abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76712271
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64


Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten


Je zal maar een Japanse toerist zijn en uit nieuwsgierigheid naar de hogesnelheidstreinen in Nederland maar een dagje Duitsland in gedachten hebben.


* Mat 64 komt binnenlopen




Dan kun je toch ook nooit meer in een trein gaan zitten zonder de slappe lach te krijgen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 10:37:05 #202
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_76712369
mmm, Ik zie de bui al hangen, moet a.s. dinsdag naar Oberhausen met de ICE had ik vorig jaar gepland en geboekt .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_76712397
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:37 schreef bork het volgende:
mmm, Ik zie de bui al hangen, moet a.s. dinsdag naar Oberhausen met de ICE had ik vorig jaar gepland en geboekt .
Dat zal wel een Wadloper worden
pi_76712517
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:38 schreef RealZeus het volgende:
Dat zal wel een Wadloper worden
Die kunnen dan gelijk door naar Polen
So we just called him Fred too
  dinsdag 12 januari 2010 @ 11:10:17 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76713450
Dames en heren, station Berlijn. Eindpunt van deze trein.

Denkt u bij het verlaten van dit treinstel aan uw eigendommen, na uw vertrek zal deze trein rechtstreeks doorrijden naar Polen.
pi_76713614
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

En het vervangend materieel is tot Emmerich is: Mat '64


Betaal je een klein vermogen om met ICE naar Duitsland te gaan, moet je tot aan Emmerich in zo'n Nederlands barrel zitten
Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 11:18:21 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76713731
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 10:42 schreef Cothen het volgende:

[..]

Die kunnen dan gelijk door naar Polen
En op de terugwel kom je ICL tegen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76714185
blijven rare jongens bij de NS, zojuist een reis geboekt met mijn NS businesscard. Ik wil hem voor vandaag boeken, het is al ruim na 9.00 uur en dan nog] vraagt de computer of een deel van mijn reis vóór 9.00u plaats vindt.
So we just called him Fred too
pi_76714510
Wie was die kerel vanmorgen bij goedemorgen nederland met zn trein applicatie.
pi_76715578
Ik ben ondertussen te weten gekomen waarom die V250 naar Ath is.
De komende dagen gaan er testen plaatsvinden tussen Ath en Le Coucou (ken je dat ook Fles? )
pi_76715902
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:31 schreef Cothen het volgende:
blijven rare jongens bij de NS, zojuist een reis geboekt met mijn NS businesscard. Ik wil hem voor vandaag boeken, het is al ruim na 9.00 uur en dan nog] vraagt de computer of een deel van mijn reis vóór 9.00u plaats vindt.
Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 12:45:12 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76716460
Stadler gaat nu ook dubbeldekkers bouwen: http://www.treinennieuws.(...)ekker-voor-duitsland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76716982
De bakken van een GTW zijn toch veel te kort om er een fatsoenlijke dubbeldekker van te maken?
Alle ruimte die wint door de extra verdieping ben je weer kwijt door de trappen die nodig hebt.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:01:54 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76717016
Het lijkt er op dat de dubbeldekker gebaseerd is op een FLIRT

Edit: ze bouwen ook al voor de SBB de dubbeldekkers. Zie hier voor de facts: http://www.stadlerrail.co(...)eets/DOSTO_SBB_e.pdf

De stellen zullen uitgerust zijn met jacobsdraaistellen volgens het plaatje, dus dan zijn ze gebaseerd op de FLIRT.

[ Bericht 74% gewijzigd door Peterselieman op 12-01-2010 13:07:07 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:16:05 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76717456
Het aanpassen van een site kan lastig zijn: http://www.stadlerrail.com/en/references/arriva-dmu-niederlande/

Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:22:07 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_76717660
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het aanpassen van een site kan lastig zijn: http://www.stadlerrail.com/en/references/arriva-dmu-niederlande/

Je bedoelt Stavoeren of het aantal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 januari 2010 @ 13:23:14 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_76717703
beide
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_76718742
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als goedmaker kwam de ns met een SLeT voorrijden. Zonder info op de lcd schermen, dat kan denk ook niet tegen sneeuw.
En op de terugweg ook. Wagen 2602, trein 19851.
Met werkende informatie in de trein.
De beenruimte valt me wel tegen. Twee personen met lange benen zoals ik kunnen niet tegen over elkaar zitten.
En de prullenbak zit in de weg!
So we just called him Fred too
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:07:41 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76719548
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:16 schreef trainfreak het volgende:
Ik ben ondertussen te weten gekomen waarom die V250 naar Ath is.
De komende dagen gaan er testen plaatsvinden tussen Ath en Le Coucou (ken je dat ook Fles? )
Nee. Of is het Frans voor Zottegem of zo? Het klinkt als een scheldwoord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76721303
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:14 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ach beter dan bij de NS de zinspreuk komt : ' De NS zet bussen in, de bussen kunt u vinden aan ....kant van het station.'
Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden is
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:27 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat klinkt mooi, maar dan moet je wel eerst op het station zien te komen en na aankomst van de trein moet je ook nog naar je eind bestemming. Dat kost je ook al gauw twee keer 20 minuten extra (zeker als de bus/tram/trein/metro niet helemaal aansluit). Dan ben je dus langer onderweg, voor meer geld.
Iemand die vanuit Rotterdam West naar Amsterdam West wil is zelfs sneller met een trein over de oude lijn.

Alleen reizigers die vanuit de directe omgeving van Rotterdam Centraal naar de directe omgeving van Amsterdam Centraal reizen hebben voordeel van de Fyra.
Dat is echt niet waar; de snelste verbinding nú is immers ook gewoon de IC of Benelux via Schiphol. Om daar uberhaupt in te komen moet je ook naar A'dam CS, Schiphol of Rotterdam CS komen met je bus/tram/metro/whatever.

Met Fyra is dat niet anders. Stel je komt uit R'dam Blaak en wil naar een accountancy bureau in WTC: dan neem je de stopper naar CS en pakt daar de Fyra, stapt uit in Schiphol en neemt daar de IC of sprinter naar Zuid. Vanaf Schiphol ben je ook snel in Sloterdijk of Lelylaan (A'dam West), waar je direct aansluiting hebt op het stadsOV. Moet je bijv. van Blaak naar Leiden, dan moet je de stopper-IC 2100 A'dam-Vlissingen pakken. Er is geen enkele reden waarom aansluiting op Fyra slechter/beter zou zijn dan op de normale IC.

Met Fyra wordt A'dam Vlissingen een half uur sneller, eht alternatief wordt een half uur trager. Uiteindelijk bespaar je een uur. Dat rendeerd dus wel degelijk. En zoals gezegd rijdt Fyra in de toekomst vaker; 4x per uur en in de spits nog frequenter. Bovendien zijn er niet echt veel (dagelijkse) reizigers Vlissingen-A'dam (er zijn bijv. veel meer reizigers naar Brussel en Parijs, waarbij je dus van de Fyra en HSL profiteert), dus zo groot is het probleem voor die doorgaande reizigers niet.

[ Bericht 64% gewijzigd door davidov2009 op 12-01-2010 15:03:25 ]
Killing as few patients as possible.
pi_76721492
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Ja heerlijk inderdaad, als je voor 't eerst op station X staat en geen idee hebt waar het noorden is
Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.
So we just called him Fred too
pi_76721819
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:57 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dan kijk je ff om je heen en daar waar heel veel reizigers op een busperon staan, moet je ook zijn.
Het vervelende is nou juist dat die bussen vaak op hele exotische plaatsen komen te staan (o.a. meegemaakt op Sloterdijk en Amersfoort), en als je ín een niet overzichtelijk (ofwel: groot) station staat, zie je niet echt waar de NS-bussen staan Maar meegaan met de massa is in zo'n geval meestal wel handig.

Sta je op Kruininge-Yrseke of iets dergelijks, tja, op zo'n grote open vlakte kan je ze eigenlijk niet missen, die bussen
Killing as few patients as possible.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:14:05 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_76722096
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:53 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Met Fyra wordt A'dam Vlissingen een half uur sneller, eht alternatief wordt een half uur trager. Uiteindelijk bespaar je een uur. Dat rendeerd dus wel degelijk.
Whahahaha! Ja, natuurlijk: product x is 10 euro, product y 9 euro. Om vervolgens product y aantrekkelijker te maken, verhoog ik de prijs van x tot 15 euro.

En dan vervolgens hosanna roepen dat na de prijsherziening product y maarliefst 6 euro voordeel biedt ten opzicht van product x!

Het is de kluit belazeren, de klant oplichten met tot doel winstmaximalisatie van de boevenbende die NSHispeed heet. Bedenk je wel: NS is qua prijsstelling op de HSL veel vrijer dan op het hoofdrailnet. NS als "NS Groep" heeft dus een duidelijk financieel belang in het de HST's in jagen van zijn reizigers, en heeft daarvoor, doordat ze ook op het hoofdnet rijden met "concurrerende" treinen een beslissend machtinstrument in handen. Iets wat de NMa eigenlijk niet zou mogen toestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:36:20 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_76722955
* James1988 is het eens met Duvel in deze

Jammergenoeg is er weinig wat NS danwel de overheid hieraan doet, aangezien een goede inkomstenstroom voor NS Hispeed voor de overheid van belang is om die 168 miljoen euro per jaar te ontvangen. Als NS Hispeed failliet gaat (wat niet ondenkelijk is) valt die inkomstenstroom natuurlijk ook weg.
pi_76724260
Weet iemand wat er rond half 12 bij Putten was? Alles kwam over spoor 2
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')