari 2010 @ 15:59:00 #256
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77212631
The Echo 2009
Een ex-gevangene verhuist naar een heel oud apartementencomplex, waar hij probeert het beste ervan te maken. Maar dan maakt hij kennis met een mysterieuze politieagent, die samen met zijn vrouw en dochtertje ook in het complex woont. Het duurt vervolgens niet lang voordat de ex-gevangene ontdekt dat er iets vreemds aan de hand is.
Zeer leuke griezelfilm al vond ik het einde wat raar.
6.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77215979
Brick
Een high school detective over Brendan (Joseph Gordon-Levitt), die de mysterieze verdwijning van zijn ex-vriendin onderzoekt.

7

Whip It
Naar aanleiding van dit topic Whip It gezien. Leuk feelgood movie over Bliss, die besluit zich bij een roller derby team aan te sluiten. Met Ellen Page en Juliette Lewis.

8
Because simple is bad!
  zondag 24 januari 2010 @ 22:03:11 #258
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_77228243
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

klopt ja, die monsters kunnen in t echt ook praten.
pi_77228492

The Boy in the striped Pyjamas

Indrukwekkend en dramatische film die zich toch weet te onderscheiden van andere Holocaust-films. Niet aan te raden om te kijken met mensen die snel gaan huilen met films.

IMDB cijfer: 7.8
Mijn cijfer: 8.5
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77230235
Gister en vandaag twee films gezien en vond ze slecht/ matig:

The Road

Heeft een 7,8 op IMDB. Kon er helemaal niet inkomen, het beetje spanning wat er in zat was na een paar minuten weer weg. Hele film erg grijs Gewoon saaaaaaaaiiiii.

Een 5

The Men Who Stare at Goats

Nog saaier in mijn ogen en misschien één keer een kleine glimlach. Vond de humor niet leuk, maar kan aan mij liggen, de rest van de zaal vond de film volgens mij stukken beter.

Een 3,5 voor de moeite
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77231275
The Fourth Kind.

Wat een flutfilm zeg. Ik vind echt dat de film in alles faalt. Er wordt geprobeerd hetzelfde effect te bereiken als bij The Blair Witch Project en Paranormal Activity. Maar ik vind het ook erg raar dat er dan zogenaamd orginele beelden zijn en dat dat dan tegelijkertijd wordt nagespeeld door Milla Jovovich. Erg slecht en een dikke faal.

IMDB cijfer: 6,4
Mijn cijfer: 2,5
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_77231428
quote:
Op zondag 24 januari 2010 05:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Up in the Air
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

Hele goeie film. Heel goed acteerwerk van Clooney

En voor de rest ben ik te stoned om er nog iets zinnigs over te zeggen

IMDB: 8,1
Volgens mij vond je het een goede film omdat je stoned bent.

Ik heb die ook gezien en het is een film zoals zoveel films. Niet origineel, constant dezelfde bekende elementen zoals flauwe grapjes.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:18:04 #263
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_77232672
Public Enemies (2009)
Ondanks een goede regisseur (Michael Mann) en twee van mijn favoriete acteurs (Depp en Bale) wil deze film maar niet echt lukken. Hij duurt langer dan twee uur, maar lijkt niet echt ergens heen te gaan. Schieten met tommyguns is natuurlijk even leuk, maar verveelt snel. Onderhoudende film, maar niet veel meer dan dat.
IMDB: 7,2/10
Zelf: 6,8/10

Batman Begins (2005)
Klassieker van regisseur Nolan met een goede Bale in de hoofdrol. Beetje een inhaalfilm, want de meesten zullen hem wel gezien hebben. Ondanks het stripverhaal thema is de film goed uitgewerkt met voldoende diepgang. Slotactie was wat mij betreft een beetje overbodig, maar daar zal het grote bioscooppubliek vast anders over denken. Fijne film.
IMDB: 8,3/10
Zelf: 7,8/10

Overal verstand van.
pi_77235747
Die Nacht der Lebenden Loser (2004)

Duitse variant op Idle Hands en soortgelijke tiener/stonerkomedies. Een paar kneuzen worden door een voodooritueel per ongeluk in zombies veranderd, waarna ze met hun nieuwe zombiekrachten de populaire pestkoppen op school eens op hun plaats kunnen zetten. Helaas blijkt het toch erg lastig te zijn om een normaal leven te leiden met loslatende lichaamsdelen en trek in mensenvlees en moeten ze op zoek naar een manier om weer normaal te worden.
Best grappige film, die soms misschien net iets te Amerikaans wil doen (blijkbaar heeft het gewerkt, ze zijn nu bezig met de remake), maar eigenlijk is het ook gewoon leuk om zo'n soort film voor de verandering eens in het Duits te zien.

cijfer: 7 / IMDB: 5.8
  maandag 25 januari 2010 @ 00:49:34 #265
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77236060
Pathology 2008
Film kon me niet echt boeien, ik verwachtte er zo veel van. Het verhaal begint goed, maar dan zakt alles wat in mekaar als een slappe pudding. Nuja, het einde kon met toch nog bekoren. Saaie film.
6.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77240189
2012

Als ik alleen een smiley zou mogen posten dan zou t deze worden Wat een belachelijk verhaal en verloop, en er dan ook nog serieus bij gaan acteren. Grappige effectjes, maar zonder enige vorm van nadenken .. Snel maar vergeten, deze troep.
Where facts are few, experts are many.
pi_77244503
Up in the Air (Jason Reitman, 2009)
Wederom een film van Jason Reitman met een markante hoofdpersoon, ditmaal een man die door bedrijven wordt ingehuurd om hun personeel te ontslaan. Vond het een prima film, maar het bleef allemaal wel behoorlijk oppervlakkig en redelijk voorspelbaar. Wel leuke (bij)rollen en er valt genoeg te lachen. De film is een behoorlijke Oscarkanshebber, dat is in mijn ogen wel wat overdreven. 7.6
  Moderator maandag 25 januari 2010 @ 12:52:38 #268
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_77244944
Law Abiding Citizen (Verenigde Staten, 2009, 108 minuten)
Film met Jamie Foxx.

Verhaal
Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft.

Ik vond dit een prima film. Ik zag in het begin van de film de reden dat de dader tot zijn daden komt, maar er zat nog een kleine twist in de film. Ik vind alleen Jamie Foxx in deze rol niet op zijn plek. Ik zou niet weten welke acteur het dan wel had moeten zijn, maar ik 'voelde' hem niet in die rol. Neemt niet weg dat de film met een redelijke vaart doorloopt, en hij lekker weg kijkt. Op moviemeter krijgt hij 3,81/5 en dat is mij wat te hoog. Ik zou deze film eerder een 2,5 geven. Kijkt lekker weg maar blijft ook weer niet heel lang hangen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_77252114
Cloudy With A Chance Of Meatballs
The most delicious event since macaroni met cheese. Inspired by the beloved children's book, the film focuses on a town where food falls from the sky like rain.

Wat een fijn filmpje. Grappig en leuk uitgewerkt.
Die vader achter de computer

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 8,3
pi_77254712
A Serious Man

Een echte Coen brothers film. Het begin kon ik niet echt bevatten, wat had dat met het verhaal te maken? En het einde vond ik erg abrupt, maar misschien geeft dat stof tot nadenken. Burn After Reading kon me beter bekoren .

6,5/10
  maandag 25 januari 2010 @ 16:57:20 #271
285682 Squirrel.D
Mensen die niet weten.
pi_77254879
curious george

9/10 Topper
Aw gosh you got no Nuts.
pi_77262446
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
Law Abiding Citizen (Verenigde Staten, 2009, 108 minuten)
Film met Jamie Foxx.

Verhaal
Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft.

Ik vond dit een prima film. Ik zag in het begin van de film de reden dat de dader tot zijn daden komt, maar er zat nog een kleine twist in de film. Ik vind alleen Jamie Foxx in deze rol niet op zijn plek. Ik zou niet weten welke acteur het dan wel had moeten zijn, maar ik 'voelde' hem niet in die rol. Neemt niet weg dat de film met een redelijke vaart doorloopt, en hij lekker weg kijkt. Op moviemeter krijgt hij 3,81/5 en dat is mij wat te hoog. Ik zou deze film eerder een 2,5 geven. Kijkt lekker weg maar blijft ook weer niet heel lang hangen.
Een van de betere films die ik de laatste maanden heb gezien Gewoon leuk en spannend.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77279583
Fargo (1996)

Weer eentje van the Coen broertjes. Zeker vermakelijk. Spanning, droge humor, alles zit erin. Buscemi speelt weer erg sterk zoals ik gewend ben. Wel grappig dat je een beetje dezelfde acteurs in alle films terugziet van ze. Gaat nergens vervelen .

7/10
pi_77284622
Babel
Tragedy strikes a married couple on vacation in the Moroccan desert, touching off an interlocking story involving four different families.

Goede film met mooie beelden van Marokko en een sterke Brad Pitt.
Het segment met het Japanse meisje vond ik overbodig, het voegde imo niet echt iets toe aan het complete verhaal.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 8,0
pi_77284702
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:08 schreef boskameel het volgende:
Fargo (1996)
[ afbeelding ]
Weer eentje van the Coen broertjes. Zeker vermakelijk. Spanning, droge humor, alles zit erin. Buscemi speelt weer erg sterk zoals ik gewend ben. Wel grappig dat je een beetje dezelfde acteurs in alle films terugziet van ze. Gaat nergens vervelen .

7/10
Die foto doet me denken aan de Soprano's.
pi_77286514
Bronson (Nicolas Winding Refn, 2009)
Lastig om een oordeel te vellen over deze film die veel wordt vergeleken met A Clockwork Orange. Ik ben er nog niet helemaal uit of het een goedkope “kloon” is of meer een film die bepaalde sterke punten uit andere films heeft overgenomen en daar toch een eigen draai aan geeft. Dat maar even buiten beschouwing gelaten, op zich is het een prima film. Mooie combinatie van beelden en muziek, voornamelijk bekende klassieke stukken maar ook de Pet Shop Boys. Enkele prachtige scènes, met name de dialoog die het titelpersonage op een gegeven moment met zichzelf voert vond ik erg sterk, de manier van vertellen beviel me sowieso wel. Tom Hardy zet de hoofdrol vol overtuiging neer, een personage dat je niet snel zal vergeten. Dit is zeker een film die ik nog eens ga herkijken. Voor nu een 7.3
  dinsdag 26 januari 2010 @ 13:52:45 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77289177
Okuribito
Erg mooie film over een onderwerp wat niet vaak in bod komt in films: de lichamen van gestorvenen voorbereiden op hun crematie. Een cellist, die niet meer aan de bak komt, besluit deze ongewone baan te nemen en de kijker krijgt te zien hoe hij en zijn omgeving hier mee omgaat. Erg interessant, zoals de Japanse cultuur eigenlijk altijd wel is. De beelden van de omgeving en natuur zijn mooi geschoten en de muziek mag er ook zijn.

In het begin dacht ik naar een subtiel drama te kijken, maar gaandeweg wordt het sentiment er her en der dik op gesmeerd. Niet voor niets won het de oscar voor beste buitenlandse film in 2009. Wat me ook opviel was de niet zo subtiele gelaatsuitdrukken. De hoofdpersoon kijkt extra verschrikt bij verbazing, zijn vriendin lacht overdreven blij bijvoobreeld. Is dit nu typisch iets Japans of is dit soort acteerwerk extra aangedikt om bepaalde kenmerken/vooroordelen van Japanners voor buitenlandse filmkijkers te 'bevestigen'? Cijfer: 8

Pineapple Express
Het heeft wel grappige gedeeltes, zoals die leipe achtervolgingsscene, maar heel geniaal is het zeker niet. Seth Rogen heeft betere dingen laten zien, maar soit. Dit soort films zijn nog altijd beter dan de gemiddelde Amerikaanse komedie.

Iedereen had het erover. De kranten, TV, Fokke en Sukke, zodoende ging ik ook op in de hype om deze film in 3d te zien. Dat 3d-gebeuren is geslaagd te noemen. De jungle-setting leidt tot veel mooie shots waardoor je als het ware mee de film induikt. Gewoon 2d had m.i. ook wel volstaan, maar goed dat terzijde.
Qua plot ben ik niet echt te spreken: het is uitgekauwd en cliché met tenenkrommende momenten, waardoor ik al gauw voor de bad guy ga supporteren. Leuke rol voor Stephen Lang . Daar houdt de koek echter bij op. Inmiddels heeft deze film trouwens het omzetrecord van Titanic-record verbroken! Cijfer: 7,5

Celebrity
Nah, heel erg matig is deze modernere versie van A Dolce Vita. Kenneth Branagh doet Woody Allen na, maar wekt daarmee enkel irritatie op. Ondertussen passeren een hele rij sterren de revue: Leonardo di Caprio, Charlize Theron, Famke Janssen, Donald Trump trouwens ook nog! Zelfs Voor Woody-begrippen was dit een heel onrustige film en ik heb me dr weinig mee kunnen amuseren. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_77289495
edit: verkeerde film in gedachten
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:37:51 #279
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_77296417
Banlieue 13 Ultimatum:

net als deel1 weer een stoere actiefilm, vlotte actie met een goed vleugje humor erin
ik geef hem een 7,5
The Outside Agency
pi_77297766
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:52 schreef Falco het volgende:
Okuribito
De hoofdpersoon kijkt extra verschrikt bij verbazing, zijn vriendin lacht overdreven blij bijvoobreeld. Is dit nu typisch iets Japans of is dit soort acteerwerk extra aangedikt om bepaalde kenmerken/vooroordelen van Japanners voor buitenlandse filmkijkers te 'bevestigen'?
Dit heb ik me ook al vaak afgevraagd. Vooral in de horror-hoek is het bijna niet om aan te zien, dan wordt de muziek ook zo extreem verdrietig of zogenaamd spannend. Het werkt vaak op mijn lachspieren.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:06:46 #281
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77308703
Triangle (2009)

Een vrouw gaat met kennisen mee op een zeiljacht. Onderweg geraken ze in een vage storm waarna ze de boot kwijtraken. Wonder boven wonder komt een onbemande cruise-ship aanvaren. Of toch niet? De titel verraadt het onheil. En ik geef alleen 1 hint waar het over lijkt te gaan. Timeloop. Ik vond het een leuke Horror/Thriller.

Ps. hij gaat net zoals 'Law Abiding Citizen' op mijn Bluray-lijst.

Mijn Cijfer: 8.0
iMDB: 6.6

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 26-01-2010 21:49:52 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77309005
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:52 schreef Falco het volgende:
Okuribito
Erg mooie film over een onderwerp wat niet vaak in bod komt in films: de lichamen van gestorvenen voorbereiden op hun crematie. Een cellist, die niet meer aan de bak komt, besluit deze ongewone baan te nemen en de kijker krijgt te zien hoe hij en zijn omgeving hier mee omgaat. Erg interessant, zoals de Japanse cultuur eigenlijk altijd wel is. De beelden van de omgeving en natuur zijn mooi geschoten en de muziek mag er ook zijn.

In het begin dacht ik naar een subtiel drama te kijken, maar gaandeweg wordt het sentiment er her en der dik op gesmeerd. Niet voor niets won het de oscar voor beste buitenlandse film in 2009. Wat me ook opviel was de niet zo subtiele gelaatsuitdrukken. De hoofdpersoon kijkt extra verschrikt bij verbazing, zijn vriendin lacht overdreven blij bijvoobreeld. Is dit nu typisch iets Japans of is dit soort acteerwerk extra aangedikt om bepaalde kenmerken/vooroordelen van Japanners voor buitenlandse filmkijkers te 'bevestigen'? Cijfer: 8
Volgens mij is het iets typisch Japans. Bij de meeste Japanse films die ik ken zijn de uitdrukkingen erg overdreven. Ander goed voorbeeld zijn de boeren in Seven Samurai die echt elke gezichtsspier twintig keer per seconde laten trillen in hun scenes
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:45:03 #283
67089 Gillingham
The horror...
pi_77310779
Een Ozu gaat echt wel heel anders te werk met zijn acteurs.
What's it going to be then, eh?
pi_77316736
Vanavond 2 films gezien:

http://www.imdb.com/title/tt0988045/
Toch wel een erg goede film eigenlijk. Leuke dialogen, prima acteerwerk en een goed verhaal. IMDB een 7.7, voor mij een 7.9.

http://www.imdb.com/title/tt1187064/

Bizarre film zeg. Soort van Groundhog Day thriller..erg wazig en toch wel wat plotholes. Hij was niet slecht ofzo, maar bleef echt met een onvoldaan gevoel zitten..IMDB een 6.6, voor mij een 6.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:41:00 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77317121
Suspiria
Afgelopen oktober heb ik Suspiria pas voor het eerst gezien en toen vond ik `m geweldig.
Nu, met de release van de Britse blu-ray, heb ik `m dus na zo`n korte tijd weer opnieuw gezien. En dan blijkt dus dat de film een écht goede film is.Want ook al is het pas zo kort geleden dat ik de film heb gezien, hij wist me opnieuw te verbluffen en ik heb er opnieuw ontzettend van genoten.

De (redelijk omstreden) blu-ray zelf dan. Er is nogal wat te doen over de beeldkwaliteit maar ik moet zeggen dat ik `m helemaal niet slecht vond. Er is op een paar momenten wel sprake van dat het beeld te fel is, net alsof het over belicht is. Op andere momenten lijken de achtergronden nogal wazig. Dat is wel jammer. Maar over het algemeen mogen we mijn inziens absoluut niet klagen over de kwaliteit van deze blu-ray release. Argento`s meesterwerk heeft er nog nooit zo prachtig en kleurrijk uit gezien. Daarbij is het geluid ook geweldig.
Absolute aanrader!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 10/10
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:56:56 #286
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_77317888
The Kid (1921)
Charlie Chaplin speelt hier een glansrol in deze korte film (een uurtje). Iedereen kent de maniertjes wel van Chaplin en zijn bolhoed en wandelstok, maar kijk eens een echte film van hem. Dan zitten er toch verdraait grappige stukjes in - en blijft de film als geheel nog goed overeind ook. Leuk.
7,5/10

Overal verstand van.
pi_77318527
Laatst ff weer es wat westerns gekeken

Tombstone
Ex-sherrif wil een rustig bestaan opbouwen in een nieuw stadje, maar wordt door zijn broers weer teruggetrokken naar zijn oude bestaan waarin hij de wet vertegenwoordigde.
Gewoon een erg toffe western, met een sterke rol van Val Kilmer, die in elke scéne dat hij meedoet de show steelt als de constant dronken Doc Holliday.
8/10

The Searchers
Familie wordt uitgemoord, kleinste dochter wordt ontvoerd door indianen die haar als hun eigen kind opvoeden. John Wayne gaat haar terughalen .
Het totaalbeeld gaf mij een beetje raar gevoel neer van "cowboys zijn goed en indianen zijn slecht". Tis tevens de eerste John Wayne film die ik zie, en John Wayne viel mij simpelweg een beetje tegen. Al met al toch een vermakelijke film en het is bijzonder interessant om scénes te zien waarbij je denkt "heuj dit is op dezelfde locatie gefilmd als Once Upon A Time In The West".
7/10

High Noon
Een net gepensioneerde sherriff, staat op het punt zijn stadje te verlaten als hij te horen krijgt dat een viertal zware criminelen diezelfde dag nog in dat stadje zouden komen. Hij besluit te blijven en tracht mannen te ronselen om deze vier te lijf te gaan.
Sterkste western van de drie, goed verhaal, goed in beeld gebracht en vooral erg goed acteerwerk van Gary Cooper. En Lee van Cleef laat zijn gezicht zien! Geen tekst maar gezicht is genoeg met hem . Tevens was het hier net zoals bij The Searchers erg tof te zien waar Once Upon A Time In The West die sublieme opening van heeft gekopieerd en geperfectioneerd.
9/10
pi_77318673
The Fourth Kind
http://www.imdb.com/title/tt1220198/

Als fan van dit soort films ging ik met goede hoop de film in. Na het eerste kwartier had ik mijn twijfels of het nog wel goed ging komen. Maar dat kwam het gelukkig wel.
De originele video en audio wordt goed gebruikt om de dramatisering te ondersteunen. Het verhaal is best tof en werkt naar een hoogtepunt toe. Maar net als bij de rest van de film wordt het hoogtepunt nauwelijks in beeld gebracht en moeten we het doen met een navertelling ervan. Dit zorgt door de gehele film heen voor een goede spanning en de vraag wat er nou echt aan de hand is. Daar houd ik van! (ala BWP en Paranormal Activity)
Een van de minpunten is dat er te veel nadruk wordt gelegd op het punt dat het verhaal echt gebeurd is. Deze nadruk werkt averechts en mijn twijfels of het echt is worden steeds groter. In sommige scenes van de dramatisering wordt de camera niet stil gehouden en schud die een klein stukje heen en weer. Ongetwijfeld een keuze van de director, maar ik stoorde mij eraan.

IMDB: 6.4

[ Bericht 1% gewijzigd door lelouch op 27-01-2010 00:19:47 ]
pi_77321178
Meryl Streep in It's complicated.

Leuke film, maar ik had echt veel liever iemand als Dustin Hoffman gezien in de rol die nu gespeeld wordt door Baldwin. Toch wel leuk om te kijken en Steep is weer heerlijk natuurlijk.

7.5
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 27 januari 2010 @ 22:43:11 #290
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77357628
Roma, Città Aperta (Rome, Open City)
Het eerste deel uit Rossellini`s War Trilogy wordt door velen officieel gezien als het begin van de neo-realistische stroming. Maar eigenlijk voldoet hij niet eens aan één van de belangrijkste aspecten van het neo-realisme, namelijk dat de cast bestaat uit non-professionele acteurs. Aldo Fabrizi (als de priester Don Pietro) en Anna Magnani (als Pina) waren ten tijde van de opnamen namelijk al (redelijk) bekende acteurs. Niet dat dat iets afdoet aan de kwaliteit van de film. Integendeel. De voltallige cast is erg sterk en compleet geloofwaardig.
De film is geschoten aan het einde van de Tweede Wereldoorlog, toen in Italie alleen nog Rome pas was bevrijd. Dat kwam de film ironisch genoeg ten goede, want in alle buiten opnamen is te zien hoe Rome nog in puin ligt door de oorlog. Dat verhoogt het realistisch gehalte van de film ontzettend.
Het verhaal opzich is niet eens heel erg speciaal, over het Italiaanse verzet ten tijde van de oorlog.
Een mooie,aangrijpende film met vele memorabele momenten.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_77358275
Visueel een van de mooiste films die ik ken, het 3D gebeuren voegt gigantisch veel toe aan de film en zorgt voor verscheidene schitterende plaatjes.
Het verhaal is een beetje cliché en voorspelbaar, maar wel gewoon goed uitgewerkt.
8/10
pi_77359237
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 04:13 schreef scanman1 het volgende:
Meryl Streep in It's complicated.

Leuke film, maar ik had echt veel liever iemand als Dustin Hoffman gezien in de rol die nu gespeeld wordt door Baldwin. Toch wel leuk om te kijken en Steep is weer heerlijk natuurlijk.

7.5
Ik vond juist Baldwin heel fijn in zijn rol, had liever iemand anders voor Steve Martin gezien. (Zal wel persoonlijk zijn)

A Serious Man

Hier al besproken, dus ik houd het kort. Weer een typische Coen film, absurde situaties die normale mensen teisteren. Een film over het geloof van een man, en hoe dit op de test wordt gesteld. Deed me ergens denken aan O, brother were art thou en diens parallel met Odysseus waar deze film een parallel trekt met dat ene verhaal in de bijbel met die gast (Abram of Job die waar al zijn zonen van doodgaan enzo). Goede film als je er van houdt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik vond die hoofdpersoon eigenlijk heel veel op Joachin Phoenix lijken
Cijfer: 8
Imdb: 7.7

The Box

Verhaal in het kort:
Vreemde man komt aan bij gezin met een doosje waar een knop op zit, als ze er voor kiezen de knop in te drukken krijgen ze 1 miljoen en gaat er ergens op de planeet iemand dood. Ze drukt op de knop, en shit gaat sideways.

Een Richard Kelly film, dat kan bij mij meestal niet stuk (waar anderen Southland Tales een kutfilm vonden blijf ik erbij dat het een goede film is). En ook deze keer vond ik het weer prima te doen. Alhoewel ik moet toegeven dat deze wel minder was dan Donnie Darko en Southland Tales. Leuk principe, zeker filmwaardig, maar het geheel leek meer op een David Lynch film dan iets anders. Een David Lynch film waar veel in wordt uitgelegd maar nog heel veel open is voor speculatie iig. De film zet je wel aan tot denken en dat waardeer ik.
Cijfer: 7.5
Imdb: 6.1
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_77363725
Butch Cassidy And The Sundance Kid
Twee bandieten zitten rustig treintjes te overvallen tot de rijke man van wie zij veel stalen besluit een gespecialiseerd team op te zetten om hen te pakken te krijgen.
Robert Redford en Paul Newman vullen elkaar hier echt ontzettend goed aan. Zelden zulk goed acteerwerk gezien ,de interactie tussen hen is echt subliem en een lust om naar te kijken. Deze luchtige western heeft mij gewoonweg weggeblazen.
10/10
  donderdag 28 januari 2010 @ 08:51:37 #294
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_77365582
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:08 schreef boskameel het volgende:
Fargo (1996)
[ afbeelding ]

7/10
Ook gezien. Leuke personages,hele droge humor, bizarre situaties. Zeer interessant!
8/10
pi_77369460
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 02:07 schreef Siniti het volgende:
Butch Cassidy And The Sundance Kid
Twee bandieten zitten rustig treintjes te overvallen tot de rijke man van wie zij veel stalen besluit een gespecialiseerd team op te zetten om hen te pakken te krijgen.
Robert Redford en Paul Newman vullen elkaar hier echt ontzettend goed aan. Zelden zulk goed acteerwerk gezien ,de interactie tussen hen is echt subliem en een lust om naar te kijken. Deze luchtige western heeft mij gewoonweg weggeblazen.
10/10
The Sting, met hetzelfde duo en van dezelfde regisseur, is nog leuker.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 28 januari 2010 @ 11:52:38 #296
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_77370621
Sherlock Holmes

Deze film vorige week gezien en was wat mij betreft een 'jammer maar helaas'. Had er meer van verwacht, door de overduidelijk Indiana Jones achtige aanzet, maar heeft hetzelfde euvel als de 4e Indiana Jones. De makers zelf lijken niet te snappen wat die films leuk maakt en de balans raakt volkomen zoek. Op het laatst interreseerde het mij en mijn mede kijkers niets of de karakters het uberhaupt overleefden, het plot was warrig en niet spannend en de inleiding duurde veel te lang.
Een verspilling van acteertalent wat mij betreft, want de chemie is er wel tussen Law en Downey Jr. en bij vlagen is het erg grappig. Maar als ik het vergelijk met pak weg Iron Man, dan staat deze ver in zijn schaduw terwijl de films om dezelfde niche vechten (met nota bene dezelfde hoofdpersoon, die grofweg een vergelijkbaar karakter speelt). Niet slecht, maar zeker ook niet goed.

Ik: 6.5
Imdb: 7.5

Diarios de motocicleta (Motorcycle Diaries)

Roadmovie en licht biografische film over de jonge jaren van Che Guevara. leuke film die een beetje deed denken aan 'Into the Wild'. Het samenspel tussen de vrienden is clichematig, maar toch erg grappig en de beelden van zuid amerika zijn prachtig. Het verhaal ontwikkeld zich langzaam iets moralistischer, maar echt vervelend wordt het niet. Ik stoorde me wel licht aan het al te positieve beeld wat er van che wordt geschetst, zijn karakter eindigt eendimensionaler dan het begint merkwaardig genoeg, terwijl de geschiedenis toch echt wat anders leert.

Maar al met al een kijkbare, aardige film.

Ik: 7.5/8.0
Imdb: 7.9

The Third Man (1949)

Een Amerikaanse man op zwart zaad komt aan in naoorlogs Wenen op uitnodiging van een oude vriend. Bij aankomst blijkt deze overleden onder verdachte omstandigheden en zich bezig te hebben gehouden met duistere zaken.
Wat een leuke film! Hij is grappig, heeft hele aparte, maar aanstekelijke muziek, goed gespeeld, intelligente en logische dialogen, mooie beelden en met name een prachtig einde. Extra vernoeming waard vind ik de scherpe maatschappijkritiek, die erg ironisch en subtiel wordt aangebracht, verrassend voor die tijd. Verder is de grappige maar toch rake karikaturale neerzetting van alle geallieerde nationaliteiten een leuke toevoeging.
Duits vlot kunnen verstaan voegt veel toe bij deze film trouwens, mijn versie had iig geen ondertiteling voor het duits. Maar het is erg traag en gearticuleerd, dus ik denk dat het de opzet is dat je zelf 'stiekem' luistert naar wat de hoofdpersoon niet kan verstaan.

ik: 8.5
imdb: 8.5 (#62 in de top250)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_77372880
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_77372999
quote:
Had het origineel nog niet gezien (ja ooit in een grijs verleden heel erg laat op mijn tv die eigenlijk uit moest staan). Eens kijken hoe dat uitziet
pi_77373714
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 12:59 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Had het origineel nog niet gezien (ja ooit in een grijs verleden heel erg laat op mijn tv die eigenlijk uit moest staan). Eens kijken hoe dat uitziet
Ongelooflijk niet-boeiend.
pi_77379208

http://www.imdb.com/title/tt0808399/

Wat een ongelooflijk fijne film is dit zeg! Prachtige dames en sowieso een fantastische cast, erg leuke en gevarieerde verhaallijnen, een prachtige sfeer..Echt genieten gewoon. In navolging van Paris, Je T'Aime een mozaïekwerk van verschillende gerenommeerde regisseurs met als rode draad New York. Elf segmenten die elk de liefde en het drama centraal stellen. Ik ben sowieso echt een New York-fan, maar ook voor anderen is dit gewoon echt een aanrader! IMDB een 7.4, voor mij een 8.5. Nu Paris Je T'Aime maar eens binnenhalen. Er schijnt ook een Shanghai versie te komen.

Welke film heb jij vandaag/pas gezien CLIII?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')