Maar omdat jij je iets niet kan voorstellen, wil dat niet zeggen dat het niet waar kan zijn, natuurlijkquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Borstvoeding heeft daar geen invloed op. Ik kan het me niet voorstellen, dat een baby dus als hij borstvoeding zou hebben gekregen een paar punten meer qua IQ zou hebben. Het is te kort door de bocht, er spelen veel meer zaken mee om tot een bepaalde intelligentie te komen.
hangt dat af van borstvoeding danquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:43 schreef owlet het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen intelligent zijn en meer potentie tot het ontwikkelen van een grotere intelligentie hebben.
En dat is dus precies wat ik zeg. Borstvoeding krijgen heeft een positieve werking op de ontwikkeling van de hersenen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Borstvoeding heeft daar geen invloed op. Ik kan het me niet voorstellen, dat een baby dus als hij borstvoeding zou hebben gekregen een paar punten meer qua IQ zou hebben. Het is te kort door de bocht, er spelen veel meer zaken mee om tot een bepaalde intelligentie te komen.
Alleen wordt het dus vaak gebracht op een manier alsof je er intelligente kinderen van krijgt. In voorlichtingscampagnes bv.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:52 schreef owlet het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat ik zeg. Borstvoeding krijgen heeft een positieve werking op de ontwikkeling van de hersenen.
Maar aangezien intelligentie zo lastig te meten is en er zo veel meer factoren mee spelen kan je niet zeggen dat kinderen die borstvoeding krijgen per definitie slimmer zijn.
Zie mijn antwoord hier boven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
hangt dat af van borstvoeding dan
Vreemd. Die link die ik net had gevonden zegt wat anders.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:56 schreef owlet het volgende:
Maar het is wel bewezen dat kinderen die BV krijgen een andere hersenontwikkeling hebben dan kinderen die KV krijgen. Subtiel, waarschijnlijk nooit merkbaar aan de buitenkant en ook wat mij betreft geen punt om mensen die KV geven mee om de oren te slaan.
Maar het is wel een verschil
Dus degenen die twijfels hebben aan de grote voordelen van borstvoeding zijn gefinancierd door een kunstvoedingsfabrikant?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is handig om te letten op wie dat onderzoek gefinancierd heeft: wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Als het gefinancierd is door een kunstvoedingfabrikant, is het nogal logisch dat gezegd wordt dat kv even goed is als bv. Dat is namelijk goed voor de omzet.
Vaak wel ja. Die hoogleraar Sauer die al eerder genoemd is, is nogal een bekende. Die is in dienst van Nutricia en dat is een duidelijk geval van 'wiens brood men eet'...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus degenen die twijfels hebben aan de grote voordelen van borstvoeding zijn gefinancierd door een kunstvoedingsfabrikant?
Ik vind zo een paar links die me onafhankelijk lijken hoor. Google maar op 'borstvoeding'' en 'intelligentie'
http://www.henw.org/archi(...)iq-van-kinderen.html
Nogmaals, google maar op borstvoeding en intelligentie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:36 schreef Pvoesss het volgende:
En nu geef je een linkje? en nu denken we oooohh ze heeft helemaal gelijk..![]()
Wat geloof ik niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Pvoesss het volgende:
Nou de discussie is wel heel netjes toch.
Er staat voldoende juiste informatie, we weten het allemaal ondertussen wel.
Alleen zo jammer dat iemand steeds dingen niet wil geloven.
Dan denk ik waar doen we de moeite nog voor![]()
Ik kan wel weer 13 keer hetzelfde gaan vertellen als wat al duidelijk is.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ik weet wel zeker dat de geleerden er nog niet uit zijn!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:54 schreef Pvoesss het volgende:
Jij weet toch zeker dat borstvoeding daar geen invloed op heeft? Dus wat boeien die onderzoeken.
Ik zou onderzoeker worden als ik jou was.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:02 schreef amaranta het volgende:
Ik ga dit jaar gewoon de som op de proef nemen.
Bij de cito toets van groep 8 zal ik de scores eens onder de loep nemen. BV kids vs FV kids.
Oke?
We komen er zo rond mei/juni op terug !
Goeie vraag! Waarom doen jullie die moeite eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:41 schreef Pvoesss het volgende:
Nou de discussie is wel heel netjes toch.
Er staat voldoende juiste informatie, we weten het allemaal ondertussen wel.
Alleen zo jammer dat iemand steeds dingen niet wil geloven.
Dan denk ik waar doen we de moeite nog voor![]()
Ik kan wel weer 13 keer hetzelfde gaan vertellen als wat al duidelijk is.
Nogmaals, borstvoeding is beter, ik heb nergens gezegd dat dit niet zo is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:42 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
en n_z, als de wetenschappers er nog niet uit zijn, hoe weet jij dan wel zeker dat bv niet beter is dan fv?
op welke basis trek jij al die onderzoeken in twijfel en verkondig je dat alsof je de waarheid in pacht hebt?
ik geloof dat de mensen dat bedoelen.
Bij mijn volgende kindje ga ik het zeker weer proberen met borstvoeding.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goeie vraag! Waarom doen jullie die moeite eigenlijk?
Zij ziet het bijzondere nut van bv niet en geeft dat dus ook niet aan haar eigen kind.
Klaar dan toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |