Iddquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:03 schreef Sander het volgende:
Tja, wat zou nou het verband zijn tussen jeugdbendes en de groei van gewelddadige overvallen
Dit stukje tekst toont perfect aan hoe triest het is gesteld met de politie in Nederland. Het bedreigen van bewoners wordt ingedeeld in de categorie "hinderlijk". Dit is gewoon een strafbaar feit, maar voor de politie is het label "overlastgevend" nog niet eens aan de orde.quote:De politie registreert jeugdbendes en verdeelt ze in drie categorieën: hinderlijke groepen, overlast gevende groepen en criminele groepen. De eerste groep zorgt vooral voor overlast op straat door bewoners te bedreigen. Zijzijn meestal nog wel te corrigeren en in de hand te houden.
Een zwaardere categorie zijn de overlastgevende jeugdgroepen. Ze terroriseren hun eigen buurt, gebruiken geweld en plegen al misdrijven zoals diefstal en drugshandel. De zwaarste groep zijn de criminele jeugdbendes. Gewelddadige groepen jongeren die bijvoorbeeld stelselmatig overvallen plegen.
Die foto heb ik er zelf bij gezochtquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:14 schreef Jesper22 het volgende:
Moesten ze nou echt helemaal terug naar de jaren '90 om een politiek correcte foto te kunnen vinden?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:14 schreef Jesper22 het volgende:
Moesten ze nou echt helemaal terug naar de jaren '90 om een politiek correcte foto te kunnen vinden?
Dan heeft het zeker wel even geduurd voordat je die foto vondquote:Die foto heb ik er zelf bij gezocht
Google @ jeugdbendequote:Op woensdag 6 januari 2010 13:15 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
[..]
Dan heeft het zeker wel even geduurd voordat je die foto vond![]()
quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:13 schreef Picchia het volgende:
Maar er zitten ook goede jeugdbendes tussen.
WTF je bent pas crimineel als je stelselmatig overvallen pleegt. Diefstal en drugshandel zijn geen criminele activiteiten, nee dat is slechts overlastquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:02 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
De politie registreert jeugdbendes en verdeelt ze in drie categorieën: hinderlijke groepen, overlast gevende groepen en criminele groepen. De eerste groep zorgt vooral voor overlast op straat door bewoners te bedreigen. Zijzijn meestal nog wel te corrigeren en in de hand te houden.
Een zwaardere categorie zijn de overlastgevende jeugdgroepen. Ze terroriseren hun eigen buurt, gebruiken geweld en plegen al misdrijven zoals diefstal en drugshandel. De zwaarste groep zijn de criminele jeugdbendes. Gewelddadige groepen jongeren die bijvoorbeeld stelselmatig overvallen plegen.
Dus 'Gij zult niet stelen' kunnen we schrappen uit de 10 Geboden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:30 schreef -Techno- het volgende:
[..]
WTF je bent pas crimineel als je stelselmatig overvallen pleegt. Diefstal en drugshandel zijn geen criminele activiteiten, nee dat is slechts overlastMaar als je verdomme 10 km te hardt rijdt hier in Nederland dan ben je wel crimineel en zal je moeten boeten
![]()
Politie.... wat een faalhazen zijn het toch.
Jeugdbendes zijn onder de 18 en hebben daardoor geen wapens. Ze plegen dan ook geen overvallen, maar stelen stiekem. De oudere criminelen zijn daardoor jaloers en plegen wel gewelddadige overvallen omdat zij dat wel kunnen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:03 schreef Sander het volgende:
Tja, wat zou nou het verband zijn tussen jeugdbendes en de groei van gewelddadige overvallen
We denken wel maar vergelijken appels nog steeds met peren?quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:11 schreef JohnLocke het volgende:
We ruimen onbesmette zielige geitjes, maar dit grut laten we rondlopen?
Dus als ik het goed begrijp is het aantal Marokkanen in Utrecht nu 24.941 en in 2025 geslonken tot 24.532? Het worden er dus een klein beetje minder.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:07 schreef TeenWolf het volgende:
Utrecht? Ok...
bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_class/atl_etniciteit.html
misschien houden ze rekening met herinvoering van de doodstrafquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is het aantal Marokkanen in Utrecht nu 24.941 en in 2025 geslonken tot 24.532? Het worden er dus een klein beetje minder.
Ik herinner mij nog de discussies in de jaren 80 over gastarbeiders. Die waren er maar tijdelijk en zouden zo goed als allemaal weer teruggaan. Projectie voor Utrecht in 2010 zou wellicht 25 Marokkanen geweest zijn. Die waren dan toevallig blijven hangen.
Na decennia van groeicijfers van allochtonen van soms meer dan 10% per jaar kan ik moeilijk geloven dat het vanaf nu bij toverslag gaat stil staan.
Gruwelijke lachkickquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:15 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
[..]
Dan heeft het zeker wel even geduurd voordat je die foto vond![]()
Stel, ik ga in de winkel met mn karretje voor je staan en blijf staan. Dan hinder ik je, maar dan veroorzaak ik geen overlast. Als er 1341 jeugdgroepen hinderlijk zijn, zijn er 419 meer dan hinderlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:07 schreef Boldface het volgende:
Los van de bizar naïeve kamervraag van Heerts, is het sowieso een rare tekst. Eerst wordt gesproken over 1760 jeugdbendes, daarna ineens over 1341 jeugdgroepen die "hinderlijk" zijn. Een groepje hinderlijke mensen lijkt me wat anders dan een bende. Bij bende denk ik aan misdaad een een georganiseerd verband. Ook snap ik niet het verschil tussen hinderlijk en overlastgevend. Als iets geen overlast geeft, is het toch ook niet hinderlijk?
En trouwens waar praten we eigenlijk over. Als we het hebben over 1760 bendes, zijn dat zulke kleine aantallen dat het prima beheersbaar is...
Google, zoek afbeeldingen, typ: jeugdbende..quote:
Plegen al misdrijven, wat ze dus blijkbaar niet stelselmatig doen, zoals de criminelen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:30 schreef -Techno- het volgende:
[..]
WTF je bent pas crimineel als je stelselmatig overvallen pleegt. Diefstal en drugshandel zijn geen criminele activiteiten, nee dat is slechts overlastMaar als je verdomme 10 km te hardt rijdt hier in Nederland dan ben je wel crimineel en zal je moeten boeten
![]()
Politie.... wat een faalhazen zijn het toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |