abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76552102
quote:
De gemeente Gouda zet sinds juni 2008 taxi’s in om inburgeraars naar de inburgeringcursus en bijbehorende fietslessen te brengen.
Het gepamper kost de belastingbetaler ongeveer vijfhonderd euro per dag. De nota wordt meteen doorgestuurd naar de afdeling Dienst Arbeid en Integratie van de gemeente Gouda.
De taxi’s en taxibusjes rijden dagelijks heen en weer tussen de multiculturele wijk Oosterwei en het cursuslokaal op bedrijventerrein De Goudse Poort aan de rand van de stad. Een locatie die overigens prima bereikbaar is met de bus. Volgens een gemeentewoordvoerster maken veertig inburgeraars gebruik van de luxe pendeldienst.
De gemeente zet de taxi’s in omdat ’inburgeren belangrijk is’ en zij zoveel mogelijk mensen wil bereiken. „De drempel moet zo laag mogelijk zijn”, legt een woordvoerder uit. „Het is niet wenselijk dat mensen geen cursus kunnen volgen door hoge vervoerskosten of bijvoorbeeld gebrek aan kinderopvang.”
SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut spreekt van geldverspilling: „Daarbij staat dit haaks op de gedachte van zelfredzaamheid. Het is flauwekul om deze mensen zo in de watten te leggen. Ze kunnen makkelijk met de bus of de benenwagen.”
bron

Dit is weer zo'n vorm van geldverspilling. Ik snap dit echt niet. Liever niet, maar vergoed dan gewoon de reiskosten van de bus als je zo nodig iets wil doen om de drempel zo laag mogelijk te houden om zo veel mogelijk mensen te willen bereiken. Verder ben ik het eens met het standpunt van de SP.

Jullie mening?
pi_76552265
Een keertje uitleggen hoe het systeem van busvervoer werkt en een strippenkaart geven lijkt me inderdaad een iets beter te verantwoorden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_76552295
Tja, wat moet je hier nou van zeggen.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:25:46 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76552737
Waarom wordt er alles aan gedaan om "de drempel zo laag mogelijk te leggen", i.p.v. inburgeren simpelweg te verplichten? Laat vanaf half 2010 gelden dat iedereen die meer dan 6 maanden in Nederland is, maar niet geslaagd is voor z'n inburgeringscursus, per direct zonder uitkering wordt uitgezet naar het land van herkomst.
Wedden dat de motivatie opeens veeeeel hoger ligt?

Of denkt Gouda werkelijk dat allochtonen die per taxi naar een inburgeringscursus gebracht worden straks zelfstandig naar hun betaalde baan gaan?
censuur :O
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:26:43 #5
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_76552762
Zet al genoeg, als zelfs de SP tegen is...
Zal wel weer door Groenlinks verzonnen zijn.
pi_76553156
Dat de Telegraaf echt een tyfuskrant is die inspeelt op het gevoel van de burger blijkt wel uit de volgende zin:
quote:
Het gepamper kost de belastingbetaler ongeveer vijfhonderd euro per dag.
Vanwaar dat verongelijkte zinnetje? Telegraaf
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:45:35 #7
96925 gunk77
pi_76553232
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat de Telegraaf echt een tyfuskrant is die inspeelt op het gevoel van de burger blijkt wel uit de volgende zin:
[..]

Vanwaar dat verongelijkte zinnetje? Telegraaf
Nou het is toch gepamper of niet dan?
pi_76553287
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:45 schreef gunk77 het volgende:

[..]

Nou het is toch gepamper of niet dan?
Dat kan wel wezen, maar een krant hoort objectief te zijn.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:49:40 #9
272171 chewbacca_maatschappij
's gewoon goeien handel
pi_76553330
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen, maar een krant hoort objectief te zijn.
Ja maar het is wel uit de Telegraaf he
boem bats luchtdicht me vrète is nog nooit zo fris gewist
Op zaterdag 10 juli 2010 15:33 schreef Rectum het volgende:
Jij bent vele malen irritanter dan AP
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:50:48 #10
96925 gunk77
pi_76553359
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:

[..]

Ja maar het is wel uit de Telegraaf he
Precies, en de media is tegenwoordig verre van objectief dus wat dat betreft zijn ze allemaal hetzelfde.
pi_76553413
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:50 schreef gunk77 het volgende:

[..]

Precies, en de media is tegenwoordig verre van objectief dus wat dat betreft zijn ze allemaal hetzelfde.
Dat is gewoonweg niet waar. Het is niet bijster lastig om een nieuwsbericht objectief neer te kalken. Gewoon een kwestie van woordkeus.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 09:52:48 #12
137949 Disana
pi_76553423
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:50 schreef gunk77 het volgende:

[..]

Huh? Ze zijn allemaal hetzelfde omdat ze niet objectief zijn?
pi_76553453
Kan de discussie over kranten en of ze wel of niet objectief zijn elders gevoerd worden? Hier in het namelijk offtopic.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 09:56:10 #14
137949 Disana
pi_76553514
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:54 schreef Mylene het volgende:
Kan de discussie over kranten en of ze wel of niet objectief zijn elders gevoerd worden? Hier in het namelijk offtopic.
Dat risico loop je als je een gekleurd artikel uit De Telegraaf plaatst.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:57:03 #15
96925 gunk77
pi_76553535
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg niet waar. Het is niet bijster lastig om een nieuwsbericht objectief neer te kalken. Gewoon een kwestie van woordkeus.
Je hoort mij niet zeggen dat dat moeilijk is, maar ze doen het niet...

ONTOPIC (voor Mylene):
Ik denk dat met zulk soort acties, het rechtse gevoel bij mensen alleen maar toeneemt, zonder dat die allochtone medemens er eigenlijk zelf wat aan kan doen...
pi_76553577
Euhm, tegenover die 'luxe' staat wel dit resultaat
quote:
Gouda koploper inburgering

Inleiding
De inburgering in Gouda verloopt veel succesvoller dan in andere gemeenten. Ook verloopt de bemiddeling van nieuwkomers naar betaald werk veel beter dan elders in het land.
Beschrijving
De reden voor het succes van de Goudse aanpak is volgens B & W de intensieve sluitende aanpak van de doelgroep. Ongeveer 70 procent van de nieuwkomers maakt geen gebruik van een WWB-uitkering vanwege een verdienende partner. Vaak sluit het profiel (gemotiveerd en een redelijk opleidingsniveau) goed aan bij de vraag op de arbeidsmarkt.
Jaarlijks vestigen zich tussen de 100 en 150 nieuwkomers in Gouda. De inburgeringscursus beoogt mensen te laten deelnemen aan het sociale leven, een opleiding te laten volgen en aan een baan te helpen. Dat laatste lukt in 45 procent van de gevallen.
Gouda biedt ook de mogelijkheid tot verlengen van het inburgeringstraject waardoor de nieuwkomer kan worden begeleid tot het eindoel.
http://www.integratie.net(...)nburgering_1190.html
pleased to meet you
pi_76553613
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:57 schreef gunk77 het volgende:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat dat moeilijk is, maar ze doen het niet...
De Telegraaf niet, dat klopt.
pi_76553620
Inburgeren is een verantwoordelijkheid (en wat mij betreft ook plicht) van de inburgeraar. Spreken over drempels is dus grote onzin. Het is schandalig dat er zo veel geld wordt uitgegeven om inburgeraars te vervoeren. Wie niet komt opdagen, burgert niet in en is derhalve een ongewenst vreemdeling in Nederland.

We slaan door in softheid en fluwelen handschoen-aanpak.
pi_76553630
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat risico loop je als je een gekleurd artikel uit De Telegraaf plaatst.
Onzin. Ik stel voor dat je in feedback klaagt. Nu weer ontopic.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 10:01:37 #20
137949 Disana
pi_76553666
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Mylene het volgende:

[..]

Geen onzin, er wordt meteen al een toon gezet door het gebruik van het woord 'gepamper'. Als je dan feitelijk leest, zie je dat er maar 40 mensen gebruik van maken. Ik vind dat niet onoverkomelijk om mensen over de streep te trekken, want inburgeren kan helaas niet verplicht worden.
pi_76553705
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef moussie het volgende:
[..]

En waar staat precies dat de het succesvolle beleid het directe gevolg is van deze luxe betutteling?
pi_76553748
quote:
Als je instroom van grote groepen nieuwkomers in Nederland gewenst vindt, dan kun je dit inderdaad zien als een "resultaat" en spreken over "succesvol". Maar je kunt ook neutraal of uitgesproken negatief kijken naar de toestroom van groepen nieuwkomers. De vraag is hoeveel geld en energie je moet steken in de begeleiding van nieuwkomers, die zelf in dit land willen wonen en ook hun eigen verantwoordelijkheid hebben. Zie je inburgeren als iets waarvoor zo veel mogelijk mensen moeten slagen, of zie je het ook als een manier om het kaf van het koren te scheiden?
pi_76553754
vnaf 2010 is het een verplichting om de cursus te hebben gedaan als je je voortgezet verblijf verlengd. Hierdoor zal de motivatie sowieso een stuk hoger zijn!
Het is voor een groot aantal sowieso al verplicht om in te burgeren alleen is (nog) niet iedereen in beeld.
Dit vind ik ook wel een beetje belachelijk.. Reiskostenvergoeding (deels, afhankelijk van inkomsten) ok, maar taxi's?
Voor wat betreft kinderopvang ben ik t wel eens, dit zou makkelijker moeten. Zat (alleenstaande) moeders die dit als een echt obstakel ervaren. In almere bieden ze ook avondschool, een ideale oplossing voor mensen met partner.
Nu alleen nog wat doen aan de mannen van bepaalde culturen die hun vrouw verbieden te gaan.. die zijn er helaas zat.
pi_76553819
quote:
[..]

Zou dat niet relatief zijn? Ik heb mijn documenten helaas niet bij me nu Maar ik vermoed dat t aantal nieuwkomers bij ons sowieso al veel hoger was dan 150
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:09:10 #25
96925 gunk77
pi_76553857
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Mylene het volgende:

[..]

Je bent wel erg streng voor een * schatje * (onderschrift)

Volgens mij zit de crux in het feit dat mensen hier in Nederland er zelf helemaal niks voor hoeven doen, dus waarom zouden ze zich ook druk maken. De overheid doet hier meer kwaad mee dan goeds, de mensen zelf kunnen er feitelijk niks aan doen. Als er een taxi rijdt, waarom zou je dan met de bus gaan, ja toch?
Maar tussen de bevolkingsgroepen, ontstaan wel fricties. En dat lijkt mij nou niet de bedoeling...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')