Maar omdat jij je iets niet kan voorstellen, wil dat niet zeggen dat het niet waar kan zijn, natuurlijkquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Borstvoeding heeft daar geen invloed op. Ik kan het me niet voorstellen, dat een baby dus als hij borstvoeding zou hebben gekregen een paar punten meer qua IQ zou hebben. Het is te kort door de bocht, er spelen veel meer zaken mee om tot een bepaalde intelligentie te komen.
hangt dat af van borstvoeding danquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:43 schreef owlet het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen intelligent zijn en meer potentie tot het ontwikkelen van een grotere intelligentie hebben.
En dat is dus precies wat ik zeg. Borstvoeding krijgen heeft een positieve werking op de ontwikkeling van de hersenen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Borstvoeding heeft daar geen invloed op. Ik kan het me niet voorstellen, dat een baby dus als hij borstvoeding zou hebben gekregen een paar punten meer qua IQ zou hebben. Het is te kort door de bocht, er spelen veel meer zaken mee om tot een bepaalde intelligentie te komen.
Alleen wordt het dus vaak gebracht op een manier alsof je er intelligente kinderen van krijgt. In voorlichtingscampagnes bv.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:52 schreef owlet het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik zeg. Borstvoeding krijgen heeft een positieve werking op de ontwikkeling van de hersenen.
Maar aangezien intelligentie zo lastig te meten is en er zo veel meer factoren mee spelen kan je niet zeggen dat kinderen die borstvoeding krijgen per definitie slimmer zijn.
Zie mijn antwoord hier boven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
hangt dat af van borstvoeding dan
Vreemd. Die link die ik net had gevonden zegt wat anders.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:56 schreef owlet het volgende:
Maar het is wel bewezen dat kinderen die BV krijgen een andere hersenontwikkeling hebben dan kinderen die KV krijgen. Subtiel, waarschijnlijk nooit merkbaar aan de buitenkant en ook wat mij betreft geen punt om mensen die KV geven mee om de oren te slaan.
Maar het is wel een verschil
Dus degenen die twijfels hebben aan de grote voordelen van borstvoeding zijn gefinancierd door een kunstvoedingsfabrikant?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is handig om te letten op wie dat onderzoek gefinancierd heeft: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Als het gefinancierd is door een kunstvoedingfabrikant, is het nogal logisch dat gezegd wordt dat kv even goed is als bv. Dat is namelijk goed voor de omzet.
Vaak wel ja. Die hoogleraar Sauer die al eerder genoemd is, is nogal een bekende. Die is in dienst van Nutricia en dat is een duidelijk geval van 'wiens brood men eet'...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus degenen die twijfels hebben aan de grote voordelen van borstvoeding zijn gefinancierd door een kunstvoedingsfabrikant?
Ik vind zo een paar links die me onafhankelijk lijken hoor. Google maar op 'borstvoeding'' en 'intelligentie'
http://www.henw.org/archi(...)iq-van-kinderen.html
Nogmaals, google maar op borstvoeding en intelligentie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Pvoesss het volgende:
En nu geef je een linkje? en nu denken we oooohh ze heeft helemaal gelijk..![]()
Wat geloof ik niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Pvoesss het volgende:
Nou de discussie is wel heel netjes toch.
Er staat voldoende juiste informatie, we weten het allemaal ondertussen wel.
Alleen zo jammer dat iemand steeds dingen niet wil geloven.
Dan denk ik waar doen we de moeite nog voor![]()
Ik kan wel weer 13 keer hetzelfde gaan vertellen als wat al duidelijk is.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ik weet wel zeker dat de geleerden er nog niet uit zijn!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:54 schreef Pvoesss het volgende:
Jij weet toch zeker dat borstvoeding daar geen invloed op heeft? Dus wat boeien die onderzoeken.
Ik zou onderzoeker worden als ik jou was.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:02 schreef amaranta het volgende:
Ik ga dit jaar gewoon de som op de proef nemen.
Bij de cito toets van groep 8 zal ik de scores eens onder de loep nemen. BV kids vs FV kids.
Oke?
We komen er zo rond mei/juni op terug !
Goeie vraag! Waarom doen jullie die moeite eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Pvoesss het volgende:
Nou de discussie is wel heel netjes toch.
Er staat voldoende juiste informatie, we weten het allemaal ondertussen wel.
Alleen zo jammer dat iemand steeds dingen niet wil geloven.
Dan denk ik waar doen we de moeite nog voor![]()
Ik kan wel weer 13 keer hetzelfde gaan vertellen als wat al duidelijk is.
Nogmaals, borstvoeding is beter, ik heb nergens gezegd dat dit niet zo is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
en n_z, als de wetenschappers er nog niet uit zijn, hoe weet jij dan wel zeker dat bv niet beter is dan fv?
op welke basis trek jij al die onderzoeken in twijfel en verkondig je dat alsof je de waarheid in pacht hebt?
ik geloof dat de mensen dat bedoelen.
Bij mijn volgende kindje ga ik het zeker weer proberen met borstvoeding.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie vraag! Waarom doen jullie die moeite eigenlijk?
Zij ziet het bijzondere nut van bv niet en geeft dat dus ook niet aan haar eigen kind.
Klaar dan toch?
voor intelligentie/opleidingsniveau van de moeder kan gecorrigeerd worden in de analyses, dus dat zou men moeten kunnen uitfilteren. ik heb in elk geval van een grootschalig onderzoek in engeland gehoord waarin de gunstige effecten van BV op allerlei uitkomst-variabelen in de ontwikkeling ook na correctie voor dat soort scheve verdelingen in de steekproef overeind bleven. ik heb nu even geen tijd om de link ernaar op te zoeken, sorry. morgen misschien.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nogmaals, borstvoeding is beter, ik heb nergens gezegd dat dit niet zo is.
Het verkleind de kans op eczeem en allergieen, dat is bewezen en zal ik ook niet betwisten. Ook is het contact met je kind veel intiemer als je borstvoeding geeft, dat is gewoon zo.
Maar ik betwijfel of borstvoeding voor de intelligentie van je kind beter is. Kinderen die borstvoeding krijgen zijn uiteindelijk meestal intelligenter omdat hun moeder al hoger opgeleid en dus intelligenter is.
Men is daar nog niet over uit, dus wat dat betreft is borstvoeding, denk ik, niet beter.
Lekker, hè?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:52 schreef Joshua. het volgende:
Ik geef nu al ruim 11 maanden borstvoeding.
Mijn kindje is nog nooit ziek geweest en het scheelt een hele boel geld.
Voorlopig wil ik nog wel even ermee doorgaan.
Mja, of ze ziek worden is echt wel van meer afhankelijk, bijv of ze naar een kdv gaan en of er niet een of andere nare besmettelijke ziekte (zeg een mexicaanse griep) rondwaart. Senna is echt heel erg ziek geweest, maar goed, wie weet hoeveel zieker ze zou zijn geweest als ze geen bv had gehad.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Lekker, hè?Die van mij ook niet, alleen 6de ziekte. En daar had ze veel minder last van dan omschreven staat in het standaard ziektebeeld, echt ziek was ze niet. Geen idee of dat aan de bv lag, though, misschien gebeurt dat wel vaker met kinderziekten?
mwoch. selene is nu bijna anderhalf en die is ook nog nooit echt ziek geweest. een keertje 6de ziekte waar we nauwlijks wat van gemerkt hebben, en een dag koorts na de eerste griepprik. er is ook zoiets als gewoon mazzel hebben hoor. het is toch zeker geen competitie ofzo?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Lekker, hè?Die van mij ook niet, alleen 6de ziekte. En daar had ze veel minder last van dan omschreven staat in het standaard ziektebeeld, echt ziek was ze niet. Geen idee of dat aan de bv lag, though, misschien gebeurt dat wel vaker met kinderziekten?
Wacht maar tot hij-zij naar school gaatquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:52 schreef Joshua. het volgende:
Ik geef nu al ruim 11 maanden borstvoeding.
Mijn kindje is nog nooit ziek geweest en het scheelt een hele boel geld.
Voorlopig wil ik nog wel even ermee doorgaan.
*denialmodus on*Annicka gaat nooit naar school, die blijft altijd lief en klein en niet groot...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:05 schreef Smikke het volgende:
[..]
Wacht maar tot hij-zij naar school gaat![]()
Herinnert zich het eerste kwartaal van vorig jaar nog: wij kregen een virus-update van ongekend formaat.
Oh jij hebt er ook zo eenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Annicka gaat nooit naar school, die blijft altijd lief en klein en niet groot...
Wacht maar tot ze naar school mogen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 23:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
*denialmodus on*Annicka gaat nooit naar school, die blijft altijd lief en klein en niet groot...Het onderzoek zegt het zelf...
*denialmodus off*
Bij hun geboorte scheelde ze nog geen cm.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:37 schreef trui het volgende:
jaja, dat begrijp ik ook wel.
snakelady, fivehorizons wil graag weten of ze wel ongeveer even lang waren bij de geboorte.
je zou inderdaad de groeicurves naast elkaar moeten leggen, dat zegt meer.
En eh, hoe zie je dat dan? Kleur, lengte van het haar? Meer sproeten? Grotere voeten?quote:Op donderdag 23 september 2010 17:15 schreef Joshua. het volgende:
Mijn kind is nu bijna 20 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding.
Ik heb het altijd heel erg makkelijk gevonden en goedkoop.
Ik denk ook dat het gezonder is je ziet altijd wel het verschil tussen een kindje dat borstvoeding krijgt of flessen voeding.
En hij is nog nooit ziek geweest.
Ze zijn veel mooier en lieverquote:Op donderdag 23 september 2010 17:32 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
En eh, hoe zie je dat dan? Kleur, lengte van het haar? Meer sproeten? Grotere voeten?
Hmm oke dan heb ik blijkbaar 2 hele lelijke kinderenquote:Op donderdag 23 september 2010 17:37 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ze zijn veel mooier en lieverDat zie je toch zo!
Ik ook een wel heul lelijk en heel ziekelijk ongezond kind want heeft nog nooit bv gehad, het arme jochquote:Op donderdag 23 september 2010 17:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hmm oke dan heb ik blijkbaar 2 hele lelijke kinderen
quote:Op donderdag 23 september 2010 17:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee, niet heel lelijk maar wel minder mooi!
Alhoewel...
nou ik zie echt geen verschil tussen die van mij hoor.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:15 schreef Joshua. het volgende:
Ik denk ook dat het gezonder is je ziet altijd wel het verschil tussen een kindje dat borstvoeding krijgt of flessen voeding.
Welk verschil zie je dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 17:15 schreef Joshua. het volgende:
voor hoelang moet dat aanhouden dan?quote:Op donderdag 23 september 2010 21:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het schijnt dat je het kunt ruiken. Ik heb begrepen dat kindjes die voltijd bv krijgen een 'zoetere' lichaamsgeur hebben? Ik heb nooit echt de proef op de som kunnen nemen, ik kwam/kom niet zo heel vaak kleine kindjes tegen. En om nu meteen je neus in de wandelwagenbak te steken om te kijken of je daadwerkelijk kunt ruiken of het bv krijgt of niet is ook weer zoiets...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |