nee, tuurlijk niet, oxyquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:39 schreef Oxymoron het volgende:
En van mij geen, want ik ben autist
en het is geen zielige ziekte
Alsof de ene autist de andere moet vertellen hoe je op je best autistisch kan zijnquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:20 schreef Troel het volgende:
Alsof een autist niet een zoen kan geven
Oxy... wat deed het voor jou? Vond jij het ook zo vies?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:21 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja,. Ik heb jaren Risperdal genomen, begonnen toen ik uit huis ging wonen, kilo's aangekomen, en toch psychotisch geworden.
Op het laatst nam ik 6 mg.![]()
Let op het gewicht van je kinderen!
Dat laatste lijkt me heel verstandig! Wat voor het ene kind prettig is, hoeft voor het andere niet het beste te zijn. Succes met alles wat jullie te wachten staat.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:44 schreef Razor21 het volgende:
Op school zei een moeder vanmorgen weer (die heeft 2 jongens die hetzelfde als Jordy heeft) dat je ze beter niet naar een Medisch Dagverblijf kan sturen. Een PGB (Persoons Gebonden Budget) was beter dan krijg je iemand thuis en wij maken dan het rooster voor diegene.
Wij besloten om eerst maar tot 4 febr. af te wachten en kijken wat de opties allemaal zijn.
De eerste dag was ik heel sloom, terwijl ik normaal heel druk en springerig ben. Na de eerste inname ben ik op de bank in slaap gevallen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:55 schreef wendytje het volgende:
Oxy... wat deed het voor jou? Vond jij het ook zo vies?
En je kunt er dus ook weer mee stoppen?
ASS duidt op alle vormen van autisme he, van PDD-NOS tot kern-autisme. Is de diagnose kern-autisme?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:44 schreef Razor21 het volgende:
Niet wat wij verwachten PDD NOS , maar ASS (Autisme Spectrum Stoornis) volgens de arts de zwaarste vorm.
Ik wil het nu ook gewoon zeker weten van mezelf ons zoontje moet het hebben van iemand.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:46 schreef livelink het volgende:
Razor21, wat een heftige week voor jullie. Zo'n uitkomst na zo'n lange periode van onderzoek, dat lijkt me niet niks.
Wat is nou de meerwaarde om jou nou ook te testen? Dat is me niet helemaal duidelijk, eigenlijk.
Bedankt voor de reactie we wonen in Almere Stad.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:48 schreef YPPY het volgende:
Razor21, ik snap dat je graag het fijne wilt weten, en aan het lijntje (wat overigens geen recht lijntje is) te lezen zitten jullie zeker aan een heftige kant. Zijn de 'problemen' van de artsen ook wat jullie zien? Je hebt nu veel vragen, zet ze op papier, allemaal, echt alles. Neem die mee op 4 februari en stel ze. Als je het antwoord niet begrijpt, vraag het nog eens. Kijk dan wat niet beantwoord is, en vraag waar je met die vragen heen kunt. Er zijn ontelbare varianten en per kind is het ook weer wat anders. Neem geen overhaaste beslissingen, maar vraag wel om duidelijkheid. En als je precies weet hoe het zit, dan kun je ook achter meer mogelijkheden aan.
Waar wonen jullie ergens? Kan ik kijken of er wat in de buurt zit qua oudercontact.
Ik ook maar alleen omdat de week al zo druk is (niet vanwege het gedrag van mijn zoon)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:20 schreef trui het volgende:
...ik vind weekendjes met niks ook 't lekkerst.![]()
Ik denk dat dit erg belangrijk is, aangezien auti-gedrag kan lijken op onopgevoed gedrag. En dat krijg ik/je dan ook regelmatig te horen. Dus (hoe makkelijk het ook klinkt en hoe moeilijk het ook is) gewoon het ene oor in het het andere oor uit...... schijt eraan...... en weten dat jij het goed doet met je kind!quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:23 schreef lily het volgende:
Hij heeft echt "schijt" aan wat anderen allemaal wel of niet vinden en daardoor wordt het voor mij ook steeds makkelijker met de jaren (om gewoon lekker onszelf te zijn, altijd en overal en niet aldoor bezig zijn met wat anderen van ons verwachten).
Ha, ja, dat herken ikquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:06 schreef livelink het volgende:
Samen met Job ergens onopvallend zijn is onmogelijk![]()
Ja, preciesquote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:55 schreef wendytje het volgende:
[..]
Ik denk dat dit erg belangrijk is, aangezien auti-gedrag kan lijken op onopgevoed gedrag. En dat krijg ik/je dan ook regelmatig te horen. Dus (hoe makkelijk het ook klinkt en hoe moeilijk het ook is) gewoon het ene oor in het het andere oor uit...... schijt eraan...... en weten dat jij het goed doet met je kind!
a-sociaal = niet sociaal en gedraagt hij zich ook, want hij weet niet wat sociaal wenselijk gedrag is in die situatie........quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:12 schreef lady-wrb het volgende:
................................................
of ze zeggen dat mijn kind zich a sociaal gedraagt ..........................
Haha, en dát herken ik weerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:08 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ha, ja, dat herken ik.
Toen ik nog thuis woonde, hadden we ook nooit bezoek in het weekend. Of dat bewust was, weet ik niet, maar, mijn ouders werken allebei, en in het weekend gaan we ook al 25 jaar, naar de camping (seizoensplaats). Op de camping gaan mijn ouders wel vaak koffie drinken, bij anderen. Eerst dacht ik: ''koffie drinken? nee, ik ga niet mee, want ik wil geen koffie.'' Maar nu weet ik dat ze ook ander drinken hebben, dus ga ik soms mee. Dat geeft eigenlijk geen problemen. En als ze iets vragen/willen weten, dan geef ik antwoord of vertel zelf iets.
![]()
Tegenover onze caravan staat ook een gezin, met een autistische jongen met dezelfde leeftijd. Onze ouders kletsen vaak, terwijl wij lekker in onze, eigen caravans, aan het computeren zijn.
Daarom zou ik het niet asociaal noemen, maar anders-sociaal.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:21 schreef wendytje het volgende:
[..]
a-sociaal = niet sociaal en gedraagt hij zich ook, want hij weet niet wat sociaal wenselijk gedrag is in die situatie........
maar daar kan hij dan weer niks aan doen......
Je hebt de methode kleine stapjes. Daarbij kun je de ontwikkeling van je kind stimuleren. Je wordt in een groep begeleid, waarbij je met andere ouders in contact komt. (via MEE)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:09 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie we wonen in Almere Stad.
Momenteel gaat alles via Fornhese (die het onderzoek heeft gedaan) in elk geval bedankt voor je reactie.
De problemen die de artsen hebben gezien, zien wij ook dagelijks.
Mwoh, het ligt aan de persoon zelf. Er zijn zoveel soorten autisme als er persoonlijkheden zijn. Ik ken inderdaad autisten die niet kunnen liegen maar ik ken er ook die best gewetenloos dingen verzinnen of verdraaien als het maar in hun straatje past. En dat is dan zo bewust dat als je ze erop aanspreekt, ze al een excuus hebben waarom zij vinden dat ze hadden mogen liegen.quote:Op zondag 24 januari 2010 11:36 schreef Belana het volgende:
vraagje: ik heb Lois altijd horen zeggen dat autisten niet kunnen liegen (bewust de waarheid verdoezelen) maar ben benieuwd naar andere ervaringen? Ik vraag dit omdat Ian (PDD NOS) wel vaak liegt (echt bewust, zoals laatst: hij zei dat hij zijn huiswerk had gemaakt terwijl dit niet zo was)
maar zie je ook aan hem dat hij niet de waarheid verteld?quote:Op zondag 24 januari 2010 11:47 schreef Belana het volgende:
dank! ben bang dat ian een beetje in het plaatje past van gewetenloos dingen vertellen omdat het in zijn straatje pastdat is namelijk hetgeen ik al zijn leven tegen aan loop, dat hij zo gewetenloos kan zijn. blij om te lezen dat dat erbij kan horen. (niet dat het leuk is trouwens... en ik weet ook niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan...)
Dat was ook bij het kindje van een vroegere vriendin van mij!quote:Op zondag 24 januari 2010 12:25 schreef Lois het volgende:
Eva kan niet liegen, die kan niet eens doen alsof, is op zich wel handig en ook erg grappig bij verstoppertje doen bijv: "Eva, waar zou Eva toch zitten?" En dan hoor je vanonder tafel een stemmetje "hierrr!"![]()
Of ze geeft gelijk weg welke kaarten ze heeft met kwartet enzo, het is heel schattig.
Als ze langs de tafel loopt, en daardoor valt een beker om kan ze rustig zeggen dat zij dat niet deed. Dat is geen liegen, ze kan echt gewoon het verband leggen tussen haar langslopen en die omvallende beker.
Ze zegt echt altijd de waarheid, alleen is het soms een auti-waarheid en moet je soms even logisch nadenken.
Ik denk dat het voor een groot deel echt een kwestie is van de dingen zo verdraaien in hun hoofd dat ze het zich voor zichzelf kunnen rechtvaardigen. Dus in plaats van dat het geweten corrigeert dat ze iets fout doen, corrigeren ze de fout in hun hoofd zo dat het geweten het accepteert. Als Mozes niet naar de berg kan...quote:Op zondag 24 januari 2010 11:47 schreef Belana het volgende:
dank! ben bang dat ian een beetje in het plaatje past van gewetenloos dingen vertellen omdat het in zijn straatje pastdat is namelijk hetgeen ik al zijn leven tegen aan loop, dat hij zo gewetenloos kan zijn. blij om te lezen dat dat erbij kan horen. (niet dat het leuk is trouwens... en ik weet ook niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan...)
Oh, dat leg je 'mooi' uit.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een groot deel echt een kwestie is van de dingen zo verdraaien in hun hoofd dat ze het zich voor zichzelf kunnen rechtvaardigen. Dus in plaats van dat het geweten corrigeert dat ze iets fout doen, corrigeren ze de fout in hun hoofd zo dat het geweten het accepteert. Als Mozes niet naar de berg kan...
nou heel eerlijk moonah, ik snap dat het hard klinkt, maar zo komt het dus wel over.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh, dat leg je 'mooi' uit.
Want hoewel Belana het vast niet zo bedoeld heeft, vond ik 'gewetenloos' zo hard klinken, voor/over een kind. Alsof er echt opzet in het spel is.
Dit is echt schandalig! Wij mogen dit op school in ieder geval niet. In heel hoge nood van een leerkracht mogen wij een casus zonder naam bespreken.... maar nooit iets waar voor ouders een consequentie aan zit. Alleen als je voor jezelf als leerkracht wat handreikingen wil........quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:01 schreef nieslief het volgende:
Nou dat hebben wij weer. Afgelopen week komt er in eens vanuit het niets een envelop de brievenbus door. Met aanmeldingsformulieren voor de school die op het terein van de dagopvang zit. Blijkt dat de jongens zonder dat wij dat wisten besproken zijn en geschikt bevonden zijn voor 1 dagdeel (!!!!!) per week kleuteronderwijs.![]()
Nou ja op zich leuk dat ze denken dat de heren schoolrijp zijn. Maar Mininiesje 1 kan niet goed omgaan met een onduidelijk rooster en veranderingen. Dus een dagdeel lijkt mij helemaal niks. Ik heb voor hem zoiets van of helemaal of helemaal niet. Voor mininiesje 2 is dat niet zo'n heel groot probleem die doet dat eigenlijk heel goed. Daarnaast zijn ze nog bezig met het ontdekken en uitvogelen van pictogrammen. Ik heb zoiets van eerst zorgen dat dat werkt en daarna komt school pas kijken.
En ik vind dat ze het fatsoen moeten hebben om ouders op de hoogte te stellen van dit soort besprekingen en daarna ouders vertellen wat de uitkomst is. En daarna dat we even mogen komen kijken op die school en kennis mogen maken met de juffen en dan komt pas het hele toelatingsverhaal. Of ben ik nou gek. Nee toch??
Nee, dit gaat eigenlijk heel goed.... Eerst deed ik het achterop de tong en moesten zij drinken, nu doen ze het al zelf.... Alleen die risperdal smaakt smerig, dus dat gaat in een bekertje met twee slokken drinken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:10 schreef Lois het volgende:
Wat fijn dat de medicijnen zo goed werken Wendy! Het innemen is geen probleem??
ivo... blond en bril?quote:Op maandag 1 februari 2010 16:37 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb van het weekend een heel mooi filmpje zitten kijken.
het heet ivo, een jongen met asperger. ivo komt zelf aan het woord, zijn ouders en ook zijn begeleiders.
ik heb echt verbijsterd zitten kijken. zo herkenbaar.
Fijn om op één lijn te zitten!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:05 schreef lady-wrb het volgende:
ik had gisteren een gesprek met de begeleider van het ggz.
heel grappig ik ging er heen en was van plan iets te zeggen en het eerste onderwerp waar hij mee kwam was precies hetzelfde
namelijk dat hij luca maar eens een keer in het echt moest zien.
hij heeft luca overgenomen van een collega die wegging, maar nu een jaar later kent hij luca alleen maar van de foto die ik in het dossier heb laten doen.
hij begon er meteen over, terwijl ik op de fiets erheen dat bedacht om ter sprake te brengen als eerste
ten tweede had hij het over het gesprek van vorige week op school. hij begreep ook waar mijn aversie tegen de houding van de leraar vandaan kwam. hij zag ook dat de leraar niet echt de ernst van de situatie inzag en er maar makkelijk over deed met zijn : ja hij heeft wel wat autistische trekjes, maar het komt wel goed.
het zal best goedkomen, maar ik werk er thuis te pletter aan, terwijl meester hem maar in zijn sop gaar laat koken met zijn : hij leert het vanzelf
Ja bedankt vorige keer hadden ze het erover dat hij ASS (Autisme Spectrum Stoornis) heeft, maar dat is te algemeen. Dus ik wil nu gewoon weten hoe het heet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:56 schreef Lois het volgende:
Succes Razor! Een definitieve diagnose is moeilijk op die leeftijd maar je wilt duidelijkheid natuurlijk, snap ik.
Over je keuzes, misschien kan allebei wel. Jordy een gedeelte thuis, en een deel op een MKD (kun jij bijtanken).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |