abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:16:25 #51
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616573
wtf
quote:
Bill Clinton (president van de VS)
Ik ben een biografie aan het lezen over Hillary Clinton: Hillary door Gail Sheehy, maar alles wat ik erin lees over haar echtgenoot, Bill Clinton, is erg herkenbaar volgens de criteria-lijsten van ADHD bij volwassenen.
Hij maakt dingen niet af, komt niet opdagen, verandert impulsief plannen, raakt steeds achter op zijn schema's, dringt mensen zijn ideeen op zonder naar hun verhalen te luisteren, vergeet dingen, heeft wisselende stemmingen, liegt veel zonder dat zelf in te zien, heeft woede-uitvallen, vele korte contacten met vrouwen, neemt risico's (Monica Lewinsky) en bij al deze eigenschappen is hij toch heel intelligent. Je denkt misschien: Hoe kan hij dan president van de Verenigde Staten zijn geworden? Hij heeft een partner getroffen in Hillary die veel van het werk schijnt te doen wat hem niet lukt zoals lezingen voorbereiden, campagnes organiseren, hem op tijd laten komen, hem eraan herinneren om mensen te bellen, etc. Verder heeft hij steeds een grote staf aan mensen om zich heen die hem ook bijstaan met al zijn planningen, activiteiten, hem tot actie aanzetten en van slechte dingen af proberen te houden.
pi_76616579
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:15 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

kun je m in de OP zetten?

Ik heb m ongeveer al 30 keer gepost zo ondertussen .

http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Beroemd.html

Vaak met een bron ernaast.
... Denk dat we het steeds vergeten zijn in de OP te zetten
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:20:10 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616686
hmmmz het lukt niet om er een link van te maken... ff knutselen nog...
en als je hem in de wiki wilt moet je ff krentebol pmmen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:22:17 #54
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616740
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:20 schreef Murmeli het volgende:
krentebol?

Je maakt n grapje hoop ik?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:22:30 #55
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616743
i kga slapen mensen
pi_76616753
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:20 schreef Murmeli het volgende:
[ url=<hier de link>]<tekst>[ /url]

Niet zo moeilijk hoor
pi_76616763
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef Murmeli het volgende:
i kga slapen mensen
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:24:07 #58
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:24:15 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616801
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

krentebol?

Je maakt n grapje hoop ik?
is een modje. of is die al weg. staat genoemd bij de wiki van deze reeks....
pi_76616843
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kan Re niet helpen?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:25:44 #61
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616855
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wás. Volgens mij is t account nu dood .

Krentenbol is een faker #3
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:26:32 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616885
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan Re niet helpen?
ja, PM die maar even dan. ik ga het ff niet doen.
1: geen zin in
2: wil slapen.

truste
pi_76616985
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, PM die maar even dan. ik ga het ff niet doen.
1: geen zin in
2: wil slapen.

truste
Slaap ze meisje.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:50:53 #64
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76617695
quote:
Ik ben beroemd dankzij mijn ADHD. Heb nog nooit en zal dat ook nooit doen medicamenten gevroten om rustig te zijn of te blijven opdat ik mijn aanpas aan de grote – grijze – middelmaat.
Vroeger was je of rood, of sproetig, of dik, of lang, of slagtand of flaporen. Gepest mag er niet meer worden dus ben je of dyslectisch, of ADHD, of anorexia, of allochtoon, of gehandicapt. Mensen mensen toch 20 % van de beroepsbevolking heeft Burn Out van de rest (80%) heeft 7% gebrek aan energie etc. Ik slaap 4 uur – neuk 2x per dag – praat 18 uur aan een stuk – rijdt 1500 km in 8 uur, kan 3 dagen zonder eten kortom een superman.
Mijn site www.ratelband.com.
Ga je gebukt onder je “ziekte” zeg ik – laat je niet voor de gek houden – zij zijn ziek – zij kunnen jou niet hanteren. M.a.w. Er zijn geen luie leerlingen. Alleen luie leraren. Er bestaat geen slecht weer alleen niet aangepaste kleding. Fock them.
Ha ha ha

Emile Ratelband
pi_76617811
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:50 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Kan daar nou geen kogel in?

Moet lief spelen....

Die man is gek. Lijkt me nou net niet het voorbeeld dat je wil voor ADHD'ers...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:57:00 #66
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76617885
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan daar nou geen kogel in?

Moet lief spelen....

Die man is gek. Lijkt me nou net niet het voorbeeld dat je wil voor ADHD'ers...
Nee. Ik vind dat ie een goed statement maakt. Een perfect statement.
pi_76618589
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1392302/3/25#76617695]zaterdag 9 januari 2010 23:50[/ur
l] schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Die gast heeft niet alleen ADHD maar is ook gewoon een idioot.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zondag 10 januari 2010 @ 12:37:19 #68
238488 Crapbag
I love crap
pi_76628084
Wat me opvalt als het om medicijnen gaat is dat iedereen roept ik ga daar niet aan want ik wil niet opgaan in de grijze massa, maatschappij wil dat ik me aanpas, ik "moet" maar "normaal" zijn, blah blah, etc.
Ik pak de medicijnen puur voor mezelf. Niet omdat ik wil voldoen aan een "maatschppelijk geaccepteerd iemand". Ik ben eindelijk op het punt dat het me werkelijk worst zal wezen dat sommigen niet met mijn adhd om kunnen gaan. Voor mezelf wil ik gewoon rust. Ten eerste: ja om mijn studie af te maken, het is toch wel prettig dat ik voor mezelf nu 3 kwartier lang een college kan volgen. En prettig dat ik mijn gedachten nu ook op papier kan zetten en papers/essay's etc. in kan leveren. Daarnaast wilde ik rust, ik wilde die chaos kwijt. Niet om me aan te kunnen passen aan de huidige maatschappij, wat dat ook mag zijn, maar voor mezelf. Niet meer uren lang malen over vanalles en nog wat, maar werk verzetten, vooral op creatief gebied. Sinds ik Concerta slik kan ik eindelijk dingen afmaken, aan dingen beginnen die járenlang zijn blijven liggen en ik heb er heel veel plezier in. Dit zou me nooit gelukt zijn zonder de medicijnen. En ik ben niets van mezelf kwijtgeraakt, ik kan mijn creativiteit nu ook echt inzetten om dingen te maken en af te maken. Haha het lijkt nu wel alsof ik een promoter van de medicijnen ben, maar ik wil aangeven dat het niet per se voor iedereen iets slechts hoeft te betekenen. Ook heb ik, met Concerta, geen gevoel (meer) alsof ik aan de drugs ben, ik ben er iig goed aan gewend.
Dus voor degene die twijfelen: probeer het gewoon. Vaak (ik zeg vaak: niet altijd dus, voor dat iemand zich aangesproken voelt) zijn degene die het hardst roepen dat medicijnen slikken 10x niks is degene die of zelf geen ad(h)d hebben en zich er totáál niet in kunnen inleven, of nog nooit geprobeerd hebben, of niet lang genoeg geprobeerd hebben. Ja methylfenidaat kost tijd om aan te wennen. En ja: voor sommigen is het ook 10x niks. Maar voor mij werkt het als een trein en nee ik ga daardoor niet op in de grijze massa en ben ook niet mijn unieke karaktereigenschappen kwijt.
Zo, 't is wel een lang stuk geworden haha, mja geef ik lekker de adhd de "schuld" van . Kun je nagaan dat ik eigenlijk alleen TVP wilde typen...
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_76632997
Hah crapbag, dat stuk zou ik zelf geschreven kunnen hebben

Aan de andere kant, ik heb morgen tentamen en ik hoef voor het eerst van m'n leven niet op het laatste moment alle stof in m'n kop te stampen omdat ik alles al geleerd heb. Daar word ik nou strontzenuwachtig van heel raar.
K heb nu zo'n lamlendige dag, morgen tentamen en er valt niets meer te leren of te stressen, ik ben gewoon helemaal de weg kwijt 't is half 3 en ik ben nog niet aangekleed, ik heb nog niet gegeten, de gordijnen zijn nog dicht en ik zit te roken terwijl ik dat al 2 maanden niet meer deed Ik heb 'n hobbie nodig..
  zondag 10 januari 2010 @ 15:01:50 #70
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76634425
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:32 schreef Denkbaar het volgende:
Hah crapbag, dat stuk zou ik zelf geschreven kunnen hebben

Aan de andere kant, ik heb morgen tentamen en ik hoef voor het eerst van m'n leven niet op het laatste moment alle stof in m'n kop te stampen omdat ik alles al geleerd heb. Daar word ik nou strontzenuwachtig van heel raar.
K heb nu zo'n lamlendige dag, morgen tentamen en er valt niets meer te leren of te stressen, ik ben gewoon helemaal de weg kwijt 't is half 3 en ik ben nog niet aangekleed, ik heb nog niet gegeten, de gordijnen zijn nog dicht en ik zit te roken terwijl ik dat al 2 maanden niet meer deed Ik heb 'n hobbie nodig..
Dat is idd heel a-relaxed. Ik heb me afgelopen jaar beziggehouden om alles méteen te doen nadat ik de opdracht kreeg, dus als de tentamenstof bekend was, tentamens leren. Geen planning maken, nee, meteen aan de bak en kijken waar je uitkomt. Dan kom je op een gegeven moment op n punt dat je niks meer kan doen. Dat is wel vervelend als je normaal gesproken áltijd een dag van t voren pas ging bekijken wat je moest doen.
pi_76634573
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:31 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Klopt, maar omdat je er dus meteen wat van hoort te merken kun je wachten tot je een ons weegt. Het is ook waar dat je 2 weken moet wennen. Maar als je dus een week wacht met je 2e nemen moet je daarna nog 2 weken wennen. En dan ben je dus 3 weken verder. Als je dan 3 soorten ritalin probeert ben je 9 weken verder terwijl het er 6 hadden kunnen zijn. Beetje zonde van je tijd, lijkt mij.
Dat vind ik ook en je bent ook de enige die kan bepalen wat je ideale dosis is. Die psych kan je slechts uitleggen hoe het werkt en in de gaten houden of je gewicht en bloeddruk enzo goed blijven. Wat je bneste dosis is, moet je zelf bepalen.

Ik moest beginnen met 1 ritalin en om de 5 dagen er 1 bij nemen de 1e 2 weken. Ik had zwaar last van rebounds, dus was ik laat in de ochtend zeer opgefokt.

Er is maar 1 soort Ritalin.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:14:23 #72
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76635167
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:04 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook en je bent ook de enige die kan bepalen wat je ideale dosis is. Die psych kan je slechts uitleggen hoe het werkt en in de gaten houden of je gewicht en bloeddruk enzo goed blijven. Wat je bneste dosis is, moet je zelf bepalen.

Ik moest beginnen met 1 ritalin en om de 5 dagen er 1 bij nemen de 1e 2 weken. Ik had zwaar last van rebounds, dus was ik laat in de ochtend zeer opgefokt.

Er is maar 1 soort Ritalin.
3 soorten methylblablablablabla
  zondag 10 januari 2010 @ 17:27:46 #73
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76641115
Wat Crapbag zegt dus
Pff ik geloof dat ik nu wel heul erg moe ben
heb vandaag een uurtje of 3 a 4 zitten studeren met wat pauzes. Vind niet dat ik echt veel gedaan heb (28 blz engels gelezen en gesnopen) maar ja t is meer dan niks. Wilde net voor de ontspanning gewoon een boekje gaan lezen maar daar ben ik dus gewoon te moe voor
Het gaat dus nog wel even duren voordat ik gewoon hele dagen kan studeren enzo, maar ja. Ik blijf maar ff doorzetten dan

Wall: hoe is het vandaag met je?
  zondag 10 januari 2010 @ 17:51:33 #74
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76642061
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:27 schreef Murmeli het volgende:
Wat Crapbag zegt dus
Pff ik geloof dat ik nu wel heul erg moe ben
heb vandaag een uurtje of 3 a 4 zitten studeren met wat pauzes. Vind niet dat ik echt veel gedaan heb (28 blz engels gelezen en gesnopen) maar ja t is meer dan niks. Wilde net voor de ontspanning gewoon een boekje gaan lezen maar daar ben ik dus gewoon te moe voor
Het gaat dus nog wel even duren voordat ik gewoon hele dagen kan studeren enzo, maar ja. Ik blijf maar ff doorzetten dan

Wall: hoe is het vandaag met je?
Hmmm, misschien moet je ook proberen dat tegelijk heel ontspannen aan te pakken. Niet van eh: ik moet. Maar: ik begin gewoon heel vroeg en ik mag en dan zie ik wel waar ik kom.

Ja hmm, vandaag. Ik heb 1,5 pil genomen, 2 maal en t lijkt wel wat beter weer. Ik kon lezen tijdens t schaatsen etc. Maar ik moet denk ik eerst een functionerende dag hebben om echt te kunnen beoordelen.

Vannacht wel extreem slecht geslapen, maar dat kwam omdat ik gisteravond toch weer om half 2 naar bed ging terwijl ik heel zinloos zat te (surfen, muziek luisteren). Daar heb ik heel vaak last van de afgelopen tijd, maar vannacht toch nog een stapje erger. Kwart voor vier sliep ik (afgelopen weken een aantal keer 3 uur). Kwart over 9 stond mn wekker, dus dat was wel vervelend. Ik moet zeggen dat ik gisteren wel wat overmoedig meer heb gedaan dan normaal en niet echt rust heb gepakt. Dat merk ik sowieso altijd in mn slaapgedrag in de opvolgende nacht, dus ik kan daar niet echt conclusies aan verbinden. I.i.g. heb ik zeker géen directe negatieve effecten ondervonden.

Dat klop ik meteen even af want volgens mij is precies op dit moment de maximale werking van 4 uur over.
  zondag 10 januari 2010 @ 18:15:06 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76643061
@ Wall: heb je een rebound? waar heb je nu precies last van dan? sterkte
hmmm slecht slapen is vervelend. kan idd komen van overmoedig te veel doen dat heb ik ook wel eens.
qua studeren: ik doe het ook ongeveer op de manier die jij zegt. Vroeg opstaan heb ik niet gedaan, ik werd pas om half 10 wakker en heb toen eerst tot 11 uur mn boek uitgelezen. ben toen opgestaan en rustig gaan studeren. na een uur weer een pauze en zo steeds verder. meestal 3 kwartier aan een stuk (uur was wat lang) en tussendoor andere dingetjes doen en met vriendin aan de telefoon.
ach ik moet ook niet ontevreden zijn, ik hield het eerst nog geen 10 minuten vol dus dit is al heel wat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')