abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76681511
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:09 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

De route via Haarlem is wel sneller. De extra stops zorgen voor de extra reistijd. De lijn is volgens mij 8 kilometer langer, maar er kan harder gereden worden.

Dat Heemstede geen IC station verdiend ben ik met je eens, maar Blaak en Schiedam wel. Blaak ligt veel dichterbij het centrum van Rotterdam dan het centraal station en beide bieden een goede overstap op de Callandlijn. Ik denk dat als de trein op die 2 stations zal stoppen, centraal minder druk zal worden omdat op de metro stappen in Schiedam of Blaak vaak sneller is dan om via centraal te reizen.
Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.
En waarom zij n er meer stops op de schiphollijn? Of Schiphol, of haarlem en heemstede. Dan is schiphol toch sneller lijkt mij.

Wat versta jij overigens onder grote stations? Voor de grote station Dordrecht Delft Den haag HS en Den haag Centraal, zijn de veranderingen alleen maar nadelig. Blaak en Schiedam staan niet in verhouding tot die stations.

Tevens worden mensen op deze manier gedwongen meer te betalen om niet aan reistijd te hoeven inboeten. Een belachelijk iets natuurlijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76681674
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33

Just putting it out there

Verder verdient delft zijn IC stop wel, en Laan V NOI en Schiedam... Ach.. Dat kost nog 3 minuten..

its not THAT bad
pi_76682068
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:48 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Maar rotterdam is nu eenmaal het grote station van Rotterdam.
En waarom zij n er meer stops op de schiphollijn? Of Schiphol, of haarlem en heemstede. Dan is schiphol toch sneller lijkt mij.

Wat versta jij overigens onder grote stations? Voor de grote station Dordrecht Delft Den haag HS en Den haag Centraal, zijn de veranderingen alleen maar nadelig. Blaak en Schiedam staan niet in verhouding tot die stations.

Tevens worden mensen op deze manier gedwongen meer te betalen om niet aan reistijd te hoeven inboeten. Een belachelijk iets natuurlijk.
Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.

Waar haal je die stations opeens vandaan? Voor Dordrecht en Den Haag HS is het inderdaad nadelig (als jij naar Amsterdam of Rotterdam moet tenminste, als je bijvoorbeeld naar Rotterdam Blaak zou moeten komen ook zij er beter vanaf). Delft gaat er juist op vooruit, want de huidige intercity stopt daar niet en Den Haag Centraal heeft er niks mee te maken.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:05:00 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76682265
Het is voor een aantal mensen fijn dat de Fyra rijdt. Er zijn ook mensen die er alleen nadelen inzien, voor bijvoorbeeld de minder verdienende studenten, maar ook mensen met een baas die niet van plan is een vermogen extra te betalen per maand om zijn werknemers snel op zijn werk te kunnen krijgen, maar ondertussen wél verlangt dat hij/zij op tijd op het werk zal aankomen, en dan nog eens niet chagrijnig is, omdat hij eerder zijn nest uit moet.
De werknemer heeft dan zelf de keus, of ik betaal me reiskosten zelf, of ik reis langer..

Daarnaast zal er een minimale op tijd garantie kunnen zijn van 90 %, maar nog beter is hoger.
Het heeft voor het grote gros van de reizigers op de langere afstanden grotere nadelen, en voor de reizigers op korte afstanden voordelen.
Op deze manier pest je de mensen alleen maar die op lange afstanden reizen, en niet die op kleine afstanden reizen.

Daarnaast heb je de belachelijk hoge toeslag die er is, en daarmee pest je de reiziger op lange afstand alleen maar mee..
  maandag 11 januari 2010 @ 16:11:02 #155
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76682577
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:52 schreef Yreal het volgende:
Leiden -> schiphol -> amsterdam CS = 37
Leiden -> haarlem -> amsterdam CS = 33

Just putting it out there

Verder verdient delft zijn IC stop wel, en Laan V NOI en Schiedam... Ach.. Dat kost nog 3 minuten..

its not THAT bad
Maar dan moet Delft ook beter toegankelijk worden voor mindervalide passagiers.

Alleen perron 1 voldoet aan de eisen voor gehandicapten.
  maandag 11 januari 2010 @ 16:16:29 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_76682843
Daarnaast zie ik het nog somberder in, als er bijvoorbeeld een storing op de HSL komt. Denk maar aan een stroomstoring.
Moeten dan ALLE reizigers met die 'InterCity' die vele malen langer onderweg is, en hoe zit het dan met je toeslag? Hoeveel restitutie krijg je? Alleen je toeslag, of ook een (procentueel) bedrag van je treinticket?
De restitutie bij vertragingen, hetzij ook al bij 'onmacht' en 'vooraf aangekondigde werkzaamheden' moeten mensen goed over worden ingelicht. Een reiziger die een abonnement heeft, en dankzij werkzaamheden met de normale 'Intercity' moet reizen, terwijl hij een duurder abonnement heeft voor FYRA, zou moeten worden gerestitueerd. Hierbij praat ik dan niet alleen over toeslagen, maar ook over een deel van de ticket.

Ze kunnen het niet maken, dat je dan alleen maar toeslag terug krijgt.
denk bij het (procentuele) bedrag niet aan een klein getal, maar toch al snel 40, 50 % van je totale ticket.
pi_76684993
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat de extra stops van de toekomstige intercity zorgen voor de extra reistijd. Amsterdam - Leiden via Haarlem zijn 2 lange rechte stukken, waar harder kan worden gereden, daarom is die route sneller.

Waar haal je die stations opeens vandaan? Voor Dordrecht en Den Haag HS is het inderdaad nadelig (als jij naar Amsterdam of Rotterdam moet tenminste, als je bijvoorbeeld naar Rotterdam Blaak zou moeten komen ook zij er beter vanaf). Delft gaat er juist op vooruit, want de huidige intercity stopt daar niet en Den Haag Centraal heeft er niks mee te maken.
Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.

En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76685619
Even iets heel anders:

Wat is dat nu voor mislukkig dat het gewoon letterlijk direct de elektronica insneeuwt
En waarom gebeurt dit eigenlijk niet met regen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_76686781
Het gaat weer goed in België.
Nadat er vorige week bovenleidingsproblemen waren op L50a, zijn er deze avond bovenleidingsproblemen op L50, de lijn waarop de omleidingen voor L50a verlopen...
De treinen rijden met een 'vermoedelijke vertraging van 30-45 minuten'
  maandag 11 januari 2010 @ 17:48:14 #160
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_76686832
ANP:
quote:
Op de trajecten Utrecht-Rotterdam en Utrecht-Den Haag rijden deze week nog steeds minder intercity's dan normaal. Dat heeft te maken met een achterstand in het onderhoud van treinen. De NS kiest ervoor iedere keer slechts een paar treinen onder handen te nemen, om de andere op lengte te houden en daarmee de capaciteit te waarborgen.

Dat zei een woordvoerder van de NS maandag. Mogelijk kunnen er volgende week meer intercity's worden ingezet op de trajecten. Of dat lukt, hangt mede van het weer af.

De andere treinen rijden maandag weer volgens de dienstregeling. De NS reed in verband met de verwachte sneeuwoverlast het hele weekeinde volgens een aangepaste dienstregeling. In verband met het winterse weer mogen ook treinreizigers zonder voordeelurenkaart nog tot en met woensdag buiten de spits met 40 procent korting reizen. Het 'zoutkaartje', dat werd ingevoerd om mensen in verband met het dreigende tekort aan strooizout uit de auto te krijgen, is geldig van 09.00 tot 16.00 uur en na 19.00 uur.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_76687816
Syntus heeft trouwens nu ook last van het winterweer, ongeveer de helft van de koppelingen die ik vandaag zag (ongeveer 5 treinstellen) waren afgeplakt met plastic en tape.
  maandag 11 januari 2010 @ 18:58:56 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_76689354
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:48 schreef Christiaan het volgende:
ANP:
[..]
Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.

Falers.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_76690948
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:58 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mijn traject gvd. Het is al vanaf 17/12 een puinzooi. Ik overweeg serieus een brief te schrijven om de helft van de maandelijke periode van de jaartrajectkaart terug te vragen. Lijkt me eigenlijk niet meer dan fair. De overige 'tegemoetkomingen' heb ik geen fuck aan.

Falers.
En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
  maandag 11 januari 2010 @ 19:39:23 #164
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_76691075
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:46 schreef trainfreak het volgende:
Het gaat weer goed in België.
Nadat er vorige week bovenleidingsproblemen waren op L50a, zijn er deze avond bovenleidingsproblemen op L50, de lijn waarop de omleidingen voor L50a verlopen...
De treinen rijden met een 'vermoedelijke vertraging van 30-45 minuten'
Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?
pi_76691345
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Doet Infrabel überhaupt aan onderhoud?
Ja...
Maar die lijn zit wel bij de drukst bereden natuurlijk.
Ondertussen is de vertraging gelukkig al gezakt tot 10 - 25min
  maandag 11 januari 2010 @ 20:06:52 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76692423
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

En wat verwacht je met die brief te bereiken, net of de NS er wat aan kan doen dat door de sneeuw veel treinen kapot gaan.
Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76693177
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en? Je betaalt voor een dienst die niet geleverd wordt. Als jij je jaarkaart maar voor 90 % kunt betalen zegt NS ook niet "ach, je bent net ontslagen, geeft niet joh, laat die centen maar zitten"
Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.
  maandag 11 januari 2010 @ 20:27:40 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76693475
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:22 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Er rijden toch wel treinen maar gewoon minder. Om nou te spreken over een dienst die niet geleverd wordt.
"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76693614
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Ach wat zeur je, je auto rijdt op drie wielen ook wel hoor"
heb geen auto hoor.
pi_76693984
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.

Toen Blaak nog bovengronds was, stopten de IC's naar Vlisingen en Venlo er altijd....die nam ik regelmatig nl. Of zou dat alleen in de spits geweest zijn...
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 11 januari 2010 @ 20:42:04 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_76694200
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef SevenWonders het volgende:
Toen Blaak nog bovengronds was
Dat waren nogeens tijden Iedere 2 uur een directe IC van Den Haag naar Köln Hbf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_76694315
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath ( ), of het zou daar toch moeten staan.
pi_76694429
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Nee hoor, want die sneltrein is de toekomstige IC in Delft.
En Den haag Centraal, ik neem aan dat als schiedam en blaak IC stations worden, want de IC den haag-venlo er ook overal stopt. En blaak is er beter vanaf. Maar Blaak staat niet in verhouding tot de andere stations die er door beinvloed worden.

En leg mij dan is uit hoe je aan de klant wil verantwoorden dat om niet een half uur langer te doen over Amsterdam Centraal- vlissingen, je een dure toeslag moet betalen.
Die IC gaat 4 keer per uur rijden, dus heeft Delft er voordeel aan dat er 2 treinen per uur bij komen. De IC Den Haag - Venlo blijft op dezelfde stations (niet) stoppen als nu.

Maar nu houd ik er over op...
pi_76694518
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:44 schreef trainfreak het volgende:
Ik las net dat er vandaag weer een V250 naar België is gekomen.
Het staat nu in Ath ( ), of het zou daar toch moeten staan.
Er reedt vanmiddag om 13:45 inderdaad eentje hierlangs (Roosendaal) richting België.. Je mag 'm houden
pi_76694776
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat waren nogeens tijden Iedere 2 uur een directe IC van Den Haag naar Köln Hbf
Toen je nog bovengronds dwars door Rotterdam heen ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')