Klopt niet, als je The End en Rain hoort kun je horen dat hij wel degelijk over hele goede drumkwaliteiten beschikt(e), hij heeft nooit een hoofdrol gewild, de Beatles moesten hem ook dwíngen voor een drumsolo op The End.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:38 schreef TNA het volgende:
Ik krijg toch het gevoel dat Ringo een overmatige portie drumtalent wordt toegedicht, puur en alleen omdat hij een Beatle was. Net als soloplaten van de heren, omdat het Beatles waren mogen we er niet te kritisch naar kijken en moeten we het automatisch toch wel goed vinden. Ik probeer albums te beoordelen alsof ik niets van de achtergrond van de artiest weet. McCartney is een groot muzikaal genie, maar hij heeft ook platen afgeleverd die ik een onvoldoende zou geven.
quote:Mark Lewisohn -- "It is true that on only a handful of occasions during all of the several hundred session tapes and thousands of recording hours can Ringo be heard to have made a mistake or wavered in his beat. His work was remarkably consistent and excellent, from 1962 right through 1970." ( The Beatles Recording Sessions, 1988)
quote:John Lennon
"Ringo's a damn good drummer. He was always a good drummer. He's not technically good, but I think Ringo's drumming is underrated the same way Paul's base-playing is underrated. Paul and Ringo stand up anywhere with any of the rock musicians." -- from a Playboy magazine interview (1980)
Als ik zeg dat iemand een overmatige portie drumtalent wordt toegedicht, zeg ik daarmee niet automatisch dat iemand een slechte drummer is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:41 schreef blckbb het volgende:
[..]
Klopt niet, als je The End en Rain hoort kun je horen dat hij wel degelijk over hele goede drumkwaliteiten beschikt(e), hij heeft nooit een hoofdrol gewild, de Beatles moesten hem ook dwíngen voor een drumsolo op The End.
Je kan wel vreselijk zeggen maar je weet het niet héquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:00 schreef Aisumasen het volgende:
Vreselijk. Laat het rusten. Ben eerder benieuwd naar het nieuwe solo-werk van Sean Lennon, die man heeft zichzelf vorig jaar weer overtroffen met z'n releases, en zich opnieuw bewezen als één van de beste componisten van de afgelopen tijd.
Zak Starkey drumde tenminste bij Oasis.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:58 schreef Arn0 het volgende:
Tegenwoordig trouwens weer geruchten over een samenwerking met "de zonen van". Het is alweer ontkend door Dhani maar ben stiekem toch benieuwd wat dat had gegeven.
Hij brengt dit jaar/volgend jaar blijkbaar een album uit waar vaderlief ook op speelt en/of meewerkt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:08 schreef blckbb het volgende:
James McCartney begint na jaren van anonimiteit nu toch ook zo'n beetje een solo carrière op te bouwen?
Daar ben ik benieuwd naarquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:11 schreef psychedelicate het volgende:
[..]
Hij brengt dit jaar/volgend jaar blijkbaar een album uit waar vaderlief ook op speelt en/of meewerkt.
Ik vind 't best toffe muziekquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:16 schreef Arn0 het volgende:
Hij heeft een paar maanden terug live opgetreden, ik vond er niet veel aan:
Bij the Ballad van John and Yoko hebben Paul en John er wat op gevonden; namelijk op een akoestische gitaar rammenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Of luister naar de drums op "The Ballad Of John & Yoko", "Back In The USSR en "Dear Prudence". Vind dat die songs toch echt wel lijden onder de afwezig van Ringo. Je hoort gelijk wat er mist.
Oh, ehh...ander onderwerp.
Ik heb het net beluisterd en voor de break dacht ik:"Valt toch mee?". Totdat hij over zijn moeder begonquote:Op zondag 22 april 2007 22:38 schreef mindgames het volgende:
Ja, Lennon had Dylan niet meer zo hoog zitten rond 1980... Niet dat hij dat publiekelijk heeft toegegeven. Nee, het is wel te horen op een gestolen (!) dagboek-tape uit 1979, die ik eigenlijk liever niet had willen horen...
Ik vind Ringo een goede drummer, nergens heb ik het tegendeel gezegd. Alleen zijn solo werk is en blijft prut. Ook wbt drumwerk.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:30 schreef Aisumasen het volgende:
Of luister naar de drums op "The Ballad Of John & Yoko", "Back In The USSR en "Dear Prudence". Vind dat die songs toch echt wel lijden onder de afwezig van Ringo. Je hoort gelijk wat er mist.
Oh, ehh...ander onderwerp.
De rest van The Beatles moesten hem haast dwingen om die fills te maken. Ringo had er een hekel aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:36 schreef psychedelicate het volgende:
Ringo wordt toch altijd geprezen omdat hij zo basic is? Hij complimenteert de zang (of het nummer als geheel) juist door zijn drumwerk, je zult hem ook nooit niet echt een hoofdrol horen nemen. Overigs heeft Phil Collins wel gezegd dat niet zomaar iedere drummer de fills van A Day In The Life kan spelen, laat staan bedenken (het moeilijkste!). Then again, ik ben geen drummer dus ik weet niet in hoeverre dit waar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |