abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80628115
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:45 schreef MikeyMo het volgende:
als ze het hier al willen handhaven moeten ze gewoon de politie, toch al rijkelijk aanwezig in uitgaansgebieden, bevoegdheid geven eigenaren op de bon te slingeren.
Dat kan maar zo rijkelijk aanwezig zijn die nu ook alweer niet, tenminste in Groningen niet.

En met deze oplossing blijven alle horeca gelegenheden buiten de uitgaansgebieden en zeker op het platteland buiten schot aangezien daar al helemaal nooit politie te bekennen valt op de flitsambtenaar na dan.
pi_80674300
Het draait allemaal om de macht van het getal (of de dictatuur van de meerderheid zo u wilt).
In de jaren 60/70 rookte een grote meerderheid en kon er dus ook overal gerookt worden en nu is het nog een minderheid van (ongeveer) 30%, dus wordt het de rokers steeds moeilijker gemaakt.

Als morgen 10 miljoen mensen zouden gaan roken, dan worden alle wetten net zo makkelijk weer veranderd. Nou zal dat niet gaan gebeuren (vooral door de marxistische prijspolitiek), maar uiteindelijk is het ongeveer hetzelfde als wat gebeurt met de SGP vrouwen....de minderheid moet zich aanpassen aan de heersende moraal of anders maar oprotten....letterlijk in dit geval....naar buiten of zelfs van het bedrijfsterrein af...dat noemen we dan de politiek van alles bij elkaar houden en iedereen mee laten doen.
pi_80899261
quote:
Sigaretje mag in Bulgarije

Rokers blijven welkom in cafés en restaurants in Bulgarije. Het land hoopt zo de door de recessie noodlijdende toerismebranche te ondersteunen.

Per 1 juni mogen horecabazen met een bedrijf ter grootte van maximaal 100 vierkante meter zelf beslissen of er in hun zaak gerookt mag worden.

Het parlement in Sofia stemde woensdag met 85 tegen 53 stemmen tegen het voor 1 juni geplande complete rookverbod.

De rechtse regeringspartij GERB stelde eerder dat een compleet rookverbod vernietigend is voor ondernemers. Ook zou een compleet rookverbod onmogelijk zijn te controleren.

Rokersruimte

Grotere zaken moeten aparte rokersruimten inrichten. Tot nu toe moesten alle horecagelegenheden een gedeelte voor niet-rokers reserveren, maar vooral in cafés bleven de tafels voor niet-rokers veelal leeg. Veel ondernemers hielden zich niet aan de regels.

Verbod

In scholen, bioscopen, theaters en internetcafés mag niet gerookt worden. Bulgarije geldt als de grootste rokersnatie in de EU. 45 procent van de Bulgaren rookt regelmatig.

Schandalig dat je daar in scholen, bioscopen en theaters ook niet meer mag roken.
pi_80901037
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Schandalig dat je daar in scholen, bioscopen en theaters ook niet meer mag roken.
Jij hebt geen respect voor andermans leven en gezondheid

Volgens mij mag iedereen van jou de K krijgen ?
pi_80901325
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:02 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Ja hoor....iedereen mag van mij alles krijgen....zo gul ben ik dan ook wel weer.

Ik kom nog uit het tijdperk dat de leraar gewoon voor de klas stond te roken en dat is eeuwen lang goed gegaan....helaas hebben die gezondheidfreaks alles verpest. Beetje andere mensen verplichten om gezondheid belangrijk te vinden....dictatoriaal gedrag.
  † In Memoriam † zaterdag 1 mei 2010 @ 15:14:09 #131
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_80902746
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:02 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Roken of meeroken vergroot de kans alleen en vrij miniem. Verder ben je helemaal vrij om wel of niet een rokerige kroeg in te stappen.
Carpe Libertatem
pi_80902917
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:12 schreef MikeyMo het volgende:
Werkgevers willen fit personeel
Roker wordt steeds vaker verbannen van bedrijfsterrein
Fitheid en gezondheid van personeel is maar één reden. Een minstens zo belangrijke reden is hygiëne en voedselveiligheid, met daaraan toegevoegd nog eens de uitstraling van een bedrijf.
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:16 schreef Kingstown het volgende:
Ik kom nog uit het tijdperk dat de leraar gewoon voor de klas stond te roken en dat is eeuwen lang goed gegaan....helaas hebben die gezondheidfreaks alles verpest. Beetje andere mensen verplichten om gezondheid belangrijk te vinden....dictatoriaal gedrag.
Niet in andermans rook willen zitten heeft niks te maken met "gezondheidsfreak" zijn. Net zoals rokers zelf bepalen of ze wel of niet roken, bepaal ik ook zelf welke ongezonde leefgewoonten ik erop nahoud. Het punt is alleen dat ik geen last wil hebben van andermans ongezonde leefgewoontes waar ik niet voor kies. Als het al niet om de gezondheid is, dan is het wel om de STANK.
pi_80902958
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Roken of meeroken vergroot de kans alleen en vrij miniem.
Meeroken ook? Dat wist ik niet. Welke wetenschapper heeft dat wanneer ontdekt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † zaterdag 1 mei 2010 @ 15:40:39 #134
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_80903347
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Meeroken ook? Dat wist ik niet. Welke wetenschapper heeft dat wanneer ontdekt?
Goed, meeroken niet zo direct en er zijn alleen doelonderzoeken die dat bevestigen, maar ik denk ik ga voor een keertje mee met de anti-rooknazi's.

De consistente onderzoeken van de WHO oa. geven inderdaad aan dat er geen directe verbintenis gemaakt kan worden tussen meeroken en gezondheid.
Carpe Libertatem
pi_80903790
nvm
  zaterdag 1 mei 2010 @ 16:40:27 #136
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80904946
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Kingstown het volgende:
Wat een leuke sarcastische opmerking .
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:16 schreef Kingstown het volgende:
Ik kom nog uit het tijdperk dat de leraar gewoon voor de klas stond te roken en dat is eeuwen lang goed gegaan....
Dat vind ik dus helemaal niet gewoon .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  zondag 2 mei 2010 @ 09:32:13 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80923378
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Mooi verhaal.

Het bewijst dat het totaalverbod ontstaan is in de hoofden van extremisten, net zoals die paar stappers die voor een totaalverbod zijn, extremisten zijn. Het plebs van de stappers wil gewoon rook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80924302
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:40 schreef JoepiePoepie het volgende:

Dat vind ik dus helemaal niet gewoon .
Jammer dat je het allemaal hebt moeten missen....vroeger was niet alles beter, maar wel leuker....voordat de verbodfreaks het voor het zeggen hebben gekregen.
  zondag 2 mei 2010 @ 10:57:46 #139
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80924828
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:36 schreef Kingstown het volgende:
Jammer dat je het allemaal hebt moeten missen....vroeger was niet alles beter, maar wel leuker....voordat de verbodfreaks het voor het zeggen hebben gekregen.
Wat een conclusie . Ik heb dat helemaal niet gemist, maar ik heb het nooit 'gewoon' gevonden als de meester of juffrouw in de klas ging zitten roken. Ik begrijp ook niet wat daar 'leuk' aan zou moeten zijn .

'De verbodfreaks' ...

De eigenares van mijn stamkroeg heeft trouwens afgelopen week een brief gekregen van de VWA met een soort voorwaarschuwing dat de regels omtrent het rookbeleid nog steeds (of weer) gelden, ook voor kleine kroegen. Het schijnt dat alle (kleine?) kroegen die gekregen hebben.

Vorig jaar had ze al een rookruimte laten bouwen, maar daar heeft ze maar een paar maanden gebruik van gemaakt. Na een paar maanden liet ze iedereen weer in de hele kroeg roken. Maar sinds dit weekend mag er weer alleen in de rookruimte gerookt worden.
pi_80925103
quote:
Op zondag 2 mei 2010 10:57 schreef JoepiePoepie het volgende:

'De verbodfreaks' ...

De eigenares van mijn stamkroeg heeft trouwens afgelopen week een brief gekregen van de VWA met een soort voorwaarschuwing
Ow jee....zijn de verbodfreaks weer actief geworden.

Jammer dat de eigenares van jouw stamkroeg niet zelf mag bepalen hoe ze haar zaak wil runnen.
  zondag 2 mei 2010 @ 11:17:21 #141
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80925218
quote:
Op zondag 2 mei 2010 11:11 schreef Kingstown het volgende:
Jammer dat de eigenares van jouw stamkroeg niet zelf mag bepalen hoe ze haar zaak wil runnen.
Dat hebben de eigenaren nooit voor 100% zelf mogen bepalen, want voor het runnen van een kroeg (en elk ander bedrijf) gelden wel meer regels dan alleen de regels omtrent het roken . En zelf heeft ze helemaal niet zoveel problemen met die rookruimte en ook heb ik geen klanten horen klagen.
pi_81082660
quote:
'Klink laat rookverbod verstoffen'

BEVERWIJK - De Nederlandse Vereniging van Longartsen wil weten van minister Ab Klink van Volksgezondheid waarom hij het rookverbod in de horeca laat versloffen.

Klink heeft dit rookverbod zelf eerder ingesteld. De longartsen hebben Klink donderdag uitgenodigd voor een gesprek. Aansluitend willen ze hem meenemen naar een ziekenhuisafdeling waar hij longkankerpatiënten kan ontmoeten.

Klink voerde in juli 2008 een rookverbod voor de horeca in. Een jaar later moest hij, na uitspraken van twee rechters, handhaving van het verbod in kleine cafés zonder personeel opschorten. De asbakken kwamen toen in veel kleine horecazaken weer op tafel.

Controles

Ook toen de Hoge Raad in februari van dit jaar uitsprak dat de eenmansbedrijven weer rookvrij moesten worden, bleven ze daar gewoon staan. Veel kroegbazen zeggen niets te merken van controles.

De longartsen verwijten de minister dat hij 'berust' in het falende antirookbeleid.
bron
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:18:15 #143
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81084247
stof: ook niet goed voor je longen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_81085612
quote:
Klink laat rookverbod verstoffen'

BEVERWIJK - De Nederlandse Vereniging van Longartsen wil weten van minister Ab Klink van Volksgezondheid waarom hij het rookverbod in de horeca laat versloffen.

Klink heeft dit rookverbod zelf eerder ingesteld. De longartsen hebben Klink donderdag uitgenodigd voor een gesprek. Aansluitend willen ze hem meenemen naar een ziekenhuisafdeling waar hij longkankerpatiënten kan ontmoeten.

Klink voerde in juli 2008 een rookverbod voor de horeca in. Een jaar later moest hij, na uitspraken van twee rechters, handhaving van het verbod in kleine cafés zonder personeel opschorten. De asbakken kwamen toen in veel kleine horecazaken weer op tafel.

Controles

Ook toen de Hoge Raad in februari van dit jaar uitsprak dat de eenmansbedrijven weer rookvrij moesten worden, bleven ze daar gewoon staan. Veel kroegbazen zeggen niets te merken van controles.

De longartsen verwijten de minister dat hij 'berust' in het falende antirookbeleid.
Waar bemoeien die longartsen zich mee? Ze hebben verstand van longen, niet van de keuzes die volwassenen voor zichzelf maken.
pi_81085927
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar bemoeien die longartsen zich mee? Ze hebben verstand van longen, niet van de keuzes die volwassenen voor zichzelf maken.
Inderdaad...
Een automonteur bemoeit zich ook niet met de manier waarop mensen met hun auto omgaan.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:19:56 #146
263102 Piepfiets
pieperdepiep
pi_81089298
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Helaas maken rokers vaak niet alleen voor zichzelf, maar ook voor niet-rokers de keus om in de rook en stank te zitten. Daarbij: de meeste longpatiënten zijn nog altijd rokers, heb zelf 3 (ex-)rokers in mijn familie aan de longkanker kapot zien gaan...
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:22:14 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81089401
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:19 schreef Piepfiets het volgende:

[..]

Helaas maken rokers vaak niet alleen voor zichzelf, maar ook voor niet-rokers de keus om in de rook en stank te zitten. Daarbij: de meeste longpatiënten zijn nog altijd rokers, heb zelf 3 (ex-)rokers in mijn familie aan de longkanker kapot zien gaan...
Ja maar daar hebben ze zelf voor gekozen
[..]
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:45:06 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81093209
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:40 schreef aloa het volgende:

[..]

bron
Die longartsen gaan nooit stappen, waar bemoeien ze zich mee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:47:57 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_81093334
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die longartsen gaan nooit stappen, waar bemoeien ze zich mee.
ik denk de gevolgen op lange termijn
[..]
pi_81096754
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:19 schreef Piepfiets het volgende:

[..]

Helaas maken rokers vaak niet alleen voor zichzelf, maar ook voor niet-rokers de keus om in de rook en stank te zitten.
Nee hoor. Het is je eigen vrije keuze om ergens heen te gaan waar gerookt mag worden.
quote:
Daarbij: de meeste longpatiënten zijn nog altijd rokers, heb zelf 3 (ex-)rokers in mijn familie aan de longkanker kapot zien gaan...
Vanzelfsprekend, meeroken is immers niet schadelijk gebleken. Het rookverbod is er dan ook alleen maar om rokers van het roken af te krijgen. Dat is ook wat die longartsen willen, want rokers vormen de groep die zij voor zich krijgen. Dat zijn echt niet de kroegbezoekers.

Maar longartsen weten niet wat het beste is voor mensen, daar hebben ze niet voor gestudeerd en daar hebben ze ook geen enkele autoriteit in. Ze weten wel wat het beste is voor je longen, maar longen zijn maar een deel van het levensgeluk. Wat het beste is voor iemand weet diegene zelf het beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')