quote:Mercedes SLS AMG gull-wing supercar chosen to grace front cover of Gran Turismo 5 for PlayStation®3
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) and Polyphony Digital Inc have unveiled the cover artwork of the forthcoming Gran Turismo® 5 for PlayStation®3 (PS3™), revealing the game's cover star to be the new Mercedes SLS AMG.
The gull-winged supercar, with a top speed of 197mph, has been chosen amongst a total of nearly 1000 cars recreated down to the finest detail for players to race in the forthcoming title. The game – the first primary Gran Turismo title for PS3 – is the culmination of ten years of developing ultra-realistic driving experiences hand-in-hand with the motor racing industry.
Players will get to prove themselves in a global community of racers, taking on the world’s most iconic racetracks in cars, including the Mercedes SLS AMG, that will astound with their realism, design and physics. It’s going to be the drive of a lifetime.
De game is nog niet eens uit!quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:09 schreef vosss het volgende:
Ik zal eens even wat mensen tegen het zete been schoppen.
GT5 is geen, ik herhaal, géén simulator.
Een leuke arcade racer op zn best, maar zeer zeker geen sim
Ik voel niks aan mijn been hoorquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:09 schreef vosss het volgende:
Ik zal eens even wat mensen tegen het zete been schoppen.
GT5 is geen, ik herhaal, géén simulator.
Een leuke arcade racer op zn best, maar zeer zeker geen sim
Dan is toch ook een van de problemen van de game tochquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:10 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
De game is nog niet eens uit!
Nee dat weet ik, maar het gaat geen sim worden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:10 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
De game is nog niet eens uit!
Hoe weet jij dat nou? Heb jij de volledige game al gespeeld, misschien is Forza wel veel beter...quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:07 schreef Meike26 het volgende:
Ben het wel met je eens Vos (zeker als je ziet hoe ze online aan het rammen zijn), maar toch is dit voor op gameconsoles het beste wat er te krijgen is.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:39 schreef Sjibble het volgende:
[..]
dat half werk definitief noemen?
ik mag hopen dat de physics beter zijn dan dat je op de trailer ziet
Agh ja we zullen allemaal ook wel zien, ik vind het alleen zo dom dat ze hier Forza 3 in de grond stampen, en dan zo'n domme topic titel nemen, als sneer naar Forza 3... En ja GT5 zal ongetwijfeld op vele punten Forza verslaan, maar laten we dan niet vergeten dat in de tijd tussen GT4 en GT5, Forza 1, 2 en 3 uit zijn gekomen, en als je dan al ziet hoe ver ze zijn gekomen vanaf nul in 5 / 6 jaar, vind ik het toch knap...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Meike26 het volgende:
@ DutchErrorist,
Natuurlijk heb ik nog geen GT5 gespeeld, maar wel GT5prologue en Forza 2 heb ik ook een paar uur gespeeld op andermans Xdoos, het ligt allemaal dicht bij elkaar. Forza 3 zal ook wel beter geworden zijn, maar dat geld ook voor GT4 & GT5P naar GT5. Evolutie is het toverwoord.
Maar zoals Vosss ook zegt, het is geen sim...klaar uit. Dat is Forza2/3 ook niet. Afgaande op GT5P en de physics die duidelijk per wagen verschillen (dat gevoel had ik minder met F2 ) is het de beste arcade racer die er tot nu toe is op de spelconsoles. En het rammen bedoelde ik mee met de online races in GT5P, dat gaat soms nergens over...als je wil winnen, moet je je eerlijke racestijl aan de kant schuiven en mee wheelbangen met de rest. En ja, dat kan ook leuk zijn....bakkie chips erbij en een volle fles cola !
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Motorstorm en Burnout, dat zijn arcade racers. GT valt voor mij duidelijk niet in die categorie. Het zal vast niet de meest realistische sim zijn, maar ik vind dat het wel degelijk onder die naam mag vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Meike26 het volgende:
Maar zoals Vosss ook zegt, het is geen sim...klaar uit. Dat is Forza2/3 ook niet. Afgaande op GT5P en de physics die duidelijk per wagen verschillen (dat gevoel had ik minder met F2 ) is het de beste arcade racer die er tot nu toe is op de spelconsoles.
Ja dat kan, je kan alle knoppen veranderen zoals jij dat wilt.quote:Op zondag 10 januari 2010 10:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Maar nu even iets heel anders, in de Intertoys zag ik laatst GT5p staan op zo'n PS3 in de winkel, dus ging ik even race voor de grap, maar daar moest je gas geven met X ofzo, maar niet met de trigger, kan je dat niet anders instellen?
Schade stelt niets voor hoorquote:Op zondag 10 januari 2010 23:25 schreef Andyy het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)s-en-nachtraces.html
Zie plaatje 4.
Die heb ik dan gemist, maar het zijn geen drastische dingen die beschadigen. Merkte ook niet echt verschil in rijgedrag, als ik mijn auto in de prak rijd wil ik dat naderhand ook voelen en niet alleen maar zienquote:Op zondag 10 januari 2010 23:33 schreef Meike26 het volgende:
En een achterklep dat open swiepert niet te vergeten...of heeft een Subaru zo'n achterlijke spoiler dat meer een aerodynamische handrem is
quote:GB: Gran Turismo 5 will offer a new kind of damage…
KY: Right now we are adding a brand new real-time deformation engine that will process according to the speed and angle of impact. But doing this in real-time remains truly complex. We could make it an easier way with pre-damaged models but definitely we don’t want to make it that way.
quote:Deformation and damage, both mechanical and visual. [which is still being worked on, old build was shown publically
Daarvoor ben ik als een gek bezig met GT PSPquote:Op maandag 11 januari 2010 00:58 schreef Meike26 het volgende:
Als je het nog nooit gespeeld heb wel ja... Voldoende tijd om de Citroen GT en de Ferrari F1 bij elkaar te sparen. En dan tot de conclusie komen dat je ze haast nergens voor kan gebruiken![]()
![]()
Nee hoor, voldoende game-fun om er een halfjaartje plezier mee te hebben.
Kan je ze overzetten?quote:Op maandag 11 januari 2010 01:23 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Daarvoor ben ik als een gek bezig met GT PSP![]()
Heb beide auto's overigens al, nu nog zoveel mogelijk andere auto's bij elkaar sparen zodat ik straks al een dikke garage heb voor GT5
Toch vind ik het wel gek dat we er tot nu toe nog zo goed als niets van gezien hebben. Ik hoop dat daar snel verandering in gaat komen...quote:Op zondag 10 januari 2010 23:50 schreef Cyberia18 het volgende:
Het is inmiddels al een poosje bekend dat het schademodel op de Gamescom zich in een vroege stadium bevond.
En er dan nog zo fucking lang over doen voordat ik een fatsoenlijke garage hebquote:Op maandag 11 januari 2010 07:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Kan je ze overzetten?Wat slap, wat is er dan nog leuk aan het spel...
Je wilt toch gewoon helemaal van het begin beginne
Het lijkt mij dat ze dat expres gedaan hebben om te voorkomen dat mensen gaan valsspelen door stukken af te snijden door het gras.quote:Op woensdag 13 januari 2010 02:22 schreef Ben. het volgende:
Ik speel nu al een tijdje het time trail demo dinges en als je een keer (nouwelijks) het gras raakt, breekt het kontje van de auto vrijwel gelijk uit. Het gaat zo snel dat het niette corrigeren is. Bij de meeste auto's is het zó dat je "moeite" moet doen om de kontje te laten uitbreken. Bijvoorbeeld sturen en dan pas aan de handrem te trekken. Of langzaam een bocht in, sturen en gas erop (mits TRC uit is).
Bron?quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef gamefreek het volgende:
En ja hoor, GT 5 is weer uitgesteld van Maart 2010 (voor Japan dan) naar onbekend
pfffquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:54 schreef gamefreek het volgende:
[..]
http://www.eurogamer.net/articles/gran-turismo-5-delayed-again
Waarom moet je op het eind je post nou weer verneuken?quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:11 schreef JarnoF het volgende:
Ik ben zelf een echte racefan. Een tijd terug heeft m'n mail nog in de Power Unlimited gestaan, waarbij mijn oordeel over GT behoorlijk kwetsend is.
Uiteraard ga ik GT5 wel spelen, ook wel veel (denk ik althans), puur omdat het, het eerste spel was wat ik speelde op de PS. Toen nog helemaal bezeten van de Subaru Impreza(What was i thinking)
Hopelijk zijn alle beloftes waargemaakt, hoewel ik dat durf te betwijfelen.
Grafisch zal het vast het neusje van de zalm zijn, maar ik wil de gameplay eerst ervaren, alvorens hierop te reageren. Als ik mooie auto's wil bekijken, ga ik wel naar Munsterhuis. De omgevingen zie iik wel op tv.. en de circuits, tja die bezoek ik wel irl.
Daarom hoop ik dat er geen GT5-hype komt, want hypes stinken !! (Behalve bij MW2)
Precies, voor Japan ja. Als de game hier alsnog de lente (volgens de berichten juni) haalt zoals intended, dan was dat het geval.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:50 schreef gamefreek het volgende:
En ja hoor, GT 5 is weer uitgesteld van Maart 2010 (voor Japan dan) naar onbekend
heb hem voor de PS3 besteld...quote:
Nee.quote:
Jaquote:Op donderdag 14 januari 2010 05:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Is het raar dat ik deze game vandaag heb laten reserveren omdat hij 17 februari bij de Mediamarkt in de schappen zal staan???
Bij de Mediamarkt hebben ze me toch echt gezegd dat hij op 17 februari uitkomt.quote:
Hebben ze het jaartal ook gezegdquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Bij de Mediamarkt hebben ze me toch echt gezegd dat hij op 17 februari uitkomt.
Vreemd... Zal er vanavond nog eens langs gaan als ik tijd heb om t even na te vragenquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:11 schreef Meike26 het volgende:
Het zekere voor het onzekere gekozen (zij weten meer dan ons en misschien hebben ze wel bericht gekregen dat ie dan binnen zou komen) en Media Markt Utrecht gebeld. Ze hebben voor mij in de computer gekeken en er staat helemaal niets in over 17 februari / geen enkele datum die er in staat !
Ik was me er helemaal niet van bewust dat er nog geen releasedatum was voor dit spel. Heb een paar dagen terug pas een PS3 gekocht en heb toen gelijk geinformeerd naar GT5quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:26 schreef Cyberia18 het volgende:
Als Sony het al nog niet weet waarom dan in godsnaam informeren bij een retailer?
Dat hoeft niet, want als je de physcis van regen over laat gaan in een vloeistof zodra deze contact maken met een ondergrond, en dat op een ondergrond die static is, dan blijven er naar mijn idee vanzelf plassen staan wanneer er ergens een kuil is !quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:17 schreef Desunoto het volgende:
Die track editor was toch alleen een gerucht? En dat van die plassen zou meteen een gigantische stap zijn, dan moeten ze over het hele circuit elke regendruppel met water psychics en de stroming ervan e.d simuleren.... dat zie ik nog niet gebeuren.
Maar het alleen al toevoegen van geleidelijke overgangen met regen.. steeds meer glijden en zo zou al heel wat zijn. Dat is iets wat veel racegames ontzettend missen.
Dat is wel erg tof.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:23 schreef Meike26 het volgende:
Track Editor is een tijd geleden al bevestigd. Zowel bestaande tracks als gloednieuwe kunnen gemaakt/gedeeld en natuurlijk gespeeld worden! Zal het morgen even opzoeken.
Niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Track Editor is een tijd geleden al bevestigd. Zowel bestaande tracks als gloednieuwe kunnen gemaakt/gedeeld en natuurlijk gespeeld worden! Zal het morgen even opzoeken.
http://www.gtplanet.net/k(...)interview/#more-4941quote:A direct question about the track editor is deflected, as Yamauchi states “Unfortunately, it’s really just a rumor right now, so I can’t really comment on that.”
Ook zoals ze bij GTR gedaan hebben?quote:maar ze hebben hem wel tot in de centimeter nauwkeurig nagemaakt zo te zien.
Wtf... Hartstikke nep. Dat zie je toch?quote:
Ja, weet ik veel.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:52 schreef Desunoto het volgende:
Waar denk je dat het een demo van is?
Juist, "Data Logger Visualization Technology" Demo
Oftewel, een technisch snufje die gebruikt wordt om een rondje in het echt naar het spel te halen. Dus is alles hetzelfde. Dat is exact de bedoeling. En die data gebruiken ze dan weer om het spel realistischer te maken.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:46 schreef Ben. het volgende:
[..]
Wtf... Hartstikke nep. Dat zie je toch?
In het spel maakt het poppetje pre-cies diezelfde stuurbewegingen als in het echt. Pre-cies diezelfde corrigeer punten etc. Lijkt me héél toevallig als die vent in het echt, PRECIES diezelfde corrigeringen moet maken als in het spel, en vica verca.
Gewoon en kopietje van gemaakt, en vrijgegeven. Kijk, zal best heel wat realisme in zitten, maar dit? Nee...
quote:Maak een replay in Gran Turismo 5 door in het echt te racen
Toyota en Polyphony Digital werken samen om data uit races die in het echt worden gehouden, te laten zien in de replay-modus van Gran Turismo 5. Dit heeft de bedenker van de Gran Turismo-serie, Kazunori Yamauchi, onthuld op de Tokyo Auto Salon.
Met behulp van GPS-data en het in de Lexus IS F aanwezige CAN-systeem, een intern systeem voor data-overdracht, kan data uit de auto op een USB-stick worden gezet. Die data kan weer worden ingelezen op een PlayStation 3 met Gran Turismo 5. In de replay-modus is de race vervolgens terug te kijken en de rijstijl te analyseren. Deze optie werkt waarschijnlijk alleen wanneer er geracet is op een circuit dat ook in de game zit.
Beperkt gebruik
Het systeem is in Tokyo gedemonstreerd door in het echt en digitaal een ronde te rijden met de Lexus op de Fuji Speedway. Deze races werden vervolgens naast elkaar gezet. Het is nog niet bekendgemaakt of andere auto's deze optie gaan ondersteunen.
Leer mij Sony kennen, het onvermijdelijke is dan toch gebeurt:quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef Meike26 het volgende:
Even een kleine schop:
http://www.gtplanet.net/gran-turismo-5-delayed-in-japan/
Vals alarm dus !!
Ze had GT5 Prologue besteldquote:Op donderdag 14 januari 2010 21:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik was me er helemaal niet van bewust dat er nog geen releasedatum was voor dit spel. Heb een paar dagen terug pas een PS3 gekocht en heb toen gelijk geinformeerd naar GT5
Dan wordt Duke Nukem Forever de beste game ooit die nooit geëvenaard kan wordenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:17 schreef Braddie het volgende:
Tegenvallen GT5?
Neuh...
Het word denk ik de beste Racegame van 2010-2011-212..... Zeker omdat er al 5! jaar aangewerkt word..
Ben er eigenlijk wel bang voor, die halve demo (Nissan driver challenge ofzo) viel mij enorm tegen en op Gamescom werd ik ook niet echt uit mijn stoel geblazen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:04 schreef WSquater het volgende:
Inderdaad. GT5 kan uiteindelijk nog heel erg tegenvallen.
Deze video is door de gebruiker verwijderd.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 15:01 schreef Cyberia18 het volgende:
De nieuwste trailer staat op de disc van God of War III. Iemand op Gaf is zo vriendelijk geweest om 'm al met ons te sharen.
Sweet mother of god.
Here ya goquote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:07 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Deze video is door de gebruiker verwijderd.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 23:18 schreef WSquater het volgende:
Ik neem me woorden in. Koop 'm toch wel. Was alweer bijna vergeten wat er allemaal in zit.
Hoe zit dat nou precies? Daar is toch nooit officieel iets over gezegd?quote:3: Number of discs GT5 will be released on
quote:Op maandag 29 maart 2010 00:01 schreef Braddie het volgende:
NEEN!!!
Heb het vandaag bij de Next-Level gevraagd, die dachten dat het September zou worden, maar dat het waarschijnlijk nog 2011 kan worden ook!
We hebben er helaas niets aan, wat jij denkt...quote:Op maandag 29 maart 2010 16:37 schreef Braddie het volgende:
Het spel komt denk ik rond de zomer vakantie uit, dat is zo`n beetje het beste wat ze kunnen doen...
En hij wordt natuurlijk super vet!
Waarvan jij het bestaan weet.quote:Op maandag 5 april 2010 21:35 schreef Meike26 het volgende:
Voor de eerste keer dat ik bij een auto echt duidelijk een "bah" gevoel heb ! Bij die Gallardo zie je...rond de 45 seconden, duidelijk dat de wielkast bestaat uit een beperkt aantal segmenten...![]()
IK weet het, had het beter niet kunnen zeggen, want nu ziet iedereen het....maar ik vind dit echt heel teleurstellend.
En nog steeds maar 8 auto's....
Dan is het én al geen sim en dat is al erg zat, maar dan slaan ze vervolgens met het geluid ook nog eens de plank FINAAL mis.quote:
quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:31 schreef Meike26 het volgende:
Ik wacht eerst op F1 2010 ! Tegen de tijd dat ik dat spel uit heb, zal GT5 er ook wel zijn !
Tot morgen 12:00 uur te koop op http://www.nicedeals.nl.quote:THE ULTIMATE RACESEAT !!
Normaal: ¤ 699.95
Nu: ¤ 399.95
Wil je het gevoel hebben echt aan het racen te zijn?
Dan past deze Raceseat perfect bij jouw !
De Raceseat bestaat uit de volgende 4 onderdelen :
- Playseat Classic Le Mans (Mooie Alcantara stoel, heerlijk gevormd voor een stevige zit)
- Pro Kit onderstel Zwart (Stabiel onderstel met ruimte om je console op te bergen)
- TV Kit Zwart (Voor LCD TV's tussen de 17 en 26'')
- Playseat Seatglider (om de stoel naar voor en achteren te schuiven)
De set is exclusief Stuur en LCD !! Maar die heb je waarschijnlijk zelf al ?!
Specificaties :
- Stalen constructie
- Zwart gepoedercoat voor lange levensduur
- Safetycase voor Gameconsole
- Inclusief gereedschap
- Afmetingen Pro Kit : 98H x 52B x 130L cm
- TV KIT : Voor schermen van 15 t/m 26'' en maximaal gewicht van 18 kilo
- Traploos verstelbaar
- Echte racestoel
- 2 jaar garantie
- Gewicht 16 kilo (Stoel)
- Leeftijd vanaf 8 tot 88 jaar :-)
- Universeel voor alle Logitech sturen met uitzondering van het G25/G27 stuur*
* Met enig technisch inzicht is dit eventueel wel aan te passen.
Verzendkosten: ¤ 11.95
quote:
Stevige auto'squote:
Daar doelde ik ook op.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:09 schreef Desunoto het volgende:
Het enige pluspunt die de video laat zien is hoe de witte Supra de GTR ontwijkt. Slimmere AI.
quote:Op zondag 11 april 2010 00:07 schreef RickoKun het volgende:
HEY! Is dit dat spel wat zo erg faalt dat het al 5 miljard jaar in de ontwikkeling zit!?
De game was al polair vanaf deel 1, die is dat niet opeens geworden na de huidige hype...quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:22 schreef WSquater het volgende:
Ik denk dat ze hier niet meer zoveel aan gaan verdienen dan als ze er aan hebben uitgegeven. Eerlijk gezegd denk ik ook dat de game pas zo laat komt omdat het eigenlijk niet zo uitgebreid is als ze hadden verteld. En toen werd de game populair.
Een bril is nutteloos als je TV geen 3D kan uitzenden natuurlijk. Het is beide of niets.quote:Op maandag 3 mei 2010 12:06 schreef Splobber het volgende:
Gran Turismo 5 komt ook in 3D, alleen moet ik dan zo'n hele 3D tv hebben of alleen zo'n bril?
Als ze in dit stadium tijd gaan steken in het 3D maken van die game zijn ze echt compleet geflipt bij Polyphonyquote:Op maandag 3 mei 2010 12:06 schreef Splobber het volgende:
Gran Turismo 5 komt ook in 3D, alleen moet ik dan zo'n hele 3D tv hebben of alleen zo'n bril?
Who gives a flying fuck.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:15 schreef DutchErrorist het volgende:
De bomen zijn nog steeds lelijk dat wel
Nou, ja, hij en ik en nog wel meer mensen.quote:
Ik heb ook het idee dat het bovenste screenshot niet echt GT5 is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:07 schreef Desunoto het volgende:
De bovenste screenshot is graflelijk voor een spel als GT5, maar ik betwijfel ook of dat echt een screen van GT5 is. Het ziet er meer uit als een door gebruikers gemaakte rFactor mod.
Een releasedate.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:35 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit topic kan wel een schop gebruiken.
Releasedatum Amerika: 2 november 2010
Europa volgt dus nog, maar aangezien het regiovrij is, kun je 'm ook laten importeren.
[ afbeelding ]
Gran Turismo doesn’t cut corners, and neither does this Collector’s Edition. It’s packed full of must-have items that were picked and designed for true car lovers: an exclusive 1:43 scale diecast Nissan GT-R Spec V, an in-depth 300-page car guide, a GT-branded key chain, a voucher for five (5) DLC cars, and a numbered certificate of authenticity, all housed in stylish, premium packaging. And you get all that for $99.99 MSRP.
![]()
![]()
Meer informatie: http://blog.us.playstatio(...)ing-november-2-2010/
Donderdag volgt er op IGN een special over GT5, een preview dus. Ik verwacht gameplay-beelden.
al 4 jaar inmiddelsquote:Op woensdag 16 juni 2010 01:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Come, come in here criticasters.
Day-night cycle. Turn10 is watching?![]()
Agh ja, in de tijd dat Turn 10 3 games heeft uitgebracht is Polyphony bezig geweest met het maken van GT5, dus dat spel zou Forza van de kaart moeten vegen (wat me sterk lijkt aangezien de storefront zo goed is van Forza).quote:Op woensdag 16 juni 2010 01:27 schreef Cyberia18 het volgende:
Come, come in here criticasters.
Day-night cycle. Turn10 is watching?![]()
Veder nog wat bits uit de hands-on:quote:The 200 premium cars that take the final count past the 1000 mark are something else, however. The premiums have been lavished with a slightly worrying amount of detail - every single screw is visible in the hubs, the interiors have been recreated down to the stitching (standard cars won't have interiors, which is a bit sad, but there are, like, 800 of them), and their undersides have been comprehensively modelled to take into account a new physics system which, along with allowing for dents and scratches, can sends your ride flipping through the air during collisions.
quote:On the track, Gran Turismo 5 is a dream to drive: the cars have distinct personalities, the skyboxes are huge and dramatic, and the handling can take in anything from arcade racing to simulation stuff so exacting I struggle to travel in a straight line.
quote:Included in the premium garage will be nine NASCAR models, including those used by superstars - in Middle America, at any rate - like Carl Edwards and Brian Vickers. Brian Vickers! I know. GT5 allows you to race by the NASCAR rules, as well. Seeing it in motion seems a bit too brutal to fit comfortably into the rest of the game, but it's an excellent opportunity to enjoy that new physics deformation system and some truly epic crashes - although, typically, even fender benders look rather pretty and artful in Yamauchi's universe.
quote:GT5's actually become a rather social game over the course of its development, and the current build supports BBS, personal logs, mail, and something called My Lounge. That turns out to be a friends network of sorts, where you can gather with other players and chat, or check up on their progress in the game, alongside the nifty stuff like setting up races and spectating on events that are already underway.
quote:Dozens of other details spill forth after that: the day-to-night transitions that can take place during a race, the 3D visuals and face-tracking in cockpit view (combine those last two and the results are astonishing as the horizon line disappears into the distance), classy visual effects like smoke illumination, collision sparks, and kicked-up debris. Whatever Polyphony's been doing for the last few years, its staff probably hasn't been clocking in at the office and then juggling Pop-Tarts all day.
http://www.eurogamer.net/(...)2010-hands-on?page=2quote:Halfway through today's presentation, I think I may have realised that Yamauchi is probably quietly bonkers, but it's unquestionably the good kind of bonkers. He's a heroic completist, the kind of person who builds the unlikeliest monuments, who discovers new entries on the periodic table, or who constructs fantastical rockets and lands on the moon.
Zeer gave CE zeg!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:35 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit topic kan wel een schop gebruiken.
Releasedatum Amerika: 2 november 2010
Europa volgt dus nog, maar aangezien het regiovrij is, kun je 'm ook laten importeren.
[ afbeelding ]
Gran Turismo doesn’t cut corners, and neither does this Collector’s Edition. It’s packed full of must-have items that were picked and designed for true car lovers: an exclusive 1:43 scale diecast Nissan GT-R Spec V, an in-depth 300-page car guide, a GT-branded key chain, a voucher for five (5) DLC cars, and a numbered certificate of authenticity, all housed in stylish, premium packaging. And you get all that for $99.99 MSRP.
![]()
![]()
Meer informatie: http://blog.us.playstatio(...)ing-november-2-2010/
Donderdag volgt er op IGN een special over GT5, een preview dus. Ik verwacht gameplay-beelden.
Ik koop 'em voor de sleutelhanger.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zeer gave CE zeg!
jammer dat ik geen ps3 heb, maar alleen al voor dat schaalmodel zou ik hem haast kopen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:OFFICIAL FACT SHEET - 32 players in Private Lobbies - REJOYCE!
Publisher: Sony Computer Entertainment America, LLC.
Developer: Polyphony Digital Inc.
Platform: PlayStation®3 system
Genre: Racing / Driving Simulator
Players: 1 – 4 Local, up to 16 online
Release: TBA (November 2nd confirmed)
Rating: RP – Rating Pending
From Polyphony Digital Inc. (PDI), the development powerhouse that has shipped more than 55 million units worldwide, the award-winning Gran Turismo® franchise makes its way to the PlayStation®3 (PS3®) system in the first complete installment of the fan-favorite series on the console. Developed exclusively for PS3 by the internal team of designers and engineers at PDI, Gran Turismo® 5 brings the world’s most realistic and comprehensive driving experience to fans in one of the most highly anticipated games of all time. Consistently setting the bar in terms of quality of design and physics technology with every product release, Gran Turismo 5 on PS3 is no exception and aims to set new standards in terms of graphics, presentation, and gameplay.
Gran Turismo 5 features more than 1000 licensed cars from the world’s top manufacturers and more than 20 tracks with more than 70 variations, including famous world circuits, city courses, and other environments. Featuring exciting gameplay and modes to suit newcomers, automotive enthusiasts, and seasoned fans, Gran Turismo 5 raises the bar on the franchise’s depth of content and unparalleled visuals including lifelike graphics that are difficult to distinguish from a live race. Further reflecting this realism, cars will feature real-time visual damage with adaptive and accurate car deformation based on point of impact and velocity. Additionally for the first time, Gran Turismo 5 will feature an extremely deep online and community feature set.
Players can progress and acquire credits through a variety of modes like GT Career Mode, Championship Races, License Tests and more, or they can explore different tracks and circuit variations in Arcade Mode. Additionally, players can race online with up to 16 players through PlayStation Network®(PSN). Players can also participate in a robust online system, and transfer vehicles unlocked in Gran Turismo® for PSP™ into their garage in
Gran Turismo 5.
CARS THAT LOOK AND FEEL REAL
· A first for the franchise, vehicles will now show real-time damage and wear that reflect the driver’s treatment of the car. Cars will collect dirt (and can be washed at car washes) and will feature adaptive and accurate body deformation and performance damage based on point of impact and velocity (on select vehicles).
· Additional graphic touchups that add to the realism include smoke from tires, sparks that fly from vehicle rollovers, and dirt accumulation.
· Brand new vehicle physics engine that replaces the engine from Gran Turismo 5 Prologue, making the action more realistic than ever.
· PlayStation Eye camera features that add a new level of detail to the game, including face tracking for looking around the interior of vehicles while in the interior dash view.
MORE CARS, MORE TRACKS, MORE MODES
· More than 1000 licensed cars, including those representing racing organizations from around the globe such as NASCAR, World Rally Championship, Super GT and more.
· More than 20 tracks with more than 70 variations featuring famous world circuits and real-world city locales.
· Arcade mode lets players take in the stunning tracks and environments of
Gran Turismo 5 alone or with a friend in split-screen two-player mode.
· The fan-favorite career mode returns with a full world map, licensed car dealerships, tuning and body shops, and car washes. Start your car collection, customize them to your liking, and live the life of a pro racer.
· Compete in franchise mainstays like point-based Championship Race series and hone your skills with License Tests.
· Gran Turismo TV Video gives players access to an online clearinghouse of great motorsport video programming (both HD and SD – all broadcast quality) through PLAYSTATION Network. Users can now export this content to the GT PSP Museum (GT PSP required).
CUSTOMIZE YOUR RIDE, AND YOUR GAME
· Photo Mode and Photo Album allows users to capture their greatest GT moments, and share with friends. Players can stage and capture stylish shots from a number of angles and locations.
· Photo Album can be shared online, and the Online Replay Album lets players capture replay video from their favorite races and upload them to YouTube for the world to see.
· Players can create custom soundtracks from music stored on their PS3s to play in-game.
RACE AGAINST THE WORLD, ONLINE
· Online racing evolves in Gran Turismo 5 with robust racing options that are shaping up to deliver the deepest online racing experience available.
· Players can join in on public races featuring up to 16 players at once with text and voice chat, or host private races with lobbies supporting up to 32 players per lobby.
OTHER FEATURES
· Players who own Gran Turismo PSP and Gran Turismo 5 Prologue can transfer cars unlocked in that game directly to their garage in Gran Turismo 5 for use in Arcade Mode through special cross-talk interoperability.
· Gran Turismo 5 will feature full PSN Trophy support, making players’ accomplishments that much more satisfying.
quote:The fan-favorite career mode returns with a full world map, licensed car dealerships, tuning and body shops, and car washes. Start your car collection, customize them to your liking, and live the life of a pro racer.
Bizar wel dit, zullen uiteraard nog steeds mooie auto's zijn maar wel apart dus dat ze uiteindelijk "maar" 200 nieuwe auto's hebben toegevoegd..quote:In fact, most of the standard cars have been taken from previous GT games and optimized for the PS3's graphics shader.
Alleen zijn Nascar auto's nou niet het meest geschikt voor zo'n track.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:51 schreef Cyberia18 het volgende:
Dit is dus het Top Gear Test Track voor diegene die het nog niet doorhebben.
Er staat optimized. Niet dat ze het gewoon even in een hogere resolutie zetten.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:01 schreef MMaRsu het volgende:
Wat een gare zooi weer ja dat 800 auto's gewoon geupscalede Ps2 models zijn
Maar 200 premium models.. wtf![]()
![]()
![]()
Alle 1000auto`s hebben gewoon motherfocking schade!!!!!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:26 schreef WSquater het volgende:
[..]
Er staat optimized. Niet dat ze het gewoon even in een hogere resolutie zetten.
Hells no, lees je ff in. Alleen die 200 auto's hebben echte schade, die andere auto's krijgen krasjes en modderspatjes, meer nietquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Alle 1000auto`s hebben gewoon motherfocking schade!!!!!
Of per auto merk (dus alle modellen) 1 in standaard cockpit view. Da's ook wel oke.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:36 schreef Desunoto het volgende:
Het is een belachelijke scheiding. Auto's in een race die bumpers en spoilers kunnen verliezen samen met auto's die alleen wat krasjes kunnen krijgen.
En het zou ook raar zijn als 800 auto's helemaal geen cockpit view hebben. Ik hoop dat ze die wel hebben maar dan minder gedetailleerd.
Het is gewoon een beetje jammer, zeker na zoveel jaar... Die Premium-auto's zien er wel echt heel erg mooi uit trouwensquote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:40 schreef Qunix het volgende:
[..]
Of per auto merk (dus alle modellen) 1 in standaard cockpit view. Da's ook wel oke.
Nee, dat is niet oké. Dat zou wel het domste zijn dat ze zouden kunnen doen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:40 schreef Qunix het volgende:
[..]
Of per auto merk (dus alle modellen) 1 in standaard cockpit view. Da's ook wel oke.
Precies en dat x 200. Das veel hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:45 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Het is gewoon een beetje jammer, zeker na zoveel jaar... Die Premium-auto's zien er wel echt heel erg mooi uit trouwens
Da's best veel, maar kansloos teleurstellen voor 5,5 jaar werk, zeker als je je bedenkt dat ze overige auto's relatief makkelijk over hebben kunnen zetten.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:05 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Precies en dat x 200. Das veel hoor
800 auto's hebben alleen blikschade, zijn geupscalede Ps2 models.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:26 schreef WSquater het volgende:
[..]
Er staat optimized. Niet dat ze het gewoon even in een hogere resolutie zetten.
Jammer jaquote:Op zaterdag 19 juni 2010 14:05 schreef Meike26 het volgende:
Dus de Track Editor was alleen maar een gerucht.....
![]()
Ga nou niet zeueren over die track editior dingens ....quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:02 schreef Meike26 het volgende:
In DLC lijkt me nog wel mogelijk inderdaad... niet gelijk, maar na een jaartje zou best kunnen (wish).
Maar het lijkt me dan geen gratis DLC... Ach tegen die tijd koop ik van m'n Freebee's wel weer een PSN-kaartje
Ik kan wel wat verzinnen:quote:
Dat wordt kopen sowieso.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:38 schreef SToRM81 het volgende:
Verschillende weersomstandigheden en een track-editor zitten erin!
http://www.gtplanet.net/g(...)ck-editor-confirmed/
Goed nieuws!
Ik lees trouwens ook iets over karten.
Maar ook slecht nieuws voor m'n sociale levenquote:Op maandag 21 juni 2010 18:38 schreef SToRM81 het volgende:
Verschillende weersomstandigheden en een track-editor zitten erin!
http://www.gtplanet.net/g(...)ck-editor-confirmed/
Goed nieuws!
Ik lees trouwens ook iets over karten.
De ultieme racegame indeed.quote:Night/Day transition
Stunt Arenas
32 player lobbies
16 player races
Track (not map) Editor
Spectator mode
Weather
200 PS4 cars and 800 standard cars
Nascar license
WRC license
Super GT license
Rolling and damage (eerily real weight)
1st person walkabout photo mode
YouTube uploading
1080p
PS Eye headtracking
Motion controls
HDMI 1.4 3D @ 60fps
Split-screen
Best graphics in any driving game (lighting, physics driven smoke, attention to detail..etc)
Real life tracks recreated in maddening quality (up to 2 year dev times)
20+ locations with 70+ variations
PSP Connectivity
Go karts to Rally to classics to sport to Drag car, ordinary cars...etc etc etc
Animated drivers, pit crews, tire changes etc
Custom soundtrack
Text and Voice chat
Narrative involvement by popular drivers and Top Gear crew
Top Gear Test Track
Open free-form Track Days
Profile pages
In-game (bulletin-board) message boards
Gran Turismo Video store
Ja! Dat mist nogquote:Op dinsdag 22 juni 2010 00:00 schreef Impry het volgende:
Heel erg vet!
Is er ook nog een optie om een proefrit te maken met een auto? Of moet je hem altijd meteen kopen om er dan achter te komen wat voor een hok het eigenlijk is?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:49 schreef Waffle het volgende:
Oude? Dat is het semi-nieuwe circuit. Ik wil langs Borger en Grolloo!
Daar kom je tijdens Gamescom achter. 17 augustus that is.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 15:37 schreef Impry het volgende:
Ik lees "Track (not map) Editor", wat zullen ze daarmee bedoelen?
Dat je alleen de lap asfalt aan kunt passen en de omgeving verder niet?
Of juist wat anders?
Of dat de omgeving random gegenereerd wordt na het maken van de track?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:41 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk inderdaad dat de "track", de lay-out van de baan wel te editten valt, maar dat je de map/omgeving niet kan aanpassen en dat dat gewoon een preset keuze is van ik denk persoonlijk de fictieve circuits van GranTurismo zelf. Dus bijvoorbeeld van Trail Mountain, Deep Forest en Autumn Ring.
Alleen hoop ik dan wel dat het mogelijk is om een bestaand circuit ook te editten of in iedergeval een circuit ala Suzuka![]()
Trouwens, die Open Track Days zijn/worden ook wel erg tof denk ikEn eindelijk HET excuus om de Eye-toy te kopen. Head tracking
![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:07 schreef Impry het volgende:
Ik denk meer dat alle nieuwssites/de media allerlei onderdelen erin/eruit gooien. En dat ze daar in Japan heel goed weten wat ze doen alleen lang niet alles naar buiten brengen.
Nee, denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.. Denk dat ze bij PD slim genoeg zijn dat dat de Track Editor ook z'n limits heeft. Waarschijnlijk kan je nog net Corkscrew van Laguna Sega maken, maar daarna houdt het waarschijnlijk snel op. Reken er maar op dat ze de track editor ook uitvoerig hebben getest.... we hebben niet voor niets zo lang moeten wachten, het zijn daar echt een stelletje perfectionisten.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:54 schreef SoldMayor het volgende:
Ik een slecht gevoel dat dit spel zometeen barst van de bugs..
Iedere keer dingen van wel of niet er in.. nieuwe dingen er in.. dingen er uit...
ze weten zometeen zelf niet wat ze wel en niet in hebben gedaan.![]()
http://igamereport.com/20(...)have-interior-views/quote:“Standard cars do indeed have a cockpit/dashboard view, just not nearly as detailed as the premium cars. The existing cars are not just being copied; they are all being generated properly to create authentic experiences from car to car.”
quote:
Stel je dat eens voor in 1080p.quote:
Bronquote:The Gran Turismo 5 Collector’s Edition was announced at E3, but now it seems that may not be the only special version of the game Sony has plans for. Speaking in an interview with IVG, head of Sony Computer Entertainment India Atindriya Bose clearly discloses that there are “two collector’s editions” in the works:
For GT5, there are two collector’s editions. One is the game plus some added content and collectibles, which (has already been announced), while the other is in a really big package with a lot of paraphernalia that goes beyond the game. It’s all car-related, but I’m unaware of the exact contents. That being so expensive, we may not directly order it from Europe, but we could bring in limited quantities from Sony in the Middle East. We’ll also be working with Mercedes in some way around the GT5 launch, but we’re yet to decide the specifics of that.
Product listings at Amazon.fr support his statements, including both the “standard” Collector’s Edition for ¤99.00 and a more mysterious “Gran Turismo 5 – édition ultime” listed at ¤189.95. Hopefully details for the “ultimate edition” will be finalized in time for the next round of GT5 revelations at Germany’s Gamescom next month…
Tracklist so far:quote:Op maandag 12 juli 2010 17:26 schreef Bolleke_666 het volgende:
TVP.
Klopt het wel dat Spa en Monza er in zitten??
Had dat ergens gelezen.
Als iemand een geconformeerde track/car list heeft, graag even een link, of is dit nog te vroeg?
heb je de erasmusbrug wel eens gezien?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:04 schreef Flodder450 het volgende:
die brug in high-sprred ring
is dat niet de erasmusbrug?
hij lijkt er in ieder geval wel egs opquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:09 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
heb je de erasmusbrug wel eens gezien?ow je dacht het is ook een witte tui brug?
wat dacht je van de top?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:24 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
hij lijkt er in ieder geval wel egs op
aleen minder tuilijnen
joahquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:25 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
je begrijpt toch wel wat ik bedoel he?
quote:
Je kan ook overdrijven.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:36 schreef Marble het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar ik krijg letterlijk een brok in mijn keel van dit spel. Zo'n onvoorstelbare schoonheid, alsof het zo uit de hemel is neergedaald.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt als het op graphics aankomt. Hele rare gewaarwording.
Hier past maar één emoticon bij.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:36 schreef Marble het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar ik krijg letterlijk een brok in mijn keel van dit spel. Zo'n onvoorstelbare schoonheid, alsof het zo uit de hemel is neergedaald.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt als het op graphics aankomt. Hele rare gewaarwording.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |