abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:35:00 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78341503
quote:
Dinie 2010-02-22 00:05
Ik hoop het ook Koos. Alleen al daarom zullen veel mensen op Wilders gaan stemmen. Hoop dan wel dat hij zich aan zijn woord houdt en de naam van zijn partij waar maakt: Partij van de VRIJHEID.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_78341868
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Op Wilders stemmen louter vanwege het rookverbod Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van ganse harte dat het rookverbod wordt opgeheven (en dat gaat toch niet gebeuren), maar dat zal voor mij geen reden zijn om op die gestoorde Geert te stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 23 februari 2010 @ 13:54:36 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78342367
die commentaren zijn sowieso wel grappig daar... waar hier dit topic op sterven na dood is, daar is men daar elke dag bezig met het rookverbod... en maar ageren tegen rookregulering

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 23-02-2010 14:30:43 ]
[..]
pi_78343548
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
die sommentaren zijn sowieso wel grappig daar... waar hier dit topic op sterven na dood is, daar is men daar elke dag bezig met het rookverbod... en maar ageren tegen rookregulering
Je lacht je echt stuk daaro..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:31:35 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78343867
Je ziet ze helemaal zitten, al die opgekropte ontevredenheid verpakt in grauw rokershuidje, de mannen hebben ongetwijfeld een snor en op het bureau naast de computer staat een overvolle afbak...

en maar tikke tikke tikke
[..]
pi_78344637
Goede timing zo, vlak voor de verkiezingen. Het plannetje om het er niet over te hebben en er meteen na de formatie doorheen te rammen zodat het geen onderwerp van de verkiezingen is, is in ieder geval mislukt.

Laat ze maar in hun verkiezingsprogramma zetten en aan de kiezer gaan uitleggen waarom de overheid volwassen burgers als kinderen moet behandelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78345132
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Goede timing zo, vlak voor de verkiezingen. Het plannetje om het er niet over te hebben en er meteen na de formatie doorheen te rammen zodat het geen onderwerp van de verkiezingen is, is in ieder geval mislukt.

Laat ze maar in hun verkiezingsprogramma zetten en aan de kiezer gaan uitleggen waarom de overheid volwassen burgers als kinderen moet behandelen.
Hoezo? Dit is een "done deal", wat nu door de hoogste rechterlijke macht nogmaals bevestigd is. Hooguit zal de PVV er wat zieltjes mee willen winnen, om het vervolgens bij de kabinetsvorming als wisselgeld te gaan gevbruiken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 15:17:57 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78345782
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:

wie ging er eigenlijk wat doorheen rammen?

Overigens kan ik me maar moeilijk voorstellen dat deze issue de verkiezingen gaat domineren. Alsof ik PvdA of Christenunie ga stemmen speciaal voor het rookverbod. Die 20 Kozen en Dinies die dat nou doen kun je ook niet serieus nemen
[..]
pi_78345852
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 15:01 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hoezo? Dit is een "done deal", wat nu door de hoogste rechterlijke macht nogmaals bevestigd is.
Nee hoor, de zaak wordt terugverwezen, dus dat duurt nog wel tot aan de verkiezingen. Dat de HR heeft gemeend het gerotzooi van de wetgever te moeten repareren is slechts de zoveelste toevoeging aan het rariteitenkabinet dat de strafkamer over de jaren heeft opgebouwd.
Maar er liggen nog vragen open, los van het feit dat de HR natuurlijk niet de hoogste rechterlijke macht is.
quote:
Hooguit zal de PVV er wat zieltjes mee willen winnen, om het vervolgens bij de kabinetsvorming als wisselgeld te gaan gevbruiken..
We hebben natuurlijk een politiek die de burgers probeert te besturen en van het besturen van de overheid een zooitje maakt. Dan creeer je natuurlijk ruimte voor clubjes als de PVV.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:54:59 #60
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78349694
En een reactie van Klinkie
quote:
Klink verheugd over rook-arrest

DEN HAAG - Demissionair minister Ab Klink van Volksgezondheid is 'verheugd' over het arrest van de Hoge Raad dat het rookverbod in de horeca, 1 juli 2008 ingevoerd, op dit moment weer gaat gelden voor kleine zaken zonder personeel.
Het rechtscollege oordeelde dinsdag dat de gerechtshoven in Leeuwarden en Den Bosch de wet eerder niet goed hebben geïnterpreteerd en dat er, in tegenstelling tot hun vonnissen, wel degelijk ruimte is voor een rookverbod voor kleine cafés.

Minister Klink gaat ervan uit dat de horeca haar verantwoordelijkheid neemt en de uitspraak van de hoogste rechter over het rookverbod naleeft, aldus een woordvoerder.

De Hoge Raad wil dat genoemde zaken, om het roken in de eenmanszaken De Kachel in Groningen en café Victoria in Breda, opnieuw worden bekeken, nu door het gerechtshof in Arnhem. (ANP/BVDL)
[..]
pi_78349913
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:31 schreef MikeyMo het volgende:
Je ziet ze helemaal zitten, al die opgekropte ontevredenheid verpakt in grauw rokershuidje, de mannen hebben ongetwijfeld een snor en op het bureau naast de computer staat een overvolle afbak...
Snorren verbieden, kan MikeyMo ook eens snorvrij uit, die ene keer per jaar.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:18:03 #62
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78372723
quote:
VWA gaat weer controleren op rookverbod

De Voedsel en Waren Autoriteit gaat weer controleren of kleine kroegen zich wel houden aan het rookverbod. De handhaving van de regels kan formeel nu al worden hervat, maar er wordt eerst nog overlegd.

Dat meldt een woordvoerder van minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA). Het besluit weer te gaan handhaven volgt op de uitspraak van de Hoge Raad, die vandaag bepaalde dat het rookverbod in de horeca, dat sinds 1 juli 2008 van kracht is, ook geldt voor cafés zonder personeel. Klink is blij met de uitspraak.

De controles werden afgelopen zomer tijdelijk opgeschort nadat de gerechtshoven in Den Bosch en Leeuwarden café-eigenaren in Breda en Groningen vrijspraken van overtreding van het verbod. Daarna kwamen in steeds meer kroegen de asbakken weer op tafel. In oktober was dat in 42 procent van de kleine kroegen het geval en dat nam daarna alleen maar toe.

Met de uitspraak van de Hoge Raad is een einde gekomen aan een periode van onduidelijkheid over de reikwijdte van de wet, meldt Klink. "Het rookverbod geldt voor de gehele horeca."

De demissionaire bewindsman gaat ervan uit dat de horeca haar verantwoordelijkheid neemt en het rookverbod weer gaat naleven. Hij benadrukt wel dat er nog een onderzoek loopt naar ventilatiesystemen in de hoop dat dit in de toekomst een oplossing biedt aan de kleine horeca, die zich benadeeld voelen door het verbod. "Tegelijk is nu de norm helder en zal de naleving op gepaste manier worden gehandhaafd", aldus Klink.

Het gerechtshof oordeelde vorig jaar dat het rookverbod is bedoeld om personeel te beschermen en niet opgaat als een café-eigenaar zelf achter de bar staat en geen personeel in dienst heeft. De Hoge Raad bepaalde vandaag dat het gerechtshof in Arnhem zich opnieuw moet buigen over het rookverbod, daarbij rekening houdend met de bepaling dat het rookverbod ook geldt in cafés zonder personeel.
Nou ze hebben wat in te halen want de mentaliteit is behoorlijk omgeslagen sinds vorig jaar
[..]
  † In Memoriam † woensdag 24 februari 2010 @ 00:29:22 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78377674
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou ze hebben wat in te halen want de mentaliteit is behoorlijk omgeslagen sinds vorig jaar
Kan jij ook weer aan de slag door alle kroegen waar je komt aan te geven.
Carpe Libertatem
  woensdag 24 februari 2010 @ 07:05:49 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78381039
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kan jij ook weer aan de slag door alle kroegen waar je komt aan te geven.
Gelijk dit weekend weer op pad, opplaksnor op en zo

Undercover in Nederland!
[..]
  maandag 1 maart 2010 @ 13:09:41 #65
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78587198
quote:
Rookvrij eetcafé trekt nieuw cliënteel aan

DILBEEK - Zaakvoerder Frans Van Laere zag de omzet in het Verwenkaffee in Dilbeek met acht procent stijgen sinds de invoering van het rookverbod. 'Ik had het helemaal anders verwacht', geeft Frans toe.
Het Verwenkaffee op het Gemeenteplein moest, net als heel wat andere horecazaken met eten op de kaart, vanaf 1januari helemaal rookvrij zijn. Omdat de eetkaart afschaffen geen optie was, voerde Frans een rookverbod in. 'Eerlijk gezegd zag ik het eerst niet goed zitten. De mensen waren hier al zo lang gewoon om te roken dat ik schrik had om veel klanten te verliezen.'

Na twee maanden blijkt het tegendeel waar. De omzet van het Verwenkaffee is zelfs met acht procent gestegen. 'Ik schrok er wel even van. Maar ik ben natuurlijk heel tevreden. We krijgen niet meteen meer klanten over de vloer, maar we zien wel een ander cliënteel dat vaker iets komt eten. Ik rook zelf niet en ik begrijp dat veel mensen hier niet kwamen omdat ze geen zin hadden om in de rook te komen zitten. Voor het rookverbod moest ik hier zelf maar een paar uur zitten voor al mijn kleren naar de sigaretten stonken. Ik krijg nu dus veel complimenten van de klanten. De rokers die hier komen, grappen wel eens dat ik hen iets aangedaan heb maar gaan zonder probleem hun sigaret buiten roken. We hebben een overdekt terras, dus helemaal in de kou staan ze daar niet. Maar er zijn natuurlijk wel rokende klanten die afgehaakt hebben. Dat is jammer, maar we kunnen er weinig aan doen.'

Frans baat in Schepdaal ook café La Morsa uit. Daar mag nog wel gerookt worden. 'Ik heb er alle eten weggehaald omdat het een ander type zaak is', vertelt Frans. 'De kleine restauratie was daar niet zo belangrijk. Als het rookverbod helemaal ingevoerd wordt, zal het daar wel moeilijk worden. Maar dat zal maar enkele maanden duren. Een rookvrije horeca zal rokers eerst afschrikken, maar het zal ook een nieuw publiek aantrekken, want veel mensen mijden cafés waar gerookt wordt omdat ze er veel last van hebben. Ik vind wel dat er iedereen gelijk moet zijn voor de wet. De overheid heeft nu aparte regels voor eetcafés en gewone cafés, maar eigenlijk is dat broodroof. Een roker gaat nu gewoon zijn pint drinken in een café waar gerookt mag worden. Ik hoop zelf dat een algemeen rookverbod snel ingevoerd wordt. Dat is het eerlijkste voor iedereen.
[..]
pi_78595137
Net op het Belgische nieuws: aantal rokers weer gestegen. Het percentage mensen dat in Belgie dagelijks rookt bedraagt 32, tegenover 30 % vorig jaar en 27 % het jaar daarvoor.

Die accijnsverhogingen en rookverboden werken echt.....
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:00:13 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78675905
quote:
Controles rookverbod in kleine cafés weer gestart

Rotterdam, 2 maart. Het rookverbod in kleine cafés wordt weer streng gecontroleerd. Sinds maandag controleren dagelijks rond zeventig controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) of cafés zonder personeel de bezoekers verbieden om te roken.

Minister Klink (Volksgezondheid, CDA) heeft de VWA opdracht daarvoor gegeven. Een woordvoerder van de VWA zegt dat de controleurs meteen zijn begonnen met de controles. Er zijn al tientallen kleine cafés bezocht, maar het is nog niet duidelijk hoeveel boetes er zijn uitgedeeld.

Vorige week vernietigde de Hoge Raad twee vonnissen van de gerechtshoven in Den Bosch en Leeuwarden die twee cafés, die het rookverbod negeerden, vrijspraken. Beide rechters vonden de Tabakswet onduidelijk, maar de Hoge Raad verwierp dit. Tussen de vonnissen van de gerechtshoven afgelopen voorjaar en het oordeel van de Hoge Raad had minister Klink de controles op het rookverbod opgeschort.

Klink twijfelde of hij de controles weer moest invoeren, omdat hij onderzoek laat doen naar alternatieve methoden om de lucht in kleine cafés te zuiveren. Dat onderzoek is volgende maand klaar. Bovendien heeft de Hoge Raad de kwestie verwezen naar het hof in Arnhem, die nog dit jaar een nieuw vonnis uitspreekt over het rookverbod in de twee cafés. Volgens de verdediging kan ze het hof in Arnhem nog wel om andere redenen dan onduidelijkheid van de Tabakswet, overtuigen dat het rookverbod niet van toepassing is voor hun cliënten.

In juli 2008 voerde Klink het rookverbod in voor alle horeca. Kleine cafés hebben zich al vanaf het begin verzet tegen deze maatregel.
Jaag ze op!
[..]
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:02:50 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78676004
quote:
Barack Obama blijkt nog steeds te roken. Tijdens zijn jaarlijkse onderzoek kreeg hij een standje van de dokter. Wat een geruststellend bericht. Niet dat ik een pleidooi wil houden voor roken. Maar het is zo heerlijk relativerend in een land waar roken zo langzamerhand gelijk staat met aanranding of doodslag.

De vraag is: waar zou Obama roken? In het Witte Huis geldt, net als in alle andere overheidsgebouwen, een strikt rookverbod. In zijn limousine, de regeringshelikopter of Air Force One kan hij het ook vergeten. Zou hij, net als honderdduizenden landgenoten, af en toe naar het portiek hollen om buiten kleumend en klappertandend even snel te paffen?

CNN voerde al ruim tien jaar geleden een zeer verstrekkend rookverbod in. Ook mensen die thuis of in hun vrije tijd rookten konden er geen baan meer krijgen. Inmiddels zijn er een hoop bedrijven en organisaties die hetzelfde beleid voeren. Bij het spoorwegbedrijf Union Pacific en Alaska Airlines, bijvoorbeeld, ben je als roker niet welkom. Bij een aantal universiteiten moeten sollicitanten een nicotinetest ondergaan en wie door de mand valt krijgt geen baan.

Jaren geleden pakte de New York Post, een populair tabloid, het onderwerp heel geestig aan. Een fotograaf postte een hele dag met een telelens bij de ingang van het stadhuis, kiekte een vaste groep ambtenaren die steeds naar buiten kwam voor een pafje en telde het totale aantal minuten op dat ze op straat in plaats van achter hun bureau doorbrachten. Voor een stevige roker is dat al gauw een uur per dag, en dat kost de werkgever – in dit geval de belastingbetaler – dus twaalf procent aan gemiste productie.

Op het internet staan vermakelijke websites met foto’s van rokende beroemdheden en sterren. Nicole Kidman, Britney Spears en Brad Pitt, bijvoorbeeld, vallen onder de lijst zondaars. Volgens hardnekkige geruchten geldt dat ook voor Gerrit Zalm, Femke Halsema, Jan Marijnissen en koningin Beatrix. Wat moeten die, klappertandend in het portiek, dolgelukkig zijn met de onthulling dat ook Barack Obama maar gewoon een mens is, met echte menselijke zwakheden. En wie weet, drinkt hij af en toe ook een druppeltje wijn.
ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat dat hier ook het geval wordt
[..]
pi_78677010
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en wat is het volgende? Mensen die in hun vrije tijd sporten, zelf de ziektekosten door blessures laten betalen? Mensen die af en toe een biertje pakken, weigeren een bedrijfsauto te laten rijden? Mensen die thuis gamen, geen baan met een computer aanbieden?

Dit is je reinste discriminatie. Mijn werkgever heeft geen fuck te maken met wat ik thuis wel of niet doe.
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 12:32:31 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78677026
quote:

[..]

Niet, helaas, want we hebben hier allerlei wazige wetjes die een werkgever vertellen waarom ze wel of niet iemand mogen weigeren.
Carpe Libertatem
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:32:36 #71
293705 Romanes
Taal der Roma
pi_78677032
In een kroeg hoort gerookt te worden om het sfeervol te maken.
pi_78677396
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Niet, helaas, want we hebben hier allerlei wazige wetjes die een werkgever vertellen waarom ze wel of niet iemand mogen weigeren.
Ik begrijp hier uit dat jij het een goed idee vind om iemand te weigeren op basis van keuzes in zijn privé leven die zijn functioneren niet beïnvloeden?

Wil ik graag weten van jou wat je hobbys zijn.
pi_78677489
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:32 schreef Romanes het volgende:
In een kroeg hoort gerookt te worden om het sfeervol te maken.
Kijk, dat is nog eens een prettige opmerking. Geen argumenten, geen eromheengelul, maar wel een waarheid als een koe.
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:46:16 #74
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78677625
ik vin dhet net zo sfeervol zonder, en je ziet ook nog eens wat
[..]
pi_78677810
In een kroeg hoort niet gerookt te worden om het sfeervol te laten zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78678962
quote:

[..]

Miezerige deeltijddomineetjes genoeg hier.
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 14:35:25 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78682601
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik begrijp hier uit dat jij het een goed idee vind om iemand te weigeren op basis van keuzes in zijn privé leven die zijn functioneren niet beïnvloeden?

Wil ik graag weten van jou wat je hobbys zijn.
Ik vind het een prima idee dat een werkgever zelf mag beslissen wie hij aan wil nemen ja. Wat voor reden die werkgever dan heeft is niet relevant.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 14:38:02 #78
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78682699
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:50 schreef fruityloop het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meid!
Carpe Libertatem
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:08:02 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78734513
Voorlopig komen er geen aanpassingen op het rookverbod, agoede afzuiging of niet
quote:
Klink kan niet door met alcoholbeleid

DEN HAAG - Het wetsvoorstel om de Drank- en Horecawet aan te passen, waardoor onder meer gemeenten mogen experimenteren met een leeftijdsgrens van 18 jaar voor de verkoop van alcohol, moet de ijskast in.
© ANP

De volksgezondheidsspecialisten in de Tweede Kamer hebben het onderwerp donderdag controversieel verklaard.

Demissionair minister Ab Klink gaf onlangs nog aan dat hij hoopte dat de Kamer zijn voorstel wel nog zou behandelen.

Hij vindt het alcoholgebruik reden tot grote zorg, aangezien het drankgebruik onder jongeren hoger ligt dan in andere landen.

Problemen

Klink moet wel aangeven waar hij financiële problemen voorziet als er de komende tijd geen besluiten worden genomen over zijn voorstellen die moeten leiden tot betere en ook beter betaalbare zorg.

De Kamer wil echter niet dat er de komende tijd nog knopen worden doorgehakt over de tarieven van de medisch specialisten.

Datzelfde geldt voor de rookvrije horeca, wijziging van de AWBZ, het geneesmiddelenbeleid en orgaandonatie.

EPD

In afwachting van wat de Eerste Kamer later deze maand besluit over het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) schrapte de Tweede Kamer donderdag een geplande vergadering daarover.

Later wordt alsnog bekeken wat er moet gebeuren met dit dossier, dat vragen oproept over de beveiliging van de privacy.

Ziekenhuizen

De Kamer wil verder dat de bewindsman snel aangeeft hoe hij de de ziekenhuizen tegemoetkomt die door wijziging van de regels nu financiële zorgen hebben.

Zoals de Kamer ook aangaf dat nog wel werk moet worden gemaakt van de de aanpak van genitale verminking.
[..]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 16:03:39 #80
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_78816881

Ik zag MikeyMo weer posten op Hier mag het wel ! Ik hou me voorlopig nog even in daar, want anders krijg ik weer de schuld als die site weer wordt opgedoekt .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2010 @ 16:09:57 #81
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_78817096
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 16:03 schreef JoepiePoepie het volgende:

Ik zag MikeyMo weer posten op Hier mag het wel ! Ik hou me voorlopig nog even in daar, want anders krijg ik weer de schuld als die site weer wordt opgedoekt .
Gebruikt hij die site als referentie om langs kroegen te gaan en ze aan te geven?
Carpe Libertatem
  zaterdag 6 maart 2010 @ 17:09:45 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_78818747
Wat grappig, ze vinden het daar zelfs doodnormaal dat dieren verslaafd zijn aan nicotine

De onderkant van de maatschappij heeft zich weer op een mooie plek verzameld
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 7 maart 2010 @ 10:31:07 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78840140
Goed, ik ben in Mei 2010 voor een week in de regio Amsterdam...... ik hoop van ganse harte dat ik kroegen en restaurants kan binnenlopen zonder geconfronteerd te worden met een walm van rook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_78841863
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:31 schreef maartena het volgende:
Goed, ik ben in Mei 2010 voor een week in de regio Amsterdam...... ik hoop van ganse harte dat ik kroegen en restaurants kan binnenlopen zonder geconfronteerd te worden met een walm van rook.
Lief dagboek... Maar wat heeft dat met het wettelijke rookverbod te maken?
  maandag 8 maart 2010 @ 13:40:48 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78886935
quote:
ze snappen er ook niets van...

"ja ik dacht dat pas een volgend kabinet over het rookverbod mag beslissen maar Klink wil zijn zin doordrammen"

Het enige wat Klink doet is de wet weer laten regeren.
[..]
  maandag 8 maart 2010 @ 14:06:30 #87
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78888061
quote:
Verbied de verkoop van tabak
Na de vermaarde hartspecialist Pedro Brugada doen nu ook enkele longartsen een dringende oproep aan politici: 'Verbied onmiddellijk de verkoop van tabak. Wij moeten elke dag rokers zeggen dat ze longkanker hebben. Dit kan niet langer.' De drie Limburgse longartsen Michiel Thomeer, Rik Dewaele en Ruud van Puijenbroek doen hun verregaande oproep nadat uit cijfers van de Stichting Tegen Kanker blijkt dat er opnieuw meer rokers zijn in ons land. 32 procent van de Belgen steekt nu dagelijks een sigaret op. 'Onze boodschap is eenvoudig: Verbied tabak. En wel meteen. Want er vallen teveel slachtoffers. 1 op 3 sterfgevallen bij mannen kan aan tabaksgebruik worden toegeschreven. Tabak is daarmee een massavernietigingswapen, een giftig consumptieproduct dat uit de rekken moet worden gehaald, zoals dat wel met de dioxinekippen en de zogezegd besmette Coca-Cola gebeurde.' 'Wetenschappelijk onderzoek toont duidelijk aan dat één op twee regelmatige rokers vroegtijdig sterft. Wij longartsen zien elke dag die ravage passeren, moeten dagelijks tegen rokers en ook niet-rokers die moesten meeroken zeggen dat ze kanker hebben. Dat is geen pretje.' De 3 longartsen sluiten zich volledig aan bij de oproep van collega-arts en hartspecialst Pedro Brugada. Die riep Belgische politici enkele maanden geleden op om van België het eerste rookvrije land ter wereld te maken, door het invoeren van een totaal rookverbod, ook bij u thuis. 'Eerlijk gezegd: Net als Brugada begrijpen wij niet waarom politici die laatste grote stap naar een totaal rookverbod niet durven zetten', zegt longarts Michiel Thomeer. 'Dat er voor zo'n verbod geen maatschappelijk draagvlak zou zijn, is complete flauwekul. Ik heb nog nooit een patiënt gehad die er voor koos om longkanker te krijgen. En dat de Belgische staat niet zonder het geld van de accijnzen op tabak kan, is ook al achterhaald. Een verbod op tabak zou betekenen dat de uitgaven aan ziektekosten enorm dalen.' Hoe de politiek zo'n totaal rookverbod moet realiseren, laten de artsen aan de politici over. 'We beseffen ook wel dat zo'n verbod op de verkoop van tabak niet van vandaag op morgen kan worden ingevoerd. Want dan zouden rokers hun gerief gewoon in onze buurlanden gaan halen. Maar het moet wel het streven zijn om op termijn zo'n totaal rookverbod af te kondigen. Desnoods over 10 of 15 jaar.' Volgens Thomeer zet de huidige politiek van ontradingscampagnes te weinig zoden aan de dijk: 'Er zijn slechts twee efficiënte manieren om mensen te doen stoppen met roken. Dat is de prijs verhogen en het aantal plaatsen beperken waar mag worden gerookt.' De Limburgse longartsen willen het medische front nu verder uitbreiden met onder andere neurologen, omdat zij ook de schade van roken dagelijks vaststellen bij rokers. 'Vanuit medisch oogpunt heeft het debat rond roken maar één mogelijk uitkomst. En dat is dat tabak de wereld uit moet.'
[..]
pi_78888336
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Een totaalverbod op roken? Van mij mag het, maar ik denk niet dat het in de nabije toekomst gaat gebeuren.
pi_78889270
Wat een stelletje mongolen weer, kun je ook wel verkeer verbieden en de zon en nog honderd dingen waardoor mensen dood kunnen gaan. Waren de antiwapenlobbyisten maar zo fanatiek als de antirooklobbyisten, dat zou pas mensenlevens schelen.
  maandag 8 maart 2010 @ 14:48:37 #90
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78889859
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef bloodymary het volgende:
Wat een stelletje mongolen weer, kun je ook wel verkeer verbieden en de zon en nog honderd dingen waardoor mensen dood kunnen gaan. Waren de antiwapenlobbyisten maar zo fanatiek als de antirooklobbyisten, dat zou pas mensenlevens schelen.
alle wapens weg en een vredespijp roken?
[..]
pi_78892092
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

alle wapens weg en een vredespijp roken?
Jij wordt echt steeds minder irritant!
  maandag 8 maart 2010 @ 15:50:50 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78892547
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:33 schreef bloodymary het volgende:
Ik geloof dat ook net de juiste attributen worden verboden. Een wapenverbod is er al, en wat betreft verkeer worden de zaken verboden die de levens van anderen extra op het spel zetten, zoals het rijden onder invloed. Verder wordt continue gewerkt aan de veiligheid met nieuwe kooiconstructies, betere motorpakken en helmen, en gordels.

Het rookverbod in de horeca is geen algeheel rookverbod, je mag in je eigen omgeving nog zoveel roken als je wil, alleen niet in publieke gebouwen en horecagelegenheden die je moet delen met anderen.

Maar volgens mij hebben we in al de vorige topics al hele lijsten met "dan ook dit verbieden" vergelijkingen gehad. Met een ALGEHEEL rookverbod..... ben ik het ook niet echt eens eigenlijk. Alhoewel het wel veel kan oplossen. Maar dat lukt toch niet, je krijgt alleen maar illegale import van tabak dan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 8 maart 2010 @ 15:59:26 #93
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78892979
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
Op Wilders stemmen louter vanwege het rookverbod Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van ganse harte dat het rookverbod wordt opgeheven (en dat gaat toch niet gebeuren), maar dat zal voor mij geen reden zijn om op die gestoorde Geert te stemmen.
De SP is er ook geen voorstander van. Overigens verwacht ik ook niet dat het ooit opgeheven zal worden. Hooguit aangepast, zoals met de kroegen zonder personeel.

Verder, was het niet de PVV die de coffeeshops wilde verbieden? Volgens mij kun je als roker beter SP stemmen dan PVV in ieder geval
-
  maandag 8 maart 2010 @ 16:27:08 #94
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_78894359
quote:
Op maandag 8 maart 2010 15:59 schreef maartena het volgende:

[..]

De SP is er ook geen voorstander van. Overigens verwacht ik ook niet dat het ooit opgeheven zal worden. Hooguit aangepast, zoals met de kroegen zonder personeel.

Verder, was het niet de PVV die de coffeeshops wilde verbieden? Volgens mij kun je als roker beter SP stemmen dan PVV in ieder geval
ja, dat waren de draaikonten
[..]
  maandag 8 maart 2010 @ 16:37:18 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78894847
Mjah, volgens mij heeft dat verbieden van de coffeeshops inderdaad meer te maken met de "lastige marokkaantjes" die er altijd rondhangen volgens Geertje.

Maar dat terzijde.

Het rookverbod lijkt overigens prima te werken in Ierland na een jaar of 5, daar hoor je er niemand meer over eigenlijk.
-
pi_78894911
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik moest een beetje huilen
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78895994
quote:
Op maandag 8 maart 2010 16:37 schreef maartena het volgende:

Het rookverbod lijkt overigens prima te werken in Ierland na een jaar of 5, daar hoor je er niemand meer over eigenlijk.
Het is maar wat je prima vind werken, mijn ervaring in Dublin is dat je daar prima in de kroeg kan roken al sta je dan voor de wet buiten

Ik heb het rookverbod dan ook nog nergens in Europa goed zien werken, of de controle laat het afweten of er zijn allerlei uitzonderingen gemaakt.

Het enige voordeel wat ik tot nu toe in Nederland heb kunnen ontdekken van het rookverbod is dat blowen nu ook in veel tenten wordt "toegestaan".

Maar goed de politiek zal wel blijven volhouden en falen.
pi_78896460
Inderdaad, in alle landen waar ik onlangs ben geweest, en waar het rookverbod zogenaamd werkt, heb ik wel kroegen gevonden waar je binnen mag roken. Ook in Engeland en zelfs vorig jaar in New York!
pi_78898272
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik vind het een prima idee dat een werkgever zelf mag beslissen wie hij aan wil nemen ja. Wat voor reden die werkgever dan heeft is niet relevant.
Precies. Ik vind ook dat negers best geweigerd mogen worden.

Vieze roetmoppen

Of gaat dat wel weer te ver?
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 8 maart 2010 @ 19:26:36 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78902476
Wat betreft de werkgevers, er zit in de VS ook een grote financieel risico aan wat in Nederland niet zo is. In de VS heb je als je een gezondheidsverzekering hebt via een werkgever vaak te maken met een "group rate", ofwel, zeg je hebt 400 werknemers, en iedereen betaald een bepaalde gemiddelde premie. Mochten er onder die 400 veel mensen zitten die roken, en wellicht dus vaker gezondheidsklachten hebben, dan gaat de premie voor de hele groep iets omhoog. In de VS is het tevens gewoonlijk dat de helft daarvan voor rekening komt van het bedrijf.

In Nederland zit dat systeem anders in elkaar, en is er behalve wellicht dat een roker iets vaker ziek is, en wellicht wat meer pauze neemt, geen echt financieel risico, en al helemaal niet als er sprake is van ziekenfonds.

Ik zie dus wel WAAROM men dat doet, en waarom dat in Nederland ook niet zou hoeven, tenzij we het gezondheidsstelsel - zoals de VVD trouwens wil - meer gaan privatiseren en er dus ook meer invloed is van de bedrijven op welke gezondheidsplannen beschikbaar kunnen zijn voor haar werknemers.

Ik keur het verder niet goed trouwens, en de meeste staten (weer zo'n geval waar dat per staat verschilt) hebben ook wetten tegen het discrimineren op die wijze. CNN zit in de staat Georgia geregistreerd (HQ zit in Atlanta) dus voor werknemers DAAR zou de wet dus gebaseerd zijn op de staat Georgia, en blijkbaar mag dat dus daar. In California mag dat bijvoorbeeld niet.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')