abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77201176
Up in the Air
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

Hele goeie film. Heel goed acteerwerk van Clooney

En voor de rest ben ik te stoned om er nog iets zinnigs over te zeggen

Mijn cijfer: 8
IMDB: 8,1
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77202879
A paraplegic marine dispatched to the moon Pandora on a unique mission becomes torn between following his orders and protecting the world he feels is his home.

Wauw wat vet . Natuurlijk heeft het verhaal niet veel om handen, maar daarom ga je ook niet naar zo'n film.

IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 8,8
  zondag 24 januari 2010 @ 11:08:06 #253
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_77203113
Gisteren Angels and Demons gezien. Mijn vriendin heeft het boek gelezen en was nieuwsgierig naar de verfilming. Ik heb daarentegen niets met de boeken en ging blanco de film in.

Ondanks dat de film de gehele tijd (toch een dikke 140 minuten) spannend blijft zaten er wat mij betreft net teveel storende elementen in om er helemaal in te geraken. Een aversie tegen georganiseerd geloof en bijbehorende rituelen helpt daarbij ook niet.
Voorbeeldje:
[spoiler]Die anti-matter container heeft een batterij-indicator. Die staat vol met iets van 15 streepjes. Dan hebben ze minimaal 4 uur. Dat is een kwartier per streepje. Dan toch gaan er in de laatste scene 4 streepjes verloren.. in 5 minuten![spoiler]

Ook was op een aantal punten de CGI heel erg matig (een van de eerste indoor scenes in het vaticaan viel ontzettend duidelijk op dat ze ergens anders liepen) en had ik graag wat meer achtergrond meegekregen van de bad guy (die je gedurende de film ziet).

Maar zoals gezegd; de film was wel redelijk spannend.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 24 januari 2010 @ 14:31:12 #254
13148 Shogo
Psycho...
pi_77209730
Laatste tijd gezien

Dexter S4 9/10
Californication S3 8/10
Carriers 5/10
Pandorum 7/10

Nu de echt leuke films van de laatste tijd:
Zombieland (2009)
De Verenigde Staten zijn vergaan iedereen is veranderd in zombies maar er is een overlevende genaamd Columbus (Jesse Eisenberg) hij overleefd doormiddel van zijn regels op weg naar columbus ontmoet hij Tallahassee (Woody Harrelson) een stoere all aloner met een zwak voor Twinkie's. Deze kan gemakkelijk naast Shaun of the Dead, geweldige humor erin verwerkt (BM als hoogtepunt). De karakters worden toch uitgediept en zelfs het romantische gedeelte bleef leuk. Ik hoop dat een deel 2 net zo goed kan worden.

(500) Days of Summer
Niet je typische rom-com. We ontmoeten Tom Hansen aan het begin van de film die borden kapot slaat en leren dat hij liefdesverdriet heeft en zo beginnen de 500 dagen (niet chronologisch) met Summer het meisje die hij als de liefde van zijn leven ziet. De acteurs hebben hierbij een geweldige chemie en weten de karakters diepgang te geven en een zekere herkenbaarheid. Daarbij vond ik het ook cinematografisch mooi uitgevoerd de gebouwen van L.A. vallen nu des te meer op. En daarbij toegevoegd de indie muziek maken het sfeertje en daarmee de film compleet.
pi_77212540
Red Cliff (John Woo, 2008) & Red Cliff II (John Woo, 2009)
Dit tweeluik van John Woo over een Chinese oorlog in het begin van de derde eeuw zit er prachtig uit, maar de (veel) te lange speelduur breekt de films op. Beide films bevatten enkele mooi in beeld gebrachte veldslagen, maar de scenes daartussen voegen maar weinig toe en zijn erg langdradig. Woo had er een stuk beter aan gedaan om hier een film van te maken in plaats van twee films met een totale speelduur van vijf uur. 6.5
  zondag 24 januari 2010 @ 15:59:00 #256
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77212631
The Echo 2009
Een ex-gevangene verhuist naar een heel oud apartementencomplex, waar hij probeert het beste ervan te maken. Maar dan maakt hij kennis met een mysterieuze politieagent, die samen met zijn vrouw en dochtertje ook in het complex woont. Het duurt vervolgens niet lang voordat de ex-gevangene ontdekt dat er iets vreemds aan de hand is.
Zeer leuke griezelfilm al vond ik het einde wat raar.
6.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77215979
Brick
Een high school detective over Brendan (Joseph Gordon-Levitt), die de mysterieze verdwijning van zijn ex-vriendin onderzoekt.

7

Whip It
Naar aanleiding van dit topic Whip It gezien. Leuk feelgood movie over Bliss, die besluit zich bij een roller derby team aan te sluiten. Met Ellen Page en Juliette Lewis.

8
Because simple is bad!
  zondag 24 januari 2010 @ 22:03:11 #258
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_77228243
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

klopt ja, die monsters kunnen in t echt ook praten.
pi_77228492

The Boy in the striped Pyjamas

Indrukwekkend en dramatische film die zich toch weet te onderscheiden van andere Holocaust-films. Niet aan te raden om te kijken met mensen die snel gaan huilen met films.

IMDB cijfer: 7.8
Mijn cijfer: 8.5
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_77230235
Gister en vandaag twee films gezien en vond ze slecht/ matig:

The Road

Heeft een 7,8 op IMDB. Kon er helemaal niet inkomen, het beetje spanning wat er in zat was na een paar minuten weer weg. Hele film erg grijs Gewoon saaaaaaaaiiiii.

Een 5

The Men Who Stare at Goats

Nog saaier in mijn ogen en misschien één keer een kleine glimlach. Vond de humor niet leuk, maar kan aan mij liggen, de rest van de zaal vond de film volgens mij stukken beter.

Een 3,5 voor de moeite
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77231275
The Fourth Kind.

Wat een flutfilm zeg. Ik vind echt dat de film in alles faalt. Er wordt geprobeerd hetzelfde effect te bereiken als bij The Blair Witch Project en Paranormal Activity. Maar ik vind het ook erg raar dat er dan zogenaamd orginele beelden zijn en dat dat dan tegelijkertijd wordt nagespeeld door Milla Jovovich. Erg slecht en een dikke faal.

IMDB cijfer: 6,4
Mijn cijfer: 2,5
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_77231428
quote:
Op zondag 24 januari 2010 05:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Up in the Air
http://www.imdb.com/title/tt1193138/

Hele goeie film. Heel goed acteerwerk van Clooney

En voor de rest ben ik te stoned om er nog iets zinnigs over te zeggen

Mijn cijfer: 8
IMDB: 8,1
Volgens mij vond je het een goede film omdat je stoned bent.

Ik heb die ook gezien en het is een film zoals zoveel films. Niet origineel, constant dezelfde bekende elementen zoals flauwe grapjes.
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:18:04 #263
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_77232672
Public Enemies (2009)
Ondanks een goede regisseur (Michael Mann) en twee van mijn favoriete acteurs (Depp en Bale) wil deze film maar niet echt lukken. Hij duurt langer dan twee uur, maar lijkt niet echt ergens heen te gaan. Schieten met tommyguns is natuurlijk even leuk, maar verveelt snel. Onderhoudende film, maar niet veel meer dan dat.
IMDB: 7,2/10
Zelf: 6,8/10

Batman Begins (2005)
Klassieker van regisseur Nolan met een goede Bale in de hoofdrol. Beetje een inhaalfilm, want de meesten zullen hem wel gezien hebben. Ondanks het stripverhaal thema is de film goed uitgewerkt met voldoende diepgang. Slotactie was wat mij betreft een beetje overbodig, maar daar zal het grote bioscooppubliek vast anders over denken. Fijne film.
IMDB: 8,3/10
Zelf: 7,8/10

Overal verstand van.
pi_77235747
Die Nacht der Lebenden Loser (2004)

Duitse variant op Idle Hands en soortgelijke tiener/stonerkomedies. Een paar kneuzen worden door een voodooritueel per ongeluk in zombies veranderd, waarna ze met hun nieuwe zombiekrachten de populaire pestkoppen op school eens op hun plaats kunnen zetten. Helaas blijkt het toch erg lastig te zijn om een normaal leven te leiden met loslatende lichaamsdelen en trek in mensenvlees en moeten ze op zoek naar een manier om weer normaal te worden.
Best grappige film, die soms misschien net iets te Amerikaans wil doen (blijkbaar heeft het gewerkt, ze zijn nu bezig met de remake), maar eigenlijk is het ook gewoon leuk om zo'n soort film voor de verandering eens in het Duits te zien.

cijfer: 7 / IMDB: 5.8
  maandag 25 januari 2010 @ 00:49:34 #265
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_77236060
Pathology 2008
Film kon me niet echt boeien, ik verwachtte er zo veel van. Het verhaal begint goed, maar dan zakt alles wat in mekaar als een slappe pudding. Nuja, het einde kon met toch nog bekoren. Saaie film.
6.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77240189
2012

Als ik alleen een smiley zou mogen posten dan zou t deze worden Wat een belachelijk verhaal en verloop, en er dan ook nog serieus bij gaan acteren. Grappige effectjes, maar zonder enige vorm van nadenken .. Snel maar vergeten, deze troep.
Where facts are few, experts are many.
pi_77244503
Up in the Air (Jason Reitman, 2009)
Wederom een film van Jason Reitman met een markante hoofdpersoon, ditmaal een man die door bedrijven wordt ingehuurd om hun personeel te ontslaan. Vond het een prima film, maar het bleef allemaal wel behoorlijk oppervlakkig en redelijk voorspelbaar. Wel leuke (bij)rollen en er valt genoeg te lachen. De film is een behoorlijke Oscarkanshebber, dat is in mijn ogen wel wat overdreven. 7.6
  Moderator maandag 25 januari 2010 @ 12:52:38 #268
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_77244944
Law Abiding Citizen (Verenigde Staten, 2009, 108 minuten)
Film met Jamie Foxx.

Verhaal
Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft.

Ik vond dit een prima film. Ik zag in het begin van de film de reden dat de dader tot zijn daden komt, maar er zat nog een kleine twist in de film. Ik vind alleen Jamie Foxx in deze rol niet op zijn plek. Ik zou niet weten welke acteur het dan wel had moeten zijn, maar ik 'voelde' hem niet in die rol. Neemt niet weg dat de film met een redelijke vaart doorloopt, en hij lekker weg kijkt. Op moviemeter krijgt hij 3,81/5 en dat is mij wat te hoog. Ik zou deze film eerder een 2,5 geven. Kijkt lekker weg maar blijft ook weer niet heel lang hangen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_77252114
Cloudy With A Chance Of Meatballs
The most delicious event since macaroni met cheese. Inspired by the beloved children's book, the film focuses on a town where food falls from the sky like rain.

Wat een fijn filmpje. Grappig en leuk uitgewerkt.
Die vader achter de computer

IMDb: 7,3
Mijn cijfer: 8,3
pi_77254712
A Serious Man

Een echte Coen brothers film. Het begin kon ik niet echt bevatten, wat had dat met het verhaal te maken? En het einde vond ik erg abrupt, maar misschien geeft dat stof tot nadenken. Burn After Reading kon me beter bekoren .

6,5/10
  maandag 25 januari 2010 @ 16:57:20 #271
285682 Squirrel.D
Mensen die niet weten.
pi_77254879
curious george

9/10 Topper
Aw gosh you got no Nuts.
pi_77262446
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:52 schreef CoolGuy het volgende:
Law Abiding Citizen (Verenigde Staten, 2009, 108 minuten)
Film met Jamie Foxx.

Verhaal
Een aanklager, Nick Rice (Foxx), komt terecht in een wraakcomplot van iemand die getraumatiseerd is door het rechtssysteem. Hij moet het opnemen tegen een crimineel meesterbrein, Clyde Shelton (Butler), die vanuit de gevangenis een hele stad onder controle heeft.

Ik vond dit een prima film. Ik zag in het begin van de film de reden dat de dader tot zijn daden komt, maar er zat nog een kleine twist in de film. Ik vind alleen Jamie Foxx in deze rol niet op zijn plek. Ik zou niet weten welke acteur het dan wel had moeten zijn, maar ik 'voelde' hem niet in die rol. Neemt niet weg dat de film met een redelijke vaart doorloopt, en hij lekker weg kijkt. Op moviemeter krijgt hij 3,81/5 en dat is mij wat te hoog. Ik zou deze film eerder een 2,5 geven. Kijkt lekker weg maar blijft ook weer niet heel lang hangen.
Een van de betere films die ik de laatste maanden heb gezien Gewoon leuk en spannend.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77279583
Fargo (1996)

Weer eentje van the Coen broertjes. Zeker vermakelijk. Spanning, droge humor, alles zit erin. Buscemi speelt weer erg sterk zoals ik gewend ben. Wel grappig dat je een beetje dezelfde acteurs in alle films terugziet van ze. Gaat nergens vervelen .

7/10
pi_77284622
Babel
Tragedy strikes a married couple on vacation in the Moroccan desert, touching off an interlocking story involving four different families.

Goede film met mooie beelden van Marokko en een sterke Brad Pitt.
Het segment met het Japanse meisje vond ik overbodig, het voegde imo niet echt iets toe aan het complete verhaal.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer: 8,0
pi_77284702
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:08 schreef boskameel het volgende:
Fargo (1996)
[ afbeelding ]
Weer eentje van the Coen broertjes. Zeker vermakelijk. Spanning, droge humor, alles zit erin. Buscemi speelt weer erg sterk zoals ik gewend ben. Wel grappig dat je een beetje dezelfde acteurs in alle films terugziet van ze. Gaat nergens vervelen .

7/10
Die foto doet me denken aan de Soprano's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')