Reagan, Bush sr. en Nixon zijn juist volgens de historici uitermate succesvolle presidenten geweest.quote:Op zondag 10 januari 2010 02:58 schreef scanman1 het volgende:
Al die republikeinen maken gewoon grote fouten. Reagan heeft AIDS echt totaal uit de hand laten lopen en het Bush tweetal heeft met oorlogen de boel totaal verkut. En dan heb ik het nog niet eens over Nixon bijvoorbeeld.
Je moet maar eens opzoeken wat Richard A. Clarke en George Tenet (die laatste vooral tussen de regels door) hebben aangegeven over de aanpak van het terrorisme door de regering Bush: Die krabben zich nog steeds achter de oren hoe een nieuwe regering zoveel desinteresse aan de dag kon leggen en het beleid van de voorganger zo grandioos lieten verslappen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:02 schreef Q.E.D. het volgende:
Bush zijn staf was al vanaf de eerste maand bezig om te kijken hoe ze Osama konden vangen, maar er is inderdaad te laat gehandeld. Ik heb ook niet beweerd dat Bush dát goed gedaan heeft.
DE historici, enkele historici of gewoon historici?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Reagan, Bush sr. en Nixon zijn juist volgens de historici uitermate succesvolle presidenten geweest.
Cheney wist echter dat er geen basis voor zijn beweringen was, dat maakt het verschil tussen ongelijk hebben op basis van de beste toen bekende gegevens en liegen. Cheney loog en wist dat hij loog. Er was en is nooit een stukje bewijs gevonden, nu of toen, dat die beweringen rechtvaardigden.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:59 schreef waht het volgende:
Desalniettemin is Cheney de vermenselijking van de duivel.
Nou moe..... het Amerikaanse parlement had een impeachment opgestart tegen Nixon..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Reagan, Bush sr. en Nixon zijn juist volgens de historici uitermate succesvolle presidenten geweest.
Flauwekul..Dat heeft niks met eurocentrisme te makenquote:Op zondag 10 januari 2010 22:27 schreef Q.E.D. het volgende:
Als je alleen Watergate en Vietnam kunt noemen met betrekking tot Nixon dan vrees ik dat je het slachtoffer bent geworden van Eurocentristisch denken.
Dat ontken ik ook niet...quote:Op zondag 10 januari 2010 22:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Flauwekul..Dat heeft niks met eurocentrisme te maken
Ook in Amerika worden deze mislukkingen direct aan hem gekoppeld...
Jij weet niet wie er na Nixon kwam?quote:Op zondag 10 januari 2010 22:30 schreef Illiberal het volgende:
Was Nixon niet verantwoordelijk voor meer centralisatie?? Hij heeft bijvoorbeeld de EPA opgericht.
Toen waren de mensen het zat en kozen ze voor Reagan.
Dat moest ie doen om de verkiezingen te winnen.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:35 schreef Q.E.D. het volgende:
Uiteindelijk heeft Nixon ook een einde gemaakt aan die Vietnamoorlog.
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
DE historici, enkele historici of gewoon historici?
Ford. Ik bedoelde meer de politieke status-quo tot Reagan.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:35 schreef Q.E.D. het volgende:
Jij weet niet wie er na Nixon kwam?
Ik begrijp jou niet zo goed. Je komt aan met een waslijst aan redenen waarom Obama geen goede president zou zijn. Je zult ongetwijfeld wat betreft sommige aantijgen een punt hebben, ook al zijn er voldoende bronnen waarvan je de politieke kleur op z'n minst dubieus zou kunnen noemen, je formuleringen kinderlijk simplistisch zijn en je meningen als feiten presenteert. Als je daarna je post ook nog eens spekt met termen als 'hielenlikker', achterlijke linkse idoten etc. komen je posts gewoon niet geloofwaardig over.quote:Op maandag 11 januari 2010 02:26 schreef StefanP het volgende:
[ afbeelding ]
Obama
Hoeveel meer wil je er nog?
Achterlijke linkse idioten.
Zo, wie durft? Ach laat ook maar, want feiten zijn voor linkse figuren wat licht is voor kakkerlakken.
Jij hebt het precies door. Met simpele figuren als StefanP valt niet normaal te discussieren. Dat is waarom ik het ook niet eens probeer. Ze zijn net als jehova getuigen. Altijd een antwoord en niet van hun standpunt af te brengen, ook al heb je feiten die duidelijk maken dat ze volkomen verkeerd denken. Dat inhoudelijk reageren heb ik dus ook een beetje opgegeven, gewoon omdat de ervaring leert dat je tegen iemand lult met een plaat voor de kop. Op een gegeven moment geef je dat op en probeer je op de manier de zo bekend is voor extreem rechts een beetje door te dringen.quote:Op maandag 11 januari 2010 04:14 schreef reem het volgende:
[..]
Ik begrijp jou niet zo goed. Je komt aan met een waslijst aan redenen waarom Obama geen goede president zou zijn. Je zult ongetwijfeld wat betreft sommige aantijgen een punt hebben, ook al zijn er voldoende bronnen waarvan je de politieke kleur op z'n minst dubieus zou kunnen noemen, je formuleringen kinderlijk simplistisch zijn en je meningen als feiten presenteert. Als je daarna je post ook nog eens spekt met termen als 'hielenlikker', achterlijke linkse idoten etc. komen je posts gewoon niet geloofwaardig over.
Niet alleen op 'linkse' users, maar eigenlijk op iedereen die in principe best een discussie aan wil gaan. Niet dat er geen andere users zijn die zich daar ook schuldig aan maken, maar toch. Keer op keer lees ik dat 'wij in Nederland' er volgens jou niets van begrijpen: als je werkelijk wil dat mensen beter begrijpen wat er in de VS gebeurd dan moet je wat meer moeite doen om dat fatsoenlijk te brengen. Nu kom je over als een O'Reilly on steroids.
Zegt iemand die op basis van een (door de feiten geheel weerlegde) internethype zegt dat klimaatverandering "totaal ontkracht" is.quote:Op maandag 11 januari 2010 02:26 schreef StefanP het volgende:
Zo, wie durft? Ach laat ook maar, want feiten zijn voor linkse figuren wat licht is voor kakkerlakken.
Zijn buitenland beleid en zijn binnenlandse initiatieven (afgezien van Vietnam en Watergate) waren stuk voor stuk succesvol. Ik zal er vanavond een lijstje van maken.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat moest ie doen om de verkiezingen te winnen.
Hij had 4 jaar eerder met nadruk de belofte gedaan dat hij een eind zou maken aan die oorlog.
Zoveel doden en zoveel ellende in die 4 jaar en waarvoor ?
Ford volgde de afgetreden Nixon op en daarna kozen de Amerikanen voor de democrat Jimmy Carter.
Maar de succesvolheid van Nixon is zeer dubieus en zo zien Amerikaanse historici dat ook.
Een beetje handenschudden met de massamoordenaar Mao? Is toch niet zo succesvol ?
Zovelen deden dat voor hem
Bush was op zijn terrorisme-aanpak en economische beleid ook succesvol, met uitzondering van de onderschatting van Al Quaida en de versoepeling van kredietverstrekking..quote:Op maandag 11 januari 2010 14:00 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Zijn buitenland beleid en zijn binnenlandse initiatieven (afgezien van Vietnam en Watergate) waren stuk voor stuk succesvol. Ik zal er vanavond een lijstje van maken.
Correctie, Vietnam was wel degelijk succesvol in de zin dat hij de VS heeft teruggetrokken, iets wat hij beloofd had in zijn campagne.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:00 schreef Q.E.D. het volgende:
Zijn buitenland beleid en zijn binnenlandse initiatieven (afgezien van Vietnam en Watergate) waren stuk voor stuk succesvol. Ik zal er vanavond een lijstje van maken.
StefanP zegt dan ook eigenlijk niks anders dan dat de democraten exact dezelfde politieke spelletjes spelen als de republikeinen, alleen zal StefanP dat natuurlijk niet zo zien daar zitten de oogkleppen te strak voor.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:59 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik heb van de 3 bovenstaande users ook nog geen inhoudelijke posts gezien, dus jullie kritiek op StefanP lijkt me geheel onterecht
En laat dit nou net de twee zaken zijn geweest die de wereld bijna op de rand van de afgrond hebben gebracht.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef JoaC het volgende:
[..]
Bush was op zijn terrorisme-aanpak en economische beleid ook succesvol, met uitzondering van de onderschatting van Al Quaida en de versoepeling van kredietverstrekking..
Ik wil net zeggen. Dat lijstje is punt voor punt toepasbaar op de vorige administratie.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
StefanP zegt dan ook eigenlijk niks anders dan dat de democraten exact dezelfde politieke spelletjes spelen als de republikeinen, alleen zal StefanP dat natuurlijk niet zo zien daar zitten de oogkleppen te strak voor.
De hele waslijst aan klachten wat overigens niet echt inhoudelijk is, kwantiteit is niet gelijk aan kwaliteit, is namelijk ook makkelijk te maken voor de republikeinen, baantjes, geld enz enz weggeven aan gelijkgezinden is zeker niet voorbehouden aan alleen links of rechts.
Probeer het eens. Ik ben benieuwd.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:20 schreef waht het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen. Dat lijstje is punt voor punt toepasbaar op de vorige administratie.
quote:Op maandag 11 januari 2010 14:44 schreef partizan het volgende:
[..]
En laat dit nou net de twee zaken zijn geweest die de wereld bijna op de rand van de afgrond hebben gebracht.
Alsof je bij Hitler zegt : " Het was een prima kerel, behalve dat hij de oorlog is begonnen en de joden heeft uitgemoord ! "
Kom op, een klaaglijstje over acht jaar Bush/Cheney kan een heel rapport vullen.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Probeer het eens. Ik ben benieuwd.
quote:Op maandag 11 januari 2010 02:26 schreef StefanP het volgende:Als een hielenlikker buigen voor andere staatshoofden.
Die is ok, die heeft olie en geld tenslottequote:Op maandag 11 januari 2010 16:12 schreef waht het volgende:Als homo hand-in-hand lopen met de koning van Saoedi Arabië
Dan doe ik er ook alvast ééntje:quote:Op maandag 11 januari 2010 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Kom op, een klaaglijstje over acht jaar Bush/Cheney kan een heel rapport vullen.
Maar ik ben niet zo gemotiveerd als StefanP. Dus doe ik er wel ééntje.
[..]Als homo hand-in-hand lopen met de koning van Saoedi Arabië
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 januari 2010 02:26 schreef StefanP het volgende:Vertik het je vakantie en golfspel te onderbreken na een terroristische aanslag en doe er pas dagen later een uitspraak over.
Dat was in de Air Force One. Stel jij voor dat hij na Katrina moest gaan wadlopen met zijn staf? Bovendien kozen die 10,000 'mensen' er zelf voor om lekker in dat stadion te gaan zitten ipv de bus te nemen naar Houston.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dan doe ik er ook alvast ééntje:
[..]Vertik het je vakantie te onderbreken na een orkaan in New Orleans en maak pas dagen later hoog en droog in een helikopter een rondvluchtje over het getroffen gebied.
Dat heeft helemaal niets met het beleid te maken.quote:Ga ongestoord door met voorlezen uit een kinderboek terwijl je weet dat er zojuist een aanslag op het WTC heeft plaatsgevonden.
quote:[ afbeelding ]
Het ging niet slechts om beleid, het ging erom een zelfde soort lijst samen te stellen van klachten over Bush n.a.v. de lijst van StefanP over Obama.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:37 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat was in de Air Force One. Stel jij voor dat hij na Katrina moest gaan wadlopen met zijn staf? Bovendien kozen die 10,000 'mensen' er zelf voor om lekker in dat stadion te gaan zitten ipv de bus te nemen naar Houston.![]()
[..]
Waarom schrijf je mensen tussen aanhalingstekens?
[quote]Dat heeft helemaal niets met het beleid te maken.
Net als dat de vakantie van Obama niks met zijn beleid te maken had,.LFV toonde alleen de hypocrisie van waht aan.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:37 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niets met het beleid te maken.
[..]
Ach dat is politiek, zeker wanneer je graag het uiterste opzoekt (StefanP mag wel gelden als een uiterste van iets op Fok). Het is dan altijd zo dat je het paradigma kan omkeren en net zo hard kunt lachen.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:42 schreef reem het volgende:
[..]
Het ging niet slechts om beleid, het ging erom een zelfde soort lijst samen te stellen van klachten over Bush n.a.v. de lijst van StefanP over Obama.
Een grapje, maak je geen zorgen.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:17 schreef reem het volgende:
QED, waarom schreef jij 'mensen' ipv mensen toen je over de mensen in dat sportcentrum in New Orleans schreef?
You can't touch this is dan ook van toepassing op een belangrijk deel van de Amerikaanse federale begroting.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:05 schreef Hexagon het volgende:
-Een overheidsbegroting waar MC Hammer trots op zou zijn
Het mooiste was toen hij bij een internationale top over het hoofd werd gezien en er maar een beetje bij hing zonder een hand te krijgen van een paar regeringsleiders. De Amerikaanse president werd niet meer serieus genomen. Dat is wat hij met Amerika heeft de gedaan.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:05 schreef Hexagon het volgende:
Bush pff laat me niet lachen. Wie in zijn presidentschap nog iets positiefs ziet heeft echt een hele sterke politiek correct conservatief rechtse bril op. Eht alles dat die flapdrol oppakte was slecht, mislukt of anderszins zonder iets positiefs.
De resultaten onder Bush
-Twee oorlogen die de situatie in die landen en veiligheid in de wereld er niet bepaald beter op hebben gemaakt
-Een financiele crisis die door zijn naieve beleid een flinke hoop ellende heeft bezorgt.
-Een overheidsbegroting waar MC Hammer trots op zou zijn
-Het laten martelen van mensen die ook nog zonder proces vastzitten
-Het totaal falen inzake rampen als Katrina
Nou toppertje heur die Bush
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |