abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 12:00:09 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76352453
Zwangerschap en geboorte deel 610

2010
01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-Lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell (meisje)
14 februari 2010: octopussy (meisje)
14 februari 2010: mama_papa (meisje)
15 februari 2010: Ymme (jongen)
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur (jongetje)
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky *** (jongen)
20 februari 2010: freecell
23 februari 2010: Leonieke (jongen)
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim (jongen)
10 maart 2010: Egg-Bird
07 april 2010: _NIKKI_ (meisje)
23 april 2010: Shandaly
26 april 2010: Becky27 (meisje)
26 april 2010: kwib (papa)
30 april 2010: Simmu
08 mei 2010: Keshet
12 mei 2010: harley (papa)
18 mei 2010: draculettetje
20 mei 2010: Libell
22 mei 2010: Baldria
23 mei 2010: Morretje
31 mei 2010: CrazyPrincess
07 juni 2010: PinkPrincess
11 juni 2010: Becky1H983
18 juni 2010: Guess
27 juni 2010: Knuffelbeestje
04 juli 2010: Sonnetje85
*** 05 juli 2010: Mereltje en Forno ***
06 juli 2010: djenneke
07 juli 2010: Grunsfan
15 juli 2010: Webcrowler (papa)
25 juli 2010: Lenaatje
27 juli 2010: Pessie
02 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea
22 augustus 2010: Cantare
28 augustus 2010: Saffier

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 3 januari 2010 @ 12:01:43 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76352505
Laatste posts...
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:16 schreef DaviniaHR het volgende:
faja, beterschap!

draakje, over een week weet je zeker of deze plopjes je kind zijn. leuk!

ik ga morgen ook de vlos lief aankijken als madam weer ff goed wil indalen, of ze me kan strippen. gaan we voor een datumtweeling?
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:36 schreef Orea het volgende:
goeiemorgen!

Kweet niet of ik dan een zeikerd ben maar ik hang morgen weer met de poli aan de lijn voor een echo hoor. Gisterenavond toen ik naar bed ging weer donker bloed, ben net opgestaan en weer (alleen nu niet donker).
Heb weer geen krampen, gelukkig, maar echt fijn voelt het daar ook niet. Ik word hier echt tureluur van.
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:55 schreef amaranta het volgende:
waarom bel je nu dan niet?
  zondag 3 januari 2010 @ 12:02:39 #3
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76352526
@pessie, ik heb nog geen definitieve datum gehoord omdat het er afgelopen echo's op leek dat ik wat dagen minder ver ben dan volgens m'n eigen berekeningen, het zal ergens laatste week juli zijn...

Hier trouwens soms wel lusteloos en soms niet. Echt actief ben ik echter al een paar weken niet meer geweest. Hopelijk tweede trimester wat beter...

@Sindell, je kunt 'm toch ook gewoon bij de poten ophogen met klossen ofzo? Volgens mij ben je er dan ook en hoef je niet je hele bed te gaan verbouwen.

@Orea, die 9-maanden beurs is gewoon ook niet tof. Maar wij zijn op een aantal leuke beurs-aanbiedingen uit en zoeken nog wat info waarvan we weten dat er stands gelijktijdig tijdens de beurs aanwezig zijn. We gaan er een weekendje van maken en boeken lekker een hotelletje in Amsterdam Kunnen we ook nog effe Amsterdam zelf in om te shoppen...

Verder kan ik mezelf heel goed voorstellen dat je helemaal geschift wordt van dat bloedverlies. Hoe onschuldig het waarschijnlijk ook is, het blijft gewoon schrikken iedere keer.

Ik heb alleen ooit een piercing in m'n neus gehad, die is inmiddels wel dichtgegroeid, al zie je het gaatje nog wel zitten in de vorm van een deukje. M'n tato viel wel mee qua pijn, maar ik moet echt niet denken aan het laten plaatsen van een klitpiercing

Faja, naar dat je jezelf niet lekker voelt. Of eigenlijk is het gewoon klote. Heb je al een paar dagen amper bij kunnen komen word je nog ziek ook. Beterschap meis

Davinia post nog steeds zie ik, hopelijk ben je toch echt snel aan de beurt... Het kan in ieder geval niet meer zo heel erg lang duren...

DeMajoor is er nog steeds niet, zou het?

Verder heb ik weer iets nieuws... Ik ben sinds het opstaan vanochtend nogal duizelig
Heb google alweer afgestruind en heb daar kunnen vinden dat er meestal niets aan de hand is en het waarschijnlijk te maken heeft met bloeddrukschommelingen of andere processen in het zwangere lichaam. Vervelend is het echter wel bij het opstaan stond ik echt een beetje te zwalken, dat is wel wat minder geworden nu, maar het is nog niet optimaal. Heb voor de zekerheid ook even wat suiker naar binnengewerkt. Eens kijken of het daarna beter gaat. Kan er 's ochtends ook amper uit, wat een verschil met een paar weken geleden toen ik amper kon slapen...
  zondag 3 januari 2010 @ 12:03:04 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76352541
kwartet
pi_76352598
Hier erg moe van alle feestdagen enzo.
Maar nu kunnen we lekker slaap en rust inhalen.
De box staat al in de woonkamer En de dieren reageren er erg goed moet ik zeggen. Had erger verwacht.

34 weken morgen.
pi_76352655
Ah nieuw topic, gelijk maar een tvp

Ja dat bed, maar zo moeilijk is het niet, want die pootjes zijn een cm of 10 hoog, dus die kunnen er heel simpel uitgedraaid worden. En dan het bed op kratjes zetten et voila. Maar ja dat had ik zelf natuurlijk niet bedacht, dus ik zat al heel moeilijk te denken

Duizeligheid had ik ook voornamelijk het 1e trimester hoor. Je lichaam moet zich aanpassen en dat merk je door dat soort dingen. Gewoon voorzichtig opstaan en suiker kan inderdaad nooit veel kwaad. (er vanuitgaande dat je geen diabetes hebt)

Orea wat ontzettend vervelend zeg, dat bloedverlies. Kan me voorstellen dat je daar heel onzeker van wordt, maar gewoon bellen als je er niet gerust op bent hoor.

En nog steeds geen nieuwe babies, hopelijk kunnen ze morgen wat voor jullie doen Faja en Davinia.
pi_76352675
Flugel, in het begin van de zwangerschappen had ik ook dat duizelige gevoel en met name bij het opstaan maar ik heb dan ook altijd een lage bloeddruk 100/45 bijv. Aan het einde van de zwangerschap wordt dat wat hoger, gelukkig. Maar je kan misschien iets zouts eten zoals bijv gezouten roomboter of een dropje als je zo een dip voelt. Suiker heeft niks met bloeddruk te maken.

Orea, gewoon vandaag al even bellen met de spoedlijn van de verloskundige. Misschien kunnen zij je ergens tussendoor plaatsen.
  zondag 3 januari 2010 @ 12:08:18 #8
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76352707
flugel, als je lichtin je hoofd bent, helpt het wellicht om je even vast te houden, ogen dicht, en heel hard met je hoofd heen en weer schudden (nee schudden ahw). tenminste, dat helpt altijd bij mij. (bij de zwangerschap van eli had ik op een gegeven moment een onderdruk van 45, dus lage bloeddruk is mij niet vreemd )

pessie, alweer bloedverlies! jeumig, dat is ook niet onbezorgd zwangeren, dan!

trouwens, we hebben weer wat leuks voor op ons babyblog
ik heb vanochtend weer mn teennagels geknipt! (met 40w2d kanje er dus nog "prima" bij toch nog een beetje nesteldrang
en ik dacht ff grappig te zijn, PR is aan het ontbijten met zn bakkie koffie, dus ik ga er naast zitten, trek de meest nep-pruillip die ik kon opbrengen en zeg "boehoe, als ik koffie maak voor mezelf, maak ik ook altijd voor jou! boehoe! en nou heb jij wel koffie voor jezelf gemaakt, maar niet voor mij! boehoe, snik, snik, snotter" (echt supernep, zeg maar).
gaat hij bijna zitten huilen dat hij zich schuldig voelde!

jaja, een man die last heeft van zijn hormonen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76352773
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:08 schreef DaviniaHR het volgende:
flugel, als je lichtin je hoofd bent, helpt het wellicht om je even vast te houden, ogen dicht, en heel hard met je hoofd heen en weer schudden (nee schudden ahw). tenminste, dat helpt altijd bij mij. (bij de zwangerschap van eli had ik op een gegeven moment een onderdruk van 45, dus lage bloeddruk is mij niet vreemd )

pessie, alweer bloedverlies! jeumig, dat is ook niet onbezorgd zwangeren, dan!

trouwens, we hebben weer wat leuks voor op ons babyblog
ik heb vanochtend weer mn teennagels geknipt! (met 40w2d kanje er dus nog "prima" bij toch nog een beetje nesteldrang
en ik dacht ff grappig te zijn, PR is aan het ontbijten met zn bakkie koffie, dus ik ga er naast zitten, trek de meest nep-pruillip die ik kon opbrengen en zeg "boehoe, als ik koffie maak voor mezelf, maak ik ook altijd voor jou! boehoe! en nou heb jij wel koffie voor jezelf gemaakt, maar niet voor mij! boehoe, snik, snik, snotter" (echt supernep, zeg maar).
gaat hij bijna zitten huilen dat hij zich schuldig voelde!

jaja, een man die last heeft van zijn hormonen!
Wat een lieverd van een man zeg
  zondag 3 januari 2010 @ 12:10:28 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76352785
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Flugel, in het begin van de zwangerschappen had ik ook dat duizelige gevoel en met name bij het opstaan maar ik heb dan ook altijd een lage bloeddruk 100/45 bijv. Aan het einde van de zwangerschap wordt dat wat hoger, gelukkig. Maar je kan misschien iets zouts eten zoals bijv gezouten roomboter of een dropje als je zo een dip voelt. Suiker heeft niks met bloeddruk te maken.

Orea, gewoon vandaag al even bellen met de spoedlijn van de verloskundige. Misschien kunnen zij je ergens tussendoor plaatsen.
suiker heeft idd niks met bloeddruk te maken, maar met een lage suikerwaarde + lage bloeddruk ga je finaal tegen de vlakte. dus suiker helpt wel eventjes
  zondag 3 januari 2010 @ 12:13:33 #11
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76352901
@Faja en Davinia. laatste keer dat ik bij de gyn was (2,5 week geleden) zat ik juist wat hoog in de bloeddruk 140/85. Maar dat kan ook komen omdat ze m'n bloeddruk opnamen nog voor ik een echo had gehad en ik daar natuurlijk niet al te boelkloedig zat te wezen

Ik was op suikerinname gekomen doordat dit op internet stond als een mogelijke oorzaak. (suikerschommeling). Dropje is ook wel een goed idee voor het geval het toch bloeddrukschommelingen zijn. Ik zal er donderdag wel even naar vragen bij de gyn. Ik zal dan ook vast weer heel hoog zitten in de bloeddruk omdat ik m'n echo pas na de metingen krijg...

Wow Davinia, dat je nog bij je teennagels kunt, stoer Heb je ook je tuintje meteen even gewied?
Schattig zo'n hormonale man
pi_76352927
Orea, wat vervelend. Ik zou ook bellen, hoor!

Ahh, die man van Davinia

Ik ben MOE. Prima geslapen, maar ik heb mezelf er aan m'n haren uit moeten slepen (omdat we weg moesten) en kan nu alleen maar weer aan m'n bedje denken. Wordt nog wat komende weken.
  zondag 3 januari 2010 @ 12:28:28 #13
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_76353457
Vandaag 34 weken zwanger!
Nog even en dan hebben we eindelijk ons meisje in onze armen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_76354275
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:13 schreef flugeltje het volgende:
@Faja en Davinia. laatste keer dat ik bij de gyn was (2,5 week geleden) zat ik juist wat hoog in de bloeddruk 140/85. Maar dat kan ook komen omdat ze m'n bloeddruk opnamen nog voor ik een echo had gehad en ik daar natuurlijk niet al te boelkloedig zat te wezen

Bij mij moesten ze na die eerste echo mijn bloeddruk ook achteraf nog eens meten omdat hij zo gigantisch hoog stond. En effectief, na de echo was hij wel iets gezakt.
pi_76354318
Waarom ik nu nog niet bel? Vorige keer werd ook gezegd dat op zondag alleen de eerste hulp 'open' is en dat ik toch echt moet wachten tot de poli weer open is...Ze roepen hiervoor geen gyn op zeg maar.....

Ik hou maar even in mijn hoofd dat het niet stroomt, ik geen heftige krampen heb... Maar morgenochtend hang ik als eerste aan de lijn en ze plaatsen me er maar even tussen....

Zo stom dit.. Ik kan best 'onbezorgd' genieten, maar niet met dit steeds.... Jullie zijn lief!
pi_76354426
De laatste keer kwam ik uit een verhuis-stress situatie iets telaat (en ik haat te laat zijn) bij de vlos binnen rénnen.
Bloeddruk meteen gemeten. 110/60 wheh. Ik had mijn moeder mee en die keek echt van
pi_76354448
Orea: als je vandaag belt kan je er misschien alvast tussengeduwd worden voor morgen?
  zondag 3 januari 2010 @ 12:56:37 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76354505
Even tussendoor...

Rennie Deflatine is echt goor
pi_76354608
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:54 schreef freecell het volgende:
De laatste keer kwam ik uit een verhuis-stress situatie iets telaat (en ik haat te laat zijn) bij de vlos binnen rénnen.
Bloeddruk meteen gemeten. 110/60 wheh. Ik had mijn moeder mee en die keek echt van
Een perfecte bloeddruk dus, ook onder stress Gelukzak
Bij mij is de gyn er al van overtuigd ondertussen dat mijn bloeddruk gewoon stijgt op het moment dat ik het ziekenhuis binnenwandel (en een geluk zeg maar want anders zat ik waarschijnlijk al een hele tijd thuis).
pi_76354654
Oh Orea, wat rot dat je nu weer in de onzekerheid zit. Hopelijk snel geruststelling voor jou

flugeltje, bij mij was dat wankele ook door de lage bloeddruk. Hij is inmiddels zo rond de 110/60 als ik bij de vlos ben, maar heb nu af en toe weer wat momenten dat ik duizelig ben. Rustig aan opstaan en niet te snel lopen is het devies.

Ik jompel even met mama_papa mee, want ook hier 34 weken vandaag Zometeen ga ik een foto maken van mijn babyhuisje voor in het buikentopic.
pi_76354914
Orea ik hoop echt dat het bloeden vlug stopt en je morgen nog langs kunt voor een echo. Zo jammer dat dit er steeds bij komt waardoor het genieten waarschijnlijk toch wat moeilijker gaat
pi_76355102
rustig aan doen dames! doe ik dat ook. hier is al de slaapkamer, de badkamer en de wc gedaan, 4 wasjes gedraaid, alle bedden opgemaakt, de keuken is netjes, de nieuwe kalender is bijgewerkt, er is een paadje vrij van sneeuw (voor en achter) wat zelfs netjes aansluit op het stukje van de buren en alweer een stukje studeerkamer leeg. straks nog wat speelgoed uitzoeken en de wc beneden huishouddag opdat er doordeweeks niets meer hoeft geen zorg; we doen het allemaal samen hoor

orea, tis niet fijn zo sterkte hoor!! morgenochtend idd direct bellen. *knufs*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76355161
rustig aan noem je dat?
Mijn man wordt al gek als ik badkamer, wc en slaapkamer poets en dan nog van plan ben om het toilet beneden te poetsen

Ik ga, denk ik, vandaag eens snuisteren in de dozen kleren die ik van mijn zus heb gekregen om te zien wat er nog op onze geboortelijst moet van kleine spullen
pi_76355198
flugeltje; ik heb het als ik gewoon te snel opsta. dan kan ik echt heel misselijk en duizelig worden. rustig aan doen en idd iets eten kan helpen. voedsel kan zo ontzettend veel uitmaken! gewoon even experimenteren met wat wanneer het handigst is! (voor mij: 's ochtends bambix, ipv lunch 3 x 2 boterhammen, niet teveel avondeten en 's avonds nog een flinke vette hap. geen chocola 's avonds!!!)
  zondag 3 januari 2010 @ 13:31:09 #25
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_76355788
Orea, balen van je bloedverlies! Maar het is denk ik gewoon een bloedvaatje... Laat je het weten zodra je het weet?

Davinia: Orea heeft bloedverlies, niet ik, hier gaat alles voorspoedig. Maar ik vergeef je graag aangezien Frederique nog steeds niet wil komen.

flugeltje: klinkt als een schommelende bloedsuikerspiegel. Heb ik ook. Suiker helpt even, wat het beste helpt is de hele dag door vezels in combinatie met suikers eten. Dus fruit, en regelmatig een boterham met jam of hagelslag. De sleutel is de hele dag door blijven eten. Elke 2 a 3 uur. Voor ik zwanger was at ik veel ontbijtkoek (nu niet meer, lusten mn hormonen niet).

Wat betreft mannen en hormonen. Check. Hier ook zo een. Ik ben compleet verbaasd hoe hij is de laatste tijd. Hij is zo ontzettend lief, echt bizar. Ik gooi het op zn hormonen. Niet dat ik hem normaal niet lief vind, maar normaal gesproken had ie me al 10 keer de deur uitgegooid om actiever te worden. Nu doet ie het maar heel af en toe als hij denkt dat et de enige oplossing is voor mij om me beter te voelen.

Vanmorgen in de kerk hebben we het aan de meeste kennissen/vrienden kunnen vertellen. Iedereen is verbaasd en niemand heeft het verwacht. Zo leuk om dan dit nieuws te vertellen! Je krijgt alleen wel reacties als: "is het gepland", afhankelijk van wie het is vertel ik dat het gepland is of ik zeg niks. Maar iedereen is blij, zo leuk!.
pi_76355983
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:31 schreef pessie het volgende:
Wat betreft mannen en hormonen. Check. Hier ook zo een. Ik ben compleet verbaasd hoe hij is de laatste tijd. Hij is zo ontzettend lief, echt bizar. Ik gooi het op zn hormonen. Niet dat ik hem normaal niet lief vind, maar normaal gesproken had ie me al 10 keer de deur uitgegooid om actiever te worden. Nu doet ie het maar heel af en toe als hij denkt dat et de enige oplossing is voor mij om me beter te voelen.
Hier dus ook, hij is buitenproportioneel lief en trots. En er komen zelfs kreten over zijn lippen als "luister maar goed naar je eigen lichaam".
quote:
Vanmorgen in de kerk hebben we het aan de meeste kennissen/vrienden kunnen vertellen. Iedereen is verbaasd en niemand heeft het verwacht. Zo leuk om dan dit nieuws te vertellen! Je krijgt alleen wel reacties als: "is het gepland", afhankelijk van wie het is vertel ik dat het gepland is of ik zeg niks. Maar iedereen is blij, zo leuk!.
Leuk! Het wordt ook wel heel "echt" als anderen het ook weten, vind je niet? Wij hebben het gisteren aan een bevriend stel verteld. Dat was niet gepland, maar het onderwerp kwam voortdurend op zwanger, kind en gezinsplanning (staat het op mijn voorhoofd ofzo? ). Toen kon ik gewoon mijn mond niet houden.
  zondag 3 januari 2010 @ 13:43:56 #27
259886 pessie
pi_76356232
Het is inderdaad geweldig het aan anderen te vertellen. Ik zit zo op een roze wolk, en iedereen is blij met ons. De meesten weten wel dat wij heel graag kinderen wilden maar dat we een planning hadden. Ze wisten niet dat we de planning overboord hadden gezet .
  zondag 3 januari 2010 @ 13:45:15 #28
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_76356294
Orea ik snap precies hoe je je voelt Sterkte meid!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_76356352
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:45 schreef Saffier het volgende:
Orea ik snap precies hoe je je voelt Sterkte meid!
Hoe is het nu bij jou?
pi_76359790
Nou ik heb toch mijn vlos maar even gebeld, bloeden leek over, maar had een stuk 'stolsel' achtig iets.. Dat kan heel goed gewoon slijm met oud bloed zijn (het was donker) Ze gaan morgen weer voor me bellen voor een echo!

Dus tot die tijd ga ik het maar proberen naast me neer te leggen. Zij gaf ook aan: misschien is het wel iets wat bij jouw zwangerschap hoort (iemand nog een echo apparaat te koop? Dat is het lastige.. tis nog zo vroeg allemaal )

Maargoed, loslaten maar!
pi_76359900
Morgen weer aan het werk En normaalgezien heb ik daar meestal wel zin in, maar ik heb nu al in mijn agenda (en die van mijn man) gezet dat donderdag -indien mogelijk- vrijgehouden moet worden. Het zou alleszins ideaal zijn: een dagje om te recupereren én om de geboortelijst zo goed als mogelijk af te werken.

En nu kan ik mezelf ook nog eens voor de kop slaan. We wonen ondertussen een jaar in ons huis en hebben vorige week een eettafel, stoelen en dressoir gekocht. Nu wonen we hier al een jaar met als tafel een plank op twee schragen en met allerlei spullen op de tafel omdat we geen kast hebben en dat heeft me nooit echt gigantisch op de zenuwen gewerkt. Tot nu Ik wil NU die dressoir om alle spullen weg te kunnen steken en niet binnen 8 weken
En de reactie van mijn man? "Ah, ah, die 8 weken zullen ook wel voorbij vliegen hoor. Er zit wel nog iets aan te komen waarmee je je gedachten zult kunnen verzetten"
pi_76360050
Nesteldrang Leonieke?
Maar wel jammer dat je man er niet een klein beetje in mee kan gaan... Al is het maar voor jouw gemoedsrust...
pi_76360186
quote:
Op zondag 3 januari 2010 13:36 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hier dus ook, hij is buitenproportioneel lief en trots. En er komen zelfs kreten over zijn lippen als "luister maar goed naar je eigen lichaam".
[..]

Leuk! Het wordt ook wel heel "echt" als anderen het ook weten, vind je niet? Wij hebben het gisteren aan een bevriend stel verteld. Dat was niet gepland, maar het onderwerp kwam voortdurend op zwanger, kind en gezinsplanning (staat het op mijn voorhoofd ofzo? ). Toen kon ik gewoon mijn mond niet houden.
Dat voelen ze volgens mij.
Toen wij nog bezig waren had iedereen zoiets, binnen een jaar hebben jullie ook een kind. en wij maar, nou voorlopig niet hoor. Echt vanaf de dag dat we de beslissing hadden genomen, daarvoor had niemand t erover.
En toen we het mijn ouders en zus wilden gaan vertellen kwamen we binnen bij mijn ouders. En mij zus riep echt uit het niets: ben je zwanger ofzo. Echt bizar.

Hier gaat t allemaal steeds beter, volgens mij is mijn misselijk nu echt voorbij! (niet te hard roepen haha)
En tis vandaag gewoon al 10 weken geleden dat ik DE test deed. Gaat echt hard!

Vergeet ik Orea ook nog. Hopelijk krijg je snel die echo, dan heb je weer een beetje rust denk ik!
Lijkt me waardeloos iedere keer bloedverlies enzo

Leonieke, vind t al bijzonder dat je zolang zonder kast enzo doet haha. Ik zou daar denk ik niet tegenkunnen Zou er nog meer troep zijn dan er nu is *lol*
pi_76360216
Bwa, voor nesteldrang ligt het huis er nog te vuil bij, vrees ik
En mijn man kan er wel wat in meegaan, hoor, maar hij probeert het ook allemaal wat te relativeren. En oké, ik heb me er een jaar niet aan geërgerd, nu moet ik eigenlijk ook geen zever beginnen te verkopen natuurlijk. Maar het zou zo fijn zijn als er een mooie kast (helemaal onderaan in het midden, als je er op klikt, krijg je ze bovenaan in het groot te zien, eettafel staat er ook tussen) zou staan met spullen IN de kast en niet meer op de tafel.
pi_76360365
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:23 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat voelen ze volgens mij.
Toen wij nog bezig waren had iedereen zoiets, binnen een jaar hebben jullie ook een kind. en wij maar, nou voorlopig niet hoor. Echt vanaf de dag dat we de beslissing hadden genomen, daarvoor had niemand t erover.
En toen we het mijn ouders en zus wilden gaan vertellen kwamen we binnen bij mijn ouders. En mij zus riep echt uit het niets: ben je zwanger ofzo. Echt bizar.

Hier gaat t allemaal steeds beter, volgens mij is mijn misselijk nu echt voorbij! (niet te hard roepen haha)
En tis vandaag gewoon al 10 weken geleden dat ik DE test deed. Gaat echt hard!
Ik denk dat ze het misschien ook wel kunnen zien. Een collega van mij zag me toen ik het nog aan niemand verteld had en die zei dat mijn blik anders was waardoor ze dacht dat ik zwanger was (alhoewel, ze heeft het wel pas achteraf verteld "zie je wel, ik wist hé!" dus misschien zag ze helemaal niets ).
Alhoewel, mijn schoonvader (die daar normaalgezien totaal geen oog voor heeft) wist het ook voor we het vertelden want hij had tegen mijn schoonmoeder gezegd dat hij dacht dat ik zwanger was. Mijn schoonmoeder had hem natuurlijk gek verklaard, maar toen we het een week later ging vertellen, moest ze hem toch gelijk geven. Hoe hij het gezien heeft? Geen flauw idee eigenlijk. Hij kan ook niet zeggen aan wat hij het wist, hij voelde het gewoon zo aan.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:29:27 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76360389
Wij hebben ons net even naar de IKEA en de Prenatal gewaagd
Maar we hebben wel wat we hebben moesten!
Mijn man heeft zelf (met maar een heel klein beetje hulp van mij) Harry's 1e pakje uitgezocht

En ik vond de bekkenband maar zo losjes zitten, maar je kan dat zo moeilijk goed gaan trekken in de winkel met een lange winterjas erover. Kom ik thuis, ben ik gewoon 2 banden vergeten vast te zetten. Die hingen dus nog gewoon te bungelen
pi_76360448
In welke maat kopen jullie eigenlijk het eerste pakje? Ik heb gezegd dat het traditie is dat de vader het eerste pakje uitzoekt (is helemaal geen traditie, maar dan moet ik dat niet doen ) maar ik heb dus geen idee of je dat koopt in maat 50 of 56.

Wat heb je nog allemaal gekocht Asyniur?
  zondag 3 januari 2010 @ 15:31:45 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76360470
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:31 schreef leonieke het volgende:
In welke maat kopen jullie eigenlijk het eerste pakje? Ik heb gezegd dat het traditie is dat de vader het eerste pakje uitzoekt (is helemaal geen traditie, maar dan moet ik dat niet doen ) maar ik heb dus geen idee of je dat koopt in maat 50 of 56.
Ik heb mijn man er eentje in 50 en eentje in 56 laten uitzoeken...
  zondag 3 januari 2010 @ 15:32:22 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76360502
Orea (en Saffier), wat een onzekerheid! Hopelijk worden jullie snel gerustgesteld...
  zondag 3 januari 2010 @ 15:38:59 #40
259886 pessie
pi_76360763
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:
Bwa, voor nesteldrang ligt het huis er nog te vuil bij, vrees ik
En mijn man kan er wel wat in meegaan, hoor, maar hij probeert het ook allemaal wat te relativeren. En oké, ik heb me er een jaar niet aan geërgerd, nu moet ik eigenlijk ook geen zever beginnen te verkopen natuurlijk. Maar het zou zo fijn zijn als er een mooie kast (helemaal onderaan in het midden, als je er op klikt, krijg je ze bovenaan in het groot te zien, eettafel staat er ook tussen) zou staan met spullen IN de kast en niet meer op de tafel.
off topic: Prachtige kast! Vind ik heel mooi! Blank eiken is gewoon klassiek en modern in 1!

Ik kan wel een potje nesteldrang gebruiken. Mn huis is vies, naar ik ga doodleuk in de keuken staan cake bakken... Pffff.... Moet al zo lang schoonmaken van mezelf, dat ik er geen zin meer in heb het scheelt dat mn man geen viezigheid ziet
pi_76360874
Thx pessie

Mijn man ziet wel viezigheid, maar hij zegt zelf dat hij zich megaschuldig voelt dat hij mij niet kan helpen met schoonmaken en ik mag van hem niet meer te veel doen. Remember vorige week dat ik te veel had gepoetst en toen een hele nacht had overgegeven? Hij was even ziek als ik, maar blijft voet bij stuk houden dat het te veel poetsen er niet aan geholpen heeft (terwijl het volgens mij gewoon iets verkeerd gegeten was of een plaagje). Gisteren mocht ik zelfs niet meer strijken van hem terwijl ik van de hele dag nog niets gekuist had.
Maar cake bakken is toch ook een beetje nesteldrang? Je huis zal er alleszins lekker van ruiken
pi_76360905
Herkenbaar Pessie

Hier net alle kerstzooi weggehaald, manlief deed even stofzuigen... zó klaar zegt ie.... Nou overal nog naalden
Maar ik ben ook zo lui er moet heeeeeeeel veel gebeuren, maar heb er de vut niet voor...

En qua hormonen, hier is het ook die hormonaal echt totaal veranderd is om het minste geringste kan ie wel huilen, heel bijzonder om te zien (vooral omdat ik dat zelf totaal niet heb...)

Leonieke, erg mooie kast!!!
pi_76360935
miojn huis is nu (bijna) schoon

wc beneden ook gedaan, koelkasten ook (inclusief oude dingen weg), ook nog even met selene door de sneeuw gebanjerd en haar speelgoedjes ook uitgezocht meubeltjes schuiven laten we zitten vandaag, doen we van de week

en nu spelletje spelen en wachten tot sangdrax strakkies ***frietjes haalt***

echt, ik kon het niet uitstaan hoe alles de laatste maand verslofte. blech! en zo'n schoonmaakwonder ben ik echt niet, kan je nagaan!
pi_76361071
haha pessie ik ken het.
Ik hoop dat het er echt gaat komen op den duur.
Nou ben ik tot donderdag vrij, dus das wel lekker. Kan ik even flink wat doen (wat waarschijnlijk neerkomt op voornamelijk achter de computer/tv zitten, leer mij mijzelf kennen).
Nja de badkamer moet ik weer even stofzuigen en dweilen enzo. Wc is pas gedaan en ook de wastafel. De doucheschermen moet ik ook weer s goed ontkalken, wat ik af en toe ook als ik onder de douchesta, net zoals mijn kraan. Dus dat gaat nu wel.
Maar moet echt mijn woonkamer dweilen, dus denk dat ik dat moet doen van mezelf
Mijn vriend ziet wel viezigheid, maar komen er gewoon niet altijd aan toe. Vooral geen zin erin. Mja woonkamer is redelijk opgeruimd nu dus dat scheelt. Maar heb er dus ook nooit zin in
Jeetje wat een verhaal over mijn gebrek aan huisvrouwelijkheid.

Ik ben net naar burgerhout (babywinkel) geweest. Is ook altijd gezellig met vriendlief, die loopt er even gauw doorheen. Niets geen gezwijmel bij leuke babyspulletjes
Mja zijn er dus over uit dat we veel te veel geld gaan uitgeven aan de babykamer. Maar dat was te verwachten bij ons.
pi_76361123
Orea ik heb de eerste 12 weken bijna constant in de zetel doorgebracht, zo uitgeput was ik. Ik had wel geluk dat ik toen 7 weken vakantie had want ik vraag me echt soms nog af hoe net zwangere vrouwen de zwangerschap combineren met een fulltime job
De vermoeidheid vermindert sowieso wel, hoor (al ben ik niet één van de gelukkigen die een periode heeft met "energie voor 2")

En frietjes klinken wel lekker Hier zal het iets worden met pasta en gerookte zalm. Heb ik nog nooit klaargemaakt, maar ik zal wel een recept vinden op internet dat vrij simpel is
  zondag 3 januari 2010 @ 15:50:43 #46
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76361141
zullen we maar gewoon gaan jompelen voor demajoor?

orea en saffier, hopelijk is jullie bloedverlies onschuldig!

en ik heb met mn zus het eerst pakje uitgezocht. kado van mn moeders geld, dus dat wilde ik dan met haar doen. eli had het ook aan, dus dat wordt wel bijzonder.

dames, het is erg leuk om jullie hormoonverhalen te horen
  zondag 3 januari 2010 @ 15:51:09 #47
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_76361151
quote:
Op zondag 3 januari 2010 15:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben net naar burgerhout (babywinkel) geweest. Is ook altijd gezellig met vriendlief, die loopt er even gauw doorheen. Niets geen gezwijmel bij leuke babyspulletjes
Dit was dus ook daarnet in de Prenatal hoor!

Hier moet ook hoognodig nog eens echt schoongemaakt worden. Ik ben dus ook helemaal geen huishoudelijk type en mijn man ziet ook wel dat het een zooi is. Nou wilde hij binnenkort even grote schoonmaak houden, maar hij moet morgen weer fulltime aan het werk (en daarnaast dus nog zijn eigen bedrijf). Ik heb er dus maar even een stokje voor gestoken dat hij dat gaat doen. Denk dat ik mijn zusje nog eens vraag...
pi_76361215
Jullie zouden mij eens door een babywinkel moeten zien rennen. Niets te zwijmelen, het moet vooruit gaan En mijn man huppelt blij met me mee
pi_76361332
Gelukkig is mijn vriend niet de enige haha
Hoewel die verder wel betrokken enzo is hoor. Wat betreft de babykamer moeten we weer gaan compromissen (net zoals bij de rest van het huis haha). Want hij vind dat net zo belangrijk als ik. Wat wel weer jammer is haha. Want dan kan ik mijn zin niet doordrijven enzo kwa kleurtjes.
  zondag 3 januari 2010 @ 15:58:57 #50
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_76361411
Ai, begin mezelf een beetje een rare te voelen nu... Hier wordt iedere week alles gesopt door de schoonmaakster en dan stofzuigen/dweilen we zelf ook nog een paar keer per week. En dat terwijl ik mezelf niet eens overdreven netjes vind... We hebben wel 5 katten en een hond, dus dan moet je sowieso al vrijwel dagelijks stofzuigen... en Martijn is de chaos zelfve, dus daar ren je ook de hele dag achteraan

Ben overigens wel heel blij met onze schoonmaakster hoor, ze neemt meestal de strijk ook nog mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')