abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76892134
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:38 schreef TNA het volgende:
Ik krijg toch het gevoel dat Ringo een overmatige portie drumtalent wordt toegedicht, puur en alleen omdat hij een Beatle was. Net als soloplaten van de heren, omdat het Beatles waren mogen we er niet te kritisch naar kijken en moeten we het automatisch toch wel goed vinden. Ik probeer albums te beoordelen alsof ik niets van de achtergrond van de artiest weet. McCartney is een groot muzikaal genie, maar hij heeft ook platen afgeleverd die ik een onvoldoende zou geven.
Klopt niet, als je The End en Rain hoort kun je horen dat hij wel degelijk over hele goede drumkwaliteiten beschikt(e), hij heeft nooit een hoofdrol gewild, de Beatles moesten hem ook dwíngen voor een drumsolo op The End.
graag verwijderen
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:43:09 #177
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76892191
Drumkwaliteiten is niet hetzelfde als technisch een fantastische drummer zijn. Om even twee quotes te geven:
quote:
Mark Lewisohn -- "It is true that on only a handful of occasions during all of the several hundred session tapes and thousands of recording hours can Ringo be heard to have made a mistake or wavered in his beat. His work was remarkably consistent and excellent, from 1962 right through 1970." ( The Beatles Recording Sessions, 1988)
quote:
John Lennon
"Ringo's a damn good drummer. He was always a good drummer. He's not technically good, but I think Ringo's drumming is underrated the same way Paul's base-playing is underrated. Paul and Ringo stand up anywhere with any of the rock musicians." -- from a Playboy magazine interview (1980)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:44:51 #178
139330 TNA
For the stars that shine
pi_76892239
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:41 schreef blckbb het volgende:

[..]

Klopt niet, als je The End en Rain hoort kun je horen dat hij wel degelijk over hele goede drumkwaliteiten beschikt(e), hij heeft nooit een hoofdrol gewild, de Beatles moesten hem ook dwíngen voor een drumsolo op The End.
Als ik zeg dat iemand een overmatige portie drumtalent wordt toegedicht, zeg ik daarmee niet automatisch dat iemand een slechte drummer is.
pi_76892420
Ringo was misschien niet de meest technisch vaardig drummer, maar wel een zeer creatieve en voor The Beatles perfecte drummer. Zeer song-gericht en erg muzikaal. Of je nu luistert naar z'n werk op de eerste solo-plaat van John Lennon, of naar de vele Beatles-songs: Hij vervult een grote rol en speelde precies wat het liedje nodig had, op plaat en bij live-optredens. De zenuwen zullen niet de enige reden zijn dat The Beatles als groep nog niet op topformaat waren tijdens de Decca-auditie in 1962...

Op de sessie-tapes is ook altijd te horen dat Ringo amper een fout maakt, en soms in elke take op bepaalde momenten een andere fill verzint. "A Day In The Life" en "Rain" zijn inderdaad goede voorbeelden van memorabele Ringo-momenten, maar wat dacht je van "Old Brown Shoe"? Zal niet de eerste keer zijn dat een collega-drummer complimenten geeft over zulke songs.

Er zullen show-drummers zijn met 10 kick-drums en 80 cymbals die meer kunnen imponeren, maar weinig zullen een band als The Beatles (en het bas-spel van McCartney in het speciaal) zo kunnen completeren als Ringo dat deed. Exact hetzelfde geldt voor het gitaarspel van John Lennon.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:58:07 #180
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76892630
Tegenwoordig trouwens weer geruchten over een samenwerking met "de zonen van". Het is alweer ontkend door Dhani maar ben stiekem toch benieuwd wat dat had gegeven.
pi_76892687
Vreselijk. Laat het rusten . Ben eerder benieuwd naar het nieuwe solo-werk van Sean Lennon, die man heeft zichzelf vorig jaar weer overtroffen met z'n releases, en zich opnieuw bewezen als één van de beste componisten van de afgelopen tijd.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:02:25 #182
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76892741
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:00 schreef Aisumasen het volgende:
Vreselijk. Laat het rusten . Ben eerder benieuwd naar het nieuwe solo-werk van Sean Lennon, die man heeft zichzelf vorig jaar weer overtroffen met z'n releases, en zich opnieuw bewezen als één van de beste componisten van de afgelopen tijd.
Je kan wel vreselijk zeggen maar je weet het niet hé Ik heb nog niets van Sean Lennon beluisterd. Maar ik vind Julian Lennon wel redelijk goed, dat betekent dus dat ik Sean automatisch slecht vind
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:02:58 #183
139330 TNA
For the stars that shine
pi_76892752
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:58 schreef Arn0 het volgende:
Tegenwoordig trouwens weer geruchten over een samenwerking met "de zonen van". Het is alweer ontkend door Dhani maar ben stiekem toch benieuwd wat dat had gegeven.
Zak Starkey drumde tenminste bij Oasis.
pi_76892793
En the Who. Z'n peetvader was de legendarische Keith Moon, die hem tevens zijn eerste drumstel kocht.
pi_76892909
James McCartney begint na jaren van anonimiteit nu toch ook zo'n beetje een solo carrière op te bouwen?
graag verwijderen
pi_76892913
Maar het is niet zonder reden dat 9 op de 10 covers van Beatles-songs gewoon niet 'juist' klinken. Bands die kiezen om het originele arrangement na te spelen, krijgen bijna nooit de drums op de juiste manier. En dat geldt trouwens wel voor meer details in de muziek van The Beatles, zoals bijvoorbeeld de meesterlijke ritme-gitaar van Lennon op "All My Loving". Dat speelt de McCartney-band zelfs niet eens op de juiste manier. Wellicht bewuste keuze .

Ik kan veel details noemen die uniek zijn in het spel van Ringo voor The Beatles, en wat zeker niet door elke gemiddelde drummer makkelijk kan worden geimiteerd.
pi_76892917
Lijkt me wel grappig als, misschien voor één maal, Paul, Ringo, Julian, Sean en Dhani op 't podium staan
graag verwijderen
pi_76892979
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:08 schreef blckbb het volgende:
James McCartney begint na jaren van anonimiteit nu toch ook zo'n beetje een solo carrière op te bouwen?
Hij brengt dit jaar/volgend jaar blijkbaar een album uit waar vaderlief ook op speelt en/of meewerkt.
pi_76893004
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:11 schreef psychedelicate het volgende:

[..]

Hij brengt dit jaar/volgend jaar blijkbaar een album uit waar vaderlief ook op speelt en/of meewerkt.
Daar ben ik benieuwd naar
graag verwijderen
pi_76893045
James heeft eerder meegespeeld op "Flaming Pie" en "Driving Rain". Plus op het gitaar-concerto album van z'n vader, die al jaren verwacht wordt.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 16:16:18 #191
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76893128
pi_76893261
quote:
Ik vind 't best toffe muziek
Alleen z'n haar nog laten groeien en dan is hij m'n nieuwe held.
graag verwijderen
pi_76893434
Had gehoopt dat Dhani's band thenewno2 vorig jaar ook wat Europese festivals zou doen. Vind het één van de leukste albums van 2009.
pi_76893504
Of luister naar de drums op "The Ballad Of John & Yoko", "Back In The USSR en "Dear Prudence". Vind dat die songs toch echt wel lijden onder de afwezig van Ringo. Je hoort gelijk wat er mist.

Oh, ehh...ander onderwerp .
pi_76893939
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Of luister naar de drums op "The Ballad Of John & Yoko", "Back In The USSR en "Dear Prudence". Vind dat die songs toch echt wel lijden onder de afwezig van Ringo. Je hoort gelijk wat er mist.

Bij the Ballad van John and Yoko hebben Paul en John er wat op gevonden; namelijk op een akoestische gitaar rammen
graag verwijderen
  zaterdag 16 januari 2010 @ 18:47:49 #196
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76897566
quote:
Op zondag 22 april 2007 22:38 schreef mindgames het volgende:
Ja, Lennon had Dylan niet meer zo hoog zitten rond 1980... Niet dat hij dat publiekelijk heeft toegegeven. Nee, het is wel te horen op een gestolen (!) dagboek-tape uit 1979, die ik eigenlijk liever niet had willen horen...
Ik heb het net beluisterd en voor de break dacht ik:"Valt toch mee?". Totdat hij over zijn moeder begon
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2010 @ 19:24:31 #197
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_76898833
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:30 schreef Aisumasen het volgende:

Ik vind Ringo een goede drummer, nergens heb ik het tegendeel gezegd. Alleen zijn solo werk is en blijft prut. Ook wbt drumwerk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2010 @ 19:26:19 #198
95179 TheGrandWazoo
pi_76898894
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:36 schreef psychedelicate het volgende:
Ringo wordt toch altijd geprezen omdat hij zo basic is? Hij complimenteert de zang (of het nummer als geheel) juist door zijn drumwerk, je zult hem ook nooit niet echt een hoofdrol horen nemen. Overigs heeft Phil Collins wel gezegd dat niet zomaar iedere drummer de fills van A Day In The Life kan spelen, laat staan bedenken (het moeilijkste!). Then again, ik ben geen drummer dus ik weet niet in hoeverre dit waar is.
De rest van The Beatles moesten hem haast dwingen om die fills te maken. Ringo had er een hekel aan.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_76899095
Weet je dat zeker? Ik weet dat hij een hekel had aan solo's (The End), maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat hij de fills van A Day In The Life niet wilde spelen.
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2010 @ 19:39:19 #200
95179 TheGrandWazoo
pi_76899294
Staat in het boek van Tony Barrow in elk geval.
(Superworm)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')