Lees dat topic eens goed, voor je verontwaardigd reageert.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:26 schreef TJDoornbos het volgende:
Kan je een partij die div. keren in opspraak raakt verbieden mee te doen aan de verkiezingen ondanks dat het volk oud en wijs genoeg is op ze te stemmen. Deze vraagt rees me al eerder na het LPF-debacle en nu n.a.v. dit topic: PVV vestigt aandacht op duistere kant Shaffy
Want wat heer Brinkman hier roept is echt compleet achterlijk.
Oeps. Misschien eerst wakker worden voor ik lees en reageer.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:27 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Lees dat topic eens goed, voor je verontwaardigd reageert.
Het is niet echt maar satire ofwel linkse zure humor.
Faalhaas.
alsof partijen zoals LPF en PVV (ondanks sommige goede plannen) en de pedopartij geen doodsteek zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:33 schreef SpecialK het volgende:
Partijen verbieden
Elke 1e jaar kleuterklasser met een greintje itnresse in filosofie kan je vertellen waarom die glijdende schaal de doodsteek is voor onze democratie. Maargoed. Zo te zien valt het niveau van de TS onder die van betreffende kleuterklassers.
Zucht.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:35 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
alsof partijen zoals LPF en PVV (ondanks sommige goede plannen) en de pedopartij geen doodsteek zijn.
je hebt voor groot deel gelijk. Maargoed in deze crisistijd (economie en het gezeik in culemborg enzo) moeten we eigk een aantal stabiele partijen i.p.v. dit soort paar punten-partij-en hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:38 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Zucht.
Maak jij even de mensen monddood..
Als de partijen alleen onzin verkondigen, stemt niemand op ze, einde partij. Is het nou zo ingewikkeld..?
Je haalt nu de argumenten aan die Hitler en Stalin gebruikten om de oppositie te verbieden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:45 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
je hebt voor groot deel gelijk. Maargoed in deze crisistijd (economie en het gezeik in culemborg enzo) moeten we eigk een aantal stabiele partijen i.p.v. dit soort paar punten-partij-en hebben.
Alsof de landelijke politiek stabiliteit kan brengen in een lokaal probleem als Culemborg... Balkenende kan niet even langs gaan bij die mensen, hun op de vingers tikken, foei zeggen en weer naar DH gaan. Dan blijft het probleem. Het zit veel dieper geworteld. Onze Mocro-vriendjes zijn goed in het bloed onder de nagels vandaan zuigen. Nu heb ik geen ervaring met Molukkers maar de Mocro's ken ik maar al te goed.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:45 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
je hebt voor groot deel gelijk. Maargoed in deze crisistijd (economie en het gezeik in culemborg enzo) moeten we eigk een aantal stabiele partijen i.p.v. dit soort paar punten-partij-en hebben.
Dat dus.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:46 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je haalt nu de argumenten aan die Hitler en Stalin gebruikten om de oppositie te verbieden.
Gefeliciteerd met je gebrek aan inzicht, zowel historisch als politiek.
In je OP wil je nog partijen gaan verbieden en nu wil je een stabieler beleid.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:53 schreef TJDoornbos het volgende:
Tuurlijk heb je ze nodig. Maar ik denk dat als er een stabieler beleid komt ipv om de 3 a 4 jaar een ander (ene keer soft andere keer iets strenger) beleid komt je dit soort dingen kan aanpakken Bootje.
nee ho. Partijen mogen en moeten maar sommige zijn een gevaar lijkt het. En als ik de enige was die het zei prima maar ook mensen die de politiek beter snappen dan mij roepen dat.quote:
je stelt het wel heel zwart wit vriend.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:54 schreef Godtje het volgende:
[..]
In je OP wil je nog partijen gaan verbieden en nu wil je een stabieler beleid.
Een stabieler beleid voor partijen verbieden dus? Lekker 1 partijReuze stabiel in elk geval.
misschien, maar niet voor de democratie.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:35 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
alsof partijen zoals LPF en PVV (ondanks sommige goede plannen) en de pedopartij geen doodsteek zijn.
Alsof ze na http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_Kinderen__.html niet tot het 0 punt gedaald zijn.quote:
Nee want dat zou je alle christelijke partijen ook moeten verbieden. Want met SGP/CDA/CU ben ik het niet altijd (vaak niet) eens.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:02 schreef punchdrunk het volgende:
hoe stel je je dat dan voor? op welke grond ga je zo'n partij verbieden? omdat JIJ het er niet mee eens bent? klinkt erg democratisch inderdaad.
wat mij nog veel meer stoort dan politieke partijen met een belachelijk programma zijn mensen die genieten van de vrijheid van een democratie, maar te lui zijn om zich te verdiepen in de werking ervan.
Dus?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:04 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Alsof ze na http://www.telegraaf.nl/b(...)voor_Kinderen__.html niet tot het 0 punt gedaald zijn.
Ja, want rechts is fout..?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:08 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Nee want dat zou je alle christelijke partijen ook moeten verbieden. Want met SGP/CDA/CU ben ik het niet altijd (vaak niet) eens.
En ik weet redelijk hoe de werking is en dat dat je partijen niet zomaar kan verbieden. Maargoed in geval van extreme partijen zoals pedo-partij en als de PVV rechtser wordt dan nu zou ik dat wel een boeiende optie eigenlijk. Alleen hoe je dat gaat regelen weet ik nog niet.
Dat zei ik nergens. Sterker nog ik vindt dat de PVV een aantal goede plannen heeft. Alleen zolang ze maar 9 zetels hebben of in de oppositie zitten en meer vijanden dan vrienden in Den Haag heeft wordt het daar niks mee vrees ik.quote:
Dat is absoluut waar. Voornamelijk PvdA heeft de macht gehad en het land verkwanseltquote:Gast, paars/links heeft de laatste 10-15 jaar flink huis gehouden. Resultaten zijn prachtwijken/parelwijken/kansenwijken met de bijbehorende tokkies/kansenjongeren/probleemjongeren/hangjongeren..
Ja het is heel simpel maar er een begrenzing op extreme dingen opzetten is toch niet zo gek?quote:Nogmaals, de politiek kan zeggen wat ze willen, zolang ze de meerderheid van de stemmen niet hebben, gebeurt het niet. Heel simpel toch?
wat een onzin.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:11 schreef Oidale het volgende:
[..]
Dus?Misschien draagt hij wel een roze onderbroek. Ook lullig. Verbieden maar dan, die partij.
Uh, wel dus. Waarom nog een democratie als jij mensen de mond wil snoeren...?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:15 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja het is heel simpel maar er een begrenzing op extreme dingen opzetten is toch niet zo gek?
Zo kunnen maar ik zeg niet dat ze verboden moeten worden er staat een f*cking vraagteken achter hé. En vragen zijn nooit dom is mij geleerd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:25 schreef zoalshetis het volgende:
'user verbieden bij het aanmaken van domme topics'?
ja, zie je ook mijn vraagteken staan?quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Zo kunnen maar ik zeg niet dat ze verboden moeten worden er staat een f*cking vraagteken achter hé. En vragen zijn nooit dom is mij geleerd.
Alleen de extreme uitwassen. En weet je dat wil Wilders ook...............quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:25 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Uh, wel dus. Waarom nog een democratie als jij mensen de mond wil snoeren...?
Ja die zie ik. En onder vrijheids van meningsuiting zou ik dus geen users verbieden topics te openen. Maar wie ben ik.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, zie je ook mijn vraagteken staan?
wie jij bent? een zielige jankerige stakker die erg met zijn kont draait.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ja die zie ik. En onder vrijheids van meningsuiting zou ik dus geen users verbieden topics te openen. Maar wie ben ik.
En onder vrijheid van meningsuiting mag Wilders dus zeggen wat hij denkt en vindtquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:27 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ja die zie ik. En onder vrijheids van meningsuiting zou ik dus geen users verbieden topics te openen. Maar wie ben ik.
En wie gaat bepalen wat extreem is? Alleen de wet en als een partij die niet respecteert dan kunnen ze verboden worden. Opgelost.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:26 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Alleen de extreme uitwassen. En weet je dat wil Wilders ook...............
dat vind ik het rare zelf mag hij zeggen wat die wil maar andere, bijv Moslims mogen dat niet van hem.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:29 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En onder vrijheid van meningsuiting mag Wilders dus zeggen wat hij denkt en vindt
ok duidelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:44 schreef damian5700 het volgende:
De overheid kan alleen optreden bij het begaan en/of aanmoedigen daartoe van strafbare feiten.
Partijprogrammapunten of uitspraken van partijkopstukken die geen blijk geven van bovenstaand zijn geen reden om politieke partijen te verbieden.
In een democratie moeten (politiek verwerpelijke) ideeën primair met argumenten worden bestreden.
Mwah, haatzaaien kent ook zo zijn gradaties.. Iemand oproepen iemand anders te laten vermoorden is iets anders dan een mening verkondigen dat het boek wat zij aanbidden haatzaaiend is..quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:47 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
dat vind ik het rare zelf mag hij zeggen wat die wil maar andere, bijv Moslims mogen dat niet van hem.
Het kent zijn gradaties absoluut. Maar ik snap Wilders (en zijn mensen) niet i.v.m. vrijheids van meningsuiting.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:51 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Mwah, haatzaaien kent ook zo zijn gradaties.. Iemand oproepen iemand anders te laten vermoorden is iets anders dan een mening verkondigen dat het boek wat zij aanbidden haatzaaiend is..
Jij hebt het wiel niet bepaald uitgevonden of welquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:08 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Nee want dat zou je alle christelijke partijen ook moeten verbieden. Want met SGP/CDA/CU ben ik het niet altijd (vaak niet) eens.
En ik weet redelijk hoe de werking is en dat dat je partijen niet zomaar kan verbieden. Maargoed in geval van extreme partijen zoals pedo-partij en als de PVV rechtser wordt dan nu zou ik dat wel een boeiende optie eigenlijk. Alleen hoe je dat gaat regelen weet ik nog niet.
nee jij wel?quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:35 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Jij hebt het wiel niet bepaalt uitgevonden of wel
in jouw bewoordingen mogen alleen niet-extreme meningen politiek vertegenwoordigd worden. en hoe noem je dan de persoon die uitmaakt wat wel en niet te extreem is? juist, een dictator.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:08 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
nee hoor alle partijen die er nu zitten mogen van mij blijven. Al moet de PVV oppassen met hun koers i.m.o. en is de pedopartij wettelijk toegestaan, maar hoop ik dat ze snel opkrassen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:40 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
in jouw bewoordingen mogen alleen niet-extreme meningen politiek vertegenwoordigd worden. en hoe noem je dan de persoon die uitmaakt wat wel en niet te extreem is? juist, een dictator.
Ja, want de gevestigde orde heeft zulke goede dingen gedaan..quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:25 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
nee hoor alle partijen die er nu zitten mogen van mij blijven. Al moet de PVV oppassen met hun koers i.m.o. en is de pedopartij wettelijk toegestaan, maar hoop ik dat ze snel opkrassen.
ik bedoel alle partijen in de tweede kamer hé niet alleen de regeringspartij-en.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:27 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want de gevestigde orde heeft zulke goede dingen gedaan..
Je weet Pim Fortuyn nog..? Die is persoonlijk verantwoordelijk voor de OV-jaarkaart.. Als zijn mond gesnoerd had geweest, had jij nog met de strippenkaart kunnen bussen..
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Voordat hij de politiek in ging gaf hij al advies aan de overheid. Hij heeft ook bij de SER gewerkt. Adviezen opgesteld door Fortuyn zijn deels verwerkt in de plannen van verschillende kabinetten. Ook na het overlijden van Fortuyn zijn bepaalde delen van zijn plannen tot uitvoering gebracht. Allemaal zeer selectief weliswaar.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:28 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
ik bedoel alle partijen in de tweede kamer hé niet alleen de regeringspartij-en.
Pim Fortuyn had ook zeker wel goede plannen. Maar heeft helaas amper wat kunnen doen. Alleen een beetje in Rotterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |