abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:30:47 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76457341
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nogmaals, borstvoeding is beter, ik heb nergens gezegd dat dit niet zo is.

Het verkleind de kans op eczeem en allergieen, dat is bewezen en zal ik ook niet betwisten. Ook is het contact met je kind veel intiemer als je borstvoeding geeft, dat is gewoon zo.
Maar ik betwijfel of borstvoeding voor de intelligentie van je kind beter is. Kinderen die borstvoeding krijgen zijn uiteindelijk meestal intelligenter omdat hun moeder al hoger opgeleid en dus intelligenter is.
Men is daar nog niet over uit, dus wat dat betreft is borstvoeding, denk ik, niet beter.
voor intelligentie/opleidingsniveau van de moeder kan gecorrigeerd worden in de analyses, dus dat zou men moeten kunnen uitfilteren. ik heb in elk geval van een grootschalig onderzoek in engeland gehoord waarin de gunstige effecten van BV op allerlei uitkomst-variabelen in de ontwikkeling ook na correctie voor dat soort scheve verdelingen in de steekproef overeind bleven. ik heb nu even geen tijd om de link ernaar op te zoeken, sorry. morgen misschien.
in de haak.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:18:18 #127
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_76460200
Ik dacht dat het al algemeen bekend was dat de groeicurve bij BV lager ligt dan die van kunstvoeding.
Iris heeft een jaar BV gehad en voor nummer 2 staat dat ook op het programma als dat gaat lukken.
Maar je merkt inderdaad dat de kunstvoedingsindustie er veel aan gelegen is om BV op zoveel mogelijk manieren te ontmoedigen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:39:08 #128
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76461298
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:52 schreef Joshua. het volgende:
Ik geef nu al ruim 11 maanden borstvoeding.
Mijn kindje is nog nooit ziek geweest en het scheelt een hele boel geld.
Voorlopig wil ik nog wel even ermee doorgaan.
Lekker, hè? Die van mij ook niet, alleen 6de ziekte. En daar had ze veel minder last van dan omschreven staat in het standaard ziektebeeld, echt ziek was ze niet. Geen idee of dat aan de bv lag, though, misschien gebeurt dat wel vaker met kinderziekten?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 22:43:36 #129
5428 crew  miss_sly
pi_76461543
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Lekker, hè? Die van mij ook niet, alleen 6de ziekte. En daar had ze veel minder last van dan omschreven staat in het standaard ziektebeeld, echt ziek was ze niet. Geen idee of dat aan de bv lag, though, misschien gebeurt dat wel vaker met kinderziekten?
Mja, of ze ziek worden is echt wel van meer afhankelijk, bijv of ze naar een kdv gaan en of er niet een of andere nare besmettelijke ziekte (zeg een mexicaanse griep) rondwaart. Senna is echt heel erg ziek geweest, maar goed, wie weet hoeveel zieker ze zou zijn geweest als ze geen bv had gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76461632
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

mwoch. selene is nu bijna anderhalf en die is ook nog nooit echt ziek geweest. een keertje 6de ziekte waar we nauwlijks wat van gemerkt hebben, en een dag koorts na de eerste griepprik. er is ook zoiets als gewoon mazzel hebben hoor. het is toch zeker geen competitie ofzo?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:05:33 #131
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_76462623
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:52 schreef Joshua. het volgende:
Ik geef nu al ruim 11 maanden borstvoeding.
Mijn kindje is nog nooit ziek geweest en het scheelt een hele boel geld.
Voorlopig wil ik nog wel even ermee doorgaan.
Wacht maar tot hij-zij naar school gaat
Herinnert zich het eerste kwartaal van vorig jaar nog: wij kregen een virus-update van ongekend formaat.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:10:38 #132
12913 GreatWhiteSilence
pi_76462864
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:05 schreef Smikke het volgende:

[..]

Wacht maar tot hij-zij naar school gaat
Herinnert zich het eerste kwartaal van vorig jaar nog: wij kregen een virus-update van ongekend formaat.
*denialmodus on*Annicka gaat nooit naar school, die blijft altijd lief en klein en niet groot... Het onderzoek zegt het zelf... *denialmodus off*
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76462912
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Annicka gaat nooit naar school, die blijft altijd lief en klein en niet groot...
Oh jij hebt er ook zo een
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:13:17 #134
12913 GreatWhiteSilence
pi_76462997
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:11 schreef beefcake het volgende:

[..]

Oh jij hebt er ook zo een
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:06:23 #135
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_76465534
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

*denialmodus on*Annicka gaat nooit naar school, die blijft altijd lief en klein en niet groot... Het onderzoek zegt het zelf... *denialmodus off*
Wacht maar tot ze naar school mogen.
*Herinnert zich nog hoezeer de muppets op hun moeder uitgekeken raakten
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:19:48 #136
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_76470290
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:37 schreef trui het volgende:
jaja, dat begrijp ik ook wel.
snakelady, fivehorizons wil graag weten of ze wel ongeveer even lang waren bij de geboorte.
je zou inderdaad de groeicurves naast elkaar moeten leggen, dat zegt meer.
Bij hun geboorte scheelde ze nog geen cm.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86728228
Ik heb de 1e bijna een jaar en de 2e 1,5 bv gegeven. Ik ben er een grote voorstander van en dan meer voor mezelf en het kind (gevoel van geborgenheid), dan het gezonde aspect daaraan.
Fles/poeder-voeding stoppen ze natuurlijk helemaal vol met al het gezonde en vandaar dat kinderen daardoor harder groeien. BV zal dan ook meer gaan om de antistoffen die je je kind meegeeft.
De 1e was het 1e jaar altijd verkouden en had reflux (terugegeven), nadat hij over stapte van borst naar fles was dat allen over.....Misschien erover heen gegroeid...??
De jongste is nooit ziek geweest en spuugde als baby ook vrijwel niet.

Flesvoeding ontmoedigd trouwens helemaal niet.... De fabrikanten zijn zelfs verboden reclame te maken voor flesvoeding onder de 6 mnd. Dus dat klopt niet. En daarbij is tegenwoordig niets zo hip als bv geven en juist dat word helemaal aangemoedigd!

Kijk anders eens op borstvoeding.com/groeicurve
Je kunt je daar ook aanmelden en zo hou je de lijnen van je eigen kindje bij, erg handig voor kinderen die onder het gemiddelde van het consultatiebureau zitten ivm bv.

Antistoffen doet eem kind ook op door alle invloeden van buitenaf, KDV, ouder die werkt in de zorg, zandbak, broer/zus en noem maar op.
  woensdag 22 september 2010 @ 22:15:24 #138
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_86730597
Nou mijn kind had nergens last van hoor, groeide als kool nml.
Dus ik denk dat het persoonlijk is, heb je volle melk of halfvolle en dit is geen geintje oid
Snollebolt
pi_86755768
Mijn kind is nu bijna 20 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding.
Ik heb het altijd heel erg makkelijk gevonden en goedkoop.
Ik denk ook dat het gezonder is je ziet altijd wel het verschil tussen een kindje dat borstvoeding krijgt of flessen voeding.
En hij is nog nooit ziek geweest.
pi_86756400
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:15 schreef Joshua. het volgende:
Ik denk ook dat het gezonder is je ziet altijd wel het verschil tussen een kindje dat borstvoeding krijgt of flessen voeding.
En eh, hoe zie je dat dan? Kleur, lengte van het haar? Meer sproeten? Grotere voeten?
  donderdag 23 september 2010 @ 17:37:37 #141
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86756595
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:32 schreef Pyttpytt het volgende:

[..]

En eh, hoe zie je dat dan? Kleur, lengte van het haar? Meer sproeten? Grotere voeten?
Ze zijn veel mooier en liever :P Dat zie je toch zo!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86756714
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:37 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ze zijn veel mooier en liever :P Dat zie je toch zo!
Hmm oke dan heb ik blijkbaar 2 hele lelijke kinderen ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86756937
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

Hmm oke dan heb ik blijkbaar 2 hele lelijke kinderen ;)
Ik ook een wel heul lelijk en heel ziekelijk ongezond kind want heeft nog nooit bv gehad, het arme joch
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 23 september 2010 @ 17:49:19 #144
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_86756946
Nee, niet heel lelijk maar wel minder mooi!
Alhoewel...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_86757813
quote:
Op donderdag 23 september 2010 17:49 schreef RockabeIIa het volgende:
Nee, niet heel lelijk maar wel minder mooi!
Alhoewel...
:D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86758103
quote:
nou ik zie echt geen verschil tussen die van mij hoor.
de oudste heeft 5.5 maand bv gehad en de jongste 10 dagen.
ze hebben beiden nog steeds een vouwtje in hun armpjes hoor.
zie echt geen verschil. daarbij ken ik genoeg kinderen die fles krijgen en zo dun als een takje zijn.
dus vind het een beetje onzin dat je het altijd ziet.

als ik langer kon geven had ik het gedaan maar met mijn bv kon ik niet tegen een hongerzakje op. ze had gewoon voeding voor hongerige baby's nodig. daar kon ik echt niet tegenop.

de oudste die hield na 3 maanden op met drinken ik kreeg haar met geen mogelijkheid aan de borst en heb ik nog 2.5 maand uit de vriezer kunnen geven en wat ik nog kolfde. :D
tja wat verschil betreft valt het reuze mee. de jongste is kleiner terwijl zij een vol jaar fles heeft gehad.
maar volgens de curve zit ze net onder gemiddeld.
mama van 3 kids!
  donderdag 23 september 2010 @ 21:08:30 #147
12913 GreatWhiteSilence
pi_86765710
Het schijnt dat je het kunt ruiken. Ik heb begrepen dat kindjes die voltijd bv krijgen een 'zoetere' lichaamsgeur hebben? Ik heb nooit echt de proef op de som kunnen nemen, ik kwam/kom niet zo heel vaak kleine kindjes tegen. En om nu meteen je neus in de wandelwagenbak te steken om te kijken of je daadwerkelijk kunt ruiken of het bv krijgt of niet is ook weer zoiets... :P
pi_86765897
quote:
Welk verschil zie je dan?

Verder vind ik het maar grote onzin maar dat is mijn mening.
pi_86767643
quote:
Op donderdag 23 september 2010 21:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het schijnt dat je het kunt ruiken. Ik heb begrepen dat kindjes die voltijd bv krijgen een 'zoetere' lichaamsgeur hebben? Ik heb nooit echt de proef op de som kunnen nemen, ik kwam/kom niet zo heel vaak kleine kindjes tegen. En om nu meteen je neus in de wandelwagenbak te steken om te kijken of je daadwerkelijk kunt ruiken of het bv krijgt of niet is ook weer zoiets... :P
voor hoelang moet dat aanhouden dan?

tja die van mij stonk altijd naar flesvoeding. want had ik haar omgekleed kon ik weer beginnen met omkleding(reflux).
mama van 3 kids!
  donderdag 23 september 2010 @ 22:21:01 #150
12913 GreatWhiteSilence
pi_86769737
Geen idee, in ieder geval tot het moment dat ze vaste voeding/kv krijgen, neem ik aan? Dat geldt hetzelfde voor de ontlasting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')