Redde rationem! De avonturen van Marcus, Cornelia en avus.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Thomas B. het volgende:
Ow god
Marcus et Cornelia in hortus ambulant. Subito Marcus serpentem videt. "Mater, Mater", Marcus exclamat.. en verder weet ik 'm niet meer.
Juist! En de canis die met de stok geslagen werd :pquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Redde rationem! De avonturen van Marcus, Cornelia en avus.
Ik kan me nog 'Felix in columna est' herinneren. Wat een jeugdsentiment!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Felix in horto sedet. Marcus et Lucius gemini sunt. "Eheu!" mater exclamat. Irata est.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Felix in horto sedet. Marcus et Lucius gemini sunt. "Eheu!" mater exclamat. Irata est.
Nou ja, dat verklaart dan ook waarom ze niet meer leren vertalen he?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan me nog 'Felix in columna est' herinneren. Wat een jeugdsentiment!
Google ik net even op 'Via Nova', blijk je alle vertalingen zo te kunnen vinden, plus nog heel veel meer.Al die lamballen van tegenwoordig krijgen het op een presenteerblaadje aangeboden.
![]()
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je ook twee zussen en een broer die geen klassieke talen gevolgd hebben als controlegroep?
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:12 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb nog een leuk boekje, Jippus et Jannica, Latijnse versie van Jip en Janneke.
Wtf?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:12 schreef Isegrim het volgende:
...
Fok in het Latijn: http://chat.yle.fi/latini/viewforum.php?f=1&sid=a1425d07f0192ae1f95e1a12c57ad901
Gaat wel voornamelijk over het Latijn en taalkundige zaken volgens mij, maar er wordt wel echt in het Latijn gepost.quote:
Het een sluit het ander niet uit. Leren om te gaan met Latijn doet je een heel andere wijze kennis maken met taal, en daarbij bewust te worden van de eigenaardigheden van taal, een andere manier van woordvorming, van omgaan met tijden, die ook voor het Engels van pas komen. Naast natuurlijk dat nog eens veel ‘moeilijke’ Engelse woorden uit het Latijn afkomstig zijn, en natuurlijk ook in de Engelse literaire wereld genoeg teruggegrepen wordt op het klassieke gedachtegoed.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:20 schreef Dawwa het volgende:
Het niveau van Engels opkrikken is een veel betere investering dan Latijns/Grieks. Engels is de huidige mondiale academische taal.
Ik dacht dat je geen klassieke talen had gedaan? Of kan Google Translate ook met Latijn omgaan?quote:
Ik heb een beetje zelfstudie gedaan, een paar jaar terug, dus ik kan wel een beetje Latijn lezenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik dacht dat je geen klassieke talen had gedaan? Of kan Google Translate ook met Latijn omgaan?
Dat zou echt lame zijn, gooien die kutkoters hun Cicero gewoon in Google Translate.
Ik zou het zelf wel weer eens willen oppakken, Latijn met name. Grieks heb ik altijd minder leuk gevonden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb een beetje zelfstudie gedaan, een paar jaar terug, dus ik kan wel een beetje Latijn lezenEn ik ben nog steeds moed aan het verzamelen om verder te gaan
Textkit.com is een hele fijne sitequote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou het zelf wel weer eens willen oppakken, Latijn met name. Grieks heb ik altijd minder leuk gevonden.
Ga ik naar die website:quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:29 schreef Viking84 het volgende:
Textkit.com is een hele fijne siteDaar staan handboeken op, uitwerkingen van opdrachten, er is een forum waar je terecht kunt met je vragen...
Allemaal Fok!kers met jeugdsentiment?quote:Too many connections
Jij zou graag zien dat men op middelbare scholen meer aandacht besteedde aan exacte vakken, niet? Noem mij eens een ontdekking uit de twintigste-eeuwse natuur- of wiskunde die gedaan werd door mensen die louter gebruik maakten van hun GBV.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:14 schreef ErwinRommel het volgende:
En daardoor zouden ze zgn meer van de wereld begrijpen dan mensen die hun GBV gebruiken.
Dat is grote kolder natuurlijk.
Het aardige is, als je discussies van b.v. Lorentz, Heisenberg of Einstein leest, dat die mensen op zeer klassieke leest geschoeid zijn, dat die ook hun Kant kennen, dat die een heel referentiekader hanteren dat stevig verankerd is in het klassieke denken. Dan gaat het met name natuurlijk om de interpretatie van de wiskundige formules (die wiskunde moet ook niet onderschat worden), maar ook die is m.i. belangrijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:44 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Jij zou graag zien dat men op middelbare scholen meer aandacht besteedde aan exacte vakken, niet? Noem mij eens een ontdekking uit de twintigste-eeuwse natuur- of wiskunde die gedaan werd door mensen die louter gebruik maakten van hun GBV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |