Dat kan maar zo rijkelijk aanwezig zijn die nu ook alweer niet, tenminste in Groningen niet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:45 schreef MikeyMo het volgende:
als ze het hier al willen handhaven moeten ze gewoon de politie, toch al rijkelijk aanwezig in uitgaansgebieden, bevoegdheid geven eigenaren op de bon te slingeren.
quote:Sigaretje mag in Bulgarije
Rokers blijven welkom in cafés en restaurants in Bulgarije. Het land hoopt zo de door de recessie noodlijdende toerismebranche te ondersteunen.
Per 1 juni mogen horecabazen met een bedrijf ter grootte van maximaal 100 vierkante meter zelf beslissen of er in hun zaak gerookt mag worden.
Het parlement in Sofia stemde woensdag met 85 tegen 53 stemmen tegen het voor 1 juni geplande complete rookverbod.
De rechtse regeringspartij GERB stelde eerder dat een compleet rookverbod vernietigend is voor ondernemers. Ook zou een compleet rookverbod onmogelijk zijn te controleren.
Rokersruimte
Grotere zaken moeten aparte rokersruimten inrichten. Tot nu toe moesten alle horecagelegenheden een gedeelte voor niet-rokers reserveren, maar vooral in cafés bleven de tafels voor niet-rokers veelal leeg. Veel ondernemers hielden zich niet aan de regels.
Verbod
In scholen, bioscopen, theaters en internetcafés mag niet gerookt worden. Bulgarije geldt als de grootste rokersnatie in de EU. 45 procent van de Bulgaren rookt regelmatig.
Jij hebt geen respect voor andermans leven en gezondheidquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Schandalig dat je daar in scholen, bioscopen en theaters ook niet meer mag roken.
Ja hoor....iedereen mag van mij alles krijgen....zo gul ben ik dan ook wel weer.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:02 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Jij hebt geen respect voor andermans leven en gezondheid![]()
Volgens mij mag iedereen van jou de K krijgen ?
Roken of meeroken vergroot de kans alleen en vrij miniem. Verder ben je helemaal vrij om wel of niet een rokerige kroeg in te stappen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:02 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Jij hebt geen respect voor andermans leven en gezondheid![]()
Volgens mij mag iedereen van jou de K krijgen ?
Fitheid en gezondheid van personeel is maar één reden. Een minstens zo belangrijke reden is hygiëne en voedselveiligheid, met daaraan toegevoegd nog eens de uitstraling van een bedrijf.quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:12 schreef MikeyMo het volgende:
Werkgevers willen fit personeel
Roker wordt steeds vaker verbannen van bedrijfsterrein
Niet in andermans rook willen zitten heeft niks te maken met "gezondheidsfreak" zijn. Net zoals rokers zelf bepalen of ze wel of niet roken, bepaal ik ook zelf welke ongezonde leefgewoonten ik erop nahoud. Het punt is alleen dat ik geen last wil hebben van andermans ongezonde leefgewoontes waar ik niet voor kies. Als het al niet om de gezondheid is, dan is het wel om de STANK.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:16 schreef Kingstown het volgende:
Ik kom nog uit het tijdperk dat de leraar gewoon voor de klas stond te roken en dat is eeuwen lang goed gegaan....helaas hebben die gezondheidfreaks alles verpest. Beetje andere mensen verplichten om gezondheid belangrijk te vinden....dictatoriaal gedrag.
Meeroken ook? Dat wist ik niet. Welke wetenschapper heeft dat wanneer ontdekt?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Roken of meeroken vergroot de kans alleen en vrij miniem.
Goed, meeroken niet zo direct en er zijn alleen doelonderzoeken die dat bevestigen, maar ik denk ik ga voor een keertje mee met de anti-rooknazi's.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meeroken ook? Dat wist ik niet. Welke wetenschapper heeft dat wanneer ontdekt?
Wat een leuke sarcastische opmerkingquote:Op zaterdag 1 mei 2010 12:49 schreef Kingstown het volgende:
Schandalig dat je daar in scholen, bioscopen en theaters ook niet meer mag roken.
Dat vind ik dus helemaal niet gewoonquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:16 schreef Kingstown het volgende:
Ik kom nog uit het tijdperk dat de leraar gewoon voor de klas stond te roken en dat is eeuwen lang goed gegaan....
Mooi verhaal.quote:
Jammer dat je het allemaal hebt moeten missen....vroeger was niet alles beter, maar wel leuker....voordat de verbodfreaks het voor het zeggen hebben gekregen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Dat vind ik dus helemaal niet gewoon.
Wat een conclusiequote:Op zondag 2 mei 2010 10:36 schreef Kingstown het volgende:
Jammer dat je het allemaal hebt moeten missen....vroeger was niet alles beter, maar wel leuker....voordat de verbodfreaks het voor het zeggen hebben gekregen.
Ow jee....zijn de verbodfreaks weer actief geworden.quote:Op zondag 2 mei 2010 10:57 schreef JoepiePoepie het volgende:
'De verbodfreaks'...
De eigenares van mijn stamkroeg heeft trouwens afgelopen week een brief gekregen van de VWA met een soort voorwaarschuwing
Dat hebben de eigenaren nooit voor 100% zelf mogen bepalen, want voor het runnen van een kroeg (en elk ander bedrijf) gelden wel meer regels dan alleen de regels omtrent het rokenquote:Op zondag 2 mei 2010 11:11 schreef Kingstown het volgende:
Jammer dat de eigenares van jouw stamkroeg niet zelf mag bepalen hoe ze haar zaak wil runnen.
bronquote:'Klink laat rookverbod verstoffen'
BEVERWIJK - De Nederlandse Vereniging van Longartsen wil weten van minister Ab Klink van Volksgezondheid waarom hij het rookverbod in de horeca laat versloffen.
Klink heeft dit rookverbod zelf eerder ingesteld. De longartsen hebben Klink donderdag uitgenodigd voor een gesprek. Aansluitend willen ze hem meenemen naar een ziekenhuisafdeling waar hij longkankerpatiënten kan ontmoeten.
Klink voerde in juli 2008 een rookverbod voor de horeca in. Een jaar later moest hij, na uitspraken van twee rechters, handhaving van het verbod in kleine cafés zonder personeel opschorten. De asbakken kwamen toen in veel kleine horecazaken weer op tafel.
Controles
Ook toen de Hoge Raad in februari van dit jaar uitsprak dat de eenmansbedrijven weer rookvrij moesten worden, bleven ze daar gewoon staan. Veel kroegbazen zeggen niets te merken van controles.
De longartsen verwijten de minister dat hij 'berust' in het falende antirookbeleid.
Waar bemoeien die longartsen zich mee? Ze hebben verstand van longen, niet van de keuzes die volwassenen voor zichzelf maken.quote:Klink laat rookverbod verstoffen'
BEVERWIJK - De Nederlandse Vereniging van Longartsen wil weten van minister Ab Klink van Volksgezondheid waarom hij het rookverbod in de horeca laat versloffen.
Klink heeft dit rookverbod zelf eerder ingesteld. De longartsen hebben Klink donderdag uitgenodigd voor een gesprek. Aansluitend willen ze hem meenemen naar een ziekenhuisafdeling waar hij longkankerpatiënten kan ontmoeten.
Klink voerde in juli 2008 een rookverbod voor de horeca in. Een jaar later moest hij, na uitspraken van twee rechters, handhaving van het verbod in kleine cafés zonder personeel opschorten. De asbakken kwamen toen in veel kleine horecazaken weer op tafel.
Controles
Ook toen de Hoge Raad in februari van dit jaar uitsprak dat de eenmansbedrijven weer rookvrij moesten worden, bleven ze daar gewoon staan. Veel kroegbazen zeggen niets te merken van controles.
De longartsen verwijten de minister dat hij 'berust' in het falende antirookbeleid.
Inderdaad...quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar bemoeien die longartsen zich mee? Ze hebben verstand van longen, niet van de keuzes die volwassenen voor zichzelf maken.
Helaas maken rokers vaak niet alleen voor zichzelf, maar ook voor niet-rokers de keus om in de rook en stank te zitten. Daarbij: de meeste longpatiënten zijn nog altijd rokers, heb zelf 3 (ex-)rokers in mijn familie aan de longkanker kapot zien gaan...quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar bemoeien die longartsen zich mee? Ze hebben verstand van longen, niet van de keuzes die volwassenen voor zichzelf maken.
Ja maar daar hebben ze zelf voor gekozenquote:Op donderdag 6 mei 2010 15:19 schreef Piepfiets het volgende:
[..]
Helaas maken rokers vaak niet alleen voor zichzelf, maar ook voor niet-rokers de keus om in de rook en stank te zitten. Daarbij: de meeste longpatiënten zijn nog altijd rokers, heb zelf 3 (ex-)rokers in mijn familie aan de longkanker kapot zien gaan...
Die longartsen gaan nooit stappen, waar bemoeien ze zich mee.quote:
ik denk de gevolgen op lange termijnquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die longartsen gaan nooit stappen, waar bemoeien ze zich mee.
Nee hoor. Het is je eigen vrije keuze om ergens heen te gaan waar gerookt mag worden.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:19 schreef Piepfiets het volgende:
[..]
Helaas maken rokers vaak niet alleen voor zichzelf, maar ook voor niet-rokers de keus om in de rook en stank te zitten.
Vanzelfsprekend, meeroken is immers niet schadelijk gebleken. Het rookverbod is er dan ook alleen maar om rokers van het roken af te krijgen. Dat is ook wat die longartsen willen, want rokers vormen de groep die zij voor zich krijgen. Dat zijn echt niet de kroegbezoekers.quote:Daarbij: de meeste longpatiënten zijn nog altijd rokers, heb zelf 3 (ex-)rokers in mijn familie aan de longkanker kapot zien gaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |