quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Mwah, bilmiyorem heeft, om een of andere vreemde reden, wel steeds de neiging om alles wat burakius doet goed te keuren en te verdedigen. Er mag van allebei wel een keer wat gezegd worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat ook eerder om trollerig gedrag dan een bepaalde levensvisie. Ook al wil Arya het die kant op duwen.
Vooral Burakius denkt dat het hier een speeltuin is, waar hij kan lachen door steeds provocerende dingen te plaatsen. En dan te kijken hoe iedereen elkaar in de haren vliegt.
Bilmiyorem vind ik nog best meevallen, maar af en toe vervalt zij ook in dit gedrag.
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat dat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mwah, bilmiyorem heeft, om een of andere vreemde reden, wel steeds de neiging om alles wat burakius doet goed te keuren en te verdedigen. Er mag van allebei wel een keer wat gezegd worden.
Ja omdat ze buren zijn denk ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mwah, bilmiyorem heeft, om een of andere vreemde reden, wel steeds de neiging om alles wat burakius doet goed te keuren en te verdedigen. Er mag van allebei wel een keer wat gezegd worden.
Als er een een extreem voorbeeld van hypocrisie is dan is dat nadiaschoonheid wel. Lachwekkend gewoon.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Doen ze het ook samen?
[ afbeelding ]
Volgens mij heeft ze een oogje op burakius, gezien hun eerdere posts over trouwen e.d.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Doen ze het ook samen?
[ afbeelding ]
Het heeft weinig meer met geloof te maken, want met hun domheid maken ze hun eigen geloof alleen maar zwart. Het is gewoon puur irritant gedrag. Puberaal gedrag.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat is wat ik constateer. Of is nadiaschoonheid ook haar buurvrouw?
Mogen ze doen, ik heb mijn zegje weer gedaan en zal er dan ook maar niet verder op reageren. Maar ja, ik betwijfel of ze mijn advies/punt uberhaupt hebben begrepen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:11 schreef IHVK het volgende:
Hm ik wilde iets over eten zeggen nu, maar ik denk dat we nog een tijdje niet klaar zijn met deze discussie. Straks gaan Burakius en Bilmiyorem natuurlijk weer reageren.
Ik ga even kijken, ik heb het gemist allemaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mogen ze doen, ik heb mijn zegje weer gedaan en zal er dan ook maar niet verder op reageren. Maar ja, ik betwijfel of ze mijn advies/punt uberhaupt hebben begrepen.
En dat noemt zichzelf dan een volwassen vent. Met z'n 'mijn geloof komt op de eerste plaats, dan pas mijn etniciteit'. Als meneer dan ook maar meteen even z'n normen en waarden op de eerste plaats zou zetten.... Of is hij die vergeten?quote:
Pseudo-filosoof/historicus Burakius.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En dat noemt zichzelf dan een volwassen vent.
Een beetje poederquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:24 schreef Julis het volgende:
Ik ga morgenmiddag een sneeuwpop maken, denk ik. Het sneeuwt hier nog steeds.Sneeuw is mooi.
Sneeuwt het bij jullie ook?
Welke hypocrisie? Ik geef vaak genoeg toe dat ik dingen verkeerd doe. Geen hand geven, geen alcohol noemde je ook achterlijk/hypocriet of wat dan ook. Jij bent de kinderachtige hier en dan na te gaan dat je minstens 2 jaar ouder bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:01 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een hoofddoek zal mij eerlijk gezegd worst wezen, ik kan alleen niet tegen hun hypocrisie en getroll steeds.
Ik heb nadiaschoonheid via een pm op haar fouten gewezen. Ja, ook mijn medemens wijs ik op hun fouten, boeit me niet of het moslims zijn of niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat dat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.
Ik leef in het oosten van Nederlandquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een beetje poeder, waar is die zogenaamde sneeuwstorm uit het zuid-oosten?
Nja.. ook, maar soms ook vanwege het geloof, bijv. bij nadiaschoonheid. Over sommige dingen ben ik het wel eens, maar soms zegt ze echt rare dingen en maakt de moslims en haar zelf belachelijk. Ik heb het al met haar daarover gehad. Sommige mensen hier denken echt dat ik het gedrag van sommigen accepteer alleen maar vanwege hun geloof. Dat is absoluut niet zo.quote:
wtf gwnquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze een oogje op burakius, gezien hun eerdere posts over trouwen e.d.
Ok, ik zeg het wel nog een keer. Ik zeg dat mijn gedag niet altijd goed is en dat van nadiaschoonheid ook niet. Ik heb haar daar op gewezen omdat ze ons geloof en haar zelf belachelijk maakt en omdat ik om mijn medemens geef, heb ik haar daar uitgebreid op gewezen via een pm. Ik vertoon vaak genoeg hetzelfde gedrag, maar ik ga er vanuit dat jullie niet alles serieus nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het heeft weinig meer met geloof te maken, want met hun domheid maken ze hun eigen geloof alleen maar zwart. Het is gewoon puur irritant gedrag. Puberaal gedrag.
Ik weet meer over het Osmaanse Rijk dan dat jij ooit zal kunnen weten. Je kunt geen Turks lezen en bevat niet de bronnen van de Turken. Ik weet niet zoveel over de rest van de geschiedenis dat is waar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Pseudo-filosoof/historicus Burakius.
Billelikker eerste klas. Ik zie je zo bij de NSB gaan als er ooit nog een Hitler komt. Je wilt zo graag een Nederlander zijn, dat je je ziel hebt verkocht.quote:
vind je het leuk om hier mee te lezen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit soort posts vind ik altijd een beetje eng
Het is eng, omdat jij al jarenlang geindoctrineerd wordt bewust/onbewust om deze gevoelens te krijgen. Dit gebeurt via de media of enig ander soort medium.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit soort posts vind ik altijd een beetje eng
Dat zegt iemand die in een discussie enkel met drogredenen en leugens kan komen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:33 schreef Burakius het volgende:
Aryha jij moet eens je gore mond houden. Je zit hier als een elitaire persoon te gedragen, maar zelf kom je met 0,0 argumenten. Je schat jezelf zo erg hoog in.
Ik heb hier één ding op te zeggen: slechts 1.4% van de Iraniers bezoekt vandaag de dag het vrijdaggebed. Iran wordt met de dag minder Islamitisch, en dat is wat ik erg toejuich.quote:Je bent zo anti-Islamitisch als de pest. Nou ik heb nieuws voor je! Iran/Perzië zal Islamitisch blijven! Zelfs na de revolutie! Want Iraniërs zijn niet dom en weten dat Islam het juiste pad is. Jij bent de afwijkende norm wat Perzen betreft! Je bent een schande voor de Perzen!
Nee, ik word altijd een beetje moe van dat "mijn geloof is beter dan het jouwe" gezwetsquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:37 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het is eng, omdat jij al jarenlang geindoctrineerd wordt bewust/onbewust om deze gevoelens te krijgen. Dit gebeurt via de media of enig ander soort medium.
Ik heb het topic niet gelezen, maar dat jij plaatst jezelf zo hoog, dat alles al snel "achterlijk" voor je is. Je bent net een paard met oogkappen. Tunnelvisie.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En niet alles wat Burakius doet, maar ook het verdedigen van de achterlijke standpunten van nadiaschoonheid. Wat dat betreft hebben ze elkaar gelijken wel gevonden.
Jammer dat je moe wordt. De Islam is het beste geloof. Betekent niet dat er geen respect is voor andersgelovigen. Juist wel! Maar daar lees je snel over denk ik..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik word altijd een beetje moe van dat "mijn geloof is beter dan het jouwe" gezwets
Ow er zal best wel iets als een god zijn, jij noemt 'm Allah, ik noem 'm "mijn geweten". Maar ik heb er geen duizend jaar oud geschrift bij nodig om letterlijk te nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jammer dat je moe wordt. De Islam is het beste geloof. Betekent niet dat er geen respect is voor andersgelovigen. Juist wel! Maar daar lees je snel over denk ik..
Nergens is er zoiets als, mijn geloof is superieur dus jij bent niets waard. Zoals ik al eerder heb aangegeven, iedereen is mens en geschapen door Allah.
Vooral de tweede alinea zal iedereen weer overheen lezen.
Hoe zou het volgens jou moeten gaan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:43 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff dat gebitch toch altijd. Echt ik ben zelf een Turk maar dit hier in dit topic is precies ook wat er mis is in Turkije. Iedereen staart zich blind op zijn eigen mening. Niemand die relativeert
Je denkt dat je het niet nodig hebt en creërt je eigen normen en waarden, die foutief zijn ten opzichte van de waarden en normen die God heeft neergezet. Deze hoeven niet eens zo erg af te wijken van de wetten van God, aangezien we toch in een land wonen waar de Christelijke-Joodse cultuur heerst, en daarmee automatisch ook wel een beetje de normen en waarden. Echter moet je je beseffen dat elke (kleine) mistap weer een stapje dichter bij satan is. Het begint altijd met iets kleins.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow er zal best wel iets als een god zijn, jij noemt 'm Allah, ik noem 'm "mijn geweten". Maar ik heb er geen duizend jaar oud geschrift bij nodig om letterlijk te nemen.
Je wist niet eens dat de diplomatieke correspondentie tijdens het Ottomaanse rijk Perzische vormen gebruikte.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik weet meer over het Osmaanse Rijk dan dat jij ooit zal kunnen weten. Je kunt geen Turks lezen en bevat niet de bronnen van de Turken. Ik weet niet zoveel over de rest van de geschiedenis dat is waar.
Jij slimmer? In je dromen wellicht.quote:En dat jouw intelligentie te laag is om mijn persoonlijke filosofie te snappen kan ik niets aan doen. Het getuigt van zwakte om het dan meteen met hoon gelach weg te wuifen. Stiekem stress je dat je het niet kunt begrijpen. Hoe kan het nou dat een Moslim en ook nog eens Turk slimmer is dan een Ariër zoals jij.
Met respect voor elkaar en elkaars levenswijze? Of is dat heel vreemd. Laat iedereen zijn ding toch gewoon doen. God beslistquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:44 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe zou het volgens jou moeten gaan?
"Mijn geweten" is toch ook zoiets als in jezelf geloven en dat is ook een grote zonde.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:44 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je denkt dat je het niet nodig hebt en creërt je eigen normen en waarden, die foutief zijn ten opzichte van de waarden en normen die God heeft neergezet. Deze hoeven niet eens zo erg af te wijken van de wetten van God, aangezien we toch in een land wonen waar de Christelijke-Joodse cultuur heerst, en daarmee automatisch ook wel een beetje de normen en waarden. Echter moet je je beseffen dat elke (kleine) mistap weer een stapje dichter bij satan is. Het begint altijd met iets kleins.
MAar goed dat was mijn preekje weer.
Ik kraak ook niemand af. Ik zeg alleen dat ik mannen geen hand wil geven en dat alcohol een zonde is en daarom werd ik achterlijk genoemd. Degene die mij achterlijk noemt, is zelf juist kinderachtig.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:45 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Met respect voor elkaar en elkaars levenswijze? Of is dat heel vreemd. Laat iedereen zijn ding toch gewoon doen. God beslist
Ik ben zeker wel slimmer dan jij. Als we een iq-test zouden doen zou ik ver boven je eindigen, maar we kunnen ook opleidingen vergelijken als je dat wilt en eens op moeilijkheidsgraag beoordelen. Genoeg tabellen daar voor.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je wist niet eens dat de diplomatieke correspondentie tijdens het Ottomaanse rijk Perzische vormen gebruikte.
[..]
Jij slimmer? In je dromen wellicht.![]()
Ga er dan ook niet op in. Je gaat met een kind toch ook niet praten over astronomie?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kraak ook niemand af. Ik zeg alleen dat ik mannen geen hand wil geven en dat alcohol een zonde is en daarom werd ik achterlijk genoemd. Degene die mij achterlijk noemt, is zelf juist kinderachtig.
Jawel! Ik wil dat sommige mensen zich verbeteren. Ik ben juist het kind hier, ik word over een paar maanden pas 17 en hij is boven de 20. Ik geef om mijn medemens en wil dat ze daarom zulke achterlijke uitspraken niet meer maken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:47 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ga er dan ook niet op in. Je gaat met een kind toch ook niet praten over astronomie?
Hiermee houdt elke discussie al bij voorbaat opquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
"Mijn geweten" is toch ook zoiets als in jezelf geloven en dat is ook een grote zonde.
Hoezo? Ik vind het gewoon egoistisch om in jezelf te geloven. Je kan helemaal niets maken zonder Allah.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Hiermee houdt elke discussie al bij voorbaat op
Sorry Fawkes
Zijn waarheid is niet jouw waarheid, jouw waarheid is niet zijn waarheid. Je hoeft hem niet van alcohol af te praten net zo min als hij jou niet hoeft te vertellen dat je mannen de hand moet schudden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jawel! Ik wil dat sommige mensen zich verbeteren. Ik ben juist het kind hier, ik word over een paar maanden pas 17 en hij is boven de 20. Ik geef om mijn medemens en wil dat ze daarom zulke achterlijke uitspraken niet meer maken.
Ik heb genoeg mensen in mijn leven meegemaakt die een hoge opleiding genoten, maar het IQ van een kasplant hadden. Dat is precies bij jou het geval. Ik geloof overigens niet eens dat je een hoge opleiding geniet, maar ik zie aan je uitspraken en overtuigingen dat je niet bijster intelligent bent. Zullen we de Fok!ers - die wellicht ooit met ons een discussie hebben gevoerd - eens vragen hoe ze hier over denken?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben zeker wel slimmer dan jij. Als we een iq-test zouden doen zou ik ver boven je eindigen, maar we kunnen ook opleidingen vergelijken als je dat wilt en eens op moeilijkheidsgraag beoordelen. Genoeg tabellen daar voor.
Nee, dat voorbeeld zegt genoeg. Iemand die niet op de hoogte is van een dergelijke belangrijk detail weet niets, maar dan ook niets over dat onderwerp. Ja, Wikipedia-kennis bezit je wellicht.quote:En wou dat ik DAT niet wist over het Osmaanse Rijk betekent dat ik HELEMAAL geen kennis heb over de rest van de Osmaanse geschiedenis. Wat een kinderachtige vergelijkenis. Dit getuigt weer van een beperkte intelligentie . Serieus
Ik kan toch proberen te laten zien dat alcohol niet goed is. Verder beslist hij er zelf over. Wikwakka2 volgens mij, begon erover dat ik achterlijk ben en dat het onbeleefd is. Wat is het nut van een hand geven? Alsof ik anderen niet anders kan groeten dan met een hand. Je bent pas achterlijk als je dat niet kunt inzien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zijn waarheid is niet jouw waarheid, jouw waarheid is niet zijn waarheid. Je hoeft hem niet van alcohol af te praten net zo min als hij jou niet hoeft te vertellen dat je mannen de hand moet schudden.
Ik ben niet fictief en ik kan heel goed beoordelen wat goed en wat fout is. Daar ga ik op af, dus in die manier geloof ik in mezelf. Dat die fictieve Allah het daar niet mee eens is zal me worst zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vind het gewoon egoistisch om in jezelf te geloven. Je kan helemaal niets maken zonder Allah.
Nee het is geen belangrijk detail. Maar goed ik hou hiermee op. Je bent zo vol vanjezelf en stuurt elk sterk argument naar de "dit is achterlijk" bak. Stuur jezelf er ook even in. Dank je.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb genoeg mensen in mijn leven meegemaakt die een hoge opleiding genoten, maar het IQ van een kasplant hadden. Dat is precies bij jou het geval. Ik geloof overigens niet eens dat je een hoge opleiding geniet, maar ik zie aan je uitspraken en overtuigingen dat je niet bijster intelligent bent. Zullen we de Fok!ers - die wellicht ooit eens met ons in discussie geraakten - eens vragen hoe ze hier over denken?
[..]
Nee, dat voorbeeld zegt genoeg. Iemand die niet op de hoogte is van een dergelijke belangrijk detail weet niets, maar dan ook niets over dat onderwerp.
Dat je zelf aanvoelt wat goed en fout is, bedoel je?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben niet fictief en ik kan heel goed beoordelen wat goed en wat fout is. Daar ga ik op af, dus in die manier geloof ik in mezelf. Dat die fictieve Allah het daar niet mee eens is zal me worst zijn.
Het geweten is uiteindelijk altijd de filter. Hoe hard men ook beweerd dat ze een bepaald boek of geloof aanhangen. En mens kan niet interpreteren zonder een bepaald waarde oordeel. Maar dat betekend niet dat als er een vaste waarheid is (verschil tussen goed en kwaad) iedereen die voor zichzelf kan bepalen. Dat staat haaks op elkaar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Hiermee houdt elke discussie al bij voorbaat op
Sorry Fawkes
Ja, moorden en stelen is fout. Zelf denken de waarheid in pacht te hebben ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je zelf aanvoelt wat goed en fout is, bedoel je?
Zo kunnen anderen ook oordelen dat het belachelijk is een issue te maken van handen schudden. Tuurlijk kan het anders. Je kunt ook je gulp open doen als groet. Dat heeft met een conventie te maken. Mensen in Nederland (maar ook in Turkije) schudden elkaar de hand. Men zou kunnen redeneren: Het is achterlijk om daar moeilijk over te gaan doen.... Het is maar een handquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:52 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan toch proberen te laten zien dat alcohol niet goed is. Verder beslist hij er zelf over. Wikwakka2 volgens mij, begon erover dat ik achterlijk ben en dat het onbeleefd is. Wat is het nut van een hand geven? Alsof ik anderen niet anders kan groeten dan met een hand. Je bent pas achterlijk als je dat niet kunt inzien.
Je kunt erg goed bepalen wat goed en fout is, maar wat is de "rem" die je tegenhoud om iets fouts te doen wetende dat het zo is. Als een atheist (niet bewerende dat jij er één bent), een briefje van 50 op de grond ziet vallen uit de zak van een persoon, wat belet hem het 50tigje niet in zijn zak te steken wetende dat het fout is. Hij leeft maar één keer volgens zijn eigen overtuiging. Geniet met volle tuigen en verpest het leven van de andere noem ik dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, moorden en stelen is fout. Zelf denken de waarheid in pacht te hebben ook.
Het begint met iets kleins, voordat het groter wordt... dus wuif het niet weg als iets kleins.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zo kunnen anderen ook oordelen dat het belachelijk is een issue te maken van handen schudden. Tuurlijk kan het anders. Je kunt ook je gulp open doen als groet. Dat heeft met een conventie te maken. Mensen in Nederland (maar ook in Turkije) schudden elkaar de hand. Men zou kunnen redeneren: Het is achterlijk om daar moeilijk over te gaan doen.... Het is maar een hand
Je snapt er echt niets van he. Ik wil en mag geen hand geven, zij kunnen denken "het is maar een hand". Net zoals heel veel mensen denken waarom een hoofddoek als je even de straat op moet? Alsof iedereen op je haren geilt. Nee het is toch niet alleen daarom, het is omdat Allah het wil. Je kunt dan niet zeggen oh daar houd ik me niet aan, het is maar even de straat op of het is maar een hand. De regels van Allah zijn geen keuzespel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:56 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zo kunnen anderen ook oordelen dat het belachelijk is een issue te maken van handen schudden. Tuurlijk kan het anders. Je kunt ook je gulp open doen als groet. Dat heeft met een conventie te maken. Mensen in Nederland (maar ook in Turkije) schudden elkaar de hand. Men zou kunnen redeneren: Het is achterlijk om daar moeilijk over te gaan doen.... Het is maar een hand
Tja zo kun je redeneren dat al het kwaad begint met contact. Misschien moet je jezelf dan opsluiten thuis. Kun je ook niets fout doen...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Het begint met iets kleins, voordat het groter wordt... dus wuif het niet weg als iets kleins.
Een splitsing van een grote rots begint ook met een kleine kras erin...
De beslissingen op ethisch gebied die ik neem laat ik afhangen van het gevoel dat ze mij geven. Als ik iemand 50 euro zie verliezen zal ik het hem teruggeven omdat ik me schuldig (tegenover mezelf) zou voelen als ik dat niet deed.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je kunt erg goed bepalen wat goed en fout is, maar wat is de "rem" die je tegenhoud om iets fouts te doen wetende dat het zo is. Als een atheist (niet bewerende dat jij er één bent), een briefje van 50 op de grond ziet vallen uit de zak van een persoon, wat belet hem het 50tigje niet in zijn zak te steken wetende dat het fout is. Hij leeft maar één keer volgens zijn eigen overtuiging. Geniet met volle tuigen en verpest het leven van de andere noem ik dat.
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd. Denken dat atheisten of agnosten geen idealen of principes erop kunnen nahouden getuigd van kortzichtigheid.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je kunt erg goed bepalen wat goed en fout is, maar wat is de "rem" die je tegenhoud om iets fouts te doen wetende dat het zo is. Als een atheist (niet bewerende dat jij er één bent), een briefje van 50 op de grond ziet vallen uit de zak van een persoon, wat belet hem het 50tigje niet in zijn zak te steken wetende dat het fout is. Hij leeft maar één keer volgens zijn eigen overtuiging. Geniet met volle tuigen en verpest het leven van de andere noem ik dat.
Ja maar verstandelijk gezien is het vanuit atheistisch punt slimmer om dat schuld gevoel (als het al niet erg weggemoffeld is! ) te negeren/overbruggen. Want wetenschappelijk gezien zou niets hem moeten beletten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:59 schreef remlof het volgende:
[..]
De beslissingen op ethisch gebied die ik neem laat ik afhangen van het gevoel dat ze mij geven. Als ik iemand 50 euro zie verliezen zal ik het hem teruggeven omdat ik me schuldig (tegenover mezelf) zou voelen als ik dat niet deed.
Ga nou niet doen alsof IK het niet zo snappen, ik heb hier vaker over nagedacht dan jij op de wc hebt gezeten in je korte leventje. De regels uit de Koran zijn geen keuzespel maar zijn toch vaak genoeg wel een interpretatiespel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je snapt er echt niets van he. Ik wil en mag geen hand geven, zij kunnen denken "het is maar een hand". Net zoals heel veel mensen denken waarom een hoofddoek als je even de straat op moet? Alsof iedereen op je haren geilt. Nee het is toch niet alleen daarom, het is omdat Allah het wil. Je kunt dan niet zeggen oh daar houd ik me niet aan, het is maar even de straat op of het is maar een hand. De regels van Allah zijn geen keuzespel.
Leuk dat je er een paar kentquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd.
Het is maar hoe groot je het ziet. Als iedereen alleen maar aan z'n eigen gewin zou denken zou de samenleving voor ons allen onleefbaar worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja maar verstandelijk gezien is het vanuit atheistisch punt slimmer om dat schuld gevoel (als het al niet erg weggemoffeld is! ) te negeren/overbruggen. Want wetenschappelijk gezien zou niets hem moeten beletten.
Slechts een klein deel uit de Qu'ran is multi-interpretabel mind you.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof IK het niet zo snappen, ik heb hier vaker over nagedacht dan jij op de wc hebt gezeten in je korte leventje. De regels uit de Koran zijn geen keuzespel maar zijn toch vaak genoeg wel een interpretatiespel.
En DAT is precies waar we op gaan afsteven deze eeuw, mocht er groeiende atheïsme zijn. Mark my wordsquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is maar hoe groot je het ziet. Als iedereen alleen maar aan z'n eigen gewin zou denken zou de samenleving voor ons allen onleefbaar worden.
Als ze werkelijk zo achterlijk zijn, weerleg ze dan eens? Klagen over wat iemand zegt, maar niet inhoudelijk reageren op datgene wat hij zegt is een typisch voorbeeld van een treffende antwoord.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Leuk dat je er een paar kent, kom nou met echte argumenten. Achterlijke zinnen van jou zeg. Pseudo-filosoof.
Er wordt toch ook niet beweerd dat alle moslims zich goed gedragen... ik ken ook atheisten die zich beter gedragen dan moslims, maar geloof is belangrijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd. Denken dat atheisten of agnosten geen idealen of principes erop kunnen nahouden getuigd van kortzichtigheid.
Ik zie ook verharding. Maar ik ben ook atheïst en zal er alles aan doen die verharding tegen te gaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef Burakius het volgende:
[..]
En DAT is precies waar we op gaan afsteven deze eeuw, mocht er groeiende atheïsme zijn. Mark my words
Waarom moffel je mijn uitspraak weg door een denigrerende opmerking te maken in de vorm van, dan moet je jezelf maar opsluiten thuis. Je weet dondersgoed dat ik dat niet bedoel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:59 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Tja zo kun je redeneren dat al het kwaad begint met contact. Misschien moet je jezelf dan opsluiten thuis. Kun je ook niets fout doen...
Overigens: mijn stukje was geschreven om aan te geven dat er mensen kunnen zijn die zo denken. Daarbij niet zeggende dat dat mijn mening is...
Laat me niet lachen gek.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof IK het niet zo snappen, ik heb hier vaker over nagedacht dan jij op de wc hebt gezeten in je korte leventje. De regels uit de Koran zijn geen keuzespel maar zijn toch vaak genoeg wel een interpretatiespel.
.. als een druppel op een hete plaat ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie ook verharding. Maar ik ben ook atheïst en zal er alles aan doen die verharding tegen te gaan.
In wat voor opzicht is geloof belangrijk? Utilistisch gezien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Er wordt toch ook niet beweerd dat alle moslims zich goed gedragen... ik ken ook atheisten die zich beter gedragen dan moslims, maar geloof is belangrijk.
Ik moet een weerlegging op jouw weerlegging leggen, die totaal geen enkel goed argument bevat. Achterlijk zeg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Als ze werkelijk zo achterlijk zijn, weerleg ze dan eens? Klagen over wat iemand zegt, maar niet inhoudelijk reageren op datgene wat hij zegt is een typisch voorbeeld van een treffende antwoord.
Nee, ik geloof ook in de goede wil van mensen. Of ze nou gelovig zijn of niet, dat heeft er weinig mee te maken. Zie hoe de katholieke kerk oogluikend de holocaust toestond.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
.. als een druppel op een hete plaat ja.
Beide uitspraken zeggen echt totaal niets. Ik ken mensen die.... En dat atheistische filosofen onze samenleving grotendeels gevormd hebben is gewoon onwaar. De grootste vormgevers van de hedendaagse Nederlandse samenleving zijn christelijke filosofen en theologen. Denk aan Voltaire en Erasmusquote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Kortzichtigheid. Ik ken atheïsten die er een betere moraal op nahouden als sommige moslims. Bovendien zijn het atheïstische filosofen en denkers geweest die ons samenleving grotendeels hebben gevormd. Denken dat atheisten of agnosten geen idealen of principes erop nahouden getuigd van onwetendheid.
Geen goed argument? Kijk nog eens. Dat je er niets inhoudelijk op te zeggen hebt, zegt waarschijnlijk genoeg.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik moet een weerlegging op jouw weerlegging leggen, die totaal geen enkel goed argument bevat. Achterlijk zeg.
Voor alles.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geloof is belangrijk in wat voor opzicht?
Ik reageer niet meer op je. Je brengt niets in, tegen mijn verhaal behalve achterlijk te noemen bla bla. Altijd hetzelfde kinderachtige gezever vanuit jouw kant.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:05 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen goed argument? Kijk nog eens.
Het was niet mijn bedoeling te denigreren. Ik gaf alleen aan welke implicaties jouw post zou kunnen hebben. Daarbij begrijp ik natuurlijk wat je bedoeld. Ik dacht dat dat geen verdere toelichting behoeftequote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarom moffel je mijn uitspraak weg door een denigrerende opmerking te maken in de vorm van, dan moet je jezelf maar opsluiten thuis. Je weet dondersgoed dat ik dat niet bedoel.
Onzin. Bovendien is het kortzichtig om te denken dat de mensen die niet in god geloven enkel in zichzelf geloven. Een over het algemeen atheïstische ideologie als het communisme weerspreekt dat volledig.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voor alles.
Vertaal deze eens: Allah'in bildigi kuldan saklanmaz.
Wat ik wil zeggen is dat jij niets voorstelt, het is onzin om in jezelf te geloven, want jij kan helemaal niets doen zonder Allah.
In een superwezen geloven voor je sturing is wel een beetje passief hè? Als je iets in je leven wil veranderen zal je het toch echt zelf moeten doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Voor alles.
Vertaal deze eens: Allah'in bildigi kuldan saklanmaz.
Wat ik wil zeggen is dat jij niets voorstelt, het is onzin om in jezelf te geloven, want jij kan helemaal niets doen zonder Allah.
Zo, dit vat ik maar even op als het failliet van uw redenatiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |