http://www.ticketmaster.ie/event/1800430A4B1D37DB?brand=mjopus&tm_link=mjopus_iequote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:33 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden bij Ticketmaster?

quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:48 schreef erik666 het volgende:
Zou nog wel wat foto's willen zien uit de opus.. Kan hem zelf helaas niet kopen.

Ah, mooi. Veel plezierquote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:12 schreef DrDentz het volgende:
Zie het al. Ik ga het ff kijken![]()
http://www.rtl.nl/compone(...)ie_Jackson_s1_a1.xml

quote:Iemand moet hem met beide benen op de grond zetten en Joseph is daarvoor de aangewezen man.

Het was een dubbele aflevering en duurde tot half 12.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:06 schreef Robijn48 het volgende:
Vanavond is de serie rond de Jacksons begonnen. Was om half elf afgelopen. (RTL 4)

Waaaaaaaaaaat, heb ik zomaar de tweede aflevering gemist? Whahahahaquote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:39 schreef piepie het volgende:
[..]
Het was een dubbele aflevering en duurde tot half 12.
Ik vond er niks aan trouwens, heb me zitten ergeren

Hahahaaa, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:39 schreef DrDentz het volgende:
Het blijft natuurlijke een reallifesoapje. Ze moeten maar eens chinees bestellen, daar won Frans Bauer ook de televizierring mee.

Jermaine Jackson, wat een clown.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Waaaaaaaaaaat, heb ik zomaar de tweede aflevering gemist? Whahahaha![]()
Ach, ik kijk morgen wel.
Waar heb je je aan geërgerd?

quote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:39 schreef DrDentz het volgende:
Het blijft natuurlijke een reallifesoapje. Ze moeten maar eens chinees bestellen, daar won Frans Bauer ook de televizierring mee.

Ik denk zo dat ik de aflevering maar niet ga terugkijkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Da's waar. Maar dat was iig nog 'vermaak'.
Hier zat ik 2x een uur te wachten of er nou nog serieus iets ging gebeuren en me te ergeren aan dat geblaat van die broertjes over "The fans"... Welke fans? Michael had fans... Michael + Jacksons had al veel minder fans.
1987 - Bad - 30.000.000
1989 -= 2300 Jackson street - 500.000
1991 - Dangerous - 32.000.000
... dus Jacksons-Michael? Tsja.....

Royalties van de muziek doen een hoopquote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:55 schreef MJ44ever het volgende:
Ik vond het wel leuk om die huizen en de levens van die gasten te zien. Hoe komen ze in hemelsnaan aan zulke kasten van huizen? Van Michael kregen ze niks, werken doen ze niet, toch? Behalve Tito, die treedt op in theaters enzo. Maar ze hebben het maar over hun fans, welke dan? Ik ben Michael Jackson fan, en ja, ik heb dus cd's waar zij op zingen. Maar goed, ik m'n hoofd wis ik die stemmen altijd op de plaat, haha.
En ik vond het wel f leuk om het huis van Katherine een klein stukje van binnen te zien, Een beetje een idee krijgen waar de kinderen van Michael nu wonen.

Deze:quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:19 schreef gifkwal het volgende:
Het complete nummer?

Ik wilde net zeggen?quote:

Volgens mij is dit min of meer dezelfde link die ik gisteren had, maar die nep bleek te zijn... hetzelfde stukje een aantal keer achter elkaar geplakt, en volgens andere fans een paar "hee hee's" en "aow!'s" uit andere liedjes erin geplakt.quote:

Ja wat denk je...de winnaar krijgt een rol in Kwalbert zijn op handenzijnde musical, dus meneer zit wel in de jury.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:00 schreef R4m0n_46 het volgende:
Vanavond dus My Name Is Michael op RTL4 om 20:00.
Ik weet nog niet of ik het ga kijken, aangezien Kwalbert er vast ook in voor komt
Edit: hij zit erin als jurylid...![]()

Dat lijkt me heel logisch, gezien de toch overheersend zeer vrouwelijke trekjes van Michael.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:31 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Er mogen zelfs meisjes/vrouwen meedoen..........

Ik weet niet of het klopt, maar er was toch een paar jaar terug zo'n verhaal dat MJ werd aangeklaagd omdat een vrouw was gebeten door de hond van zijn broer die in een van zijn huizen woonde? Lijkt me niet dat na MJ's dood ze uit dat huis moesten. Dus of ze niets van MJ kregen...Ik weet het niet. Sowieso ben je als voormalig succesvol artiest in Amerika al dik binnen. En de J5 was groot, ook buiten Amerika. Verder kosten huizen, grond en auto's in de V.S. veel minder dan hier, en is de belasting ook veel lager.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:55 schreef MJ44ever het volgende:
Ik vond het wel leuk om die huizen en de levens van die gasten te zien. Hoe komen ze in hemelsnaan aan zulke kasten van huizen? Van Michael kregen ze niks

Ik had eerder het idee dat het is aangepast vanwege de memorial en dat hij "sad" was. Dus in de zin van "mn broer is dood". Blijft vreemd omdat het liedje smile heet en niet "cry".quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef piepie het volgende:
Jermaine is nu niet bepaald een geweldige zanger en tekstvast is hij ook niet bepaald.
Op Michael's memorial zong hij Smile en draaide gewoon de woorden om.
Hij zong:
Light up your face with "sadness" Hide every trace of "gladness".
Moet zijn Light up your face with "gladness" Hide every trace of "sadness"
Dat was sowieso een hele bizarre verdraaiïng van de tekst, omdat Engels zijn moedertaal is.

Vergeet de druk - zeker in zo'n situatie niet -. Het is zeker onhandig als artiest zijnde, maar ik kan er niet mee zitten. Jermaine Jackson is een geweldige bassist. En wat ik erg knap vind: zingen + ingewikkeld basspel. Doen er maar weinig hem na.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef piepie het volgende:
Jermaine is nu niet bepaald een geweldige zanger en tekstvast is hij ook niet bepaald.
Hij zong:
Dat was sowieso een hele bizarre verdraaiïng van de tekst, omdat Engels zijn moedertaal is.

Natuurlijk was de druk groot, maar als je de woorden vertaalt die hij toen omdraaide, is de tekst wel heel erg vreemd. Als een niet-engelstalig iemand die fout maakt kan ik het mij voorstellen, maar in je moedertaal????quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:29 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Vergeet de druk - zeker in zo'n situatie niet -. Het is zeker onhandig als artiest zijnde, maar ik kan er niet mee zitten. Jermaine Jackson is een geweldige bassist. En wat ik erg knap vind: zingen + ingewikkeld basspel. Doen er maar weinig hem na.

Heb je de laatste nog meegekregen? Die Mika...die was wel wat. En dan nog een andere donkere jongen, weet niet meer hoe die heet.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:40 schreef Rnnz het volgende:
Toevallig net een stukje My Name is Michael gezien en het viel echt een beetje tegen.

Jermaine was anders wel de 2e zanger na Michael hoor, tweede stem bij de J5/Jacksons.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef piepie het volgende:
Hij zong:

Dat ze niks van MJ kregen bleek volgens mij na zijn dood. Alleen zijn moeder kreeg geld en zijn moeder gaf daarvan wat aan z'n vader. Maar nu doet ze dat volgens mij niet meer en daarom is Joe ook naar de rechter gestapt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:46 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Ik weet niet of het klopt, maar er was toch een paar jaar terug zo'n verhaal dat MJ werd aangeklaagd omdat een vrouw was gebeten door de hond van zijn broer die in een van zijn huizen woonde? Lijkt me niet dat na MJ's dood ze uit dat huis moesten. Dus of ze niets van MJ kregen...Ik weet het niet. Sowieso ben je als voormalig succesvol artiest in Amerika al dik binnen. En de J5 was groot, ook buiten Amerika. Verder kosten huizen, grond en auto's in de V.S. veel minder dan hier, en is de belasting ook veel lager.

Het rijmt nog gewoon hoorquote:Op zondag 10 januari 2010 00:41 schreef piepie het volgende:
Natuurlijk was de druk groot, maar als je de woorden vertaalt die hij toen omdraaide, is de tekst wel heel erg vreemd. Als een niet-engelstalig iemand die fout maakt kan ik het mij voorstellen, maar in je moedertaal????

quote:Op zondag 10 januari 2010 03:18 schreef scanman1 het volgende:
Bij iedere opname die ik zie van de broers en van Jermaine blijf ik het idee houden dat ze alle emoties spelen en dat de dood van Michael ze niet echt veel kan schelen. Ik kan het me niet voorstellen dat het zo is, maar zo komt het toch echt over. Ik vond de memorial geweldig, totdat de familie zich er mee ging bemoeien.

Inderdaad maar dat is wel een moeilijk nummer om te zingen door de tonen. Die ene kleine geadopteerde jongen deed het ook aardig, ik kreeg bijna tranen.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:29 schreef Rnnz het volgende:
Jermaine heeft een behoorlijke solocarriere gehad inderdaad, ook een single met Pia Zadora.
Over My Name Is Michael... nee, ik vond het echt maar tegenvallen. Ook die Mika vond ik matig, daar ga ik niet inhoudelijk op reageren want hij doet wel z'n best en staat daar ff.![]()
Valt me trouwens op hoeveel mensen Dirty Diana doen.

quote:Op zondag 10 januari 2010 12:40 schreef Rnnz het volgende:
Ja, sowieso.. de meeste nummers van Michael moet je niet gaan nadoen.

Die gaat vast ook winnen inderdaad.quote:Op zondag 10 januari 2010 08:06 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Heb je de laatste nog meegekregen? Die Mika...die was wel wat.

Klopt. When the rain begins to fall.quote:Op zondag 10 januari 2010 11:38 schreef sherezade het volgende:
[..]
had jermaine niet nog ergens een hit in de jaren '80 met Pia zadora? of 'was dat iemand anders van de jacksons??

quote:Op zondag 10 januari 2010 12:57 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Klopt. When the rain begins to fall.
De 6 minuten durende videoclip:

Even teruggelezen, je hebt gelijkquote:Op zondag 10 januari 2010 13:43 schreef Rnnz het volgende:
Dude, er is maar een iemand die Jermaine Jackson bekritiseert en dat is Piepie

Jij noemt jezelf een fan? Je mag best kritisch zijn, geen problemen mee, maar dit is op bijna alle fronten onzin wat je praat.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Oh my...![]()
![]()
Dat Jermaine Jackson hier wordt afgekraakt door sommigen, alsof het een of andere freak zou zijn en dat terwijl de grootste freak van alle Jacksons toch echt wel Michael was.
Maar nee, Michael is lief en een schatje en mooi om te zien...
![]()
Ik was zelf heus 'fan' van Michael Jackson (en de Jacksons) (ik had niet voor niks alle lp's van Michael Jackson en ben naar twee concerten van hem geweest), maar om iemand dan zo op een voetstuk te plaatsen...en zijn broer dan te bombarderen tot grootste freak... Dat vind ik onbegrijpelijk.
"O jee, Jermaine zong de tekst van Smile niet helemaal correct, wat een sukkel is het ook!"
Michael zong zo vaak tijdens concerten (bepaalde delen) niet eens live.
Als Michael Jackson nooit bestaan zou hebben en ik zou iemand tegenkomen met het uiterlijk van wat hij de laatste jaren had, dan zou ik spontaan gaan denken dat er aliens op de aarde geland zouden zijn. Dat zou ik bij Jermaine toch niet zo snel denken.

Hij zong het vast verkeerd omdat Michael niet echt dood is, en dit is een teken aan de echte fans die de tekst van Smile helemaal uit hun hoofd kunnen opdreunen. Toch?quote:Op zondag 10 januari 2010 15:27 schreef piepie het volgende:
Oké nog eenmaal zeg ik iets over Jermaine die op de memorial de woorden in de tekst van Smile omdraaide.
Er wordt hier nogal luchtig over gedaan, maar vertaal dan eens wat je krijgt als je die woorden omdraait. Een totaal andere betekenis van die zin en dat in iemands moedertaal???
"Light up your face with sadness, hide every trace of gladness" zong hij (misschien een doordenkertje!).

Die soap was al voor de dood van Michael aan de gang....quote:Op zondag 10 januari 2010 15:37 schreef gifkwal het volgende:
Ik vind het niet raar dat Jermaine dat stukje verkeerd zong. Vlak na de memorial las ik ergens (CNN of zo) "Jermaine soldiered his way through Smile" en zo was het toch eigenlijk ook. Zijn eigen broer is dood, hij heeft de ballen om een lied te zingen tijdens de memorial terwijl de ogen van de hele wereld op hem gericht zijn. En niet zomaar een lied, maar 1 van Michael's lievelingsliedjes en ook nog eens met zo'n beladen tekst (voor dat moment). Bovendien kan ik me goed inbeelden dat hij in gedachten heel ergens anders was dan bij de tekst.
Voor de rest vind ik het wel een beetje vaag hoe de broers constant ergens een slaatje uit proberen te slaan. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik in zou stemmen met een reallife soap als mijn broer net was overleden. Verder boeien de broers me ook niet echt (muzikaal gezien dan, al vind ik ze wel goed hoor maar het boeit me verder niet zo). Van alle broers vind ik Randy nog de beste, hij heeft wel veel goede nummers geschreven in de Jacksons periode, al dan niet samen met Michael.

Oke, wist ik niet. Maar dan nog vind ik het raar dat ze daar dan mee door gingen? Tenzij ze er contractueel echt aan vast zaten. Ik zou zelf een dikke vinger opsteken en er mee stoppen, maar ja.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:45 schreef Noax het volgende:
[..]
Die soap was al voor de dood van Michael aan de gang....

Op de Jackson 5-platen speelde een Motown-band de muziek in.quote:Op zondag 10 januari 2010 06:20 schreef gifkwal het volgende:
Ik vraag me ook altijd af in hoeverre de rest van de J5 live speelde. Michael zong vaak live, maar speelde de rest ook echt gitaar of deden ze net alsof? Toen ze erg jong waren dan, he. En die achtergrondkoortjes, playbackten ze dat of was dat ook meestal live? Ik vind het namelijk wel altijd heel goed klinken op youtube filmpjes, dus als zij ook alles live deden moet je ze nageven dat ze echt een strakke band waren.

quote:Op zondag 10 januari 2010 15:43 schreef PimD het volgende:
[..]
Hij zong het vast verkeerd omdat Michael niet echt dood is, en dit is een teken aan de echte fans die de tekst van Smile helemaal uit hun hoofd kunnen opdreunen. Toch?

Tja, hoewel ik het ook niet kan bevatten dat ze gelijk aan het golddiggen zijn, kiezen zij er toch voor. Misschien (en hopelijk) met de beste bedoelingen, maar zeker weten doe je het met de Jackson familie nooit...quote:Op zondag 10 januari 2010 15:47 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Oke, wist ik niet. Maar dan nog vind ik het raar dat ze daar dan mee door gingen? Tenzij ze er contractueel echt aan vast zaten. Ik zou zelf een dikke vinger opsteken en er mee stoppen, maar ja.

Yeah, Right.... En joe jackson is een lieverdjequote:Op zondag 10 januari 2010 15:47 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Op de Jackson 5-platen speelde een Motown-band de muziek in.

Kijk maar wie er bijvoorbeeld speelden op I Want You Back.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Yeah, Right.... En joe jackson is een lieverdje

Zo'n beetje alle Motown platen zijn ingespeeld door een band (in de jaren '60 in Detroit alles door de 'Funk Brothers'). Toen ze in de jaren '70 verhuisden naar LA kregen de artiesten meer inspraak (J5 niet) maar werd nog steeds veel ingespeeld door een eigen band.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Yeah, Right.... En joe jackson is een lieverdje

Ik denk dat wat Jermaine in z'n hoofd heeft zwaar overrated is, hij staat graag in de belangstelling maar wanneer het er op aan komt zet hij vooral zich zelf voor schut.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:38 schreef piepie het volgende:
Ik moest net nog even ergens aan denken met betrekking tot die serie over de Jacksons.
Op 24 of 25 januari is in Amerika de laatste aflevering te zien en Jermaine heeft gezegd dat er aan het einde van die aflevering een grote verrassing komt, hij noemde het zelfs "mindblowing" (haha, lijkt Uri Geller wel).
Toen ik dat las moest ik ook weer denken aan wat Jermaine had gezegd bij de première van This is It.
Toen zij hij tegen een verslaggever "This is it, but it's not really it, This is It but it's not the final curtain call" ....![]()
Waar heeft die man het in godsnaam over????
Heeft hij zo'n groot ego dat hij denkt dat als het iets met hemzelf te maken heeft dat mensen dat "mindblowing" zullen vinden. (Mij persoonlijk zal het worst wezen.)
Vinden jullie het gek dat Piep spoken blijft zien ....

Die mindblowing verrassing zal dus wel een nieuwe single ofzo zijnquote:With a concert no longer hanging over their heads, the Jackson brothers try to return to life as usual. But when Jermaine and Tito hear a hot new track that was written for them, they pull out all the stops to convince Marlon and Jackie to give it a chance. An inspirational visit to a teenage juvenile detention center builds to an emotional and surprise gathering, leaving the brothers to wonder, what's next?

Ach. voor de meeste MJ-fans heeft het wel langer dan 17 jaar geduurd hoor. Het is iets dat de meesten wel herkennen. En die hypocrisie rondom MJ is niet alleen van het laatste halfjaar. Iedere keer als hij kwam, kreeg je dit gezeik. Tijdens zijn optredens was iedereen opeens fan, en moest iedereen een kaartje hebben, en kwamen een hoop echte fans zonder te zitten.quote:Op zondag 10 januari 2010 09:29 schreef MJ44ever het volgende:
Mika was zeker goed, vooral die stem van hem, lijkt erg op die van Michael als kind![]()
Ik moet zeggen dat ik het uiteindelijk wel een leuk programma vond. Mooi om te zien hoeveel mensen (kinderen ook pas ná zijn dood) geraakt zijn door hem.
Alleen kan ik me soms zo megakwaad maken over het feit dat ik hem verd*mme al 17 jaar moet verdedigen tegen jan en alleman en dat hij het laatste half jaar wordt geprezen.
Kan ik soms f slecht tegen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |