ik hoop het welquote:Op zondag 3 januari 2010 23:01 schreef fratsman het volgende:
TVP!Stiekum ook Debiteuren/Crediteuren?
quote:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:36 schreef Palomar het volgende:
Is dit een nieuwe aflevering? Of gewoon herhaling? Want die heb ik allemaal al 10x gezien
quote:Geen van de Jiskefet-figuren werd binnen zo korte tijd zo populair als het driemanschap Kerstens, Kamphuijs en Van Binsbergen, oftewel de Lullo’s.
Oorspronkelijk begonnen als persiflage op het corpsballenleven, groeiden de Lullo’s binnen enkele weken uit tot een waar fenomeen: overal werden zij geciteerd en geïmiteerd, nog het meest door degenen die zij bespotten: de ballen. De werkelijkheid bleek weer eens absurder dan Herman Koch, Kees Prins en Michiel Romeyn hadden kunnen bedenken. De VPRO herhaalt deze 8-delige serie vanaf 6 januari 2010.
En vanaf 17 maart zendt de VPRO 8 delen uit van de serie Crediteuren/Debiteuren. Deze legendarische serie die de heren van Jiskefet maakte om de ‘mensen ook op een hele klassieke ouderwetse manier ontzettend te laten lachen’ hebben hun effect niet gemist. Jaren na de eerste uitzending klinkt het ‘goeiesmorgens’ nog steeds door menig bedrijfskantine…
Uitzending: Lullo’s: vanaf 6 januari 2010, ca. 21.55 uur, Ned.3
Crediteuren/Debiteuren: vanaf 17 maart 2010, ca. 21.55 uur
http://weblogs.vpro.nl/nieuws/2010/01/04/jiskefet/
Nieuwe aflevering met Kort Kelder als 4de bal.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:36 schreef Palomar het volgende:
Is dit een nieuwe aflevering? Of gewoon herhaling? Want die heb ik allemaal al 10x gezien
Die kennen het niet wilde je zeggen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:49 schreef Adelante het volgende:
Ah, zo eens even kijken. Ben benieuwd of het weer een rage wordt onder een nieuwe generatie studenten.
Die pissen nog steeds in de wasbak.quote:Op woensdag 6 januari 2010 21:49 schreef Adelante het volgende:
Ah, zo eens even kijken. Ben benieuwd of het weer een rage wordt onder een nieuwe generatie studenten.
hidden sound systemquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:55 schreef DrDentz het volgende:
Of die gasten met al die nieuwste snufjes?Oa. unhearable audiosoundsystem ofzo.
Nee, maar het "he lullo, nog geneukt?" was wel redelijk uitgestorven tochquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die kennen het niet wilde je zeggen?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:00 schreef tong80 het volgende:
Trouwens in maart wordt crediteuren debiteuren herhaald.
Jawel de Lullo's en Debiteuren Crediteuren waren een onderdeel van een Jiskeft programma.quote:
Maar dan klopt de aankondiging niet toch? Jiskefet wordt dus herhaalt en niet De Lullo'squote:Op woensdag 6 januari 2010 22:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jawel de Lullo's en Debiteuren Crediteuren waren een onderdeel van een Jiskeft programma.
Ik heb de TT niet verzonnen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:05 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar dan klopt de aankondiging niet toch? Jiskefet wordt dus herhaalt en niet De Lullo's
Ook de teletekst heeft het over de lullo's ipv jiskefetquote:
Lijkt het wel op, bij de beschrijving staat "Lullo's in Oostenrijk", dit is veel, maar dat iig niet.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:11 schreef tong80 het volgende:
Hebben ze de verkeerde band ingestart ?
Die Lullo's in Oostenrijk is briljant...dat die Derrick-achtige gast ook langs komtquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt het wel op, bij de beschrijving staat "Lullo's in Oostenrijk", dit is veel, maar dat iig niet.
Wist je al wat ging komen?quote:Op zondag 3 januari 2010 23:05 schreef Falco het volgende:
Pizza met artisjokkenhartjes maar dan zonder die artisjokkenhartjes!
Die worden later weer opnieuw uitgezondenquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:18 schreef Ringo het volgende:
Ik vond maar twee of drie Lullo-afleveringen de moeite waard. Typetjes raakten al snel uitgemolken, vond ik.
Debiteuren crediteuren daarentegen vond ik briljant, absolute klassieker.
Wat een verschrikkelijke domme kut is datquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:26 schreef Apostrof het volgende:
WAS DIT HET? EN NU OOK NOG SARA KROOS NEEEEEE
Dat heb je soms met herhalingen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:18 schreef OldJeller het volgende:
Dit kennen we toch allemaal al.. oud!
quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:55 schreef Djeez het volgende:
Ik heb ze allemaal tig keer gezien, maar toch weer opgenomen en gekeken. Kijken of we het morgen weer over neuken gaan hebben op het werk
quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:08 schreef Miam het volgende:
Oeh gemist. heb het ook nog op videoband. geweldig, wat een vermaak!
ik vind D/C ook veel leuker dan de lullo's. Sowieso vind ik Jiskefet wel leuk, maar D/C is met stip mijn favoriet. Vooral de scene met het stiftenquote:Op woensdag 6 januari 2010 22:18 schreef Ringo het volgende:
Ik vond maar twee of drie Lullo-afleveringen de moeite waard. Typetjes raakten al snel uitgemolken, vond ik.
Debiteuren crediteuren daarentegen vond ik briljant, absolute klassieker.
I know.quote:
Die is leuk, met dat pak van Opa op zolder!quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:11 schreef Tim86 het volgende:
Aan de promo te zien zenden ze nu uit wat vorige week in de tv gids stond..Die Lullo uitzending op vakantie met die Duitsers enzo
Wim van Nijssel, mijn favoriet!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Leuk dat Jiskefet op herhaling gaat, maar jammer dat het weer het overbekende werk is. De lullo's, Debiteuren/Crediteuren, etc. Hardstikke leuk, maar ik had liever dat ze weer eens wat minder bekende sketches gingen uitzenden. Het wat meer absurdistische werk, wat soms tragikomische kanten had. Bijv. de zalfman die in z'n eentje aan het voetballen is op een trapveldje, en dan wordt z'n tube zalf meegenomen door twee mannen in hazmatsuit. Of de drie Peters die met een wasmachine door het bos sjouwen. Of die treurige Willie met z'n brieven aan Capriccio. Of wat te denken van deze?
Kinderpindakaas!quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:... Of de drie Peters die met een wasmachine door het bos sjouwen. ...
Voorlopig wel.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:28 schreef Geerd het volgende:
Elke woensdag?
Die ken ik niet?quote:Op maandag 18 januari 2010 10:14 schreef bloodymary het volgende:
Hopelijk doen ze ook nog: heb jij gezegd dat ik een lul was..? Die vind ik ook geweldig!
Piet Paulusma ?quote:
Ik ken ook Adolf Hitler.quote:
Geloof het wel ja.quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:07 schreef henkde_j het volgende:
Is dit met:
Ik ben verliefd! Godverdomme!
Ik wel. Letterlijkquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:14 schreef henkde_j het volgende:
Haha dat kon ik mij niet meer herinneren
Jaaaa... dat geeft vlekken.quote:
quote:
Kerstens.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:33 schreef henkde_j het volgende:
Ook mooi hoe Kamphuijs nog even binnen kwam vallen
ik zit wel eens te denken wat zij denkt wanneer verschoor weer eens zit te vloekenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:24 schreef henkde_j het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat een van die achtergrond dames nu bij de EO werkt![]()
[ afbeelding ]
Niks waarschijnlijk typisch gevalletje ''ik wordt christen als ik geld nodig heb'' maar hehe ik heb me kapotgelachen met die laatste sketchquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:21 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ik zit wel eens te denken wat zij denkt wanneer verschoor weer eens zit te vloeken
Mooi geld hadden we toen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:20 schreef Djeez het volgende:
Maar ik word wel altijd een tikje melangolisch van al die biljetten van 100 piek in de skybox
Meesterlijk! Bijna net zo geniaal als:quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:09 schreef Ambrosius het volgende:
"Ik studeer, psychologie."
- "Wat studeer je?", geniaal dit stuk met Kamphujs.
Vanmiddag in college zei een docent ook Sante.quote:
Dit is gewoon het enige programma samen met VI waar ik echt tijd voor vrij maakquote:
quote:DWDD. De gasten van maandag 15 maart zijn: Michiel Romeyn, Herman Koch en Kees Prins (als de Lullo's)
Ik zoek nog steeds die scene met dat optreden in de skybox op youtube..quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:54 schreef bloodymary het volgende:
En of! Kijk hier maar eens hoe tof hij danst!
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:09 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Ik zoek nog steeds die scene met dat optreden in de skybox op youtube..
Nee, die eerstequote:
een jaar of 20 was ze denk ik toen of niet?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:13 schreef Evertjan het volgende:
was haar 1e tv optreden geloof ik. Lekkere geile blik had ze toen
Ik denk jonger.quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
een jaar of 20 was ze denk ik toen of niet?
Later zelfs: Uitzenddatum 10 november 2002quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:27 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ze is van 1976, dit was toch ergens halverwege jaren 90?
Zo laat?quote:Op woensdag 17 maart 2010 22:33 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Later zelfs: Uitzenddatum 10 november 2002
http://www.jiskefet.net/jiskefet/2002.html
quote:Op maandag 29 maart 2010 13:12 schreef Cynix ® het volgende:
Hoe heette die aflevering in dat bootje, met Carice van Houten?
Ik was erbijquote:
Ik ga woensdag, zou je me kunnen zeggen tot hoe laat het ongeveer duurdequote:
Tot 23:05 gisteren. Het begon pas om 20:30 (leek gepland) en er was ook pauze.quote:Op zondag 4 april 2010 22:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik ga woensdag, zou je me kunnen zeggen tot hoe laat het ongeveer duurde?
Tot even na elven.quote:Op zondag 4 april 2010 22:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik ga woensdag, zou je me kunnen zeggen tot hoe laat het ongeveer duurde?
Bedankt voor de tip! Morgen zit ik er.quote:Op maandag 5 april 2010 16:33 schreef eentwee het volgende:
Als je vooraan wilt zitten moet je zorgen dat je aan de linkerkant de zaal betreedt zodra de deuren opengaan (rond half acht). Wij stonden boven bij de bar (trap omhoog naast de garderobe) en konden daarvandaan zo helemaal naar voren lopen terwijl aan de rechterkant een traag vooruitschuifelende menigte de rijen vulde.
Eens.quote:Op donderdag 8 april 2010 07:50 schreef TUFKAL het volgende:
Debiteuren crediteuren was het beste m.i.
Bep van Mokum! Niet zomaar Romein!quote:Op woensdag 7 april 2010 15:04 schreef Zwansen het volgende:
Ik vond dat filmpje met Michiel Romein en zn cognac-glas wel het toppunt.![]()
Thanks for reminding!quote:Op woensdag 14 april 2010 08:23 schreef TUFKAL het volgende:
Vanavond op ned3 een registratie van de liveshow
Nou dat weet ik niet, ligt aan rechten enzo.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:46 schreef Mattt het volgende:
[..]
Thanks for reminding!
Zal ook wel terug te zien zijn op uitzendinggemist?
Mooi klote om dat tijdens de wedstrijden uit te zenden ja.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:04 schreef Ad_rem het volgende:
Gaan ze het tijdens een wedstrijd van Ajax uitzenden.. Wat een gigantische lullo's daar bij de publieke omroep.![]()
![]()
Ajax speelt al om 19:00 uur.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:41 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Mooi klote om dat tijdens de wedstrijden uit te zenden ja.
Staat geprogrammeerd.quote:Op woensdag 14 april 2010 08:23 schreef TUFKAL het volgende:
t wordt wel uitgemolkenquote:Op woensdag 14 april 2010 18:59 schreef lachejonge het volgende:
Ik ga ook kijkenKomt trouwens volgens mij in juni dit jaar op dvd.
Ja, maar was niet anders te verwachten. Zometeen begint hetquote:
[TV-TIP] Vanavond Jiskefet. 'Heb je nog geneukt'quote:Op woensdag 14 april 2010 08:23 schreef TUFKAL het volgende:
Maar is wel een leuke studentenstad. Vera, Simplonquote:Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Tommeke het volgende:
Haha, geweldig! Ik heb de DVD liggen en af en toe tijdens een avondje bier drinken met vrienden zet ik 'm op. Zo herkenbaar (In Grunn stikt 't van de corpsballen) en hilarisch.
Weet ik niet eigenlijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
bestaat Simplon nog? ik dacht dat het dicht was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |