Frost wel jaquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:29 schreef Mark het volgende:
Celtic Frost?
Ik ben een paar maanden geleden 40 geworden, nog auwerquote:
Vroeger in 2 bandjes gedrumd. Tegenwoordig hangen m'n sticks aan de wilgenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:33 schreef Gitaarmat het volgende:
En hoe kom je aan die muziekkennis? Bespeel je ook instrumenten?
Da's inderdaad ook een erg goede bron voor triviale kennisquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:41 schreef bartrid het volgende:
hier meespelen..
Net iets sneller dan bartridquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:44 schreef cafca het volgende:
Love Like Blood, Killing Joke
43 Jaren jong.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:30 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe oud zijn de meeste mensen in de top10 trouwens? Ik vraag me vaak af hoe je aan zoveel muziekkennis komt.
Kijk, dan heb je altijd wel een achterstand, maar alle begin is moeilijk, en niet alle vragen worden even snel beantwoord. Maar er lopen hier een paar users rond, die gewoon moeilijk te verslaan zijn (bukgeit, Burnett, ranja, om er een paar te noemen).quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:46 schreef Gitaarmat het volgende:
Daar ben ik nu dus mee bezig alleen wel een van de jongsten hier denk ik. 16.Ik speel in 2 bandjes en luister voornamelijk (tot nu toe) naar blues-rock en veel muziek uit de 60s 70s en 80s maar de laatste tijd begin ik toch weer wat naar nieuwere bands te luisteren zoals Drive Like Maria.
En laatst heb ik van een kennis 20 cd's vol met opnames van de allmanbrothers gekregen.
En luister ik weinig naar teksten (wat ik eens wat meer zou moeten doen), maar omdat ik gitaarspeel en als muzikant zijnde luister je eerder naar de compositie en de verschillende instrumenten opzich en zo vergeet ik meestal om naar de tekst te luisteren.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Kijk, dan heb je altijd wel een achterstand, maar alle begin is moeilijk, en niet alle vragen worden even snel beantwoord. Maar er lopen hier een paar users rond, die gewoon moeilijk te verslaan zijn (bukgeit, Burnett, ranja, om er een paar te noemen).
Teksten komen hier geregeld langsquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:50 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
En luister ik weinig naar teksten (wat ik eens wat meer zou moeten doen), maar omdat ik gitaarspeel en als muzikant zijnde luister je eerder naar de compositie en de verschillende instrumenten opzich en zo vergeet ik meestal om naar de tekst te luisteren.
Klopt, als zanger let je daar misschien meer op. Ik heb heel vaak als ik een stukje tekst zie, meteen de bijpassende melodie in mijn hoofd. Vaak kom ik dan nog niet meteen op de titel, maar vaak ook welquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:50 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
En luister ik weinig naar teksten (wat ik eens wat meer zou moeten doen), maar omdat ik gitaarspeel en als muzikant zijnde luister je eerder naar de compositie en de verschillende instrumenten opzich en zo vergeet ik meestal om naar de tekst te luisteren.
Mooie leeftijd, 16: toen zat ik volop in Purple en Zeppelin enzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:46 schreef Gitaarmat het volgende:
En laatst heb ik van een kennis 20 cd's vol met opnames van de allmanbrothers gekregen.
En als je helemaal geen muzikant bent let je vaak ook niet echt op de losse partijen dat je bijvoorbeeld 30seconden uitgebreid naar de baspartij gaat luisteren maar dan let je vaak ook grotendeels alleen op de zang en de melodie natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Klopt, als zanger let je daar misschien meer op. Ik heb heel vaak als ik een stukje tekst zie, meteen de bijpassende melodie in mijn hoofd. Vaak kom ik dan nog niet meteen op de titel, maar vaak ook wel
Wunderbar - Tempole Tudor ?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:49 schreef cafca het volgende:
Welke single, van wie:
[ afbeelding ]
Edit: Sorry Gitaarmat, deze is voor de 35+ ers inderdaad wat makkelijker dan voor jou.....
Zit ik nu ook in al 3 jaar ofzo. en The Gregg Allman Tour staat er ook op.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:53 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Mooie leeftijd, 16: toen zat ik volop in Purple en Zeppelin enzo.
Ja, dat is niet te versmaden. Staat The Gregg Allman Tour uit 1974 er toevallig ook op? Livealbum vol blues-rock met hier en daar een jazzy uitstapje met een 24-koppige big band.
Verder zou ik je vanwege The Allman Brothers natuurlijk meteen Gov't Mule aanraden
En voor mijn leeftijd ken ik al redelijks veel bands van voor 1990 maar de meeste vragen hier gaan er diep op in of het zijn bands die bij het grote publiek niet superbekend zijn. Maar toch leuk om in dit topic rond te neuzen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:49 schreef cafca het volgende:
Edit: Sorry Gitaarmat, deze is voor de 35+ ers inderdaad wat makkelijker dan voor jou.....
Tja, en dit is nou niet echt een wereldband. Wel iets voor op foute vrijdagquote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:56 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
En voor mijn leeftijd ken ik al redelijks veel bands van voor 1990 maar de meeste vragen hier gaan er diep op in of het zijn bands die bij het grote publiek niet superbekend zijn. Maar toch leuk om in dit topic rond te neuzen.
D'r staat een hint op de hoes......quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:58 schreef MadMaster het volgende:
Ah, dan weet ik titel denk ik wel, maar wie waren de uitvoerenden...
Zover kwam ik ook, maar de Leidse Sleuteltjes was volgens mij een kinderkoor...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:09 schreef ranja het volgende:
Joke Stop met koken van de Leidse Sleuteltjes?
Killing Jokequote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:09 schreef ranja het volgende:
Joke Stop met koken van de Leidse Sleuteltjes?
Top 10quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:50 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE (dankzij bukgeit):
De nieuwe stand...
Als andere mensen willen helpen met tellen, dat kan. Tel de punten van de topics en stuur ze naar mij toe in totalen (speler 1 - x aantal punten), dan zal ik ze verwerken in de stand.
[ afbeelding ]
Ik zal de eerstvolgende 10 topics, incl. deze, wel tellen...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:50 schreef belsen het volgende:
Als andere mensen willen helpen met tellen, dat kan. Tel de punten van de topics en stuur ze naar mij toe in totalen (speler 1 - x aantal punten), dan zal ik ze verwerken in de stand.
[ afbeelding ]
quote:
Da's een staat, geen stadquote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:12 schreef MadMaster het volgende:
Kansas
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |