Congress van Wenenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:54 schreef DeParo het volgende:
[ afbeelding ]
1.Wat
2.Wanneer
3.Waar
4.Waarom
5.Gevolgen
Bij gevolgen kan je inderdaad heel veel zeggen maar dit is goed.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 18:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Congress van Wenen
1814-15
Wenen
Vredesbesprekingen met Frankrijk nadat ze verslagen waren door een coalitie onder leiding van GB.
Herverdeling van Europa en de UK regeert de wereldzeeën de volgende 100 jaar.
Daarmee heb je vraag 1,3 en 4 beantwoord. Moet niet zo moeilijk zijn om de andere twee ook te beantwoorden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:29 schreef Iblardi het volgende:
Komt de naam van de pretendent deels overeen met die van een bekend vertolkster van Nederlandstalige liedjes?
In dat geval voeren de katholieke Schotten hier een vergeefse charge uit tegen de Engelsen in de slag bij Culloden Moor, 1746.
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Daarmee heb je vraag 1,3 en 4 beantwoord. Moet niet zo moeilijk zijn om de andere twee ook te beantwoorden.
Ik heb een flinke slok op, laat ik ook maar een gokje wagen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:41 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Daarmee heb je vraag 1,3 en 4 beantwoord. Moet niet zo moeilijk zijn om de andere twee ook te beantwoorden.
Correctquote:Op zaterdag 9 januari 2010 04:23 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ik heb een flinke slok op, laat ik ook maar een gokje wagen.
Bonnie Prince Charles en de Oostenrijkse Succesieoorlog?
Wat let je?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:47 schreef Pavlovje het volgende:
Verzoekje; kan er wat meer ingegaan worden op (niet alleen westerse) klassieke of zeer oude geschiedenis? Da's natuurlijk nog steeds historische kennis, en dan maak je de oudheidkundigen en archeologen in ons midden ook weer blij.
En dan vraag ik nog niet eens naar prehistorische, paleolithische vragen.
Ook niet-westerse input is welkom.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 10:47 schreef Burakius het volgende:
Awh dude, dit gaat way boven mijn petje.
1. Lord of Marlborough, directe familie of beter gezegd voorouder van Winston Churchill, grappig eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:59 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[ afbeelding ]
1. Wie is dit?
2. Welke Vorst diende hij?
3. Wat was zijn voornaamste functie?
4. Wie was zijn grootste rivaal voor de gunst van de vorst die hij diende?
Is dat niet de Lord of Marlborough, hij lijkt er wel verrekte veel op, haha.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:16 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
2 kan ik goed gedeeltelijk goed rekenen. De rest is fout.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 januari 2010 00:33 schreef AryaMehr het volgende:
1. Hans Willem Bentinck
2. Willem III van Oranje
3. Diplomaat
4. Arnold van Keppel
Niet mijn 'spul' hoor. Ik zie juist ook graag variatie in het aanbod!quote:Op zondag 10 januari 2010 11:01 schreef Pavlovje het volgende:
[..]
Het feit dat ik eerst een correcte vraag over jullie post-renaissance spul moet beantwoorden.
En we gaan weer verderquote:Op zondag 10 januari 2010 17:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Gaat er nog iemand een plaatje posten?
Patrice de Mac-Mahon (Hertog van Magenta)quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:57 schreef WeZijnTochAllemaalMensen het volgende:
[..]
En we gaan weer verder
[ afbeelding ]
1 Naam
2 Welk (huidig) land kwamen zijn voorouders vandaan
3 In welke 2 (grote) oorlogen was hij aanwezig
4 Met welk leger vermoordde hij duizenden in iets meer dan een week tijd
Tikkie. Jij bent em.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:28 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Patrice de Mac-Mahon (Hertog van Magenta)
Ierland
Franco-Pruisische oorlog en Krim oorlog
Leger van Versailles met het vernietigen van de parijse commune.
Correct, jij mag!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:15 schreef Iblardi het volgende:
1. Generaal Charles Gordon.
2. "Chinese" Gordon.
3. Gedood door islamitische rebellen bij de val van het Egyptische Khartoem, dat hij verdedigde.
4. Hmm, de Britten veroveren de Soedan in de Mahdi-oorlog? Specifieker weet ik het niet. Moderne geschiedenis is niet mijn sterkste punt.
Was het eerste waar ik aan moest denken. Jammer dat ik hier niet eerder kwamquote:Op zondag 24 januari 2010 12:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Richard I van Engeland en Saladin
Derde kruistocht dunkt mij
De kruistocht faalde Jerusalem bleef in handen van de moslims
Was wel een moeilijke om achter te komen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Iblardi op 28-01-2010 01:37:25 ]
quote:Op woensdag 27 januari 2010 02:10 schreef Iblardi het volgende:
Vooruit dan.
[ afbeelding ]
1. Onder welke -spreekwoordelijk geworden- naam kennen wij deze gebeurtenis? In welk jaar speelde die zich af?
2. Wat is de globale historische context? En wat de specifieke?
3. Welke drie historisch identificeerbare personen zijn hier afgebeeld?
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:39 schreef zuiderbuur het volgende:
Klopt het dat die man helemaal rechtsboven een slaaf is?
1. De Zeeslag bij Vigo.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:52 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik dacht het wel.
[ afbeelding ]
1. Om welke zeeslag gaat het hier?
2. Welke landen waren er bij betrokken?
3. Hoe heette het europese conflict waar deze slag deel vanuit maakte?
4. Welke netto effect had deze zeeslag voor Amsterdam in het bijzonder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hint 2: (voor de vijfde vraag) de plaats waar dit verdrag is getekend mbt op deze vraag dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Haha tsja als je dat kriebelwerk kan lezen veel respect,quote:Op vrijdag 23 april 2010 05:25 schreef Iblardi het volgende:
Tip: regel 5 bevat de naam van het verdrag.
Goed, correct,quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:32 schreef Valid het volgende:
Verdrag van Tordesillas van 1494. Na de eerste ontdekkingsreizen regelde Portugal en Castillie (uiteraard onder leiding van de paus) in dit verdrag de ' verdeling' van de wereld. Er werd een lijn getrokken door de Atlantische Oceaan. Castilie kreeg alles ten westen van die lijn en Portugal alles ten oosten. Brazilie was nog niet ontdekt maar bleek later voor een deel ten oosten van de lijn te liggen, daardoor werd dat Portugees bezit.
Nadat Ferdinand Magellaan rond de wereld was gevaren werd er in 1529 het verdrag van Zaragoza getekend, waardoor de lijn werd doorgetrokken door de Stille Oceaan zodat ook aan de andere kant van de wereld duidelijk was wie (nog steeds Portugal en Castilie) welk deel bezat.
Oke, dan lijkt dit me wel een leuke:quote:
Lijkt me goed. Ik zal me dan ook maar even voorstellen: ik ben dus Validquote:Op zondag 25 april 2010 16:34 schreef DeParo het volgende:
Valid +1
Om het iets interessanter te maken stel ik voor dat we deze ranglijst opnieuw proberen.
Per maand een nieuwe we lopen nu vast even vooruit als proef.
1 Valid
Inderdaadquote:Op maandag 26 april 2010 19:15 schreef Brouw-Meester het volgende:
het centraal comité opgericht in 1912 in Rusland? Leidde uiteindelijke tot de februari revolutie in 1917?
Denk niet dat het goed is...
Het zijn niet echt mensen met heel erg veel bekendheid in deze tijd.quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:16 schreef Brouw-Meester het volgende:
die met dat brilletje komt me zo alejezus bekend voor, daar gaat mn nachtrust....
Het schrift is volgens mij Georgisch (of Armeens), en de fotos zien eruit als einde 19e, begin 20e eeuw.quote:Op zondag 25 april 2010 23:23 schreef DeParo het volgende:
Ja, het is simpel, antwoord goed (mod bepaalt mag altijd hints en dergelijke geven)
puntje erbij![]()
.
Eigenlijk moet jij dit dan doen maar voor de goede orde haha.
DeParo +1
1 Valid
1 DeParo
----
Vraag:
[ afbeelding ]
1. Wie zijn dit (namen niet nodig).
2. Welke datum speelt dit zich af en waar.
3. Waar was dit de voorbode van en noem de gevolgen.
Zijn dit slachtoffers van de Armeense genocide?quote:Op dinsdag 27 april 2010 00:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Inderdaad
sorry![]()
.
Dan maar een Tip.
Sommige landen willen de gebeurtenis met betrekking tot dit onderwerp niet erkennen.
Helemaal goed! ericr +1quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:58 schreef Ericr het volgende:
Marinus van der Lubbe
Rijksdagsbrand
kop er af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |