Binnen 30 minuten werkt het al, soms zelfs sneller (bij sommige nooit)quote:
ritalin werkte bij mij al na 20 a 30 min.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:40 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Binnen 30 minuten werkt het al, soms zelfs sneller (bij sommige nooit)
Ja dat gebeurt vaak.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:32 schreef feelsgoodman het volgende:
Dat zijn de kosten die ik zelf moet betalen.
Is het eventueel mogelijk om Concerta te combineren met Ritalin? Bijvoorbeeld één 36mg Concerta in de ochtend nemen en dan (eventueel) in de namiddag/avond nog een 5 á 10mg Ritalin.
Vroeg opstaan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
het is te hoog als je er last van hebt. hoge hartslag is ook gewoon irritant, ik heb dat ook wel een beetje van de concerta, maar het is uit te houden. maar ben wel wat nerveuzer soms. of wat sneller nerveus.
en vragen stellen mag altijd, daarom is dit topic ook zo leukals ik het zat ben reageer ik gewoon niet meer hahaha.
ehmmmm nou je hoeft geen rebound te krijgen, dat krijg je niet altijd. ik heb het maar een paar keer gehad geloof ik. en dan ga je gewoon een uurtje eerder slapen ofzo. of een uurtje later. zou me niet te druk maken. moet je morgen vroeg opstaan? of mag je het zelf bepalen?
quote:
Op www.adhd.nu staan de verzekeringen welke ADHD medicijnen vergoeden, je wordt dan gelinkt naar dit overzicht. Als je bij PsyQ zit krijg je automatisch een brief thuis waarin staat wat de goedkoopste verzekering is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:18 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Over welke verzekering hebben we het dan precies? Ik ben namelijk wel uitmuntend verzekering. Absoluut geen budget verzekering, zeg maar.
Nog een vraag: hoelang van tevoren voordat jullie gaan slepen nemen jullie de laatste dosis?
koop een excel boek om daarmee te leren omgaan. is echt zo simpel...quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:07 schreef Denkbaar het volgende:
hey guys,
Ik ben nogal slecht met geld (zal jullie misschien niet verbazen) en nu had ik net de geniale ingeving om mijn inkomsten/uitgaven eens bij te gaan houden aangezien ik nog wat schulden af moet betalen en ik dat graag zsm doe.
Weet iemand van jullie toevalling een handig computerprogrammaatje daarvoor? Ik doe 't liever niet op papier want dat raak ik overal kwijt enzo. Ik zoek een overzichtelijk, duidelijk programma geschikt voor financiele onbenullen, en ik kan niet met Exell omgaan
www.nibud,.nl moet je alles kunnen vinden wat je nodig heb.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:07 schreef Denkbaar het volgende:
hey guys,
Ik ben nogal slecht met geld (zal jullie misschien niet verbazen) en nu had ik net de geniale ingeving om mijn inkomsten/uitgaven eens bij te gaan houden aangezien ik nog wat schulden af moet betalen en ik dat graag zsm doe.
Weet iemand van jullie toevalling een handig computerprogrammaatje daarvoor? Ik doe 't liever niet op papier want dat raak ik overal kwijt enzo. Ik zoek een overzichtelijk, duidelijk programma geschikt voor financiele onbenullen, en ik kan niet met Exell omgaan
Dank.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:52 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Op www.adhd.nu staan de verzekeringen welke ADHD medicijnen vergoeden, je wordt dan gelinkt naar dit overzicht. Als je bij PsyQ zit krijg je automatisch een brief thuis waarin staat wat de goedkoopste verzekering is.
Scheelt je dus ongeveer 20 euro per maand voor de 54mg concerta.
De werkzame stof is van beide dus methylfenidaat, dus reken dat wanneer je nu 5 ritalin p/d slikt je 54mg nodig hebt (5x10mg).
Combineren met Ritalin gebeurt dus ook, om het aan te vullen in de avond (concerta werkt ongeveer 12 uur) en eventueel voor de weekenden als je uit wil slapen en toch op tijd naar bed moet. Je kan dan concerta vervangen voor ritalins.
Ik heb sinds vorige week woensdag geen medicatie meer geslikt. Wat voel ik mij nu beter dan voorheen met medicatie zegquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
dan zou ik gewoon bellen en niet nog een week blijven slikken als je er eigenlijk de schijt aan hebt. je kan vragen om moda dinges te proberen. of iets anders. methylfenidaat werkt niet voor iedereen.
Als je een korte boost zoekt, is Ritalin denk ik wel de oplossing. Autorijden gaat bij mij goed. Zowel met, als zonder concerta.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hallo,
heel lang weggeweest.
Ik had een vraag aan jullie; Hoe gaat autorijden bij jullie?
Ik merk dat het voor mij heel moeilijk is me te focussen, waar in het dagelijks leven ik met bijna alles heb leren omgaan loop ik in de auto tegen veel dingen aan.
Bestaat er iets als een tijdelijke concentratieboost (medicatie) voor in de auto? Wat is jullie ervaring?
Ik voel me er best rot over om er nu telkens zo tegenaan te lopen.
Wat ik altijd heb begrepen is dat je ritalin stelselmatig moet gebruiken en niet incidenteel innemen..quote:Op maandag 25 januari 2010 10:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je een korte boost zoekt, is Ritalin denk ik wel de oplossing. Autorijden gaat bij mij goed. Zowel met, als zonder concerta.
Wel beter met
Je mag er wel mee rijden hoorquote:Op maandag 25 januari 2010 10:16 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Wat ik altijd heb begrepen is dat je ritalin stelselmatig moet gebruiken en niet incidenteel innemen..
Daarbij kom ik er nu weer achter dat je er niet mee mag autorijden of op zijn minst dan door een hele molen moet...
grr, als ik straks met moeite en heel veel geld mijn rijbewijs heb gehaald heb ik geen zin in het afstaan omdat ik een pilletje slik.
Ze komen er ook niet achter. Enige manier is via een bloedtest. En dat doen ze enkel bij een zeer zwaar ongeluk. En dan nog is het de vraag of het opgemerkt wordt omdat het spul niet al te lang in je lichaam blijft zitten.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:21 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je mag er wel mee rijden hoor. Gele sticker houdt niet meer of minder in dan "pas op". Rood/oranje (geen idee welke) = "niet doen".
Officieel moet je aangeven bij het CBR dat je de medicatie gebruikt. Ik slikte toen niet en zal het zeker ook niet melden bij het verlengen. Geeft enkel hoofdpijn.
Gebruik concerta hè... Blijft wel ff "hangen"...quote:Op maandag 25 januari 2010 10:22 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ze komen er ook niet achter. Enige manier is via een bloedtest. En dat doen ze enkel bij een zeer zwaar ongeluk. En dan nog is het de vraag of het opgemerkt wordt omdat het spul niet al te lang in je lichaam blijft zitten.
Alleen concentratie.quote:Op maandag 25 januari 2010 10:20 schreef DrD00m het volgende:
Zodra je aangeeft dat je ritalin slikt bij het CBR ben je zo'n 220 euro kwijt om een goedkeuring te krijgen om auto te mogen rijden. Dit moet je dan vervolgens om de 3 jaar herhalen om je rijbewijs te mogen behouden.
Met welke problemen kamp je tijdens het autorijden? Enkel concentratie of meer?
Ik 'vlieg' zelf laag over de weg. Ik rij tussen de 130 en 150km/u maar ik ben dan zelf ook meer gefocussed dan wanneer ik rustig rij (of in de file sta. heb al meerdere malen gehad dat ik net op tijd op de rem kon trappen toen ik in de file stond omdat ik even afgeleid wasquote:Op maandag 25 januari 2010 10:26 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Alleen concentratie.
Rijden gaat goed automatische piloot zelfs maar ik kan me gewoon niet op alles tegelijk focussen.
Dan zie ik weer iemand die gek loopt waardoor ik niet goed op het stoplicht let, een vogeltje, muziek, pratende rijinstructeur. Soms word ik helemaal gek en denk ik alleen maar " AAHHHH HEEL VEEL BEWEGENDE AUTOS EN FIETSEN EN MENSEN EN HELP."dan rij ik feitelijk niet meer echt.
Terwijl sommige dagen perfect gaan!
Ik kan ook niet meer dan 2 uur rijden, dan ben ik helemaal moe
quote:Op maandag 25 januari 2010 10:30 schreef DrD00m het volgende:
[..]
Ik 'vlieg' zelf laag over de weg. Ik rij tussen de 130 en 150km/u maar ik ben dan zelf ook meer gefocussed dan wanneer ik rustig rij (of in de file sta. heb al meerdere malen gehad dat ik net op tijd op de rem kon trappen toen ik in de file stond omdat ik even afgeleid was)
Als ik gewoon goed kan doorrijden, kan ik dat echt enorm lang volhouden. Net alsof ik tijdens het autorijden en hyperfocus krijg soms.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |