bronquote:De gemeente Gouda zet sinds juni 2008 taxi’s in om inburgeraars naar de inburgeringcursus en bijbehorende fietslessen te brengen.
Het gepamper kost de belastingbetaler ongeveer vijfhonderd euro per dag. De nota wordt meteen doorgestuurd naar de afdeling Dienst Arbeid en Integratie van de gemeente Gouda.
De taxi’s en taxibusjes rijden dagelijks heen en weer tussen de multiculturele wijk Oosterwei en het cursuslokaal op bedrijventerrein De Goudse Poort aan de rand van de stad. Een locatie die overigens prima bereikbaar is met de bus. Volgens een gemeentewoordvoerster maken veertig inburgeraars gebruik van de luxe pendeldienst.
De gemeente zet de taxi’s in omdat ’inburgeren belangrijk is’ en zij zoveel mogelijk mensen wil bereiken. „De drempel moet zo laag mogelijk zijn”, legt een woordvoerder uit. „Het is niet wenselijk dat mensen geen cursus kunnen volgen door hoge vervoerskosten of bijvoorbeeld gebrek aan kinderopvang.”
SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut spreekt van geldverspilling: „Daarbij staat dit haaks op de gedachte van zelfredzaamheid. Het is flauwekul om deze mensen zo in de watten te leggen. Ze kunnen makkelijk met de bus of de benenwagen.”
Vanwaar dat verongelijkte zinnetje? Telegraafquote:Het gepamper kost de belastingbetaler ongeveer vijfhonderd euro per dag.
Nou het is toch gepamper of niet dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:42 schreef KoosVogels het volgende:
Dat de Telegraaf echt een tyfuskrant is die inspeelt op het gevoel van de burger blijkt wel uit de volgende zin:
[..]
Vanwaar dat verongelijkte zinnetje? Telegraaf
Dat kan wel wezen, maar een krant hoort objectief te zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:45 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Nou het is toch gepamper of niet dan?
Ja maar het is wel uit de Telegraaf hequote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen, maar een krant hoort objectief te zijn.
Precies, en de media is tegenwoordig verre van objectief dus wat dat betreft zijn ze allemaal hetzelfde.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:49 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Ja maar het is wel uit de Telegraaf he
Dat is gewoonweg niet waar. Het is niet bijster lastig om een nieuwsbericht objectief neer te kalken. Gewoon een kwestie van woordkeus.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:50 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Precies, en de media is tegenwoordig verre van objectief dus wat dat betreft zijn ze allemaal hetzelfde.
Huh? Ze zijn allemaal hetzelfde omdat ze niet objectief zijn?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:50 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Precies, en de media is tegenwoordig verre van objectief dus wat dat betreft zijn ze allemaal hetzelfde.
Dat risico loop je als je een gekleurd artikel uit De Telegraaf plaatst.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:54 schreef Mylene het volgende:
Kan de discussie over kranten en of ze wel of niet objectief zijn elders gevoerd worden? Hier in het namelijk offtopic.
Je hoort mij niet zeggen dat dat moeilijk is, maar ze doen het niet...quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg niet waar. Het is niet bijster lastig om een nieuwsbericht objectief neer te kalken. Gewoon een kwestie van woordkeus.
http://www.integratie.net(...)nburgering_1190.htmlquote:Gouda koploper inburgering
Inleiding
De inburgering in Gouda verloopt veel succesvoller dan in andere gemeenten. Ook verloopt de bemiddeling van nieuwkomers naar betaald werk veel beter dan elders in het land.
Beschrijving
De reden voor het succes van de Goudse aanpak is volgens B & W de intensieve sluitende aanpak van de doelgroep. Ongeveer 70 procent van de nieuwkomers maakt geen gebruik van een WWB-uitkering vanwege een verdienende partner. Vaak sluit het profiel (gemotiveerd en een redelijk opleidingsniveau) goed aan bij de vraag op de arbeidsmarkt.
Jaarlijks vestigen zich tussen de 100 en 150 nieuwkomers in Gouda. De inburgeringscursus beoogt mensen te laten deelnemen aan het sociale leven, een opleiding te laten volgen en aan een baan te helpen. Dat laatste lukt in 45 procent van de gevallen.
Gouda biedt ook de mogelijkheid tot verlengen van het inburgeringstraject waardoor de nieuwkomer kan worden begeleid tot het eindoel.
De Telegraaf niet, dat klopt.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:57 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Je hoort mij niet zeggen dat dat moeilijk is, maar ze doen het niet...
Onzin. Ik stel voor dat je in feedback klaagt. Nu weer ontopic.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat risico loop je als je een gekleurd artikel uit De Telegraaf plaatst.
Geen onzin, er wordt meteen al een toon gezet door het gebruik van het woord 'gepamper'. Als je dan feitelijk leest, zie je dat er maar 40 mensen gebruik van maken. Ik vind dat niet onoverkomelijk om mensen over de streep te trekken, want inburgeren kan helaas niet verplicht worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Onzin. Ik stel voor dat je in feedback klaagt. Nu weer ontopic.
En waar staat precies dat de het succesvolle beleid het directe gevolg is van deze luxe betutteling?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef moussie het volgende:
Euhm, tegenover die 'luxe' staat wel dit resultaat
[..]
http://www.integratie.net(...)nburgering_1190.html
Als je instroom van grote groepen nieuwkomers in Nederland gewenst vindt, dan kun je dit inderdaad zien als een "resultaat" en spreken over "succesvol". Maar je kunt ook neutraal of uitgesproken negatief kijken naar de toestroom van groepen nieuwkomers. De vraag is hoeveel geld en energie je moet steken in de begeleiding van nieuwkomers, die zelf in dit land willen wonen en ook hun eigen verantwoordelijkheid hebben. Zie je inburgeren als iets waarvoor zo veel mogelijk mensen moeten slagen, of zie je het ook als een manier om het kaf van het koren te scheiden?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef moussie het volgende:
Zou dat niet relatief zijn? Ik heb mijn documenten helaas niet bij me nuquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Je bent wel erg streng voor een * schatje * (onderschrift)quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Onzin. Ik stel voor dat je in feedback klaagt. Nu weer ontopic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |