abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84036082
Zijn daar geen regelingen mee te treffen vanwege omstandigheden dan sylvana, met de DUO?
Lambo of Rekt
pi_84036370
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:13 schreef EggsTC het volgende:
Zijn daar geen regelingen mee te treffen vanwege omstandigheden dan sylvana, met de DUO?
Ja, als ik een medische verklaring kan krijgen dat ik depressief ben dan kan er wel wat geregeld worden. Maar dan moet ik die dus eerst krijgen. En heb gisteren aan die vrouw van die training gevraagd of zij hem kan invullen, maar zij mag dat niet omdat ik niet in behandeling ben bij haar, maar gewoon een vrijblijvende training volg. Dus ik zal dan eerst onder behandeling moeten zijn van een psycholoog/psychiater voordat ik zo'n medische verklaring kan krijgen. En dan is het nog maar afwachten of DUO het goedkeurt. Want wat ik dan zou willen is een geheel nieuwe prestatiebeurs voor 4 jaar. Of dat ze mn schulden die ik tot nu toe al heb opgebouwd kwijtschelden, dat zou ook veel schelen. Maar dat is dus afwachten of dat allemaal gaat lukken.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:57:19 #153
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84064181
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:56 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Vervelend en volgens mij zit ik in het zelfde schuitje nu.

Damn. Ik voel me echt weer totaal waaardeloos nu.

en dat terwijl ik juist meer dingen doe overdag. Misschien te snel te veel gewild..
Vervelend voor je, Bos81. Hoe gaat het nu met je?
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:12:14 #154
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_84064986
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:57 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Vervelend voor je, Bos81. Hoe gaat het nu met je?
Nog een beetje hetzelfde liedje. Moeilijk om mezelf in woorden uit te drukken
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_84065539
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:19 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, als ik een medische verklaring kan krijgen dat ik depressief ben dan kan er wel wat geregeld worden. Maar dan moet ik die dus eerst krijgen. En heb gisteren aan die vrouw van die training gevraagd of zij hem kan invullen, maar zij mag dat niet omdat ik niet in behandeling ben bij haar, maar gewoon een vrijblijvende training volg. Dus ik zal dan eerst onder behandeling moeten zijn van een psycholoog/psychiater voordat ik zo'n medische verklaring kan krijgen. En dan is het nog maar afwachten of DUO het goedkeurt. Want wat ik dan zou willen is een geheel nieuwe prestatiebeurs voor 4 jaar. Of dat ze mn schulden die ik tot nu toe al heb opgebouwd kwijtschelden, dat zou ook veel schelen. Maar dat is dus afwachten of dat allemaal gaat lukken.
Je moet maar net iemand vinden die veel van die regelingen afweet, heb ik het idee.
Zo krijg ik zelf wel 1 jaar extra stufi vanwege dit soort problemen, maar eigenlijk kom ik daar nog niet zo heel ver mee Ik zit eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje als jij wat dat betreft, wel minder jaren gestudeerd al (ongeveer 3 jaar nu, maar wel met veel tussenpozen) maar m'n huidige studie gaat helaas ook weer niet helemaal lekker Ook met die 'tienjaar-regeling' zit ik een beetje. En als ik toch weer zou moeten stoppen zit ik ook met een behoorlijke schuld opgezadeld (heb steeds de maximale stufi ontvangen).
Ik hoop in ieder geval voor je dat het geregeld kan worden! Scheelt toch ook al veel als je je daarover geen zorgen hoeft te maken.
pi_84071007
quote:

[..]

Altijd wel het proberen waard dus
Lambo of Rekt
pi_84076803
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:22 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Je moet maar net iemand vinden die veel van die regelingen afweet, heb ik het idee.
Zo krijg ik zelf wel 1 jaar extra stufi vanwege dit soort problemen, maar eigenlijk kom ik daar nog niet zo heel ver mee Ik zit eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje als jij wat dat betreft, wel minder jaren gestudeerd al (ongeveer 3 jaar nu, maar wel met veel tussenpozen) maar m'n huidige studie gaat helaas ook weer niet helemaal lekker Ook met die 'tienjaar-regeling' zit ik een beetje. En als ik toch weer zou moeten stoppen zit ik ook met een behoorlijke schuld opgezadeld (heb steeds de maximale stufi ontvangen).
Ik hoop in ieder geval voor je dat het geregeld kan worden! Scheelt toch ook al veel als je je daarover geen zorgen hoeft te maken.
Ik heb bij mijn vorige depressie al een keer 1 jaar verlenging gekregen, maar met dat extra jaar erbij is het nu in oktober helemaal op. En ik heb al die jaren ook maximale stufi gehad en zit ook met die 10-jaar regeling. Ben al 6 jaar bezig, dus moet die nieuwe studie in 4 jaar afronden, wat weer extra druk geeft. Toen met die 1 jaar extra heeft de psych waar ik op dat moment onder behandeling was verklaring geschreven, maar die beste man heb ik nu al jaren geen contact meer mee, dus kan ook moeilijk naar hem terug gaan. Maar dus maar aanmelden bij Dimence en hopen dat ik daar een diagnose of verklaring kan krijgen. Zou idd erg veel rust geven als ik gewoon 4 jaar kan studeren zonder me zorgen te hoeven maken over een enorme schuld of het laatste jaar helemaal zelf moeten zien te betalen, want heb geen idee hoe ik dat moet doen.

Kan trouwens weer eens niet slapen vannacht. Ben om half 11 naar bed gegaan, om 1 uur er al even uit geweest en even wat gelezen, om kwart voor 2 weer opnieuw naar bed gegaan, maar het wil nog steeds niet lukken De ene nacht slaap ik amper, en de volgende nacht slaap ik dan weer heel veel om het in te halen. Echt fucked up is dat

Ddit: De huisarts was vandaag niet aanwezig ( is altijd zo als je hem nodig hebt. Morgen maar weer proberen dus)

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 15-07-2010 11:43:03 ]
  maandag 19 juli 2010 @ 16:19:04 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84238187
Ik stap toch maar de drempel over om hier te posten...

Ben nog niet officieel gediagnosticeerd met 'major depressive disorder', maar dat is gewoon wachten op het volgende gesprek...

Wat is het toch moeilijk om je masker af te zetten en ECHT te zeggen hoe je je voelt. Het is veel makkelijker om alles gewoon te negeren, om te doen alsof het er niet is, in de hoop dat het weggaat. Waarom kan het niet ook zo werken? De mensen willen toch niet weten dat je ziek bent. Waarom gaat het dan niet ook gewoon weg? Dit is echt veel elllendiger dan alle fysieke pijnen van de afgelopen 1,5 jaar bij elkaar.
Mijn grootste angst is nu ook werkelijkheid geworden... Kan wel janken. Doe ik ook. Helpt niet. Baggerzooi.

Ik weet niet of dit de plek is om ervaringen te delen, want tnt is dat niet echt gebeurd in dit topic, maar ach, iemand moet de eerste zijn, nietwaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 19 juli 2010 @ 19:36:15 #159
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84245872
Welkom! Ik herken de ervaring, de gedachte dat het niet eerlijk is. Gelukkig is er de laatste tijd meer begrip voor depressie gekomen en meer aandacht voor diagnose en behandeling.

Sterkte.
pi_84248232
Hi lieve lezers

Hier mijn verhaal. Ik heb sinds kort last van paniek aanvallen en depressieve gedachtes. Het is allemaal begonnen in april / mei van dit jaar. Ik ben een man ( jongen ) van 22. Ben bezig met afstuderen ( HBO ) en heb hiervoor nooit ergens last van gehad. Ik studeer af bij mijn vader. Ik heb altijd gezegd dat ik het bedrijf wou overnemen van mijn vader. Ik merkte tijdens mijn afstuderen dat ik een angst begon te creëren en dat ik niet meer in het bedrijf wil werken. Dit uitte zich in dat ik niks meer aan mijn afstuderen ging doen. Eind april heb ik er een extra bijbaantje bijgenomen en sindsdien is het bergafwaarts gegaan met mij. Ik kom hier echt met tegenzin en heb hier niks te doen waardoor ik alle tijd heb om na te denken en te piekeren. Ik ben bang geworden voor de toekomst en ben bang voor alles wat hiermee te maken heeft. Zo ben ik bang dat ik niet kan afstuderen eind augustus. Er is een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik het niet kan. Stel bijvoorbeeld ik kan afstuderen dan zegt het stemmetje in mijn hoofd: je kan geen baan vinden en al vind je een baan dan verpest je het voor jezelf, je kan niks meer wat je op school hebt geleerd en je krijgt een baan onder je niveau, slecht inkomen etc. Hierdoor ben ik erg bang geworden dat ik niet meer aan mijn verwachtingen kan voldoen. Mijn zelfvertrouwen is echt onder het 0 punt inmiddels. Op het moment heb ik een rare tik ontwikkeld dat ik geen geld meer wil uitgeven. Op sociaal niveau onttrek ik mij liever ook aan alles, want ja dit kost geld en ik voel me toch klote, dus waarom zou ik daar gaan doen alsof ik me goed voel. Ik ben inmiddels al 2 jaar vrijgezel en mis heel erg de liefde van een vriendin. Het probleem van mij is dat ik alles afkap en mijzelf wil beschermen. Ik ben bang dat als mijn vriendin achter mijn problemen komt dat ze het toch weer uit maakt. Bijvoorbeeld nu ook weer. Ben een meid tegengekomen die mij wel ziet zitten en ik haar ook wel, maar toch doe ik niks met haar ( ga niet op date en doe geen best om haar beter te leren kennen) uit zelfbescherming. Ik wil ook zo graag uit huis, maar ben verschrikkelijk bang dat ik ook hierin ga falen. BAH. Sinds kort ben ik in therapie bij een psychologe maar hier voel ik me niet beter door. Moet leren realistisch na te denken o.i.d. Voor de info, mijn moeder heeft ook erg veel last van depressieve gevoelens. Nou dit was het voor even, heb even alles opgeschreven wat in mij opkwam, maar weet zeker dat er straks nog meer dingen in mij opkomen. Heeft iemand hier ervaring mee + wat moet ik hiermee
pi_84350947
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:36 schreef Givenchi3 het volgende:
Hi lieve lezers

Hier mijn verhaal. Ik heb sinds kort last van paniek aanvallen en depressieve gedachtes. Het is allemaal begonnen in april / mei van dit jaar. Ik ben een man ( jongen ) van 22. Ben bezig met afstuderen ( HBO ) en heb hiervoor nooit ergens last van gehad. Ik studeer af bij mijn vader. Ik heb altijd gezegd dat ik het bedrijf wou overnemen van mijn vader. Ik merkte tijdens mijn afstuderen dat ik een angst begon te creëren en dat ik niet meer in het bedrijf wil werken. Dit uitte zich in dat ik niks meer aan mijn afstuderen ging doen. Eind april heb ik er een extra bijbaantje bijgenomen en sindsdien is het bergafwaarts gegaan met mij. Ik kom hier echt met tegenzin en heb hier niks te doen waardoor ik alle tijd heb om na te denken en te piekeren. Ik ben bang geworden voor de toekomst en ben bang voor alles wat hiermee te maken heeft. Zo ben ik bang dat ik niet kan afstuderen eind augustus. Er is een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik het niet kan. Stel bijvoorbeeld ik kan afstuderen dan zegt het stemmetje in mijn hoofd: je kan geen baan vinden en al vind je een baan dan verpest je het voor jezelf, je kan niks meer wat je op school hebt geleerd en je krijgt een baan onder je niveau, slecht inkomen etc. Hierdoor ben ik erg bang geworden dat ik niet meer aan mijn verwachtingen kan voldoen. Mijn zelfvertrouwen is echt onder het 0 punt inmiddels. Op het moment heb ik een rare tik ontwikkeld dat ik geen geld meer wil uitgeven. Op sociaal niveau onttrek ik mij liever ook aan alles, want ja dit kost geld en ik voel me toch klote, dus waarom zou ik daar gaan doen alsof ik me goed voel. Ik ben inmiddels al 2 jaar vrijgezel en mis heel erg de liefde van een vriendin. Het probleem van mij is dat ik alles afkap en mijzelf wil beschermen. Ik ben bang dat als mijn vriendin achter mijn problemen komt dat ze het toch weer uit maakt. Bijvoorbeeld nu ook weer. Ben een meid tegengekomen die mij wel ziet zitten en ik haar ook wel, maar toch doe ik niks met haar ( ga niet op date en doe geen best om haar beter te leren kennen) uit zelfbescherming. Ik wil ook zo graag uit huis, maar ben verschrikkelijk bang dat ik ook hierin ga falen. BAH. Sinds kort ben ik in therapie bij een psychologe maar hier voel ik me niet beter door. Moet leren realistisch na te denken o.i.d. Voor de info, mijn moeder heeft ook erg veel last van depressieve gevoelens. Nou dit was het voor even, heb even alles opgeschreven wat in mij opkwam, maar weet zeker dat er straks nog meer dingen in mij opkomen. Heeft iemand hier ervaring mee + wat moet ik hiermee
Allereerst, wat goed dat je hier je verhaal neerschrijft. Het delen met mensen (ook al ken je ze niet) kan al een beetje opluchting geven.

Bepaalde dingen uit jouw verhaal herken ik wel. Begin april (ongeveer) is bij mij een depressie geconstateerd door de psycholoog. Enkele weken daarna ben ik gestart met het slikken van antidepressiva. Die dosis heb ik stapje voor stapje opgebouwd, maar de depressie is zeker nog niet weg.

Maargoed, terugkomend op jouw verhaal..

Ik maak uit je verhaal op dat je veel dingen voor de toekomst negatief inziet. Het afstuderen gaat je niet lukken, een eventuele vriendin zal een relatie niet zien zitten, een leuke baan vinden zal niet gaan lukken.

Ik denk dat het belangrijk is om niet alleen te kijken naar dingen die in jouw ogen niet (gaan) lukken, maar ook dingen die op dit moment wel goed gaan. Het is belangrijk om vooral te kijken naar het nu en niet teveel naar de toekomst (hoewel ik uit eigen ervaring weet dat dat superlastig is).

Verder is het misschien behulpzaam om te kijken hoe reeel je gedachten zijn. Hoe reeel is het dat jij straks met je HBO-diploma geen leuke baan gaat vinden? Hoe reeel is het dat het afstuderen never-nooit meer gaat lukken.

Mijn depressie is ook tot uiting gekomen tijdens het afstuderen (ook HBO) en juist de stuctuur die de studie me nog gaf, hield me op de been. Juist daardoor had ik nog structuur een een doel voor ogen. Inmiddels ben ik afgestudeerd. Ja, en dan nu een baan zoeken. Dat is ook iets waarmee ik zit. Ik leg mezelf op in ieder geval 1 uur per dag te zoeken naar werk. Door mezelf bepaalde 'taken' op te leggen probeer ik voor mezelf een doel voor ogen te houden, en dat valt zeker niet altijd mee, maar probeer in ieder geval elke dag iets voor jezelf te plannen. Boodschappen doen, een stukje fietsen, de hond uitlaten.. net wat voor jou van toepassing is.

Geef in ieder geval niet op. Het schijnt dat een depressie altijd weer over gaat (hoewel ik dat zelf ook niet altijd durf te geloven). En blijf, als je die behoefte hebt, je verhalen gewoon delen met anderen, in je naaste omgeving en/of op FOK!.

Sterkte.
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:31:31 #162
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_84351308
Ik heb het labeltje 'Angststoornis' opgeplakt gekregen..
Vind niet echt dat het terecht is, aangezien ik last heb van ups en downs..Soms kan ik hard gaan huilen omdat ik me gewoon kut voel.
Muziek heeft ook erg invloed erop, mooie liedjes werken erg op mijn emoties. (bij meer mensen zo)

Maargoed ik sta nu al ruim 3 kwart jaar op wachtlijst, alleen moet je volgens mij eerst half dood gaan wil je echt hulp krijgen.
Magnesium pilletjes helpen btw bij depressie, het is geen wondermiddel maar het laat je wel een stuk beter voelen.
pi_84352395
Ik word niet goed van bepaalde persoonlijkheden, bijvoorbeeld op waar ik gewerkt heb. Daar was zo'n maatschappelijk werkster(moest ik mee samenwerken), dat was eigenlijk een wolvin in schaapskleren en arrogant ook nog. En dan word ik ontslagen en dan gaan zulke lui gaan maar 'lekker' door, tenminste financieel wel, terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo kundig was. Heb gelukkig tijdens mijn werk dat ook terug laten blijken, door bijvoorbeeld terug arrogant te doen en dan stond die toch meteen op de achterste benen, ging mij daarna onderhuids terugpakken. Maar zulk soort figuren verkeren dan toch in een soort machtspositie. Ik probeer het maar zo snel mogelijk te vergeten, maar het vervelende is dat je zulke zuigers met dezelfde trekjes altijd ergens anders wel weer tegenkomt. Ik probeer er maar van te leren en er niet te diep op in te gaan. Dan verdwijnen die nare klachten als sneeuw voor de zon.
pi_84352446
De huisarts is met vakantie. Aangezien ik net verhuisd ben en nog niet eerder bij deze huisarts ben geweest vind ik het ook een beetje raar om gelijk naar een vervanger te gaan voor zoiets. Volgende week is hij als het goed is weer terug.
pi_84388959
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
pi_84435123
Ik ben mijn medicatie aan het afbouwen, of eigenlijk heb ik eergisteren mijn laatste antidepressivapil genomen. Dus ik ben gestopt. Ik voel me een erg labiele vaatdoek. Soms spontane huilbuien waarin ik me vreselijk wanhopig voel, en die buien gaan net zo eenvoudig weg als dat ze kwamen. Ik voel rare trillingen door mijn hoofd gaan als afkickverschijnsel. En ik heb de hele dag door hartkloppingen. Ik ben benieuwd hoe het gaat als het medicijn helemaal uit mijn lijf is. Of ik dan stabieler ben.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met iets als praatgroepen? Of groepstherapie. Ik merk dat ik een groeiende behoefte heb om met gelijkgestemden te praten.
pi_84435192
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef Amnistia het volgende:

Maargoed ik sta nu al ruim 3 kwart jaar op wachtlijst, alleen moet je volgens mij eerst half dood gaan wil je echt hulp krijgen.
Magnesium pilletjes helpen btw bij depressie, het is geen wondermiddel maar het laat je wel een stuk beter voelen.

Christus te paard zeg! Al driekwartjaar op een wachtlijst :o . Ik heb geloof ik iets van 4 weken op een wachtlijst gestaan. Dat kan toch niet? Dat je zo lang moet wachten op hulp? -O- Is dat een doorverwijzing van je huisarts?
  † In Memoriam † zaterdag 24 juli 2010 @ 14:28:41 #168
264940 8108139dpths
pi_84435399
Laatst onderworpen aan een ADHD onderzoek. Mijn PB-er van het RIBW raadde mij en aantal maanden geleden al aan weer eens te gaan praten met de psychiater met betrekking tot de medicatie. Dat gesprek is er gekomen, zij is daar zelf ook bij geweest, maar de psychiater wilde niets aan de medicatie veranderen voordat ik een zeer uitgebreide ADHD-vragenlijst had ingevuld. Ik heb die lijst ingevuld, en naar aanleiding daarvan wilde men toch verder onderzoek doen. Dat onderzoek is inmiddels afgerond, and guess what... niets aan de hand (ja, ik heb wat concentratieproblemen, maar er is niet genoeg om een diagnose ADD / ADHD te stellen). Ik had niet anders verwacht. Al dat gezeik weer om niets. }:|
BInnenkort alsnog weer een gesprek met de psychiater dus over de medicatie. Ik ben benieuwd. :{
pi_84435879
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:20 schreef Quickie_Butt het volgende:

Heeft iemand hier trouwens ervaring met iets als praatgroepen? Of groepstherapie. Ik merk dat ik een groeiende heb om met gelijkgestemden te praten.

Ja! Daar heb ik heel veel ervaring mee zelfs :P Maar het kan je echt goed helpen. Groepsgenoten staan vaak ook wat 'dichter bij je' dan bijvoorbeeld een psycholoog. Daarom kun je er veel steun aan hebben. Er worden tips en adviezen uitgewisseld vanuit eigen ervaringen, en ikzelf vind reacties van groepsgenoten op bijvoorbeeld je eigen verhaal of gedrag ook 'geloofwaardiger' dan die van een hulpverlener :+
Maar mijn ervaring is ook dat je niet te lang in zo'n therapieen moet blijven hangen.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 15:48:50 #170
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_84437545
AL heb ik hier al vaker gepost, wil ik het toch weer een keer van me afschrijven.

Halverwege februari/maart 2009 is er bij mij een depressie geconstateerd. Want ik lag de hele dag op bed (zonder te slapen) had nergens zin in, at slecht, voelde me bagger etcetera.

Toen dus medicatie gekregen, ging in eerste instantie ook niet goed, klachten bleven, dus over naar een andere Anti-depressiemiddel. Ging iets beter, kon weer iets meer doen overdag voelde me vaker vrolijk, maar toch gedurende de dag overheerste er een rotgevoel.

Maar om toch door te gaan, heb ik weer wat vrijwilligerswerk opgepakt om toch de nodige afleiding te zoeken. wat me redelijk afging. Omdat het me dus wel redelijk afging heb ik dit uitgebreid op verschillende plaatsen. Maar dit heeft een negatieve uitwerking gehad, want nu voel ik me vaak erg gestressed in zit snel aan mijn max. Maar dit kan ook aan mijn autisme liggen.

Ondertussen heb ik ook een cursus gevolgd om wat meer grip op mijn depressie te krijgen, maar dit heeft meer averechts gewerkt, dan dat het geholpen heeft.

Maar ik heb nu ook wat meer angsten. Zoals vorige week. 's avonds afgesproken om de volgende dag naar mijn vader te gaan, maar ik voelde me die ochtend zo angstig, dat ik afbelde. Een paar dagen later realiseerde ik me dat het de sterfdag van mijn moeder was, dus dat ik gewoon had moeten gaan, met een rotgevoel als gevolg. Ook een bezoek aan de supermarkt is soms erg moeilijk om me er toe te zetten.

Ook vraag ik me af, of het wel nog steeds een depressie is en niet iets anders...

Maar goed gisteren bij de psychiater geweest. Die adviseerde me om minder te gaan werken, als dit niet helpt kijken we verder (eventueel met medicatie) Voor nu dus nog geen verdere stappen en moet ik proberen de dagen door te zien komen.. :{
pi_84440504
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:48 schreef Bos81 het volgende:
AL heb ik hier al vaker gepost, wil ik het toch weer een keer van me afschrijven.

Halverwege februari/maart 2009 is er bij mij een depressie geconstateerd. Want ik lag de hele dag op bed (zonder te slapen) had nergens zin in, at slecht, voelde me bagger etcetera.

Toen dus medicatie gekregen, ging in eerste instantie ook niet goed, klachten bleven, dus over naar een andere Anti-depressiemiddel. Ging iets beter, kon weer iets meer doen overdag voelde me vaker vrolijk, maar toch gedurende de dag overheerste er een rotgevoel.

Maar om toch door te gaan, heb ik weer wat vrijwilligerswerk opgepakt om toch de nodige afleiding te zoeken. wat me redelijk afging. Omdat het me dus wel redelijk afging heb ik dit uitgebreid op verschillende plaatsen. Maar dit heeft een negatieve uitwerking gehad, want nu voel ik me vaak erg gestressed in zit snel aan mijn max. Maar dit kan ook aan mijn autisme liggen.

Ondertussen heb ik ook een cursus gevolgd om wat meer grip op mijn depressie te krijgen, maar dit heeft meer averechts gewerkt, dan dat het geholpen heeft.

Maar ik heb nu ook wat meer angsten. Zoals vorige week. 's avonds afgesproken om de volgende dag naar mijn vader te gaan, maar ik voelde me die ochtend zo angstig, dat ik afbelde. Een paar dagen later realiseerde ik me dat het de sterfdag van mijn moeder was, dus dat ik gewoon had moeten gaan, met een rotgevoel als gevolg. Ook een bezoek aan de supermarkt is soms erg moeilijk om me er toe te zetten.

Ook vraag ik me af, of het wel nog steeds een depressie is en niet iets anders...

Maar goed gisteren bij de psychiater geweest. Die adviseerde me om minder te gaan werken, als dit niet helpt kijken we verder (eventueel met medicatie) Voor nu dus nog geen verdere stappen en moet ik proberen de dagen door te zien komen.. :{

Wat een naar verhaal ;( .

Het vervelende aan het hele begrip 'depressie' vind ik dat de klachten soms zo breed kunnen zijn en vaag. Dat je zelf vaak niet meer weet of het nu de depressie is of iets van angst, of dat iets bij je karakter hoort.

En de dag door zien te komen is inderdaad vreselijk. Ik herken dat. Ik ben ook elke keer weer blij als het bedtijd is, dan zit er weer een dag op. En de volgende ochtend wakker worden en weten dat je nog de hele dag "moet" :r :r :r
pi_84440964
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:14 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Het vervelende aan het hele begrip 'depressie' vind ik dat de klachten soms zo breed kunnen zijn en vaag. Dat je zelf vaak niet meer weet of het nu de depressie is of iets van angst, of dat iets bij je karakter hoort.

En de dag door zien te komen is inderdaad vreselijk. Ik herken dat. Ik ben ook elke keer weer blij als het bedtijd is, dan zit er weer een dag op. En de volgende ochtend wakker worden en weten dat je nog de hele dag "moet" :r :r :r
Slaap je wel goed dan?
Ik ben door het slechte slapen soms al enorm moe om 11 uur en ga dan naar bed.
Lig ik "een tijdje wakker" om vervolgens naar de wc te gaan en dan kijk je op de klok...4 uur.. :{ en dan de volgende dag extreem moe zijn etc.
Maarja ik probeer ook gewoon positief te blijven denken, in kansen ed hoe moeilijk dat ook is :Y
pi_84444996
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:20 schreef Quickie_Butt het volgende:

Heeft iemand hier trouwens ervaring met iets als praatgroepen? Of groepstherapie. Ik merk dat ik een groeiende behoefte heb om met gelijkgestemden te praten.

Ja ik heb ervaring met een gespreksgroep voor jongeren met een depressie. Was erg fijn om elke week met gelijkgestemden te praten, tips uit te wisselen, steun te krijgen enzo :) Waren 2 therapeuten bij, maar het was voornamelijk een groep voor en door jongeren. Ik heb bijna 1.5 jaar in die groep gezeten, toen ging het wel weer redelijk met me en ben ik gestopt. Maar nu dus weer terug gezakt helaas.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 19:32:17 #174
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_84445158
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:14 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Okee, ja ik heb ooit wel een lijst gezien met symptomen, en veel er van heb ik, maar ook weer een aantal niet. En kunnen sommige inderdaad een angststoornis zijn of iets met mijn autisme te maken hebben. Al ik de meeste klachten pas heb vanaf eind/medio 2008/begin 2009. Daarvoor ging het best wel lekker met me.

En dat tegen de dagen op zien is inderdaad erg vervelend..
pi_84460790
quote:

[..]

Bij mij heeft DUO alles kwijtgescholden. Ben wel in behandeling, dus mijn psycholoog mocht dat wel invullen. Overigens hoef je een eventuele diagnose niet aan DUO op te geven!
Samen met een uittreksel van de huisarts waarin duidelijk stond dat ik al last had van de problematiek voor mijn stufi opraakte (en dat het met school samen hing), plus een verklaring van de decaan dat dit de juiste studie niet was ivm die problematiek. In mijn geval heeft dat dus wel voor gehele kwijtschelding gezorgd. Nieuwe stufi wil ik aan gaan vragen als ik me in heb geschreven voor een nieuwe studie.

Hoop dat het jou ook allemaal lukt ^O^
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')