Ik ook.quote:Op zondag 22 april 2007 21:59 schreef MASD het volgende:
tvp
Ik zou het btw wel leuk vinden als er weer een beatles tournament werd gehouden dit jaar
Tussen de haakjes staat de hit-notering in Engeland. 'Once Upon A Long' (10) is geweldig, 'My Brave Face' (18) is ondanks de productie een goed nummer. 'Hope Of Deliverance' (18) is catchy, al haat ik die percussie, haha. 'Young Boy' (19) en 'The World Tonight' (23) behoren tot mijn McCartney-favorieten, wat een songs! 'Beautiful Night' (25) blijft prachtig. Ondertussen heeft hij hits gehad met dance-remixes van 'Silly Love Songs', maar die waren niet van hem zelf. 'Silly Love Songs' is een Ibiza-kneiter geweestquote:Op zondag 22 april 2007 22:05 schreef hello_goodbye het volgende:
EDIT:
'k Heb ff de discography doorgekeken. Als ik kijk naar singles die ik goed vond kom ik op:
Jenny Wren (2005)
Beautiful night (1997)
Once upon a long ago (1987)
Ja, Lennon had Dylan niet meer zo hoog zitten rond 1980... Niet dat hij dat publiekelijk heeft toegegeven. Nee, het is wel te horen op een gestolen (!) dagboek-tape uit 1979, die ik eigenlijk liever niet had willen horen...quote:Op zondag 22 april 2007 22:27 schreef hello_goodbye het volgende:
Dylan noemt John wel, maar hij is duidelijk 'in awe' van McCartney!
ik ook, maar dan wel een Beatles tournament en niet Lennon of McCartneyquote:Op zondag 22 april 2007 21:59 schreef MASD het volgende:
tvp
Ik zou het btw wel leuk vinden als er weer een beatles tournament werd gehouden dit jaar
Yeah, yeah, yeah!quote:Op zondag 22 april 2007 21:59 schreef MASD het volgende:
Ik zou het btw wel leuk vinden als er weer een beatles tournament werd gehouden dit jaar
Wel jammer dat de schrijver eerst tig bladzijdes besteed an de jeugd van John, daarna iets minder aan Paul, daarna nóg minder aan George... en Ringo... ach ja, laat maarquote:En wat het boek van Bob Spitz betreft: ik ben er net in begonnen (zit op p. 114) maar ik vind het een prachtig boek! Ik weet dat het boek is afgebrand door diverse Beatles-fanaten omdat diverse feiten niet kloppen, maar ik vind de SFEER erg goed neergezet. Je zit er echt bij. En ik heb al heel wat gelezen waar ik niet veel van af wist. Leuk om bijvoorbeeld de familieachtergronden eens wat duidelijker te zien. Ik vind het vooralsnog een lekker boek.
Hebben die al een eigen topic dan?quote:Op maandag 23 april 2007 12:10 schreef Rasing het volgende:
Grappig dat het Rolling Stones-topic (het 'grote' Rolling Stones-topic) lang niet zo goed loopt. hoe zou dat komen?
http://www.express.co.uk/posts/view/5048quote:BEATLES TAKE BIGGER BITE OUT OF APPLE
Sunday April 22,2007
By Chris Goodman, Music Editor Have your say(0)
THE name is the most powerful in music and popular culture.
The Beatles were not just a Sixties sensation, they became a multi-million pound business empire.
Now 37 years after John, Paul, George and Ringo split, the music world is about to be reminded just who is the biggest kid on the block.
Record companies are in decline but The Beatles, represented by their corporation Apple Corps, are a sleeping giant who experts are predicting will rise again in 2007 and dominate the music industry. The two surviving band members and the estates of John and George could make hundreds of millions of pounds.
The imminent arrival of Beatles digital downloads – the last great bastion of undigitised music – is now cleared for take-off after a flurry of events that could finally see Apple open up to its full commercial potential after years of just saying ‘No’.
But the real story is a power struggle between Beatle credibility and crass commercialism which some key players believe will ruin The Beatles’ reputation and make the most influential group in history seem like any other band.
The industry is excited nevertheless. “The Beatles catalogue is the holy grail of the digital market,” says Genarro Castaldo, of music retailer HMV. “It’s the last great bastion of undigitised music.
“If it were finally available for download, it could set in motion a cultural shift, further cementing the enduring appeal and legacy of the Fab Four.
“It also underlines their continuing significance to the baby boomer generation and introduces them to a new and younger audience. I think this would mean as much, if not more, to the surviving members of the band as the huge revenues that are likely to be generated.
“To music fans it would be the final signal that digital downloads have truly come of age, while for record labels and retailers it could provide fuel to grow the digital market. It’ll also be a major media event, creating massive publicity for the band – not just in the UK but worldwide.”
The potential of this new Beatles activity is obvious. There are millions of pounds to be made, not least for the band’s record company EMI which announced yet more disastrous figures last week. A cash injection from The Beatles would set the share price rising again and allow the company to be sold, rather than be taken over.
Insiders say that Apple Computers – now most associated with iPods and music downloads – have considered buying EMI, Britain’s last independent major record company, but only if The Beatles went into the download market.
Now the way is clear, it is easy to see just how many parties stand to gain from the Beatles push. But will The Beatles? Neil Aspinall does not seem to think so.
Aspinall, the chief executive of Apple, is quitting the company after 40 years as keeper of The Beatles’ flame. The fifth Beatle, he has been head of the Corps since it started with the ethos of a hippy collective.
It quickly lost money and went bankrupt as the Beatles funded ever more outlandish ventures and allowed themselves to be taken advantage of by hangers-on.
But Aspinall, who went to the Liverpool Institute school with Paul McCartney and George Harrison and later acted as The Beatles’ road manager, turned all that around. He steadied the ship through The Beatles’ acrimonious 1970 break-up and remained friends with all four Beatles when they were not talking to each other.
But the speculation is that Aspinall hastened his retirement because he disapproved of the assault that the band is about to make on the world.
He has fiercely protected The Beatles’ integrity. Where other classic groups constantly reissue albums in different formats, the Fab Four drip-feed projects to the public.
In 1970, he immediately began collecting film footage and pictures, any evidence of The Beatles from around the world that the band had previously given out to anyone who wanted it. He turned them into the acclaimed Anthology project which included a popular TV series on the history of the band.
Aspinall never even allowed Beatles CDs to be discounted in the shops.
When I was unexpectedly introduced to Aspinall in Las Vegas after seeing the Cirque Du Soleil Beatles musical, Love, last year he frantically asked me my opinion.
My reply of “a triumph” was greeted with a loud sigh of relief and vigorous hand shaking. He was more nervous about the show’s impact than anyone else, anxious that his beloved Beatles should never have to compromise their integrity.
Apple under Aspinall was a notoriously secretive organisation, impervious to any and all inquiries. It never relented to the constant requests for Beatle branding on products and friends say that Aspinall would never be comfortable with the sort of activity now planned.
Ironically, Aspinall has settled two court cases which paved the way for it – the long-running conflict with Apple Computers over the Apple name and a royalties dispute with EMI.
Apple Computers and EMI have also agreed to make the first DRM-free downloads available, downloads that can be played on any digital player, not just Apple’s iPod.
It means that the higher quality downloads the Beatles want to sell are now possible because iTunes can sell them at a higher price than their regular batch. iTunes will saturate the world with Beatles advertising. There is talk of a green iPod pre-loaded with The Beatles catalogue, and branded mobile phones.
It could give The Beatles back their teen idol merchandising supremacy yet threaten their status as a cultural touchstone above profiteering.
“The Beatles At The BBC, the Anthology, the Love show – they were all Neil’s idea,” says one source close to Apple. “The difference was they were cool, that’s Neil’s thing.
“He’s not averse to making money, he’s just bored by the way they want to do it in a non-creative way. He’s an accountant by trade, he’s not some kind of purist Marxist.
“He did have a lot of disagreements with the Apple board, who are the representatives of The Beatles or of their widows. They’re lawyers, they care about The Beatles, but they’re not cool.
“Neil always thought it was very cool that the Beatles were the only band that you couldn’t download.”
The differences with his successor Jeff Jones are obvious. Jones, previously of SonyBMG, has been involved in the annual exploitation of the Elvis Presley catalogue. He knows how to sell a legend and his appointment is a significant indicator of things to come.
Those on the inside say he already has marketing and distribution deals to bring Brand Beatles to the world as never before. But Aspinall and the Beatles made sure that when Cirque Du Soleil wanted to do a Beatles show in Vegas, it was tastefully remixed by original producer George Martin and his son Giles. “We’re concerned about The Beatles’ legacy,” Giles told the Sunday Express at the time.
“Neil’s obviously hurt that it’s happened,” says one friend, “He’s probably made them between £300 and £400million. But it’s always been about being different, now they’re going to be like any other band. Neil never did the obvious.
“Everyone will say, ‘Well, The Beatles were the most over-promoted band in the world’. Yes, they were, between 1962 and 1969. But since then, Neil hasn’t put out constant remastered records. He’s done it really well.
“He’s put that into effect now because that’s what the board and The Beatles wanted, remastered music for the downloads. Paul is 65 in June, Ringo’s older, two are already dead, you could say, ‘does it matter?’ Well, Neil thinks so because it’s the legacy.”
Waar noemt Bob bovenstaande?quote:Op zondag 22 april 2007 22:27 schreef hello_goodbye het volgende:
Nog even over Dylan en McCartney: wel grappig dat juist Dylan, DE MAN van de betere teksten zo'n bewondering heeft voor McCartney...! John was altijd 'de betere teksten-Beatle'... Dylan noemt John wel, maar hij is duidelijk 'in awe' van McCartney!
Ik heb ook nog opnames gevonden idd van John met 3 Dylan-imitaties, wel interessant om te horen natuurlijkquote:Op zondag 22 april 2007 22:38 schreef mindgames het volgende:
[..]
[..]
Ja, Lennon had Dylan niet meer zo hoog zitten rond 1980... Niet dat hij dat publiekelijk heeft toegegeven. Nee, het is wel te horen op een gestolen (!) dagboek-tape uit 1979, die ik eigenlijk liever niet had willen horen...
Wat webfreak zegt!quote:Op maandag 23 april 2007 15:04 schreef webfreak het volgende:
Erg interessant hoe Aspinall het als zijn taak zag, om de band te 'beschermen', om hun exclusiviteit te behouden, en ze te behoeden voor sellout-gedrag.
Ik denk dan: Leuk, al die inspanningen, maar ik zie er het heil niet van in. De Beatles-CD's zijn belachelijk duur i.v.m. andere albums uit die tijd. Zeker aangezien de geluidskwaliteit niet optimaal is.
Dus ondanks dat Neil een prima kerel is, ben ik blij dat hij z'n honk bij Apple heeft verlaten.
Ja, 'Gotta Serve Somebody' zat John diepquote:Op maandag 23 april 2007 16:05 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ik heb ook nog opnames gevonden idd van John met 3 Dylan-imitaties, wel interessant om te horen natuurlijkevenals het antwoord op Bob z'n Gotta Serve Somebody: Gotta Serve Yourself
![]()
En zo gaat dat nog wel even verder tot:quote:Was listening to the radio and Dylan's new single or album, or whatever the hell it is, came on. About "everybody's gotta get served"? I mean, what was it. "Ev... You've gotta serve someone... You've gotta serve somebody". So, he wants to be a waiter now. Must be a waiter for Christ. The backing was mediocre by Jerry Wexler and the singing was really pathetic and the words were just embarassing. So, here we sit, watching the mighty Dylan and the mighty McCartney and the mighty Jagger slide down the mountain. And blood and mud in their nails. Well, that's the way the world is. That's the way the world is, oh yes.
*proest* Singing dwarf, Mr. Simon!quote:The thing I wanted to add about McCartney, Dylan, Jagger, et al, is that they're all company men. In various disguises. But basically company men. Not forgetting the singing dwarf, Mr. Simon.
Stones-fans zijn seks, drugs en rock 'n roll en leven er op los. Beatles-fans zijn nerdy en zitten op fok.quote:Op maandag 23 april 2007 12:10 schreef Rasing het volgende:
Grappig dat het Rolling Stones-topic (het 'grote' Rolling Stones-topic) lang niet zo goed loopt. hoe zou dat komen?
Het blijft toch verrassend hoe mensen die door Lennon te kakken werden gezet, toch vol lof over hem spreken.quote:Op maandag 23 april 2007 16:42 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ja, 'Gotta Serve Somebody' zat John diep. Hij heeft een stuk of 10 gitaar én piano-demo's van zijn parodie 'Serve Yourself' opgenomen. Zelfs zoontje Sean heeft op 3-jarige leeftijd een eigen versie opgenomen
. Dit is het nummer waar hij het langst aan heeft gewerkt, van de nummers die hij nooit heeft kunnen uitbrengen. Ook inderdaad die 3 Dylan-imitaties, als 'Mr. Diddle'. Daar over gesproken, ik citeer uit zijn dagboek-tape van 1979:
[..]
En zo gaat dat nog wel even verder tot:
[..]
*proest* Singing dwarf, Mr. Simon!
[afbeelding]
Ja, opvallend hé. Toch weet ik ook niet zeker of alle genoemde mensen deze obscure en gestolen diary-tape ooit gehoord hebben... Ik kan me voorstellen dat ze niet in bezit zijn van alle Lennon-bootlegsquote:Op maandag 23 april 2007 17:01 schreef webfreak het volgende:
Blijkbaar pikt men het van John. Als McCartney ooit iets dergelijks had gezegd, was hij er niet mee weggekomen.
Is helaas alweer verwijderd door Rolling Stone.quote:Op maandag 23 april 2007 16:39 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
http://www.rollingstone.c(...)er-heard-him-before/
Thx!quote:Op maandag 23 april 2007 21:51 schreef Thelonious het volgende:
Het McCartney- interview staat online!
http://www.rollingstone.c(...)immortals/#more-2537
Jammer dat er wederom niks nieuws wordt gezegd.quote:Op maandag 23 april 2007 21:51 schreef Thelonious het volgende:
Het McCartney- interview staat online!
http://www.rollingstone.c(...)immortals/#more-2537
ROFL!quote:Op maandag 23 april 2007 23:35 schreef webfreak het volgende:
[..]
Jammer dat er wederom niks nieuws wordt gezegd.
Paul is af en toe net een tapeloop-machine, als het op interviews aankomt.
Dat komt omdat de interviews te zeer 'opgezet' zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:50 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, maar aan de andere kant... het verhaal is al zo vaak verteld en we kennen het allemaal zo goed... op een bepaald moment is er ook niets nieuws meer te vertellen natuurlijk...!
Klopt, maar vergeet niet dat hij ook afhankelijk is van veel agents die bepalen wat er precies gaat gebeuren. Ik vraag me af in hoeverre Macca daar zelf inspraak in heeft!quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:39 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat komt omdat de interviews te zeer 'opgezet' zijn.
Er zijn genoeg dingen die verdomd interessant zouden zijn voor de doorgewinterde Beatles-fan, maar waar simpelweg niet naar gevraagd wordt.
Waarom niet? Omdat dat niet is toegestaan. Omdat McCartney die vragen niet wil. Hij wil gewoon z'n PR-praatje houden, en meer niet.![]()
Dat is gewoon Macca: alles organiseren, niets aan 't toeval overlaten. Dat zie je ook aan z'n liveshows; alles is uitgeschreven.![]()
In de Metro van deze week stond dat hij in de nabije toekomst weer in Europe wil touren....quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:55 schreef DrDentz het volgende:
Komt hij nog een keer naar Nederland? Ik heb eigenlijk wel zin in een Paul McCartney concert. Hey Juuuuuddee..![]()
Gewoon 2 nummers het tegen elkaar op laten nemen, en dat de beste dan door gaan. Dat lijkt mij het bestequote:Op zondag 22 april 2007 22:52 schreef mindgames het volgende:
[..]
Yeah, yeah, yeah!In dit topic uit 2004 wordt besproken welk systeem kan worden gebruikt voor het tournament. In december van het vorige jaar bespraken we ook welke nummers toegelaten moesten worden tot het tournament. Dit is de 'defintieve' lijst geworden. We kunnen ook nog altijd een 'de zwakste schakel'-principe toepassen. Nummers gelijk verdeeld over één jaar, één periode of één album + singles. En daar telkens de paar 'minst beste'
van wegstemmen. Op het einde een 'grande finale' met alle 'sterkste schakels' in een poule. Duurt wel lang, maar dan heb je ook wat.
Met de juiste vragen had het interview wel nieuwe elementen kunnen bevatten. Referenties naar dingen die in het boek van Spitz staan bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:50 schreef hello_goodbye het volgende:
Ja, maar aan de andere kant... het verhaal is al zo vaak verteld en we kennen het allemaal zo goed... op een bepaald moment is er ook niets nieuws meer te vertellen natuurlijk...!
Eerste ronde:quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:58 schreef MASD het volgende:
[..]
Gewoon 2 nummers het tegen elkaar op laten nemen, en dat de beste dan door gaan. Dat lijkt mij het beste
Volgens mij vond zélfs Paul het vervelend dat zn hielen zo ontzettend gelikt werden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:10 schreef TNA het volgende:
Alles beter dan het interview van Reinout Oerlemans met McCartney vorig jaar...
"When are you coming to the Netherlands?Then I go to your concert!
And I take my kids with me!
"
Ja, hij liet Reinout nog mooi even weten dat hij de artiest was, op een subtiele manier.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Volgens mij vond zélfs Paul het vervelend dat zn hielen zo ontzettend gelikt werden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |