1. Beatles - I Want You (She's So Heavy) 30.03 (0:54)quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:00 schreef Realisten88 het volgende:
Elke versie van I want you die je me aan kunt smeren, ga je gang, want ik vind het The Beatles hun beste nummer ooit (geniaal, blablabla) en geen enkele versie zal me denk ik vervelen.
Even voor de duidelijkheid: Dit zijn allemaal takes van de beruchte Get Back sessies. Maar het lijkt vaak niet echt op het nummer zoals je het nu kent.quote:
Ach, we zijn allemaal als "standaard" fans begonnenquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:31 schreef Realisten88 het volgende:
Oké, ik zie hier dat er grotere kenners zijn dan mij, de schijnbaar 'standaard' Beatle-fan.![]()
(tenenkrommende vraag trouwens)quote:Op donderdag 25 december 2008 16:11 schreef Arn0 het volgende:
Ik ben sinds kort ook een Beatles fanIk heb ondertussen al enkele CD's gekocht (#1, The Beatles 1962-1967, The Beatles 1967-1970, Anthology 1, 2 en 3), maar welke raden jullie nog aan? En dan liefst compilatie albums. Is Live at the BBC wat?
Beschamend verhaal voor mij maar ik stond in de Free Record Shop, op zoek naar een TV serie maar die was niet binnen dus ging ik bij de muziek kijken. Ik had toen nog amper muziekinteresse en ik zag de CD #1 van The Beatles staan en ik dacht: "Hmm, The Beatles.. Daar heb ik al eens van gehoord!" Dus kocht ik hem en was ik op slag verliefdquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:58 schreef psychedelicate het volgende:
Mijn eerste reactie op Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (eerste plaat die ik hoorde) was letterlijk, "Mwah, het is wel aardig, maar niks bijzonders ofzo". Daarna de plaat nog een paar keer geluisterd en via via kwam ik bij Lady Madonna terecht.Het moment wanneer de drums en bass na zo'n 9 seconden in de mix komen is waarschijnlijk één van de belangrijkste/invloedrijkste momenten in mijn leven geweest. Vanaf dat moment is mijn hele gedachtegang over bijna alles (letterlijk) totaal veranderd.
quote:For The Record - Message From Paul:
Some time ago, the media came up with the idea that Michael Jackson was going to leave his share in the Beatles songs to me in his will which was completely made up and something I didn’t believe for a second.
Now the report is that I am devastated to find that he didn’t leave the songs to me. This is completely untrue. I had not thought for one minute that the original report was true and therefore, the report that I’m devastated is also totally false, so don’t believe everything you read folks!
In fact, though Michael and I drifted apart over the years, we never really fell out, and I have fond memories of our time together.
At times like this, the press do tend to make things up, so occasionally, I feel the need to put the record straight.
Paul
http://www.paulmccartney.com/news.php#/1674/2009-07
Fans zijn gillende tienermeisjes die in slaapzakken voor de deur liggen om vooraan met T-shirts en beschreven stukken karton hun idolen te zien spelen. Liefhebbers zijn mensen die enige afstand tot verering houden en van de muziek genieten als deze goed is en iets anders opzetten als het niet goed is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:35 schreef PimD het volgende:
Wat is het verschil tussen een fan en liefhebber? Het is niet zo dat ik in shirts van Ringo rondloop, dagen luister naar de A/B Road bootlegset of iedere scheet die de Beatles ooit hebben opgenomen wil hebben - maar ik zie mezelf toch wel als iets meer dan een liefhebber hoor
Haha, wát.quote:
Ik heb deze thuis op de plank staan. Heb nog maar een paar bladzijden gelezen, maar het zag er op zich wel leuk uit.quote:Op donderdag 14 januari 2010 21:24 schreef Writersright het volgende:
Iemand dit al gezien/gelezen?
http://webwinkel.volkskra(...)vdpJ8CFVoq3godUReVMQ
Slechter dan de Marvel stripversie?
En zo kennen we de Telegraaf weer: Ze gaan bij de eerste zin alweer de fout in.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:50 schreef Writersright het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)ck_Band__.html?p=2,1
Welke show dan? Zag hem bij Fallon vanavond en vond hem erg goed overkomen. Ongelooflijk ook dat hij bijna 70 is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ringo gezien tijdens tv show.
Echt. Die man moet gewoon z'n muil houden en zo nu en dan drummen op een McCartney plaat. Wat een genante vertoning.
Toondoof?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:04 schreef Writersright het volgende:
[..]
Welke show dan? Zag hem bij Fallon vanavond en vond hem erg goed overkomen. Ongelooflijk ook dat hij bijna 70 is.
Of jij zapt gewoon wegquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Echt. Die man moet gewoon z'n muil houden en zo nu en dan drummen op een McCartney plaat. Wat een genante vertoning.
Hij zong I Wanna Be Your Man gewoon een toontje lager maar wel redelijk zuiver. Maarach, de meeste posts van jou van de laatste tijd bestaan uit kritiekquote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ongelooflijk dat Ringo er zoveel jonger uitziet dan bijvoorbeeld Paulquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:49 schreef Writersright het volgende:
[..]
Sounds good to me, vooral WALH
Sja, da's voor Ringo ook niet zo moeilijk hèquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:55 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat Ringo er zoveel jonger uitziet dan bijvoorbeeld Paul
Zijn stem klinkt ook nog heel herkenbaar ter vergelijking van 40 jaar terug, bij Paul vind ik dat wat minder.
Ik vind Ringo al tien jaar overkomen als iemand van zeventigquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:55 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat Ringo er zoveel jonger uitziet dan bijvoorbeeld Paul
Zijn stem klinkt ook nog heel herkenbaar ter vergelijking van 40 jaar terug, bij Paul vind ik dat wat minder.
Qua stem wel, qua uiterlijk zeker niet. En McCartney is gewoon een beter musicus en dat is hij altijd geweest, bovendien is hij op zijn ouwe leeftijd wel veel toonvaster dan Ringo (wiens solo carriëre mij eigenlijk vrij weinig boeit...)quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:22 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind Ringo al tien jaar overkomen als iemand van zeventigMcCartney heeft een veel jongere uitstraling.
Uitstraling pwnt uiterlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:28 schreef blckbb het volgende:
[..]
Qua stem wel, qua uiterlijk zeker niet. En McCartney is gewoon een beter musicus en dat is hij altijd geweest, bovendien is hij op zijn ouwe leeftijd wel veel toonvaster dan Ringo (wiens solo carriëre mij eigenlijk vrij weinig boeit...)
Qua uiterlijk vind ik McCartney wel getekend, veel meegemaakt, allemaal niet zo verwonderlijk, maar des te specialer hoe jeugdig hij nog optreedtquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:32 schreef Aisumasen het volgende:
Wij bedoelen echt uitstraling, niet uiterlijk. Geen spat veranderd. Als je hem sommige Beatles-nummers ziet spelen, zie ik 'em zo voor me als 21-jarige dude in de eerste Amerikaanse tournee. Hetzelfde enthousiasme, dezelfde maniertjes. Iets wat ik me wat toch moeilijker kon indenken toen ik Ringo achter het drumstel zag.
Al ken ik ook weinig mensen die er op 67-jarige leeftijd nog zo geweldig uitzien als Paul. Maar die hebben waarschijnlijk ook wat minder geld.
Heb ik nog een plaat van zien liggen in de platenwinkel hier.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:38 schreef Braddie het volgende:
Hij is nog erg jeugdig ja, En ik ken er nog 1 die er jeugdig uitziet...
Jean Michel Jarre
Nou ja eigenlijk 2
Rod Stewart ook wel.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:42 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hij zong I Wanna Be Your Man gewoon een toontje lager maar wel redelijk zuiver. Maarach, de meeste posts van jou van de laatste tijd bestaan uit kritiek![]()
Ik zag dit gisteren toevallig zo rond 00:50. Toen was Tina Turner bezig met een eigen interpretatie van Help! die op zich nog wel aardig klonk. Daarna kwamen de twee slechtste covers die ik ooit heb gehoord;quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:12 schreef Aisumasen het volgende:
Nu op BBC2: "...sings the Beatles". De beste Beatles-covers uit het BBC-archief.
Of je bent gewoon kritisch wat betreft het artistieke niveau van Ringo.quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:05 schreef Arjan4all het volgende:
De beste song ooit van de Beatles, om vandaag bij wakker te worden. Dit nummer kun je zo weer uitbrengen zo briljant is het.....
Ben ik dat wel dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:36 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
![]()
Ik ben geen fan die blind alles maar goed vind.
Omdat jij het slecht vindt, moet ik het ook slecht vinden? Ik heb het al eerder gezegd: Liverpool 8 vond ik vrij weinig aan, maar Y Not en het Fallon optreden vond ik gewoon goed.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:40 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Of je bent gewoon kritisch wat betreft het artistieke niveau van Ringo.
Jeeziz.
Tussen 2002 en nu ging het heel snel met de rimpels bij Paulquote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:06 schreef PimD het volgende:
Ik vind het ongelofelijk dat Ringo er eigenlijk nog zowat hetzelfde uit ziet als 20 jaar geleden. Bij Paul zijn de jaren onderhand wel duidelijk te zien, maar aan Ringo zie je echt niet dat ie al 70 is. Als je zou zeggen dat ie midden 50 is zou ik het ook geloven
Dan heb je de Carpenters' versie niet gehoord.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:39 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Ik zag dit gisteren toevallig zo rond 00:50. Toen was Tina Turner bezig met een eigen interpretatie van Help! die op zich nog wel aardig klonk. Daarna kwamen de twee slechtste covers die ik ooit heb gehoord;
Het eindigde dan wel weer met Paul die Lady Madonna speelt bij (en met) Jools Holland.
Die vind ik nog meevallen, in tegenstelling tot deze:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:12 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dan heb je de Carpenters' versie niet gehoord.
En ik vond het gewoon heel slecht. Dat kan toch? Big deal.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:04 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Omdat jij het slecht vindt, moet ik het ook slecht vinden? Ik heb het al eerder gezegd: Liverpool 8 vond ik vrij weinig aan, maar Y Not en het Fallon optreden vond ik gewoon goed.
Dat vind je ook van 't album ''Ringo'' ?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:20 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
En ik vond het gewoon heel slecht. Dat kan toch? Big deal.
Ik ben van mening dat die hele Ringo gewoon nooit een solo plaat had moeten maken. Waste of time en vinyl.
Hij schrijft geen enkel nummer zelf, heeft een slechte stem en zijn drumwerk is waanzinnig saai in z'n solo tijd.
Da's nog niets vergeleken met wat daarvoor kwamquote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:39 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Ik zag dit gisteren toevallig zo rond 00:50. Toen was Tina Turner bezig met een eigen interpretatie van Help! die op zich nog wel aardig klonk. Daarna kwamen de twee slechtste covers die ik ooit heb gehoord;
Het eindigde dan wel weer met Paul die Lady Madonna speelt bij (en met) Jools Holland.
Absoluut. Echt, geen enkel album van Ringo trek ik. Het is allemaal zo verdomde saai en 'take the money and run'.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:39 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dat vind je ook van 't album ''Ringo'' ?
Ringo vind ik een goed album, ik ken om eerlijk te zijn verder niet zoveel van hem maar dit vind ik eerlijk gezegd gewoon een goed album, en niet omdat 't van Ringo isquote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:00 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Absoluut. Echt, geen enkel album van Ringo trek ik. Het is allemaal zo verdomde saai en 'take the money and run'.
a Day in the Life en Rainquote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:52 schreef Braddie het volgende:
Niet?
Het zijn beide toch erg goede artiesten, vooral JMJ die is erg underrated vind ik.
maar goed Beatles!
Heb net wat gekeken naar Ringo starr en het valt me op dat hij erg "basic"is qua drum techniek.
quote:
A Day In The Life technisch niet moeilijk?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Klinkt zeer zeker goed, maar technisch gezien niet zo moeilijk lijkt me. Ik heb Ringo altijd beschouwd als een erg solide drummer die qua techniek er niet uitspringt maar ook niet slecht is.
Klopt niet, als je The End en Rain hoort kun je horen dat hij wel degelijk over hele goede drumkwaliteiten beschikt(e), hij heeft nooit een hoofdrol gewild, de Beatles moesten hem ook dwíngen voor een drumsolo op The End.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:38 schreef TNA het volgende:
Ik krijg toch het gevoel dat Ringo een overmatige portie drumtalent wordt toegedicht, puur en alleen omdat hij een Beatle was. Net als soloplaten van de heren, omdat het Beatles waren mogen we er niet te kritisch naar kijken en moeten we het automatisch toch wel goed vinden. Ik probeer albums te beoordelen alsof ik niets van de achtergrond van de artiest weet. McCartney is een groot muzikaal genie, maar hij heeft ook platen afgeleverd die ik een onvoldoende zou geven.
quote:Mark Lewisohn -- "It is true that on only a handful of occasions during all of the several hundred session tapes and thousands of recording hours can Ringo be heard to have made a mistake or wavered in his beat. His work was remarkably consistent and excellent, from 1962 right through 1970." ( The Beatles Recording Sessions, 1988)
quote:John Lennon
"Ringo's a damn good drummer. He was always a good drummer. He's not technically good, but I think Ringo's drumming is underrated the same way Paul's base-playing is underrated. Paul and Ringo stand up anywhere with any of the rock musicians." -- from a Playboy magazine interview (1980)
Als ik zeg dat iemand een overmatige portie drumtalent wordt toegedicht, zeg ik daarmee niet automatisch dat iemand een slechte drummer is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:41 schreef blckbb het volgende:
[..]
Klopt niet, als je The End en Rain hoort kun je horen dat hij wel degelijk over hele goede drumkwaliteiten beschikt(e), hij heeft nooit een hoofdrol gewild, de Beatles moesten hem ook dwíngen voor een drumsolo op The End.
Je kan wel vreselijk zeggen maar je weet het niet héquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:00 schreef Aisumasen het volgende:
Vreselijk. Laat het rusten. Ben eerder benieuwd naar het nieuwe solo-werk van Sean Lennon, die man heeft zichzelf vorig jaar weer overtroffen met z'n releases, en zich opnieuw bewezen als één van de beste componisten van de afgelopen tijd.
Zak Starkey drumde tenminste bij Oasis.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:58 schreef Arn0 het volgende:
Tegenwoordig trouwens weer geruchten over een samenwerking met "de zonen van". Het is alweer ontkend door Dhani maar ben stiekem toch benieuwd wat dat had gegeven.
Hij brengt dit jaar/volgend jaar blijkbaar een album uit waar vaderlief ook op speelt en/of meewerkt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:08 schreef blckbb het volgende:
James McCartney begint na jaren van anonimiteit nu toch ook zo'n beetje een solo carrière op te bouwen?
Daar ben ik benieuwd naarquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:11 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Hij brengt dit jaar/volgend jaar blijkbaar een album uit waar vaderlief ook op speelt en/of meewerkt.
Ik vind 't best toffe muziekquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:16 schreef Arn0 het volgende:
Hij heeft een paar maanden terug live opgetreden, ik vond er niet veel aan:
Bij the Ballad van John and Yoko hebben Paul en John er wat op gevonden; namelijk op een akoestische gitaar rammenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Of luister naar de drums op "The Ballad Of John & Yoko", "Back In The USSR en "Dear Prudence". Vind dat die songs toch echt wel lijden onder de afwezig van Ringo. Je hoort gelijk wat er mist.
Oh, ehh...ander onderwerp.
Ik heb het net beluisterd en voor de break dacht ik:"Valt toch mee?". Totdat hij over zijn moeder begonquote:Op zondag 22 april 2007 22:38 schreef mindgames het volgende:
Ja, Lennon had Dylan niet meer zo hoog zitten rond 1980... Niet dat hij dat publiekelijk heeft toegegeven. Nee, het is wel te horen op een gestolen (!) dagboek-tape uit 1979, die ik eigenlijk liever niet had willen horen...
Ik vind Ringo een goede drummer, nergens heb ik het tegendeel gezegd. Alleen zijn solo werk is en blijft prut. Ook wbt drumwerk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Of luister naar de drums op "The Ballad Of John & Yoko", "Back In The USSR en "Dear Prudence". Vind dat die songs toch echt wel lijden onder de afwezig van Ringo. Je hoort gelijk wat er mist.
Oh, ehh...ander onderwerp.
De rest van The Beatles moesten hem haast dwingen om die fills te maken. Ringo had er een hekel aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:36 schreef psychedelicate het volgende:
Ringo wordt toch altijd geprezen omdat hij zo basic is? Hij complimenteert de zang (of het nummer als geheel) juist door zijn drumwerk, je zult hem ook nooit niet echt een hoofdrol horen nemen. Overigs heeft Phil Collins wel gezegd dat niet zomaar iedere drummer de fills van A Day In The Life kan spelen, laat staan bedenken (het moeilijkste!). Then again, ik ben geen drummer dus ik weet niet in hoeverre dit waar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |