quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Mwah, bilmiyorem heeft, om een of andere vreemde reden, wel steeds de neiging om alles wat burakius doet goed te keuren en te verdedigen. Er mag van allebei wel een keer wat gezegd worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat ook eerder om trollerig gedrag dan een bepaalde levensvisie. Ook al wil Arya het die kant op duwen.
Vooral Burakius denkt dat het hier een speeltuin is, waar hij kan lachen door steeds provocerende dingen te plaatsen. En dan te kijken hoe iedereen elkaar in de haren vliegt.
Bilmiyorem vind ik nog best meevallen, maar af en toe vervalt zij ook in dit gedrag.
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat dat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mwah, bilmiyorem heeft, om een of andere vreemde reden, wel steeds de neiging om alles wat burakius doet goed te keuren en te verdedigen. Er mag van allebei wel een keer wat gezegd worden.
Ja omdat ze buren zijn denk ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mwah, bilmiyorem heeft, om een of andere vreemde reden, wel steeds de neiging om alles wat burakius doet goed te keuren en te verdedigen. Er mag van allebei wel een keer wat gezegd worden.
Als er een een extreem voorbeeld van hypocrisie is dan is dat nadiaschoonheid wel. Lachwekkend gewoon.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Doen ze het ook samen?
[ afbeelding ]
Volgens mij heeft ze een oogje op burakius, gezien hun eerdere posts over trouwen e.d.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Doen ze het ook samen?
[ afbeelding ]
Het heeft weinig meer met geloof te maken, want met hun domheid maken ze hun eigen geloof alleen maar zwart. Het is gewoon puur irritant gedrag. Puberaal gedrag.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat is wat ik constateer. Of is nadiaschoonheid ook haar buurvrouw?
Mogen ze doen, ik heb mijn zegje weer gedaan en zal er dan ook maar niet verder op reageren. Maar ja, ik betwijfel of ze mijn advies/punt uberhaupt hebben begrepen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:11 schreef IHVK het volgende:
Hm ik wilde iets over eten zeggen nu, maar ik denk dat we nog een tijdje niet klaar zijn met deze discussie. Straks gaan Burakius en Bilmiyorem natuurlijk weer reageren.
Ik ga even kijken, ik heb het gemist allemaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mogen ze doen, ik heb mijn zegje weer gedaan en zal er dan ook maar niet verder op reageren. Maar ja, ik betwijfel of ze mijn advies/punt uberhaupt hebben begrepen.
En dat noemt zichzelf dan een volwassen vent. Met z'n 'mijn geloof komt op de eerste plaats, dan pas mijn etniciteit'. Als meneer dan ook maar meteen even z'n normen en waarden op de eerste plaats zou zetten.... Of is hij die vergeten?quote:
Pseudo-filosoof/historicus Burakius.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En dat noemt zichzelf dan een volwassen vent.
Een beetje poederquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:24 schreef Julis het volgende:
Ik ga morgenmiddag een sneeuwpop maken, denk ik. Het sneeuwt hier nog steeds.Sneeuw is mooi.
Sneeuwt het bij jullie ook?
Welke hypocrisie? Ik geef vaak genoeg toe dat ik dingen verkeerd doe. Geen hand geven, geen alcohol noemde je ook achterlijk/hypocriet of wat dan ook. Jij bent de kinderachtige hier en dan na te gaan dat je minstens 2 jaar ouder bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een hoofddoek zal mij eerlijk gezegd worst wezen, ik kan alleen niet tegen hun hypocrisie en getroll steeds.
Ik heb nadiaschoonheid via een pm op haar fouten gewezen. Ja, ook mijn medemens wijs ik op hun fouten, boeit me niet of het moslims zijn of niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat dat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.
Ik leef in het oosten van Nederlandquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een beetje poeder, waar is die zogenaamde sneeuwstorm uit het zuid-oosten?
Nja.. ook, maar soms ook vanwege het geloof, bijv. bij nadiaschoonheid. Over sommige dingen ben ik het wel eens, maar soms zegt ze echt rare dingen en maakt de moslims en haar zelf belachelijk. Ik heb het al met haar daarover gehad. Sommige mensen hier denken echt dat ik het gedrag van sommigen accepteer alleen maar vanwege hun geloof. Dat is absoluut niet zo.quote:
wtf gwnquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze een oogje op burakius, gezien hun eerdere posts over trouwen e.d.
Ok, ik zeg het wel nog een keer. Ik zeg dat mijn gedag niet altijd goed is en dat van nadiaschoonheid ook niet. Ik heb haar daar op gewezen omdat ze ons geloof en haar zelf belachelijk maakt en omdat ik om mijn medemens geef, heb ik haar daar uitgebreid op gewezen via een pm. Ik vertoon vaak genoeg hetzelfde gedrag, maar ik ga er vanuit dat jullie niet alles serieus nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het heeft weinig meer met geloof te maken, want met hun domheid maken ze hun eigen geloof alleen maar zwart. Het is gewoon puur irritant gedrag. Puberaal gedrag.
Ik weet meer over het Osmaanse Rijk dan dat jij ooit zal kunnen weten. Je kunt geen Turks lezen en bevat niet de bronnen van de Turken. Ik weet niet zoveel over de rest van de geschiedenis dat is waar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Pseudo-filosoof/historicus Burakius.
Billelikker eerste klas. Ik zie je zo bij de NSB gaan als er ooit nog een Hitler komt. Je wilt zo graag een Nederlander zijn, dat je je ziel hebt verkocht.quote:
vind je het leuk om hier mee te lezen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit soort posts vind ik altijd een beetje eng
Het is eng, omdat jij al jarenlang geindoctrineerd wordt bewust/onbewust om deze gevoelens te krijgen. Dit gebeurt via de media of enig ander soort medium.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit soort posts vind ik altijd een beetje eng
Dat zegt iemand die in een discussie enkel met drogredenen en leugens kan komen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:33 schreef Burakius het volgende:
Aryha jij moet eens je gore mond houden. Je zit hier als een elitaire persoon te gedragen, maar zelf kom je met 0,0 argumenten. Je schat jezelf zo erg hoog in.
Ik heb hier één ding op te zeggen: slechts 1.4% van de Iraniers bezoekt vandaag de dag het vrijdaggebed. Iran wordt met de dag minder Islamitisch, en dat is wat ik erg toejuich.quote:Je bent zo anti-Islamitisch als de pest. Nou ik heb nieuws voor je! Iran/Perzië zal Islamitisch blijven! Zelfs na de revolutie! Want Iraniërs zijn niet dom en weten dat Islam het juiste pad is. Jij bent de afwijkende norm wat Perzen betreft! Je bent een schande voor de Perzen!
Nee, ik word altijd een beetje moe van dat "mijn geloof is beter dan het jouwe" gezwetsquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:37 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is eng, omdat jij al jarenlang geindoctrineerd wordt bewust/onbewust om deze gevoelens te krijgen. Dit gebeurt via de media of enig ander soort medium.
Ik heb het topic niet gelezen, maar dat jij plaatst jezelf zo hoog, dat alles al snel "achterlijk" voor je is. Je bent net een paard met oogkappen. Tunnelvisie.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat dat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.
Jammer dat je moe wordt. De Islam is het beste geloof. Betekent niet dat er geen respect is voor andersgelovigen. Juist wel! Maar daar lees je snel over denk ik..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik word altijd een beetje moe van dat "mijn geloof is beter dan het jouwe" gezwets
Ow er zal best wel iets als een god zijn, jij noemt 'm Allah, ik noem 'm "mijn geweten". Maar ik heb er geen duizend jaar oud geschrift bij nodig om letterlijk te nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jammer dat je moe wordt. De Islam is het beste geloof. Betekent niet dat er geen respect is voor andersgelovigen. Juist wel! Maar daar lees je snel over denk ik..
Nergens is er zoiets als, mijn geloof is superieur dus jij bent niets waard. Zoals ik al eerder heb aangegeven, iedereen is mens en geschapen door Allah.
Vooral de tweede alinea zal iedereen weer overheen lezen.
Hoe zou het volgens jou moeten gaan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:43 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff dat gebitch toch altijd. Echt ik ben zelf een Turk maar dit hier in dit topic is precies ook wat er mis is in Turkije. Iedereen staart zich blind op zijn eigen mening. Niemand die relativeert
Je denkt dat je het niet nodig hebt en creërt je eigen normen en waarden, die foutief zijn ten opzichte van de waarden en normen die God heeft neergezet. Deze hoeven niet eens zo erg af te wijken van de wetten van God, aangezien we toch in een land wonen waar de Christelijke-Joodse cultuur heerst, en daarmee automatisch ook wel een beetje de normen en waarden. Echter moet je je beseffen dat elke (kleine) mistap weer een stapje dichter bij satan is. Het begint altijd met iets kleins.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow er zal best wel iets als een god zijn, jij noemt 'm Allah, ik noem 'm "mijn geweten". Maar ik heb er geen duizend jaar oud geschrift bij nodig om letterlijk te nemen.
Je wist niet eens dat de diplomatieke correspondentie tijdens het Ottomaanse rijk Perzische vormen gebruikte.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik weet meer over het Osmaanse Rijk dan dat jij ooit zal kunnen weten. Je kunt geen Turks lezen en bevat niet de bronnen van de Turken. Ik weet niet zoveel over de rest van de geschiedenis dat is waar.
Jij slimmer? In je dromen wellicht.quote:En dat jouw intelligentie te laag is om mijn persoonlijke filosofie te snappen kan ik niets aan doen. Het getuigt van zwakte om het dan meteen met hoon gelach weg te wuifen. Stiekem stress je dat je het niet kunt begrijpen. Hoe kan het nou dat een Moslim en ook nog eens Turk slimmer is dan een Ariër zoals jij.
Met respect voor elkaar en elkaars levenswijze? Of is dat heel vreemd. Laat iedereen zijn ding toch gewoon doen. God beslistquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe zou het volgens jou moeten gaan?
"Mijn geweten" is toch ook zoiets als in jezelf geloven en dat is ook een grote zonde.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je denkt dat je het niet nodig hebt en creërt je eigen normen en waarden, die foutief zijn ten opzichte van de waarden en normen die God heeft neergezet. Deze hoeven niet eens zo erg af te wijken van de wetten van God, aangezien we toch in een land wonen waar de Christelijke-Joodse cultuur heerst, en daarmee automatisch ook wel een beetje de normen en waarden. Echter moet je je beseffen dat elke (kleine) mistap weer een stapje dichter bij satan is. Het begint altijd met iets kleins.
MAar goed dat was mijn preekje weer.
Ik kraak ook niemand af. Ik zeg alleen dat ik mannen geen hand wil geven en dat alcohol een zonde is en daarom werd ik achterlijk genoemd. Degene die mij achterlijk noemt, is zelf juist kinderachtig.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:45 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Met respect voor elkaar en elkaars levenswijze? Of is dat heel vreemd. Laat iedereen zijn ding toch gewoon doen. God beslist
Ik ben zeker wel slimmer dan jij. Als we een iq-test zouden doen zou ik ver boven je eindigen, maar we kunnen ook opleidingen vergelijken als je dat wilt en eens op moeilijkheidsgraag beoordelen. Genoeg tabellen daar voor.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je wist niet eens dat de diplomatieke correspondentie tijdens het Ottomaanse rijk Perzische vormen gebruikte.
[..]
Jij slimmer? In je dromen wellicht.![]()
Ga er dan ook niet op in. Je gaat met een kind toch ook niet praten over astronomie?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kraak ook niemand af. Ik zeg alleen dat ik mannen geen hand wil geven en dat alcohol een zonde is en daarom werd ik achterlijk genoemd. Degene die mij achterlijk noemt, is zelf juist kinderachtig.
Jawel! Ik wil dat sommige mensen zich verbeteren. Ik ben juist het kind hier, ik word over een paar maanden pas 17 en hij is boven de 20. Ik geef om mijn medemens en wil dat ze daarom zulke achterlijke uitspraken niet meer maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:47 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ga er dan ook niet op in. Je gaat met een kind toch ook niet praten over astronomie?
Hiermee houdt elke discussie al bij voorbaat opquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
"Mijn geweten" is toch ook zoiets als in jezelf geloven en dat is ook een grote zonde.
Hoezo? Ik vind het gewoon egoistisch om in jezelf te geloven. Je kan helemaal niets maken zonder Allah.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Hiermee houdt elke discussie al bij voorbaat op
Sorry Fawkes
Zijn waarheid is niet jouw waarheid, jouw waarheid is niet zijn waarheid. Je hoeft hem niet van alcohol af te praten net zo min als hij jou niet hoeft te vertellen dat je mannen de hand moet schudden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jawel! Ik wil dat sommige mensen zich verbeteren. Ik ben juist het kind hier, ik word over een paar maanden pas 17 en hij is boven de 20. Ik geef om mijn medemens en wil dat ze daarom zulke achterlijke uitspraken niet meer maken.
Ik heb genoeg mensen in mijn leven meegemaakt die een hoge opleiding genoten, maar het IQ van een kasplant hadden. Dat is precies bij jou het geval. Ik geloof overigens niet eens dat je een hoge opleiding geniet, maar ik zie aan je uitspraken en overtuigingen dat je niet bijster intelligent bent. Zullen we de Fok!ers - die wellicht ooit met ons een discussie hebben gevoerd - eens vragen hoe ze hier over denken?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben zeker wel slimmer dan jij. Als we een iq-test zouden doen zou ik ver boven je eindigen, maar we kunnen ook opleidingen vergelijken als je dat wilt en eens op moeilijkheidsgraag beoordelen. Genoeg tabellen daar voor.
Nee, dat voorbeeld zegt genoeg. Iemand die niet op de hoogte is van een dergelijke belangrijk detail weet niets, maar dan ook niets over dat onderwerp. Ja, Wikipedia-kennis bezit je wellicht.quote:En wou dat ik DAT niet wist over het Osmaanse Rijk betekent dat ik HELEMAAL geen kennis heb over de rest van de Osmaanse geschiedenis. Wat een kinderachtige vergelijkenis. Dit getuigt weer van een beperkte intelligentie . Serieus
Ik kan toch proberen te laten zien dat alcohol niet goed is. Verder beslist hij er zelf over. Wikwakka2 volgens mij, begon erover dat ik achterlijk ben en dat het onbeleefd is. Wat is het nut van een hand geven? Alsof ik anderen niet anders kan groeten dan met een hand. Je bent pas achterlijk als je dat niet kunt inzien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zijn waarheid is niet jouw waarheid, jouw waarheid is niet zijn waarheid. Je hoeft hem niet van alcohol af te praten net zo min als hij jou niet hoeft te vertellen dat je mannen de hand moet schudden.
Ik ben niet fictief en ik kan heel goed beoordelen wat goed en wat fout is. Daar ga ik op af, dus in die manier geloof ik in mezelf. Dat die fictieve Allah het daar niet mee eens is zal me worst zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind het gewoon egoistisch om in jezelf te geloven. Je kan helemaal niets maken zonder Allah.
Nee het is geen belangrijk detail. Maar goed ik hou hiermee op. Je bent zo vol vanjezelf en stuurt elk sterk argument naar de "dit is achterlijk" bak. Stuur jezelf er ook even in. Dank je.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb genoeg mensen in mijn leven meegemaakt die een hoge opleiding genoten, maar het IQ van een kasplant hadden. Dat is precies bij jou het geval. Ik geloof overigens niet eens dat je een hoge opleiding geniet, maar ik zie aan je uitspraken en overtuigingen dat je niet bijster intelligent bent. Zullen we de Fok!ers - die wellicht ooit eens met ons in discussie geraakten - eens vragen hoe ze hier over denken?
[..]
Nee, dat voorbeeld zegt genoeg. Iemand die niet op de hoogte is van een dergelijke belangrijk detail weet niets, maar dan ook niets over dat onderwerp.
Dat je zelf aanvoelt wat goed en fout is, bedoel je?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben niet fictief en ik kan heel goed beoordelen wat goed en wat fout is. Daar ga ik op af, dus in die manier geloof ik in mezelf. Dat die fictieve Allah het daar niet mee eens is zal me worst zijn.
Het geweten is uiteindelijk altijd de filter. Hoe hard men ook beweerd dat ze een bepaald boek of geloof aanhangen. En mens kan niet interpreteren zonder een bepaald waarde oordeel. Maar dat betekend niet dat als er een vaste waarheid is (verschil tussen goed en kwaad) iedereen die voor zichzelf kan bepalen. Dat staat haaks op elkaar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Hiermee houdt elke discussie al bij voorbaat op
Sorry Fawkes
Ja, moorden en stelen is fout. Zelf denken de waarheid in pacht te hebben ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je zelf aanvoelt wat goed en fout is, bedoel je?
Zo kunnen anderen ook oordelen dat het belachelijk is een issue te maken van handen schudden. Tuurlijk kan het anders. Je kunt ook je gulp open doen als groet. Dat heeft met een conventie te maken. Mensen in Nederland (maar ook in Turkije) schudden elkaar de hand. Men zou kunnen redeneren: Het is achterlijk om daar moeilijk over te gaan doen.... Het is maar een handquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan toch proberen te laten zien dat alcohol niet goed is. Verder beslist hij er zelf over. Wikwakka2 volgens mij, begon erover dat ik achterlijk ben en dat het onbeleefd is. Wat is het nut van een hand geven? Alsof ik anderen niet anders kan groeten dan met een hand. Je bent pas achterlijk als je dat niet kunt inzien.
Je kunt erg goed bepalen wat goed en fout is, maar wat is de "rem" die je tegenhoud om iets fouts te doen wetende dat het zo is. Als een atheist (niet bewerende dat jij er één bent), een briefje van 50 op de grond ziet vallen uit de zak van een persoon, wat belet hem het 50tigje niet in zijn zak te steken wetende dat het fout is. Hij leeft maar één keer volgens zijn eigen overtuiging. Geniet met volle tuigen en verpest het leven van de andere noem ik dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, moorden en stelen is fout. Zelf denken de waarheid in pacht te hebben ook.
Het begint met iets kleins, voordat het groter wordt... dus wuif het niet weg als iets kleins.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zo kunnen anderen ook oordelen dat het belachelijk is een issue te maken van handen schudden. Tuurlijk kan het anders. Je kunt ook je gulp open doen als groet. Dat heeft met een conventie te maken. Mensen in Nederland (maar ook in Turkije) schudden elkaar de hand. Men zou kunnen redeneren: Het is achterlijk om daar moeilijk over te gaan doen.... Het is maar een hand
Je snapt er echt niets van he. Ik wil en mag geen hand geven, zij kunnen denken "het is maar een hand". Net zoals heel veel mensen denken waarom een hoofddoek als je even de straat op moet? Alsof iedereen op je haren geilt. Nee het is toch niet alleen daarom, het is omdat Allah het wil. Je kunt dan niet zeggen oh daar houd ik me niet aan, het is maar even de straat op of het is maar een hand. De regels van Allah zijn geen keuzespel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zo kunnen anderen ook oordelen dat het belachelijk is een issue te maken van handen schudden. Tuurlijk kan het anders. Je kunt ook je gulp open doen als groet. Dat heeft met een conventie te maken. Mensen in Nederland (maar ook in Turkije) schudden elkaar de hand. Men zou kunnen redeneren: Het is achterlijk om daar moeilijk over te gaan doen.... Het is maar een hand
Tja zo kun je redeneren dat al het kwaad begint met contact. Misschien moet je jezelf dan opsluiten thuis. Kun je ook niets fout doen...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het begint met iets kleins, voordat het groter wordt... dus wuif het niet weg als iets kleins.
Een splitsing van een grote rots begint ook met een kleine kras erin...
De beslissingen op ethisch gebied die ik neem laat ik afhangen van het gevoel dat ze mij geven. Als ik iemand 50 euro zie verliezen zal ik het hem teruggeven omdat ik me schuldig (tegenover mezelf) zou voelen als ik dat niet deed.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je kunt erg goed bepalen wat goed en fout is, maar wat is de "rem" die je tegenhoud om iets fouts te doen wetende dat het zo is. Als een atheist (niet bewerende dat jij er één bent), een briefje van 50 op de grond ziet vallen uit de zak van een persoon, wat belet hem het 50tigje niet in zijn zak te steken wetende dat het fout is. Hij leeft maar één keer volgens zijn eigen overtuiging. Geniet met volle tuigen en verpest het leven van de andere noem ik dat.
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd. Denken dat atheisten of agnosten geen idealen of principes erop kunnen nahouden getuigd van kortzichtigheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je kunt erg goed bepalen wat goed en fout is, maar wat is de "rem" die je tegenhoud om iets fouts te doen wetende dat het zo is. Als een atheist (niet bewerende dat jij er één bent), een briefje van 50 op de grond ziet vallen uit de zak van een persoon, wat belet hem het 50tigje niet in zijn zak te steken wetende dat het fout is. Hij leeft maar één keer volgens zijn eigen overtuiging. Geniet met volle tuigen en verpest het leven van de andere noem ik dat.
Ja maar verstandelijk gezien is het vanuit atheistisch punt slimmer om dat schuld gevoel (als het al niet erg weggemoffeld is! ) te negeren/overbruggen. Want wetenschappelijk gezien zou niets hem moeten beletten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
De beslissingen op ethisch gebied die ik neem laat ik afhangen van het gevoel dat ze mij geven. Als ik iemand 50 euro zie verliezen zal ik het hem teruggeven omdat ik me schuldig (tegenover mezelf) zou voelen als ik dat niet deed.
Ga nou niet doen alsof IK het niet zo snappen, ik heb hier vaker over nagedacht dan jij op de wc hebt gezeten in je korte leventje. De regels uit de Koran zijn geen keuzespel maar zijn toch vaak genoeg wel een interpretatiespel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je snapt er echt niets van he. Ik wil en mag geen hand geven, zij kunnen denken "het is maar een hand". Net zoals heel veel mensen denken waarom een hoofddoek als je even de straat op moet? Alsof iedereen op je haren geilt. Nee het is toch niet alleen daarom, het is omdat Allah het wil. Je kunt dan niet zeggen oh daar houd ik me niet aan, het is maar even de straat op of het is maar een hand. De regels van Allah zijn geen keuzespel.
Leuk dat je er een paar kentquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd.
Het is maar hoe groot je het ziet. Als iedereen alleen maar aan z'n eigen gewin zou denken zou de samenleving voor ons allen onleefbaar worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar verstandelijk gezien is het vanuit atheistisch punt slimmer om dat schuld gevoel (als het al niet erg weggemoffeld is! ) te negeren/overbruggen. Want wetenschappelijk gezien zou niets hem moeten beletten.
Slechts een klein deel uit de Qu'ran is multi-interpretabel mind you.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof IK het niet zo snappen, ik heb hier vaker over nagedacht dan jij op de wc hebt gezeten in je korte leventje. De regels uit de Koran zijn geen keuzespel maar zijn toch vaak genoeg wel een interpretatiespel.
En DAT is precies waar we op gaan afsteven deze eeuw, mocht er groeiende atheïsme zijn. Mark my wordsquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is maar hoe groot je het ziet. Als iedereen alleen maar aan z'n eigen gewin zou denken zou de samenleving voor ons allen onleefbaar worden.
Als ze werkelijk zo achterlijk zijn, weerleg ze dan eens? Klagen over wat iemand zegt, maar niet inhoudelijk reageren op datgene wat hij zegt is een typisch voorbeeld van een treffende antwoord.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Leuk dat je er een paar kent, kom nou met echte argumenten. Achterlijke zinnen van jou zeg. Pseudo-filosoof.
Er wordt toch ook niet beweerd dat alle moslims zich goed gedragen... ik ken ook atheisten die zich beter gedragen dan moslims, maar geloof is belangrijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd. Denken dat atheisten of agnosten geen idealen of principes erop kunnen nahouden getuigd van kortzichtigheid.
Ik zie ook verharding. Maar ik ben ook atheïst en zal er alles aan doen die verharding tegen te gaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
En DAT is precies waar we op gaan afsteven deze eeuw, mocht er groeiende atheïsme zijn. Mark my words
Waarom moffel je mijn uitspraak weg door een denigrerende opmerking te maken in de vorm van, dan moet je jezelf maar opsluiten thuis. Je weet dondersgoed dat ik dat niet bedoel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:59 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Tja zo kun je redeneren dat al het kwaad begint met contact. Misschien moet je jezelf dan opsluiten thuis. Kun je ook niets fout doen...
Overigens: mijn stukje was geschreven om aan te geven dat er mensen kunnen zijn die zo denken. Daarbij niet zeggende dat dat mijn mening is...
Laat me niet lachen gek.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof IK het niet zo snappen, ik heb hier vaker over nagedacht dan jij op de wc hebt gezeten in je korte leventje. De regels uit de Koran zijn geen keuzespel maar zijn toch vaak genoeg wel een interpretatiespel.
.. als een druppel op een hete plaat ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie ook verharding. Maar ik ben ook atheïst en zal er alles aan doen die verharding tegen te gaan.
In wat voor opzicht is geloof belangrijk? Utilistisch gezien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Er wordt toch ook niet beweerd dat alle moslims zich goed gedragen... ik ken ook atheisten die zich beter gedragen dan moslims, maar geloof is belangrijk.
Ik moet een weerlegging op jouw weerlegging leggen, die totaal geen enkel goed argument bevat. Achterlijk zeg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als ze werkelijk zo achterlijk zijn, weerleg ze dan eens? Klagen over wat iemand zegt, maar niet inhoudelijk reageren op datgene wat hij zegt is een typisch voorbeeld van een treffende antwoord.
Nee, ik geloof ook in de goede wil van mensen. Of ze nou gelovig zijn of niet, dat heeft er weinig mee te maken. Zie hoe de katholieke kerk oogluikend de holocaust toestond.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
.. als een druppel op een hete plaat ja.
Beide uitspraken zeggen echt totaal niets. Ik ken mensen die.... En dat atheistische filosofen onze samenleving grotendeels gevormd hebben is gewoon onwaar. De grootste vormgevers van de hedendaagse Nederlandse samenleving zijn christelijke filosofen en theologen. Denk aan Voltaire en Erasmusquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd. Denken dat atheisten of agnosten geen idealen of principes erop nahouden getuigd van onwetendheid.
Geen goed argument? Kijk nog eens. Dat je er niets inhoudelijk op te zeggen hebt, zegt waarschijnlijk genoeg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik moet een weerlegging op jouw weerlegging leggen, die totaal geen enkel goed argument bevat. Achterlijk zeg.
Voor alles.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geloof is belangrijk in wat voor opzicht?
Ik reageer niet meer op je. Je brengt niets in, tegen mijn verhaal behalve achterlijk te noemen bla bla. Altijd hetzelfde kinderachtige gezever vanuit jouw kant.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen goed argument? Kijk nog eens.
Het was niet mijn bedoeling te denigreren. Ik gaf alleen aan welke implicaties jouw post zou kunnen hebben. Daarbij begrijp ik natuurlijk wat je bedoeld. Ik dacht dat dat geen verdere toelichting behoeftequote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom moffel je mijn uitspraak weg door een denigrerende opmerking te maken in de vorm van, dan moet je jezelf maar opsluiten thuis. Je weet dondersgoed dat ik dat niet bedoel.
Onzin. Bovendien is het kortzichtig om te denken dat de mensen die niet in god geloven enkel in zichzelf geloven. Een over het algemeen atheïstische ideologie als het communisme weerspreekt dat volledig.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voor alles.
Vertaal deze eens: Allah'in bildigi kuldan saklanmaz.
Wat ik wil zeggen is dat jij niets voorstelt, het is onzin om in jezelf te geloven, want jij kan helemaal niets doen zonder Allah.
In een superwezen geloven voor je sturing is wel een beetje passief hè? Als je iets in je leven wil veranderen zal je het toch echt zelf moeten doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voor alles.
Vertaal deze eens: Allah'in bildigi kuldan saklanmaz.
Wat ik wil zeggen is dat jij niets voorstelt, het is onzin om in jezelf te geloven, want jij kan helemaal niets doen zonder Allah.
Zo, dit vat ik maar even op als het failliet van uw redenatiequote:
God heeft idd in ieder mens een vorm van mededogen geplaats gelukkig. Maar als het verstand wint van het gevoel (in het geval van de atheist), zal het bergafwaars gaan schat ik zo. Hoop dat jij niet de uitzondering bent onder de atheïsten, maar de meerderheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik geloof ook in de goede wil van mensen. Of ze nou gelovig zijn of niet, dat heeft er weinig mee te maken. Zie hoe de katholieke kerk oogluikend de holocaust toestond.
Je hebt moeite met lezen? Waar zie jij het woord achterlijk in mijn laatste post jegens jou staan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer op je. Je brengt niets in, tegen mijn verhaal behalve achterlijk te noemen bla bla. Altijd hetzelfde kinderachtige gezever vanuit jouw kant.
Je begrijpt het echt verkeerd. Tuurlijk moet je ook iets zelf doen, maar ik bedoel dat het egoistisch is om in jezelf te geloven, omdat je niets kan zonder Allah.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:07 schreef remlof het volgende:
[..]
In een superwezen geloven voor je sturing is wel een beetje passief hè? Als je iets in je leven wil veranderen zal je het toch echt zelf moeten doen.
Jullie praten langs elkaar heen. Een abrahamistische god staat een eigen wil en dus wilskracht niet in de weg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:07 schreef remlof het volgende:
[..]
In een superwezen geloven voor je sturing is wel een beetje passief hè? Als je iets in je leven wil veranderen zal je het toch echt zelf moeten doen.
Nee, ik heb gewoon geen zin meer om moeite te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:08 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zo, dit vat ik maar even op als het failliet van uw redenatie
Okequote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:07 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling te denigreren. Ik gaf alleen aan welke implicaties jouw post zou kunnen hebben. Daarbij begrijp ik natuurlijk wat je bedoeld. Ik dacht dat dat geen verdere toelichting behoefte
Is dat belangrijk voor jou om mij als mens te kunnen inschatten. Ik vind dat moeilijk om over mezelf te zeggen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oke. Waar lig jij ongeveer op de geloof-o-meter ?
Dan is het tijd voor een pil van Drionquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon geen zin meer om moeite te doen.
Gewoon interesse niets meer niets minder. Je komt met goede argumenten. Dat kan ik waarderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:10 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is dat belangrijk voor jou om mij als mens te kunnen inschatten. Ik vind dat moeilijk om over mezelf te zeggen.
.. ok ik doe het tochquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:11 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dan is het tijd voor een pil van Drion
Ik heb net even mijn geloof-o-meter erbij gepakt. Ik kwam uit op 74quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:11 schreef Burakius het volgende:
[..]
Gewoon interesse niets meer niets minder. Je komt met goede argumenten. Dat kan ik waarderen.
74 van de?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:12 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik heb net even mijn geloof-o-meter erbij gepakt. Ik kwam uit op 74
sorry ik ben flauw
Waar precies heb jij gelezen dat jij mannen geen hand mag gegeven? In welke taal heb je dat gelezen? Wat bedoeld Allah als hij zegt: 'Vrouwen. bedek uw juwelen'? Deze passage (o.a.) is namelijk de reden dat sommige vrouwen een burka dragen, andere een hoofddoek en andere proberen zich ingetogen te kleden en te gedragen...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
.. ok ik doe het toch
Dat over intepreteren, hoe wil jij het anders intepreteren dat ik mannen geen hand mag geven? Ik zie dit gewoon als een argument om het geloof "leuker", "makkelijker" te doen lijken. Zoiets als aanpassen naar je eigen wil, omdat jij het als een rare regel ziet.
Het voorbeeld geeft aan hoe onzinnig een uitspraak als waar ik op reageerde wel niet is.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Beide uitspraken zeggen echt totaal niets. Ik ken mensen die....
Dat is inderdaad wat de meeste mensen denken. Niet wetende dat iemand als Spinoza een groter invloed op ons denken heeft gehad als Voltaire dat heeft gehad. Ik raad je dan ook aan om het boek van Jonathan Israel: Radicale verlichting te lezen.quote:En dat atheistische filosofen onze samenleving grotendeels gevormd hebben is gewoon onwaar. De grootste vormgevers van de hedendaagse Nederlandse samenleving zijn christelijke filosofen en theologen. Denk aan Voltaire en Erasmus
Die passage die jij hier in het Nederlands presenteert zou een vertalingsfout kunnen bevatten. Als ik in de Turkse Qu'rans kijkt, staat er vaak gewoon hoofddoek bij. Maar dat is niet eens het belangrijkste argument. Er zijn doodleuk genoeg hadiths waarin staat beschreven hoe een hoofddoek gedragen moet worden. Tevens waren de vrouwen van de Profeet (vzmh) een voorbeeld voor alle vrouwen ter wereld.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:14 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Waar precies heb jij gelezen dat jij mannen geen hand mag gegeven? In welke taal heb je dat gelezen? Wat bedoeld Allah als hij zegt: 'Vrouwen. bedek uw juwelen'? Deze passage (o.a.) is namelijk de reden dat sommige vrouwen een burka dragen, andere een hoofddoek en andere proberen zich ingetogen te kleden en te gedragen...
Ik ben benieuwd naar zijn argumenten. Waar is wel dat iig de moderne duitse filosofie veel is beinvloed door Spinoza maar ik vind dat je ook niet veel van de Duitse filosofen (Goethe, Nietzsche, Hegel) terug kunt zijn Nederlandquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het voorbeeld geeft aan hoe onzinnig een uitspraak als waar ik op reageerde wel niet is.
[..]
Dat is inderdaad wat de meeste mensen denken. Niet wetende dat iemand als Spinoza een groter invloed op ons denken heeft gehad als Voltaire dat heeft gehad. Ik raad je dan ook aan om het boek van Jonathan Israel: Radicale verlichting te lezen.
Hadids zijn niet de koran en de vrouwen van de Profeet kunnen als voorbeeld gebruikt worden net als de Profeet zelf maar het zijn allemaal geen verplichtingenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Die passage die jij hier in het Nederlands presenteert zou een vertalingsfout kunnen bevatten. Als ik in de Turkse Qu'rans kijkt, staat er vaak gewoon hoofddoek bij. Maar dat is niet eens het belangrijkste argument. Er zijn doodleuk genoeg hadiths waarin staat beschreven hoe een hoofddoek gedragen moet worden. Tevens waren de vrouwen van de Profeet (vzmh) een voorbeeld voor alle vrouwen ter wereld.
Wat Israel vooral laat zien is dat de radicale verlichting van de 17e eeuw een grote invloed op de latere verlichtingsdenkers als Voltaire en cosorten heeft gehad. Het spinozisme heeft dan ook een cruciale rol heeft gespeeld in de opkomst en ontwikkeling van de belangrijkste verlichtingsideeën.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:25 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar zijn argumenten. Waar is wel dat iig de moderne duitse filosofie veel is beinvloed door Spinoza maar ik vind dat je ook niet veel van de Duitse filosofen (Goethe, Nietzsche, Hegel) terug kunt zijn Nederland
quote:Echt beroemd werd hij met het 944 pagina's tellende werk 'Radicale Verlichting; hoe radicale Nederlandse denkers het gezicht van onze cultuur voorgoed veranderden'. Van Portugal tot Rusland en van Ierland tot Sicilië onderzoekt Israel hierin de Verlichting. De oorsprong van deze revolutie in het denken brengt hij terug tot één bron: een in Amsterdam bivakkerende joodse lenzenslijper die door geloofsgenoten als afvallige in de ban was gedaan: Benedictus de Spinoza.
quote:Dat er geen God bestaat die over ons waakt, dat is eigenlijk de radicale gedachte die de wereld zou veranderen. In de 17de eeuw, zo legt Israel uit, geloofde bijna iedereen nog dat de wereld bestuurd werd door hogere machten. Mensen baden en smeekten God om hen ertegen te beschermen. Omdat ze jong stierven, waren ze vooral bezig met de vraag of ze gered zouden worden of verdoemd zouden zijn in het hiernamaals. Langzaam maakte de moderne tijd aan de angst een einde.
Dat het invloed heeft gehad staat buiten kijf, hoeveel invloed, valt te bezien. Maar ik zal het boek eens opzoeken. Bedanktquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat Israel vooral laat zien is dat de radicale verlichting van de 17e eeuw een grote invloed op de latere verlichtingsdenkers als Voltaire en cosorten heeft gehad. Het spinozisme heeft dan ook een cruciale rol heeft gespeeld in de opkomst en ontwikkeling van de belangrijkste verlichtingsideeën.
[..]
Het boek is het inderdaad waard om het eens op te zoeken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:42 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat het invloed heeft gehad staat buiten kijf, hoeveel invloed, valt te bezien. Maar ik zal het boek eens opzoeken. Bedankt
quote:Niet de gematigde Voltaire, maar radicale denkers domineerden de Verlichting. Het was een Nederlands-Franse beweging van atheïsten en materialisten, schrijft Jonathan Israel in het tweede deel van zijn grote overzichtswerk..
Het ging over jouw absurde reactie tegen Min-e. Wikwakka gaf daar terecht kritiek op.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Billelikker eerste klas. Ik zie je zo bij de NSB gaan als er ooit nog een Hitler komt. Je wilt zo graag een Nederlander zijn, dat je je ziel hebt verkocht.
Ja en niet een beetje ook, maar goed, dat is grappig blijkbaar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:51 schreef G.Fawkes het volgende:
Heeft Burakius Min-e beledigd? Niemand doet lullig tegen Min-e! Zij is topiczus
Echt jongen. De kortzichtigheid van mensen... Allemaal omdat ze denken beter te weten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja en niet een beetje ook, maar goed, dat is grappig blijkbaar.
Hadith en de Qu'ran vullen elkaar aan. Ze kunnen niet los van elkaar gehaald worden. De Profeet (vzmh) leefde de Qu'ran. Wat hij heeft gedaan is DE richtlijn voor Moslims en zijn sunnah volgen is de verplichting voor elke mens op aarde.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:27 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Hadids zijn niet de koran en de vrouwen van de Profeet kunnen als voorbeeld gebruikt worden net als de Profeet zelf maar het zijn allemaal geen verplichtingen
Nee. Sunnah is geen verplichting. Misschien een best practices maar zeker geen verplichtingquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:55 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hadith en de Qu'ran vullen elkaar aan. Ze kunnen niet los van elkaar gehaald worden. De Profeet (vzmh) leefde de Qu'ran. Wat hij heeft gedaan is DE richtlijn voor Moslims en zijn sunnah volgen is de verplichting voor elke mens op aarde.
Ik denk niet dat het alleen daarover ging.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:52 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja en niet een beetje ook, maar goed, dat is grappig blijkbaar.
En als je het er niet mee eens bent, ben je een NSB'er.
Turken op Fok! (264) Waar Clio en Bilmi weer normaal doen
Hartstikke normaal toch.![]()
In de Sunnah zitten de verplichtingen voor een Moslim. Misschien dat we naast elkaar praten nu, maar een simpel voorbeeldje:quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Nee. Sunnah is geen verplichting. Misschien een best practices maar zeker geen verplichting
Oh en jij moet hem natuurlijk weer beschermen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het alleen daarover ging.
Ja natuurlijk moet dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh en jij moet hem natuurlijk weer beschermen.![]()
O wat jammer Corriequote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:57 schreef IHVK het volgende:
Ik heb ook een grens Burakius en die heb jij nu ongeveer overschreden.
Een haast automatische reactie van mevrouw Bilmiyorem. Men moet Burakius gewoon niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:59 schreef IHVK het volgende:
[..]
Oh en jij moet hem natuurlijk weer beschermen.![]()
Zeker automatisch.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een haast automatische reactie van mevrouw Bilmiyorem. Men moet Burakius gewoon niet serieus nemen.
Als je niet had gezegd dat je een Turk was, zou ik je aanzien voor iemand die Cor of Bep zou heten.quote:
Je hebt toch een programmatje die je automatisch laat reagerenquote:
Wist je toch al.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ok dan weet ik dat voor in het vervolg.
Ach gossie toch.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als je niet had gezegd dat je een Turk was, zou ik je aanzien voor iemand die Cor of Bep zou heten.
Ja, als het programma jouw naam ziet staan gaat ie crashen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je hebt toch een programmatje die je automatisch laat reageren
Een pagina terug heb ik perfect gedemonstreerd hoe achterlijk jij wel niet bent. Met jou valt niet te praten. Iemand die met jou een discussie aangaat is bij voorbaat al achterlijk en minderwaardig dan jij de machtige Ariër!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een haast automatische reactie van mevrouw Bilmiyorem. Men moet Burakius gewoon niet serieus nemen.
Nah ik dacht dat je nog een beetje verstand in je had, maar die hoop is inderdaad vervlogen nu.quote:
Je reactie vult mijn gedachtes aan.quote:
Als je een bekende was, had je mogen zien hoe ik nu achter m'n pc zit. Jouw reacties laten me altijd zo erg lachen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nah ik dacht dat je nog een beetje verstand in je had, maar die hoop is inderdaad vervlogen nu.
Het niet-handen schudden past misschien nog wel in deze tijd, maar niet in deze maatschappijquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
Weet je wat grappig is? Dat heel toevallig de "rare" verplichtingen worden ontkent door sommige moslims in deze maatschappij. Waarschijnlijk omdat het zogenaamd niet zou passen in deze tijd, sommigen passen het echt aan aan hun eigen gedachtes/wil.
Gelukkig zijn er niet verkaasde intelligente Turken zoals jij die ons van de ondergang gaan redden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je reactie vult mijn gedachtes aan.
Weet iemand overigens waar het handenschudden vandaan komt?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het niet-handen schudden past misschien nog wel in deze tijd, maar niet in deze maatschappij
Dat zegt genoeg over deze maatschappij. Hoe achterlijk die is. Leg me eens uit waarom je elkaar niet op een andere manier kan groeten? Wat voor heerlijks voel je als je een ander de hand schudt?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het niet-handen schudden past misschien nog wel in deze tijd, maar niet in deze maatschappij
Als iedereen hetzelfde zou denken, zouden er geen partijen bestaan! Partijen bestaan er om verandering te brengen in de maatschappij naar eigen gedachtes over hoe een maatschappij zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Intelligent en Burakius/Bilmischorem? Contradicio in Terminis.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er niet verkaasde intelligente Turken zoals jij die ons van de ondergang gaan redden.
Ik ben fucking intelligent, maar dat weet jij niet, omdat je me niet kent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Intelligent en Burakius/Bilmiyorem? Contradicio in Terminis.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:06 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Intelligent en Burakius/Bilmischorem? Contradicio in Terminis.
In je dromen wellicht. Ik kan jou en Burakius in ieder geval niet verwijten van enig gebrek aan fantasie.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ben fucking intelligent, maar dat weet jij niet, omdat je me niet kent.
TM hangt rond in het Raad je Plaatje topic.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:08 schreef IHVK het volgende:
Waar zijn Bortecinem, TM en Genus.
De verstandige mensen dus?
Achterlijke maatschappijquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat zegt genoeg over deze maatschappij. Hoe achterlijk die is. Leg me eens uit waarom je elkaar niet op een andere manier kan groeten? Wat voor heerlijks voel je als je een ander de hand schudt?
Verstandig omdat ze zich aansluiten bij jouw gedachtes. Iedere andere denkende is niet verstandig zeker. Maar wanneer ik iets typ ben jij letterlijk bijna nooit met een argument gekomen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:08 schreef IHVK het volgende:
Ik ben gelovig.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In je dromen wellicht. Ik kan jou en Burakius in ieder geval niet verwijten van enig gebrek aan fantasie.![]()
Verstandig, ik moet hier op dit soort momenten ook niet komen eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
TM hangt rond in het Raad je Plaatje topic.
Wat maakt ze intelligenter dan wij? Je kent ons toch niet gek.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:08 schreef IHVK het volgende:
Hij is een Ariër! Iedereen is achterlijk by default!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ben gelovig.
Ik ben intelligent.
Ik kan goed fantaseren, maar mijn geloof is geen fantasie.
Hoe ga jij mij ooit overtreffen, als het lichtje van de Ariers?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Verstandig omdat ze zich aansluiten bij jouw gedachtes. Iedere andere denkende is niet verstandig zeker. Maar wanneer ik iets typ ben jij letterlijk bijna nooit met een argument gekomen.
behheequote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat maakt ze intelligenter dan wij? Je kent ons toch niet gek.
Niemand komt ooit met een argument wanneer de grote Burakius aan het woord is. De grote Burakius die er een sport van heeft gemaakt om met drogredenen en achterlijke argumenten te strooien. Er zijn verstandige mensen met allerlei overtuigingen en er zijn mensen die daar ver onder staan. Daar ben jij één van Burakius.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Verstandig omdat ze zich aansluiten bij jouw gedachtes. Iedere andere denkende is niet verstandig zeker. Maar wanneer ik iets typ ben jij letterlijk bijna nooit met een argument gekomen.
Op mijn geloof.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:09 schreef Rookert het volgende:
[..]
Achterlijke maatschappij
De meerderheid beslist op dit punt gewoon hoe men elkaar groet, daar moet je niet eens over nadenken. Het is gewoon normaal, één van de weinige dingen waar je niet over na hoeft te denken in het leven.
Waar baseer jij het niet-handen schudden nou op?
Zie je! Doe je het weer! Weet je nu besef ik het me! Jij post letterlijk nooit iets slims. Nooit iets van je eigen mening met een intelligente insteek. Je kunt slechts reageren zoals je nu hebt gedaan.quote:
De machtige Ariër die nooit met argumenten komt, maar meteen schrijft: dit is te dom om op te reageren, dit is achterlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niemand komt ooit met een argument wanneer de grote Burakius aan het woord is. De grote Burakius die er een sport van heeft gemaakt om met drogredenen en achterlijke argumenten te strooien. Er zijn verstandige mensen met allerlei overtuigingen en er zijn mensen die daar ver onder staan. Daar ben jij één van Burakius.
Inderdaad, wij zijn waarschijnlijk slimmer dan hen allen statistisch gezienquote:
Eigenlijk wel. Of ze zouden het Turken op Fok! topic moet splitsen in een verstandige en rationele versie en één waar de achterlijke gevallen rond kunnen hangen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:09 schreef IHVK het volgende:
[..]
Verstandig, ik moet hier op dit soort momenten ook niet komen eigenlijk.
Je hebt mijn laatste reactie jegens jou over het hoofd gezien?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
De machtige Ariër die nooit met argumenten komt, maar meteen schrijft: dit is te dom om op te reageren, dit is achterlijk.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Inderdaad, wij zijn waarschijnlijk slimmer dan hen allen statistisch gezien
Nee! Waar zou het heen gaan met jullie, zonder ons worden jullie nog achterljker.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Of ze zouden het Turken op Fok! topic moet splitsen in een verstandige en rationele versie en één waar de achterlijke gevallen rond kunnen hangen.
Ja duh, maar welke passage dan? Wil ik wel graag uitsluitsel over hebben aangezien ik nogal gefrustreerd raak hier. Omdat je je geloof belangrijk vindt wil je me daar vast wel over vertellen en aangezien het niet-handen schudden dagelijks wel terugkomt lijkt het me dat je weet waar het precies op terugslaat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Op mijn geloof.
Wat je nu zegt getuigt weer van weinig intellect. "Daar moet je niet eens over nadenken", omdat iedereen het doet zeker. Als een knuffel als groet normaal wordt, ga je dat zeker ook accepteren.
Jij ziet hele zinsdelen over het hoofd wanneer ik iets typ. Dus om zoiets te vragenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt mijn laatste reactie jegens jou over het hoofd gezien?
Turken op Fok! (258) Waar alle Turken nep zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij ziet hele zinsdelen over het hoofd wanneer ik iets typ. Dus om zoiets te vragen...
Ik zal eerlijk zijn, ik ga niet kijken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Turken op Fok! (258) Waar alle Turken nep zijn
Laat je luiers verschonen, klein kind.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee! Waar zou het heen gaan met jullie, zonder ons worden jullie nog achterljker.
Stiekem heb je al gekeken en weet je zelf ook wel dat je met de grond gelijk bent gemaakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:15 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, ik ga niet kijken.
Heb je er nog een paar over dan voor ons? Van die volwassen luiers die jij ook gebruikt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Laat je luiers verschonen, klein kind.
Hahahha, deze post is 1 groot bewijs van jouw achterlijkheid, maar toch ga ik er op in. Ik moet toch lief zijn voor mijn medemens en hun helpen uit hun onwetendheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:14 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja duh, maar welke passage dan? Wil ik wel graag uitsluitsel over hebben aangezien ik nogal gefrustreerd raak hier. Omdat je je geloof belangrijk vindt wil je me daar vast wel over vertellen en aangezien het niet-handen schudden dagelijks wel terugkomt lijkt het me dat je weet waar het precies op terugslaat.
Iedereen rijdt rechts in Nederland, daar denk je ook niet over na? Het is gewoon zo basaal en normaal dat het gewoon echt, écht raar is om je daar voor af te sluiten.
Ik kan met oprecht zeggen dat ik echt niet gekeken heb. Maar in dit deel en het vorige deel heb ik je eigenlijk al met de grond gelijk gemaakt qua argumenten voering. Die bui voel je zelf vandaag ook wel een beetje aan of niet somsquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Stiekem heb je al gekeken en weet je zelf ook wel dat je met de grond gelijk bent gemaakt.
Ik verschoon mezelf altijd super en jij? Ga je kont vegen met wcpapier lichtje van de Ariers.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Laat je luiers verschonen, klein kind.
Welke argumenten dan? Serieus ik heb in elk discussie waar jij in aanwezig bent geen enkel rationeel of verstandig argument gehoord. Ik own je in elk discussie en dat weet je zelf ook wel. Ken je plaats.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik kan met oprecht zeggen dat ik echt niet gekeken heb. Maar in dit deel en het vorige deel heb ik je eigenlijk al met de grond gelijk gemaakt qua argumenten voering. Die bui voel je zelf vandaag ook wel een beetje aan of niet soms
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:19 schreef Da.Rock het volgende:
Burakius <--> AryaMehr... ... same difference.
En Bilmi is gewoon nog een opstandige puber..
De aap komt uit de mouw. Nee ik heb je best wel hard gepwned dit deel. Dit weet je zelf ook wel kom opquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Welke argumenten dan? Serieus ik heb in elk discussie waar jij in aanwezig bent geen enkel rationeel of verstandig argument gehoord. Ik own je in elk discussie en dat weet je zelf ook wel. Ken je plaats.![]()
Verklaar je nader.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:19 schreef Da.Rock het volgende:
Burakius <--> AryaMehr... ... same difference.
Bilmiyorem, dit is echt een teleurstellende post, ik probeer hier verdomme wat inzicht te krijgen in jouw handelingen!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hahahha, deze post is 1 groot bewijs van jouw achterlijkheid, maar toch ga ik er op in. Ik moet toch lief zijn voor mijn medemens en hun helpen uit hun onwetendheid.![]()
Ik ga die passage niet voor je opzoeken, maar hij bestaat wel. En waarom zou ik? Alsof het ook maar iets aan je mening zal veranderen.
Rechts rijden en elkaar de hand schudden is zo'n stomme vergelijking. Dat zulke gekken op de uni kunnen zitten, ga minimaal terug naar de basisschool en leer daar opnieuw vergelijkingen maken.
Hand niet mogen schudden hoort bij het geloof en daar kun je niet makkelijk over doen, want zoals ik al eerder zei: het geloof is geen keuzespel en je gaat neit makkelijk over iets doen omdat het bij veel mensen geaccepteerd is. De wereld wordt naar de klote geholpen en jij helpt daar aan mee door dingen te accepteren omdat ze zo "normaal" zijn.
Open eens een poll in W&F, C&H of NWS. Laten we eens kijken hoe de meeste Fok!ers daar tegenaan kijken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
De aap komt uit de mouw. Nee ik heb je best wel hard gepwned dit deel. Dit weet je zelf ook wel kom op. Maar ik ga het ARyamehr stijl afsluiten. Je bent achterlijk ik gooi je in de achterlijk bak. Je bent te min om op te reageren minder intelligent wezen [/Aryamehr] Weer laat je het een enkele argument in te brengen. Het is de gek die de normale persoon probeert terecht te stellen.
Je negeert de rest van m'n post ook over je domme vergelijking.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:21 schreef Rookert het volgende:
[..]
Bilmiyorem, dit is echt een teleurstellende post, ik probeer hier verdomme wat inzicht te krijgen in jouw handelingen!
Ik probeer je te begrijpen, jij wilt me daarbij niet helpen en noemt me achterlijk. Hoe kan ik 'slim' worden als jij degene bent die me daarbij kan helpen en het vervolgens niet doet? Dat is toch niet logisch?
Ik word hier echt moedeloos van, vind het echt jammer dat je zo doet, valt me tegen van je en had meer van je verwacht...
Hoe kan het licht der Ariërs die bij default al slimmer zijn dan de rest nou gelijk zijn aan een achterlijke Moslim Turk.quote:
De mening van Fokkers laat me eerlijk gezegd koud, het is totaal niet representatief voor mij als persoon in de werkelijkheid. Daar gelaten, dat een poll hier op fok meestal eindigt in een overwinning voor Wilders (politiek gezien). Tevens ben ik zoals jij niet zo gefocused op correcte dingen te plaatsen in elk stuk van het forum hier.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Open eens een poll in W&F, C&H of NWS. Laten we eens kijken hoe de meeste Fok!ers daar tegenaan kijken.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:23 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hoe kan het licht der Ariërs die bij default al slimmer zijn dan de rest nou gelijk zijn aan een achterlijke Moslim Turk.
Kijk dit is propaganda die ze ons Turken al jaren proberen in te stampen. Dat we dommer zijn. Let maar op Turkije de komende jaren. We zullen de wereld verstelt doen staan.
Hier stem ik voor in. Ik daag Aryamehr uit voor een iq-test!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
Laten we een (IQ-)testen meet houden.
Nu AryaMehr nog instemmen..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hier stem ik voor in. Ik daag Aryamehr uit voor een iq-test!
Oh?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:23 schreef Burakius het volgende:
Ariërs die bij default al slimmer zijn dan de rest
Jij kwam ook niet verder dan te zeggen dat het dom was en dat ik terug naar de basisschool moest, niks inhoudelijks gemist dus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je negeert de rest van m'n post ook over je domme vergelijking.
Ik heb gewoon geen zin om die moeite te doen, het heeft toch geen resultaat.
Eeh, ik heb uitgelegd waarom die vergelijking dom was. Snel teruglezen!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:26 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jij kwam ook niet verder dan te zeggen dat het dom was en dat ik terug naar de basisschool moest, niks inhoudelijks gemist dus.
Hoe kan je dan in godsnaam verwachten dat mensen je begrijpen?![]()
Het valt me tegen van je ..
Voor mij ook, ongeveer. Ik doe alleen maar AryaMehr na.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, voor mij is iedere mens gelijk
Ok, point taken danquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Eeh, ik heb uitgelegd waarom die vergelijking dom was. Snel teruglezen!
Alsof je echt meer van me had verwacht.
Je bent de eerste die dat in dit topic zegt. Meen je het?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ok, point taken dan
Ja, dat had omdat je een slim meisje bent dat voor mij soms onbegrijpelijke dingen doet die ik wel zou willen begrijpen. Het zou je sieren als je dat op zijn minst zou proberen
Natuurlijk meen ik het, je doet alleen af en toe een beetje apart, maar ja, doet niet meteen wat af aan je intelligentie. Gebruik het ook gewoon, kom je ver mee in het levenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je bent de eerste die dat in dit topic zegt. Meen je het?AryaMehr, lees je dit?
Het lijkt soms alsof je met zulke woorden strooit, als je ons belachelijk wil maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:31 schreef AryaMehr het volgende:
Vaak ben ik niet vies om ook op de mensen te reageren die het bij hun geboorte niet echt hebben getroffen. Mensen zoals Burakius en Bilmischorem bijvoorbeeld, maar eigenlijk zou ik beter moeten weten. Mijn laatste reactie ook jegens jullie, in welk topic dan ook. Ik raad de verstandige mensen hier dan ook aan om hetzelfde doen. Eventjes is het leuk, maar ik laat me niet meer encanailleren.
Misschien doe ik dat al, in combinatie met mijn geloof. Kan dat niet?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:32 schreef Rookert het volgende:
[..]
Natuurlijk meen ik het, je doet alleen af en toe een beetje apart, maar ja, doet niet meteen wat af aan je intelligentie. Gebruik het ook gewoon, kom je ver mee in het leven
Zelf zet je ook altijd genoeg opmerkingen met een sneer richting mijn persoon. Dat merk ik heus wel. Je bent zelf niet zo schoon als je wilt doen blijken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:35 schreef Min-e het volgende:
Burakius, dit is het laatste wat ik ooit in jouw richting wil zeggen.
Terwijl er zoveel intelligente manieren waren om te reageren, kies jij voor een halfslachtige poging om mij voor het een en ander uit te maken . Onderstreept weer eens, niet alleen je ontzettende gemis van bepaalde vermogens, maar ook je ongelooflijke gebrek aan karakter.
Als ik niet van mening was geweest dat communicatie niet alleen is weggelegd voor de capabelere mens had ik mezelf de moeite bespaard om zelfs met mensen zoals jij een vorm van dialoog aan te gaan.
Tuurlijk kan dat, maar mensen geen inzichten gunnen omdat het 'toch niet helpt' is geen intelligente instelling, creëer je veel onbegrip meequote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Misschien doe ik dat al, in combinatie met mijn geloof. Kan dat niet?
Durf je het niet aan? Doe dan een iq-test meet met me! Mag iedereen van Fok ook komen!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:31 schreef AryaMehr het volgende:
Vaak ben ik niet vies om ook op de mensen te reageren die het bij hun geboorte niet echt hebben getroffen. Mensen zoals Burakius en Bilmischorem bijvoorbeeld, maar eigenlijk zou ik beter moeten weten. Mijn laatste reactie ook jegens jullie, in welk topic dan ook. Ik raad de verstandige mensen hier dan ook aan om hetzelfde doen. Eventjes is het leuk, maar ik laat me niet meer encanailleren met zoveel kleingeestige tirannie.
Dit wordt vast weer als een verdediging van jou gezien, maar toch post ik het.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zelf zet je ook altijd genoeg opmerkingen met een sneer richting mijn persoon. Dat merk ik heus wel. Je bent zelf niet zo schoon als je wilt doen blijken.
Wat maakt het bewijs eigenlijk van die passage uit? Het wordt toch al achterlijk genoemd, het bewijs van die passage gaat je mening toch niet veranderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:36 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat, maar mensen geen inzichten gunnen omdat het 'toch niet helpt' is geen intelligente instelling, creëer je veel onbegrip mee
EXACT.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dit wordt vast weer als een verdediging van jou gezien, maar toch post ik het.
Dit is wat ik al topics lang probeer te zeggen, omdat ik soms scheld, kraakt iedereen mij af, terwijl anderen op een schijnheilige manier mij proberen zwart te maken. Daar wordt niets over gezegd, omdat het zogenaamd netjes wordt gebracht.
Weer zo een sneer naar mij. Jullie zijn zelf echt heel erg vies bezig. Weet je aan het einde van de dag gaan we allemaal dood. Dan gaan we nog eens goed lachen hierom.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:40 schreef G.Fawkes het volgende:
Schiet eens op jongens. Ik wil de TT van de volgende maken.
Min-e, trek het je niet aan. Je probeert een hond dat achter zijn eigen staart aan rent toch ook niet te vertellen waarom dat zinloos is?
Dat is een beetje lang voor een TTquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:40 schreef G.Fawkes het volgende:
Schiet eens op jongens. Ik wil de TT van de volgende maken.
Min-e, trek het je niet aan. Je probeert een hond dat achter zijn eigen staart aan rent toch ook niet te vertellen waarom dat zinloos is?
Dit heeft niets met een sneer te maken. Je opmerking naar Min-e is smerig en laag. Dat ik jouw opmerking classificeer als die van een niet intelligent wezen is de enige boodschap in die zin. Dit is dus geen sneer maar gewoon een duidelijk zin waarin te lezen valt dat ik je niet zo hoog heb zitten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Weer zo een sneer naar mij. Jullie zijn zelf echt heel erg vies bezig. Weet je aan het einde van de dag gaan we allemaal dood. Dan gaan we nog eens goed lachen hierom.
Gaat dat niet passen denk je?quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dit heeft niets met een sneer te maken. Je opmerking naar Min-e is smerig en laag. Dat ik jouw opmerking classificeer als die van een niet intelligent wezen is de enige boodschap in die zin. Dit is dus geen sneer maar gewoon een duidelijk zin waarin te lezen valt dat ik je niet zo hoog heb zitten.
En dat is de zoveelste poging om jezelf vrij te pleiten. Als het niet is met: ik trol, of ik moet tot rust komen is het met maar jij zei. Gedraag je als een man met karakter, zelfs al ben je er verre van een.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zelf zet je ook altijd genoeg opmerkingen met een sneer richting mijn persoon. Dat merk ik heus wel. Je bent zelf niet zo schoon als je wilt doen blijken.
Mening misschien niet, maar begrip wel, dat zijn 2 verschillende dingen. Als iemand na jarenlang pesten iemadn een klap geeft is mijn mening dat ik geweld afkeur, maar dat ik wel begrip heeft voor die klap.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat maakt het bewijs eigenlijk van die passage uit? Het wordt toch al achterlijk genoemd, het bewijs van die passage gaat je mening toch niet veranderen.
Kijk dit is er weer één. Je zegt eerst, gedraag je als een man, om vervolgens de sneer toe te voegen: zelfs al ben je verre van een. Verwacht je dan dat ik normaal ga reageren. Dit moet jij toch ook wel in zien of zitten je hersenen bij je reet? (merk op dat het laatste gedeelte een zelfde type sneer is, om je duidelijk te maken wat je doet).quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef Min-e het volgende:
[..]
En dat is de zoveelste poging om jezelf vrij te pleiten. Als het niet is met: ik trol, of ik moet tot rust komen is het met maar jij zei. Gedraag je als een man met karakter, zelfs al ben je er verre van een.
Die opmerking van hem is niet netjes ofzo, maar je hebt volgens mij niet de rest gelezen. De mensen hier zijn echt schijnheilig en maken je zwart op een "nette" manier en daarom valt het niet op.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dit heeft niets met een sneer te maken. Je opmerking naar Min-e is smerig en laag. Dat ik jouw opmerking classificeer als die van een niet intelligent wezen is de enige boodschap in die zin. Dit is dus geen sneer maar gewoon een duidelijk zin waarin te lezen valt dat ik je niet zo hoog heb zitten.
Dus beschuldig je Min-e van een heleboel. Sorry hoor vriend maar wat jij daar schrijft is meer dan een sneer of een rotte opmerking.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet de vorige 100 topics or so even heb zitten nalezen. Je moet je niet zo snel laten beinvloeden.
Niet netjes? Hoe zou jij reageren als jij van het zelfde zou worden beschuldigd in een topic?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Die opmerking van hem is niet netjes ofzo, maar je hebt volgens mij niet de rest gelezen. De mensen hier zijn echt schijnheilig en maken je zwart op een "nette" manier en daarom valt het niet op.
Het gaat mij niet om haar reacties om de reactie van hem in het vorige topic. Maar er wordt vaker schijnheilig gedaan in dit topic, ook als je niet trollt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Niet netjes? Hoe zou jij reageren als jij van het zelfde zou worden beschuldigd in een topic?
Je geeft geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om haar reacties om de reactie van hem in het vorige topic. Maar er wordt vaker schijnheilig gedaan in dit topic, ook als je niet trollt.
Reageer nog evenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
Het lijkt me zo grappig om jullie in het echt te kennen.
Ik zou misschien wel erger reageren dan Min-e, is dat belangrijk? Maar ik kan Burakius in dit geval geen ongelijk geven omdat er hier altijd schijnheilig wordt gedaan, ok niet op zijn manier van trollen, maar op een domme, indirecte manier.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:51 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag
Okequote:
Deze vergelijking is al iets beter, maar nog niet goed genoeg. Je zegt namelijk dat geen hand geven onbeleefd is en niet past in deze maatschappij. Je gaat er dus ook geen begrip voor tonen als je ziet dat het wel moet van m'n geloof. Je blijft het raar vinden van het geloof. Als ik nu uit m'n geloof haal jou te moeten vermoorden om een of andere reden, keur je het af en toon je er geen begrip voor.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Mening misschien niet, maar begrip wel, dat zijn 2 verschillende dingen. Als iemand na jarenlang pesten iemadn een klap geeft is mijn mening dat ik geweld afkeur, maar dat ik wel begrip heeft voor die klap.
Er wordt zoveel geroepen dat het 'volgens het geloof' ook zo moet. Dat roepen terroristen ook, maar ik denk dat jij het geloof niet zo beleeft. Een passage zou duidelijkheid scheppen, iets concreets, want aan vage discussies heeft niemand wat.
Eeh en nu?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:53 schreef Min-e het volgende:
Weet niet waar jullie het nu over hebben, ga het ook niet teruglezen. Ik reageer in ieder geval niet meer .
Het doel heiligt niet de middelen. Iedereen heeft zich te houden aan fatsoensnormen. Als Min-e dat niet zou doen, geeft het Burakius zeker niet het recht om nog veel verder over die grenzen van fatsoensnormen te gaan. En dat heeft hij wel degelijk gedaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik zou misschien wel erger reageren dan Min-e, is dat belangrijk? Maar ik kan Burakius in dit geval geen ongelijk geven omdat er hier altijd schijnheilig wordt gedaan, ok niet op zijn manier van trollen, maar op een domme, indirecte manier.
Dat vermoorden is dan weer en rare vergelijking van jouw kantquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:54 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Oke
[..]
Deze vergelijking is al iets beter, maar nog niet goed genoeg. Je zegt namelijk dat geen hand geven onbeleefd is en niet past in deze maatschappij. Je gaat er dus ook geen begrip voor tonen als je ziet dat het wel moet van m'n geloof. Je blijft het raar vinden van het geloof. Als ik nu uit m'n geloof haal jou te moeten vermoorden om een of andere reden, keur je het af en toon je er geen begrip voor.
Ik geef ook toe dat zijn opmerking niet netjes was, maar ik vind niet dat hij erger is bezig geweest dan Min-e. Bijna iedereen in dit topic maakt je op een schijnheilige, kinderachtige manier zwart. Het enige wat burakius deed was nogal direct zeggen wat hij van Min-e vindt. Dat is net als dat iemand een mongool noemen minder erg is dan uitleggen hoe achterlijk iemand wel niet is.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:55 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het doel heiligt niet de middelen. Iedereen heeft zich te houden aan fatsoensnormen. Als Min-e dat niet zou doen, geeft het Burakius zeker niet het recht om nog veel verder over die grenzen van fatsoensnormen te gaan. En dat heeft hij wel degelijk gedaan.
Hey Minos! (zo mag ik je wel noemen toch?) Ik zou nog even antwoord geven op je vragen van gisterquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:53 schreef Min-e het volgende:
Weet niet waar jullie het nu over hebben, ga het ook niet teruglezen. Ik reageer in ieder geval niet meer .
Ik heb het 1 keer van m'n moeder gehoord en 1x opgezocht, geen zin om opnieuw op te zoeken. Een andere keer ok.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat vermoorden is dan weer en rare vergelijking van jouw kant
Ik wil gewoon weten waar het op is gefundeerd, jij hebt het toch ook niet uit de lucht gegrepen? Je moet het ergens gelezen hebben
Ik weet wel dat onze Profeet heeft gezegd: Als de tijd zich niet aanpast aan jou, moet jij je aanpassen aan de tijd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb het 1 keer van m'n moeder gehoord en 1x opgezocht, geen zin om opnieuw op te zoeken. Een andere keer ok.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb het 1 keer van m'n moeder gehoord en 1x opgezocht, geen zin om opnieuw op te zoeken. Een andere keer ok.
ok.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:59 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik weet wel dat onze Profeet heeft gezegd: Als de tijd zich niet aanpast aan jou, moet jij je aanpassen aan de tijd.
Haha tuurlijk mag dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:57 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Hey Minos! (zo mag ik je wel noemen toch?) Ik zou nog even antwoord geven op je vragen van gister
Festival was echt geweldig. Nog nooit zoveel moois meegemaakt in 4 dagen. Je voelt je 1 met iedereen op het terrein. Geen greintje spanning alleen maar rust en vrede (en goede muziek natuurlijk). Echt prachtig.
Opleiding bevalt ook. Daarbij is het fijn om niet 5 dagen per week op werk te zijn. Het verbreekt de sleur zeg maar.
Hai! ik PM je even mijn mailadres. Ben weinig op fok en op msn. De drukte is weer begonnen. Hoe is het met jou?quote:
Graagquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ok, is goed. Ik geef er dan nog wel 1x uitleg bij.
Soms is het hectisch maar ik vermaak me. Ik ben niet echt van het stilzitten kan ik wel concluderen denk ik. Misschien ooit maar zeker nu nog niet. Hoe is het met jou eigenlijk?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:03 schreef Min-e het volgende:
[..]
Haha tuurlijk mag dat.![]()
Leuk om te horen dat je het naar je zin had.![]()
Andere omgeving, met andere mensen is idd vast lekker. Is het niet te zwaar, overdag werken en dan s' avonds nog leren?
Ok, wel af en toe terugkomen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:03 schreef Emel het volgende:
[..]
Hai! ik PM je even mijn mailadres. Ben weinig op fok en op msn. De drukte is weer begonnen. Hoe is het met jou?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Soms is het hectisch maar ik vermaak me. Ik ben niet echt van het stilzitten kan ik wel concluderen denk ik. Misschien ooit maar zeker nu nog niet. Hoe is het met jou eigenlijk?
Ik zal het proberen, anders hebben we nog mail. Ja, erg druk. Fulltime werken en nog studie ernaast. Studeren is leuk, ik zou het je aanraden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:06 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ok, wel af en toe terugkomen.![]()
Heb je het zo druk? Alhoewel jij studeerde ook weer he?
Met mij goed hoor, als ik zo mensen hoor over hun studies, wil ik ook wel weer.
ja gezellig, weet niet eens wat je studeert. Maar kunnen we even kletsen. MSN heb ik weer.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:11 schreef Emel het volgende:
[..]
Ik zal het proberen, anders hebben we nog mail. Ja, erg druk. Fulltime werken en nog studie ernaast. Studeren is leuk, ik zou het je aanraden.Maar we moeten eens een keer gezellig praten binnenkort
is het gelukt met MSN?
Nog steeds smoorverliefdquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:11 schreef Min-e het volgende:
[..]
als je het maar naar je zin hebt. Nog in love?
Met mij is er nog niet veel veranderd, ben nog steeds een beetje aan het twijfelen of ik zal beginnen aan een nieuwe studie. En zelfs waarin weet ik nog niet, sociologie of kunstgeschiedenis. Kan voor beide voors en tegens verzinnen dus ik stel het alsmaar uit.
Nope, niet echt...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:14 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb weer eens wat gemist zie ik.
Mooi! Ik zal je binnenkort even lastig vallenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:13 schreef Min-e het volgende:
[..]
ja gezellig, weet niet eens wat je studeert. Maar kunnen we even kletsen. MSN heb ik weer.
Leuk!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:17 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Nog steeds smoorverliefd
Sociologie lijkt mij echt een mooie studie om te doen. Ooit... Wellicht na mijn master.
Ik ben overigens nu ook This Is It aan het kijken. Wat een muzikant was Micheal Jackson tochEcht briljant
Volgens mij is het niet op tv. Ik had em een tijdje geleden gedownload...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:21 schreef Min-e het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Zal zo even de tv aanzetten en ik pm je mijn msn.
Ja een Turksequote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:18 schreef Emel het volgende:
[..]
Mooi! Ik zal je binnenkort even lastig vallenlijkt me echt leuk om met een leeftijdsgenote te praten
en ze is toevallig ook nog Turks
Nou ja ga ik zo maar eens kijken wat ik aan dvd'tjes heb liggen. Heb wel zin in een film.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:22 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet op tv. Ik had em een tijdje geleden gedownload...
Ik heb zin in een goede drama maar kwam er achter dat ik niets had liggen daarin. Dus heb ik maar MJ opgezet. Zijn verhaal is ook wel een drama eigenlijk..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:27 schreef Min-e het volgende:
[..]
Nou ja ga ik zo maar eens kijken wat ik aan dvd'tjes heb liggen. Heb wel zin in een film.
Ja zaterdagavond zal toch wel iets zijn op Tv. Slayage of iemand anders hier had zo'n site gepost. Even kijken of ik wat leuks kan vinden voor vanavond.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:28 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik heb zin in een goede drama maar kwam er achter dat ik niets had liggen daarin. Dus heb ik maar MJ opgezet. Zijn verhaal is ook wel een drama eigenlijk..
Top Gear op BBC3quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:33 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ja zaterdagavond zal toch wel iets zijn op Tv. Slayage of iemand anders hier had zo'n site gepost. Even kijken of ik wat leuks kan vinden voor vanavond.
MJ was idd echt tragisch, die man zijn hele leven is een groot drama. Zag een stukje van Oprah ofzo, dat ze terugblikt op het interview dat ze met hem had ooit. Nu zegt ze, heeft ze niet opgepikt dat hij wilde aangeven dat hij zo eenzaam was.
Nog leuke auto's?quote:
Dat mag de titel auto niet dragen. Koeiendrijver is het...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:39 schreef remlof het volgende:
[..]
BMW X6, maar daar vind ik niet veel aan.
De 2009 versie?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:45 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik krijg maandag de 18 mijn nieuwe Polo![]()
Het is dan geen XF maar toch
Yupquote:
Ja vind ik ook. In zijn klasse de meest complete auto. Ik heb een highline besteld... Daar kun je ook een Glof 6 voor krijgen maar dan is ie best wel uitgekleed. Polo roeleertquote:
nee ik had een link geplaatst van een film die nu draait in het filmhuis, the market, maar vanavond heb je alleen requiem for a dream, briljante film, over hoe alles mis kan gaan door drugs, alleen is het tijdstip niet lekker http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=8261quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:33 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ja zaterdagavond zal toch wel iets zijn op Tv. Slayage of iemand anders hier had zo'n site gepost. Even kijken of ik wat leuks kan vinden voor vanavond.
Wie Reqiuem for a dream niet heeft gezien, zeker kijken. Wat een film! Ik had het er laatst nog over met een vriend. Echt prachtigquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee ik had een link geplaatst van een film die nu draait in het filmhuis, the market, maar vanavond heb je alleen requiem for a dream, briljante film, over hoe alles mis kan gaan door drugs, alleen is het tijdstip niet lekker http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=8261
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |