quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoewel mijn bak niet de grootste ishet is een soort van imitatie lido 120 bak maar dan nog met T8 verlichting.
Het vissenbestand op dit moment is :
- 4 neontetra's (bejaard die mogen blijven zolang ze nog in leven zijn en worden dus ook niet uitgebreid)
- 2 honinggourami's man/vrouw
- 5 marmerbijlzalmen
- 2 platy's man/man
- 3 otocinclussen
- +/- 150 vuurgarnalen
Sinds ik co2 toevoeg komt de bak er qua plantengroei steeds mooier bij te staan![]()
Ben nog wel op zoek naar een klein scholenvisje om het aquarium iets op te fleuren![]()
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Vuurtjes doen het snel en goedvoor je het weet moet je scheppen om ruimte te maken
![]()
quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De populatie houd zichzelf aardig op peil jah![]()
En dan te bedenken dat ik met 13 stuks begonnen ben
nee die heb ik nog nietquote:
Verrek ik heb 10 ongelezen PM berichtenquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Had je mijn pm nog gelezen?
Die hebben wij ookquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb kleine haaitjesen een kikker
en 2 slangevisjes
en en en
Ik neem aan dat je op de slangevisjes doelt? Die verstoppen zich inderdaad heel goedquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:18 schreef ursel het volgende:
[..]
Die hebben wij ook
Alleen zie ik ze eigenlijk praktisch nooit..
Ja, die bedoelde ik ja.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je op de slangevisjes doelt? Die verstoppen zich inderdaad heel goed
De slechte / rotte eieren halen ze er zelf tussen uit.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef Stali het volgende:
Er heeft hier een maanvis eieren gelegd tegen een blad.
Nu werden een aantal van die eieren opgegeten dus ik heb het blad in een andere bak gedaan.
Zouden die nog uitkomen?
Ben wel benieuwd. Als er kleintjes komen zal ik foto's posten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
De slechte / rotte eieren halen ze er zelf tussen uit.
En ze beschermen alles tegen andere vissen, dus dat is normaal
Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:22 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
De slechte / rotte eieren halen ze er zelf tussen uit.
En ze beschermen alles tegen andere vissen, dus als ze agressief worden is dat redelijk normaal maanvis gedrag
Je had ze gewoon in de bak mogen (en zelfs moeten) laten zitten..
Dikke kans dat ze namelijk de broedzorg nu niet meer doen als ze uitkomen.
Hier wat meer info daarover; http://www.punkyfish.nl/pages/artikel/25
Bedankt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zou het nu niet doen, maar nu gewoon afwachten..
Als het goed gaat, is het goed, en zo niet dan weet je het voor de volgende keer.
Ik zou de link maar eens volledig doorlezen, daar zal vast nog meer info in staan
Uh.....quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe groot worden die haaitjes?
kan je via een pm de gegevens sturen, dan stuur ik die envelop op naar je, als het nog kanquote:
Dan laten we het er voorlopig op dat ze zo blijvenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik heb eens begrepen dat dat die haaitjes 80 tot 100cm konden worden, maar een bron hebk niet momenteel..
Koop je een grotere bakquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Helaas, das geen optie dan, vind ik zielig om in mijn 180 liter bak doen
Zou ik zo doenquote:
Ik heb twee van deze:quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:45 schreef ook_gek het volgende:
Wat is eigelijk de grootste algen eter voor in een 60 bij 30 bak? Die beesten zwemmen niet zo veel toch?
hey die zijn zeker leuk!! En hoe veel stuks kan ik dan nemen in me kleine bak?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wellicht een idee om te kijken naar een aantal Otocinclus Affinis. Die blijven klein, en zijn goede schoonmakers
Minstens 7.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hey die zijn zeker leuk!! En hoe veel stuks kan ik dan nemen in me kleine bak?
Ik heb 3 dwergalgeneters (otocinclus affinus) in een 60 x 30 x 40 bak en die houden hem heel aardig schoonquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hey die zijn zeker leuk!! En hoe veel stuks kan ik dan nemen in me kleine bak?
Ze zijn mooi, maar zijn echt nachtbeesten, en toen ik mijn aquarium vol alg had, deed die ook niet echt veelquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:07 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb twee van deze:
[ afbeelding ]
Die houden werkelijk alles schoon
enige echte algeneter is de Crossocheilus siamensis, deze wordt echter te groot voor een 54liter bakje... had er vroeger 1 in mijn 110liter bak en nu 4 in mijn 840liter bakquote:Op zondag 10 januari 2010 00:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Ze zijn mooi, maar zijn echt nachtbeesten, en toen ik mijn aquarium vol alg had, deed die ook niet echt veel
niks zij zijn de eerste bewonersquote:Op maandag 11 januari 2010 14:04 schreef Stali het volgende:
Das ook gek.
Wat heb je nog meer in je aquarium zitten?
Klinkt raar, maar ik heb een grote appelslak gehad die een neon heeft opgeslurpt..
Heb je veel planten waarin ze zich kunnen verstoppen? Ik heb tien neons waarvan eentje zich af en toe afzondert van de groep en bij de schoonmakertjes heb ik ook wel dagen het idee dat ik er een minder heb maar dan verschijnt-ie altijd toch weer.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:16 schreef ook_gek het volgende:
[..]
niks zij zijn de eerste bewoners
echt ik snap er helemaal helemaal niks van!
Het verhaal speelde zich gisteren af. En vanmorgen waren er nog altijd 9 stuks!
heb ik ook al tussen gekeken maar niks te vinden. Heb een zooitje waterpest in me bak zitten maar ook daar zitten ze niet. Heb ook een blok hout waar ze onder kunnen. Ook die heb ik opgetild en niks zat er onder.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb je veel planten waarin ze zich kunnen verstoppen? Ik heb tien neons waarvan eentje zich af en toe afzondert van de groep en bij de schoonmakertjes heb ik ook wel dagen het idee dat ik er een minder heb maar dan verschijnt-ie altijd toch weer.
Misschien domme vraag over je beplanting maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw aquarium eruit ziet en ze moeten gewoon ergens zijn, zoveel is zeker.
heb er nu 10 jahquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef Stali het volgende:
En? Zijn de neons terecht?
Omdat ze water in hun ogen hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Euhm misschien een beetje een basisschoolvraag, maar waarom knipperen mijn corydoras en ancistrus met hun ogen ?
Wat leuk, ook dat je er zo patent mee bent.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:23 schreef Aaiphone het volgende:
Sinds maandag heb ik er 3 ramirezi's in de bak bij. Eén mannetje en twee vrouwtjes. Wat een mooie beestjes zeg
Ook heb ik er nog een meervalletje inzitten. Nu nog klein maar wordt als het goed is groter
Ik ben zo blij dat ik ben begonnen met aquaria. Wat een mooie hobby
Metselzand is ook geschikt, zijn ook ronde korrels en zo goed als niet schadelijk voor je bewonersquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:10 schreef Stali het volgende:
Zal eens zoeken op Eheim, en wat ik zo uit je verhaal begrijp zit er een opzuigbuis bij.
Uit interesse want ik heb zo'n vast filter en wrs. is het met zand en zoals ik het vuil nu met een slang opzuig ook opgelost.
Ik heb eind vorig jaar voor de sluiers en telescopen in de haast een flinke zak gereed aquariumzand gekocht.
Maar heb nog 25 kilo metselzand in de schuur. Dit schijn je ook te kunnen gebruiken na flink spoelen?
Als het met een beetje loswoelen van het zand de planten het prima blijven doen dan stap ik toch liever wel over naar zand. Ben bang dat de bodem teveel gaat vervuilen als ik het zo laat.
Bedankt voor je reactie iig..
Het stond op de zak van wat ik nog heb.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef Leipo666 het volgende:
ook kant-en-klaar zand moet je zorgvuldig spoelen. zelf heb ik maaszand uit de aquariumwinkel en dat moest dus ook goed gespoeld worden
Vijf garnalen worden er rap meer hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
kreeften hooguit 2 a 3 om te beginnen, en garnalen wel meteen vanaf 10 stuks (zijn groepsdieren he)
neem altijd zo groot als je kwijt kan. dat beetje extra geld ben je sneller vergeten dan de gedachte "had ik nou toch maar die grotere gekocht"quote:Op maandag 25 januari 2010 11:04 schreef versteegrob het volgende:
De interne filter gaat er 100% uit, ziet er niet uit en het kost nog aardig wat ruimte. Twijfel alleen over een RIO240 of RIO300, scheelt alleen dik 150 euro wat toch vrij veel geld is.
Je hebt gelijk, nog aardig zo duur zo'n hobbyquote:Op maandag 25 januari 2010 11:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
neem altijd zo groot als je kwijt kan. dat beetje extra geld ben je sneller vergeten dan de gedachte "had ik nou toch maar die grotere gekocht"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |