Op zich vind ik inderdaad de 35 leeftijd een leeftijd waarvan je zegt, daarna geen kinderen meer. Nou ben ik er ook zeker niet fel op tegen, maar je moet er als ouder zijnde wel rekening mee houden hoe je kinderen het later gaan krijgen...quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:52 schreef Hechter het volgende:
Te oud of niet? Als ik kinderen neem is dat tussen mn 25e en 35e. Ouder dan dat echt niet meer. Vind dat ergens gewoon zo egoistisch. Ja, JIJ wil perse een kind, maar hoe is dat voor je kind als het 20 is en pa en ma bijna met pensioen zijn? Als het op zijn 30e al bezig moet zijn met een begravenis? Of jonger? Kijkend naar bijvoorbeeld Patricia -Lijk-Paay die misschien nog een kind wil op d'r 50e... En dan de kans dat het een mongooltje wordt...
Dat zijn ook de mensen die nog even een jaar of 10 wachten voor ze aan kinderen beginnen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:58 schreef Hechter het volgende:
Iemand van 30 is waarschijnlijk net getrouwd, net een paar jaar aan het werk en het lijkt me dat zo iemand ook nog gewoon steun wil van ouders.
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:52 schreef Hechter het volgende:
...Kijkend naar bijvoorbeeld Patricia -Lijk-Paay die misschien nog een kind wil op d'r 50e...
Dan moet ze snel in de teletijdmachine stappen.quote:Patricia Anglaia Margareth Paaij (Rotterdam, 7 april 1949) is een Nederlands zangeres.
Zal ik .......quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:52 schreef Hechter het volgende:
Als ik kinderen neem is dat tussen mn 25e en 35e.
en dan stopt ze met de pil, lukt het niet om zwanger te worden en dan als nog God op je blote knieen smeken of al alstublieft nog kinderen mag krijgen....quote:Op zondag 3 januari 2010 00:11 schreef Hechter het volgende:[/b]
Als je aan de pil zit neem je ze.
inderdaad, ben ik met je eens Sevenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:55 schreef Seven. het volgende:
Ik vind het gezeik. Iemand van 30 is geen kind meer. En verder hou je alleen rekening met eventuele gezondheidsrisico's.
Uhm? Er gaan genoeg ouders voor de 70 dood hoor. Uitgaan van een gemiddelde wat betreft leeftijd vind ik altijd maar gevaarlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 01:00 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Is het bij jullie wel eens opgekomen dat als je na je 40e nog kinderen 'neemt' die kinderen al bij het afstuderen het risico lopen jullie als ouders te moeten begraven ? Ik was me daar altijd heel erg van bewust als kind en heb veel moeten missen hierdoor. Mijn vader stierf op m'n 23e. Je kan mazzel hebben met ouders die tot ver in de 80 gezond van lijf en leden blijven maar niet iedereen treft dat geluk.
Gun je kinderen een beetje sportieve ouders en wil je op latere leeftijd nog zorgen... koop dan een kat.
Iedereen zijn ouders gaan dood. En no offence aan mensen die hun ouders op jongere leeftijd verloren zijn maar wat in vredesnaam doet jullie denken dat het minder erg wordt naarmate je zelf ouder wordt? Met begin 20 ben je zelfstandig genoeg om je alleen te redden, halverwege de 20 ben je volwassen. Alsof het op je 40ste niet enorm kut is om je ouders te verliezen.quote:Op zondag 3 januari 2010 01:00 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Is het bij jullie wel eens opgekomen dat als je na je 40e nog kinderen 'neemt' die kinderen al bij het afstuderen het risico lopen jullie als ouders te moeten begraven ? Ik was me daar altijd heel erg van bewust als kind en heb veel moeten missen hierdoor. Mijn vader stierf op m'n 23e. Je kan mazzel hebben met ouders die tot ver in de 80 gezond van lijf en leden blijven maar niet iedereen treft dat geluk.
Gun je kinderen een beetje sportieve ouders en wil je op latere leeftijd nog zorgen... koop dan een kat.
Ga je ervan uit dat iedereen met 65 doodgaat? Dat is wel erg pessimistisch.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:52 schreef Hechter het volgende:
Te oud of niet? Als ik kinderen neem is dat tussen mn 25e en 35e. Ouder dan dat echt niet meer. Vind dat ergens gewoon zo egoistisch. Ja, JIJ wil perse een kind, maar hoe is dat voor je kind als het 20 is en pa en ma bijna met pensioen zijn? Als het op zijn 30e al bezig moet zijn met een begravenis? Of jonger? Kijkend naar bijvoorbeeld Patricia -Lijk-Paay die misschien nog een kind wil op d'r 50e... En dan de kans dat het een mongooltje wordt...
precies mijn gedachte.quote:Op zondag 3 januari 2010 06:27 schreef koffiemokje het volgende:
[..]
Als je ouder bent dan ben je financieel ook in een betere situatie, en ben je ook wijzer.
Zo kun je het kind een beter leven geven.
Ik vond mijn redevoering anders behoorlijk sterk.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:24 schreef mgerben het volgende:
Het gaat over vroeg of laat kinderen en het énige argument is wanneer de kinderen de ouders moeten begraven.
Ik dacht dat jij 18 was of zo!quote:Op zondag 3 januari 2010 12:54 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben op mijn 23e vader geworden. In principe een bewuste keuze. Vanaf jongs af aan wilde ik al vroeg vader worden. Vooral om het feit dat als mijn kinderen 15/16 zijn, ik nog vitaal genoeg ben (hoop ik dan) om leuke dingen met ze te blijven doen zonder fysieke ongemakken te maken te hebben.
Misschien ook omdat ik zelf een vader type thuis heb gemist (hij was er wel, maar hij was er nooit zeg maar) en ik 100% zeker wist dat ik beter zal dan als mijn eigen vader. En daar slaag ik tot nu toe (naar eigen zeggen) met vlag en wimpel inVind het heerlijk om lekker met ze te ravotten en met ze op stap te gaan. Als ik met mijn kinderen over straat loop staat er alleen een smile op mijn face en echt gevoel van "jaaaaah, die zijn van mij"
![]()
Maar (opnieuw) vader worden na mijn 35e? Zie ik eigenlijk niet zo zitten
Ik dacht dat jij lesbisch was!quote:
quote:
Alsof mijn denkbeelden veranderen doordat ik een crush heb op een jongenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:22 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
![]()
Voel je je nog wel een beetje feminist? Of beginnen je eitjes al een beetje koken?
En dat kun je je volwassen kind niet meer geven als je 70 bent? Sowieso is de oudere van nu een totaal ander typoe dan die van pakweg 30 jaar terug.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:58 schreef Hechter het volgende:
Iemand van 30 is waarschijnlijk net getrouwd, net een paar jaar aan het werk en het lijkt me dat zo iemand ook nog gewoon steun wil van ouders.
Daarom krijg je al jaren gratis een chromosomaal onderzoek als je zwanger wordt na x leeftijd, volgens mij na 35 of in ieder geval 40 jaar. Mijn moeder heeft dat namelijk ook gehad toen ze zwanger was van mij.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:42 schreef Christiaan het volgende:
[ afbeelding ]
Nuff said. Veel ziekten die dan toch wel procentueel veel vaker voorkomen.
Hehe, inderdaad. My thoughts exactly.quote:Op zondag 3 januari 2010 14:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vond mijn redevoering anders behoorlijk sterk.
Klinkt gek, maar: dat bepaal jij niet.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:33 schreef nVincible het volgende:
Mijn moeder was 42 toen ze zwanger werd/was van mij, en ik ben nu 20. Zij is ondertussen vroeg met de vut gegaan en mijn vader was sowieso al jaren gestopt met werken. Terwijl ik nu dus nog studeer zijn hun al met pensioen. Ik ben er ook niet blij mee, ik heb jarenlang thuis gewoond onder (in mijn ogen) ouderwetse standaarden).
Mijn ouders zijn bijna net zo lang getrouwd geweest zónder kinderen als mét kinderen (ruim 37 jaar), en mijn inziens is dat de oorzaak dat ze hun kinderen met ouderwetse standaard opgevoed hebben. Toen ik 15 was, was mijn vader 60, toen realiseerde ik dat mijn vader driekwart van zijn leven zonder kinderen leefde en er 'toen pas' aan begonnen is. Die verhouding klopt gewoon niet, kinderen horen een groter deel van je leven uit te maken als je er aan begint.[..]
Daarom krijg je al jaren gratis een chromosomaal onderzoek als je zwanger wordt na x leeftijd, volgens mij na 35 of in ieder geval 40 jaar. Mijn moeder heeft dat namelijk ook gehad toen ze zwanger was van mij.
Kinderen nemen is per definitie egoistisch. Of neem jij aan dat de maatschappij vooral heel erg om jouw gebroed zit te springen, zolang je nog maar geen 35 bent?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |