abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:03:34 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76478494
Maar goed, de reacties van de Wilders aanhang hier doen me erg denken aan mensen als van Jole over GeenStijl.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † woensdag 6 januari 2010 @ 13:04:22 #152
137949 Disana
pi_76478522
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:03 schreef paddy het volgende:

Ik ga slapen. Ben nu 26 uur wakker.

Lieve hemel paddy. Onmiddellijk naar bed jij.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:05:04 #153
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76478555
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ga slapen. Ben nu 26 uur wakker.
Dan kan ik me voorstellen dat je de satire even gemist hebt

Slaap lekker.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_76478600
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Je zegt: Ik vind het redelijk dat ze vragen of het er van af mag, helemaal als je nagaat wat KW is overkomen.

Is het redelijk om te doen als de belager van KW?
Ik stel dat ik het verzoek (dus het mailtje gericht aan de redactie van De Speld door een medewerker van de PVV) redelijk vind.

Al helemaal als ik dit vergelijk met het 'verzoek' dat Kurt Westengaard ten deel is gevallen.

Dit alles in antwoord op de vraag:
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef 311258 het volgende:

Kunt u begrip opbrengen dat de PVV (voorvechters van de vrijheids van menings uiting zeggen ze tenminste) dit artikel wil laten verwijderen.?????
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_76478627
Grappig dat hier nu pas ophef over ontstaat, want ik zie dat het artikel al van 4 december is.
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
pi_76478646
pi_76478660
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:06 schreef Strooper het volgende:
Grappig dat hier nu pas ophef over ontstaat, want ik zie dat het artikel al van 4 december is.
Voor de PVV is dat sneller dan het licht. Herinner je nog dat liedje van Kinderen voor Kinderen?
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:09:03 #158
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76478719
quote:
Helemaal mooie extra reclame voor de speld dan
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:10:16 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76478770
quote:
wellicht heeft de speld zelfs dat mailtje verzonnen en hebben ze nu eindelijk eens aandacht. Site is leuk, snap niet waarom hij hier op Fok niet vaker genoemd wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:11:28 #160
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_76478826
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wellicht heeft de speld zelfs dat mailtje verzonnen en hebben ze nu eindelijk eens aandacht. Site is leuk, snap niet waarom hij hier op Fok niet vaker genoemd wordt.
Volgens mij nemen ze zichzelf lang niet zo serieus als de PVV nu doet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_76478830
Waarom al dat moddergooien van links? Inhoudelijk lukt het niet?

Zijn het dan gewoon de laatste stuiptrekkingen van mensen die weten dat hun ideologie gefaald heeft?
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:12:25 #162
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_76478874
Wat is er toch in godjezusklerenaam mis met CENTRALE TOPICS????

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:12:57 #163
136 V.
pi_76478905
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:11 schreef Jesper22 het volgende:
Als in: de PVV is inhoudelijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:14:08 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76478965
Vroeger stond vooral Links bekend om een schrijnend gebrek aan humor en zelfreflectie. Vroegah.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_76478967
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:12 schreef Verbal het volgende:
Wat is er toch in godjezusklerenaam mis met CENTRALE TOPICS????

V.
[NWS-FB] Waar op discrimineren een ban staat.

-edit- Waarom, trouwens, een titel afsluiten met een punt?
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:14:56 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76478999
quote:

Zijn het dan gewoon de laatste stuiptrekkingen van mensen die weten dat hun ideologie gefaald heeft?
Ben je uitgehuild?
pi_76479036
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:06 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik stel dat ik het verzoek (dus het mailtje gericht aan de redactie van De Speld door een medewerker van de PVV) redelijk vind.

Al helemaal als ik dit vergelijk met het 'verzoek' dat Kurt Westengaard ten deel is gevallen.
Dus als iemand belaagd wordt om z'n mening, dan vind je vanaf dat moment een andere keer dat iemand verzoekt iets te censureren "redelijk"?

Dat vind ik raar.
pi_76479348
Hero Brinkman is woedend op de satirische site Speld. Het PVV-kamerlid eist dat het artikel ‘PVV vestigt aandacht op donkere kant Shaffy’ met onmiddellijke ingang offline wordt gehaald, zo meldt Campus TV.

Een beleidsmedewerker heeft namens Brinkman de hoofdredactie van De Speld per e-mail gesommeerd het verhaal te verwijderen. In het betreffende stuk op de satirische site ‘kraakt’ Brinkman de in december overleden Ramses Shaffy. “Deze van een islamistisch Egyptische vader afkomstige hangjongere uit de jaren zeventig is te typeren als een wegbereider van de islamisering.”

Brinkman vindt de tekst op De Speld “zeer kwetsend’, ’smakeloos’ en wil dat deze ‘zo spoedig mogelijk’ wordt verwijderd.

De Speld-hoofdredacteur Melle van den Berg laat aan Campus TV weten ronduit verbaasd te zijn. “De verdedigers van het vrije woord die eisen dat wij iets verwijderen, met als hoofdreden dat ze het ‘kwetsend’, ’smakeloos’, en ‘niet goed’ vinden? Dan hebben ze op hun eigen site ook nog heel wat werk te verrichten.”

De hoofdredacteur is vooralsnog niet van plan in te gaan op de eis van Brinkman.

http://www.depers.nl/binn(...)-op-satire-site.html
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:24:00 #169
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_76479372
quote:

Dit is al de tweede keer dat je een scheetje laat... Het stinkt dus doe het op je toilet of hou het binnen...
put
your
clothes
on!
pi_76479380
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:15 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dus als iemand belaagd wordt om z'n mening, dan vind je vanaf dat moment een andere keer dat iemand verzoekt iets te censureren "redelijk"?

Dat vind ik raar.
Ik vind dat jij moet lezen hetgeen er staat. Ik maak het helemaal niet complex.
Er is, mijn inziens, geen enkele aanleiding mijn bijdrage in jouw eigen woorden te herformuleren.

Nogmaals; de vraag is mij gesteld of ik begrip kon opbrengen voor het verzoek van een PVV-medewerker aan de redactie van De Speld het artikel te verwijderen.

Daarop antwoordde ik: 'Ik vind het redelijk.'

De koppeling die ik maak met de Deense cartoonaffaire (daarvan heb ik al aangegeven dat dit naar aanleiding van het inbrengen daarvan eerder in deze topic tot stand kwam) ligt verscholen in de opvatting van Hero Brinkman, die het artikel 'zeer kwetsend' noemde.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:26:55 #171
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_76479490
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er is, mijn inziens, geen enkele aanleiding mijn bijdrage in jouw eigen woorden te herformuleren.

Nogmaals; de vraag is mij gesteld of ik begrip kon opbrengen voor het verzoek van een PVV-medewerker aan de redactie van De Speld het artikel te verwijderen.

De koppeling die ik maak met de Deense cartoonaffaire (daarvan heb ik al aangegeven dat dit naar aanleiding van het inbrengen daarvan eerder in deze topic tot stand kwam) ligt verscholen in de opvatting van Hero Brinkman, die het artikel 'zeer kwetsend' noemde.
1) brinkman vraagt er zelf om, publiekelijk, zoals gewoonlijk...
2) jij vind het redelijk dat hij het kan eisen en vervolgens maak je de link met zijn "zeer kwetsend' omdat dat bij de deense cartoonrellen ook herhaaldelijk naar voren kwam als uitspraak. Blijkbaar is hij dus niet de enige die leest dat omdat daarbij ook mensen gekwetst werden het nu ook maar moet...
put
your
clothes
on!
pi_76479501
quote:

[..]

Hero Brinkman vond de Deense Cartoons kwetsend????
pi_76479502
quote:

[..]

Laat maar dan
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:27:58 #174
136 V.
pi_76479544
quote:
Ik zie de ironie niet zo. Mijn opmerking is hier prima op zijn plaats.
quote:
-edit- Waarom, trouwens, een titel afsluiten met een punt?
Titel? Ik vind het meer een initiaal. Daar zet ik altijd een punt achter.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_76479591
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:27 schreef 311258 het volgende:

[..]

Hero Brinkman vond de Deense Cartoons kwetsend????
Hero Brinkman vindt het desbetreffende artikel van De Speld 'zeer kwetsend' (en hij vindt dat hij onjuist is geciteerd).
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:30:42 #176
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76479660
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef paddy het volgende:
Vrijheid van mening is dus.....Ik mag zeggen dat je pedofiel bent en dit op internet zetten? Of ik mag zeggen dat jij hebt gezegd dat je de koningin op 30 april wil vermoorden? Dat jij zegt dat de buurman de overbuurvrouw uit de wijk wil zetten omdat de hele familie moordenaars of criminelen zijn?

Laat mij dergelijke satire dan maar nooit snappen
Als uit het artikel niet zou blijken dat het satire ik mag het niet. Maar ik kan me niet indenken dat een weldenkend persoon met een iq dat richting de 3 cijfers gaat niet na enkele zinnen inziet dat het een grap is.

En natuurlijk is satire al best een moeilijk woord voor de gemiddelde fokker, maar ja, verheffing van de massa zou een mooi bijproduct kunnen zijn.

(Dat stuk van GS is overigens tenenkrommend niet grappig. Maar goed, wat wil je.)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_76479721
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik zie de ironie niet zo. Mijn opmerking is hier prima op zijn plaats.
Dit is geen ironie. Ik maak alleen van de gelegenheid gebruik te wijzen op de gebruikelijke kanalen over op- en/of aanmerkingen over topics.
quote:
Titel? Ik vind het meer een initiaal. Daar zet ik altijd een punt achter.

V.
Ik bedoel de titel van het feed-back topic. Deze opmerking was ook niet zo zeer aan jou gericht.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:33:41 #178
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_76479778
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
En natuurlijk is satire al best een moeilijk woord voor de gemiddelde fokker, maar ja, verheffing van de massa zou een mooi bijproduct kunnen zijn.
Ik vind het mooi om te zien dat je nog idealen hebt, I.R. Hoe onmogelijk ze ook mogen zijn.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:37:00 #179
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_76479925
quote:
[..]

(Dat stuk van GS is overigens tenenkrommend niet grappig. Maar goed, wat wil je.)
Maar wel een geenstijleske steun in de rug van hun collega-bloggers en alleen daarom al een glimlach waard.
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:40:32 #180
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76480067

Fantastisch hoe er mensen zijn die hier intrappen, typerend dat de parodie volgens sommigen niet duidelijk aanwezig is omdat de PVV bekend staat om dit soort persberichten, en heerlijk hypocriet hoe de PVV nu oproept voor censuur van satire.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:42:08 #181
286024 Vine
It's disco!
pi_76480124
Sowieso, PVV .
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:43:03 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76480162
de gemiddelde PVV stemmer heeft natuurlijk geen enkel idee wie Ramses was
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76480940
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:31 schreef paddy het volgende:
Vrijheid van mening is dus.....Ik mag zeggen dat je pedofiel bent en dit op internet zetten? Of ik mag zeggen dat jij hebt gezegd dat je de koningin op 30 april wil vermoorden? Dat jij zegt dat de buurman de overbuurvrouw uit de wijk wil zetten omdat de hele familie moordenaars of criminelen zijn?
Laat mij dergelijke satire dan maar nooit snappen
Er is een grens tussen satire en smaad en er is ook een grens tussen satire en bepaalde strafbare feiten. In geval van twijfel hebben we een rechter die over zulke zaken beslist. Het staat de PVV in principe vrij om dat pad te bewandelen, al hebben ze extreem weinig kans. Het artikel is goed te herkennen als satire. Zie ook de eerdere uitspraak in de zaak-Balkenende.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:04:12 #184
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_76481019
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:43 schreef Re het volgende:
de gemiddelde PVV stemmer heeft natuurlijk geen enkel idee wie Ramses was
Na dit artikel denken ze dan ook dat het een uitkeringtrekkende, radicaal-islamitische draaideurcrimineel uit culemborg met een boerkadragende vrouw en een bidkleedje in de laadbak van zijn tourbusje is...
put
your
clothes
on!
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:10:10 #185
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76481265
Eerlijk is eerlijk, het deed me denken aan die column van Michiel Smit over nijlganzen. Destijds dacht ik bij de eerste keer lezen namelijk dat het een parodie was en het bleek de waarheid
Nu kan ik me dus best voorstellen dat vanuit die achtergrond iemand best wel eens kan denken dat dit stuk geen satire is.

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat Brinkman zich zo zou laten kennen. Knap dat hij nog onder mijn verwachting van hem weet te duiken. Van enkele fokkers had ik dan weer wat meer verwacht qua PVV ondersteuning
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_76481437
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:43 schreef Disana het volgende:

Er zijn nu zelfs mensen die het ineens kwalijk vinden dat de dode Ramses hiervoor werd gebruikt. Ik wed dat de vrienden van Ramses dit prima kunnen waarderen.
Ja, leuk he? Ze zijn ineens zeer begaan met de nalatenschap van Ramses

wat eens kneuzen
pi_76482964
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:10 schreef kingmob het volgende:
Eerlijk is eerlijk, het deed me denken aan die column van Michiel Smit over nijlganzen. Destijds dacht ik bij de eerste keer lezen namelijk dat het een parodie was en het bleek de waarheid
Nu kan ik me dus best voorstellen dat vanuit die achtergrond iemand best wel eens kan denken dat dit stuk geen satire is.

Had eerlijk gezegd niet verwacht dat Brinkman zich zo zou laten kennen. Knap dat hij nog onder mijn verwachting van hem weet te duiken. Van enkele fokkers had ik dan weer wat meer verwacht qua PVV ondersteuning
Ja inderdaad ze toch op ze minst kunnen roepen dat de PVV gedemoniseerd word zoals gebruikelijk.
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:57:10 #188
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_76483243
De ironie

Tevens tvp.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
pi_76484202
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:50 schreef 311258 het volgende:

[..]

Ja inderdaad ze toch op ze minst kunnen roepen dat de PVV gedemoniseerd word zoals gebruikelijk.
Potverdrie wat valt dat weer tegen, weer een dag niet gefapt.
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:23:07 #190
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_76484306
PVV is anti-vrijheid, anti-sarcasme, anti-satire, anti-gelijkheid etcetera.
pi_76484338
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Potverdrie wat valt dat weer tegen, weer een dag niet gefapt.
Hey Nikita is it cold
In your little corner of the world..
pi_76484921
Ik ben het overigens wel eens met de PVV-aanhang dat een vergelijking tussen de PVV en de NSDAP in de jaren dertig niet opgaat. Volgens waren Hitler en consorten namelijk vele malen intelligenter dan het zooitje ongeregeld dat zichzelf PVV noemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:04:30 #193
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76485936
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef paddy het volgende:

[..]

Oh GOD, zeg me a.u.b dat dit niet de zoveelste poging is om iemand de mond te snoeren.
Oh god, zeg me niet dat jij de laatste tegenstander bent van het ezeltjes arrest.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:07:52 #194
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76486104
quote:

[..]

Als uit het artikel niet zou blijken dat het satire ik mag het niet. Maar ik kan me niet indenken dat een weldenkend persoon met een iq dat richting de 3 cijfers gaat niet na enkele zinnen inziet dat het een grap is.

Drie cijfers? Als zeventig voldoet aan je definite van ´riching de 3 cijfers´ dan is Kelly ook een helder licht, maar volgens mij overschat je je medefokker.
Here we are now, entertain us.
pi_76487086
Ik vraag me serieus af hoe mensen het voor zichzelf verantwoorden te stemmen op de PVV als partij die de boel wel even gaat fixen in Nederland met de wetenschap dat de figuren die dat moeten doen in het nieuws komen met censuur op parodiesites en kinderliedjes Hoe werken de hersenen van dat soort mensen ?
pi_76487211
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:27 schreef gelly het volgende:
Hoe werken de hersenen van dat soort mensen ?
Niet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76487318
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:27 schreef gelly het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe mensen het voor zichzelf verantwoorden te stemmen op de PVV als partij die de boel wel even gaat fixen in Nederland met de wetenschap dat de figuren die dat moeten doen in het nieuws komen met censuur op parodiesites en kinderliedjes Hoe werken de hersenen van dat soort mensen ?
Ik denk dat de meeste van die mensen niet weten van die voorvallen. Ze weten alleen dat "de PVV die lui in Den Haag gaan aanpakken en dat ze wat gaan doen aan die overlast van al die buitenlanders".
pi_76487498
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:31 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste van die mensen niet weten van die voorvallen. Ze weten alleen dat "de PVV die lui in Den Haag gaan aanpakken en dat ze wat gaan doen aan die overlast van al die buitenlanders".
Mij wordt steeds verteld dat het hele intelligente en geinformeerde mensen zijn, en dat de PVV de grootste voorvechter is van de vrijheid van meningsuiting. Maar goed, het is al wel langer duidelijk dat de PVV en haar aanhang dan bedoelt dat het enkel op hun standpunten betrekking heeft.

Handig voor toekomstige discussies, je hoeft ze enkel te wijzen op dit topic. Dat scheelt.
pi_76487561
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Mij wordt steeds verteld dat het hele intelligente en geinformeerde mensen zijn, en dat de PVV de grootste voorvechter is van de vrijheid van meningsuiting. Maar goed, het is al wel langer duidelijk dat de PVV en haar aanhang dan bedoelt dat het enkel op hun standpunten betrekking heeft.

Handig voor toekomstige discussies, je hoeft ze enkel te wijzen op dit topic. Dat scheelt.
Het is ook de kracht van herhaling. Het maakt niet uit hoe je in de media komt ... ALS je maar in de media komt.

Daarom gaat er ook zoveel geld om in reclame/sponsoring.
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:00:55 #200
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76488682
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:01 schreef Ringo het volgende:
Ach, deze samenleving is zo losgeslagen, dolgedraaid dat zelfs expliciete satire, goed of niet, smakeloos of geslaagd, met stalen gezichten en zure muilen aan een analyse wordt onderworpen. We snappen onszelf niet meer.

Ik zweer het, als Koot&Bie nu nog op tv zouden zijn, werden ze regelmatig door jan en alleman voor de rechter gedaagd. Leve de fatsoenskramp.
Rouvoet komt bijna klaar inderdaad.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')