niks zij zijn de eerste bewonersquote:Op maandag 11 januari 2010 14:04 schreef Stali het volgende:
Das ook gek.
Wat heb je nog meer in je aquarium zitten?
Klinkt raar, maar ik heb een grote appelslak gehad die een neon heeft opgeslurpt..
Heb je veel planten waarin ze zich kunnen verstoppen? Ik heb tien neons waarvan eentje zich af en toe afzondert van de groep en bij de schoonmakertjes heb ik ook wel dagen het idee dat ik er een minder heb maar dan verschijnt-ie altijd toch weer.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:16 schreef ook_gek het volgende:
[..]
niks zij zijn de eerste bewoners
echt ik snap er helemaal helemaal niks van!
Het verhaal speelde zich gisteren af. En vanmorgen waren er nog altijd 9 stuks!
heb ik ook al tussen gekeken maar niks te vinden. Heb een zooitje waterpest in me bak zitten maar ook daar zitten ze niet. Heb ook een blok hout waar ze onder kunnen. Ook die heb ik opgetild en niks zat er onder.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb je veel planten waarin ze zich kunnen verstoppen? Ik heb tien neons waarvan eentje zich af en toe afzondert van de groep en bij de schoonmakertjes heb ik ook wel dagen het idee dat ik er een minder heb maar dan verschijnt-ie altijd toch weer.
Misschien domme vraag over je beplanting maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw aquarium eruit ziet en ze moeten gewoon ergens zijn, zoveel is zeker.
heb er nu 10 jahquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef Stali het volgende:
En? Zijn de neons terecht?
Omdat ze water in hun ogen hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Euhm misschien een beetje een basisschoolvraag, maar waarom knipperen mijn corydoras en ancistrus met hun ogen ?
Wat leuk, ook dat je er zo patent mee bent.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:23 schreef Aaiphone het volgende:
Sinds maandag heb ik er 3 ramirezi's in de bak bij. Eén mannetje en twee vrouwtjes. Wat een mooie beestjes zeg
Ook heb ik er nog een meervalletje inzitten. Nu nog klein maar wordt als het goed is groter
Ik ben zo blij dat ik ben begonnen met aquaria. Wat een mooie hobby
Metselzand is ook geschikt, zijn ook ronde korrels en zo goed als niet schadelijk voor je bewonersquote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:10 schreef Stali het volgende:
Zal eens zoeken op Eheim, en wat ik zo uit je verhaal begrijp zit er een opzuigbuis bij.
Uit interesse want ik heb zo'n vast filter en wrs. is het met zand en zoals ik het vuil nu met een slang opzuig ook opgelost.
Ik heb eind vorig jaar voor de sluiers en telescopen in de haast een flinke zak gereed aquariumzand gekocht.
Maar heb nog 25 kilo metselzand in de schuur. Dit schijn je ook te kunnen gebruiken na flink spoelen?
Als het met een beetje loswoelen van het zand de planten het prima blijven doen dan stap ik toch liever wel over naar zand. Ben bang dat de bodem teveel gaat vervuilen als ik het zo laat.
Bedankt voor je reactie iig..
Het stond op de zak van wat ik nog heb.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:17 schreef Leipo666 het volgende:
ook kant-en-klaar zand moet je zorgvuldig spoelen. zelf heb ik maaszand uit de aquariumwinkel en dat moest dus ook goed gespoeld worden
Vijf garnalen worden er rap meer hoor.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
kreeften hooguit 2 a 3 om te beginnen, en garnalen wel meteen vanaf 10 stuks (zijn groepsdieren he)
neem altijd zo groot als je kwijt kan. dat beetje extra geld ben je sneller vergeten dan de gedachte "had ik nou toch maar die grotere gekocht"quote:Op maandag 25 januari 2010 11:04 schreef versteegrob het volgende:
De interne filter gaat er 100% uit, ziet er niet uit en het kost nog aardig wat ruimte. Twijfel alleen over een RIO240 of RIO300, scheelt alleen dik 150 euro wat toch vrij veel geld is.
Je hebt gelijk, nog aardig zo duur zo'n hobbyquote:Op maandag 25 januari 2010 11:24 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
neem altijd zo groot als je kwijt kan. dat beetje extra geld ben je sneller vergeten dan de gedachte "had ik nou toch maar die grotere gekocht"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |